Vieraana kotona

outona maailmassa

Olen tuntenut aina olevani adoptioperheessäni kuin vieras, niin erilainen olin verrattuna adoptiovanhempiini.
Ja myöhemmin en ole koskaan tuntenut olevani kotona missään.
Että tällaista vierauden tunnetta koko elämä.
En ole myöskään tuntenut itseäni samaistuneeksi minään yhdistyksen tai muun ryhmän kanssa.
Olen aina ollut ikäänkuin irrallaan, ilman kiintopistettä.
En vain ole ymmärtänyt ennenkuin nyt että tällainen voi olla adoptiosta johtuvaa.
Olen kyllä aavistellut asian näin olevan, mutta luettuani noita toisten adoptoitujen kertomuksia ja sitten selityksiä ja analysointeja niinhin, niin lamppu syttyi näiden asoiden suhteen.
Ja aina erilainen kuin muut, koska minua pidettiin jonakin "ei oikeana lapsena".
Voi hyvä jumala miten tästä selvitään, ei tästä taida ikinä mitään tulla.
APUA!!!!

4

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea tuskaan

      Onhan tässä selvitty tähänkin asti niin että kyllä se siitä taas elämä jatkuu.
      Onhan se hyvä saada selitystä tuollaiseen tunteeseen, niin että vapautuu ajatuksesta että aivoissa ois jottain vikkaa.
      Terve tyyppi, vain joitakin säröjä sielussa, mutta tästä jatketaan.
      Ois se auttava puhelin adoptoiduille oikeasti aivan tarpeen.
      Vakeampaa se on noilla jotka ovat tulleet maailmaan raiskauksen tuloksena esim.
      Silti, vaikka raiskaaja olisikin biologinen isä, niin ei tuollainen ominaisuus periydy, sillä isällä vain on ollut huono sosiaalinen kehityshistoria.
      Raiskaukset ja pakotukset seksiin ovat melko yleisiä naisten elämässä, koska noita sosiaalisesti ja tunnepuolella häiriityneitä ihmisiä on sopimattoman kasvatuksen vuoksi lukuisia joukossamme.
      Tästä jatketaan, pää pystöön ja eteenpäin.

      • Nyyttiniisku

        Voi, miten voi olla mahdollista, että on pidetty "ei omana lapsena"! Se on kauheaa! Ehkäpä olisi hyvä keskustella vanhempiesi kanssa. He eivät ehkä ole tarkoittaneet sitä, mutta ovat huomaamattaan toimineet niin. En voi uskoa, että jotkut adoptiovanhemmat, ainakaan enää nykyään, ikinä edes ajattelevat noin.


      • ei laskuissa mukana
        Nyyttiniisku kirjoitti:

        Voi, miten voi olla mahdollista, että on pidetty "ei omana lapsena"! Se on kauheaa! Ehkäpä olisi hyvä keskustella vanhempiesi kanssa. He eivät ehkä ole tarkoittaneet sitä, mutta ovat huomaamattaan toimineet niin. En voi uskoa, että jotkut adoptiovanhemmat, ainakaan enää nykyään, ikinä edes ajattelevat noin.

        Ainakin itse sain taas hiljattain kuulla, ettei minua lasketa omaksi lapseksi, toisin kuin perheen biologisia lapsia. Ja kyllä sen on saanut ihan käytännössäkin tuntea. Piti vaan ottaa adoptiolapsi, kun luulivat, etteivät voisikaan saada koskaan OMAA lasta, ja sitten kävikin niin, että niitä tulikin kaksin kappalein!

        Kannattaisi tosiaan miettiä etukäteen mihin on valmis!


      • adomamma
        ei laskuissa mukana kirjoitti:

        Ainakin itse sain taas hiljattain kuulla, ettei minua lasketa omaksi lapseksi, toisin kuin perheen biologisia lapsia. Ja kyllä sen on saanut ihan käytännössäkin tuntea. Piti vaan ottaa adoptiolapsi, kun luulivat, etteivät voisikaan saada koskaan OMAA lasta, ja sitten kävikin niin, että niitä tulikin kaksin kappalein!

        Kannattaisi tosiaan miettiä etukäteen mihin on valmis!

        Minä olen todella pahoillani puolestasi. En toivoisi kenenkään joutuvan kokeva vastaavaa "ulkoistamista"perheestänsä. Hyvä,että jaksoit tuoda asian esille. Olen todella ylpeä sinusta,että uskalsit tuoda näin tärkeän asian esille tänne palstalle. Tästä saadaan varmasti hyvä keskustelu aikaan. Voimia sinulle ja toivottavasti sinulla on tukiverkkoja olemassa. Ja muistathan,että tästäkin asiasta selviät ja pääset elämässä eteen päin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe