Avopuoliso lähti inttiin tammikuussa, ja ajattelin että voisin lähettää hänelle sinne jonkinsortin postia arkea piristämään. Vihjaisin vähän aikeistani viikonlopun aikana toiveenani saada osoite, mutta vastaukseksi sain vain säikähtäneen ilmeen ja vastauksen että "Älä lähetä kun ei sinne muillekaan koskaan mitään tule!". VOI HELVATA SENTÄÄN. Ajattelin että olisi ilahtunut! Parkaa vissiin nolottaa ja pelottaa että muut alkavat ilkeillä tai jotain muuta yhtä tyhmää.. Kirjeen aion kuitenkin laittaa, osoitteen sain pienen kaivelun jälkeen puolustusvoimien sivuilta ja yksikön ja joukkueen ryhmän muistan ulkoa. Siinäpähän itkee, minä lähetän.
Jäin nyt sitten miettimään että eikö porukka tosiaan enää lähettele tuonne ihan perinteistä kirjepostia? Ja etenkin te jotka sen armeijan olette jo käyneet, tuliko koskaan postia kotoa ja jos tuli, niin oliko se sitten tosissaan kamalaa taikka noloa vai ilahduttiko? Ja mitähän kaikkea tuonne kehtaa/kannattaa lähetellä? Suklaata ja villasukat oli tarkoitus laittaa menemään, mutta mies käväisi juuri lomilla ja sujautinkin suoraan lomakassiin. Säästyy vähän postimaksuissa.
Postia armeijaan!
11
6341
Vastaukset
- yö-homppeli
Saa kai sinne lähettää vaikka mitä. Mutta niillä on niin paljon lomia nykyään, ettei sinne kannata mitään roinaa alkaa lähettelemään huvin vuoksi. Eihän se ylkä joudu siellä homehtumaan kuin muutaman viikon kerrallaan. Tekstarit on paljon näppärämpi ratkaisu ja sehän menee perille sekunnissa.
- romancejee
textari on mälsä, kirje on ROMANTTINENNNNNN!!!"!
- yksi tarina
Niin, eihän siellä olla kuin viikko kerrallaan, mutta ainakin oman avopuolison niinkin pitkä poissaolo jatkuvana sarjana tuntuu rankalta :( tekstarit ovat nykyajan ihana keksintö, ettei ihan yksin täydy kokoajan olla. Mutta itse tein avopuolisoni piristykseksi jokaiselle hänen armeijassaoloaamulleen kirjeen (arvioin suunnilleen lomien määrän). Siis oikeasti kirjoitin lähes kolmesataa kirjettä hänen tietämättään (siinä meni jokin vuosi saada ne valmiiksi) ja annoin ne hänelle iltaa ennen armeijaan astumista.
Itsekin aluksi ajattelin, että onko tämä noloa, häpäisenkö hänet muiden silmissä, mutta asia on näköjään päinvastoin: muut ovat kateellisia hänelle! Lisäksi hän itse sanoo, että nämä kirjeet ovat ihania ja jaksavat häntä kestämään pitkät erot :,) että näin minun elämässäni :)
- dgsgsdgs
Kyllä meille tuli useampikin kirje ja jopa paketti ja kyllä ne miellyttivät aina vastaanottajaa. Eikä niistä kukaan sen enempää vinoillut, minusta oli mukavaa nähdä miten yksinkertainen kirje saattoi piristää jotakuta.
- vanhanaikainenko?
"Tekstarit on paljon näppärämpi ratkaisu ja sehän menee perille sekunnissa."
Kyllähän se tekstiviesti äkkiä perille menee, mutta ei säily kovin pitkään ja siinä ei minusta sitä samaa tunnetta ole kuin perinteisessä kirjeessä... - perverssi-sika
vanhanaikainenko? kirjoitti:
"Tekstarit on paljon näppärämpi ratkaisu ja sehän menee perille sekunnissa."
Kyllähän se tekstiviesti äkkiä perille menee, mutta ei säily kovin pitkään ja siinä ei minusta sitä samaa tunnetta ole kuin perinteisessä kirjeessä...Laita oikein hikiset ja vitulle haisevat pikkuhousut menemään. Eiköhän se vesseli siellä toisessa päässä ilostu ikihyviksi.
;D
- Vekaranjärvi
...viinaa isoon hajuvesipulloon pakattuna. Olin vähä nolona, kunnes tajusin että neste nautitaan sisäisesti. :D Kyllä maistui gineksessä. :D
- varusmiehenä2002
Kyllä minua piristi kummasti armeijassa ollessa kun emäntä lähetti kotoota aina muutaman viikon välein kirjeen tai kortin! Joskus tuli jopa suklaalevy, valokuva tai muuta pientä kirjeen matkassa.
Ihan eri merkitys noilla kirjeillä on kun tekstiviesteillä. Tupakavereista ei tainnut oikeastaan kukaan lisäkseni postia saada. Muutama jopa vihjaisi että emäntä saisi laittaa postia joskus koko tuvalle!
Laittakaa ihmeessä sitä postia niille sotilaspojille, piristyvät ja pysyy perinteet elossa! Itse olen säästänyt jokaisen saamani kirjeen ja kortin, mukava lueskella vanhempana ja muistella sitäkin kautta niitä omia inttiaikoja.
- .Ellu.
Mina ainakin olen laittanut postia kihlatulle melkein joka viikko. Ilolla on otettu joka kirje vastaan ja kuulemma toiset pojat ovat olleet kovastikin kateellisia kun eivät itse ole postia kotoa saaneet. Soittelemme myös melkein päivittäin, mutta minusta (ja kihlattuni mielestä) mikään ei voita itse väkerrettyä korttia tai kirjettä. :)
Kuuntele silti ylkäsi toiveita, jos hän ei postia halua saada, älä pakolla laita. Lisäksi kaikista hempeimmät lahjat tai kortit kannattaa laittaa neutraaliin pakettiin tai kuoreen, etteivät aiheuta liikaa hämminkiä tai nolostusta. :D- tiedäen
mikä on osoite Rukkiin? Kurssijuhlavihkosen osoitteesta ei saa mitään selvää kun on painettu niin epäselvästi.. entä mistä tiedän yksikön (mitä yksiköitä ylipäätään on kun on kaiken maailman komppanioita ja linjoja =D)?
- helppijä
tiedäen kirjoitti:
mikä on osoite Rukkiin? Kurssijuhlavihkosen osoitteesta ei saa mitään selvää kun on painettu niin epäselvästi.. entä mistä tiedän yksikön (mitä yksiköitä ylipäätään on kun on kaiken maailman komppanioita ja linjoja =D)?
Varusmiesten posti:
Etunimi Sukunimi
Yksikkö
Reserviupseerikoulu
PL 54, 49401Hamina
Löytyy puollustusvoimien sivuilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765