Onko kenelläkään käytössä vampat lääkettä?
Minun pitäisi tähän lääkkeeseen nyt lähteä korvauksia hakemaan ja sitten mahdollisesti ottamaan topimaxin kanssa. Olisi kuitenkin hyvä tietää kokemuksia muilta saman lääkkeen käyttäjiltä kokemuksia.
Lääkehän on suhteellisen uusi vielä ja täällä siitä en löytänyt keskustela tai edes mainintaa..
VIMPAT
7
2191
Vastaukset
- epiä vuod-80
siihen erityiskorvattavuutta??? Sehän ei ole tällä hetkellä erityiskorvattava, ainoastaan peruskorvattava. Kaikille, siis epilepsiaa sairastavillekin.
Eli eihän sitä korvausta mistään pidä hakea, sen kuin näytät KELA-kortin apteekissa. Ja saat 42%:n korvauksen.
Itselleni se ajateltiin ottaa kokeeksi, mutta minulla esteeksi nousi pähkinäallergia, sehän ei sovi maapähkinäallergiselle eikä soija-allerigiselle. Onneksi, onneksi neurologi tiesi tämän. Allergiani on lievä ja en ehkä itse olisi edes muistanut siitä mainita, hän onneksi kysyi asiaa minulta.- ed.vast.
hinnat laskureineen ja huomaat itsekin että lääke on tällä hetkellä vain peruskorvattava, se ei siis ole AE ja YE=)
http://www.yliopistonapteekki.fi
Jos sinulla on neurologilta B-lausunto erityiskorvattavuuteen niin eipä ole sitten hoitava lääkäri ollut ajan tasalla asian suhteen.
ps. toimialani on farmasia - 23
ed.vast. kirjoitti:
hinnat laskureineen ja huomaat itsekin että lääke on tällä hetkellä vain peruskorvattava, se ei siis ole AE ja YE=)
http://www.yliopistonapteekki.fi
Jos sinulla on neurologilta B-lausunto erityiskorvattavuuteen niin eipä ole sitten hoitava lääkäri ollut ajan tasalla asian suhteen.
ps. toimialani on farmasiaTiedän kyllä, että on vain peruskorvattava.
Niin siis olen osa-aika työttömänä ja haen sossusta siihen tukea ja jos sitä ei heru niin vammaistukea ja jos niitäkään ei tule, niin sitten pitää keksiä jotain muuta. Lääke on sen verran kuitenkin arvokas, ettei näillä kuukausi tuloilla pysty maksamaan siihen meneviä summia kuukaudessa.
Näköjään myös pitäisi opetella kirjoittamaan aloitukseni perusteella, missä lääkkeen nimenä tosiaan pitäisi olla Vimpat :)
- Epi koko ikänsä
Hei
Tyttäremme on käyttänyt Vimpatia jo elokuusta 2009 alkaen epilepsiaan yhdessä Lyrican kanssa. Vimpatilla korvattiin pari muuta epilääkettä, joilla ei saatu oikein hyviä tuloksia aikaan. Vimpat vaikuttaa tämän kokemuksen perusteella tehoavan Ja haitttavaikutukset ovat ilnmeisen vähäisiä. Väsymystä tietysti on jonkin verran kuten kaikilla epilääkkeillä. Olen lueskellut myös ulkomaisia keskutstelupalstoja, joissa kerrotaan impatista ja käyttökokemukset ovat olleet pääosin hyviä impathan on ollut ulkomailla käytössä jo ainakin pari vuotta.
Kallistahan lääke on, koska on vain peruskorvattava, mutta laiha lohtu on se, että lääkkeistä joutuu Suomessa (kiitos hyvinvointiyhteiskunnan ja veronmaksajien) maksamaan kuitenkin enintään reilut 600 euroa vuodessa, koska omavastuukatto tulee vastaan.- Huolestunut äiti
Hei,
Nyt tyttärelleni on myös suunniteltu Vimpatia Lamictalin oheen Zonegranin tilalle. Minkälaisia kokemuksia muilla on nyt, kun lääke on ollut Suomessakin käytössä jo jonkin aikaa?
- aakoot
vimpat saa rajoitetun erityiskorvattavuuden 1.1.2012.
- toimii tavallaan
Puoli vuotta mennyt vimpat 100mg 2krt päivässä. Lääkkeenoton jälkeen usein huimaa niin etten pysy pystyssä. Lääke myös kerää ilmaa vatsaan kiitettävästi = pierettää. Lääke myös kadotti näläntunteeni, olen laihtunut monta kiloa. Neurologi ei suosittelisi lääkkeen vaihtoa, mutta minulla alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä varsinkin huimauksen suhteen. Lisäksi olen kokenut mielialassa alentumaa, mihin minulla on jo ilman lääkettäkin taipumusta rankan elämäntaustan vuoksi.
Kohtaukset pysyneet kumminkin poissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983