Kuollut heräsi henkiin!

vl-uskova

28

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-uskova
      • on paljon asioita,

joita emme ymmärrä.

• olla enemmän niitä,
        on paljon asioita, kirjoitti:

joita emme ymmärrä.

joita emme usko?

• lessun poika

hän vl.? eikait epäuskoista eloon herätetä Vai mitä sanoo oiee uskovainen.

• Tiedonantaja

• Tiedonantaja kirjoitti:

Varmaankin oli helluntailainen. Ei Afrikassa ole kastettu miljoonia ihmisiä parannukseen
        Katso tätä:

> http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8856314/42723816

minua Helluntaiseurakunnassa?

Ja jos he ovta helluntailaisia, viittaa se siihen,e ttä heillö on niin voimakas usko, että se voittaa kuoleman, ONKO SINULLA. Pysy kuitenkin asiassa. Jos uskosi on niin heikko, ette mene kasteelle, ja tunnusta Jeesusta Herraksesi, ÄLÄ OLE KATEELLINEN.

Kes.

• lähdetään seuraamaan

• >> Pitääkö tätä juttua uskoa?

• ihan soopaa...

• weha kirjoitti:

ihan soopaa...

heräämiset meinaan...

• Leksa-Veksa
        weha kirjoitti:

ihan soopaa...

Mitähän Kesitas tähän sanoo, hänhän se alunperin toi tämän jutun tänne nähtäväksi. Arvasihan sen taas , että huijausta koko kuolleista herääminen. Tämä herääjä oli mitä ilmeisemmin syvässä koomassa. Jos oikeat lääkärit olisivat olleet paikanpäällä tutkimassa "kuollutta", he olisivat voineet todeta hänet valekuolleeksi.

• Leksa-Veksa kirjoitti:

Mitähän Kesitas tähän sanoo, hänhän se alunperin toi tämän jutun tänne nähtäväksi. Arvasihan sen taas , että huijausta koko kuolleista herääminen. Tämä herääjä oli mitä ilmeisemmin syvässä koomassa. Jos oikeat lääkärit olisivat olleet paikanpäällä tutkimassa "kuollutta", he olisivat voineet todeta hänet valekuolleeksi.

Mitähän Kesitas tähän sanoo, hänhän se alunperin toi tämän jutun tänne nähtäväksi. ** Mitä minulla on pohdittavaa. Uskoni pitää Jeesuksen sanaan, - te teette suurempiakin tekoja kun minä. Ja teidän, että näin on tapahtunut.
        Sinun uskosi se horjuu Herraan.
        Tämänkin tapauksen jälkeen tuli saatanan vyöry, kuten lestadiolaisten vyöry siihen, ettei mitään hyvää voi tapahtua kun jumalien vaakunnassa.
        Näitä on satoja, mutta tynnyriin ne ei tule näkyville.
        Arvasihan sen taas , että huijausta koko kuolleista herääminen. Tämä herääjä oli mitä ilmeisemmin syvässä koomassa. ** Hienoa, että patologinen opintosi on näi pitkällä, tähgän PYSTYY VAIN VL JA vakuutuslääkäri.
        Esitä jotain todisteita, eikä, kuten sanoit – minähän arvasin. Koko uskosi on arvailua, olen sen huomannut.
        Jos oikeat lääkärit olisivat olleet paikanpäällä tutkimassa "kuollutta", he olisivat voineet todeta hänet valekuolleeksi.** Olisivat, olisvat, eikä vaan.

• ---

Linkittämästäsi "kriittisestä" artikkelista ei saa selkoa, mikä siinä on pointtina. Miksi kerrottu kuolleista herääminen olisi kyseenalainen? Siksikö, että yksi lähde väittää ruumiiseen ruiskutetun säilöntäainetta ja toisen mukaan ei ruiskutettu?

• --- kirjoitti:

Linkittämästäsi "kriittisestä" artikkelista ei saa selkoa, mikä siinä on pointtina. Miksi kerrottu kuolleista herääminen olisi kyseenalainen? Siksikö, että yksi lähde väittää ruumiiseen ruiskutetun säilöntäainetta ja toisen mukaan ei ruiskutettu?

>> artikkelista ei saa selkoa, mikä siinä on pointtina.

• uskomukseni
        admata kirjoitti:

Nämä on niitä raamatussa mainittuja vääriä profeetoita.

• Leksa-Veksa
        admata kirjoitti:

Kesitas näitä tosissaan uskoo, ei juuri muut. Mitä mieltä olet Kesitaksen teologiasta, jos olet seurannut hänen kirjoituksiaan täällä viime aikoina.
        On hänellä ainakin vahva usko ja luottamus oppeihinsa tai paremminkin raamatuntulkintoihinsa.
        Hän saa aika miettelijääksi. Miten lestadiolaisena meidän pitäisi suhtautua hänen sanomaansa?

Ainakin meidän tulee tutkistella tarkoin omaa ja hänen uskonnonopetustaan suurennuslasilla

• uskomukseni
        Leksa-Veksa kirjoitti:

Kesitas näitä tosissaan uskoo, ei juuri muut. Mitä mieltä olet Kesitaksen teologiasta, jos olet seurannut hänen kirjoituksiaan täällä viime aikoina.
        On hänellä ainakin vahva usko ja luottamus oppeihinsa tai paremminkin raamatuntulkintoihinsa.
        Hän saa aika miettelijääksi. Miten lestadiolaisena meidän pitäisi suhtautua hänen sanomaansa?

Ainakin meidän tulee tutkistella tarkoin omaa ja hänen uskonnonopetustaan suurennuslasilla

Teksteissä ei ole päätä ei häntää. Ei tarvita suurennuslasia, näkee jo vilkaisemalla omat kehittämänsä opit

• uskomukseni
        uskomukseni kirjoitti:

Teksteissä ei ole päätä ei häntää. Ei tarvita suurennuslasia, näkee jo vilkaisemalla omat kehittämänsä opit

mitäs muuten heke-vekelle kuuluu?

• Leksa-Veksa kirjoitti:

>> . Mitä mieltä olet Kesitaksen teologiasta, jos olet seurannut hänen kirjoituksiaan täällä viime aikoina.

• Leksa-Veksa
        admata kirjoitti:

>> . Mitä mieltä olet Kesitaksen teologiasta, jos olet seurannut hänen kirjoituksiaan täällä viime aikoina.

Sinun teologiasi on lähellä vanhoillislestadiolaisuutta, minua kiinnostaisi keskustella uskonasioista sinun näkökulmastasi katsottuna. Olen Kesitaksen kanssa paljon keskustellut, mutta nyt tuntuu, että pitää saada toista ja uutta näkökulmaa asioihin.
        Aloitetaanpa vaikka siitä, että mitä on karismaattisuus?

• ---
        admata kirjoitti:

Hyvä, että sinäkin olet huomannut, mitä Raamatussa lukee. Uskovat voivat tehdä suurempiakin ihmetekoja kuin Jeesus.

• 5+5
        --- kirjoitti:

Hyvä, että sinäkin olet huomannut, mitä Raamatussa lukee. Uskovat voivat tehdä suurempiakin ihmetekoja kuin Jeesus.

muuta ei tee! siinä on ero
        paitsi mitä nyt vl.puhvelit niihin tekoihin ei edes Jumala kykene (hk.)

• Leksa-Veksa kirjoitti:

Sinun teologiasi on lähellä vanhoillislestadiolaisuutta, minua kiinnostaisi keskustella uskonasioista sinun näkökulmastasi katsottuna. Olen Kesitaksen kanssa paljon keskustellut, mutta nyt tuntuu, että pitää saada toista ja uutta näkökulmaa asioihin.
        Aloitetaanpa vaikka siitä, että mitä on karismaattisuus?

>> Sinun teologiasi on lähellä vanhoillislestadiolaisuutta > mitä on karismaattisuus?

Karismattisuus on nähdäkseni löyhä määritelmä armolahjoja; kielillä puhumista, parantamisia, profetoimisia, jne. korostavasta kristillisestä suuntautumisesta. Toimintaa leimaa vahva tunnepitoisuus. Muunmuassa Nokian herätystä pidetään karismaattisena. Suuntauksessa on nähdäkseni yhtälailla tervettä herätystoimintaa kuin täyttä sirkusta ja höpöjuttujen demonisointia.

• Leksa-Veksa
        admata kirjoitti:

>> Sinun teologiasi on lähellä vanhoillislestadiolaisuutta > mitä on karismaattisuus?

Karismattisuus on nähdäkseni löyhä määritelmä armolahjoja; kielillä puhumista, parantamisia, profetoimisia, jne. korostavasta kristillisestä suuntautumisesta. Toimintaa leimaa vahva tunnepitoisuus. Muunmuassa Nokian herätystä pidetään karismaattisena. Suuntauksessa on nähdäkseni yhtälailla tervettä herätystoimintaa kuin täyttä sirkusta ja höpöjuttujen demonisointia.

Meillä on samankaltaisia suhtautumistapoja, olemme siis kriittisiä.
        Mutta kriittisyys ei estä toki uskovaisena vaeltamista.
        En todellakaan usko ihmeisiin, en sittenkään, vaikka olen itsekin niitä nähnyt.
        Uskon hallusinaatioihin ja harhanäkyihin.
        Raamatussa riittää tutkimista. Raamatusta on muovattu monenlaista näkemystä. Ilmestyskirja saa mielikuvituksen villisti laukkaamaan, niinkuin täälläkin on monen kirjoittajan näkemys ollut.

Esim. ilmestyskirjassa kerrotaan uuden jerusalemin laskeutuvan alas taivaasta ja sille oli annettu oikein mitatkin. Sen koko olisi monta tuhatta kilometria. Sellainen jättiläinen siis laskeutuisi alas maan päälle.
        Uskon enemmän näyn olevan vertauskuvallinen, eli tarkoittavan jotain aivan muuta.

Niin, mistäs se kolminaisuusoppi on muuten tullut ja kuka kirjoitti katekismuksen.

Kuka keksi kirkon Jumalanpalveluskaavan, pitikö Jeesus samankaltaisia jumalanpalvelusmenoja?

• Leksa-Veksa
        Kesitas kirjoitti:

Mitähän Kesitas tähän sanoo, hänhän se alunperin toi tämän jutun tänne nähtäväksi. ** Mitä minulla on pohdittavaa. Uskoni pitää Jeesuksen sanaan, - te teette suurempiakin tekoja kun minä. Ja teidän, että näin on tapahtunut.
        Sinun uskosi se horjuu Herraan.
        Tämänkin tapauksen jälkeen tuli saatanan vyöry, kuten lestadiolaisten vyöry siihen, ettei mitään hyvää voi tapahtua kun jumalien vaakunnassa.
        Näitä on satoja, mutta tynnyriin ne ei tule näkyville.
        Arvasihan sen taas , että huijausta koko kuolleista herääminen. Tämä herääjä oli mitä ilmeisemmin syvässä koomassa. ** Hienoa, että patologinen opintosi on näi pitkällä, tähgän PYSTYY VAIN VL JA vakuutuslääkäri.
        Esitä jotain todisteita, eikä, kuten sanoit – minähän arvasin. Koko uskosi on arvailua, olen sen huomannut.
        Jos oikeat lääkärit olisivat olleet paikanpäällä tutkimassa "kuollutta", he olisivat voineet todeta hänet valekuolleeksi.** Olisivat, olisvat, eikä vaan.

Pystytkö sinä Kesitas tekemään jotain ihmeitä. Mikä on sinun mieloestäsi ihme ja kuuluuko ihmeet Pyhän Hengen voitelun saaneelle.
        Mitä kykyjä sinä olet saanut Pyhältä Hengeltä, mainitse yksikin.
        Muistatko, oliko raamatussa ketään Jeesuksen jälkeen sellaista henkilöä, joka olisi herättänyt kuolleista.
        Miksi ylipäänsä pitäisi joku herättää kuolleista ja häiritä hänen rauhaansa.

Mutta ihmeparantumiset, onko niistä tietoa. Minä olen saanut lukea monesta rohdon mainoksesta, jossa rohtoa tai voidetta käyttänyt olisi parantunut sairaudestaan.
        Syntisairaita kyllä parannetaan, mutta ei ruumiillisesti sairaita.
        Meidän uskossa ei pystytä parantamaan muita kuin vain syntisairaita.
        Mites teidän uskossa, paraneeko ruumiin sairaita. Väittäisin, ettei edes henkisesti sairaita pystytä parantamaan. Meillä on kokemuksia alkoholisairaudesta prantuneista, mutta ei juuri muista.
        Tupakan orjuudestakaan ei edes yritetä parantaa.
        ovatko ihmeparantumiset kokouksissanne aitoja vai valeparantumisia?

Sinulla on voimaa kastaa ihmisiä, mutta siihenpä se taitaa jäädäkkin.

Minulla on viisauden lahja, osaan varjella itseäni vaaroilta ja vahingoilta. Aja liikenteessä tunnollisesti ja tarkkana, en ylitä nopeusrajoituksia enkä ala ohittelemaan.
        Tämä lahja kun olisi joka jannulla, niin liikennevahingot väheneisi tuntuvasti.
        Arvostan kovasti tätä lahjaa.

• Raamatun tarinat menevät täydestä, niin kyllä varmasti uppoaa myös Afrikan takametsien kuolleistaherättämistarinat.

P.S: Jos joku oikeasti herätettäisiin kuolleista, niin ehkäpä ne iltapäivälehdetkin siitä lööpin tekaisisivat.

• jantunen.

Se, ettei tuo tarina ole päässyt suuriin uutisiin, antaa aiheen epäillä sen paikkansapitävyyttä.
        Herkkäuskoisia ihmiset kuitenkin ovat, höynäytettäviä riittää aina.

• 5+5

Maailmaan mahtuu ja jos se on hyvin kasattu niin herräuskoiset uskoo sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe