A4 öljyt pihalle

anelkku

Laitoin Audin käyntiin ilman lämmitystä ja annoin käydä 10min tyhjäkäyntiä parkkipaikalla...olin lähdössä tien päälle kun pihasta pääsin öljyvalo syttyi. Käännyin samantien takaisin ja parkkipaikalle ihmetteleen tilannetta...Audi oli sylkenyt aikamoisen määrän alleen.

Yritin vilkuilla että mistä öljy tulee, mutta eipä sitä päältäpäin ainakaan näy muutakuin että imusarjan alta ja samalta puolen. Olisko mahdollisesti öljyn suodattimesta tai sen tiiviste korkannu ?

12

11302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen a4

      Onko vaihdettu öljynputsari lähiaikoina? Tarkistapa öljynputsarin lohkon välissä olevan lauhduttimen ja lohkon välinen tiiviste... itteltä katkes se tiiviste ni sylkäs öljyt aivan samoin pellolle.

    • A4 1.8

      Öljynjäähdyttimen tiiviste varmaan pullahtanut ulos/katkennu. Kovettuu ajankanssa kesti kuitenkin 15v minulla. Minulla hajosi muuten tismalleen samalla tavalla, kun peruutin parkista pois niin mahtava öljyläikkä autonpaikalla.. Osa maksaa n.4e marmorilla ja vaihdosta veloittavat noin 1h.

      • anelkku

        Ah kiitoksia vastauksista. 12 vuotta vanha tuo meidänkin kulkupeli jo on, että ei ihme jos alkaa vikoja ilmeneen.


      • kalle kustaa

        Mittatikun juuresta se punkaa ulos jos huohotin on tukossa. Lämpimään talliin sulamaan tai huoharin putki pois ja tyhjäksi kylmälimasta. Totta on että joidenkin tarvikesuodattimien tiivistelaatu kovettuu kovalla pakkasella ja öljy punkaa sieltä ulos. Pitäis kiristää lämpimänä tai mielummin vaihtaa suodatin parempaan.


      • pillit jäätyy
        kalle kustaa kirjoitti:

        Mittatikun juuresta se punkaa ulos jos huohotin on tukossa. Lämpimään talliin sulamaan tai huoharin putki pois ja tyhjäksi kylmälimasta. Totta on että joidenkin tarvikesuodattimien tiivistelaatu kovettuu kovalla pakkasella ja öljy punkaa sieltä ulos. Pitäis kiristää lämpimänä tai mielummin vaihtaa suodatin parempaan.

        Jos moottorissa on paljon ohivirtausta, pääsee mäntien ohi kosteata ilmaa(vettä) öljyn mukaan joka höyrystyy ja jäädyttää huohotinputken.
        Ohivirtaus niissä autoissa tulisi järjestää suurempi reikäisellä huohotinputkella.


    • Sama juttu täällä, päivällä laitoin käyntiin ilman lämmitystä ja 5 minuuttia ja öljyt pihalle, putsarin vaihdoin mutta ei auttanut. remontti jatku huomenna...

      • saab.

        onko tämä sitä audi laatua?


      • ................
        saab. kirjoitti:

        onko tämä sitä audi laatua?

        rauhoitu rakas lapsi, tässä provot kirjoittelevat toisilleen


      • mazda talveksi
        ................ kirjoitti:

        rauhoitu rakas lapsi, tässä provot kirjoittelevat toisilleen

        Niin eihän Audeista tule öljyt pihalle sehän syö ne. Kuin muut Passat. Hinuria odotteli 2tien varressa öljyt näkyi laskeneen alleen. Liekkö sama kone kuin Audissa en tiedä mut konserni on sama


      • 1.8T
        mazda talveksi kirjoitti:

        Niin eihän Audeista tule öljyt pihalle sehän syö ne. Kuin muut Passat. Hinuria odotteli 2tien varressa öljyt näkyi laskeneen alleen. Liekkö sama kone kuin Audissa en tiedä mut konserni on sama

        Siis öljyn suodattimen jalassa on tiiviste. Se kovettuu iän myötä ja sitten katkeaa kun laittaa kylmänä käyntiin. näin kävi myös mulle ja auto on passat 1.8T vm 1998. Osa maksoi 1euron ja pysty itse vaihtamaan jos osaa vähäkään korjata.! ja se öljyn suodattimen jalka pitää purkaa se on siellä sisällä se tiiviste!


      • asentajja
        1.8T kirjoitti:

        Siis öljyn suodattimen jalassa on tiiviste. Se kovettuu iän myötä ja sitten katkeaa kun laittaa kylmänä käyntiin. näin kävi myös mulle ja auto on passat 1.8T vm 1998. Osa maksoi 1euron ja pysty itse vaihtamaan jos osaa vähäkään korjata.! ja se öljyn suodattimen jalka pitää purkaa se on siellä sisällä se tiiviste!

        Taisi öljytilan huohotusputki olla jäässä jolloin öljyt puskee jostain ulos. Jos varotuslamppu syttyy niin voi olla enää myhäistä pelastaa moottoria. Ainakin turbo on hajonnut koska se ei kestä hetkellistä öljyn puutetta. Vika tulee vasta ilmi myöhemmín kun seuraava omistaja saa sen harmikseen. Audissakin voi olla kertakäyttömoottori, joten laakereita ei voi vaihtaa ja näinollen on koko moottorin vaihto edessä, jos laakerivika on. Sekin tulee vasta myöhemmin esille että paappas auto kierrätykseen ja toisen murheeksi.


      • asentajja kirjoitti:

        Taisi öljytilan huohotusputki olla jäässä jolloin öljyt puskee jostain ulos. Jos varotuslamppu syttyy niin voi olla enää myhäistä pelastaa moottoria. Ainakin turbo on hajonnut koska se ei kestä hetkellistä öljyn puutetta. Vika tulee vasta ilmi myöhemmín kun seuraava omistaja saa sen harmikseen. Audissakin voi olla kertakäyttömoottori, joten laakereita ei voi vaihtaa ja näinollen on koko moottorin vaihto edessä, jos laakerivika on. Sekin tulee vasta myöhemmin esille että paappas auto kierrätykseen ja toisen murheeksi.

        Ei ollut huohotin tukossa ainakaan mulla, vain muutman euron hintainen O-renkaan näköinen osa kovettunut ja haurastunut, pakkasessa meni poikki ja oljyä valui ulos, helppo homma vaihtaa, jos oljynsuodattimen osaa vaihtaa niin osaa tuonkin. Oljynsuodatin pois ja samaten suodatimen alla oleva mutteri joka on siinä putkessa olevassa kierteessä, sitten vaan vedetään alumiininen elementti pois ja syyllinen löytyykin sieltä. Sitten vaan uusi tiivisterengas paikalleen, mutteri tiukalle ja suodatin paikalleen, oljyt koneeseen ja menoks.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe