A4 öljyt pihalle

anelkku

Laitoin Audin käyntiin ilman lämmitystä ja annoin käydä 10min tyhjäkäyntiä parkkipaikalla...olin lähdössä tien päälle kun pihasta pääsin öljyvalo syttyi. Käännyin samantien takaisin ja parkkipaikalle ihmetteleen tilannetta...Audi oli sylkenyt aikamoisen määrän alleen.

Yritin vilkuilla että mistä öljy tulee, mutta eipä sitä päältäpäin ainakaan näy muutakuin että imusarjan alta ja samalta puolen. Olisko mahdollisesti öljyn suodattimesta tai sen tiiviste korkannu ?

12

11163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen a4

Onko vaihdettu öljynputsari lähiaikoina? Tarkistapa öljynputsarin lohkon välissä olevan lauhduttimen ja lohkon välinen tiiviste... itteltä katkes se tiiviste ni sylkäs öljyt aivan samoin pellolle.

• A4 1.8

Öljynjäähdyttimen tiiviste varmaan pullahtanut ulos/katkennu. Kovettuu ajankanssa kesti kuitenkin 15v minulla. Minulla hajosi muuten tismalleen samalla tavalla, kun peruutin parkista pois niin mahtava öljyläikkä autonpaikalla.. Osa maksaa n.4e marmorilla ja vaihdosta veloittavat noin 1h.

• anelkku

Ah kiitoksia vastauksista. 12 vuotta vanha tuo meidänkin kulkupeli jo on, että ei ihme jos alkaa vikoja ilmeneen.

• kalle kustaa

Mittatikun juuresta se punkaa ulos jos huohotin on tukossa. Lämpimään talliin sulamaan tai huoharin putki pois ja tyhjäksi kylmälimasta. Totta on että joidenkin tarvikesuodattimien tiivistelaatu kovettuu kovalla pakkasella ja öljy punkaa sieltä ulos. Pitäis kiristää lämpimänä tai mielummin vaihtaa suodatin parempaan.

• pillit jäätyy
        kalle kustaa kirjoitti:

Mittatikun juuresta se punkaa ulos jos huohotin on tukossa. Lämpimään talliin sulamaan tai huoharin putki pois ja tyhjäksi kylmälimasta. Totta on että joidenkin tarvikesuodattimien tiivistelaatu kovettuu kovalla pakkasella ja öljy punkaa sieltä ulos. Pitäis kiristää lämpimänä tai mielummin vaihtaa suodatin parempaan.

Jos moottorissa on paljon ohivirtausta, pääsee mäntien ohi kosteata ilmaa(vettä) öljyn mukaan joka höyrystyy ja jäädyttää huohotinputken.
        Ohivirtaus niissä autoissa tulisi järjestää suurempi reikäisellä huohotinputkella.

• Sama juttu täällä, päivällä laitoin käyntiin ilman lämmitystä ja 5 minuuttia ja öljyt pihalle, putsarin vaihdoin mutta ei auttanut. remontti jatku huomenna...

• saab.

onko tämä sitä audi laatua?

• ................
        saab. kirjoitti:

onko tämä sitä audi laatua?

rauhoitu rakas lapsi, tässä provot kirjoittelevat toisilleen

• mazda talveksi
        ................ kirjoitti:

rauhoitu rakas lapsi, tässä provot kirjoittelevat toisilleen

Niin eihän Audeista tule öljyt pihalle sehän syö ne. Kuin muut Passat. Hinuria odotteli 2tien varressa öljyt näkyi laskeneen alleen. Liekkö sama kone kuin Audissa en tiedä mut konserni on sama

• 1.8T
        mazda talveksi kirjoitti:

Niin eihän Audeista tule öljyt pihalle sehän syö ne. Kuin muut Passat. Hinuria odotteli 2tien varressa öljyt näkyi laskeneen alleen. Liekkö sama kone kuin Audissa en tiedä mut konserni on sama

Siis öljyn suodattimen jalassa on tiiviste. Se kovettuu iän myötä ja sitten katkeaa kun laittaa kylmänä käyntiin. näin kävi myös mulle ja auto on passat 1.8T vm 1998. Osa maksoi 1euron ja pysty itse vaihtamaan jos osaa vähäkään korjata.! ja se öljyn suodattimen jalka pitää purkaa se on siellä sisällä se tiiviste!

• asentajja
        1.8T kirjoitti:

Siis öljyn suodattimen jalassa on tiiviste. Se kovettuu iän myötä ja sitten katkeaa kun laittaa kylmänä käyntiin. näin kävi myös mulle ja auto on passat 1.8T vm 1998. Osa maksoi 1euron ja pysty itse vaihtamaan jos osaa vähäkään korjata.! ja se öljyn suodattimen jalka pitää purkaa se on siellä sisällä se tiiviste!

Taisi öljytilan huohotusputki olla jäässä jolloin öljyt puskee jostain ulos. Jos varotuslamppu syttyy niin voi olla enää myhäistä pelastaa moottoria. Ainakin turbo on hajonnut koska se ei kestä hetkellistä öljyn puutetta. Vika tulee vasta ilmi myöhemmín kun seuraava omistaja saa sen harmikseen. Audissakin voi olla kertakäyttömoottori, joten laakereita ei voi vaihtaa ja näinollen on koko moottorin vaihto edessä, jos laakerivika on. Sekin tulee vasta myöhemmin esille että paappas auto kierrätykseen ja toisen murheeksi.

• asentajja kirjoitti:

Taisi öljytilan huohotusputki olla jäässä jolloin öljyt puskee jostain ulos. Jos varotuslamppu syttyy niin voi olla enää myhäistä pelastaa moottoria. Ainakin turbo on hajonnut koska se ei kestä hetkellistä öljyn puutetta. Vika tulee vasta ilmi myöhemmín kun seuraava omistaja saa sen harmikseen. Audissakin voi olla kertakäyttömoottori, joten laakereita ei voi vaihtaa ja näinollen on koko moottorin vaihto edessä, jos laakerivika on. Sekin tulee vasta myöhemmin esille että paappas auto kierrätykseen ja toisen murheeksi.

Ei ollut huohotin tukossa ainakaan mulla, vain muutman euron hintainen O-renkaan näköinen osa kovettunut ja haurastunut, pakkasessa meni poikki ja oljyä valui ulos, helppo homma vaihtaa, jos oljynsuodattimen osaa vaihtaa niin osaa tuonkin. Oljynsuodatin pois ja samaten suodatimen alla oleva mutteri joka on siinä putkessa olevassa kierteessä, sitten vaan vedetään alumiininen elementti pois ja syyllinen löytyykin sieltä. Sitten vaan uusi tiivisterengas paikalleen, mutteri tiukalle ja suodatin paikalleen, oljyt koneeseen ja menoks.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1644
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26