Vieraana kotona

outona maailmassa

Olen tuntenut aina olevani adoptioperheessäni kuin vieras, niin erilainen olin verrattuna adoptiovanhempiini.
Ja myöhemmin en ole koskaan tuntenut olevani kotona missään.
Että tällaista vierauden tunnetta koko elämä.
En ole myöskään tuntenut itseäni samaistuneeksi minään yhdistyksen tai muun ryhmän kanssa.
Olen aina ollut ikäänkuin irrallaan, ilman kiintopistettä.
En vain ole ymmärtänyt ennenkuin nyt että tällainen voi olla adoptiosta johtuvaa.
Olen kyllä aavistellut asian näin olevan, mutta luettuani noita toisten adoptoitujen kertomuksia ja sitten selityksiä ja analysointeja niinhin, niin lamppu syttyi näiden asoiden suhteen.
Ja aina erilainen kuin muut, koska minua pidettiin jonakin "ei oikeana lapsena".
Voi hyvä jumala miten tästä selvitään, ei tästä taida ikinä mitään tulla.
APUA!!!!

4

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea tuskaan

Onhan tässä selvitty tähänkin asti niin että kyllä se siitä taas elämä jatkuu.
      Onhan se hyvä saada selitystä tuollaiseen tunteeseen, niin että vapautuu ajatuksesta että aivoissa ois jottain vikkaa.
      Terve tyyppi, vain joitakin säröjä sielussa, mutta tästä jatketaan.
      Ois se auttava puhelin adoptoiduille oikeasti aivan tarpeen.
      Vakeampaa se on noilla jotka ovat tulleet maailmaan raiskauksen tuloksena esim.
      Silti, vaikka raiskaaja olisikin biologinen isä, niin ei tuollainen ominaisuus periydy, sillä isällä vain on ollut huono sosiaalinen kehityshistoria.
      Raiskaukset ja pakotukset seksiin ovat melko yleisiä naisten elämässä, koska noita sosiaalisesti ja tunnepuolella häiriityneitä ihmisiä on sopimattoman kasvatuksen vuoksi lukuisia joukossamme.
      Tästä jatketaan, pää pystöön ja eteenpäin.

• Nyyttiniisku

Voi, miten voi olla mahdollista, että on pidetty "ei omana lapsena"! Se on kauheaa! Ehkäpä olisi hyvä keskustella vanhempiesi kanssa. He eivät ehkä ole tarkoittaneet sitä, mutta ovat huomaamattaan toimineet niin. En voi uskoa, että jotkut adoptiovanhemmat, ainakaan enää nykyään, ikinä edes ajattelevat noin.

• ei laskuissa mukana
        Nyyttiniisku kirjoitti:

Voi, miten voi olla mahdollista, että on pidetty "ei omana lapsena"! Se on kauheaa! Ehkäpä olisi hyvä keskustella vanhempiesi kanssa. He eivät ehkä ole tarkoittaneet sitä, mutta ovat huomaamattaan toimineet niin. En voi uskoa, että jotkut adoptiovanhemmat, ainakaan enää nykyään, ikinä edes ajattelevat noin.

Ainakin itse sain taas hiljattain kuulla, ettei minua lasketa omaksi lapseksi, toisin kuin perheen biologisia lapsia. Ja kyllä sen on saanut ihan käytännössäkin tuntea. Piti vaan ottaa adoptiolapsi, kun luulivat, etteivät voisikaan saada koskaan OMAA lasta, ja sitten kävikin niin, että niitä tulikin kaksin kappalein!

Kannattaisi tosiaan miettiä etukäteen mihin on valmis!

• adomamma
        ei laskuissa mukana kirjoitti:

Ainakin itse sain taas hiljattain kuulla, ettei minua lasketa omaksi lapseksi, toisin kuin perheen biologisia lapsia. Ja kyllä sen on saanut ihan käytännössäkin tuntea. Piti vaan ottaa adoptiolapsi, kun luulivat, etteivät voisikaan saada koskaan OMAA lasta, ja sitten kävikin niin, että niitä tulikin kaksin kappalein!

Kannattaisi tosiaan miettiä etukäteen mihin on valmis!

Minä olen todella pahoillani puolestasi. En toivoisi kenenkään joutuvan kokeva vastaavaa "ulkoistamista"perheestänsä. Hyvä,että jaksoit tuoda asian esille. Olen todella ylpeä sinusta,että uskalsit tuoda näin tärkeän asian esille tänne palstalle. Tästä saadaan varmasti hyvä keskustelu aikaan. Voimia sinulle ja toivottavasti sinulla on tukiverkkoja olemassa. Ja muistathan,että tästäkin asiasta selviät ja pääset elämässä eteen päin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      201
      714
    Aihe