Kannattaako finnien puristaminen, vai kannattaako jättää puristamatta? Eikös se pska olisi ihan hyvä saada pois sieltä ihosta? Mitä talille käytännössä tapahtuu, jos finnejä ei purista ollenkaan, jääkö se sinne kytemään ja odottelemaan uutta hyökkäystä?
Finnien puristaminen
6
4717
Vastaukset
- ahodes,.
En ole ihotautilääkäri enkä mikään muukaan alan asiantuntija, mutta kokemuksen kautta uskallan sanoa että jotain tiedän finnien puristamisesta.
Mun mielipide on, että jos finnin voi puristaa mutta vain siinä tapauksessa että se on "kypsynyt" valmiiksi, toisin sanoen ollut naamassa sen pari päivää. Kun malttaa odottaa tarpeeksi, niin voi olla varma että kaikki tali tulee ulos kun sen finnin lopulta puristaa. Jos sorkkii näppylää liian aikaisin, tali saattaa levitä ihon alla ja aiheuttaa lisää tulehduksia.
Toinen, tuskallisempi vaihtoehto on odottaa että finni paranee itsestään. Musta tuntuu, että se tukkeumassa oleva tali pukkaa itsestään ulos tulehtuneesta talirauhasesta finnin paranemisen aikana.
Muista aina hyvä hygienia! Eli pese kädet huolellisesti ennen kuin kosket naamaan. Ja puristamisen jälkeen pyyhkäise vanulapulla, jossa on kasvovettä.- tiiiiia
Kyllä mun on ainakin pakko puristaa finni pois jos se valkoinen pää oikein paistaa, eli finni on "kypsynyt", jolloin kaikki paska tulee todennäköisimmin helpommin ulos. Puristan finnin laittamalla sormien ympärille vessapaperia. Kun finni on puristettu kannattaa iho puhdistaa huolellisesti. Päälle laitan yleensä jotain kuivattavaa voidetta, kuten Basironia. Virheen olen tehnyt sitten siinä että olen mennyt sorkkimaan liian tuoretta finniä joka ei ole kypsä. Siinä sitten lopputuloksena todella kiva, kipeä punainen patti..
- 123456bnmnbvb 676
jee
- xDDDDD
xD
- yksi_arpinen
Jos ei ole kypsä, ei kannata puristaa. Yhdestä ei-kypsästä jäi itselle arpi :( Jos olisin tiennyt, että näin käy, niin en olis koskaan puristellut.
- ihotautilääkäriii
ihotautilääkäri sano että ei missään nimessä saa puristella tai mennä sorkkimaan finnejä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796