Finnien puristaminen

thbb

Kannattaako finnien puristaminen, vai kannattaako jättää puristamatta? Eikös se pska olisi ihan hyvä saada pois sieltä ihosta? Mitä talille käytännössä tapahtuu, jos finnejä ei purista ollenkaan, jääkö se sinne kytemään ja odottelemaan uutta hyökkäystä?

6

4808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahodes,.

En ole ihotautilääkäri enkä mikään muukaan alan asiantuntija, mutta kokemuksen kautta uskallan sanoa että jotain tiedän finnien puristamisesta.
      Mun mielipide on, että jos finnin voi puristaa mutta vain siinä tapauksessa että se on "kypsynyt" valmiiksi, toisin sanoen ollut naamassa sen pari päivää. Kun malttaa odottaa tarpeeksi, niin voi olla varma että kaikki tali tulee ulos kun sen finnin lopulta puristaa. Jos sorkkii näppylää liian aikaisin, tali saattaa levitä ihon alla ja aiheuttaa lisää tulehduksia.
      Toinen, tuskallisempi vaihtoehto on odottaa että finni paranee itsestään. Musta tuntuu, että se tukkeumassa oleva tali pukkaa itsestään ulos tulehtuneesta talirauhasesta finnin paranemisen aikana.
      Muista aina hyvä hygienia! Eli pese kädet huolellisesti ennen kuin kosket naamaan. Ja puristamisen jälkeen pyyhkäise vanulapulla, jossa on kasvovettä.

• tiiiiia

Kyllä mun on ainakin pakko puristaa finni pois jos se valkoinen pää oikein paistaa, eli finni on "kypsynyt", jolloin kaikki paska tulee todennäköisimmin helpommin ulos. Puristan finnin laittamalla sormien ympärille vessapaperia. Kun finni on puristettu kannattaa iho puhdistaa huolellisesti. Päälle laitan yleensä jotain kuivattavaa voidetta, kuten Basironia. Virheen olen tehnyt sitten siinä että olen mennyt sorkkimaan liian tuoretta finniä joka ei ole kypsä. Siinä sitten lopputuloksena todella kiva, kipeä punainen patti..

• 123456bnmnbvb 676

jee

• xDDDDD

xD

• yksi_arpinen

Jos ei ole kypsä, ei kannata puristaa. Yhdestä ei-kypsästä jäi itselle arpi :( Jos olisin tiennyt, että näin käy, niin en olis koskaan puristellut.

• ihotautilääkäriii

ihotautilääkäri sano että ei missään nimessä saa puristella tai mennä sorkkimaan finnejä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4528
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2551
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2394
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1732
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1407
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1277
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe