Lehdessä kirjoitus tänään mitä mieltä?
Kyläkoulut
13
290
Vastaukset
- yäk ja yäk
Perseestä.
- tuikataan joskus
Hai!
Ennen tulevaa pielisentien remonttia täytyy säästöjä saada aikaan...vaikka kyläkouluja lopettamalla!
Älkää pelästykö sillä kerran vain se kirpaisee!
Eli summura sum :
Tulevaan kaupungin talousahdinkoon vedoten kyläkouluja esitetään lopetettaviksi !
Vielä syksyllä ei tuntunut talousahdingosta olevan mitään viitteitä, kun Pielisentien remontin teko nuijittiin läpi!
Kysymys kuuluukin että oletteko te sokeita, aina humalassa vai muuten ns 'jälkijättöisiä?- se sokia reeta
Hui hai itsellesi
Siellä on alla tuo valtuuston päätös ett kun oppilasmäärä menee 20:n niin koulu kiinni. Tämähän täyttyy tuon Viekin osalta.
Viimeseen kysymykseen. Näkö huononee ja haritusta on. Someting rai rai. Ei ns jälkijättösii nutt jälkipolttosii. Ugh. se sokia reeta kirjoitti:
Hui hai itsellesi
Siellä on alla tuo valtuuston päätös ett kun oppilasmäärä menee 20:n niin koulu kiinni. Tämähän täyttyy tuon Viekin osalta.
Viimeseen kysymykseen. Näkö huononee ja haritusta on. Someting rai rai. Ei ns jälkijättösii nutt jälkipolttosii. Ugh.Mutta mitä halutaan jopa hallitusohjelmassa lähipalveluilla ja mitä ne lähipalvelut on myöskin kunnalispolitiikassa ja jopa vaaliohjelmassa.
Kysyn Teiltä valtuutetut jotka tällä ohjelmalla menitte läpi muistatteko ohjelmaanne, olen hieman rakkikoira siinä suhteessa ja jaksan muistuttaa asiasta,Moniko muistaa?
Vaikka olen entinen valtuutettu niin kuitenkin hyvin nopeasti tulee uusistakin entisiä jos muisti on huono? mk- myöskin se
markkukorpinen kirjoitti:
Mutta mitä halutaan jopa hallitusohjelmassa lähipalveluilla ja mitä ne lähipalvelut on myöskin kunnalispolitiikassa ja jopa vaaliohjelmassa.
Kysyn Teiltä valtuutetut jotka tällä ohjelmalla menitte läpi muistatteko ohjelmaanne, olen hieman rakkikoira siinä suhteessa ja jaksan muistuttaa asiasta,Moniko muistaa?
Vaikka olen entinen valtuutettu niin kuitenkin hyvin nopeasti tulee uusistakin entisiä jos muisti on huono? mkettä aika on ajanut ohitsemme.
Ennen vanhaan, silloin kun eno oli vielä nuori, tehtiin lapsia suurella halulla ja ilo sydämessä, joka tarkoitti samaa kuin, että yhteen perheeseen keskimäärin kuului ainakin 4-5/lasta. Mikä on johtanut meidät kyläkoulujen lakkauttamistarpeeseen? Lapsilukumäärät koulua kohden on aivan liian pieni, lähes sama kuin lapsella olisi yksityisopettaja, massana ajatellen yhteiskunnalla ei ole varaa tämäntyyppiseen koulunkäyntiin. Toiseksi, hyvinvointi meillä Suomessa perhettä kohden on sitä luokkaa, että ei kenelläkään ole enää vara tehdä lisää lapsia, koska haluamme pitää tiukasti kiinni hyvästä varakkaasta elostamme. Tosiasia on se, että lapsien autokuljetukset tulevat halvemmaksi suurempiin asutuskeskuksiin ja siksi siihen myös pyritään, milloinka on kysytty itse lapselta mitä hän haluaa? Me elämme maailmassa, jossa ei nöyrää, eikä puolustuskyvytöntä kumarreta, vaan raha on se joka ratkaisee. myöskin se kirjoitti:
että aika on ajanut ohitsemme.
Ennen vanhaan, silloin kun eno oli vielä nuori, tehtiin lapsia suurella halulla ja ilo sydämessä, joka tarkoitti samaa kuin, että yhteen perheeseen keskimäärin kuului ainakin 4-5/lasta. Mikä on johtanut meidät kyläkoulujen lakkauttamistarpeeseen? Lapsilukumäärät koulua kohden on aivan liian pieni, lähes sama kuin lapsella olisi yksityisopettaja, massana ajatellen yhteiskunnalla ei ole varaa tämäntyyppiseen koulunkäyntiin. Toiseksi, hyvinvointi meillä Suomessa perhettä kohden on sitä luokkaa, että ei kenelläkään ole enää vara tehdä lisää lapsia, koska haluamme pitää tiukasti kiinni hyvästä varakkaasta elostamme. Tosiasia on se, että lapsien autokuljetukset tulevat halvemmaksi suurempiin asutuskeskuksiin ja siksi siihen myös pyritään, milloinka on kysytty itse lapselta mitä hän haluaa? Me elämme maailmassa, jossa ei nöyrää, eikä puolustuskyvytöntä kumarreta, vaan raha on se joka ratkaisee.Mitä sitten halutaan,Luitteko tuon Eira Korpisen kirjoituksen Liesan lehdestä hän on kasvatustieteiden tohtori tutkija Jyväskylän yliopistossa.
Olen lukenut hänen kirjoituksiä ja tutkimuksia ja kas kummaa kun tietämättäni ajatukset ovat oleet samansuuntaiset noista kylien lähipalveluista, joihin hän nyt viittaa jopa hallitusohjelmaan viitaten.
Olisiko jopa ajateltava siten,että noissa kouluissa voitaisiin toteuttaa eri väestöryhmille toimintoja eli jopa vanhusten päivähoitoa? MK- Koulut täyteen
se sokia reeta kirjoitti:
Hui hai itsellesi
Viimeseen kysymykseen. Näkö huononee ja haritusta on. Someting rai rai. Ei ns jälkijättösii nutt jälkipolttosii. Ugh.ei hätä ole tämännäköinen. Ei muuta kuin maahanmuuttajaperheille perheenyhdistämisiä ja sinne vain syrjäkylille lisääntymään ja niin saadaan kouluihin uusia oppilaita.
- kyläkoulu joka
kylään
terv Hatun kepulit - yo.kandi
Eikus peruskorjataan ja lakkautetaan sitten. Kuin aina ennenkin
Lakkautetaan ensin pielisjärven sairaala ja sitten kovasti rakentamaan uutta kunnan tai teollisuuskylän tuella,NO rakentamista riittää.
Mutta miten palvelut pelaa nyt sitten pienten lasten hoidon suhteen ollaanko muutokseen tyytyväisiä kun kovalla kiireellä tuo muutos tehtiin ajateltiinko seurauksia eli miten perheitä tuetaan tuossa lasten ja perheiden tarpeisiin vastaamalla.
Mutta todella holtitonta huutokauppaa oli kun ajattelee muutama aika oli tehty esimerkiksi kotitalousluokan saneeraus ja sitten oli huutokauppa jossa nuo hellat myytiin kympillä siinä esimerkki.- muutosta kehiin
Lakkautetaan ensin pielisjärven sairaala ja sitten kovasti rakentamaan uutta kunnan tai teollisuuskylän tuella,NO rakentamista riittää.
Mutta miten palvelut pelaa nyt sitten pienten lasten hoidon suhteen ollaanko muutokseen tyytyväisiä kun kovalla kiireellä tuo muutos tehtiin ajateltiinko seurauksia eli miten perheitä tuetaan tuossa lasten ja perheiden tarpeisiin vastaamalla.
Mutta todella holtitonta huutokauppaa oli kun ajattelee muutama aika oli tehty esimerkiksi kotitalousluokan saneeraus ja sitten oli huutokauppa jossa nuo hellat myytiin kympillä siinä esimerkki.Normaalia kepu kuntapolitiikkaa.
- Routa pannu porisee
Mutta todella holtitonta huutokauppaa oli kun ajattelee muutama aika oli tehty esimerkiksi kotitalousluokan saneeraus ja sitten oli huutokauppa jossa nuo hellat myytiin kympillä siinä esimerkki.Yhteiskunnan omaisuuden tuhlaamista , Vero varoilla
Sitä se puolue politiikka on . muutosta kehiin kirjoitti:
Normaalia kepu kuntapolitiikkaa.
KYllä niitä sosiaalitoimen asiantuntijoita oli matkassa ja tilaamassa lausuntoja läänistä, että tuo lakkautus onnistu mistä mainitsin.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t277562Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357311Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1033585V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!643352Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5823068- 692860
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382528- 342384
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321973- 331514