Hallin katto romahti

lumivaara

16

1784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+16

      ja pirstoutunut ovi voivat vammoista huolimatta hyvin.

    • Crack of ass

      isännöitsijät ja muut vastaavat kyenneet mitenkään ennakopimaan ,että lumikuorma on kohtalokas riski...tämä tuli niin äkkiä ,kuin kosinta entiselle piialle.....

    • pelottavaa

      se näkyy valmistajan eli nordic hall nimisen firman referenssi sivuilla. Se tässä hirvittää että
      vastaavalla puutteelisella tekniikalla on rakennettu suomessa satoja halleja.
      Varmasti paukkuu vielä. Nyt pitäisi nopeasti tutkia kaikki käytössä olevat vastaavat kyhäelmät.

      • inssi 54

        toinenkin saman valmistajan urheiluhalli. Nyt nopeasti käyttökieltoon. Samat virheet siinäkin suunnitelijoilla. Miten se katto voi sortua kerta rysäyksellä ?


    • Tosi on

      Ei muuta vikaa, kun ei haluta puhdistuttaa kattoja, se kun maksaa ei tule voittoa kiinteistöyhtiöille.

    • Iskä kertokin,että oli siitä monitoimihallista katto romahtanut alas,kun oli itse ajanut ohi mua ja siskoa kotoa tänään.Olin kuulevinanikin parin hälytysajoneuvon menneen kodin ohi pillin soiden (monitoimihalliin on meiltä varmaankin n. kilometrin matkaa,ja asun itekin Wärtsilänkadun varrella),mutta en aatellut niiden menevän niinkin lähelle kuin monitoimihallille. X'D Iskä toteskin,että ne varmaan ettii ton jälkeen jonkinsorttista valmistusvirhettä,jos kerran katto romahtaa muuten niin hyväkuntoisessa rakennuksessa.

      • pelottaako

        iskälle että ei mennä siihen jalkapallohalliin. Kesällä sekin varmaan on turvallinen.


      • Lumitalkoot
        pelottaako kirjoitti:

        iskälle että ei mennä siihen jalkapallohalliin. Kesällä sekin varmaan on turvallinen.

        Haitissa oli maanjäristys, se tuli hetkessä, meille (ja ilmeisesti myös Ruotsiin) on tulossa lumikatastrofi.
        Se tulee vähitellen - koulujen, hallien ja asuintalojen katot romahtavat, tiet ja rautatieyhteydet tukeentuvat. Kun tulee suojakeli, katot eivät kestä nopeasti lisääntyvää painoa ja viranomaiset eivät tee mitään, he eivät kykene tajuamaan muuttuneita olosuhteita. Nyt olisi muutama päivä aikaa toimia kattojen pelastamiseksi. Pitäisi oikeastaan julistaa kansallinen hätätila ja armeija avuksi niinkuin jo Ruotsissa on tehty. Tämä on sitä todellista ilmastonmuutosta.


      • pelottaako kirjoitti:

        iskälle että ei mennä siihen jalkapallohalliin. Kesällä sekin varmaan on turvallinen.

        ...isäni ei harrasta jalkapalloa.Saati edes sählyä jne.


    • Aatteleppaite2.0

      jos sää muuttuu suojaksi kuten ovat luvanneet,sitten niitä tuleekin alas.

      • haastelette

        Ottakaapa selvää paljonko suojakeli pystyy lisäämään lumen painoa.
        Ei nimittäin paljon paskaakaan.


      • kamelin selkä
        haastelette kirjoitti:

        Ottakaapa selvää paljonko suojakeli pystyy lisäämään lumen painoa.
        Ei nimittäin paljon paskaakaan.

        "Ottakaapa selvää paljonko suojakeli pystyy lisäämään lumen painoa.
        Ei nimittäin paljon paskaakaan."

        Kun tulee suojakeli, katolla olevan lumen paino kasvaa 1–2 prosenttia.

        Oljenkorsi katkaisee kamelinkin selän.


    • pelaaja212

      mun isä kyllä sano ekan kerran ku siinä hallissa oltiin että nykyään ei tämmöstä vois enää rakentaakkaa ku on nii huonosti rakennettu..

      • nyrkki ~

        80 cm pakkaslunta, jos 5 cm jäätä niin 50 cm,
        no viikonloppuna tullee aikapaljon lisää ja noussee lämpökin plussan puolelle.


    • Miten yllättävää

      Vähän sama asia kuin liukas talvi yllättää autoilijat.

    • Konku

      Laukaassa sortui taas Nordic Hallin suunnittelma halli. Yhtä surkeesti tehtyjä kuin hallimestarin hallit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe