Taas eilen tuli uutisia ADSL-modeemiin kohdistuvista hyökkäyksistä ja yleiset ohjeethan on seuraavat:
1. UPnP pois päältä
2. Modeemin etähallinta pois päältä
3. Modeemin oletushallintasalasana vaihdetaan
Mutta mitenkäs sellaisissa laitteissa kuten Zyxel Prestige 645 ja Siemens Speedstream 5100 joiden ohjeista ei löydy mitään niiden konffaamiseksi?? Mitenkäs tuollaiset modeemit sitten konffaat? Jotain olin lukevinani että Siemensin saisi konffattua jos se asetetaan operaattorin toimesta reitittävään tilaan?? Eikö sitä siis pysty itse MILLÄÄN KONSTILLA KONFFAAMAAN ilman että operaattorin pitää tehdä toimenpiteitä??
Tiedän että ko. laitteet on vanhoja, mutta ne toimii edelleenkin, ei kyllä ADSL2 eikä ADSL2 liittymissä koska noiden modeemien nopeusluokka on vanhempaa ADSL-luokkaa eli rajoitettu 8 Mbps downstream. Vanhaa mutta toimivaa laitetta ei kannata heittää mäkeen vain siksi että se on vanha. Jos se on rikki tai ei vastaa nykypäivän vaatimuksia tai oikeammin ei toimi esim. nykyisissä liittymissä niin sitten eri asia.
Itselläni on vain 5 Mbps liittymä joten molempia noita motukoita voi edelleen käyttää. Vasta sitten kun jollain lainsäädännöllä tahi operaattorien yhteispäätöksellä kaikki vanhat liittymät poistuu ja tilalle pakotetaan jotain 24 Mbps liittymää niin olen valmis luopumaan noista.
Modeemien turvallisuus
.........
1
401
Vastaukset
- nimimerkki3
No jos siihen modeemiin ei pääse käyttäjäkään tekemään säätöjä niin tuskin hakkeritkaan?
Speedstreamin sai muistaakseni reitittäväksi resetoimalla se tarran alta löytyvällä napilla. Sit pitäisi päästä konfigurointivalikkoonkin. En muista miten, mutta googlella löysin joskus ohjeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076