Kulutus

Mollittaja

Kunka paljon kuluttaa volvo v70 disel Farmari automaatti. Vebaston kulutus???

17

2693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33

      5-15 litraa kaasujalan mukaan ja jos "vepaston"kulutuksella on merkitystä niin osta kia.

    • hessu.

      noin. 0,3 litraa tunnissa.

      • windshield

        Tuulilasi 3/2010

        "esimerkiksi 4.2kW:n tehoinen Webasto ThermoTop E kuluttaa täydellä teholla dieselöljyä 0,47 litraa tunnissa. Se tarkoittaa 1250 gramman Co2 päästömäärää"


    • Esra

      Jos Vebasto tarkoittaa Volvossa olevaa Ardic-lämmitintä, niin sen kulutus on 0,65 l/h täydellä 4,7 kW lämmitysteholla. Edellisen vastaajan arvaus 0,3 l/h tarkoittaisi 2 kW lämmitystehoa, ja sellaista Ardicia ei ole olemassa.

      • eraser-08

        sitä artikkia ole volvoissa enään vuosiin käytetty, kyl ne on eberiä ja webastoo!


      • mollittaja

        Mitä tarkoitat täydellä lämittysteholla? Voiko lämmitystehoa itse säätää ja lämmitysajan valita?? Kannattaako vebastoa käyttää ulkolämpötilan olessa esim. -1 aste???


      • Itse..
        mollittaja kirjoitti:

        Mitä tarkoitat täydellä lämittysteholla? Voiko lämmitystehoa itse säätää ja lämmitysajan valita?? Kannattaako vebastoa käyttää ulkolämpötilan olessa esim. -1 aste???

        Tehoa ei voi itse säätää. Sensijaan Ardic säätää sitä itse: kun veden lämpötila ylittää n. 70 astetta Ardicin lämmityspöntössä olevan anturin mittaamana, ohjainlaite pienentää polttoaineen syöttöä ja paloilman puhallusta. Muistaakseni pienin teho on n. 3 kW juuri ennenkö poltto katkeaa.


      • On on
        Itse.. kirjoitti:

        Tehoa ei voi itse säätää. Sensijaan Ardic säätää sitä itse: kun veden lämpötila ylittää n. 70 astetta Ardicin lämmityspöntössä olevan anturin mittaamana, ohjainlaite pienentää polttoaineen syöttöä ja paloilman puhallusta. Muistaakseni pienin teho on n. 3 kW juuri ennenkö poltto katkeaa.

        Käytännössähän tuo Ardicin "venelämmitin" säätää ja säästää itseään niin, että se ei lähde käyntiin kirveelläkään.....


      • Toimiva_Ardic
        eraser-08 kirjoitti:

        sitä artikkia ole volvoissa enään vuosiin käytetty, kyl ne on eberiä ja webastoo!

        Mihin ne ois hävinneet kun ei ne 2000 luvun alun Volvotkaan vielä ole teiltä kadonneet. Kannattaa muuten itse aukasta ja puhdistaa se niin toimii. Siniselle kun vie niin " joutuu vaihtamaan koko puhallinyksikön @ 400€) ja tervetuloa takas seuraavana syksynä, kun Ardic v*****lee taas.


    • Kylläsevieihankivasti

      "Kunka paljon kuluttaa Volvo V70 diesel farmari automaatti"

      Ihan riittävästi!

    • kääntösäde

      Ei mene alle kuuden litran koskaan ajossa.
      Vanhanaikainen laiska moottori.
      Vanhanaikainen automaatti.

      • Traktoritonerikseen

        Älä vertaa siihen omaasi 80-luvun 240 kotteroon!


      • E220_CDI
        Traktoritonerikseen kirjoitti:

        Älä vertaa siihen omaasi 80-luvun 240 kotteroon!

        Vähän hankala on välttyä vertailulta S80 ja 80-luvun Volvon välillä, kun kumpikin on kotona. Kulutus ja kulku suunnilleen samat, mutta uudemmassa on pienempi tavaratila ja suurempi kääntösäde.


      • Kaikkeasitäkuuleekin
        E220_CDI kirjoitti:

        Vähän hankala on välttyä vertailulta S80 ja 80-luvun Volvon välillä, kun kumpikin on kotona. Kulutus ja kulku suunnilleen samat, mutta uudemmassa on pienempi tavaratila ja suurempi kääntösäde.

        Onko se S80 Plaston tekemä muovilelu?


    • isssisilisko

      10 litraa valehtelematta jos lämppäri toimii voi mennä enemmänki melkone kottero
      volovo on sano naapuri,kun jakopään aukais.

    • muutenihantyytyväinen

      Mulla on 2010 V70 2.4D (konehuoneessa lukee "D5"). Se vie pitkässä maantieajossa 6 litraa tai jopa vähän alle. Sekalaisessa ajossa 6.2. Lisälämmitin vie kyllä .. riippuu varmaan kauanko joutuu minäkin talvena pitämään päällä. Olen pitänyt päällä likimain yhtä monta minuuttia kuin on pakkasta ja hyvin sillä on pärjännyt.

    • mersumies__

      Ei hemmetti ,ihanko totta oli nuo yllämainitut kulutukset polttoainelämmittimen kanssa.

      Minulla vanha d5 koneella oleva v70 manuaali yhden kesän ja pätkän syksyä,en kehu sitä ,se polttoaine lämmitin ei ole parhaimpia (artik).

      Se kun ei lähde päälle jos auto liian kallellaan tai reippaasti ainetta alle puolen tankin.

      Nyt on alla sellainen auto että toimii,webasto lähtee käyntiin moiteetta.

      Automaatti iäkäs mersu vuodelta 2000 ,c sarjan farmari mersu.

      Kuluttaa kyllä varsin vähän dieseliä,esim nyt on mittarissa vielä yli puolitankkia ja matkaa ajettu 670km.

      Ja se vaan käy ja käy ,kone alkuperäisessä kunnossa kilometrien olessa 641 000km ,vaikeaa saada samanlaista autoa hintaluokassaan,maksoi keväällä 650e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe