Meidän perheessä on otettu selvä konsensuslinja vanhempien kesken, että lapsemme EI tule osallistumaan MILLEKÄÄN leirille. Ei riparille, ei promelle, ei millekään aikuistumisriittiin tähtäävälle aivopesuleirille. Niin kauan kun lapsemme on alle 18-vuotias, asuu kotona, on meidän määräysvallan ja holhousvelvollisuuden alaisuudessa, joten ei ole osallistumista mihinkään. Aiomme kasvattaa lapsemme niin määrätietoisesti, laajakatseisesti ja oikeaoppisesti, että tarvetta millekään leirille ei muodostu. Tämä on valintamme, se on oikeutemme, ja pidämme siitä kiinni hampaat irvessä. Jos jokin oikeudenpäätös, lakiin perustuva PAKKO olisi osoittaa lapselle, sitten voisimme luonnollisestikin luopua tavoitteestamme. Mutta koska sellaista äärimmäisen suurella todennäköisyydellä ei tule, ei ole syytä jossitella. Näillä mennään ja tavoitteessa pysytään. Piste.
Meidän poika EI osallistu mihinkään
47
1522
Vastaukset
- Hallin Vanki
Onneksi olkoon hienosta päätöksestä.
- addwdwdaa
Kukaan ei pakota menemään leirille. Kannattaa tietty kuunnella lasta/nuorta jos hän haluaa mennä niin tuskin te voitte häntä kieltää menemästä sillä silloinhan te ette kyllä ole mitenkään laajakatseisia. Lisäksi sana "oikeaoppisuus" häiritsee, mutta hyväksytään tälläkertaa.
- isukki Hlinna
Tuollainen vanhemmuus ei ole laajakatseista eikä nuorta kunnioittavaa. Meidän perheessämme haluamme kuunnella nuorta ja tukea häntä niissä ratkaisuissa, jotka hän omalla kohdallaan hyväksi näkee. Tietenkin meillä on oma vastuumme vanhempana, mutta yhtä hyvin kuin nuoremme on saanut valita harrastuksensa sen mukaan, mistä hän pitää, hän saa mennä rippikouluunkin, jos haluaa. Varsinkin, kun oma kokemukseni rippikoulusta 80-luvulla oli ihan hyvä.
- ..... ..
Hyväksytkö lapsesi aivopesun sellaiseen uskoon mikä perustuu täysin todistamattomiin kuvitelmiin?
- äitykkä hki
Siinä vaiheessa, jos lapsi haluaa rippikouluun, ei kyse ole enää hänen halustaan, vaan aivopesu on jo tapahtunut.
Sinun kirjoituksesi ei ole laajakatseista eikä edellistä kirjoittajaa kunnioittavaa. Eikä tarvitse vastata, ettei tämäkään kirjoitus ole kumpaakaan edellisistä, koska ei sen ole tarkoituskaan olla.
Vastuuton vanhempi ei suojele lastaan uskonnon vaikutukselta. - tarkemmiin
Alle 18-vuotiaat lapset pois kirkoista.
Usko on AIKUISEN henkilö kohtainen valinta.
Usko ei saa olla toisen/toisten toisille pakolla, uhkaamalla jne valinta.
Lapsikaste on Lakien vastainen rikos johon saatava muutos.
Lapsikaste rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia (10-käskyä)
Lapsikaste rikkoo Suomen perustulakia.
Lapsilla, alle 18-vuotiailla on kansain välisillä sopimuksilla annettuja suojia ja ne sopimukset on Suomi allekirjottanut. Lasten suojelua ei ole Lakien ja kansain välisten sopimuksien rikkomiset.
www.unicef.fi
Missään Laissa, ei ole määrätty, että lapset pitää "herra ystävä sä lapsien" toimesta kastaa jäseniksi syyttömiä lapsiakin tappaneen rikollisjäerjestön toimesta sen jäseniksi.
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
- Esakalevin
Entä koulussa, jos oiekin koululautakunta päättää, että päivittäinen rukoilu opttajan johdolla kuuluu asiaan, "perinteeseen"? Ei uskoisi, että tällaista pitää kysyä 2000-luvun Suomessa...
- tietoa
Alle 18-vuotiaat lapset pois kirkoista.
=============================
Usko on AIKUISEN henkilö kohtainen valinta.
Usko ei saa olla toisen/toisten toisille pakolla, uhkaamalla jne valinta.
Lapsikaste on Lakien vastainen rikos johon saatava muutos.
Lapsikaste rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia (10-käskyä)
Lapsikaste rikkoo Suomen perustulakia.
Lapsilla, alle 18-vuotiailla on kansain välisillä sopimuksilla annettuja suojia ja ne sopimukset on Suomi allekirjottanut. Lasten suojelua ei ole Lakien ja kansain välisten sopimuksien rikkomiset.
www.unicef.fi
Missään Laissa, ei ole määrätty, että lapset pitää "herra ystävä sä lapsien" toimesta kastaa jäseniksi syyttömiä lapsiakin tappaneen rikollisjäerjestön toimesta sen jäseniksi.
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
- ja pysyy
Teillä on Jumalan ja Jeesuksen Laki ja Suomen Perustuslaki puolellanne joten lapsenne saavat ne oikeudet elämään joko kuuluu jokaiselle ihmiselle Jumalallisesti ja Laillisesti:
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
7 §
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen." - pirttinen
Miten on nykyään kouluissa, onko siellä "aamuhartauksia" ja onko pakko olla mukana?
Ja miten on uskonnon opetuksen, onko se luterilaisuuden oppi edelleen pakollinen ja toiset suunnat mainitaan vain nimeltä ja mahdollisesti niille nauraen vaikka samanlaisen raamatun lukijoita ovat?- Hallin Vanki
TV:ssä oli hiljan pätkä jossa lapsia opetettiin rukoilemaan ... TÖRKEETÄ LASTEN HYVÄKSIKÄYTTÖÄ ...
- tsikiita
Hallin Vanki kirjoitti:
TV:ssä oli hiljan pätkä jossa lapsia opetettiin rukoilemaan ... TÖRKEETÄ LASTEN HYVÄKSIKÄYTTÖÄ ...
Kuulkaas nyt. Kyllä saisitte miettä vähän vanhemmat että mitä täällä puhutte. Itse olen 15v, ja kävin viime kesänä riparin. Kumpikaan omista vanhemmistani ei ole käynyt mutta eivät olleet sitä vastaan että itse kävisin. Sanoivat vain että ei ole pakko jos en halua. Eli tässä asiassa kuunneltiin minua. Riparillehan mennään n.15 vuotiaana, jolloin nuori on kyllä kykenevä omiin päätöksiin tässä asiassa. Kysykää nuorilta mitä he itse haluavat! Minun mielestä ei ole oikein että jos vanhemmat pelkää ette nuori ''aivopestään'' leirillä. Mitä jos tämä nuori haluaa itse uskoa vaikka vanhemmat eivät usko? Suomessahan on uskonvapaus. Itse en usko, mutta kävinpähän leirin. Olihan siellä kuitenkin mukavaa. Sai uusia kavereita ja vanhojen kavereitten kans pääsi läheisemmäksi. Ja muutenki, kyllä siellä vaan oli kivaa. Kyllä vähän tuntu että yritetään käännyttää, mutta kuuntelinpa kuitenki tunneilla mutta kriittisin mielin. Ei kuitenkaan liian kriittisesti, Suomessahan edelleen siis uskonvapaus. Jokainen uskokoon mihin haluaa. Se ei ole kenenkään muun asia kuin sen oman itsensä.
Siispä, näin yhteenvetona:
Vanhemmat, kysykää jälkikasvultanne mitä he haluavat. He vaikuttavat ehkä jotkut joskus epäkypsiltä ja kykenemättömiltä päätöksiin, mutta voitte jopa yllättyä jos kysäisitte mielipidettä asiasta. Nuori on kyllä tarpeeksi kypsä puhumaan tällaisesta asiasta. Ja tuo kastehomma vielä, kun on 15v, voi erota kirkosta vanhempien luvalla. Ja 18v ei tarvitse lainkaan huoltajan lupaa. Ja eihän vanhempien ole pakko kastaa lastaan uskoon ja kirkkoon. Mikään ei ole pakollista näihin asioihin liittyen. Toivottavasti viisastuitte tästä edes jotenkin tai tuli uudempia ajatuksia. Pitää pystyä olemaan sen verran laajakatseinen että edes harkitsee riparia, tai yleensäkään uusia asioita. Näin mulle on ainaki opetettu ja näin aijon opettaa mahdollisille omille lapsilleni tulevaisuudessa. - en usko
tsikiita kirjoitti:
Kuulkaas nyt. Kyllä saisitte miettä vähän vanhemmat että mitä täällä puhutte. Itse olen 15v, ja kävin viime kesänä riparin. Kumpikaan omista vanhemmistani ei ole käynyt mutta eivät olleet sitä vastaan että itse kävisin. Sanoivat vain että ei ole pakko jos en halua. Eli tässä asiassa kuunneltiin minua. Riparillehan mennään n.15 vuotiaana, jolloin nuori on kyllä kykenevä omiin päätöksiin tässä asiassa. Kysykää nuorilta mitä he itse haluavat! Minun mielestä ei ole oikein että jos vanhemmat pelkää ette nuori ''aivopestään'' leirillä. Mitä jos tämä nuori haluaa itse uskoa vaikka vanhemmat eivät usko? Suomessahan on uskonvapaus. Itse en usko, mutta kävinpähän leirin. Olihan siellä kuitenkin mukavaa. Sai uusia kavereita ja vanhojen kavereitten kans pääsi läheisemmäksi. Ja muutenki, kyllä siellä vaan oli kivaa. Kyllä vähän tuntu että yritetään käännyttää, mutta kuuntelinpa kuitenki tunneilla mutta kriittisin mielin. Ei kuitenkaan liian kriittisesti, Suomessahan edelleen siis uskonvapaus. Jokainen uskokoon mihin haluaa. Se ei ole kenenkään muun asia kuin sen oman itsensä.
Vanhemmat, kysykää jälkikasvultanne mitä he haluavat. He vaikuttavat ehkä jotkut joskus epäkypsiltä ja kykenemättömiltä päätöksiin, mutta voitte jopa yllättyä jos kysäisitte mielipidettä asiasta. Nuori on kyllä tarpeeksi kypsä puhumaan tällaisesta asiasta. Ja tuo kastehomma vielä, kun on 15v, voi erota kirkosta vanhempien luvalla. Ja 18v ei tarvitse lainkaan huoltajan lupaa. Ja eihän vanhempien ole pakko kastaa lastaan uskoon ja kirkkoon. Mikään ei ole pakollista näihin asioihin liittyen. Toivottavasti viisastuitte tästä edes jotenkin tai tuli uudempia ajatuksia. Pitää pystyä olemaan sen verran laajakatseinen että edes harkitsee riparia, tai yleensäkään uusia asioita. Näin mulle on ainaki opetettu ja näin aijon opettaa mahdollisille omille lapsilleni tulevaisuudessa.Mä en usko, että olet 15v, et usko jumalaan ja kävit viime kesänä riparin, koska olet noinkin hyvin perillä eri ikäisten kirkostaeroamisoikeuksista sekä käytät tuollaista kieltä ja kirjoitusrakennetta.
Veikkaan, että olet uskova, yli 18v ja käyt seurakunnan tapahtumissa. Sinua vain harmittaa isot kirkosta eroamisluvut ja seurakuntien marginalisoituminen. - _t __T__t_
tsikiita kirjoitti:
Vanhemmat, kysykää jälkikasvultanne mitä he haluavat. He vaikuttavat ehkä jotkut joskus epäkypsiltä ja kykenemättömiltä päätöksiin, mutta voitte jopa yllättyä jos kysäisitte mielipidettä asiasta. Nuori on kyllä tarpeeksi kypsä puhumaan tällaisesta asiasta. Ja tuo kastehomma vielä, kun on 15v, voi erota kirkosta vanhempien luvalla. Ja 18v ei tarvitse lainkaan huoltajan lupaa. Ja eihän vanhempien ole pakko kastaa lastaan uskoon ja kirkkoon. Mikään ei ole pakollista näihin asioihin liittyen. Toivottavasti viisastuitte tästä edes jotenkin tai tuli uudempia ajatuksia. Pitää pystyä olemaan sen verran laajakatseinen että edes harkitsee riparia, tai yleensäkään uusia asioita. Näin mulle on ainaki opetettu ja näin aijon opettaa mahdollisille omille lapsilleni tulevaisuudessa.kerroit että suomessa on uskonvapaus - TOTTA!!!
Onko se uskonvapaus kaikilla ihmisillä vai uskotko sen tarkoittavan että saa vapaasti uskoa toisen/toisten puolesta???
Niillä lapsilla jotka sylivauvoina pakko raahaan kasteelle ei juuri uskonvapautta ole!!!
Onko sinun mielestä uskovapautta lapsiakin tappaneen rikollisen pakkolapsikasteet?
Lain mukaan jokainen alle 18-vuotias on lapsi.
Oikea kasteen antajan tuntee siitä, että hän on Jumalan ja Jeesuksen Laille kuuliainen ja on saanut Jeesukselta oikeuden kastaa ja parantaa sairaita sekä herättää kuolleista.
Kuinka monta Jeesuksen opetuslasta tunnet kastajina???
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Näin toimivat kasteen antajat joilla on Jeesuksen antamia lahjoja osoittaa kenen asialla ovat. Ellei näitä lahjoja ole, ei ole Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen asialla oleva:
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mark. 6:5
Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.
Mark. 6:55
ja he riensivät kiertämään koko sitä paikkakuntaa ja rupesivat vuoteilla kantamaan sairaita sinne, missä kuulivat hänen olevan.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 9:2
Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:6
Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 13:32
Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
Joh. 5:3
Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
Ap. t. 5:15
Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
Ap. t. 5:16
Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi. - _t_ T _t_
tsikiita kirjoitti:
Vanhemmat, kysykää jälkikasvultanne mitä he haluavat. He vaikuttavat ehkä jotkut joskus epäkypsiltä ja kykenemättömiltä päätöksiin, mutta voitte jopa yllättyä jos kysäisitte mielipidettä asiasta. Nuori on kyllä tarpeeksi kypsä puhumaan tällaisesta asiasta. Ja tuo kastehomma vielä, kun on 15v, voi erota kirkosta vanhempien luvalla. Ja 18v ei tarvitse lainkaan huoltajan lupaa. Ja eihän vanhempien ole pakko kastaa lastaan uskoon ja kirkkoon. Mikään ei ole pakollista näihin asioihin liittyen. Toivottavasti viisastuitte tästä edes jotenkin tai tuli uudempia ajatuksia. Pitää pystyä olemaan sen verran laajakatseinen että edes harkitsee riparia, tai yleensäkään uusia asioita. Näin mulle on ainaki opetettu ja näin aijon opettaa mahdollisille omille lapsilleni tulevaisuudessa.Niinpä esimerkiksi Agricola noudatti tarkoin keskiajan kaavaa:
"Pappi kysyken. N. Lowutkos pois Perkelehest?
Gummat [=kummit] wastauat Lapsen polesta.
Mine lowun.
Ja caikista henen tegoistansa?
Wastaus. Mine lowun.
Ja caikista henen menoistansa?
Wastaus. Mine lowun.'
Näin vielä käy eksyttäjän kasteen saaneille, tunnetko eksyttäjän?:
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
7 §
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen." - anauna
en usko kirjoitti:
Mä en usko, että olet 15v, et usko jumalaan ja kävit viime kesänä riparin, koska olet noinkin hyvin perillä eri ikäisten kirkostaeroamisoikeuksista sekä käytät tuollaista kieltä ja kirjoitusrakennetta.
Veikkaan, että olet uskova, yli 18v ja käyt seurakunnan tapahtumissa. Sinua vain harmittaa isot kirkosta eroamisluvut ja seurakuntien marginalisoituminen.Anteeks vaan mutta olen todellakin, tai siis olin tuolloin 15v. Nyttemmin 16v. Miksi ette usko että tsikiita, eli tuo minun rekisteröimätön nimimerkkini en olisi todella minä. Oikeen naurattaa kun ihmiset pitää näin tyhminä nuorisoa. Miksi me emme muka tietäisi asioista yhtikäs mitään? Itse en siis edelleekään usko, mutta pidän silti rippikoulun puolia. Vanhemmistani isäni ei edes kuulu enää kirkkoon, äiti kuuluu mutta hän ei vaikuta sinänsä sillä asumme erillään.
Edelleenkin minua häiritsee tuo miksi nimimerkki '' en usko '' ei mukamasti usko että olen 15v. Ehkä hän on itse suurinpiirtein samanikäinen mutta niin epäkypsä ettei voi kuvitellakkaan muita nuoria fiksuimmiksi. Minut on näin kasvatettu, ja erittäin ylpeä olen siitä. En ole käynyt kirkossa sitten viime kesäisen riparin, että näin. Minua ei todellakaan kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet, jokainen pitäköön omansa ja kuulukoon kirkkoon ja käyköön riparin jos on käydäkseen tai kuuluakseen. Ehkäpä juuri tässä näkyy se minunkin epäkypsyyteni ja kohtuullisen nuori ikä. Olen paljon kokenut, tai jos näin voi edes sanoa. Mutta kuitenkin, jos jonkinlaista on tullut koettua, omasta mielestäni aika paljonkin tähän ikään asti. En nyt ala luettelemaan mitä kaikkea sillä ne ovat yksityisasioita, mutta sen voin sanoa, että nämä asiat ovat kyllä kasvattaneet henkisesti erittäin paljon.
Olen itsekin miettinyt sitä, että mitenkäs nämä vauvat sitten kun ne kastetaan kristinuskoon. Ei pieni vauva voi vielä itse ilmaista omaa tahtoansa. Mutta näin se vaan menee. Ehkä näin onkin parempi kun ajattelee asiaa? Miettikääs nyt jos vauvoja ei kastettaisikaan kristinuskoon tai uskoon ylipäätään. Nyt suurimmalle osalle tulee mieleen että hyvä juttu, hahahaaa ei vauvat voi ite päättää.. Mutta tarkoitan nyt tällä sitä että minun mielestä on hyvä että kastetaan uskoon. Lapsi voi tälleen itse tutustua kirkkoon ((mahdollisesti tutustua, itse tutustuin oikeastaan riparin merkeissä vasta koska kuten sanoin, vanhemmat ei mitään uskovaisia)). Mutta niin, kun on aikansa siihen kirkkoon ''tutustunut'' ja on kypsä ja kykenevä itse päättämään haluaako vielä kuulua kirkkoon vaiko eikö, niin tehköön jokainen itse päätöksensä.
Mielestäni tämä oikea ikä tuohon on juuri tämä 15v. Silloinkin tosin tarvitaan vanhempien lupa kirkosta eroamisee. Täysi-ikäisenä jokainen tehköön sitten miten itse haluaa. Niin ja vielä tuohon että miten tiedän näin paljon tästäkin asiasta, joku on todella S E U R A N N U T riparilla ja uskonnontunneilla sekä yhteiskuntaopintunneilla ja tietty minulla on omakohtaista kokemusta, siskopuoleni erosivat molemmat 15v täytettyään kirkosta vanhempien luvalla. Olisin itsekin voinut mutta en eronnut kuitenkaan. En vielä, ehkä sitten kun pitää alkaa maksamaan kirkollisveroa, sillä kirkkoon kuulumisestakaan ei periaatteessa ole mitään hyötyä. Voi siltikin käydä kirkossa jos on käydäkseen, ei kukaan kysy mitään todistuksia että kuuluuko kirkkoon vai ei. Ja kun sitten ihminen kuolee, hänet haudataan ihan täsmälleen samalla hautausmaalla kuin kirkkoon kuuluvatkin.
Niin että tämmöstä tällä kertaa. En ala todistelemaan ikääni edelleekään, mutta se on kyllä tuo mitä olen sanonutkin. En ymmärrä miksi ei muka voisi olla? Mutta ihmisiä on kaikenlaisia ja sillä sipuli. - d
_t_ T _t_ kirjoitti:
Niinpä esimerkiksi Agricola noudatti tarkoin keskiajan kaavaa:
"Pappi kysyken. N. Lowutkos pois Perkelehest?
Gummat [=kummit] wastauat Lapsen polesta.
Mine lowun.
Ja caikista henen tegoistansa?
Wastaus. Mine lowun.
Ja caikista henen menoistansa?
Wastaus. Mine lowun.'
Näin vielä käy eksyttäjän kasteen saaneille, tunnetko eksyttäjän?:
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
7 §
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."Sori vaan, mutta tuollainen ei ole oikeata kasvatusta. et kunnioita lastasi näköjään tippaakaan.
- Yks.Äiti
d kirjoitti:
Sori vaan, mutta tuollainen ei ole oikeata kasvatusta. et kunnioita lastasi näköjään tippaakaan.
Meinaatko että lapsille on parempi opettaa satuja ja höpötyksiä totena?
- nmmmmmmmmmm
Yks.Äiti kirjoitti:
Meinaatko että lapsille on parempi opettaa satuja ja höpötyksiä totena?
Jos aikuinen ei ole edes lukenut asiasta saati pohtinut niin ei hänen lausumillaan ole näissä keskusteluissa arvoa.
- jhgfyrte5
d kirjoitti:
Sori vaan, mutta tuollainen ei ole oikeata kasvatusta. et kunnioita lastasi näköjään tippaakaan.
lapsen kunnioittamista ei ole syyttömmiä lapsiakin tappaneen rikollisen oppilaaksi lapsensa päästämistä!
Jumala ja Jeesuksen Laille ja opetuksille kuuliaiseksi kasvattaa sellaiset vanhemmat, opettajat jne jotka eivät itsekkään ole esim syyttömiä lapsia noitarovioilla tappanut. - oij8ygh7g9
tsikiita kirjoitti:
Vanhemmat, kysykää jälkikasvultanne mitä he haluavat. He vaikuttavat ehkä jotkut joskus epäkypsiltä ja kykenemättömiltä päätöksiin, mutta voitte jopa yllättyä jos kysäisitte mielipidettä asiasta. Nuori on kyllä tarpeeksi kypsä puhumaan tällaisesta asiasta. Ja tuo kastehomma vielä, kun on 15v, voi erota kirkosta vanhempien luvalla. Ja 18v ei tarvitse lainkaan huoltajan lupaa. Ja eihän vanhempien ole pakko kastaa lastaan uskoon ja kirkkoon. Mikään ei ole pakollista näihin asioihin liittyen. Toivottavasti viisastuitte tästä edes jotenkin tai tuli uudempia ajatuksia. Pitää pystyä olemaan sen verran laajakatseinen että edes harkitsee riparia, tai yleensäkään uusia asioita. Näin mulle on ainaki opetettu ja näin aijon opettaa mahdollisille omille lapsilleni tulevaisuudessa.Tällaisia ovat aivopestyt kristityt uskontunnustuksensa mukaan:
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.
SIIS KRISTITYT, luterilaisetkin lestadiolaisinneen noin ainakin noin 18-20 lahkossa suomessa ovat RIKOLLISIKSI kristityiksi aivapestyjä ääliöitä jotka eivät ymmärrä, edes uskontunnustustaan ja sen merkitystä.
Tähän ryhmään ei kuulu luterilaisia lahkoineen....
Kristilliset = Jeesuksen ja Hänen opetuslapsen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
- Esakalevin
Uskonnollisten leirien lisäksi on myös luontoleirejä, mediakasvatusleirejä, partioleirejä, Lapset leirille -järjestön leirejä jne. uskonnollisesti riippumattomia leirejä. On kyllä varmaan ihan oikea asenne välttää uskonnollisia valmennusleirejä, kuten rippileiri, joka tähtää "konfirmaatioon" (julkiseen uskontunnutukseen ääneen kirkossa), mutta ei ehkä kannataisi "heittää lasta pesuveden mukana pois" eli torpata tykkänään kaikki mahdolliset leirit uskonnollisten leirien "syntien" eli vastenmielisyyden takia.
- fghtorkwwlenvu
Oikeasti. Välillä tuntuu, että ne, jotka eivät ole riparia käyneet -eivätkä siten voi tietää, mitä siellä todellisuudessa tehdään ja mitä sielä tapahtuu- luulevat tietävän kaikista uskontoon kuuluvista asioista enmmän. Anteeksi yleistys. Mutta mistä te ne, jotka ette rippikoulua ole käyneet, mutta silti kiven kovaan väitätte, että siellä aivopestäisiin ihmisiä, niin edes ymmärtäisitte kuinka mukavaa ja hauskaa sielä voi olla.
Minä olen 15-vuotias, käynyt juuri rippikoulun, ja monta kertaa meinasinkin homman jättää kesken! mutta en jättänyt, koska porukka oli niin hyvä, ja ihmiset mukavia! Se oli järkyttävää, kuinka kilttejä ja kohteliaita ne höperöt uskovaiset siellä mun leirillä ainakin oli!
kun mä luin ton: meidän poika ei riparille osallistu! -saarnaa, niin kävi melko sääliksi sitä poikaa, kun sillä ei kerta ole mahdollisuutta saada arvostusta vanhemmiltaan, eikä edes kunnollista valinnan vapautta. Saattaapi olla, että pojalle on vain helpotus, ettei tarvitse puolta vuotta elämästään hukata todella sille, että miettii mitä kuolema on, ja mitä elämässä tapahtuu ja muuta sellaista, mistä minä ainakin olen kiitollinen, että sain tilaisuuden rauhassa selvittää ja mietiskellä.
Joten, vain sen takia, että tuntuu että näillä vanhemmilla on todella mukamas kontrolloiva suhde poikaansa, niin sanoisin, että toivon, ettei teksin perustanut vaikutelma ole totta:
toivon ja pyydän, että poikanne saa perheessänne ilmaista mielipiteensä, saa tehdä omat virheensä -ja niitä tehdessään saa teiltä vanhemmilta tukea, saa iloita teidän kanssanne, ja saa olla teille koko elämänsä ajan kiitollinen!
Te olette rakastavia vanhempia, sen ymmärtää tyhminkin: haluatte vain suojella poikaanne "aivopesulta", mutta antakaa hänen lähteä, jos hän haluaa! Antakaa hänen tuntea kuuluvansa johonkin joukkoon, jos hän haluaa.
Mutta eihän millään muulla ole väliä, kunhan lapsi on onnellinen? - oikea tieto julki
fghtorkwwlenvu kirjoitti:
Oikeasti. Välillä tuntuu, että ne, jotka eivät ole riparia käyneet -eivätkä siten voi tietää, mitä siellä todellisuudessa tehdään ja mitä sielä tapahtuu- luulevat tietävän kaikista uskontoon kuuluvista asioista enmmän. Anteeksi yleistys. Mutta mistä te ne, jotka ette rippikoulua ole käyneet, mutta silti kiven kovaan väitätte, että siellä aivopestäisiin ihmisiä, niin edes ymmärtäisitte kuinka mukavaa ja hauskaa sielä voi olla.
Minä olen 15-vuotias, käynyt juuri rippikoulun, ja monta kertaa meinasinkin homman jättää kesken! mutta en jättänyt, koska porukka oli niin hyvä, ja ihmiset mukavia! Se oli järkyttävää, kuinka kilttejä ja kohteliaita ne höperöt uskovaiset siellä mun leirillä ainakin oli!
kun mä luin ton: meidän poika ei riparille osallistu! -saarnaa, niin kävi melko sääliksi sitä poikaa, kun sillä ei kerta ole mahdollisuutta saada arvostusta vanhemmiltaan, eikä edes kunnollista valinnan vapautta. Saattaapi olla, että pojalle on vain helpotus, ettei tarvitse puolta vuotta elämästään hukata todella sille, että miettii mitä kuolema on, ja mitä elämässä tapahtuu ja muuta sellaista, mistä minä ainakin olen kiitollinen, että sain tilaisuuden rauhassa selvittää ja mietiskellä.
Joten, vain sen takia, että tuntuu että näillä vanhemmilla on todella mukamas kontrolloiva suhde poikaansa, niin sanoisin, että toivon, ettei teksin perustanut vaikutelma ole totta:
toivon ja pyydän, että poikanne saa perheessänne ilmaista mielipiteensä, saa tehdä omat virheensä -ja niitä tehdessään saa teiltä vanhemmilta tukea, saa iloita teidän kanssanne, ja saa olla teille koko elämänsä ajan kiitollinen!
Te olette rakastavia vanhempia, sen ymmärtää tyhminkin: haluatte vain suojella poikaanne "aivopesulta", mutta antakaa hänen lähteä, jos hän haluaa! Antakaa hänen tuntea kuuluvansa johonkin joukkoon, jos hän haluaa.
Mutta eihän millään muulla ole väliä, kunhan lapsi on onnellinen?Uskovaisten harjoittamaan käännytystyöhön kuuluu, että he ovat kivoja. Eihän kukaan markkinoi tuotteitaan olemalla ilkeä. Kuten muissakin markkinoinneissa, myös kristinuskossa kerrotaan vain ne ns. hyvät jutut ja jätetään negatiiviset (joita on RUNSAASTI!) tietenkin pois.
Kristinuskon vahongollisuus on verrattavissa huumeisiin. Molemmat aiheuttavat harhaisen maailmankuvan ja tuhoavat elämän. Suojelemalla lastaan uskonnolta ja huumeilta, vanhemmat juuri silloin arvostavatkin omaa lastaan. Huumeet ovat kaikilta ihmisiltä kiellettyjä lain mukaan, koska ihmiset eivät aina itse tiedä omaa parastaan. Uskontojen kuuluisi yhtälailla olla lain mukaan kiellettyjä kaikilta ihmisiltä, mutta koska näin ei valitettavasti vielä ole, valistuneiden ja lapsiaan kunnioittavien ja rakastavien vanhempien kuulu silloin pitää huolta lapsistaan.
Tässä sinulle ote (yksi monista samankaltaisista) raamatun siitä osasta mitä piilotellaan, ja rippikouluakin ylläpitävästä uskonnollisesta organissatiosta, jota pimennossa ja tietämättömyydessä pidetyt nuoret kannattavat rippikouluun osallistuessaan:
"Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen. [5. Moos. 13:6 ] - Mirka ...
fghtorkwwlenvu kirjoitti:
Mutta eihän millään muulla ole väliä, kunhan lapsi on onnellinen?""Te olette rakastavia vanhempia, sen ymmärtää tyhminkin: haluatte vain suojella poikaanne "aivopesulta", mutta antakaa hänen lähteä, jos hän haluaa!""
-Yrität selvästi manipuloida lasten vanhempia. Olisit ennemmin voinut todistaa kirkon opetukset todeksi, mikä olisi ollut paljon järkevämpää.
-Manipulointi/Aivopesu on jo tapahtunut jos lapsi haluaa ripariin. Lasten vanhempien velvollisuus on huolehtia ettei uskonnolliset yhteisöt vedä puoleensa lapsia, aivopestäväksi.
- Ville14
Mun mude sano että uskonnot on kusetusta ja mihinkää ripariin ei mennä aivopestäväksi.
