Eli otsikon mukaisesti olen kiinnostunut ns. hortuista (Corallus hortulanus) eli puuboista. Itselläni on nyt tällä hetkellä viljis. Hortu piti alun perin hankkia ensin, mutta tämä laji ei taida olla täysin soveltuva aloittelijoille agressiivisuutensa vuoksi? Mutta nyt kun käärmeen käsittelytaitoja alkaa kehittymään, kiinnostus tätä lajia kohtaan kasvaa ja kasvaa :)
Paljonko tämmöisestä kaverista joutuu pulittamaan ja minkä kokoisen terraarion se oikein tarvitsee? Ja jos jollain olisi vaikkapa myydä käärmettä tavaroineen, aina saa ehdotella hintaa :)
Kiitos vaan kaikille :)
HORTU
3
666
Vastaukset
- on...
mukavia, eikä välttämättä niin agressiivisia kuin annetaan ymmärtää! Riippuu tietty yksilöstä, kuten monien muidenkin lajien kanssa... Hortuista saa yleensä maksaa -100eurosta ylöspäin. Suosittelen lajia, oman kokemukseni perusteella. Mistä päin olet? Katso vaikka herppi.netistä, laita ostoilmoitus tai lue myytäviä palstalta.
- Corallus hortulanus
Olen espoosta, ja terraarion kokoa mietiskelen, asun nimittäin yksiössä. Millainen asumus riittäisi yhdelle hortulle? Kiitos vinkistä, käyn siellä katselemassa :)!!
- riittää
Corallus hortulanus kirjoitti:
Olen espoosta, ja terraarion kokoa mietiskelen, asun nimittäin yksiössä. Millainen asumus riittäisi yhdelle hortulle? Kiitos vinkistä, käyn siellä katselemassa :)!!
Aikuiselle yksilölle: korkeus 100cm, leveys 60cm ja syvyys 50cm. Periaatteessa pienempikin korkeus riittää, koska 80% ajastaan viettävät oksilla keikkuen päivästä toiseen. Periaatteessa siis suurempi terra menee ihan hukkaan, tosin saahan isosta terrasta näyttävämmän sisustuselementin vaikka olohuoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105