Minulla on Jaguar XJ6 v.-96. Yhtäkkiä bensan kulutus on noussut. Luin aikaisemmin jonkun kirjoittaneen samasta ja silloin vika löytyi lambdasta. Saako siihen varaosliikkeistä sopivaa osaa vai pitääkö turvautua kalliiseen alkuperäiseen osaan?
Jaguar varaosat
22
12107
Vastaukset
- Juuso
Aina en voi ymmärtää yhtälöitä joita täällä on.
Ostetaan kallis auto ja ollaan sit siihen sovittelemassa millo peltivanteita kun taasen tässä tapauksessa maristaan alkuperäisen kalleutta.
Jotenkin vaan tuntuu oudolta, että tälläistä tapahtuu.
Toiset kanssa kirjoittaa niin, että ostetaan kallis urheiluauto ja kiroillaan kun se sit vie niin paljon bensaa.
=D
Ostakaa edullinen menopeli jota on varaa sitten pitää, koska kulkuneuvot tarvitsevat huoltoa ja yllättäviä ongelmia voi tulla eteen- Mieltä
Olen tasan samaa mieltä! Pitää ymmärtää että "erikoisen" auton ylläpitäminen maksaa enemmän kuin sen tavallisen Avensiksen tai vastaavan. Esim. varaosien hinnoissa on toki monesti mahdollisuus säästää, mutta silloin pitää olla aikaa, sitkeyttä, mielellään suhteita tai ainakin netti käytössä.
Näitä asioita pitää miettiä ennen kuin ostaa itselleen harrastuksen tai kaättöpelin. Tämä sama pätee olipa kohde valmistettu sitten missä päin maailmaa tahansa. - Arto Pyysalo
Mieltä kirjoitti:
Olen tasan samaa mieltä! Pitää ymmärtää että "erikoisen" auton ylläpitäminen maksaa enemmän kuin sen tavallisen Avensiksen tai vastaavan. Esim. varaosien hinnoissa on toki monesti mahdollisuus säästää, mutta silloin pitää olla aikaa, sitkeyttä, mielellään suhteita tai ainakin netti käytössä.
Näitä asioita pitää miettiä ennen kuin ostaa itselleen harrastuksen tai kaättöpelin. Tämä sama pätee olipa kohde valmistettu sitten missä päin maailmaa tahansa.Herrat olisivat taas voineet edes sen verran vaivautua että olisivat tutkineet Jaguarin hintoja ennen kuin tulevat tänne aukomaan päätä.
Ja tulikohan kirjoittajelle "Mieltä" mieleen että kenties juuri sitä syystä että kyseinen auto on harrastus, niin sen varaosien etsimiseen käytetään vähän enemmän aikaa kuin ns. käyttöauton. - Juuso
Arto Pyysalo kirjoitti:
Herrat olisivat taas voineet edes sen verran vaivautua että olisivat tutkineet Jaguarin hintoja ennen kuin tulevat tänne aukomaan päätä.
Ja tulikohan kirjoittajelle "Mieltä" mieleen että kenties juuri sitä syystä että kyseinen auto on harrastus, niin sen varaosien etsimiseen käytetään vähän enemmän aikaa kuin ns. käyttöauton.Sanoit näin:
"Herrat olisivat taas voineet edes sen verran vaivautua että olisivat tutkineet Jaguarin hintoja ennen kuin tulevat tänne aukomaan päätä"
Niin 1996 malli ei ole kovin edullinen hankinta.
26-40 tonnia on keskimääräinen hinta nettiautossa.
En tiedä mitä sitten tarkoitat tolla Jagin hintojen tutkimisella, mutta oma mielipide on, että on se Jaguar aivan eri hinnoissa kun joku Toyota.
Jos on varaa ostaa tollainen harrastus niin olen edeelleenkin sitä mieltä, että turha siitä on valittaa jos varaosat on kaliit tai rahaa ei ole ostaa edes kunnon renkaita alle. Puhumattakaan vanteista.
Tälläisiä kirjoituksia tääl on näkynyt!
Eli Arto mieti itse mitä kirjoitat tänne! - Arto Pyysalo
Juuso kirjoitti:
Sanoit näin:
"Herrat olisivat taas voineet edes sen verran vaivautua että olisivat tutkineet Jaguarin hintoja ennen kuin tulevat tänne aukomaan päätä"
Niin 1996 malli ei ole kovin edullinen hankinta.
26-40 tonnia on keskimääräinen hinta nettiautossa.
En tiedä mitä sitten tarkoitat tolla Jagin hintojen tutkimisella, mutta oma mielipide on, että on se Jaguar aivan eri hinnoissa kun joku Toyota.
Jos on varaa ostaa tollainen harrastus niin olen edeelleenkin sitä mieltä, että turha siitä on valittaa jos varaosat on kaliit tai rahaa ei ole ostaa edes kunnon renkaita alle. Puhumattakaan vanteista.
Tälläisiä kirjoituksia tääl on näkynyt!
Eli Arto mieti itse mitä kirjoitat tänne!Rakas Juuso,
Kerrotko nyt vielä meille tietämättömille että mikä on sitten se auton arvon hintaraja, jonka jälkeen omistaja ei saa olla missään nimessä (ainakaan julkisesti) kiinnostunut varaosien, huoltojen, yms. asioiden hinnoista. Tätä asiaahan sinä kritisoit - eikö?
Yhdellä lauseella kysyen: Mistä sinä nyt oikein puhut?
Vai onko kenties mielestäsi niin että tietyn merkkisten autojen omistajat eivät saa (ainakaan julkisesti) olla kiinostuneita hinnoista?
Vai olisiko niin että olet vain kateellinen. - juuso
Arto Pyysalo kirjoitti:
Rakas Juuso,
Kerrotko nyt vielä meille tietämättömille että mikä on sitten se auton arvon hintaraja, jonka jälkeen omistaja ei saa olla missään nimessä (ainakaan julkisesti) kiinnostunut varaosien, huoltojen, yms. asioiden hinnoista. Tätä asiaahan sinä kritisoit - eikö?
Yhdellä lauseella kysyen: Mistä sinä nyt oikein puhut?
Vai onko kenties mielestäsi niin että tietyn merkkisten autojen omistajat eivät saa (ainakaan julkisesti) olla kiinostuneita hinnoista?
Vai olisiko niin että olet vain kateellinen.Vai olisiko niin että olet vain kateellinen?
Ai siitäkö jos omistan kyseisen merkin?
Voi voi jos olisin katkera siitä, että omistan niin silloin möisin pois.
Taidat olla hieman yksinkertainen luonne=D
Otin vain kantaa tääl siihen, että ottas monet selvää asioista ennen ostopäätöstä niin ei tarvitsisi "esimerkkinä nyt vaikka se", että kyselee täällä peltivanteiden sopimista hankkimaansa Jaggiin.
"Yhdellä lauseella kysyen: Mistä sinä nyt oikein puhut?"
Kun kerta olet hieman ??? niin otappa Arto noi tekstit uudelleen ihan ajatuksen kanssa....
Jospa vaikka sitten siellä sinun päässäsi edes pikkuriikkinen ajatus tulisi.
Ei kato oikeen viittis jatkaa jälkeenjääneen kanssa keskustelua jos kerta et edes ymmärrä tekstin sisältöä. - Arto Pyysalo
juuso kirjoitti:
Vai olisiko niin että olet vain kateellinen?
Otin vain kantaa tääl siihen, että ottas monet selvää asioista ennen ostopäätöstä niin ei tarvitsisi "esimerkkinä nyt vaikka se", että kyselee täällä peltivanteiden sopimista hankkimaansa Jaggiin.
Kun kerta olet hieman ??? niin otappa Arto noi tekstit uudelleen ihan ajatuksen kanssa....
Ei kato oikeen viittis jatkaa jälkeenjääneen kanssa keskustelua jos kerta et edes ymmärrä tekstin sisältöä.Se kysymys kuuluu siis edelleen, että minkä hintainen auton pitää olla tai minkä merkkinen se on, että sen omistaja ei enää saa olla kiinnostunut hinnoista - sinun mielestäsi.
Minua ei kiinnosta millä autolla sinä ajat tai miten koet Jaguarin merkki-peltivanteet yhteensopiviksi - se on aivan saman tekevää. Riittää kun vastaat yksinkertaiseen kysymykseeni ja jätät tuon turhanpäiväisen vouhottamisen. - Kosla
juuso kirjoitti:
Vai olisiko niin että olet vain kateellinen?
Ei kato oikeen viittis jatkaa jälkeenjääneen kanssa keskustelua jos kerta et edes ymmärrä tekstin sisältöä.Taidat olla vähän pölvästi. Minä ainakin elän nälkäkuoleman partaalla, että saan jakuaarin osamaksut maksettua, mutta on se sen väärttiä. Sitäpaitsi, vaikka olis rahaa kun paskaa, niin ei se tarkoita sitä, että sitä kannattaisi viljellä mihin vaan.
- Juuso
Arto Pyysalo kirjoitti:
Se kysymys kuuluu siis edelleen, että minkä hintainen auton pitää olla tai minkä merkkinen se on, että sen omistaja ei enää saa olla kiinnostunut hinnoista - sinun mielestäsi.
Minua ei kiinnosta millä autolla sinä ajat tai miten koet Jaguarin merkki-peltivanteet yhteensopiviksi - se on aivan saman tekevää. Riittää kun vastaat yksinkertaiseen kysymykseeni ja jätät tuon turhanpäiväisen vouhottamisen.Minä en ole täällä ottanut auton hintaluokkaan kantaa vaan siihen, että ei pidä valittaa jos kalliin harrastuksen on ottanut ja varaosat maksaa.
Sinä keksit noita kysymyksiäsi aivan itse omassa lahossa päässäsi.
Aivan turhaa sinä yrität kääntää tätä keskustelua tohon suuntaan.
Jos ihmisellä on varaa harrastaa mitä haluaa niin silloin ei pidä valittaa, että voi voi kun on kallista ja eikö tätä voisi jotenkin vippaskonsteilla saada helpommin.Ja niinkin, että harrastuksen kohde siitä kärsii.Kuten tässä tapauksessa niinkin legentaarinen auto kun Jaguar.
Työnnetään varaosia ja Kiinassa tehtyä palikkaa. Pääasia, että kone pyörii jos pyörii.
No kaikilla on oma makunsa ja tapansa harrastaa.
Raiskatkaa vain niitä arvoautoja aivan rauhassa jos kerta omatuntoa se ei kolauta.
P.S Arto katsele sinä vain niitä auton kuvia netistä! Äläkä koske aitoon kulkuneuvoon sillä en todellakaan haluaisi nähdä Jaggia käsittelysi jälkeen.
Se voisi todellakin muistuttaa tekniikalta aika lailla 80-luvun Toyotaa.Ulkonäöstä puhumattakaan jos vain Biltema eksyy käteesi. - XJR-98
Arto Pyysalo kirjoitti:
Se kysymys kuuluu siis edelleen, että minkä hintainen auton pitää olla tai minkä merkkinen se on, että sen omistaja ei enää saa olla kiinnostunut hinnoista - sinun mielestäsi.
Minua ei kiinnosta millä autolla sinä ajat tai miten koet Jaguarin merkki-peltivanteet yhteensopiviksi - se on aivan saman tekevää. Riittää kun vastaat yksinkertaiseen kysymykseeni ja jätät tuon turhanpäiväisen vouhottamisen.Pakko todeta, että olen huomannut saman asian kuin Juuso. Ei sillä että siinä olisi mitään pahaa, se vaan jotenkin yllätti. Sama ilmiö on tosin nähtävissä myös Jag-lovers forumilla.
Toki jokaisella on oikeus säästää varaosissa, huolloissa yms. Henkilökohtaisesti en käytä muuta kuin Jaguarin omaa merkkihuoltoa siitä yksinkertaisesta syystä että täydellisellä huoltokirjalla on taatusti arvoa autoa vaihtaessa / myydessä.
Puhtaasti harrasteautot lienevätkin sitten jo eriasia... - Juuso
Kosla kirjoitti:
Taidat olla vähän pölvästi. Minä ainakin elän nälkäkuoleman partaalla, että saan jakuaarin osamaksut maksettua, mutta on se sen väärttiä. Sitäpaitsi, vaikka olis rahaa kun paskaa, niin ei se tarkoita sitä, että sitä kannattaisi viljellä mihin vaan.
No onnea sulle!
Sehän se kannattaa! - XJ12Sov
Juuso kirjoitti:
No onnea sulle!
Sehän se kannattaa!Minkä takia Jaguarin varaosista pitäisi maksaa ylimääräistä. Jos saman osan saa Boschilta 60% halvemmalla, niin miksi en sitä ostaisi sieltä?
Ei kai kysyjäkään alunperin tarkoittanut, että mistä saan halvimmalla huonoimman osan autooni, vaan mistä muualta voin sen hankkia kuin maahantuojan tiskiltä. Omaan Jaggeeni olen ostanut osia eripuolilta maailmaa, joten kai se sitten on kosla, kun osista puuttuu maahantuojan kate? Bilteman osia ei siinä tietenkään ole ainuttakaan. - Kosla
Juuso kirjoitti:
No onnea sulle!
Sehän se kannattaa!No mutta kuka se tässä on ollut kiinnostunut huoltojen ja varaosien hinnoista?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=586&posting=22000000002692221
Ettet vaan olis persaukinen saabisti joka piäksee muijaansa? - Juuso
Kosla kirjoitti:
No mutta kuka se tässä on ollut kiinnostunut huoltojen ja varaosien hinnoista?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=586&posting=22000000002692221
Ettet vaan olis persaukinen saabisti joka piäksee muijaansa?Jos olet ainut henkilö joka on ottanut sellaisen Nick mitä muut ei käytä.
Ja puhumattakaan oikeesta nimestäsi.
Mutta empä viitti enää tänne rustailla...
Näyttää olevan osa sakkia hieman o - fleetwood
Riippumatta auton hinnasta, on melkoisen tyhmää maksaa merkkiosasta sata euroa jos sen saman osan saa tarvikkeena yhdellä eurolla... Ei tuossa ole mielestäni mitään hölmöä, että kysyy onko olemassa halvempia vaihtoehtoja. Mutta jos ei, niin se on tosiaan tämän merkin kohdalla vain hyväksyttävä.
- jurpo
Juuso kirjoitti:
Jos olet ainut henkilö joka on ottanut sellaisen Nick mitä muut ei käytä.
Ja puhumattakaan oikeesta nimestäsi.
Mutta empä viitti enää tänne rustailla...
Näyttää olevan osa sakkia hieman oo:sta olet ilmeisesti tullut ja hienoa jos jätät sekoilun ja empittelyn tässä ryhmässä...
- omatoiminen
Kuulemma seuraavista paikoista voi kysellä edullisia palikoita Jaggeen: Motonetista osoitteesta www.motonet.fi sekä Sporttiautosta Raisiosta osoitteesta sporttiauto.com/fin. Noihin aikaisempiin tämän palstan kirjoituksiin on pakko antaa palautetta. Uskomatonta roskan jauhamista, sätitään toisia aivan naurettavalla tasolla. Kyllä kait se on ihan tervettä että vaikka auto on niinkin jalo kuin Jaguar niin sallitaan tervejärkinen harrastaminen ja edullisempien varaosien hankinta jos se on mahdollista? Nimittäin joku alihankkija ne releet ja jarrupalat jaguaarin tehtaallekin tekee - siis sama palikka voi tulla varaosaliikkeen kautta kuin maahantuojaltakin. Hinta vain on järkevämpi. Yritetään pitää keskustelun taso korkealla ja edistää jalon merkin harrastusta :)
- timppa
Kiitoksia antamistasi nettiosotteista, joihin otan varmaan yhteyttä. Sain tässä välillä myös hyvän firman: SNG Barrat Englannista. Heillä on kaikkia mahdollisia Jaggen osia, ja ystäväni Kokkolasta on sieltä tilannut useasti. Netistä löytynee osoite. Alkuperäinen kysymykseni koski esim. lambdaa. Jaguar-liikkeen hinta 385,-/kpl ja vastaava Boshin tai tuolta Englannista n. 100,-/kpl. Eli kyllä kannatta tutkia niitä vaihtoehtoja ja sen takia halusinkin synnyttää keskustelua Jaguar-miesten keskuudessa, jotta löytäisimme edullisia varaosia, ja yhtä hyviä kuin alkuperäiset tai samoja halvemmalla. Ostin Saksasta XJ6, 3.2 (11/95) ja sytytys on ihan pielessä ja se päästää polttoaineen aivan liian "paksuna" ja viaksi löytyi 1 lambda, tai molemmat. Niitähän on kaksi kappaletta. Eli kyllä 2x100,- on aivan eri kuin 2x385,-!
Terveisin Timppa
- Kosla
Oosta sinä olet tullut. Oohon olet jälleen menevän.
- mike
Voi vittu miten säällittävä tyyppi.
Tohon ei todellakaan tarvitse edes antaa kommenttiä.
Arvaankin kosla sinusta, että olet kaljamahainen tyyppi joka ajaa 80-luvun Mersulla.
Poltat sätkää, limeksit lattialle ja himoitset naapurin 3 vuotiasta tytärtä. - Kosla
mike kirjoitti:
Voi vittu miten säällittävä tyyppi.
Tohon ei todellakaan tarvitse edes antaa kommenttiä.
Arvaankin kosla sinusta, että olet kaljamahainen tyyppi joka ajaa 80-luvun Mersulla.
Poltat sätkää, limeksit lattialle ja himoitset naapurin 3 vuotiasta tytärtä....meni edellinen viesti pöhnässä väärään paikkaan. Vastauksen piti mennä tämän saman keskusteluketjun viestiin, joka on tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=586&posting=22000000003004559
Sinäänsä analyysisi meni osittain kohdalleen - minä nimittäin olen kaljamahainen! Mutta siinä mielessä meni persiilleen, että minä ajan kyllä Jaggella (mikäli muija ei nappaa sitä aamulla ja pakota minua ajamaan foordilla). Sätkää en polta, limeksimistä en ymmärrä, enkä lapsia himoitse. Mistä moinen purkaus? Ilmeisesti olet pistänyt aivot narikkaan ja kommunikoit alapääsi kautta! Toivottavasti et aja jaggella - tai jos ajat, niin 70-luvun lakkoiluvehkeellä. - jurpo
Kosla kirjoitti:
...meni edellinen viesti pöhnässä väärään paikkaan. Vastauksen piti mennä tämän saman keskusteluketjun viestiin, joka on tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=586&posting=22000000003004559
Sinäänsä analyysisi meni osittain kohdalleen - minä nimittäin olen kaljamahainen! Mutta siinä mielessä meni persiilleen, että minä ajan kyllä Jaggella (mikäli muija ei nappaa sitä aamulla ja pakota minua ajamaan foordilla). Sätkää en polta, limeksimistä en ymmärrä, enkä lapsia himoitse. Mistä moinen purkaus? Ilmeisesti olet pistänyt aivot narikkaan ja kommunikoit alapääsi kautta! Toivottavasti et aja jaggella - tai jos ajat, niin 70-luvun lakkoiluvehkeellä.Meikäläisen mielestä (==jurpo) tuo nim. Kosla vetää kyllä asialinjalla. Tätä "Juusoa" (taitaa olla säälipelle miehiään) harmittaa niin kovasten kun joillain ei ole niin paljon rahhaa, että voi heitellä sitä vaikka hukkaan ylihintaisiin auton osiin.
Useammassakin ryhmässä on näkynyt vastaavia heittoja, että "kun sulla on varaa Honda Civiciin vm. -88/Jaguar S-type -99/Mazda 100 jne. niin voit sitten heittää siihen päälle vielä simona lisää täpäkkää ja ostaa tuplana sen mitä ostit/aiot ostaa. V-ttu, jos on harkinnut asian niin, että rahaa on käytettävissä tietty määrä, niin sitten sitä on just sen verran. Arrrgh.
Meikä ostaa Jaguaarin sitten kun siltä tuntuu ja silti, vaikka täppiä on niin perhanasti, harmittaa se kuitenkin jos nuijaa suorastaan huiputetaan tupla/triplahintaisilla osilla. Hassua jos Juusoa ei harmita yhtään tuo sama asia. Voi se tosin olla niinkin, että saa arvostusta ja hyvää mieltä maksaessa liikaa jostakin tuotteesta. Voihan sitä ajatella, että jurvat myyjät miettivät kuinka varakas, mahtava ja merkittävä henkilö oikein härregod onkaan kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849