- hopsansaa987
menetätte lain mukaan osan määräysvallastanne lapseen jo ennen 18-vuotispäivää. esim.16-vuotta täyttänyt saa vapaasti muuttaa pois.
monissa asioissa alaikäistä pitää kuunnella häntä itseään koskevissa asioissa. - Lellu 44
Hieno aloitus. Ottakaa opiksi vastuullisista vanhemmista ennen kuin lähetätte lapsenne aivopestäväksi.
- Isonen
Säälin jotenkin henkilöitä, jotka eivät pääse riparille tuollaisista syistä. Ripari on yksi parhaimmista kokemuksista, ja jos kaikki kaverit pääsevät sinne, miltä pojasta tuntuu...?
Kannattaisi kuunnella lasta, sillä riparit ovat oikeasti ihania...
T. Isosena toista vuotta (: - nuhbubyb0b
Isonen kirjoitti:
Säälin jotenkin henkilöitä, jotka eivät pääse riparille tuollaisista syistä. Ripari on yksi parhaimmista kokemuksista, ja jos kaikki kaverit pääsevät sinne, miltä pojasta tuntuu...?
Kannattaisi kuunnella lasta, sillä riparit ovat oikeasti ihania...
T. Isosena toista vuotta (:kirjoitat tällaisen rikollisuuden ääliönä...
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä'
ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
järjettömän et edes tätä ymmärrä....
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
joten...
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
- eräs äiti
Ei ole mitään kiirettä ... poikasi voi käydä rippikoulun vaikka satavuotiaana ... jos silloinkaan
- ##
Meillä lapset ovat saanet valita, että haluavatko he käydä rippikoulun vai sitten myöhemmin autokoulun.
Kaikki ovat valinneet autokoulun :)
Ovat tajunneet, että vaikka kuinka rukoilisi, niin jumala ei autokoulua maksa.- Turhuuksien turhuus
Niin mistäpä sitä tietää vaikka rahoitus jostain järjestyisikin? Onhan se autokoulu tietysti huomattavasti hinnakkaampi kuin rippikoulu, että sikäli helpottaa valinnan tekemistä :)
- jhennaa
"niin määrätietoisesti, _laajakatseisesti_ ja oikeaoppisesti, että tarvetta millekään leirille ei muodostu."
Kuulostaapa juu tosi laajakatseiselta kasvatukselta.
Musta on todella epäkunnioittavaa nuorta kohtaan tehdä tollasia päätöksiä ilman, että kysytään sen nuoren omaa mielipidettä. Sanooko sana "uskonvapaus" teille yhtään mitään? Olisko se sitten muka ihan kamalaa, jos teidän poika haluaisikin uskoa? Itse en ole mikään uskovainen, mutta niinpähän olen vaan lähdössä ylihuomenna rippileirille ja vielä hyvillä mielin, eikä ole vanhemmillakaan mitään sitä vastaan, vaikka eivät ole uskovaisia hekään, toinen on eronnutkin kirkosta. On siellä riparilla muutakin, kuin pelkkää "aivopesua", ja eiköhän aika moni 15-vuotias osaa itse miettiä, antaako itsensä aivopestävän vai ei. Vaikka joudun itse leirillä sen viikon kuuntelemaan ties mitä satuja, se ei tule muuttamaan mun ajattelutapaa millään lailla.
Harmi teidän pojalle, saattaa menettää vanhempiensa kapeakatseisuuden takia yhden elämänsä parhaista viikoista.- Aikuinen.
Harvinaisen kypsä ja aikuismainen kirjoitus........verrattuna joihinkin "aikuisten" lapsellisiin väännöksiin täällä. Ottakaapa mallia ja kasvakaa.
- mummu...
Vauvoja ei uskonnonvapaus Suomessa koske, miksei?
Minkä ikäisenä nuori pääsee nauttimaan "uskonvapaudesta"? - rippileiriläinen
mummu... kirjoitti:
Vauvoja ei uskonnonvapaus Suomessa koske, miksei?
Minkä ikäisenä nuori pääsee nauttimaan "uskonvapaudesta"?Harmi ettei poikanne saa osaalistua rippileirille. Itse olin siellä juuri ja sain todella paljon ihania uusia ystäviä, siellä oli todella kivaa, ihmiset olivat kaikki mukavia enkä olisi halunnut kotiin. Eikä rippikoululaisista kaikki lähellekkään tule uskoon sen jälkeen ja eikös se ole jokaisen oma päätös mihin uskoo. Onneksi omat vanhempani eivät ole kaltaisiasi!
- HeräätVielä
Hyvin on soopa uponnut sinunkin päähäsi..no ,kunhat alat makselemaan tuloistasi veroa ja teet pari kersaa niin alkaa valoa virrata sinunkin korvien väliin....elä nyt vielä haaveissa kun isukki ja äiti maksaa kaiken....heräät vielä suomen valtion ihanuuteen...Huomaat kuinka"kivaa"on asua suomessa asuntovelkaisena....
Miten lapsesta voi tulla laaja-katseinen jos hän saa kuulla vain vanhempiensa mielipiteitä?
Jos lapsesta aikoo kasvattaa avarakatseista, ehkä olisi hyvä kuljettaa häntä juuri tällaisten eri uskotonjen/aatesuuntien edustajien luo kyselemään asioita?- Turhuuksien turhuus
Tekstistä itse saan ainakin käsityksen että perheen jälkikasvu on vielä melkoisen nuori. Mutta kunhan lapsi kasvaa ja kasvattaa vanhempia, niin ei tiedä miten voi tapahtua. Voi käydä niin, että vanhempien "avarakatseisuus" kääntyykin heitä itseään vastaan. On hienoa tietysti asettaa tiettyjä tavoitteita kasvatukselle, mutta ei mielestäni pidä tehdä tuollaisia päätöksiä lapsen puolesta. Vähän sama kuin ajattelisin, että päätän lapsen syntymän jälkeen: lapsenihan menee varmasti yliopistoon vaikka hän kenties itse haluaisikin parturiksi. Tsemppiä kaikille vanhemmuuteen. Niin nykyisille kuin tulevillekin vanhemmille ;)
- TyhjästäEiVoiMaksaa
Muksu ei tarvitse mitään jumalaa vaan järkeä olla antamatta rahaa tyhjästä höpöttävälle.Näytä jumala meille niin me maksetaan. Ei taida onnistua?Joten jos ei onnistu olet puhunut paskaa,,,,helppoa vai mitä?
- jogi5
Erotkaa kaikki kirkosta se ei ole koskaan tuonut kun sotaa, tuhoa , heikompiosaisen orjuutusta ja ajanut kapitalistisen yhteiskunnan hyväosaisten etua...JA TÄMÄ ASIA ON TOSI, EIKÄ SONTAA NIINKUIN RAAMATTU !!!!
- hbpkijyf
Kiitän aloituksen kirjoittajaa selvästä ja ihmisyyden suojaamisen hyvästä opista.
ja
teille aloituksen arvostelijoille, saatanaa jumalanaan palvelemaan eksytetyille uskovaisille, on Jeesus opissaan tehnyt selväksi muutakin kuin tämän jota että järjettöminä ymmärrä...
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
TUOHON VIIMEISTÄÄ LOPPUU uskontunnustuksen "minä olen herra sinun jumalasi" palveljoiden taivasmatka!
Johanneksen evankeliumi:
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
JOTEN.... helevetin enkeleiksi teitä aivopestää....
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
TÄLLAISIA saatanallisuuden ÄÄLIÖTÄ JA IKUISIA RIKOLLISIA RIKOLLISUUS TARVII saatanan enekeleiksi koulutetuista alaikäisistä lapsista....
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
opettaja pappinnekin on tuomittuja saatanan tietoisesti palvelevina....
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion." - MenkääLeirilleItse
Rippikoulun tarkoitus nykyään:hyväksyttää lesbo ja homo avioliitot kirkon vihkiminä...Ei mene tasan meidän muksu tuohon natsilaitokseen.
- Ripulipaska68
Suomi on hyväksikäytettyjen lapsien hautausmaa....joka sijaitsee pohjanmaalla...
- demoniprinsessa
no siis. vähän vanha on postaus mutta vastaanpa siitä huolimatta.
omasta mielestäni jokainenhan kasvattaa lapsensa niin kuin parhaaksi näkee, mutta onhan se aika kusista, että aikuisuuden kynnystä lähestyvä ihminen ei saisi mitenkään vaikuttaa siihen, mitä tekee, mihin uskoo ja niin päin pois.
eivätkä rippikoulut ja prometheus-leirit ja muut vastaavat kuitenkaan mitään aivopesulaitoksia ole, rippileirillä esimerkiksi käydää läpi luterilaiselle kristinuskolle olennaisia piirteitä ja mitään ei tuputeta, tai sanota, että tämä on se ainoa oikea tapa olla, elää ja uskoa, vaan nimen omaan omalla riparillani ainakin painotettiin, että uskoo jos uskoo, jos ei niin sekin on ookoo.
prometheus-leiri puolestaan on kokonaan erossa kaikenlaisesta uskonnollisuudesta, siellä käydään samanhenkisiä asioita kuin riparillakin, mutta ilman tätä kristillistä perspektiiviä.
itse en mihinkään tunne uskovani, mutta ripari oli kuitenkin todella positiivinen kokemus. ei se, että lapsi nautti riparista tai jostakin muusta kirkkoon tai uskontoon liittyvästä tarkoita sitä, että nyt se tuli uskoon ja alkoi julistaa sanaa ties mistä taivaan valtakunnasta, myi kaiken omistamansa ja muutti asumaan keskelle metsää, tai muuta vastaavaa. se tarkottaa vain ja ainoastaan sitä, että lapsi sai positiivisen kokemuksen ja sehän on hyvä.
miksi pitäisi kieltää? eiköhän se viisitoistavuotias jo tiedä mitä haluaa ja mitä ei. - oikeuksianuorille
Näköjään sekö uskonto että uskonnottomuus voi saada ihmisen liiraamaan. Nuo pitkät lainaukset kertoo nääs, että kirjoittajalla liiraa.
Aloittaja: et voi olla yhtä aikaa laajakatseinen ja oikeaoppinen.
Ja huonosti olet kasvattanut lapsesi, jos he ovat yhdellä leirillä aivopestävissä. Ei oikea kriittinen ajattelu lähde lapsesta niin helpolla. Käsitykseni ´mukaan nuoret menee riparille pitämään hauskaa kaveriensa kanssa ja "vahvistamaan lajityypillisiä siteitään", ei tulemaan uskoon. Mitä enemmän pomotat aikuistuvia lapsiasi, sitä pitemmän välimatkan he tulevat sinuun haluamaan aikuistuessaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1092820Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212320Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631041930- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1691341Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2841169- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi243979