Mistä tämän palstan uskovaiset

Kössönöm

ovat samaa mieltä? Ovatko mistään?

Uskonto on sama, mutta tulkinnoissa piisaa. Taitaa olla varmaankin ainoa asia mistä yhteisymmärrys löytyy, eli helvetti. Siinäkin sitten tosin on erimielisyyksiä kuka sinne joutuu. Miten noin eripurainen sakki voi sanoa, että uskoo samaan jumalaan ja että raamattu on jumalan sanaa?

85

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovaiset

me uskovaiset olemme kaikki samaa mieltä siitä että lottoaminen on tyhmille

terveisin uskovaiset

• Usko ei ole

uskonto ja siitä johtuu erimielisyys.

• beenthere

Väitätkö siis, ettei pappisisäni ole uskovainen? Hän lottosi säännöllisesti niin siitä lähtien, kun lotto tuli Suomeen. Nyt dementia ja vanhuus on vienyt sen harrastuksen.

• siitä mistä puute

Ateistit miettivät joka päivä Jumalaa. Poikkeuksellista ajatustoimintaa uskomattomilta
      uskon puolesta, että joka päivä haastetaan Jumala pienemmäksi kuin ateistin aivot.

• Kössönöm

mietin sitä, miten uskontojen aiheuttamat vauriot saataisiin maailmassa poistettua. Jumalia en mieti, vaan sitä että uskonnoilla ei olisi enää valtaa.

• ..
        Kössönöm kirjoitti:

mietin sitä, miten uskontojen aiheuttamat vauriot saataisiin maailmassa poistettua. Jumalia en mieti, vaan sitä että uskonnoilla ei olisi enää valtaa.

linee paras!

• beenthere

Jumalaa en mieti koskaan, mutta uskontoja päivittäin, kun niiden aiheuttamat vahingot näkyvät päivittäin ympärillä. Ei ole mahdollista unohtaa tuollaista asiaa.

• Kysymys sinulle!
        Kössönöm kirjoitti:

Kysyn sinulta, että mitä ajattelet itse tehdä, että uskonnot loppuisivat?
        Ei milestäni riitä, että vain toteat, että uskonnot aiheuttavat paljon harmia maapallolla!

• Kössönöm
        Kysymys sinulle! kirjoitti:

Kysyn sinulta, että mitä ajattelet itse tehdä, että uskonnot loppuisivat?
        Ei milestäni riitä, että vain toteat, että uskonnot aiheuttavat paljon harmia maapallolla!

Mutta onhan minulla sananvapaus, vaikka se kuinka teitä harmittaisi.

• ..
        beenthere kirjoitti:

Jumalaa en mieti koskaan, mutta uskontoja päivittäin, kun niiden aiheuttamat vahingot näkyvät päivittäin ympärillä. Ei ole mahdollista unohtaa tuollaista asiaa.

Olet papin tytär.Eikö isäsi opettanut kristinopin keskeisintä sanomaa sinulle? Vai protestoitko vain vapautuaksesi "vanhoista kaavoista?" No olet kuitenkin esirukousten lapsi.

• beenthere
        .. kirjoitti:

Olet papin tytär.Eikö isäsi opettanut kristinopin keskeisintä sanomaa sinulle? Vai protestoitko vain vapautuaksesi "vanhoista kaavoista?" No olet kuitenkin esirukousten lapsi.

Mikäs se keskeinen sanoma taas olikaan? Siitäkin on täällä esitetty niin monta versiota, että kerropa se sinun versiosi.
        En protestoi mitään. Olen vain tehnyt omat johtopäätökseni. Olen nimittäin niitä ihmisiä, jotka osaavat ajattella itse. Mitään ei minun elämässäni ole tapahtunut esirukouksen voimasta. Kyllä kaikki on ihan omia tekemisiä ja valintoja.

• .
        beenthere kirjoitti:

Mikäs se keskeinen sanoma taas olikaan? Siitäkin on täällä esitetty niin monta versiota, että kerropa se sinun versiosi.
        En protestoi mitään. Olen vain tehnyt omat johtopäätökseni. Olen nimittäin niitä ihmisiä, jotka osaavat ajattella itse. Mitään ei minun elämässäni ole tapahtunut esirukouksen voimasta. Kyllä kaikki on ihan omia tekemisiä ja valintoja.

lunastustyöhön. Vai pidätkö sen liian halpana sinulle ? Onhan lisäksi rakkauden kaksoiskäsky. Vertaus laupiaasta samarialaisesta, joka on meille selvä opetus auttaa kaikkia joita voimme.
        Pilkallisuus uskovia kohtaan on minusta ala-arvoista. Ateistikin on vain pelkkä ihminen, omine rajoituksineen.
        Lähetyssairaalat ja orpokodit joissa kristityt uurastavat ovat minusta hyvä esimerkki käytännönnossä tapahtuvasta kristillisyydestä. Enkä puhu nyt teoriasta, vaan omasta kokemuksesta.

• beenthere
        . kirjoitti:

lunastustyöhön. Vai pidätkö sen liian halpana sinulle ? Onhan lisäksi rakkauden kaksoiskäsky. Vertaus laupiaasta samarialaisesta, joka on meille selvä opetus auttaa kaikkia joita voimme.
        Pilkallisuus uskovia kohtaan on minusta ala-arvoista. Ateistikin on vain pelkkä ihminen, omine rajoituksineen.
        Lähetyssairaalat ja orpokodit joissa kristityt uurastavat ovat minusta hyvä esimerkki käytännönnossä tapahtuvasta kristillisyydestä. Enkä puhu nyt teoriasta, vaan omasta kokemuksesta.

Joo, tuo lunastusjuttu ei oikein ole minua varten. Miten niin halpana? Pikemminkin pötynä. Minä kun en tuohon perisyntiin usko, niin pelastuminenkin on aika turhaa, Ja kun en edes tiedä, miltä ja miksi tässä täytyisi pelastua, niin aika ohueksi jää tuo sanoma minun minulle.
        Tuo rakkauden kaksoiskäsky taas on niitä kummallisuuksia, jota minä en vaan käsitä. Miksi Jumalan täytyy käskeä ihmistä rakastamaan itseään ja tehdä tästä rakkaudesta ehto tuolle pelastukselle? Kyllä luulisi tuon tason hemmolla olevan sen verran luottoa itseensä, että ihmiset automaattisesti häntä rakastavat, jos hänen tekonsa ovat niin ihania kuin aina väitetään. Ei se rakkaus käskien tule, sanon minä. Pelottelua ja kiristystä tuo on jos jotain. Sellaiseen puuhaan minä en halua itseäni sotkea.
        Minä en halua olla pilkallinen uskovia kohtaan, mutta uskonoppeja minä en pysty ottamaan vakavasti ja voin jopa pilkata niitä.

• .....
        beenthere kirjoitti:

Joo, tuo lunastusjuttu ei oikein ole minua varten. Miten niin halpana? Pikemminkin pötynä. Minä kun en tuohon perisyntiin usko, niin pelastuminenkin on aika turhaa, Ja kun en edes tiedä, miltä ja miksi tässä täytyisi pelastua, niin aika ohueksi jää tuo sanoma minun minulle.
        Tuo rakkauden kaksoiskäsky taas on niitä kummallisuuksia, jota minä en vaan käsitä. Miksi Jumalan täytyy käskeä ihmistä rakastamaan itseään ja tehdä tästä rakkaudesta ehto tuolle pelastukselle? Kyllä luulisi tuon tason hemmolla olevan sen verran luottoa itseensä, että ihmiset automaattisesti häntä rakastavat, jos hänen tekonsa ovat niin ihania kuin aina väitetään. Ei se rakkaus käskien tule, sanon minä. Pelottelua ja kiristystä tuo on jos jotain. Sellaiseen puuhaan minä en halua itseäni sotkea.
        Minä en halua olla pilkallinen uskovia kohtaan, mutta uskonoppeja minä en pysty ottamaan vakavasti ja voin jopa pilkata niitä.

palstan ideologian. Todellakaan minun paikkani ei ole tällä palstalla. Kiitos vastauksistasi.

• No eivät he ole samaa mieltä, ainakaan mitä raamatun tulkintaan tulee. Toivon että tappelisivat kunnolla ja tappaisivat toisensa sukupuuttoon.. vaikka niinhän he jo tekevätkin.

• Kössönöm

On huvittavaa, että kun nämä tyypit sanovat Suomea kristityksi maaksi ja on vain yksi jumala, niin miksi niitä kuppikuntia niin paljon on? Miksi samasta höpötarusta on saatukin niin monta eri versiota ja "totuutta" väännetyksi. Ja kaikki ovat olevinaan oikeassa, ja jopa vaatimassa kunnioitusta koska ovat ainoassa oikeassa harhassa?

• on muutakin
        Kössönöm kirjoitti:

On huvittavaa, että kun nämä tyypit sanovat Suomea kristityksi maaksi ja on vain yksi jumala, niin miksi niitä kuppikuntia niin paljon on? Miksi samasta höpötarusta on saatukin niin monta eri versiota ja "totuutta" väännetyksi. Ja kaikki ovat olevinaan oikeassa, ja jopa vaatimassa kunnioitusta koska ovat ainoassa oikeassa harhassa?

Tutkimattomat ovat Jumalan tiet, kaikenlaista löytyy...!

• .
        on muutakin kirjoitti:

Tutkimattomat ovat Jumalan tiet, kaikenlaista löytyy...!

"Uskonto on sama, mutta tulkinnoissa piisaa"

Eri uskonnoilla on eri tulkinnat.

Ateismilla vasta tulkintoja riittääkin.

• Kössönöm
        . kirjoitti:

ei ole tulkintoja. Se kun ei ole uskonto, vaan jumaliin uskomattomuutta. Jospa lukisit nuo Whitwashin alkuun kiinnittämät ketjut, niin et höpisisi enää typeriä.

• Miksikö niin monta
        . kirjoitti:

eri versiota ? Siksi, ettei kaikille ole kelvannut sama totuus !

Ateistikin on yksi esimerkki siitä, miten ihminen ei huoli totuutta
        sellaisena, kuin se on.

Teidän keskuudessannekin on niitä, joille totuus ei kelpaa sellaisenaan.

• Kössönöm
        . kirjoitti:

siis kristinuskosta. Hyvin harvasta asiasta te yksimielisiä olette.

• gööli
        Miksikö niin monta kirjoitti:

eri versiota ? Siksi, ettei kaikille ole kelvannut sama totuus !

Ateistikin on yksi esimerkki siitä, miten ihminen ei huoli totuutta
        sellaisena, kuin se on.

Teidän keskuudessannekin on niitä, joille totuus ei kelpaa sellaisenaan.

Eikö kristinuskossa olekaan vain yhtä "totuutta"?

Niin, minkähän uskonnon "totuus" ateistien pitäisi uskoa? Itsekin kiellät lukemattomien uskontojen "totuudet", opit ja jumalat.

• .
        Kössönöm kirjoitti:

löytyy jokaiselle.Kaikki tiet yhdistyvät kerran saman ristin juurelle.

• Kössönöm
        . kirjoitti:

löytyy jokaiselle.Kaikki tiet yhdistyvät kerran saman ristin juurelle.

halajat?

"Kaikki tiet yhdistyvät kerran saman ristin juurelle"

• todellakaan
        Kössönöm kirjoitti:

halajat?

"Kaikki tiet yhdistyvät kerran saman ristin juurelle"

se on jo tehty puolestani,olen lunastettu kuoleman vallasta ikuiseen elämään.

• Kössönöm
        todellakaan kirjoitti:

se on jo tehty puolestani,olen lunastettu kuoleman vallasta ikuiseen elämään.

Ja sinä uskot, että jonkun ristiriipunta joskus muinoin tarkoittaa sitä, että jostain ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä sinä elät kuolemasi ja aivotoimintasi lakkaamisen jälkeen ikuisesti toisessa olomuodossa?

• ..
        Kössönöm kirjoitti:

Ja sinä uskot, että jonkun ristiriipunta joskus muinoin tarkoittaa sitä, että jostain ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä sinä elät kuolemasi ja aivotoimintasi lakkaamisen jälkeen ikuisesti toisessa olomuodossa?

tulee tapahtumaan.Raamatun mukaan meillä on maallinen ruumis ja hengellinen ruumis,samalla tavoin kuin jeesuksella oli ylösnousemusruumis. Uskon että kun kuolen,tämä ruumis joka on vain sielun kuori ,hajoaa maahan, mutta henki palajaa paratiisiin.
        Tiedän, että väität vastaan, sanoithan sinut siroteltavan tuhkana maanpinnalle.
        Ei kannata toistaa sitä viimeisen tuomion rimpsua. Uskovat eivät joudu tuomittavaksi.

Sinulla on eri näkemys ja minulla omani. Sittenpä kerran nähdään kumpikin.

• ymmärtäjä
        Kössönöm kirjoitti:

Etkö sinä nyt tajua että uskovat haluavat olla kuolemattomia. Ja ylivertaisia verrattuna kaikkeen muuhun mitä tämä maailma kantaa päällään. Heillä myös pitää olla auktoriteetti heidän yläpuolellaan joka toisi heille turvaa ja antaisi heille kaikenlaista hyvää tapahtua. Ja sitten pitää tietysti olla myös jotain mitä voi syyttää kun asiat eivät mene heidän haluamalla tavalla.

Uskossa ei sinänsä mitään vikaa ole, mielipideasia siinä missä muutkin. Mutta irrationaalista uskoa en voi ymmärtää joka törkeästi kiistää oikeita faktoja joista on oikeaa näyttöä ja sitä että puhutaan esim. kaikkivoipasta Jumalasta vaikka edes Raamattu ei anna siitä näyttöä. On totta että silloin kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisen oli vaikea käsittää mitä kaikkivoipa voisi tarkoittaa mutta nykyään ihminen tietää paljon enemmän ja pystyy käsittämään myös paremmin että mihin Jumala oikeasti kykenisi ja miten tämä toimisi. Ja siinä valossa Raamatun tulkinta muuttuu radikaalisti.

• Kössönöm
        .. kirjoitti:

tulee tapahtumaan.Raamatun mukaan meillä on maallinen ruumis ja hengellinen ruumis,samalla tavoin kuin jeesuksella oli ylösnousemusruumis. Uskon että kun kuolen,tämä ruumis joka on vain sielun kuori ,hajoaa maahan, mutta henki palajaa paratiisiin.
        Tiedän, että väität vastaan, sanoithan sinut siroteltavan tuhkana maanpinnalle.
        Ei kannata toistaa sitä viimeisen tuomion rimpsua. Uskovat eivät joudu tuomittavaksi.

Sinulla on eri näkemys ja minulla omani. Sittenpä kerran nähdään kumpikin.

"Sinulla on eri näkemys ja minulla omani. Sittenpä kerran nähdään kumpikin."

- Kuolleet eivät näe mitään.

"Just näin tulee tulee tapahtumaan.Raamatun mukaan meillä on maallinen ruumis ja hengellinen ruumis,samalla tavoin kuin jeesuksella oli ylösnousemusruumis."

- Jeesushan oli tarinan mukaan jumalan kolmasosa. Miksi hän muka olisi voinut kuolla?

"Uskon että kun kuolen,tämä ruumis joka on vain sielun kuori ,hajoaa maahan, mutta henki palajaa paratiisiin."

- Usko vaan.

"Tiedän, että väität vastaan, sanoithan sinut siroteltavan tuhkana maanpinnalle."

- Niin? Mitä eroa sillä on, jos maadut maaksi, tai sinut tuhkataan? Olemattomiin katoat kuitenkin.

"Ei kannata toistaa sitä viimeisen tuomion rimpsua. Uskovat eivät joudu tuomittavaksi."

- Ei niin. Kukaan ei joudu yhtään mihinkään kuolemansa jälkeen.

• Kössönöm
        ymmärtäjä kirjoitti:

Etkö sinä nyt tajua että uskovat haluavat olla kuolemattomia. Ja ylivertaisia verrattuna kaikkeen muuhun mitä tämä maailma kantaa päällään. Heillä myös pitää olla auktoriteetti heidän yläpuolellaan joka toisi heille turvaa ja antaisi heille kaikenlaista hyvää tapahtua. Ja sitten pitää tietysti olla myös jotain mitä voi syyttää kun asiat eivät mene heidän haluamalla tavalla.

Uskossa ei sinänsä mitään vikaa ole, mielipideasia siinä missä muutkin. Mutta irrationaalista uskoa en voi ymmärtää joka törkeästi kiistää oikeita faktoja joista on oikeaa näyttöä ja sitä että puhutaan esim. kaikkivoipasta Jumalasta vaikka edes Raamattu ei anna siitä näyttöä. On totta että silloin kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisen oli vaikea käsittää mitä kaikkivoipa voisi tarkoittaa mutta nykyään ihminen tietää paljon enemmän ja pystyy käsittämään myös paremmin että mihin Jumala oikeasti kykenisi ja miten tämä toimisi. Ja siinä valossa Raamatun tulkinta muuttuu radikaalisti.

Siitä juuri on kysymys, että he eivät halua uskoa elävänsä ainutta elämäänsä.

• ..
        Kössönöm kirjoitti:

"Sinulla on eri näkemys ja minulla omani. Sittenpä kerran nähdään kumpikin."

- Kuolleet eivät näe mitään.

"Just näin tulee tulee tapahtumaan.Raamatun mukaan meillä on maallinen ruumis ja hengellinen ruumis,samalla tavoin kuin jeesuksella oli ylösnousemusruumis."

- Jeesushan oli tarinan mukaan jumalan kolmasosa. Miksi hän muka olisi voinut kuolla?

"Uskon että kun kuolen,tämä ruumis joka on vain sielun kuori ,hajoaa maahan, mutta henki palajaa paratiisiin."

- Usko vaan.

"Tiedän, että väität vastaan, sanoithan sinut siroteltavan tuhkana maanpinnalle."

- Niin? Mitä eroa sillä on, jos maadut maaksi, tai sinut tuhkataan? Olemattomiin katoat kuitenkin.

"Ei kannata toistaa sitä viimeisen tuomion rimpsua. Uskovat eivät joudu tuomittavaksi."

- Ei niin. Kukaan ei joudu yhtään mihinkään kuolemansa jälkeen.

Tiedät paljon raamatusta, mutta yksi Sinulta puuttuu, usko elävään Jumalaan. Sanothan suoraan,olet Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä, kristinuskon vastustaja.
        En voi sanoa Sinulle muuta kuin," kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei jumala häntä vedä", tarkoittaa etsikkoaikaa, etsimistä ja löytämistä.

Olemattomiin et katoa, ihminen on ikuisuusolento.

• Kössönöm
        .. kirjoitti:

Tiedät paljon raamatusta, mutta yksi Sinulta puuttuu, usko elävään Jumalaan. Sanothan suoraan,olet Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä, kristinuskon vastustaja.
        En voi sanoa Sinulle muuta kuin," kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei jumala häntä vedä", tarkoittaa etsikkoaikaa, etsimistä ja löytämistä.

Olemattomiin et katoa, ihminen on ikuisuusolento.

"Tiedät paljon raamatusta, mutta yksi Sinulta puuttuu, usko elävään Jumalaan."

- Näin on.

"Sanothan suoraan,olet Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä, kristinuskon vastustaja."

- En kiellä olemattomia, mutta uskontojen vahingollisuudesta on syytä puhua.

"En voi sanoa Sinulle muuta kuin," kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei jumala häntä vedä", tarkoittaa etsikkoaikaa, etsimistä ja löytämistä."

- Höpö höpö

"Olemattomiin et katoa, ihminen on ikuisuusolento."

- Lähde, kiitos.

• Kyllä on
        gööli kirjoitti:

Eikö kristinuskossa olekaan vain yhtä "totuutta"?

Niin, minkähän uskonnon "totuus" ateistien pitäisi uskoa? Itsekin kiellät lukemattomien uskontojen "totuudet", opit ja jumalat.

usko Jeesukseen on yksi ja ainut totuus, eikä se ole uskonto, eikä oppi
        - vaan henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan.

• Lähde on
        Kössönöm kirjoitti:

"Tiedät paljon raamatusta, mutta yksi Sinulta puuttuu, usko elävään Jumalaan."

- Näin on.

"Sanothan suoraan,olet Jumalan ja Jeesuksen kieltäjä, kristinuskon vastustaja."

- En kiellä olemattomia, mutta uskontojen vahingollisuudesta on syytä puhua.

"En voi sanoa Sinulle muuta kuin," kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei jumala häntä vedä", tarkoittaa etsikkoaikaa, etsimistä ja löytämistä."

- Höpö höpö

"Olemattomiin et katoa, ihminen on ikuisuusolento."

- Lähde, kiitos.

Raamattu - Jumalan Sana.

• Päinvastoin!
        Kössönöm kirjoitti:

Siitä juuri on kysymys, että he eivät halua uskoa elävänsä ainutta elämäänsä.

Me uskovat, jos ketkä, tiedämme, että tämä maanpäällinen/ajallinen elämä on tärkeä,
        koska täällä jokaisella ihmisellä on ainutkertainen mahdollisuus tehdä valintansa siinä
        uskooko Jeesukseen vai ei - ajanrajan toisella puolella siihen ei enää ole mahdollisuutta
        ja siksi me kerromme Hänestä tälläkin palstalla.

• Kössönöm
        Lähde on kirjoitti:

Raamattu - Jumalan Sana.

Se on ihmisten mielikuvistusta.

• Ei ole
        Kössönöm kirjoitti:

siis kristinuskosta. Hyvin harvasta asiasta te yksimielisiä olette.

kyse uskonnosta.

• Niinhän jokainen
        Kössönöm kirjoitti:

Se on ihmisten mielikuvistusta.

ihminen ajattelee, jolla ei ole uskoa Jeesukseen.

• Niinhän jokainen kirjoitti:

ihminen ajattelee, jolla ei ole uskoa Jeesukseen.

Herää, avaa silmäsi ja katsele ympärillesi!
        Missä olet?

Ooh, S24 A-palstalla!

• Päinvastoin! kirjoitti:

Me uskovat, jos ketkä, tiedämme, että tämä maanpäällinen/ajallinen elämä on tärkeä,
        koska täällä jokaisella ihmisellä on ainutkertainen mahdollisuus tehdä valintansa siinä
        uskooko Jeesukseen vai ei - ajanrajan toisella puolella siihen ei enää ole mahdollisuutta

Jos eläisit 'ainutta elämääsi', niin sinulle ei tulisi jatkoja.

Hmm...

• Kössönöm
        Päinvastoin! kirjoitti:

Nimenomaan ainutkertainen elämä. Voit sinä tämän ainoan elämäsi ajan siihen jesseesi uskoa, mutta harrastuksensa kullakin.

• Joka uskoo
        Kössönöm kirjoitti:

Nimenomaan ainutkertainen elämä. Voit sinä tämän ainoan elämäsi ajan siihen jesseesi uskoa, mutta harrastuksensa kullakin.

Jeesukseen, hänellä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi,
        vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Tämä elämä on meissä jo täällä ajassa ja jatkuu ajanrajan toiselle puolen.

• Yllättävän isolla prosentilla ollaan samaa mieltä. Piispa Pihkala joka on vaikuttanut ekumenian parissa, kirjoittaa että kristityt ovat n.85-90% samaa mieltä uskonasioissa. Kun muistaa että mekin uskovaiset ollaan vajaavaisia ja erehtyväisiä ihmisiä on luku ihmeen suuri. Lopun toiveesi on myös yllättävä, itse en voi enkä halua toivoa, että kukaan tappelisi ja tappaisi toisiaan,oli sitten vakaamus mikä hyvänsä.

• Kössönöm
        Joka uskoo kirjoitti:

Jeesukseen, hänellä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi,
        vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Tämä elämä on meissä jo täällä ajassa ja jatkuu ajanrajan toiselle puolen.

Usko ihan vapaasti mihin uskot, mutta älä vaadi muita harhoihisi uskomaan.

• mf

Minä olen kristittyjen ekumenian kannalla. Jumala ei ainakaan kovin näkyvästi toimi nykymaailmassa. Ateistien mielestä se lienee yksi todiste että Jumalaa ei ole olemassa. Minulle Jumalaan uskovalle se taas kertoo "piiloittelevasta" Jumalasta. Jos Jumala siis on olemassa, ei hän ole pikkumainen, vaan antaa ihmisten elää aika vapaasti. Tietysti luonnonlait rajoittavat.

Siispä minun Jumalalleni ei ole ehdottoman tärkeää että kaikki kristityt ovat yhtä mieltä joka asiasta ja siten raamatun erilaisille tulkinnoille on sijaa.

• Kössönöm

sinä tulkitset raamattua eri tavalla kuin muut kristityt. Olet luonut siitä itsellesi sopivan uskonnon. Homovihaajilla on omansa jne.

• mf
        Kössönöm kirjoitti:

sinä tulkitset raamattua eri tavalla kuin muut kristityt. Olet luonut siitä itsellesi sopivan uskonnon. Homovihaajilla on omansa jne.

Ehkä. Ehkä on tarpeellista, että on erilaisia kristillisiä yhteisöjä. Mutten kuitenkaan kannata vihanpitoa erilaisten ihmisten välillä. En myöskään kristityt vastaan ateistit tilanteessa. Enkä vihaa muslimeja. Heidän kanssaan vain ei voi keskustella samalla tavalla kuin ateistin kanssa.

Joku helluntalainen voi painottaa Pyhällä Hengellä täyttymistä. Luterilaiselle on tärkeää uskonpuhdistus. Vapaakirkkolaiset on herätysliike joka painottaa uskoontuloa, henkilökohtaista ratkaisua. Jehovan todistajat ajattelevat että Jeesus oli enkeli ja kolmiyhteinen Jumala baabelin porttoilua, pakanallista eksytystä. Joillekin katolisille ja ortodokselle ovat tärkeitä perinteet.

Ajatelkoot. En laita sanalle ekumenia mitää yhdistämistavoitetta. Yhteistyötä pikemminkin.

• Kössönöm
        mf kirjoitti:

Ehkä. Ehkä on tarpeellista, että on erilaisia kristillisiä yhteisöjä. Mutten kuitenkaan kannata vihanpitoa erilaisten ihmisten välillä. En myöskään kristityt vastaan ateistit tilanteessa. Enkä vihaa muslimeja. Heidän kanssaan vain ei voi keskustella samalla tavalla kuin ateistin kanssa.

Joku helluntalainen voi painottaa Pyhällä Hengellä täyttymistä. Luterilaiselle on tärkeää uskonpuhdistus. Vapaakirkkolaiset on herätysliike joka painottaa uskoontuloa, henkilökohtaista ratkaisua. Jehovan todistajat ajattelevat että Jeesus oli enkeli ja kolmiyhteinen Jumala baabelin porttoilua, pakanallista eksytystä. Joillekin katolisille ja ortodokselle ovat tärkeitä perinteet.

Ajatelkoot. En laita sanalle ekumenia mitää yhdistämistavoitetta. Yhteistyötä pikemminkin.

ovat keskenään eri mieltä lähes joka asiasta. Ovat varmaan noiden muidenkin lahkojen jäsenet. Se tässä huvittaakin, että painotetaan jonkun opin "totuutta", vaikka sen nimenomaisen lahkon sisällä kinataan vaikka mistä oppiin kuuluvasta asiasta.

• ja se on hyvä
        Kössönöm kirjoitti:

ovat keskenään eri mieltä lähes joka asiasta. Ovat varmaan noiden muidenkin lahkojen jäsenet. Se tässä huvittaakin, että painotetaan jonkun opin "totuutta", vaikka sen nimenomaisen lahkon sisällä kinataan vaikka mistä oppiin kuuluvasta asiasta.

Raamatusta on mielenkiintoista keskustella. Kristinuskossa ei ole totalitarismia = ehdoton valta, joka tukahduttaisi erilaiset mielipiteet. Ei mikään ole nautinnollisempaa kuin syvälliset hyvin argumentoidut väittelyt ja keskustelut, siinä sitä oppii !

• ++++++++++
        ja se on hyvä kirjoitti:

Raamatusta on mielenkiintoista keskustella. Kristinuskossa ei ole totalitarismia = ehdoton valta, joka tukahduttaisi erilaiset mielipiteet. Ei mikään ole nautinnollisempaa kuin syvälliset hyvin argumentoidut väittelyt ja keskustelut, siinä sitä oppii !

" Kristinuskossa ei ole totalitarismia = ehdoton valta, joka tukahduttaisi erilaiset mielipiteet."

Silti kuitenkin on ollut tappeluita eri kristinuskon suuntien välillä.

Irlanti on tästä hyvä esimerkki, en tiedä onko protestanttien ja katolisten sota loppunut jo siellä, mutta toivon että on.

Ei uskonnot oikeasti ole mitään muuta kuin ihmisten hallintaa ja toisten mielipiteiden tukahduttamista. Erityisesti kun puhutaan toisista uskonnoista tai ateismista, sitä ilmenee jopa saman uskonnon sisällä. Ei muuten olisi ortodokseja, protestantteja tai katolisia.

• Ei kaikki tiet
        ja se on hyvä kirjoitti:

johda samaan, vaikka joku niin väittikin.

Jeesus on - ainoastaan - tie, totuus ja elämä.

Usko Jeesukseen ei ole uskonto.

Uskovat eivät kinaa Raamatun perustotuuksista,
        vaan yksittäiset ihmiset voivat kinata omista
        näkemyksistään - silloin,kun he haluavat nähdä
        ja pitää jotkut asiat omastamielestään oikeina:
        liittyen syntikysymyksiin omassa elämässään..
        mutta varsinaista kinaamista en ole huomannut
        seurakunnassa, jossa olen, kuin muissakaan -

joten tuo on Kössönömin oma olettamus..ehkä
        juuri jostain syntiasiasta - kuten homous, jonka
        toiset uskovat voivat hyväksyä siksi, että heidän
        ystävissä/sukulaisissa on sellaisia..mikäli sinulla
        on selvää tietoa jostain muusta asiasta, josta
        uskovat kinaavat - kertoisitko niistä ?

• Odotan vastausta
        Ei kaikki tiet kirjoitti:

johda samaan, vaikka joku niin väittikin.

Jeesus on - ainoastaan - tie, totuus ja elämä.

Usko Jeesukseen ei ole uskonto.

Uskovat eivät kinaa Raamatun perustotuuksista,
        vaan yksittäiset ihmiset voivat kinata omista
        näkemyksistään - silloin,kun he haluavat nähdä
        ja pitää jotkut asiat omastamielestään oikeina:
        liittyen syntikysymyksiin omassa elämässään..
        mutta varsinaista kinaamista en ole huomannut
        seurakunnassa, jossa olen, kuin muissakaan -

joten tuo on Kössönömin oma olettamus..ehkä
        juuri jostain syntiasiasta - kuten homous, jonka
        toiset uskovat voivat hyväksyä siksi, että heidän
        ystävissä/sukulaisissa on sellaisia..mikäli sinulla
        on selvää tietoa jostain muusta asiasta, josta
        uskovat kinaavat - kertoisitko niistä ?

sinulta - Kössönöm ? Ei riitä, että väität uskovien olevan samaa mieltä vain helvetistä.
        Teit aloituksen ja sitten jätät vastaamatta esitettyihin kysymyksiin.

• Kössönöm
        Odotan vastausta kirjoitti:

sinulta - Kössönöm ? Ei riitä, että väität uskovien olevan samaa mieltä vain helvetistä.
        Teit aloituksen ja sitten jätät vastaamatta esitettyihin kysymyksiin.

Vastaatte ties kenelle. Etkö osaa osoittaa kysymystäsi minulle, jos minulle on asiaa???

• Kumpi sekaisin ?
        Kössönöm kirjoitti:

Vastaatte ties kenelle. Etkö osaa osoittaa kysymystäsi minulle, jos minulle on asiaa???

Esität kysymyksesi monikossa..etkö ymmärtänyt lukemaasi ?

• Kössönöm
        Kumpi sekaisin ? kirjoitti:

Esität kysymyksesi monikossa..etkö ymmärtänyt lukemaasi ?

miksi esität kysymyksesi nimimerkille Ei kaikki tiet, jos olet sen tarkoittanut minulle?

• Etkö luekaan kaikkia
        Kössönöm kirjoitti:

miksi esität kysymyksesi nimimerkille Ei kaikki tiet, jos olet sen tarkoittanut minulle?

vastauksia, mitä aloitukseesi tulee..?

• Kössönöm
        Etkö luekaan kaikkia kirjoitti:

vastauksia, mitä aloitukseesi tulee..?

Jos tarkoituksesi on kirjoittaa minulle, niin osoita se minulle. Oletko jotenkin yksinkertainen?

• Et näköjään
        Kössönöm kirjoitti:

Jos tarkoituksesi on kirjoittaa minulle, niin osoita se minulle. Oletko jotenkin yksinkertainen?

osaa vastata..miksi sitten teit aloituksen asiasta, johon itsekään et osaa vastata ?!

• Ei ateisti ymmärrä
        Kössönöm kirjoitti:

mitä tarkoitetaan tulkinnan varalla.

Synnin suhteen ei ole tulkinnanvaraa- se kun ei muuksi muutu, vaikka jotkut niin haluaisivat.

Esimerkiksi: Jos ystäväni/sukulaiseni on homo ja harjoittaa sitä, niin uskovana en voi asettua
        puoltamaan sitä: eli valehtelemaan hänelle, että Jumala hyväksyy sen, vaikka minä tahtoisin !

• Kössönöm
        Ei ateisti ymmärrä kirjoitti:

mitä tarkoitetaan tulkinnan varalla.

Synnin suhteen ei ole tulkinnanvaraa- se kun ei muuksi muutu, vaikka jotkut niin haluaisivat.

Esimerkiksi: Jos ystäväni/sukulaiseni on homo ja harjoittaa sitä, niin uskovana en voi asettua
        puoltamaan sitä: eli valehtelemaan hänelle, että Jumala hyväksyy sen, vaikka minä tahtoisin !

jos lapsesi kiroaa sinut, hänet on tapettava ja jos tyttäresi ei ole neitsyt avioon mennessään, niin hänet on kivitettävä kuoliaaksi.

• Höpötät !
        Kössönöm kirjoitti:

jos lapsesi kiroaa sinut, hänet on tapettava ja jos tyttäresi ei ole neitsyt avioon mennessään, niin hänet on kivitettävä kuoliaaksi.

Jos lapseni kiroaa minut tai jos lapseni ei ole neitsyt naimisiin mennessään,
        niin ne ovat hänen omia valintojaan, joiden seurauksista hän itse on vastuussa.

Kukin vastaa Jumalan edessä vain omista valinnoistaan
        - mikä tapahtuu viimeisellä tuomiolla - ellei sitä ennen
        ole tehnyt parannusta synneistään täällä maan päällä.

• Kössönöm
        Höpötät ! kirjoitti:

Jos lapseni kiroaa minut tai jos lapseni ei ole neitsyt naimisiin mennessään,
        niin ne ovat hänen omia valintojaan, joiden seurauksista hän itse on vastuussa.

Kukin vastaa Jumalan edessä vain omista valinnoistaan
        - mikä tapahtuu viimeisellä tuomiolla - ellei sitä ennen
        ole tehnyt parannusta synneistään täällä maan päällä.

ja sinähän väität raamattua jumalan sanaksi.

• Uusi Testamentti
        Kössönöm kirjoitti:

ja sinähän väität raamattua jumalan sanaksi.

on meille armotalouskaudenajan uskoville.

• goddeloos
        mf kirjoitti:

"Mutten kuitenkaan kannata vihanpitoa erilaisten ihmisten välillä. En myöskään kristityt vastaan ateistit tilanteessa."
        - Tuskimpa tuota kukaan järkevä kannattaa. En vihaa kristittyjä, inhoan vain kristinuskoa muiden uskomusten ohella...

"Enkä vihaa muslimeja. Heidän kanssaan vain ei voi keskustella samalla tavalla kuin ateistin kanssa."
        - Ei voi, muslimin, kuten muidenkin uskomusten kannattajien kanssa ei yleensä voi puhua rationaalisesti uskomuksistaan...

• Ei vainenkaan, kyllä meidät kaikki on luotu ihan samaan tyyliin kuin amerikassa

elokuvia tehdään. Ketään erikseen pilkkaamatta tai nöyryyttämättä tietoisesti.

• Kai ne siitä on samaa mieltä, että ateistit on moraalittomia saatananpalvojia.

Toisin sanoen, kun oma maailmankatsomus on niin epäselvä niin ronkitaan muiden.

• En ole väittänyt

että ateistit ovat moraalittomia saatanan palvojia - et aina viitsisi yleistää kaikkiin uskoviin !

• En ole väittänyt kirjoitti:

että ateistit ovat moraalittomia saatanan palvojia - et aina viitsisi yleistää kaikkiin uskoviin !

Lässyn lässyn... Turpa kiinni vitun mielenvikainen mielikuvitusystävänpalvoja.

• Sinulla belial
        belial_666 kirjoitti:

Lässyn lässyn... Turpa kiinni vitun mielenvikainen mielikuvitusystävänpalvoja.

on asennevamma.

• Sinulla belial kirjoitti:

on asennevamma.

Ei, ei ole. Minä olen realisti ja lyön uskovaa kuin vierasta sikaa jos mahdollisuus annetaan.

• Niinkö ?!
        belial_666 kirjoitti:

Ei, ei ole. Minä olen realisti ja lyön uskovaa kuin vierasta sikaa jos mahdollisuus annetaan.

Lyötkö naisiakin ?!

• Niinkö ?! kirjoitti:

Lyötkö naisiakin ?!

Se oli semmonen metafora... Puhun tästä palstasta sinä diootti.

Mutta mistäs sinä mitään tajuaisit kun aivot on sohjoa ja mielikuvitusystävä elämäsi tarkoitus.

• .
        belial_666 kirjoitti:

humanisti, joka väitit olevasi ? Älä nyt repeä ja alennu tuolle tasolle !

• . kirjoitti:

humanisti, joka väitit olevasi ? Älä nyt repeä ja alennu tuolle tasolle !

Ei se ole mihinkään jäänyt. Eikö ihminen voi olla humanisti ja realisti yhtä aikaa?

• Jeesus ratkaisee!

Mikäli ollaan samassa veneessä, usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajana ja tietoinen uskonratkaisu on oltava. Ei riitä usko johonkin korkeimpaan voimaan tai uskonto riitä.

Ei kaikki palstan uskonnottomat ja eiateistit ole matkalla taivaaseen!

• Juuri näin !

Kyse on henkilökohtaisesta suhteesta elävään Jumalaan, Hänen Poikansa, Jeesuksen kautta - ei uskonnosta!

• ja oikein
        Juuri näin ! kirjoitti:

Kyse on henkilökohtaisesta suhteesta elävään Jumalaan, Hänen Poikansa, Jeesuksen kautta - ei uskonnosta!

Mutta kun syntyy katolilaiseen perheeseen, on uskon mukana tietysti traditio.KUitenkin suhde on elävään Jumalaan, Hänen Poikansa, Jeesuksen kautta.

• eihän täällä paljon uskovia tunnu olevan

Epäusko on jokaiselle yhteinen, jotka sellaiselle tielle on sortuneet.

• Kristityt ovat Raamatun suhteen enemmän yhteisillä linjoilla kuin annetaan ymmärtää. Ekumenian parissa vuosikymmeniä työskennellyt piispa Pihkala kirjoittaa että kristityt ovat n.85-90% samaa mieltä uskonkysymyksissä. Yllättävänkin korkea prosentti kun ottaa huomioon että uskovaisetkin ovat vajavaisia ja erehtyväisiä ihmisiä.

• Kössönöm

Termi "uskonkysymykset" on laaja, joten voisitko tarkentaa?

• Hyvä Jussi. Uskovaiset tosiaan ovat vajaita. Ihmisiksi heitä ei voi laskea.

• Kössönöm kirjoitti:

Termi "uskonkysymykset" on laaja, joten voisitko tarkentaa?

Kristittyjen kohdalla tämä termi kulminoituu luonnollisesti Raamattuun ja sen tulkintaan. Yleensäkkin niille asioille joissa on erillaista tulkintaa saa sitä "palstatilaa" enemmän, kuin se mistä ollaan samaa mieltä. Se mistä ollaan samaa mieltä tuppaa jäämään piiloon.

• belial_666 kirjoitti:

Hyvä Jussi. Uskovaiset tosiaan ovat vajaita. Ihmisiksi heitä ei voi laskea.

Uskovaiset, kuten kaikki ihmiset ovat vajaita. Et ole sinäkään kaikkitietävä,kaikkivoipa ja täydellinen. Viestisi loppulause osittaa tämän seikan mitä parhaimmalla tavalla.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

Kristittyjen kohdalla tämä termi kulminoituu luonnollisesti Raamattuun ja sen tulkintaan. Yleensäkkin niille asioille joissa on erillaista tulkintaa saa sitä "palstatilaa" enemmän, kuin se mistä ollaan samaa mieltä. Se mistä ollaan samaa mieltä tuppaa jäämään piiloon.

mitkä ne asiat ovat, josta Pihkalan mukaan kristityt ovat yksimielisiä. "raamattuun ja sen tulkintaan" on niin epämääräisesti sanottu, ettei se selvitä mitään.

• juhani1965 kirjoitti:

Uskovaiset, kuten kaikki ihmiset ovat vajaita. Et ole sinäkään kaikkitietävä,kaikkivoipa ja täydellinen. Viestisi loppulause osittaa tämän seikan mitä parhaimmalla tavalla.

"Et ole sinäkään kaikkitietävä,kaikkivoipa ja täydellinen."

Niin, on minussakin puutteeni... Minusta puuttuvat viat.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      22
      4224
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      32
      3488
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3364
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3318
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2910
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      27
      2657
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2350
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2341
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2155
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      29
      1757
    Aihe