aloitin juuri dieetin, n. viikko sitten, tavoitteena joka päivä syödä vain 800kcal; edestä. Ruokana toimivat tuoreet vihannekset sekä kasvikset, soija, sekä sitten ateriankorvikkeet. Lihaa en syö, en käytä voita. Rasvatonta maitoa kuluu n. 2 lasia päivässä, kahvia menee sellainen 6 kuppia.
Liikuntaa harrastan joka päivä n. puoli tuntia, joka toinen päivä käyn juoksulenkillä, n. 6 km. Joka toinen päivä teen myös vatsa-selkä-sekä muut lihasliikkeet, hypin hyppynarulla ja pyöritän hulavannetta.
Kysymys siis; kuinka kauan voin/kannattaa näin jatkaa, ja kuinka paljon tätä vauhtia voin pudottaa kesään mennessä? pituutta minulla on 160cm, ja painoa 65 kg.
piti myös mainita, että vedän kattavia vitamiineja, ja yleinen olotilani on todella hyvä. Saattaako säästöliekki romuttaa kroppahaaveeni?
säästöliekin petollisuus?
103
6101
Vastaukset
- tarkka laskija
Pelkäänpä , että näin voi käydä , kun syö liian vähän.
Itselläni on sama ongelma olen syönyt korkeintaan 1300 kilokaloria per päivä ja en laihdu.
Paino pysyy siinä 70kg ja pituutta on 163cm.
Minäkin haluaisin tietää mikä kalorimäärän vajaus olisi optimi ,
että laihtuisi varmasti.
Tuohon , kun tuntuu jäävän koukkuun, ettei syö tarpeeksi. Sitä kun pärjää vähälläkin ja ainakin kuvittelee, kun en syö laihdun - ei välttämättä laihdu.
Tämän päivän saldo 800kilokaloria . - pois !
>
Ei. Lue tästä, mitä tämä "säästöliekki" oikeastaan on:
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441
Eli siis mitään laihtumisen estävää säästöliekkiä ei ole olemassakaan. Todellakin laihdut kaavailemallasi ruokavaliolla - varmasti jo ihan liikaakin, jos aiot kesään saakka sitä noudattaa. Veikkaisin, että kilon verran menee viikossa rasvaa (aluksi paino saattaa dropata nopeasti, mutta sinänsä laihtumista se ei vielä merkitse).
Jos olet varma, että saat riittävästi suojaravinteita, voit mielestäni jatkaa niin kauan kunnes tavoitat ihannepainosi. Tosin siis eihän Sinulla nytkään mitenkään kovin monta kiloa siihen ole, joten ole ainakin tarkkana, ettei Sinusta tule mitään ylilaihaa anorektikkoa. - varmasti
Painon tulisi tippua 0,5-1kg viikossa jotta suurin osa painosta lähtisi läskistä. Tällöin kalorivajeen tulisi olla 500ckaloria. Tähän ei tietenkään auta positiivisesti se ettet syä lihaa...Taikka voita, liikuntamäärä on ihan kohdallaan.
Uskon että ehdit laihtua tällä tavalla Ainakin 60kg kesää mennessä. Se kuinka paljon sinulla silloin on lihasta jä läskiä sitten onkin eri juttu tuolla ckalorivajeeella.
Joku tuossa jo mainitsikin lukeneensa tämän "uskomattoman" jutun säästöliekin epätodellisuudesta.
No jos säästöliekki ei kerran pidä paikkaansa...(ei kai kukaan sentään miljoonien ihmisten henkilökohtaisiin kokemuksiin voi näinkin vähän yleisesti pätevässä asiassa uskoa!!)Olen joka tapauksessa kuullut että säästöliekki alkaa vasta about 3 kuukautta liian suuren ckalorivajeen ottamisesta käytäntöön. Eli huolta ei ainakan vielä.
Peruskulutuksesihan on About 2101ckaloria päivässä 3li kalorivajaus on noin 1300 päivässä, aika rutkasti.
By the way, säästöliekki vaikuttaa laihtumis määrään mutta ei se sitä missään nimessä pysäytä kokonaan.- Miraj
Säästöliekkiä ei ehkä, mutta "kauniin" kuihtuneet lihakset. = ) Te jotka öykkäröitte täällä että säästöliekkiä ei ole, ehkä ei, mutta liikkujalle en suosittelisi vetämään hullunisoja kalorivajeita, jos haluatte terveen näköisen ja lihaksista muotoutuneen kropan. Itse olen joskus vetänyt 30 kiloa pois isolla kalorivajeella, mutta en näyttänyt hyvältä, koska näytin oikeasti kuihtuneelta. En edes uskaltanut syödä rasvoja, en käyttänyt edes levitettä leivänpäällä. Muutenkin jos ylipainoa on enemmän, maltti on valttia. Nopea laihtuminen aiheuttaa monesti rupsahtamista ja iho ei ehdi tulla mukana jolloin todennäköisemmin jää iho roikkumaan. Itse erityisesti nyt kun olen vähän vanhempi haluan laihtua terveellä tavalla, viimekertainen äkkilaihdutus sai kilot tulemaan takaisin. Ehkä siksi, etten ollut opetellut elämäntapoja pysyviksi. Haluan että liikunta näkyy kropassa eikä enää niitä kuihtuneen näköisiä lihaksia, kiitos. Mutta tsemppiä laihduttajille, toivottavasti kaikki päästään tavoitteeseemme.
- keinot:
Miraj kirjoitti:
Säästöliekkiä ei ehkä, mutta "kauniin" kuihtuneet lihakset. = ) Te jotka öykkäröitte täällä että säästöliekkiä ei ole, ehkä ei, mutta liikkujalle en suosittelisi vetämään hullunisoja kalorivajeita, jos haluatte terveen näköisen ja lihaksista muotoutuneen kropan. Itse olen joskus vetänyt 30 kiloa pois isolla kalorivajeella, mutta en näyttänyt hyvältä, koska näytin oikeasti kuihtuneelta. En edes uskaltanut syödä rasvoja, en käyttänyt edes levitettä leivänpäällä. Muutenkin jos ylipainoa on enemmän, maltti on valttia. Nopea laihtuminen aiheuttaa monesti rupsahtamista ja iho ei ehdi tulla mukana jolloin todennäköisemmin jää iho roikkumaan. Itse erityisesti nyt kun olen vähän vanhempi haluan laihtua terveellä tavalla, viimekertainen äkkilaihdutus sai kilot tulemaan takaisin. Ehkä siksi, etten ollut opetellut elämäntapoja pysyviksi. Haluan että liikunta näkyy kropassa eikä enää niitä kuihtuneen näköisiä lihaksia, kiitos. Mutta tsemppiä laihduttajille, toivottavasti kaikki päästään tavoitteeseemme.
Nopea laihdutus vie lihaksia nopeasti, hidas laihdutus hitaammin - sekä painoa että lihaksia. Oikeasti suurtakaan eroa hitaan ja nopean tavan välille ei tule lihasmassan menetyksen suhteen. Tärkeintä olisi treenata mahdollisimman kovaa tuo koko laihdutusaika - ja nimenomaan suurilla painoilla. Näin lihaskadon pystyisi ehkäisemään kunhan muistaa vielä syödä proteiinipainotteisesti. Muut ravintoaineet voi vetää oikeastaan niin alas kuin pystyy järkevästi elämään, mutta proteiinia kannattaa syödä kuten ennenkin (vaikka sitten purkista, jos muuten ei saa riittävästi sitä sisällytettyä ruokavalioon).
Lihaskato on siis treenistä eli itsestä kiinni aina - eikä pelkästään laihduttamisen aikana. - on !
>
Ihmeellisesti tuo "säästöliekki" kuitenkin karttelee tutkimuksia: aina kun sellaista yritetään mitata (siis tilanteessa, jossa se pitäisi olla olemassa urbaanilegendan mukaan), niin sitä ei havaita. Jos miljoonien kokemukset otettaisiin aina todesta, niin saunatonttuja vilahtelisi vieläkin nurkissa.
Sen toki ymmärrän, että laihdutuksen aikana mielihalut hiipivät niin, että on vaikea pitää tiettyä kalorimäärää. Kuri alkaa vähän lipsua.
>
Ehkä siis tiukan kurin vaihe kestää kolmisen kuukautta, mutta sitten joku suupala menee ihan huomaamatta tai viikonloppu otetaan rennommin. Ehkä siis siinä vaiheessa kun alkaa selittää itselleen säästöliekistä jotain, pitää alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa jokusen viikon tarkennettuna. Loppuu se selittely. Siinä ei petä kuin itseään.
Jep tosiaan, mitään säästöliekkiä ei ole, joka yht'äkkiä iskisi viikon, kuukauden tai kolmen kuukauden päästä. - huom___
on ! kirjoitti:
>
Ihmeellisesti tuo "säästöliekki" kuitenkin karttelee tutkimuksia: aina kun sellaista yritetään mitata (siis tilanteessa, jossa se pitäisi olla olemassa urbaanilegendan mukaan), niin sitä ei havaita. Jos miljoonien kokemukset otettaisiin aina todesta, niin saunatonttuja vilahtelisi vieläkin nurkissa.
Sen toki ymmärrän, että laihdutuksen aikana mielihalut hiipivät niin, että on vaikea pitää tiettyä kalorimäärää. Kuri alkaa vähän lipsua.
>
Ehkä siis tiukan kurin vaihe kestää kolmisen kuukautta, mutta sitten joku suupala menee ihan huomaamatta tai viikonloppu otetaan rennommin. Ehkä siis siinä vaiheessa kun alkaa selittää itselleen säästöliekistä jotain, pitää alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa jokusen viikon tarkennettuna. Loppuu se selittely. Siinä ei petä kuin itseään.
Jep tosiaan, mitään säästöliekkiä ei ole, joka yht'äkkiä iskisi viikon, kuukauden tai kolmen kuukauden päästä.Suuri kalorivaje vie todennäköisemmin lihaksia. Siis protskuja ja kalorivaje 500 kcal niin epätodennäköisempää menettää lihasta!
- vievät !
huom___ kirjoitti:
Suuri kalorivaje vie todennäköisemmin lihaksia. Siis protskuja ja kalorivaje 500 kcal niin epätodennäköisempää menettää lihasta!
Olipa kalorivaje mikä tahansa niin lihaksia lähtee. On itsestä kiinni, kuinka paljon niiden antaa lähteä.
Hitaassa laihdutuksessa pitää ottaa huomioon se, että vaikka lihasten katoaminen on hitaampaa myös rasvan katoaminen on hitaampaa. Näin päädytään tilanteeseen, jossa on oikeastaan se ja sama, onko laihduttanut esim. 10 kg kahdessa kuukaudessa vai puolessa vuodessa. Se ratkaisee, kuinka paljon on treenannut laihdutuksen aikana (ja sen jälkeen vars. nopeammat laihduttajat).
Treeniä kehiin vaan reilusti eikä mitään miettimistä/uskomuksia jostain lihaksiston säilymisestä. Sillä siitä pääsee vaikka kuinka nopeasti laihduttaisi. - Jep,jep
vievät ! kirjoitti:
Olipa kalorivaje mikä tahansa niin lihaksia lähtee. On itsestä kiinni, kuinka paljon niiden antaa lähteä.
Hitaassa laihdutuksessa pitää ottaa huomioon se, että vaikka lihasten katoaminen on hitaampaa myös rasvan katoaminen on hitaampaa. Näin päädytään tilanteeseen, jossa on oikeastaan se ja sama, onko laihduttanut esim. 10 kg kahdessa kuukaudessa vai puolessa vuodessa. Se ratkaisee, kuinka paljon on treenannut laihdutuksen aikana (ja sen jälkeen vars. nopeammat laihduttajat).
Treeniä kehiin vaan reilusti eikä mitään miettimistä/uskomuksia jostain lihaksiston säilymisestä. Sillä siitä pääsee vaikka kuinka nopeasti laihduttaisi.Ei se treenikään siinä yksunään auta jos proteiinejen syönti on ihan olematonta.
Tosi on että lihaksia vähän lähtee siinä samalla, muttei mielestäni merkittävästi rasvan lähtöön verrattuna.
On !, nimimerkillä kirjoittanut, itse sitä 1300 ckalorin vajetta viisi kuukautta, etkä tippaakaan nosta ckalorimäärää missään vaiheessa(niinkuin jotkut "ravintoterapeutit" neuvovat, ja tule sitten kertomaan meille onko sitä säästöliekkiä olemassa.
Otamme kokemukseesi varmasti kantaa. - ensimmäinenyritys
Jep,jep kirjoitti:
Ei se treenikään siinä yksunään auta jos proteiinejen syönti on ihan olematonta.
Tosi on että lihaksia vähän lähtee siinä samalla, muttei mielestäni merkittävästi rasvan lähtöön verrattuna.
On !, nimimerkillä kirjoittanut, itse sitä 1300 ckalorin vajetta viisi kuukautta, etkä tippaakaan nosta ckalorimäärää missään vaiheessa(niinkuin jotkut "ravintoterapeutit" neuvovat, ja tule sitten kertomaan meille onko sitä säästöliekkiä olemassa.
Otamme kokemukseesi varmasti kantaa.no sen todellakin teen; aion myös käydä rasvakoostumusmittauksissa myös jälkeen, nythän rasvan osuus on 20%.
btw, pidän ruokapäiväkirjaa, en myöskään napostele. (paitsi porkkanoita). että siinä niille, jotka luulevat, ettei tuo vaje ole mahdollinen koska muka repsahtaisin. Minulla on itsekuria, en muutenkaan pidä sipseistä enkä makeisista, lisksi kromivalmiste vie hillitsee makeannälkää. Olen aikalailla ottanut asioita huomioon, mutta kiitos noista harjoitteluvinkeistä!
proteiinivalmisteet on myös otettava mukaan.:)
toiv. kevyempänä palaan kertomaan miten kävi. - korostinkin !
Jep,jep kirjoitti:
Ei se treenikään siinä yksunään auta jos proteiinejen syönti on ihan olematonta.
Otamme kokemukseesi varmasti kantaa.>
Siksi korostin edeltävässä viestissä, että proteiineja ei kannata karsia vaikka oikeastaan kaikki muut voi vetää aivan minimiin.
>
Riippuen aina treenin määrästä. Jos on pitkäaikainen miinuskalorijakso ja vähän treeniä, niin kyllä sitä lihasta lähtee oikeastaan sama määrä kuin nopeassa paljon pakkasella olevissa kaloreissa lyhyessä ajassa.
>
Kuitenkin tieteellisellä tarkkuudella tehdyissä tutkimuksissa moista säästöliekkiä ei ole havaittu. Ehkä se on sellainen mystinen säästöliekki, joka menee piiloon kun sitä tutkitaan ? Vai olisiko se sittenkin vaan kuvitelmaa koko tarina.
Lue se Borgin artikkeli, jooko ! - Soheir._So
korostinkin ! kirjoitti:
>
Siksi korostin edeltävässä viestissä, että proteiineja ei kannata karsia vaikka oikeastaan kaikki muut voi vetää aivan minimiin.
>
Riippuen aina treenin määrästä. Jos on pitkäaikainen miinuskalorijakso ja vähän treeniä, niin kyllä sitä lihasta lähtee oikeastaan sama määrä kuin nopeassa paljon pakkasella olevissa kaloreissa lyhyessä ajassa.
>
Kuitenkin tieteellisellä tarkkuudella tehdyissä tutkimuksissa moista säästöliekkiä ei ole havaittu. Ehkä se on sellainen mystinen säästöliekki, joka menee piiloon kun sitä tutkitaan ? Vai olisiko se sittenkin vaan kuvitelmaa koko tarina.
Lue se Borgin artikkeli, jooko !Oonhan lukenut sen jo.
Moisia artikkeleita tulee kaikenlaisesta, vähän sama kuin tekisi tutkimuksen "mitkä raaka-aineet aiheuttavat syöpää"...Kaikki! - -----------------
Soheir._So kirjoitti:
Oonhan lukenut sen jo.
Moisia artikkeleita tulee kaikenlaisesta, vähän sama kuin tekisi tutkimuksen "mitkä raaka-aineet aiheuttavat syöpää"...Kaikki!hmm... Siis voiko 800 kalorilla oikeasti terveellisesti laihduttaa ja olla menettämättä lihaksia sen enempää kuin 1300 kalorilla jos tiputtaa painoa oikein hitaasti? Entäs jos liikkuu paljon, eikö ala heikottaa ja eikö olisi parempi syödä jvähän enempi että jaksaa treenata voimaa. En usko että kovin pienillä kalorimäärillä liikunnasta on kovin paljoa hyötyä, kun ei jaksa kovin isolla teholla treenata jos työkin on vaikka jo itsessään ruumiillista, niin veikkaisin että iltaisin olisin kyllä ihmisraunio noin vähillä kaloreilla. Vähän kyllä epäilen ton 800 kalorin terveellisyyttä. Muutenkin terveellinen ja turvallinen ja suositeltava laihdutustahti on 0,5 kg viikossa, maksimissaan kilon, mikä merkitsee 500-1000 kalorin vajausta päivittäin. Aloittaja puhui 800 kalorista, huh huh. Aika pikkuinen hän on muuten, että saattaa kai tuo toimia mutta itse laihdutan mielummin hitaammin, koska liikunta on minulle tosi tärkeää ja en jaksais liikkua kunnolla 800 kalorilla ja muutenkin mulla alkaa palelemaan noin pienillä kaloreilla.Muutenkin uskoisin että hitaalla laihduttamisella saa pysyvämpiä tuloksia kuin se että kroppa on yhtäkkiä ihan sekaisin kun on humauttanut painon tosi äkkiä alas.
- epäselvyyksiä ?
Soheir._So kirjoitti:
Oonhan lukenut sen jo.
Moisia artikkeleita tulee kaikenlaisesta, vähän sama kuin tekisi tutkimuksen "mitkä raaka-aineet aiheuttavat syöpää"...Kaikki!>
Kuitenkin kyse on ihan tutkitun tiedon välityksestä. Missään tutkimuksessa ei ole voitu todeta säästöliekkiä vaikka sitä on yritetty löytää.
Tosiaan, moisia uskomuksia tulee kaikenlaisia, uskotellaan säästöliekkejä tai energiaperiaatteen murskaamisia. Ne ovat vaan urbaanilegendoja - ei muuta. - kiinni 1
----------------- kirjoitti:
hmm... Siis voiko 800 kalorilla oikeasti terveellisesti laihduttaa ja olla menettämättä lihaksia sen enempää kuin 1300 kalorilla jos tiputtaa painoa oikein hitaasti? Entäs jos liikkuu paljon, eikö ala heikottaa ja eikö olisi parempi syödä jvähän enempi että jaksaa treenata voimaa. En usko että kovin pienillä kalorimäärillä liikunnasta on kovin paljoa hyötyä, kun ei jaksa kovin isolla teholla treenata jos työkin on vaikka jo itsessään ruumiillista, niin veikkaisin että iltaisin olisin kyllä ihmisraunio noin vähillä kaloreilla. Vähän kyllä epäilen ton 800 kalorin terveellisyyttä. Muutenkin terveellinen ja turvallinen ja suositeltava laihdutustahti on 0,5 kg viikossa, maksimissaan kilon, mikä merkitsee 500-1000 kalorin vajausta päivittäin. Aloittaja puhui 800 kalorista, huh huh. Aika pikkuinen hän on muuten, että saattaa kai tuo toimia mutta itse laihdutan mielummin hitaammin, koska liikunta on minulle tosi tärkeää ja en jaksais liikkua kunnolla 800 kalorilla ja muutenkin mulla alkaa palelemaan noin pienillä kaloreilla.Muutenkin uskoisin että hitaalla laihduttamisella saa pysyvämpiä tuloksia kuin se että kroppa on yhtäkkiä ihan sekaisin kun on humauttanut painon tosi äkkiä alas.
>
Kyllä se on mahdollista.
>
Monesti oikein alhaisilla kaloreilla menevät tuntevat itsensä todella reippaiksi (ketoosi), mutta tietysti jossain vaiheessa jaksaminen tulee vastaan. Toki se jaksaminen tulee vastaan millä tahansa kalorimäärällä. Kohtalaisen pieni ero siinä on, syökö 800 kcal vai 1200 kcal.
>
Silloin nimenomaan on hyötyä: lihaskato voidaan käytännössä estää treenillä.
>
Se tosiaan on ihmisestä kiinni. Jotkut ovat varsin hyvissä voimissa ko. kaloreilla. Kannattaisikohan koittaa ?
>
Ei tarvitse epäillä. Lyhyen aikaa voi olla vaikka syömättä ilman terveyshaittoja, mutta esim. nuo ateriankorvikkeet ovat oiva apu, jos ei itse ole ihan perillä, mitä suojaravinteita tarvitsee sitten purkista ottaa, jos elää pienillä kaloreilla. VLCD on tosiaan yksi ihan terveydenhuollon puolesta hyväksytty laihdutusmenetelmä.
>
Normaaliruokavaliolla, mutta poikkeuksia voi tehdä (esim. juuri VLCD:n kanssa). Ei se rasvan katoamistahti asiasta tee terveellistä tai epäterveellistä. Normaalilla ruualla vaan suojaravinteiden saanti jää väistämättä liian alhaiseksi, jos kalorit ovat hyvin vähäiset.
>
Tämäkin on ihmisestä kiinni. Moni tuskastuu hitaaseen laihduttamiseen ja menettää uskonsa hoikemmasta minästä. Joillekin vaan toimii se, että vedetään melkein paastolla kilot alas ja sitten opetellaan syömään oikein. Tiestysti moni haksahtaa, mutta ainakin yhtä moni haksahtaa myös normaalin ruuan dieetiltä. Tästä on itse asiassa tutkimustakin, että VLCD yhdistettynä ravintoterapiaan on varmempi laihdutusmenetelmä pitkässä seurannassa kuin normaalit dieetit.
Älä siis tuomitse niitäkään ihmisiä, jotka haluavat laihtua nopeasti. - Soheir._So
kiinni 1 kirjoitti:
>
Kyllä se on mahdollista.
>
Monesti oikein alhaisilla kaloreilla menevät tuntevat itsensä todella reippaiksi (ketoosi), mutta tietysti jossain vaiheessa jaksaminen tulee vastaan. Toki se jaksaminen tulee vastaan millä tahansa kalorimäärällä. Kohtalaisen pieni ero siinä on, syökö 800 kcal vai 1200 kcal.
>
Silloin nimenomaan on hyötyä: lihaskato voidaan käytännössä estää treenillä.
>
Se tosiaan on ihmisestä kiinni. Jotkut ovat varsin hyvissä voimissa ko. kaloreilla. Kannattaisikohan koittaa ?
>
Ei tarvitse epäillä. Lyhyen aikaa voi olla vaikka syömättä ilman terveyshaittoja, mutta esim. nuo ateriankorvikkeet ovat oiva apu, jos ei itse ole ihan perillä, mitä suojaravinteita tarvitsee sitten purkista ottaa, jos elää pienillä kaloreilla. VLCD on tosiaan yksi ihan terveydenhuollon puolesta hyväksytty laihdutusmenetelmä.
>
Normaaliruokavaliolla, mutta poikkeuksia voi tehdä (esim. juuri VLCD:n kanssa). Ei se rasvan katoamistahti asiasta tee terveellistä tai epäterveellistä. Normaalilla ruualla vaan suojaravinteiden saanti jää väistämättä liian alhaiseksi, jos kalorit ovat hyvin vähäiset.
>
Tämäkin on ihmisestä kiinni. Moni tuskastuu hitaaseen laihduttamiseen ja menettää uskonsa hoikemmasta minästä. Joillekin vaan toimii se, että vedetään melkein paastolla kilot alas ja sitten opetellaan syömään oikein. Tiestysti moni haksahtaa, mutta ainakin yhtä moni haksahtaa myös normaalin ruuan dieetiltä. Tästä on itse asiassa tutkimustakin, että VLCD yhdistettynä ravintoterapiaan on varmempi laihdutusmenetelmä pitkässä seurannassa kuin normaalit dieetit.
Älä siis tuomitse niitäkään ihmisiä, jotka haluavat laihtua nopeasti."Kyllä se on mahdollista"
Että olla menettämättä lihaksia sen enempää kuin isommilla kaloreilla... Ei, liikunnasta huolimatta ole!
"Silloin nimenomaan on hyötyä: lihaskato voidaan käytännössä estää treenillä."
Jos näin haluat uskoa..
>
"Tämäkin on ihmisestä kiinni. Moni tuskastuu hitaaseen laihduttamiseen ja menettää uskonsa hoikemmasta minästä. Joillekin vaan toimii se, että vedetään melkein paastolla kilot alas ja sitten opetellaan syömään oikein. Tiestysti moni haksahtaa, mutta ainakin yhtä moni haksahtaa myös normaalin ruuan dieetiltä."
Tutkimusten mukaan hitaalla laihduttamisella, jossa ihminen laihdutuksen aikana opettelee syömään oikein, on suurimmat mahdollisuudet saada mysyviä tuloksia, ei todellakaan pikalaihdutusdieeteillä. - todisteita !
Soheir._So kirjoitti:
"Kyllä se on mahdollista"
Että olla menettämättä lihaksia sen enempää kuin isommilla kaloreilla... Ei, liikunnasta huolimatta ole!
"Silloin nimenomaan on hyötyä: lihaskato voidaan käytännössä estää treenillä."
Jos näin haluat uskoa..
>
"Tämäkin on ihmisestä kiinni. Moni tuskastuu hitaaseen laihduttamiseen ja menettää uskonsa hoikemmasta minästä. Joillekin vaan toimii se, että vedetään melkein paastolla kilot alas ja sitten opetellaan syömään oikein. Tiestysti moni haksahtaa, mutta ainakin yhtä moni haksahtaa myös normaalin ruuan dieetiltä."
Tutkimusten mukaan hitaalla laihduttamisella, jossa ihminen laihdutuksen aikana opettelee syömään oikein, on suurimmat mahdollisuudet saada mysyviä tuloksia, ei todellakaan pikalaihdutusdieeteillä.>
Ainakin tieteellisen tutkimuksen mukaan se on mahdollista:
http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/18/2/115
Voi tietysti olla, että Sinä "tiedät" paremmin - onhan Sinulla vahva uskomuspohja olettamuksillesi.
Tosiaan, lihaksen menettäminen on täsmälleen itsestä kiinni. Jos treenaa kovaa ja syö paljon proteiinia vähäisten kalorien puitteissa, niin voi selvitä ilman lihaskudoksen menetystä. Voi jopa olla mahdollista saada lihasta - varsinkin jos ei tuota laihdutusprojektia ennen ole kovasti treenannut (ja on muutenkin huonokuntoinen).
>
Kannattaa tutustua tuohon reviewiin:
http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html
Siinä kannattaa kiinnittää huomionsa jo abstraktista löytyvään johtopäätökseen: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".
Taas tietysti voi olla, ettei tuollainen Sarisin kaltainen "mitätön" ravintotutkija mitään tiedä, ja että Sinä "tiedät" tämänkin asian paremmin, mutta jotenkin minä kuitenkin luotan tutkimukseen vähän enemmän kuin jonkun palstahahmon perusteettomiin uskomuksiin.
Oliko vielä jotain ? - Soheir._So
todisteita ! kirjoitti:
>
Voi tietysti olla, että Sinä "tiedät" paremmin - onhan Sinulla vahva uskomuspohja olettamuksillesi.
Tosiaan, lihaksen menettäminen on täsmälleen itsestä kiinni. Jos treenaa kovaa ja syö paljon proteiinia vähäisten kalorien puitteissa, niin voi selvitä ilman lihaskudoksen menetystä. Voi jopa olla mahdollista saada lihasta - varsinkin jos ei tuota laihdutusprojektia ennen ole kovasti treenannut (ja on muutenkin huonokuntoinen).
>
Kannattaa tutustua tuohon reviewiin:
http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html
Siinä kannattaa kiinnittää huomionsa jo abstraktista löytyvään johtopäätökseen: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".
Taas tietysti voi olla, ettei tuollainen Sarisin kaltainen "mitätön" ravintotutkija mitään tiedä, ja että Sinä "tiedät" tämänkin asian paremmin, mutta jotenkin minä kuitenkin luotan tutkimukseen vähän enemmän kuin jonkun palstahahmon perusteettomiin uskomuksiin.
Oliko vielä jotain ?Ei ne "uskomukset" nyt ihan perusteettomia ole...
"long-term wheight-maintenance success":
Epäilen vaan että tosiaan suurin osa ihmisistä jotka kokeilee tätä liemi dieettiä, muutaa yhdessä päivässä kaikki ruokailutottumuksensa, vähärasvaisiin ja monipuolisiin ruokiin sekä säännöllisiin ruoka-aikoihin. Lisäksi myös säännöllisiin ja monipuolisiin liikuntaharrastuksiin, ja tietysti pysyy näissä tavoissaa monta vuotta.
Mutta voihan toki olla että kaikki me idiootit jotka laihdutetaan puolen tai yhden kilon viikkovauhdilla, yritetään säilyttää lihaksemme ja toivomme että nahka ehtii mukaan laihdutuksessa, hyvin harvoin onnistumme tässä tavoitteessa ja jäämme vain unelmoijiksi näiden pussittajien rinnalla.
Jojo ilmiöhän oletettavasti on tuttu kaikilla tavoilla laihduttajille. - epätoivoinenyritys
epäselvyyksiä ? kirjoitti:
>
Kuitenkin kyse on ihan tutkitun tiedon välityksestä. Missään tutkimuksessa ei ole voitu todeta säästöliekkiä vaikka sitä on yritetty löytää.
Tosiaan, moisia uskomuksia tulee kaikenlaisia, uskotellaan säästöliekkejä tai energiaperiaatteen murskaamisia. Ne ovat vaan urbaanilegendoja - ei muuta.niinpä. Painoa on dieetilläni lähtenyt nyt sen 3kg, (luultavasti nesteitä tästä aika lailla), mutta oloni on parempi kuin koskaan aikaisemmin. Olen myös itse sitä mieltä, että itsekurilla pystyy kyllä mihin vaan, ja ainakin omaan tuttavapiiriini kuuluneet hitaat laihduttajat ovat luovuttaneet, kun eivät jaksa mennä tuloksetta, sitten sortuvat taas kun luulevat etteivät he kevene, tai että se on vaikeaa.
Mainitakseni myös sen että makeisia ei tee sitten enää mielikään, kun on aloittanut syömään terveellisesti! Sitä alkaa vaan himoitsemaan vaikka marjoja. Itseä oksettaa ajatus suklaalevyn syömisestä, vaikea katsoa laattaamatta kun joku sellaista vetelee.
tuo säästöliekki.kiistelty aihe. kysyin kuntosaliohjaajaltanikin asiasta ja hän totesi että se on olemassa, mutta ei se pahemmin vaikeuta laihtumista. Hieman hidastaa, kyllä, mutta nyt ei puhuta mistään suuresta hidastumisesta. niin ja lisänä muuten, tämän "rääkkini" jälkeen nostelen sitten hiiitaaasti kaloreita normaaliin, ja aion välttää painon palautumisen sudenkuopat.
yritys hyvä kymmenen, tällä mennään eikä meinata.suosittelen muuten kyllä muillekin.
ja faktahan sekin, että jokainen löytäköön oman tapansa laihtua. Minä olen selkeästi löytänyt omani. :) - miunkokemuksia
epätoivoinenyritys kirjoitti:
niinpä. Painoa on dieetilläni lähtenyt nyt sen 3kg, (luultavasti nesteitä tästä aika lailla), mutta oloni on parempi kuin koskaan aikaisemmin. Olen myös itse sitä mieltä, että itsekurilla pystyy kyllä mihin vaan, ja ainakin omaan tuttavapiiriini kuuluneet hitaat laihduttajat ovat luovuttaneet, kun eivät jaksa mennä tuloksetta, sitten sortuvat taas kun luulevat etteivät he kevene, tai että se on vaikeaa.
Mainitakseni myös sen että makeisia ei tee sitten enää mielikään, kun on aloittanut syömään terveellisesti! Sitä alkaa vaan himoitsemaan vaikka marjoja. Itseä oksettaa ajatus suklaalevyn syömisestä, vaikea katsoa laattaamatta kun joku sellaista vetelee.
tuo säästöliekki.kiistelty aihe. kysyin kuntosaliohjaajaltanikin asiasta ja hän totesi että se on olemassa, mutta ei se pahemmin vaikeuta laihtumista. Hieman hidastaa, kyllä, mutta nyt ei puhuta mistään suuresta hidastumisesta. niin ja lisänä muuten, tämän "rääkkini" jälkeen nostelen sitten hiiitaaasti kaloreita normaaliin, ja aion välttää painon palautumisen sudenkuopat.
yritys hyvä kymmenen, tällä mennään eikä meinata.suosittelen muuten kyllä muillekin.
ja faktahan sekin, että jokainen löytäköön oman tapansa laihtua. Minä olen selkeästi löytänyt omani. :)Itsellä parin päivän päästä kolme viikkoa täynnä nutreilla (Olen syönyt 500-800 kcal päivä), hiuksia lähtee enemmän kuin aiemmin, kauhee ummetus (pitäis kai ottaa noita vehnäleseitä), monesti kauhea nälkä iskee illalla (mikä ketoosi jolloin ei pitäis olla nälkä, milloin se tulee, vaikka en oo syöny kun noita nutreja ja vihanneksia) ja herään monesti aamuyöstä kuten taas nyt viideltä. Kivahan se on herätä näin aikaisin mutta tuntuu että unensaanti on hankalaa ja herätessä on kuolemanväsynyt olo . Painoa lähtenyt nyt vähän yli kolme kiloa, mutta miten ihmeessä se näin hitaasti lähtee... Eikö normidieetilläkin lähtis tän verran, no ehkei ihan, mut sain kyllä silläki ihan hyivn painoa pois.. Välillä on ollut palelukohtauksia ja olen nukkunut villapaita päällä. :D Ylipainoa vielä muutama kilo ja aion ne tällä ottaa pois, mutta kai ois helpompiakin tapoja. Liikun tunnin päivässä ainakin nostaen kunnolla sykettä. Kohtuuhyvin jaksaa liikkua, sitä en arvostele ollenkaan, vaikka kylläkin välillä heikottaa. Laihdutin jonkin aikaa normiruokavaliolla jolla sain 8 kiloa kahessa kuukaudessa pois, kaloreita suunnilleen oli silloin 1200-1400 per päivä, ei kyl ollu tällänen nälkä joka oli siinä hyvää, mut paino alko jumittaa yhessä vaiheessa. Alan kyllä niin kyllästyä näihin Nutrilett-valmisteisiin mut jos jotain oon päättänyt niin yleensä myös sitten teen niin. Että vlcd on ihan hyvä valinta jos haluu painoa nopeasti pois, mutta ei se kyllä miellyttävin tapa ole, varsinkaan henkilölle kuten minä joka on kulinaristi. :D Toisaalta tähän nälkään tottuu pikkuhiljaa..
- Veijo
miunkokemuksia kirjoitti:
Itsellä parin päivän päästä kolme viikkoa täynnä nutreilla (Olen syönyt 500-800 kcal päivä), hiuksia lähtee enemmän kuin aiemmin, kauhee ummetus (pitäis kai ottaa noita vehnäleseitä), monesti kauhea nälkä iskee illalla (mikä ketoosi jolloin ei pitäis olla nälkä, milloin se tulee, vaikka en oo syöny kun noita nutreja ja vihanneksia) ja herään monesti aamuyöstä kuten taas nyt viideltä. Kivahan se on herätä näin aikaisin mutta tuntuu että unensaanti on hankalaa ja herätessä on kuolemanväsynyt olo . Painoa lähtenyt nyt vähän yli kolme kiloa, mutta miten ihmeessä se näin hitaasti lähtee... Eikö normidieetilläkin lähtis tän verran, no ehkei ihan, mut sain kyllä silläki ihan hyivn painoa pois.. Välillä on ollut palelukohtauksia ja olen nukkunut villapaita päällä. :D Ylipainoa vielä muutama kilo ja aion ne tällä ottaa pois, mutta kai ois helpompiakin tapoja. Liikun tunnin päivässä ainakin nostaen kunnolla sykettä. Kohtuuhyvin jaksaa liikkua, sitä en arvostele ollenkaan, vaikka kylläkin välillä heikottaa. Laihdutin jonkin aikaa normiruokavaliolla jolla sain 8 kiloa kahessa kuukaudessa pois, kaloreita suunnilleen oli silloin 1200-1400 per päivä, ei kyl ollu tällänen nälkä joka oli siinä hyvää, mut paino alko jumittaa yhessä vaiheessa. Alan kyllä niin kyllästyä näihin Nutrilett-valmisteisiin mut jos jotain oon päättänyt niin yleensä myös sitten teen niin. Että vlcd on ihan hyvä valinta jos haluu painoa nopeasti pois, mutta ei se kyllä miellyttävin tapa ole, varsinkaan henkilölle kuten minä joka on kulinaristi. :D Toisaalta tähän nälkään tottuu pikkuhiljaa..
- Soheir._So
niinpä. Painoa on dieetilläni lähtenyt nyt sen 3kg, (luultavasti nesteitä tästä aika lailla), mutta oloni on parempi kuin koskaan aikaisemmin. Olen myös itse sitä mieltä, että itsekurilla pystyy kyllä mihin vaan, ja ainakin omaan tuttavapiiriini kuuluneet hitaat laihduttajat ovat luovuttaneet, kun eivät jaksa mennä tuloksetta, sitten sortuvat taas kun luulevat etteivät he kevene, tai että se on vaikeaa.
ja faktahan sekin, että jokainen löytäköön oman tapansa laihtua. Minä olen selkeästi löytänyt omani. :)Luultavasti nestettä enimmäkseen aluksi lähtee millä tahansa laihduttamis tavalla.
Omasta kokemuksesta en ainakaan sanoisi hitaan laihduttamisen kulkevan tuloksetta.
Olen kuullut että säästöliekki hidastaa rasvan palamista vain noin 20%, mutta senkin voi välttää nostamalla kalorimäärää muutaman kuukauden päästä..
"ja faktahan sekin, että jokainen löytäköön oman tapansa laihtua. Minä olen selkeästi löytänyt omani. :) "
Totta tuokin! - niin !
Soheir._So kirjoitti:
Ei ne "uskomukset" nyt ihan perusteettomia ole...
"long-term wheight-maintenance success":
Epäilen vaan että tosiaan suurin osa ihmisistä jotka kokeilee tätä liemi dieettiä, muutaa yhdessä päivässä kaikki ruokailutottumuksensa, vähärasvaisiin ja monipuolisiin ruokiin sekä säännöllisiin ruoka-aikoihin. Lisäksi myös säännöllisiin ja monipuolisiin liikuntaharrastuksiin, ja tietysti pysyy näissä tavoissaa monta vuotta.
Mutta voihan toki olla että kaikki me idiootit jotka laihdutetaan puolen tai yhden kilon viikkovauhdilla, yritetään säilyttää lihaksemme ja toivomme että nahka ehtii mukaan laihdutuksessa, hyvin harvoin onnistumme tässä tavoitteessa ja jäämme vain unelmoijiksi näiden pussittajien rinnalla.
Jojo ilmiöhän oletettavasti on tuttu kaikilla tavoilla laihduttajille.>
Mutta ei niitä perusteita kuitenkaan tullut.
Kiinnitän vaan huomioni siihen, että selität muille, että he laihduttavat väärin - ja että oma tapasi on oikein. Se ei kuitenkaan ole ihan niin yksiselitteistä. Moni muukin tapa on varsin tehokas, ja monesti muita tapoja vastaan käytetyt argumentit pohjautuvat uskomuksiin ja hatariin käsityksiin. Kannattaa kuitenkin tutustua kaikkien tapojen perusteisiin ennen kun heittelee omia uskomuksiaan niiden oletetuista haitoista. Ihmisillä on kuitenkin tapana olla rationaalisia, joten niihin tapoihin löytyy järkiperusteet (yleensä).
>
Ei tosiaan jokainen, mutta aika harva perinteisellä dieetilläkään oleva tähän yltää. Itse asiassa VLCD:llä taitaa ko. tavoitteeseen yltää hivenen suurempi osa kuin perinteisillä menetelmillä. Tosiaan, tuollainen katkaisu kokonaan normaalista ruuasta voi saada ihmisen koostamaan ruokansa kokonaan uudestaan. VLCD voi siis olla varsin hyvä uusien ruokailutapojen totuttelun lähtökohta.
>
Monilta jää unelmaksi, mutta joku aina onnistuukin. Laihdutustavan valinnassa kannatta käyttää järkeä: toiset pitää jostain tavasta toiset toisenlaisesta. Niitä jopa kannattaa kokeilla erilaisia, mikä sopisi parhaiten itselle. Sinullekin vaikka parin viikon VLCD voisi tuoda mukavaa buustia projektiisi. Sitten, katsos, voi palata takaisin nykyiseen dieettiin. Tosin ymmärrän kyllä, että jotkut pitävät rutiineja ja tottumusta sellaisena, josta ei saa päästää irti tai koko laihdutus murenee. Monet kuitenkin pitävät vaihtelusta. - Soheir._So
niin ! kirjoitti:
>
Mutta ei niitä perusteita kuitenkaan tullut.
Kiinnitän vaan huomioni siihen, että selität muille, että he laihduttavat väärin - ja että oma tapasi on oikein. Se ei kuitenkaan ole ihan niin yksiselitteistä. Moni muukin tapa on varsin tehokas, ja monesti muita tapoja vastaan käytetyt argumentit pohjautuvat uskomuksiin ja hatariin käsityksiin. Kannattaa kuitenkin tutustua kaikkien tapojen perusteisiin ennen kun heittelee omia uskomuksiaan niiden oletetuista haitoista. Ihmisillä on kuitenkin tapana olla rationaalisia, joten niihin tapoihin löytyy järkiperusteet (yleensä).
>
Ei tosiaan jokainen, mutta aika harva perinteisellä dieetilläkään oleva tähän yltää. Itse asiassa VLCD:llä taitaa ko. tavoitteeseen yltää hivenen suurempi osa kuin perinteisillä menetelmillä. Tosiaan, tuollainen katkaisu kokonaan normaalista ruuasta voi saada ihmisen koostamaan ruokansa kokonaan uudestaan. VLCD voi siis olla varsin hyvä uusien ruokailutapojen totuttelun lähtökohta.
>
Monilta jää unelmaksi, mutta joku aina onnistuukin. Laihdutustavan valinnassa kannatta käyttää järkeä: toiset pitää jostain tavasta toiset toisenlaisesta. Niitä jopa kannattaa kokeilla erilaisia, mikä sopisi parhaiten itselle. Sinullekin vaikka parin viikon VLCD voisi tuoda mukavaa buustia projektiisi. Sitten, katsos, voi palata takaisin nykyiseen dieettiin. Tosin ymmärrän kyllä, että jotkut pitävät rutiineja ja tottumusta sellaisena, josta ei saa päästää irti tai koko laihdutus murenee. Monet kuitenkin pitävät vaihtelusta.Älä ota ittees..:/
- !
Soheir._So kirjoitti:
Luultavasti nestettä enimmäkseen aluksi lähtee millä tahansa laihduttamis tavalla.
Omasta kokemuksesta en ainakaan sanoisi hitaan laihduttamisen kulkevan tuloksetta.
Olen kuullut että säästöliekki hidastaa rasvan palamista vain noin 20%, mutta senkin voi välttää nostamalla kalorimäärää muutaman kuukauden päästä..
"ja faktahan sekin, että jokainen löytäköön oman tapansa laihtua. Minä olen selkeästi löytänyt omani. :) "
Totta tuokin!>
Juuri tuo on paskapuhetta. Vaikka tosiaan tuollaista vakuuteltaisiin, niin tuollaista säästöliekkiä ei ole olemassa. - otakaan !
Soheir._So kirjoitti:
Älä ota ittees..:/
En otakaan. Ota Sinä sen verran itseesi, että et kirjoittele jatkossa urbaanilegendoja laihdutustapoja vastaan. Tai urbaanilegendoja yleensäkään. Sellaiset pitäisi karsia ravintoasioista kokonaan.
- Veijo
! kirjoitti:
>
Juuri tuo on paskapuhetta. Vaikka tosiaan tuollaista vakuuteltaisiin, niin tuollaista säästöliekkiä ei ole olemassa."Juuri tuo on paskapuhetta. Vaikka tosiaan tuollaista vakuuteltaisiin, niin tuollaista säästöliekkiä ei ole olemassa."
Kokeile kääntömoottoria jos kieli ei taivu.
Käsite säästöliekki on olemassa.
http://www.lchf.se/Kampanjer/Kostdemokrati/tabid/174/forumid/33/postid/988/scope/posts/Default.aspx - kerran ?
Veijo kirjoitti:
"Juuri tuo on paskapuhetta. Vaikka tosiaan tuollaista vakuuteltaisiin, niin tuollaista säästöliekkiä ei ole olemassa."
Kokeile kääntömoottoria jos kieli ei taivu.
Käsite säästöliekki on olemassa.
http://www.lchf.se/Kampanjer/Kostdemokrati/tabid/174/forumid/33/postid/988/scope/posts/Default.aspxMoneskohan kerta on kun pitää linkittää tuo Borgin artikkeli, mitä säästöliekistä todellisuudessa tiedetään:
Ei siinä mitään, hyvä artikkelihan tuo on. - Soheir._So
otakaan ! kirjoitti:
En otakaan. Ota Sinä sen verran itseesi, että et kirjoittele jatkossa urbaanilegendoja laihdutustapoja vastaan. Tai urbaanilegendoja yleensäkään. Sellaiset pitäisi karsia ravintoasioista kokonaan.
"urbaanilegendoja", nytkö itse väität että "perus laihdutus" on urbaanilegendaa, jotain rajoja, jos väität että mä selitän pitkät liudat skeidaa ja ite et tee sen paremmin.
- väitä !
Soheir._So kirjoitti:
"urbaanilegendoja", nytkö itse väität että "perus laihdutus" on urbaanilegendaa, jotain rajoja, jos väität että mä selitän pitkät liudat skeidaa ja ite et tee sen paremmin.
>
En tietenkään. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi ? Et kai sentään yritä tunkea jotain sanoja suuhuni ?
>
Sitten vaan osoitat, mikä sanomisistani on paskaa. Olen ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan, jos joku kertomani asia ei olekaan totta. Sitä kun ei välttämättä itse huomaa, vaikka yritän hakea suoraa tieteellistä tietoa asioista. - Soheir._So
väitä ! kirjoitti:
>
En tietenkään. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi ? Et kai sentään yritä tunkea jotain sanoja suuhuni ?
>
Sitten vaan osoitat, mikä sanomisistani on paskaa. Olen ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan, jos joku kertomani asia ei olekaan totta. Sitä kun ei välttämättä itse huomaa, vaikka yritän hakea suoraa tieteellistä tietoa asioista."Normaaliruokavaliolla, mutta poikkeuksia voi tehdä (esim. juuri VLCD:n kanssa). Ei se rasvan katoamistahti asiasta tee terveellistä tai epäterveellistä. Normaalilla ruualla vaan suojaravinteiden saanti jää väistämättä liian alhaiseksi, jos kalorit ovat hyvin vähäiset.""
alotapa vaikka vilkasemalla tätä:www.harvestservice.com/laihdutus.html - tolkku !
Soheir._So kirjoitti:
"Normaaliruokavaliolla, mutta poikkeuksia voi tehdä (esim. juuri VLCD:n kanssa). Ei se rasvan katoamistahti asiasta tee terveellistä tai epäterveellistä. Normaalilla ruualla vaan suojaravinteiden saanti jää väistämättä liian alhaiseksi, jos kalorit ovat hyvin vähäiset.""
alotapa vaikka vilkasemalla tätä:www.harvestservice.com/laihdutus.htmlMiksi minun piti lukea joku huonolla suomella kirjoitettu pätkä, jossa esiteltiin samoja urbaanilegendoja kuin itse esittelet ? Miksi minun piti tuhlata aikaa tuollaiseen ? Kumosinhan jo esim. tuon "Laihduttaminen ja pysyvä painonhallinta ei onnistu pikadieeteillä" yksiselitteisesti Sarisin reviewillä. Oliko siitä jotain inisemistä ?
Hiljasta ? Sitähän minäkin.
>
Sinun kannattaa aloittaa vaikka miettimällä, mitä tarkoitaa hyvin vähäiset kalorit. Terveydenhuollon mukaan ne tarkoittavat alle 800 kcal päivässä. Tästä on saanut mm. VLCD nimensä VERY LOW CALORIE diet, hyvin vähäisten kalorien dieetti. Alle 800 kcal:lla suojaravinteita ei kovin helposti pysty normaaliruualla saamaan suositeltuja määriä. Siksi on olemassa valmisteita, jossa on suunniteltu suojaravinteet ja kalorit niin, että molemmat ehdot täyttyvät: riittävä suojaravinnesaanti ja kalorit jäävät alle 800 kcal. Voi saatana, että pitää ihan perusasioita selittää ihmiselle, joka kuvittelee tietävänsä jostain laihdutustavasta jotain.
Vastaapa sitten noihin:
>
>
Sitten vaan osoitat, mikä sanomisistani on paskaa. Olen ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan, jos joku kertomani asia ei olekaan totta. Sitä kun ei välttämättä itse huomaa, vaikka yritän hakea suoraa tieteellistä tietoa asioista. - Soheir._So
tolkku ! kirjoitti:
Miksi minun piti lukea joku huonolla suomella kirjoitettu pätkä, jossa esiteltiin samoja urbaanilegendoja kuin itse esittelet ? Miksi minun piti tuhlata aikaa tuollaiseen ? Kumosinhan jo esim. tuon "Laihduttaminen ja pysyvä painonhallinta ei onnistu pikadieeteillä" yksiselitteisesti Sarisin reviewillä. Oliko siitä jotain inisemistä ?
Hiljasta ? Sitähän minäkin.
>
Sinun kannattaa aloittaa vaikka miettimällä, mitä tarkoitaa hyvin vähäiset kalorit. Terveydenhuollon mukaan ne tarkoittavat alle 800 kcal päivässä. Tästä on saanut mm. VLCD nimensä VERY LOW CALORIE diet, hyvin vähäisten kalorien dieetti. Alle 800 kcal:lla suojaravinteita ei kovin helposti pysty normaaliruualla saamaan suositeltuja määriä. Siksi on olemassa valmisteita, jossa on suunniteltu suojaravinteet ja kalorit niin, että molemmat ehdot täyttyvät: riittävä suojaravinnesaanti ja kalorit jäävät alle 800 kcal. Voi saatana, että pitää ihan perusasioita selittää ihmiselle, joka kuvittelee tietävänsä jostain laihdutustavasta jotain.
Vastaapa sitten noihin:
>
>
Sitten vaan osoitat, mikä sanomisistani on paskaa. Olen ihan aidosti kiinnostunut kuulemaan, jos joku kertomani asia ei olekaan totta. Sitä kun ei välttämättä itse huomaa, vaikka yritän hakea suoraa tieteellistä tietoa asioista.Tämä vastaa jo moneen kysymykseesi:
>
En tietenkään. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi ? Et kai sentään yritä tunkea jotain sanoja suuhuni ?------
Enhän ole mistään muusta puhunut kuin laihduttamisesta syö vähemmän kuin kulutat- tyyliin.
Että mistä sinä puhut? Sanomani asiat eivät ole mitään ihan hatusta repästyjä ihmeellisyyksiä...
Pyysit näyttämään perusteluja, ja minä kohteliaasti niitä sinulle laitoin kun et itse löytänyt. Ja nyt koko juttu oli vain vitsi vai$?? - saatana !
Soheir._So kirjoitti:
Tämä vastaa jo moneen kysymykseesi:
>
En tietenkään. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi ? Et kai sentään yritä tunkea jotain sanoja suuhuni ?------
Enhän ole mistään muusta puhunut kuin laihduttamisesta syö vähemmän kuin kulutat- tyyliin.
Että mistä sinä puhut? Sanomani asiat eivät ole mitään ihan hatusta repästyjä ihmeellisyyksiä...
Pyysit näyttämään perusteluja, ja minä kohteliaasti niitä sinulle laitoin kun et itse löytänyt. Ja nyt koko juttu oli vain vitsi vai$??Nyt tuo alkaa mennä jo perseilyksi.
>
Plus siitä, että olisi olemassa jokin mystinen säästöliekki sekä siitä, että esim. VLCD-tyyppisillä kuureilla ei saavuteta pitkäaikaisia tuloksia jne. pelkkää paskaa.
>
Siis yleensä väitteille esitetään tieteellisesti edes jotenkin uskottavia perusteita, ns. todisteellisia asioita. Todellakin on vitsi tulla laittamaan linkki johonkin paikkaan, jossa noita urbaanilegendoja on toistettu ilman mitään perusteita. - Soheir._So
saatana ! kirjoitti:
Nyt tuo alkaa mennä jo perseilyksi.
>
Plus siitä, että olisi olemassa jokin mystinen säästöliekki sekä siitä, että esim. VLCD-tyyppisillä kuureilla ei saavuteta pitkäaikaisia tuloksia jne. pelkkää paskaa.
>
Siis yleensä väitteille esitetään tieteellisesti edes jotenkin uskottavia perusteita, ns. todisteellisia asioita. Todellakin on vitsi tulla laittamaan linkki johonkin paikkaan, jossa noita urbaanilegendoja on toistettu ilman mitään perusteita.säästöliekkiä pidin niin itsestäänselvyytenä, etten maininnut...
Ellei elämäsi muutu liian hektiseksi tähän kuluttamastasi ajasta niin:
www.fit.fi/kysy_ja_sano/asiantuntijat_vastaavat/ravinto/_a105984/mika saastoliekki/
Ja vielä:
http://kuntoplus.fi/ravinto/painonhallinta/tehoa-aineenvaihduntaan-ravinnolla
Jos olen jossain vaiheessa antanut ymmärtää että VLCD:llä ei VOI saada aikaan tuloksia, pysyviäkin, olen pahoillani tästä, olen ollut huolimaton. - matkaa !
Soheir._So kirjoitti:
säästöliekkiä pidin niin itsestäänselvyytenä, etten maininnut...
Ellei elämäsi muutu liian hektiseksi tähän kuluttamastasi ajasta niin:
www.fit.fi/kysy_ja_sano/asiantuntijat_vastaavat/ravinto/_a105984/mika saastoliekki/
Ja vielä:
http://kuntoplus.fi/ravinto/painonhallinta/tehoa-aineenvaihduntaan-ravinnolla
Jos olen jossain vaiheessa antanut ymmärtää että VLCD:llä ei VOI saada aikaan tuloksia, pysyviäkin, olen pahoillani tästä, olen ollut huolimaton.Toinen selvitetty. Toinen jäljellä.
>
Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.
Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
1. Jos siltä tuntuu, että nopea laihtuminen on juttusi, niin anna mennä vaan. Sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla.
2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.
3. Huolehdi proteiinisaannista (että ne lihakset voi pysyä) sekä suojaravinteista, niin mitään vaaraa ei ole vaikka kalorit olisivat todella alhaiset. Tarvittaessa kannattaa käyttää VLCD-tuotteita, joissa kaikki suojaravinteet on laskettu niin, ettei niistä tarvitse itse enää huolehtia.
Jep, olet oppinut jotain !
>
Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.
Tosiaan, kuten linkkaamassani Borgin artikkelissa on summattu, niin vähentynyt ravinnonsaanti vähentää PAV:a. Se kuitenkin pienenee oitis ku kalorisaanti pienenee eikä se jotenkin mystisesti "iske" jossain kolmen kuukauden kohdalla tms. Koskaan myöskään säästöliekki ei estä laihtumista ja aina vähemmällä ruualla laihtuu enemmän kuin enemmällä ruualla. Siis vesipaasto laihduttaa aina nopeimmin. Ei ole mitään säästöliekkiä, jolla enemmän (kaloreita) syömällä laihtuisi enemmän. Tietysti järki ja itsekuri tulee vastaan tällaisissa "laihdutus"muodoissa, mutta todellakin kaloriteoria pätee ihan täsmälleen. - bulla
kerran ? kirjoitti:
Moneskohan kerta on kun pitää linkittää tuo Borgin artikkeli, mitä säästöliekistä todellisuudessa tiedetään:
Ei siinä mitään, hyvä artikkelihan tuo on.Siis oletko puolesatoista viikossa laihtunut 3 kiloa syömällä 800 kcal päivässä? O_o
Kuinka paljon olet liikkunut?
Itse olen tismalleen samoissa mitoissa kun sinä aloittaessasi, 160cm ja 65 kg. - Soheir._So
matkaa ! kirjoitti:
Toinen selvitetty. Toinen jäljellä.
>
Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.
Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
1. Jos siltä tuntuu, että nopea laihtuminen on juttusi, niin anna mennä vaan. Sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla.
2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.
3. Huolehdi proteiinisaannista (että ne lihakset voi pysyä) sekä suojaravinteista, niin mitään vaaraa ei ole vaikka kalorit olisivat todella alhaiset. Tarvittaessa kannattaa käyttää VLCD-tuotteita, joissa kaikki suojaravinteet on laskettu niin, ettei niistä tarvitse itse enää huolehtia.
Jep, olet oppinut jotain !
>
Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.
Tosiaan, kuten linkkaamassani Borgin artikkelissa on summattu, niin vähentynyt ravinnonsaanti vähentää PAV:a. Se kuitenkin pienenee oitis ku kalorisaanti pienenee eikä se jotenkin mystisesti "iske" jossain kolmen kuukauden kohdalla tms. Koskaan myöskään säästöliekki ei estä laihtumista ja aina vähemmällä ruualla laihtuu enemmän kuin enemmällä ruualla. Siis vesipaasto laihduttaa aina nopeimmin. Ei ole mitään säästöliekkiä, jolla enemmän (kaloreita) syömällä laihtuisi enemmän. Tietysti järki ja itsekuri tulee vastaan tällaisissa "laihdutus"muodoissa, mutta todellakin kaloriteoria pätee ihan täsmälleen.>>>Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.>>>
Olen koko ajan tiennyt tasan yhtä paljon kyseisestä dieetistä ja nopeasti laihduttamisesta/sen huonoista puolista. Yhtäkään kommenttia en ole kirjoittanut omien kuvitelmieni pohjalta. Enkä kyllä sanoisi - "nopeasti laihduttavia vastaan" - saatat mut huonoon valoon.
>>>Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
1. Jos siltä tuntuu, että nopea laihtuminen on juttusi, niin anna mennä vaan. Sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla.>>>
En todellakaan ole sitä mieltä että "sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla", ei sovi mennä valehtelemaan toisille...
>>>2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.>>>
Jos syöt noin vähän, lihaksistosi kärsii. - "Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla lihaskadon voi estää." - Voi kun sä jaksat unelmoida.
>>>3. Huolehdi proteiinisaannista (että ne lihakset voi pysyä) sekä suojaravinteista, niin mitään vaaraa ei ole vaikka kalorit olisivat todella alhaiset. Tarvittaessa kannattaa käyttää VLCD-tuotteita, joissa kaikki suojaravinteet on laskettu niin, ettei niistä tarvitse itse enää huolehtia>>>
No tähän taisi jo vastata.
>>>Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.>>>
Hittoako pyydät mua ettimään todisteita ja tutkimuksia tms. jos et aijo niitä enäluulottomasti edes lukea?? "Eikö oikein löydy", kolme on jo kasassa, ja lisää tulee kyllä, kun on tarvis.
>>>Tosiaan, kuten linkkaamassani Borgin artikkelissa on summattu, niin vähentynyt ravinnonsaanti vähentää PAV:a. >>>
Oisit lukenut ne liitteet mitä pistin... - vittu !
Soheir._So kirjoitti:
>>>Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.>>>
Olen koko ajan tiennyt tasan yhtä paljon kyseisestä dieetistä ja nopeasti laihduttamisesta/sen huonoista puolista. Yhtäkään kommenttia en ole kirjoittanut omien kuvitelmieni pohjalta. Enkä kyllä sanoisi - "nopeasti laihduttavia vastaan" - saatat mut huonoon valoon.
>>>Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
1. Jos siltä tuntuu, että nopea laihtuminen on juttusi, niin anna mennä vaan. Sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla.>>>
En todellakaan ole sitä mieltä että "sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla", ei sovi mennä valehtelemaan toisille...
>>>2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.>>>
Jos syöt noin vähän, lihaksistosi kärsii. - "Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla lihaskadon voi estää." - Voi kun sä jaksat unelmoida.
>>>3. Huolehdi proteiinisaannista (että ne lihakset voi pysyä) sekä suojaravinteista, niin mitään vaaraa ei ole vaikka kalorit olisivat todella alhaiset. Tarvittaessa kannattaa käyttää VLCD-tuotteita, joissa kaikki suojaravinteet on laskettu niin, ettei niistä tarvitse itse enää huolehtia>>>
No tähän taisi jo vastata.
>>>Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.>>>
Hittoako pyydät mua ettimään todisteita ja tutkimuksia tms. jos et aijo niitä enäluulottomasti edes lukea?? "Eikö oikein löydy", kolme on jo kasassa, ja lisää tulee kyllä, kun on tarvis.
>>>Tosiaan, kuten linkkaamassani Borgin artikkelissa on summattu, niin vähentynyt ravinnonsaanti vähentää PAV:a. >>>
Oisit lukenut ne liitteet mitä pistin...Ei nyt saatana ! Minä tuon TIETEELLISET todisteet nokan eteen, niin eikun puupää väittää edelleen vastaa pelkästään omien kuvitelmien perusteella. Voi vittu, että ihminen voi olla ääliö. Mieti nyt itseäsi !
>>Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.>>>
Olen koko ajan tiennyt tasan yhtä paljon kyseisestä dieetistä ja nopeasti laihduttamisesta/sen huonoista puolista >>
Vitut, olen osoittanut faktat. Jos et niitä lue, niin se on ongelmasi, mutta myönsit jo, että jos olet sanonut jotain negatiivista erittäin vähillä kaloreilla laihduttavista, otat sanasi takaisin - ja kaikki tämä sen takia, että minun piti korjata kuvitelmasi.
>
Miksi sitten väität esim., että nopeasti laihduttavat menettävät lihasta kun kerran niin ei käy, jos treenaa kunnolla - tai että kilot tulee takaisin kun ne itse asiassa pysyvät paremmin poissa kuin konventionaalisella laihdutustavalla laihduttaneiden kilot ? Olet huonossa valossa (ja se on oma valintasi), jos väität vastoin tietoa asioita - ja näköjään jatkat jankkaamista vaikka Sinulle on faktat jo osoitettu.
>>Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
En todellakaan ole sitä mieltä että "sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla", ei sovi mennä valehtelemaan toisille. >>
Saris kirjoittaa reviewissaan: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".
Tietysti voi olla, ettei tuollainen Sarisin kaltainen "mitätön" ravintotutkija mitään tiedä, ja että Sinä "tiedät" tämänkin asian paremmin, mutta jotenkin minä kuitenkin luotan tutkimukseen vähän enemmän kuin jonkun palstahahmon perusteettomiin uskomuksiin. Kuvitteletko Sinä nyt olevasi jotenkin ravintotutkimusta viisaampi ? Jos Sinulla ei ole mitään (perusteltua) sanottavaa tuohon tutkimukseen, joudumme pitämään sitä faktana. Jos puhut tuota faktaa vastaan, valehtelet.
>>2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.>>>
Jos syöt noin vähän, lihaksistosi kärsii. - "Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla lihaskadon voi estää." - Voi kun sä jaksat unelmoida. >>
Saatana ! Tässä on se tutkimus, jonka Sinulle jo annoin:
>
Jos Sinulla ei siis ole mitään inistävää tuosta tutkimuksesta, joudumme pitämään sitä faktana. Ja jokainen sana, jonka sanot tuota tutkimustulosta vastaan on valehtelua (tiedät faktan, mutta sanot muuta). Tieteelliset tulokset ei katsos ole mitään mielipiteitä tai unelmointeja. Ne ovat reaalimaailmaa.
>>Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.>>>
Hittoako pyydät mua ettimään todisteita ja tutkimuksia tms. jos et aijo niitä enäluulottomasti edes lukea?? "Eikö oikein löydy", kolme on jo kasassa, ja lisää tulee kyllä, kun on tarvis. >>
Noista yksikään ei ole millään tavalla tieteellinen julkaisu. Etsi edes yksi tieteellinen julkaisu. Muissa jutuissa, katsos, voi puhua mitä sylki suuhun tuo - ja näköjään puhutaankin noita samoja vanhoja urbaanilegendoja. Ei urbaanilegendasta tee totta se, että joku kirjoittaa sen nettiin. Älä ole ääliö. - Veijo
bulla kirjoitti:
Siis oletko puolesatoista viikossa laihtunut 3 kiloa syömällä 800 kcal päivässä? O_o
Kuinka paljon olet liikkunut?
Itse olen tismalleen samoissa mitoissa kun sinä aloittaessasi, 160cm ja 65 kg.Nääntymiskuurit on masokisteille.
VHH on terveellinen ruokavalio niille jotka haluavat päästä ylipainosta eroon terveellisellä tavalla eivätkä halua jojoilla. - miunkokemuksia
Veijo kirjoitti:
Nääntymiskuurit on masokisteille.
VHH on terveellinen ruokavalio niille jotka haluavat päästä ylipainosta eroon terveellisellä tavalla eivätkä halua jojoilla.3 viikkoa huomenna täynnä nutreilla (800 kcal tai alle on ollut kalorimäärä per päivä tunnin liikunnat päivässä (sali, aerobic yms) - 4,4 kiloa on sitten yhteensä lähtenyt, mutta enemmänkin ois voinut tällä rääkillä saada pois. Vielä 9 kiloa pudotettavaa nutrauksella.
Kun pääsen 70 kiloon, aion aloittaa tavallisen ruokavalion. Ehkä vähemmän hiilareita ja enemmän protskuja. VHH ei kylläkään oo mun juttu koska eikö tuo tuu kalliiksikin kun kokoajan vaan lihaa... Suosittelen kyllä nutrausta, mut kannattaa lukee sivuvaikutukset. : ) Kolmen viikon jälkeen noi sivuvaikutuksetkin alkaa välillä tuntua (Hiuksia lähtenyt,unettomuus, vatsa ei toimi.... yms) Eikä ihokaan ole niin hehkeässä kunnossa kun aiemmin, kun minulla on tosi kuiva iho. - Veijo
3 viikkoa huomenna täynnä nutreilla (800 kcal tai alle on ollut kalorimäärä per päivä tunnin liikunnat päivässä (sali, aerobic yms) - 4,4 kiloa on sitten yhteensä lähtenyt, mutta enemmänkin ois voinut tällä rääkillä saada pois. Vielä 9 kiloa pudotettavaa nutrauksella.
Kun pääsen 70 kiloon, aion aloittaa tavallisen ruokavalion. Ehkä vähemmän hiilareita ja enemmän protskuja. VHH ei kylläkään oo mun juttu koska eikö tuo tuu kalliiksikin kun kokoajan vaan lihaa... Suosittelen kyllä nutrausta, mut kannattaa lukee sivuvaikutukset. : ) Kolmen viikon jälkeen noi sivuvaikutuksetkin alkaa välillä tuntua (Hiuksia lähtenyt,unettomuus, vatsa ei toimi.... yms) Eikä ihokaan ole niin hehkeässä kunnossa kun aiemmin, kun minulla on tosi kuiva iho."VHH ei kylläkään oo mun juttu koska eikö tuo tuu kalliiksikin kun kokoajan vaan lihaa... Suosittelen kyllä nutrausta, mut kannattaa lukee sivuvaikutukset. : ) "
Hyvä kun joku myöntää nääntymiskuurien varjopuolen.
LCHF/VHH ei ole sen kalliimpi kuin muukaan ruokavalio.
Tutustu siihen kunnolla ja tulet toteamaan sen itsekin. - Soheir._So
vittu ! kirjoitti:
Ei nyt saatana ! Minä tuon TIETEELLISET todisteet nokan eteen, niin eikun puupää väittää edelleen vastaa pelkästään omien kuvitelmien perusteella. Voi vittu, että ihminen voi olla ääliö. Mieti nyt itseäsi !
>>Ole rehellinen: olit totaalisen tietämätön ja heittelit kommenttejasi vain kuvitelmiesi pohjalta nopeasti laihduttavia vastaan.>>>
Olen koko ajan tiennyt tasan yhtä paljon kyseisestä dieetistä ja nopeasti laihduttamisesta/sen huonoista puolista >>
Vitut, olen osoittanut faktat. Jos et niitä lue, niin se on ongelmasi, mutta myönsit jo, että jos olet sanonut jotain negatiivista erittäin vähillä kaloreilla laihduttavista, otat sanasi takaisin - ja kaikki tämä sen takia, että minun piti korjata kuvitelmasi.
>
Miksi sitten väität esim., että nopeasti laihduttavat menettävät lihasta kun kerran niin ei käy, jos treenaa kunnolla - tai että kilot tulee takaisin kun ne itse asiassa pysyvät paremmin poissa kuin konventionaalisella laihdutustavalla laihduttaneiden kilot ? Olet huonossa valossa (ja se on oma valintasi), jos väität vastoin tietoa asioita - ja näköjään jatkat jankkaamista vaikka Sinulle on faktat jo osoitettu.
>>Nyt kun seuraavasti tulee puhe nopeasta laihtumisesta, niin osaat opastaa:
En todellakaan ole sitä mieltä että "sillä saavutetaan jopa parempia pitkäaikaistuloksia kuin hitaalla tavalla", ei sovi mennä valehtelemaan toisille. >>
Saris kirjoittaa reviewissaan: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".
Tietysti voi olla, ettei tuollainen Sarisin kaltainen "mitätön" ravintotutkija mitään tiedä, ja että Sinä "tiedät" tämänkin asian paremmin, mutta jotenkin minä kuitenkin luotan tutkimukseen vähän enemmän kuin jonkun palstahahmon perusteettomiin uskomuksiin. Kuvitteletko Sinä nyt olevasi jotenkin ravintotutkimusta viisaampi ? Jos Sinulla ei ole mitään (perusteltua) sanottavaa tuohon tutkimukseen, joudumme pitämään sitä faktana. Jos puhut tuota faktaa vastaan, valehtelet.
>>2. Treenaa tarpeeksi, niin lihaksistosi ei kärsi laihdutuksen aikana. Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla, lihaskadon voi estää. Lihaskato on siis pelkästään itsestä kiinni laihdutustavasta riippumatta.>>>
Jos syöt noin vähän, lihaksistosi kärsii. - "Lihasta katoaa laihdutustavasta riippumatta suunnilleen saman verran, mutta jos treenaa kunnolla lihaskadon voi estää." - Voi kun sä jaksat unelmoida. >>
Saatana ! Tässä on se tutkimus, jonka Sinulle jo annoin:
>
Jos Sinulla ei siis ole mitään inistävää tuosta tutkimuksesta, joudumme pitämään sitä faktana. Ja jokainen sana, jonka sanot tuota tutkimustulosta vastaan on valehtelua (tiedät faktan, mutta sanot muuta). Tieteelliset tulokset ei katsos ole mitään mielipiteitä tai unelmointeja. Ne ovat reaalimaailmaa.
>>Sitäpä ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. En jaksa lukea nyt uudestaan samoja urbaanilegendoja (silmäilin kyllä). Annapa edes joku tieteellinen julkaisu, jossa on todettu esim. tuo kolmen kuukauden kohdalla iskevä (laihtumisen estävä) säästöliekki ! Eikö oikein löydy ? Niinpä.>>>
Hittoako pyydät mua ettimään todisteita ja tutkimuksia tms. jos et aijo niitä enäluulottomasti edes lukea?? "Eikö oikein löydy", kolme on jo kasassa, ja lisää tulee kyllä, kun on tarvis. >>
Noista yksikään ei ole millään tavalla tieteellinen julkaisu. Etsi edes yksi tieteellinen julkaisu. Muissa jutuissa, katsos, voi puhua mitä sylki suuhun tuo - ja näköjään puhutaankin noita samoja vanhoja urbaanilegendoja. Ei urbaanilegendasta tee totta se, että joku kirjoittaa sen nettiin. Älä ole ääliö.Sen enempää tieteellisiä todisteita ollut kuin minunkaan. Etkä ole osoittanut faktoja, jos nimittäin minun tarjoamani jutut ei ole "faktoja", niin ei sitten ole sinunkaan.
Kröhöm! >>>>myönsit jo, että jos olet sanonut jotain negatiivista erittäin vähillä kaloreilla laihduttavista, otat sanasi takaisin - ja kaikki tämä sen takia, että minun piti korjata kuvitelmasi.>>>>
Mitä sanoinkaan??
>>>>Jos olen jossain vaiheessa antanut ymmärtää että VLCD:llä ei VOI saada aikaan tuloksia, pysyviäkin, olen pahoillani tästä, olen ollut huolimaton.>>>>
Taisit lukea huolimattomasti.
>>>>Miksi sitten väität esim., että nopeasti laihduttavat menettävät lihasta kun kerran niin ei käy, jos treenaa kunnolla - tai että kilot tulee takaisin kun ne itse asiassa pysyvät paremmin poissa kuin konventionaalisella laihdutustavalla laihduttaneiden kilot ? Olet huonossa valossa (ja se on oma valintasi), jos väität vastoin tietoa asioita - ja näköjään jatkat jankkaamista vaikka Sinulle on faktat jo osoitettu.>>>>
Tarkoitan sitä että sait sen kuulostamaan siltä kuin arvostelisin muita ihmisenä kun tosiasiassa puhun vain ja ainoastaan yhdestä tavasta laihduttaa.
>>>>Jos et niitä lue, niin se on ongelmasi>>>>
Samat sulle...
>>>>Saris kirjoittaa reviewissaan: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".>>>>
Personal trainer Timo Haikarainen sanoo:
Kyllä, säästöliekki on tieteellisesti todistettu ilmiö. Se on perua ajoilta, jolloin ihmisen oli selviydyttävä hengissä vaikeidenkin aikojen yli. Elimistömme on siis kehittänyt mekanismit, joilla pienentyneeseen energiansaantiin vastataan energiankulutusta vähentämällä.
Perusaineenvaihduntaa matalammalla energiamäärällä ei kannata sinnitellä ainakaan pidempää aikaa. Muuten keho alkaa sopeutua matalaan energiansaantiin.
Ja eräs toimen Asiantuntija sanoo:
Ankarat laihdutuskuurit lihottavat!
Koska aineenvaihdunta hidastuu ankaran laihdutuskuurin aikana ja lihasmassan osuus laskee pikaisessa painonpudotuksessa, painon pitäminen alhaalla vaikeutuu jokaisen rankan pikakuurin jälkeen.
Ankaran ja nopean laihdutuskuurin aikana painonpudotus verottaa etenkin lihaskudosta.
Jos lihaskudokset ovat päässeet hupenemaan laihdutuskuurin myötä, kilot tulevat helposti takaisin.
Koska aineenvaihdunta on kuurien myötä hidastunut, tavoitepainon säilyttämiseksi on syötävä jatkuvasti entistä vähemmän. Koska ruokahalu ei ole pikakuurin aikana ehtinyt muuttua miksikään, paino nousee vikkelästi entistä korkeampiin lukemiin.
Ja vielä:
Paastoaminen ja ankarat laihdutuskuurit hidastavat aineenvaihduntaa
Täyspaastot, mehupaastot, valkoviinikuurit ja muut ankarat ja yksipuoliset kuurit ovat pahimpia lihasmassan verottajia.
Jos liikapaino on terveydelle haitallisella tasolla, eikä JÄRKEVÄ LAIHDUTTAMINEN OTA ONNISTUAKSEEN, on parasta neuvotella lääkärin kanssa sen sijaan, että turvautuu kikkoihin.
------------------------------------
En, minä en kuvittele olevani ravintotutkimusta viisaampi.Ja ei, minä en ole ääliö. - Karppi09
3 viikkoa huomenna täynnä nutreilla (800 kcal tai alle on ollut kalorimäärä per päivä tunnin liikunnat päivässä (sali, aerobic yms) - 4,4 kiloa on sitten yhteensä lähtenyt, mutta enemmänkin ois voinut tällä rääkillä saada pois. Vielä 9 kiloa pudotettavaa nutrauksella.
Kun pääsen 70 kiloon, aion aloittaa tavallisen ruokavalion. Ehkä vähemmän hiilareita ja enemmän protskuja. VHH ei kylläkään oo mun juttu koska eikö tuo tuu kalliiksikin kun kokoajan vaan lihaa... Suosittelen kyllä nutrausta, mut kannattaa lukee sivuvaikutukset. : ) Kolmen viikon jälkeen noi sivuvaikutuksetkin alkaa välillä tuntua (Hiuksia lähtenyt,unettomuus, vatsa ei toimi.... yms) Eikä ihokaan ole niin hehkeässä kunnossa kun aiemmin, kun minulla on tosi kuiva iho.halpaa:
Kananmuna 1,80€ / kg
Jauheliha 4,5€ / kg
kana 1,50€ /kg (ilman luita 2,50€ kg)
possu 5€/kg tarjouksesta
kaali 0,80€ /kg
lanttu 0,90€ /kg
kalliita ovat muut kasvikset:
tomaatti talvisaikaan 2,5€-4,5€ kg (suurin osa samaa settiä mitä saa vesikraanasta)
kurkku talvisin 2€ /kg (vettä)
salaatinlehti jne
Kauhean epäterveelliselle rääkillepä olet altistunut :( - säälittävää !
Soheir._So kirjoitti:
Sen enempää tieteellisiä todisteita ollut kuin minunkaan. Etkä ole osoittanut faktoja, jos nimittäin minun tarjoamani jutut ei ole "faktoja", niin ei sitten ole sinunkaan.
Kröhöm! >>>>myönsit jo, että jos olet sanonut jotain negatiivista erittäin vähillä kaloreilla laihduttavista, otat sanasi takaisin - ja kaikki tämä sen takia, että minun piti korjata kuvitelmasi.>>>>
Mitä sanoinkaan??
>>>>Jos olen jossain vaiheessa antanut ymmärtää että VLCD:llä ei VOI saada aikaan tuloksia, pysyviäkin, olen pahoillani tästä, olen ollut huolimaton.>>>>
Taisit lukea huolimattomasti.
>>>>Miksi sitten väität esim., että nopeasti laihduttavat menettävät lihasta kun kerran niin ei käy, jos treenaa kunnolla - tai että kilot tulee takaisin kun ne itse asiassa pysyvät paremmin poissa kuin konventionaalisella laihdutustavalla laihduttaneiden kilot ? Olet huonossa valossa (ja se on oma valintasi), jos väität vastoin tietoa asioita - ja näköjään jatkat jankkaamista vaikka Sinulle on faktat jo osoitettu.>>>>
Tarkoitan sitä että sait sen kuulostamaan siltä kuin arvostelisin muita ihmisenä kun tosiasiassa puhun vain ja ainoastaan yhdestä tavasta laihduttaa.
>>>>Jos et niitä lue, niin se on ongelmasi>>>>
Samat sulle...
>>>>Saris kirjoittaa reviewissaan: "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success".>>>>
Personal trainer Timo Haikarainen sanoo:
Kyllä, säästöliekki on tieteellisesti todistettu ilmiö. Se on perua ajoilta, jolloin ihmisen oli selviydyttävä hengissä vaikeidenkin aikojen yli. Elimistömme on siis kehittänyt mekanismit, joilla pienentyneeseen energiansaantiin vastataan energiankulutusta vähentämällä.
Perusaineenvaihduntaa matalammalla energiamäärällä ei kannata sinnitellä ainakaan pidempää aikaa. Muuten keho alkaa sopeutua matalaan energiansaantiin.
Ja eräs toimen Asiantuntija sanoo:
Ankarat laihdutuskuurit lihottavat!
Koska aineenvaihdunta hidastuu ankaran laihdutuskuurin aikana ja lihasmassan osuus laskee pikaisessa painonpudotuksessa, painon pitäminen alhaalla vaikeutuu jokaisen rankan pikakuurin jälkeen.
Ankaran ja nopean laihdutuskuurin aikana painonpudotus verottaa etenkin lihaskudosta.
Jos lihaskudokset ovat päässeet hupenemaan laihdutuskuurin myötä, kilot tulevat helposti takaisin.
Koska aineenvaihdunta on kuurien myötä hidastunut, tavoitepainon säilyttämiseksi on syötävä jatkuvasti entistä vähemmän. Koska ruokahalu ei ole pikakuurin aikana ehtinyt muuttua miksikään, paino nousee vikkelästi entistä korkeampiin lukemiin.
Ja vielä:
Paastoaminen ja ankarat laihdutuskuurit hidastavat aineenvaihduntaa
Täyspaastot, mehupaastot, valkoviinikuurit ja muut ankarat ja yksipuoliset kuurit ovat pahimpia lihasmassan verottajia.
Jos liikapaino on terveydelle haitallisella tasolla, eikä JÄRKEVÄ LAIHDUTTAMINEN OTA ONNISTUAKSEEN, on parasta neuvotella lääkärin kanssa sen sijaan, että turvautuu kikkoihin.
------------------------------------
En, minä en kuvittele olevani ravintotutkimusta viisaampi.Ja ei, minä en ole ääliö.>
Tässä on ravintotutkimus, jossa sanotaan, että VLCD:stä saadaan yksiä parhaimpia pitkäaikaislaihdutustuloksia: http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html
Jos et väitä olevasi tätä viisaampi, niin joudut nyt vaan myöntymään, että VLCD on pitkäaikaisessa laihdutuksessa varsin tehokas (jopa tehokkaampi kuin perinteiset dieetit).
Noin. Nyt voi esitellä sitä, oletko ääliö vai et. Olemmeko nyt yhtä mieltä siitä, että nopea painonpudotus johtaa hyvin usein pysyviin tuloksiin kun sitä verrataan esim. perinteisiin dieetteihin ?
Tässä on ravintotutkimus, jossa todetaan, että lihasten katoaminen on kiinni treenistä (ja proteiinista): http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/18/2/115
Olemmeko nyt tästä asiasta yhtä mieltä, että nopea laihdutus ei kadota lihasta, jos treenaa ja huolehtii proteiinista ? Vai osoitatko taas olevasi ääliö ja väität ravintotutkimusta vastaan ?
>
Montako TIETEELLISTÄ tutkimusta olet tänne pistänyt ? Jep, minä olen; Sinä et.
>
Missä ? Siis missä nuo "tieteelliset todisteet" ovat ?
Niin, onko se vain uskomus, että se olisi tieteellisesti todistettu. Näin se tosiaan on: tieteellisesti on kyllä osoitettu, että PAV vähenee kun ruoka vähenee (kuten vaikka siinä Borgin artikkelissa kerrottiin yksiselitteisesti), mutta mitään laihtumisen estävää tai esim. kuulopuheen perusteella väitettyä kolmen kuukauden kohdalla iskevää säästöliekkiä ei ole osoitettu tieteellisesti.
>
Mutta kun juuri osoitin tieteellisesti, että ankarassakaan laihdutuskuurissa ei lihasmäärä vähene, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinisaannistaan (siis varsin yleistä on, että lihasprosentti kasvaa kun laihduttaa ja treenaa samaan aikaan eli paino lähtee rasvasta enimmäkseen). Tietysti jos laiskottelee, niin lihaskudos vähenee (se vähenee kyllä sohvaperunalla muutenkin - ei tarvitse edes laihduttaa). Tässä annettiinkin ohjeita, että "treenaa, niin säästyt lihaskadolta".
Tuollainen "asiantuntija" ei siis ole ihan hereillä koska tosiaan hänen sanansa osoitetaan tieteellisesti paskapuheeksi. Tosin hän saattoi puhua tilanteesta, että jotkut kuvittelevat VLCD:n sopivan löhöilyyn (silloin en kiistä hänen asiantuntijuuttaan). Sitä ei minunkaan mielestäni kannata tehdä. Lihaskato on itsestä kiinni - ei laihdutusnopeudesta. - hieman !
Karppi09 kirjoitti:
halpaa:
Kananmuna 1,80€ / kg
Jauheliha 4,5€ / kg
kana 1,50€ /kg (ilman luita 2,50€ kg)
possu 5€/kg tarjouksesta
kaali 0,80€ /kg
lanttu 0,90€ /kg
kalliita ovat muut kasvikset:
tomaatti talvisaikaan 2,5€-4,5€ kg (suurin osa samaa settiä mitä saa vesikraanasta)
kurkku talvisin 2€ /kg (vettä)
salaatinlehti jne
Kauhean epäterveelliselle rääkillepä olet altistunut :(>
Sitten tietysti kun verrataan siihen, että ei-VHH-lainen syö suunnilleen samoja ruokia, mutta korvaa niistä osan esim. 0,70 €/kg maksavilla perunoilla, niin kyllä tuohon melkoisen merkittävästi hintaeroa tulee. Siis kun VHH-lainen on syönyt esim. kilon porsasta, niin ei-VHH-lainen on syönyt vain puoli kiloa ja puoli kiloa perunaa. VHH-laisen hinta 5 € (tarjouksesta) ja ei-VHH-laisen 2,85 € (tarjouksesta - perunan saa itse asiassa vieläkin halvemmalla). - Veijo
hieman ! kirjoitti:
>
Sitten tietysti kun verrataan siihen, että ei-VHH-lainen syö suunnilleen samoja ruokia, mutta korvaa niistä osan esim. 0,70 €/kg maksavilla perunoilla, niin kyllä tuohon melkoisen merkittävästi hintaeroa tulee. Siis kun VHH-lainen on syönyt esim. kilon porsasta, niin ei-VHH-lainen on syönyt vain puoli kiloa ja puoli kiloa perunaa. VHH-laisen hinta 5 € (tarjouksesta) ja ei-VHH-laisen 2,85 € (tarjouksesta - perunan saa itse asiassa vieläkin halvemmalla)."Siis kun VHH-lainen on syönyt esim. kilon porsasta, niin ei-VHH-lainen on syönyt vain puoli kiloa ja puoli kiloa perunaa. VHH-laisen hinta 5 € (tarjouksesta) ja ei-VHH-laisen 2,85 € (tarjouksesta - perunan saa itse asiassa vieläkin halvemmalla)."
Koetappa ottaa selvää missä vertauksesi ontuu ja pahasti.
Vihjeeksi:
rasva 1 gramma = 9 kcal
hiilihydraatti 1 gramma = 4 kcal - Karppi09
hieman ! kirjoitti:
>
Sitten tietysti kun verrataan siihen, että ei-VHH-lainen syö suunnilleen samoja ruokia, mutta korvaa niistä osan esim. 0,70 €/kg maksavilla perunoilla, niin kyllä tuohon melkoisen merkittävästi hintaeroa tulee. Siis kun VHH-lainen on syönyt esim. kilon porsasta, niin ei-VHH-lainen on syönyt vain puoli kiloa ja puoli kiloa perunaa. VHH-laisen hinta 5 € (tarjouksesta) ja ei-VHH-laisen 2,85 € (tarjouksesta - perunan saa itse asiassa vieläkin halvemmalla).:D... Ei sitä perunaa sillä possulla korvata. Valitsit listan kalleimman tuotteen eli possun korvaamaan ei-vhh:laisen halvimman elintarvikkeen :D.
Noh, järkevät lukijat onneksi huomaavat. - Soheir._So
säälittävää ! kirjoitti:
>
Tässä on ravintotutkimus, jossa sanotaan, että VLCD:stä saadaan yksiä parhaimpia pitkäaikaislaihdutustuloksia: http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html
Jos et väitä olevasi tätä viisaampi, niin joudut nyt vaan myöntymään, että VLCD on pitkäaikaisessa laihdutuksessa varsin tehokas (jopa tehokkaampi kuin perinteiset dieetit).
Noin. Nyt voi esitellä sitä, oletko ääliö vai et. Olemmeko nyt yhtä mieltä siitä, että nopea painonpudotus johtaa hyvin usein pysyviin tuloksiin kun sitä verrataan esim. perinteisiin dieetteihin ?
Tässä on ravintotutkimus, jossa todetaan, että lihasten katoaminen on kiinni treenistä (ja proteiinista): http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/18/2/115
Olemmeko nyt tästä asiasta yhtä mieltä, että nopea laihdutus ei kadota lihasta, jos treenaa ja huolehtii proteiinista ? Vai osoitatko taas olevasi ääliö ja väität ravintotutkimusta vastaan ?
>
Montako TIETEELLISTÄ tutkimusta olet tänne pistänyt ? Jep, minä olen; Sinä et.
>
Missä ? Siis missä nuo "tieteelliset todisteet" ovat ?
Niin, onko se vain uskomus, että se olisi tieteellisesti todistettu. Näin se tosiaan on: tieteellisesti on kyllä osoitettu, että PAV vähenee kun ruoka vähenee (kuten vaikka siinä Borgin artikkelissa kerrottiin yksiselitteisesti), mutta mitään laihtumisen estävää tai esim. kuulopuheen perusteella väitettyä kolmen kuukauden kohdalla iskevää säästöliekkiä ei ole osoitettu tieteellisesti.
>
Mutta kun juuri osoitin tieteellisesti, että ankarassakaan laihdutuskuurissa ei lihasmäärä vähene, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinisaannistaan (siis varsin yleistä on, että lihasprosentti kasvaa kun laihduttaa ja treenaa samaan aikaan eli paino lähtee rasvasta enimmäkseen). Tietysti jos laiskottelee, niin lihaskudos vähenee (se vähenee kyllä sohvaperunalla muutenkin - ei tarvitse edes laihduttaa). Tässä annettiinkin ohjeita, että "treenaa, niin säästyt lihaskadolta".
Tuollainen "asiantuntija" ei siis ole ihan hereillä koska tosiaan hänen sanansa osoitetaan tieteellisesti paskapuheeksi. Tosin hän saattoi puhua tilanteesta, että jotkut kuvittelevat VLCD:n sopivan löhöilyyn (silloin en kiistä hänen asiantuntijuuttaan). Sitä ei minunkaan mielestäni kannata tehdä. Lihaskato on itsestä kiinni - ei laihdutusnopeudesta.ravintotutkimusten puolesta ala tappelemaan. VLCD:tä en halua kokeilla, kun ei ole siihen tarvetta.
"perinteiset dieetit">>>>Enkä halua muitakaan dieettejä kokeilla.
Ja VLCD:tä en verrannut "dieetteihin", vaan ihan vaan kuluta enemmän kuin syöt- laihdutukseen.>>>Siis joo joo, siitähän tossakin on kyse, mut tiiät mitä tarkotan, oletan.
En ole nähnyt yhtään minua vakuuttavaa tieteellistä tutkimusta, etkä ilmeisesti sinäkään, nyt meit on kaks.
Etsi itse tai kokeile.(säästöliekin tieteelliset todisteet)Jos ei toi seikka ole koskaan tununut laihistas häiritsevän, niin unohda. Ei kaikkeen kannata puuttua.
Olen kyllä painottanut, ettei säästöliekki pysäytä laihtumista.
>>>Mutta kun juuri osoitin tieteellisesti, että>>>
Niin osoitin minäkin.
>>Lihaskato on itsestä kiinni - ei laihdutusnopeudesta.>>
XD. - niin !
Soheir._So kirjoitti:
ravintotutkimusten puolesta ala tappelemaan. VLCD:tä en halua kokeilla, kun ei ole siihen tarvetta.
"perinteiset dieetit">>>>Enkä halua muitakaan dieettejä kokeilla.
Ja VLCD:tä en verrannut "dieetteihin", vaan ihan vaan kuluta enemmän kuin syöt- laihdutukseen.>>>Siis joo joo, siitähän tossakin on kyse, mut tiiät mitä tarkotan, oletan.
En ole nähnyt yhtään minua vakuuttavaa tieteellistä tutkimusta, etkä ilmeisesti sinäkään, nyt meit on kaks.
Etsi itse tai kokeile.(säästöliekin tieteelliset todisteet)Jos ei toi seikka ole koskaan tununut laihistas häiritsevän, niin unohda. Ei kaikkeen kannata puuttua.
Olen kyllä painottanut, ettei säästöliekki pysäytä laihtumista.
>>>Mutta kun juuri osoitin tieteellisesti, että>>>
Niin osoitin minäkin.
>>Lihaskato on itsestä kiinni - ei laihdutusnopeudesta.>>
XD.>
Jep, eli joudut hyväksymään, että
1. Erittäin vähäisillä kaloreilla saavutetaan erittäin hyviä pitkäaikaisen painonhallinan tuloksia.
2. Lihaskato on treenistä (ja proteiinista) kiinni - ei laihdutusnopeudesta.
3. Mitään iskevää säästöliekkiä ei ole.
>
Se on oma mokasi. Älä kuitenkaan tule kuolaamaan tänne kun muut laihduttavat erittäin vähillä kaloreilla. Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.
>
Sitten vaan kerrot tieteelliset argumentit, mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! Muussa tapauksessahan tuo on silkkaa ininää - denialismia, kun et halua elää reaalimaailmassa. Tosiaan nuo tutkimukset ovat havaintoja reaalimaailmasta. Niitä vastaan taisteleminen on reaalimaailman faktoja vastaan taistelua eli uskomuksellista käyttäytymistä. - kaloreilla !
Veijo kirjoitti:
"Siis kun VHH-lainen on syönyt esim. kilon porsasta, niin ei-VHH-lainen on syönyt vain puoli kiloa ja puoli kiloa perunaa. VHH-laisen hinta 5 € (tarjouksesta) ja ei-VHH-laisen 2,85 € (tarjouksesta - perunan saa itse asiassa vieläkin halvemmalla)."
Koetappa ottaa selvää missä vertauksesi ontuu ja pahasti.
Vihjeeksi:
rasva 1 gramma = 9 kcal
hiilihydraatti 1 gramma = 4 kcalSelvä, laskemme kaloreilla saman.
Kilo siankinkkua: 2300 kcal, hinta ehkä 8 € (?)
Puoli kiloa siankinkkua, kaloreita 1150 kcal, hinta 4 € PLUS perunat puuttuvan 1150 kcal edestä (eli 1,5 kiloa) 1,55 x 0,70 = 1,05 €. Ei-VHH-laisen hinta 2300 kilokalorista on siis 5,1 € siinä kun VHH:lla siitä joutuu maksamaan 8 €. Aika merkittävä ero siis. [Peruna on aina halpaa lasketaanpa sitä kaloreissa tai kiloissa).]
VHH on kallis ruokavalio. MOT. - millä ?
Karppi09 kirjoitti:
:D... Ei sitä perunaa sillä possulla korvata. Valitsit listan kalleimman tuotteen eli possun korvaamaan ei-vhh:laisen halvimman elintarvikkeen :D.
Noh, järkevät lukijat onneksi huomaavat.Samat lisukkeet sitä on VHH:lla tai ilman. Siksi pitää laskea vain nuo mitkä korvautuvat VHH vs. ei-VHH.
>
Mikä siitä olisi sitten pitänyt valita ? Kuitenkin kun valitaan mikä tahansa, niin se on kalliimpaa kuin peruna, joten aina ei-VHH tulee edullisemmaksi.
Etkö ole koskaan miettinyt tätä ?
>
Järkevät varmasti huomasivat myös, että valitsit halvimman lihan - ja siitäkin vielä erikoistarjouksen. Kuitenkin juuri lihan määrä erottaa VHH:n ja ei-VHH:n - ja tosiaan, liha on se kallein ruoka-aine, joten välttämättä VHH on kalliimpi kuin ei-VHH. - Karppi09
millä ? kirjoitti:
Samat lisukkeet sitä on VHH:lla tai ilman. Siksi pitää laskea vain nuo mitkä korvautuvat VHH vs. ei-VHH.
>
Mikä siitä olisi sitten pitänyt valita ? Kuitenkin kun valitaan mikä tahansa, niin se on kalliimpaa kuin peruna, joten aina ei-VHH tulee edullisemmaksi.
Etkö ole koskaan miettinyt tätä ?
>
Järkevät varmasti huomasivat myös, että valitsit halvimman lihan - ja siitäkin vielä erikoistarjouksen. Kuitenkin juuri lihan määrä erottaa VHH:n ja ei-VHH:n - ja tosiaan, liha on se kallein ruoka-aine, joten välttämättä VHH on kalliimpi kuin ei-VHH.Että yhtä kallista se nauta ja muu liha on ei-VHH:laiselle, eikä sitä lihaa tosiaankaan tarvitse syödä VHH:lla yhtään sen enempää.
No valitse sitten siitä listasta vaikka ne vähän harvinaisemmat "lisukkeet", joita ihmiset eivät lisukkeina juurikaan käytä, joita harvemmin ihmisten lautasilta löytyy sukulaisissa ja kyläpaikoissa ynnä ravintolaillallisissa liha- ja perunaruuista.
Juu, en ole väittänytkään että VHH olisi edullisempi, tuleehan se rahtusen kalliimmaksi perunaa, mutta ei tee ruokavaliosta vielä kallista.
Lopetan tältä erää tähän - huomattiin !
Karppi09 kirjoitti:
Että yhtä kallista se nauta ja muu liha on ei-VHH:laiselle, eikä sitä lihaa tosiaankaan tarvitse syödä VHH:lla yhtään sen enempää.
No valitse sitten siitä listasta vaikka ne vähän harvinaisemmat "lisukkeet", joita ihmiset eivät lisukkeina juurikaan käytä, joita harvemmin ihmisten lautasilta löytyy sukulaisissa ja kyläpaikoissa ynnä ravintolaillallisissa liha- ja perunaruuista.
Juu, en ole väittänytkään että VHH olisi edullisempi, tuleehan se rahtusen kalliimmaksi perunaa, mutta ei tee ruokavaliosta vielä kallista.
Lopetan tältä erää tähänOikeastaan ensimmäistä kertaa joku VHH-lainen myöntää olleensa väärässä uskomuksineen. Olet siis positiivinen poikkeus.
>
Miksi ? Ei niihin siinä tapauksessa rahaakaan mene, jos niitä ei juurikaan käytetä.
>
Laskemassani esimerkissä ero oli yli kolmanneksen - ja siinäkin käytettiin VHH-laisille edukasta erikoistarjousta. Minusta kolmannes kalliimpi (tai jopa 40 % kalliimpi) ruokavalio on kallis. Ehkä joku toinen ajattelee toisin. Maksaako ruuasta kympin vai kuusi euroa - kas siinäpä kysymys. - Karppi09
huomattiin ! kirjoitti:
Oikeastaan ensimmäistä kertaa joku VHH-lainen myöntää olleensa väärässä uskomuksineen. Olet siis positiivinen poikkeus.
>
Miksi ? Ei niihin siinä tapauksessa rahaakaan mene, jos niitä ei juurikaan käytetä.
>
Laskemassani esimerkissä ero oli yli kolmanneksen - ja siinäkin käytettiin VHH-laisille edukasta erikoistarjousta. Minusta kolmannes kalliimpi (tai jopa 40 % kalliimpi) ruokavalio on kallis. Ehkä joku toinen ajattelee toisin. Maksaako ruuasta kympin vai kuusi euroa - kas siinäpä kysymys.Sä se jaksat yrittää provota vastaamaan ja esittää laskutaidotonta
- joku virhe ?
Karppi09 kirjoitti:
Sä se jaksat yrittää provota vastaamaan ja esittää laskutaidotonta
Oliko laskuissani jokin virhe ? Oletko mistään kohdasta niissä yhtään eri mieltä kanssani ?
Jep, eipä niissä mitään moittimista ole: VHH on kallis ruokavalio. MOT. - Soheir._So
niin ! kirjoitti:
>
Jep, eli joudut hyväksymään, että
1. Erittäin vähäisillä kaloreilla saavutetaan erittäin hyviä pitkäaikaisen painonhallinan tuloksia.
2. Lihaskato on treenistä (ja proteiinista) kiinni - ei laihdutusnopeudesta.
3. Mitään iskevää säästöliekkiä ei ole.
>
Se on oma mokasi. Älä kuitenkaan tule kuolaamaan tänne kun muut laihduttavat erittäin vähillä kaloreilla. Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.
>
Sitten vaan kerrot tieteelliset argumentit, mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! Muussa tapauksessahan tuo on silkkaa ininää - denialismia, kun et halua elää reaalimaailmassa. Tosiaan nuo tutkimukset ovat havaintoja reaalimaailmasta. Niitä vastaan taisteleminen on reaalimaailman faktoja vastaan taistelua eli uskomuksellista käyttäytymistä.>>>>Jep, eli joudut hyväksymään, että
1. Erittäin vähäisillä kaloreilla saa....3. Mitään iskevää säästöliekkiä ei ole.>>
Siis,tarkoitin,että ravinto tutkimukset/artikkelit, kutsu miksi haluat, ovat eri kannalla, ja me tappelemme siitä kumpi niistä on oikeassa. Tarkemmin vielä, mitkä niistä ovat oikeassa.
>>>Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.>>>
Olen tästä eri mieltä, jossei se nyt jo tullut selväksi.
>>>mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! >>>>
Tähän olen vastausta sinultakin hakenut.
>>>kun et halua elää reaalimaailmassa.>>>
Elän reaalimaailmassa.
>>>Dieetti tarkoittaa ruokavaliota (myös laihdutusruokavaliota).>>>
Sori, sana dieetti kuulostaa vaan minun korvaani varsinaiselta nälkäkurilta.
Puhun siitä vähän sekasin...*heh*
>>>VLCD on kuluta enemmän kuin syöt -laihdutusta. Siinä syömispuoli on vieläpä erittäin niukkaenergistä. Etkö Sinä vittu tajua yhtään mitään ?>>>
""Ja VLCD:tä en verrannut "dieetteihin", vaan ihan vaan kuluta enemmän kuin syöt- laihdutukseen.>>>Siis joo joo, siitähän tossakin on kyse, mut tiiät mitä tarkotan, oletan.""
>>mistä ei ole tässä reaalimaailmassa tieteellisiä todisteita. Se on pelkkää huuhaapaskaa !>>
Sattupa hassusti, ku käytän samoja sanoja kun puhutaan VLCD:n kaltasista dieeteistä.
>>>missä olet painottanut, ettei sellainen iske yht'äkkiä esim. kolmen kuukauden kuluttua ?>>>
hetkinen! En ole käyttänyt sanaa yht'äkkiä, älä kärjistele asioita totuudesta. Sanoin että olen kuullut sen alkavan noin kolmen kuukauden kuluttua. Ja en siis sanonut sen pysättävän laihtumista.
>>>Minä sentään todistin väitteeni TIETEELLISELLÄ artikkelilla.>>>
Kumma juttu, en ole nähnyt yhtään luotettavaa tieteellistä artikkelia sinulta.
>>>Sinähän et omien sanojesi mukaan ravintotutkimusta pysty haastamaan.>>>>
Siis kun ihan miettimään rupee, niin enhän ole koskaan näin sanonutkaan..mistä lie joku sua huijannut törkeästi.
--------------------------------------
>>>Minä puutun siihen, että yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä,>>>
Minäkö vain yksinäin??
Katotaans...
"Saattaako säästöliekki romuttaa kroppahaaveeni? "
---Pelkäänpä , että näin voi käydä , kun syö liian vähän.
Itselläni on sama ongelma olen syönyt korkeintaan 1300 kilokaloria per päivä ja en laihdu.
------------------------------
"Nääntymiskuurit on masokisteille."
"En usko että nutrilettin keinotekoiset vitamiinit muutenkaan päihittävät oikeasta ruoasta saatuja vitamiineja ja kivennäisaineita."
"Jojoilukuurit eivät ole ikinä toimineet eivätkä tule toimimaan."
"Unohtakaa nyt hyvät ihmiset nämä dieetit ja käyttäkää järkeä syömisessä. Se kun ei oikeasti ole vaikeaa! "
"Hiuksia lähtenyt,unettomuus, vatsa ei toimi.... yms" - väärin !
Soheir._So kirjoitti:
>>>>Jep, eli joudut hyväksymään, että
1. Erittäin vähäisillä kaloreilla saa....3. Mitään iskevää säästöliekkiä ei ole.>>
Siis,tarkoitin,että ravinto tutkimukset/artikkelit, kutsu miksi haluat, ovat eri kannalla, ja me tappelemme siitä kumpi niistä on oikeassa. Tarkemmin vielä, mitkä niistä ovat oikeassa.
>>>Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.>>>
Olen tästä eri mieltä, jossei se nyt jo tullut selväksi.
>>>mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! >>>>
Tähän olen vastausta sinultakin hakenut.
>>>kun et halua elää reaalimaailmassa.>>>
Elän reaalimaailmassa.
>>>Dieetti tarkoittaa ruokavaliota (myös laihdutusruokavaliota).>>>
Sori, sana dieetti kuulostaa vaan minun korvaani varsinaiselta nälkäkurilta.
Puhun siitä vähän sekasin...*heh*
>>>VLCD on kuluta enemmän kuin syöt -laihdutusta. Siinä syömispuoli on vieläpä erittäin niukkaenergistä. Etkö Sinä vittu tajua yhtään mitään ?>>>
""Ja VLCD:tä en verrannut "dieetteihin", vaan ihan vaan kuluta enemmän kuin syöt- laihdutukseen.>>>Siis joo joo, siitähän tossakin on kyse, mut tiiät mitä tarkotan, oletan.""
>>mistä ei ole tässä reaalimaailmassa tieteellisiä todisteita. Se on pelkkää huuhaapaskaa !>>
Sattupa hassusti, ku käytän samoja sanoja kun puhutaan VLCD:n kaltasista dieeteistä.
>>>missä olet painottanut, ettei sellainen iske yht'äkkiä esim. kolmen kuukauden kuluttua ?>>>
hetkinen! En ole käyttänyt sanaa yht'äkkiä, älä kärjistele asioita totuudesta. Sanoin että olen kuullut sen alkavan noin kolmen kuukauden kuluttua. Ja en siis sanonut sen pysättävän laihtumista.
>>>Minä sentään todistin väitteeni TIETEELLISELLÄ artikkelilla.>>>
Kumma juttu, en ole nähnyt yhtään luotettavaa tieteellistä artikkelia sinulta.
>>>Sinähän et omien sanojesi mukaan ravintotutkimusta pysty haastamaan.>>>>
Siis kun ihan miettimään rupee, niin enhän ole koskaan näin sanonutkaan..mistä lie joku sua huijannut törkeästi.
--------------------------------------
>>>Minä puutun siihen, että yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä,>>>
Minäkö vain yksinäin??
Katotaans...
"Saattaako säästöliekki romuttaa kroppahaaveeni? "
---Pelkäänpä , että näin voi käydä , kun syö liian vähän.
------------------------------
"Nääntymiskuurit on masokisteille."
"En usko että nutrilettin keinotekoiset vitamiinit muutenkaan päihittävät oikeasta ruoasta saatuja vitamiineja ja kivennäisaineita."
"Jojoilukuurit eivät ole ikinä toimineet eivätkä tule toimimaan."
"Unohtakaa nyt hyvät ihmiset nämä dieetit ja käyttäkää järkeä syömisessä. Se kun ei oikeasti ole vaikeaa! "
"Hiuksia lähtenyt,unettomuus, vatsa ei toimi.... yms">>>Jep, eli joudut hyväksymään, että
Siis,tarkoitin,että ravinto tutkimukset/artikkelit, kutsu miksi haluat, ovat eri kannalla, ja me tappelemme siitä kumpi niistä on oikeassa. Tarkemmin vielä, mitkä niistä ovat oikeassa. >>
Tässä keskustelussa vain minä olen esittänyt todisteellisia reaalimaailman havaintoihin perustuvia havaintoja, joista on matemaattisesti pystytty laskemaan tietyt ilmiöt kuuluviksi reaalimaailmaan. Tätä tarkoittaa tieteellinen. Sinun antamissasi jutuissa on vain listattu mutu-"tietoa" ilman mitään tieteellistä havainnointitekniikkaa/kontrollia. Näin ollen ei tarvitse edes miettiä, kummat on oikeassa: tieteelliset todisteelliset asiat vai "muuten vaan tarinat". Todellakaan viitteilläsi ei ole mitään tieteellistä arvoa, sori. [Niitä ei ole vertaisarvioitu.]
Tästä vähän infoa kun et näköjään tiedä, mikä on tieteellinen julkaisu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedejulkaisu - tieteellisellä artikkelilla ei tarkoiteta iltapäivälehtien laihdutuspalstan juttuja.
>>Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.>>>
Olen tästä eri mieltä, jossei se nyt jo tullut selväksi. >>
Tässä reaalimaailmassa on havaittu toisin: http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/18/2/115 - eli väität nyt reaalimaailman havaintoja vastaan.
>>mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! >>>>
Tähän olen vastausta sinultakin hakenut. >>
Siis oletko esitellyt täällä jonkun tieteellisen tutkimuksen ? Tiedätkö edes minkä muotoisia kirjoitelmia ne ovat.
>>kun et halua elää reaalimaailmassa.>>>
Elän reaalimaailmassa. >>
Uskot asioihin, joita ei ole todistettu. Väität vastoin reaalimaailman faktoja omia kuvitelmiasi: elät reaalimaailman ulkopuolella, harhamaailmassa.
>mistä ei ole tässä reaalimaailmassa tieteellisiä todisteita. Se on pelkkää huuhaapaskaa !>>
Sattupa hassusti, ku käytän samoja sanoja kun puhutaan VLCD:n kaltasista dieeteistä. >>
Varmasti käytät, mutta kun esittelen tämän reaalimaailman tieteellisellä tarkkuudella tehdyt havainnot asiasta, niin siinä tilanteessa huuhaa ei enää kuvaa asiaa. Tieteellistä tietoa ei kutsuta sanalla huuhaa (kuvittelet siis taas jotain harhoja).
Sinulla taas ei ole esiteltävänä tieteellisiä havaintoja tästä reaalimaailmasta väitteidesi tueksi. Sellaisia asioita sanotaan huuhaaksi.
>>missä olet painottanut, ettei sellainen iske yht'äkkiä esim. kolmen kuukauden kuluttua ?>>>
hetkinen! En ole käyttänyt sanaa yht'äkkiä, älä kärjistele asioita totuudesta. Sanoin että olen kuullut sen alkavan noin kolmen kuukauden kuluttua. Ja en siis sanonut sen pysättävän laihtumista. >>
Mutta missään tällaisesta ei ole tieteellisiä todisteita.
>>Minä sentään todistin väitteeni TIETEELLISELLÄ artikkelilla.>>>
Kumma juttu, en ole nähnyt yhtään luotettavaa tieteellistä artikkelia sinulta. >>
Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ? Oletko lukenut artikkelin ? Mitä tieteellisesti epäilyttäviä metodeja siinä havaitsit ?
Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Obesity Research (2001) 9, s295–S301 epäluotettavan ? Oletko lukenut artikkelin ? Mitä tieteellisesti epäilyttäviä metodeja siinä havaitsit ?
Voin toistaa tuota kysymystä ikuisuuksiin. Ilman vastausta olet todella heikoilla. Yrität nyt kuvitella luotettavaksi todetut tieteelliset artikkelit epäluotettavaksi vain koska ne eivät sovi harhaiseen uskomukseesi. Ilman argumentteja tieteellisen artikkelin väittäminen epäluotettavaksi on kuitenkin ääliömäisyyden osoitus.
>>Sinähän et omien sanojesi mukaan ravintotutkimusta pysty haastamaan.>>>>
Siis kun ihan miettimään rupee, niin enhän ole koskaan näin sanonutkaan..mistä lie joku sua huijannut törkeästi. >>
Minkä vitun takia väität sitten esim. tuota ravintotutkimusta Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) vastaan ?
Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !
>>Minä puutun siihen, että yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä,>>>
Minäkö vain yksinäin? >>
Et ollenkaan yksinäsi ! Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä). - Karppi09
joku virhe ? kirjoitti:
Oliko laskuissani jokin virhe ? Oletko mistään kohdasta niissä yhtään eri mieltä kanssani ?
Jep, eipä niissä mitään moittimista ole: VHH on kallis ruokavalio. MOT.Kävinpä kaupassa ja lanttu olikin vain 0,70€/kg ja kaali halvempaa kuin peruna!
Tulos: VHH ei ole yhtään kalliimpi kuin perunaa ja lihaa syövän ei-VHH. Että se siitä kolmanneksesta. - huomasit !
Karppi09 kirjoitti:
Kävinpä kaupassa ja lanttu olikin vain 0,70€/kg ja kaali halvempaa kuin peruna!
Tulos: VHH ei ole yhtään kalliimpi kuin perunaa ja lihaa syövän ei-VHH. Että se siitä kolmanneksesta.Laskin tuossa ylempänä isokaloriset vertailuhinnat VHH:lle ja normaalille ruokavaliolle. Miten päin tahansa laskettuna kalorin hinta on huomattavasti halvempi normaalilla ruokavaliolla kuin VHH:lla.
Normaalilla ruokavaliolla oleva voi syödä lanttua ja kaalia miten tahtoo - kuten myös salaatteja ja hedelmiä (jotka kaikki ovat alhaisia kilohinnaltaan). Tärkein pointti on tietysti se, että VHH:lla syödään hiilihydraatin(eli peruna/riisi/pastan) sijasta rasvaa eläimestä. Siksi eläintä eli lihaa on syötävä enemmän kuin normaaliruokavaliolla. Liha on kalliimpaa kuin hiilihydraattilähteet - myös laskettuna kaloria kohti.
Tämä on ilmiselvää kaikille lukijoille, ja veikkaan, että myös Sinulle, mutta kunnon VHH-hihhulin tyyliin (et näköjään sittenkään ollut mitenkään rehti kaveri vaikka aluksi niin ajattelin) jatkat inttämistä kuin mieltä vailla. VHH on kallis ruokavalio eikä tästä faktasta mihinkään päästä typerällä kuolaamisella. - Soheir._So
väärin ! kirjoitti:
>>>Jep, eli joudut hyväksymään, että
Siis,tarkoitin,että ravinto tutkimukset/artikkelit, kutsu miksi haluat, ovat eri kannalla, ja me tappelemme siitä kumpi niistä on oikeassa. Tarkemmin vielä, mitkä niistä ovat oikeassa. >>
Tässä keskustelussa vain minä olen esittänyt todisteellisia reaalimaailman havaintoihin perustuvia havaintoja, joista on matemaattisesti pystytty laskemaan tietyt ilmiöt kuuluviksi reaalimaailmaan. Tätä tarkoittaa tieteellinen. Sinun antamissasi jutuissa on vain listattu mutu-"tietoa" ilman mitään tieteellistä havainnointitekniikkaa/kontrollia. Näin ollen ei tarvitse edes miettiä, kummat on oikeassa: tieteelliset todisteelliset asiat vai "muuten vaan tarinat". Todellakaan viitteilläsi ei ole mitään tieteellistä arvoa, sori. [Niitä ei ole vertaisarvioitu.]
Tästä vähän infoa kun et näköjään tiedä, mikä on tieteellinen julkaisu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedejulkaisu - tieteellisellä artikkelilla ei tarkoiteta iltapäivälehtien laihdutuspalstan juttuja.
>>Se on terveellistä, sillä on hyvä ennuste painonhallintaan eikä siinä menetä lihaksiaan, jos treenaa kunnolla ja huolehtii proteiinista.>>>
Olen tästä eri mieltä, jossei se nyt jo tullut selväksi. >>
Tässä reaalimaailmassa on havaittu toisin: http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/18/2/115 - eli väität nyt reaalimaailman havaintoja vastaan.
>>mikä tutkimuksessa oikeuttaa epäluottamukseen ! >>>>
Tähän olen vastausta sinultakin hakenut. >>
Siis oletko esitellyt täällä jonkun tieteellisen tutkimuksen ? Tiedätkö edes minkä muotoisia kirjoitelmia ne ovat.
>>kun et halua elää reaalimaailmassa.>>>
Elän reaalimaailmassa. >>
Uskot asioihin, joita ei ole todistettu. Väität vastoin reaalimaailman faktoja omia kuvitelmiasi: elät reaalimaailman ulkopuolella, harhamaailmassa.
>mistä ei ole tässä reaalimaailmassa tieteellisiä todisteita. Se on pelkkää huuhaapaskaa !>>
Sattupa hassusti, ku käytän samoja sanoja kun puhutaan VLCD:n kaltasista dieeteistä. >>
Varmasti käytät, mutta kun esittelen tämän reaalimaailman tieteellisellä tarkkuudella tehdyt havainnot asiasta, niin siinä tilanteessa huuhaa ei enää kuvaa asiaa. Tieteellistä tietoa ei kutsuta sanalla huuhaa (kuvittelet siis taas jotain harhoja).
Sinulla taas ei ole esiteltävänä tieteellisiä havaintoja tästä reaalimaailmasta väitteidesi tueksi. Sellaisia asioita sanotaan huuhaaksi.
>>missä olet painottanut, ettei sellainen iske yht'äkkiä esim. kolmen kuukauden kuluttua ?>>>
hetkinen! En ole käyttänyt sanaa yht'äkkiä, älä kärjistele asioita totuudesta. Sanoin että olen kuullut sen alkavan noin kolmen kuukauden kuluttua. Ja en siis sanonut sen pysättävän laihtumista. >>
Mutta missään tällaisesta ei ole tieteellisiä todisteita.
>>Minä sentään todistin väitteeni TIETEELLISELLÄ artikkelilla.>>>
Kumma juttu, en ole nähnyt yhtään luotettavaa tieteellistä artikkelia sinulta. >>
Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ? Oletko lukenut artikkelin ? Mitä tieteellisesti epäilyttäviä metodeja siinä havaitsit ?
Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Obesity Research (2001) 9, s295–S301 epäluotettavan ? Oletko lukenut artikkelin ? Mitä tieteellisesti epäilyttäviä metodeja siinä havaitsit ?
Voin toistaa tuota kysymystä ikuisuuksiin. Ilman vastausta olet todella heikoilla. Yrität nyt kuvitella luotettavaksi todetut tieteelliset artikkelit epäluotettavaksi vain koska ne eivät sovi harhaiseen uskomukseesi. Ilman argumentteja tieteellisen artikkelin väittäminen epäluotettavaksi on kuitenkin ääliömäisyyden osoitus.
>>Sinähän et omien sanojesi mukaan ravintotutkimusta pysty haastamaan.>>>>
Siis kun ihan miettimään rupee, niin enhän ole koskaan näin sanonutkaan..mistä lie joku sua huijannut törkeästi. >>
Minkä vitun takia väität sitten esim. tuota ravintotutkimusta Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) vastaan ?
Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !
>>Minä puutun siihen, että yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä,>>>
Minäkö vain yksinäin? >>
Et ollenkaan yksinäsi ! Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä).Oikeen oman reaalimaailmas rakentanut. Eletään omissa reaalimaailmoissamme, niin molemmat ovat tyytyväisiä.
Minä uskon havaintoihin, joittenka mukaan säästöliekki on olemassa, ja se johtuu liian suuresta kcalorivajeesta. Uskon myös että tutkimus, jonka mukaan nopeasti laihduttavat useammin pysyvät painossaan, kuin hitaammin laihduttavat, on jonkun keksimää paskaa.
>>>Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ?>>>
Öö..1999??XDXD.
>>>Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !>>>
Koska sä tajuat, etten mä välitä sun tieteellisistä julkaisuistas, en edes Nature-tasoisesta reviwistä.
>>>Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä).>>>
Onks tää puhdasta vittuilua.???
SIIS, USKON SÄÄSTÖLIEKKIIN!! TIEDÄN ETTÄ SÄ MENETÄT LIHASTA NOPEASTI LAIHDUTTAESSASI!!! TIEDÄN ETTEI NOPEAT NÄLKÄKUURIT TOIMI PAREMMIN KUIN HIDAS LAIHDUTTAMINEN!! - monboibrauhhrntan
Soheir._So kirjoitti:
Oikeen oman reaalimaailmas rakentanut. Eletään omissa reaalimaailmoissamme, niin molemmat ovat tyytyväisiä.
Minä uskon havaintoihin, joittenka mukaan säästöliekki on olemassa, ja se johtuu liian suuresta kcalorivajeesta. Uskon myös että tutkimus, jonka mukaan nopeasti laihduttavat useammin pysyvät painossaan, kuin hitaammin laihduttavat, on jonkun keksimää paskaa.
>>>Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ?>>>
Öö..1999??XDXD.
>>>Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !>>>
Koska sä tajuat, etten mä välitä sun tieteellisistä julkaisuistas, en edes Nature-tasoisesta reviwistä.
>>>Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä).>>>
SIIS, USKON SÄÄSTÖLIEKKIIN!! TIEDÄN ETTÄ SÄ MENETÄT LIHASTA NOPEASTI LAIHDUTTAESSASI!!! TIEDÄN ETTEI NOPEAT NÄLKÄKUURIT TOIMI PAREMMIN KUIN HIDAS LAIHDUTTAMINEN!!Olet täysin oikeassa. Kyllä säästöliekki on ja olet tosi ahkerasti yrittänyt vakuuttaa yhtä jankkaajaa.
Olen keskustellut erittäin paljon säästöliekistä ravintoterapeutin ja lääkärin kanssa. He eivät kyseenalaista sitä. - Soheir._So
monboibrauhhrntan kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Kyllä säästöliekki on ja olet tosi ahkerasti yrittänyt vakuuttaa yhtä jankkaajaa.
Olen keskustellut erittäin paljon säästöliekistä ravintoterapeutin ja lääkärin kanssa. He eivät kyseenalaista sitä.Kiitos!
- minä !
Soheir._So kirjoitti:
Oikeen oman reaalimaailmas rakentanut. Eletään omissa reaalimaailmoissamme, niin molemmat ovat tyytyväisiä.
Öö..1999??XDXD.
SIIS, USKON SÄÄSTÖLIEKKIIN!! TIEDÄN ETTÄ SÄ MENETÄT LIHASTA NOPEASTI LAIHDUTTAESSASI!!! TIEDÄN ETTEI NOPEAT NÄLKÄKUURIT TOIMI PAREMMIN KUIN HIDAS LAIHDUTTAMINEN!!>
Reaalimaailma on se, mistä voidaan tehdä havaintoja. Siitä tulee reaalimaailma. Niitä on vain yksi. Sinä elät harhamaailmassa.
>
Missä näitä havaintoja on ? Siis missä on tehty tarkkoja, tieteellisiä havaintoja säästöliekistä ? Vai onko kaikki havaitsemisyritykset päätyneet siihen, että laihduttaja pettää itse itseään aliarvioimalla syömisiään ?
>
Hyvä, että käytät sanaa "uskon". Siis todellakin se on vain uskomus, koska reaalimaailmassa on tehty havainnot asiasta: todellakin suurilla ihmisryhmillä on tehty tieteellinen koe, jossa tosiaan on näin käynyt: viiden vuoden jälkeen parhaiten laihdutuksensa kanssa on onnistuneet juuri nopeasti laihduttaneet (jotka ovat saaneet jotain ravinto-ohjausta laihdutuskuurinsa aikana) verrattuna niihin, jotka ovat laihduttaneet perinteisillä tavoilla (ja saaden ravinto-ohjausta). Tämä on siis ihan se asia, jonka vaaka kertoo. Ei se mitään paskaa ole.
Millainen on henkilön uskottavuus, jos hän kuvittelee tieteellisen tuloksen olevan paskaa kun hänen oma kuvitelmansa on sitä vastaan. Ei saatana !
>>Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ?>>>
Öö..1999? >>
Siis miten se, että asia on havaittu jo yli kymmen vuotta sitten, tekee siitä jotenkin epäluotettavan ? Onko Sinulla uudempia tämän kumoavia tutkimuksia ? Sitähän minäkin.
>>Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !>>>
Koska sä tajuat, etten mä välitä sun tieteellisistä julkaisuistas, en edes Nature-tasoisesta reviwistä. >>
Kovin se on muuttunut: ensin oli tärkeää "asiantuntijalausunto", jossa "asiantuntija" vakuutti säästöliekin tieteellisesti todisteelliseksi. Nyt kun niitä tieteellisiä todisteita ei sitten olekaan, niin tiede "jotenkin kummallisesti" menetti merkityksensä reaalimaailman kuvaajana. Olet naurettava tuossa hädässäsi. Uskomuksesi vaan kestää vaikka jo itse tajuat, että yrität kiemurrella kuvitelmaasi todeksi vaikkei se sitä ole.
>>Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä).>>>
Onks tää puhdasta vittuilua.? >>
Kommentoit tähän: "yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä", näin: "Minäkö vain yksinäin?". Myönsit siis, ettet ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa säästöliekistä. Huom. yrittää selittää paskaa !
>
Tuo on jo suuri askel, että myönnät koko säästöliekin uskon asiaksi.
Se on tosiaan ihan samalla tavalla uskonasia kuin on saunatontut tai aaveet/avaruusoliot: niitä nähdään kun ensin uskotaan niihin. Tieteellisen tarkoissa kokeissa moisia ei koskaan kuitenkaan havaita. Tämä pätee siis tonttuihin, aaveisiin ja säästöliekkiin ihan samalla tavalla kaikkiin. Kyse on uskosta ilman reaalimaailman vastinetta. Ihmiset elävät sellaisessa harhamaailmassa, jossa ufot, aaveet ja säästöliekit on totta. Yrittäkää opetella pois noista harhoistanne !
>
En laihduta, mutta jos laihduttaisin, lihastani en menettäisi, koska treenillä ja proteiinilla pystyy estämään lihaskadon suorastaan kokonaan kuten ihan tässä reaalimaailmassa on osoitettu ihan mittaamalla tilanne ennen ja jälkeen laihdutuksen.
>
Mistä tämän tiedät ? Tosiaan, suurelle ihmisjoukolle tehty punnitus viiden vuoden jälkeen näyttää ihan toista tulosta. - Kyllästynyt pitämäär
minä ! kirjoitti:
>
Reaalimaailma on se, mistä voidaan tehdä havaintoja. Siitä tulee reaalimaailma. Niitä on vain yksi. Sinä elät harhamaailmassa.
>
Missä näitä havaintoja on ? Siis missä on tehty tarkkoja, tieteellisiä havaintoja säästöliekistä ? Vai onko kaikki havaitsemisyritykset päätyneet siihen, että laihduttaja pettää itse itseään aliarvioimalla syömisiään ?
>
Hyvä, että käytät sanaa "uskon". Siis todellakin se on vain uskomus, koska reaalimaailmassa on tehty havainnot asiasta: todellakin suurilla ihmisryhmillä on tehty tieteellinen koe, jossa tosiaan on näin käynyt: viiden vuoden jälkeen parhaiten laihdutuksensa kanssa on onnistuneet juuri nopeasti laihduttaneet (jotka ovat saaneet jotain ravinto-ohjausta laihdutuskuurinsa aikana) verrattuna niihin, jotka ovat laihduttaneet perinteisillä tavoilla (ja saaden ravinto-ohjausta). Tämä on siis ihan se asia, jonka vaaka kertoo. Ei se mitään paskaa ole.
Millainen on henkilön uskottavuus, jos hän kuvittelee tieteellisen tuloksen olevan paskaa kun hänen oma kuvitelmansa on sitä vastaan. Ei saatana !
>>Mikä tekee tieteellisestä artikkelista Journal of the American College of Nutrition, Vol. 18, No. 2, 115-121 (1999) epäluotettavan ?>>>
Öö..1999? >>
Siis miten se, että asia on havaittu jo yli kymmen vuotta sitten, tekee siitä jotenkin epäluotettavan ? Onko Sinulla uudempia tämän kumoavia tutkimuksia ? Sitähän minäkin.
>>Tai miksi väität, että kaivamani tieteelliset julkaisut (siis ravintotutkimukset; ja jumalauta Nature-tasoinen review vieläpä) olisivat epäluotettavia, jos et kerran rupea niitä haastamaan ? Haastathan jo !>>>
Koska sä tajuat, etten mä välitä sun tieteellisistä julkaisuistas, en edes Nature-tasoisesta reviwistä. >>
Kovin se on muuttunut: ensin oli tärkeää "asiantuntijalausunto", jossa "asiantuntija" vakuutti säästöliekin tieteellisesti todisteelliseksi. Nyt kun niitä tieteellisiä todisteita ei sitten olekaan, niin tiede "jotenkin kummallisesti" menetti merkityksensä reaalimaailman kuvaajana. Olet naurettava tuossa hädässäsi. Uskomuksesi vaan kestää vaikka jo itse tajuat, että yrität kiemurrella kuvitelmaasi todeksi vaikkei se sitä ole.
>>Hienoa on kuitenkin se, että myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi (et ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä).>>>
Onks tää puhdasta vittuilua.? >>
Kommentoit tähän: "yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä", näin: "Minäkö vain yksinäin?". Myönsit siis, ettet ole ainoa, joka yrittää sepittää paskaa säästöliekistä. Huom. yrittää selittää paskaa !
>
Tuo on jo suuri askel, että myönnät koko säästöliekin uskon asiaksi.
Se on tosiaan ihan samalla tavalla uskonasia kuin on saunatontut tai aaveet/avaruusoliot: niitä nähdään kun ensin uskotaan niihin. Tieteellisen tarkoissa kokeissa moisia ei koskaan kuitenkaan havaita. Tämä pätee siis tonttuihin, aaveisiin ja säästöliekkiin ihan samalla tavalla kaikkiin. Kyse on uskosta ilman reaalimaailman vastinetta. Ihmiset elävät sellaisessa harhamaailmassa, jossa ufot, aaveet ja säästöliekit on totta. Yrittäkää opetella pois noista harhoistanne !
>
En laihduta, mutta jos laihduttaisin, lihastani en menettäisi, koska treenillä ja proteiinilla pystyy estämään lihaskadon suorastaan kokonaan kuten ihan tässä reaalimaailmassa on osoitettu ihan mittaamalla tilanne ennen ja jälkeen laihdutuksen.
>
Mistä tämän tiedät ? Tosiaan, suurelle ihmisjoukolle tehty punnitus viiden vuoden jälkeen näyttää ihan toista tulosta.Keskustelu ei etene. Väärentlet sanojani, vittuilet ja heität lisää paskaa pöydän päälle minkä kerkeet. Minulla on toki paljonkin havaintoja kaikenlaisesta. Esimerkiksi, että kevyesti ja terveellisesti syöminen, ilman liian suurta kcalorivajetta, kuten 800, on tosi helppoa kun alkuun pääsee. Siinä ei menetä lihaksia ja nahka ehtii hyvin mukaan laihtumiseen, jolloinka lopputulos on paras mahdollinen.
>>>Mistä tämän tiedät ? Tosiaan, suurelle ihmisjoukolle tehty punnitus viiden vuoden jälkeen näyttää ihan toista tulosta. >>>
Luulisi sinunkin tajuavan että näitä tutkimuksia on tehty useampiakin kun vain yksi. Eikö kcalorit riitä omilla aivoilla miettimiseen?
>>>Tuo on jo suuri askel, että myönnät koko säästöliekin uskon asiaksi.>>>
Olet uskomattoman nerokas!!
"Ei se mitään paskaa ole."
"Ei saatana !"
"sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä"
"yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä"
"joka yrittää sepittää paskaa säästöliekistä"
"myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi"
"yrittää selittää paskaa !"
Eikö hävetä puhua noin yleisessä keskustelussa. - tämä !
Kyllästynyt pitämäär kirjoitti:
Keskustelu ei etene. Väärentlet sanojani, vittuilet ja heität lisää paskaa pöydän päälle minkä kerkeet. Minulla on toki paljonkin havaintoja kaikenlaisesta. Esimerkiksi, että kevyesti ja terveellisesti syöminen, ilman liian suurta kcalorivajetta, kuten 800, on tosi helppoa kun alkuun pääsee. Siinä ei menetä lihaksia ja nahka ehtii hyvin mukaan laihtumiseen, jolloinka lopputulos on paras mahdollinen.
>>>Mistä tämän tiedät ? Tosiaan, suurelle ihmisjoukolle tehty punnitus viiden vuoden jälkeen näyttää ihan toista tulosta. >>>
Luulisi sinunkin tajuavan että näitä tutkimuksia on tehty useampiakin kun vain yksi. Eikö kcalorit riitä omilla aivoilla miettimiseen?
>>>Tuo on jo suuri askel, että myönnät koko säästöliekin uskon asiaksi.>>>
Olet uskomattoman nerokas!!
"Ei se mitään paskaa ole."
"Ei saatana !"
"sepittää paskaa ihmisille säästöliekistä"
"yrität sepittää paskaa ihmisille täällä jostain säästöliekistä"
"joka yrittää sepittää paskaa säästöliekistä"
"myönnät nyt säästöliekin paskapuheeksi"
"yrittää selittää paskaa !"
Eikö hävetä puhua noin yleisessä keskustelussa.>
Eteneehän tämä: olet nyt tunnustanut, että säästöliekkisi perustuu uskomukseen etkä pysty mitenkään haastamaan noita reaalimaailman todettuja faktoja (nyt kun tajusit, että kyse on ihan ihmisten punnitsemisesta), joista olen antanut havainnot tieteellisten artikkeleiden muodossa. Olet vaan ns. kyykyssä kuvitelminesi - siitä se johtuu, että haluat luovuttaa tämän.
>
Sitä samaa väittää ne, jotka on nähneet ufoja tai aaveita - tai tonttuja.
>
Jotkut pärjää noilla ohjeilla. Ei siinä mitään. Kuitenkin on paljon muitakin tapoja, jotka ovat vähintään yhtä tehokkaita, terveellisiä ja tuottavat parhaan mahdollisen lopputuloksen, laihtumisen.
Muuten niin, menetät lihasta, jos et treenaa, myös vähäisillä miinuksilla.
>>Mistä tämän tiedät ? Tosiaan, suurelle ihmisjoukolle tehty punnitus viiden vuoden jälkeen näyttää ihan toista tulosta. >>>
Luulisi sinunkin tajuavan että näitä tutkimuksia on tehty useampiakin kun vain yksi. Eikö kcalorit riitä omilla aivoilla miettimiseen? >>
Heh, tästä voisi alkaa oikein vittuilla. Tuollaisen puupäisyyden jälkeen olisi todellakin syytä. Artikkeli on ns. review-julkaisu. Siinä on nimenomaan koottu suuri määrä tutkimuksia yhteen ja tutkittu niiden tuloksia. Se on siis yhteenveto suuresta määrästä tutkimuksia. Minulla siis riittää mietimiseen oikein hyvin energiaa, mutta Sinulta näköjään puuttuu palasia !
- Karppi09
Voit sinä noinkin laihduttaa mutta hankalaahan se on ja hirveä totuttelu ellei ole kasvissyöjä ennestään.
Lakatkaa jo pelkäämästä sitä voita ja rasvaa!
Tutkimusten mukaan kaikkein tehokkaimmin laihtuu juuri syömällä paljon rasvaa ja jonkin verran lihaa sekä vähähiilihydraattisia vihanneksia. ja tämä on myös monien suomalaisten havainto.
Itse olen tiputtanut vuodessa noin syöden 26kg ja kohta lähee se 27's kilo pois. Liikuntaa en ole päässyt juurikaan harrastamaan, mutta tämä ruokavalio sopii myös liikkujille. Nälkä tulee kerran päivässä ja syön 2-3 x päivässä.
Kesään mennessä arvelisin sinun pudottavan vähähiilarisella ainakin 10kg, ehkä enemmänkin.- epätoivoinenyritys
No en nyt tosiaan sanoisi tätä hankalaksi! korostan edelleen että oloni on parempi kuin KOSKAAN aikaisemmin. kevyempi, ei ole pahemmin makeanhimoa, eikä muutakaan. niinja tosiaan räätälöin itselleni mielestäni todella terveellisen dieetin, kasviksia, pähkinöitä, vitamiineja,protskuja. tasapainossa kaikki. niinja tosiaan, minullahan ei ole tarvetta laihtua mitään kymmentä kiloa! ja mikä vähähiilarinen, entäs sitten? Enpä tälläkään hetkellä mitään suurta määrää hiilareita syö, ja proteiinivalmisteita päälle. makeannälkä lähtee marjoilla ja joskus hedelmillä. päivässä syön kolme ateriaa, kaikki lähinnä kasviksia. lisukkeena esim. riisiä.
liikun aika hyvin, tuossa aslussa tuon liikunnan määrän taisin kertoakin. niinja painohan on tällä hetkellä 58. - Karppi09
No en nyt tosiaan sanoisi tätä hankalaksi! korostan edelleen että oloni on parempi kuin KOSKAAN aikaisemmin. kevyempi, ei ole pahemmin makeanhimoa, eikä muutakaan. niinja tosiaan räätälöin itselleni mielestäni todella terveellisen dieetin, kasviksia, pähkinöitä, vitamiineja,protskuja. tasapainossa kaikki. niinja tosiaan, minullahan ei ole tarvetta laihtua mitään kymmentä kiloa! ja mikä vähähiilarinen, entäs sitten? Enpä tälläkään hetkellä mitään suurta määrää hiilareita syö, ja proteiinivalmisteita päälle. makeannälkä lähtee marjoilla ja joskus hedelmillä. päivässä syön kolme ateriaa, kaikki lähinnä kasviksia. lisukkeena esim. riisiä.
liikun aika hyvin, tuossa aslussa tuon liikunnan määrän taisin kertoakin. niinja painohan on tällä hetkellä 58.Syöt suuren määrän hiilareita tällä hetkellä mutta jos liikut hirveästi niin tippuu paino ja lihaksista vähän kompensoiden nousee mutta sehän ei haittaa.
10 kg oli arvioni, mitä tiputtaisit vähähiilarisella ruokavaliolla kesään mennessä vastauksena kysymykseesi. Tuosta dieetistä en tiedä. Se voi vaihdella. - katasu_
Karppi09 kirjoitti:
Syöt suuren määrän hiilareita tällä hetkellä mutta jos liikut hirveästi niin tippuu paino ja lihaksista vähän kompensoiden nousee mutta sehän ei haittaa.
10 kg oli arvioni, mitä tiputtaisit vähähiilarisella ruokavaliolla kesään mennessä vastauksena kysymykseesi. Tuosta dieetistä en tiedä. Se voi vaihdella.Kaipaisin sellaisten ihmisten kokemuksia jotka ovat olleet pitempään vähillä kaloreilla. En vain ihan täysin usko, että pitemmällä tähtäimellä hyvin pienillä kaloreilla eläminen tekee olosta hyvän. Keho alkaa nopeasti säästellä sellaisista toiminnoista mitkä eivät ole täysin välttämättömiä elimistössä, mikä näkyy palelemisena, kylminä käsinä, iltaisin ei tule uni ja naisilla monesti menkat loppuu, mikä on huono asia.
Itse laihdutin 30 kiloa 7:ssa kuukaudessa muutama vuosi sitten syöden runsaan aamupalan, runsaan lounaan ja illalla omenan ja raejuustoa. Kalorit jäi aika pieniksi, nälkään kyllä tottui ja olo oli hyvä, mutta.. Liikuin joka päivä hyötyliikunnan lisäksi käyden esim. aerobicissa tai salilla ja kyllä huomasi aika nopeaan, että tehot eivät ole parhaat mahdolliset vähillä ruoilla. Monesti tuntui että lihaksista loppui "paukut" nopeammin. Toisaalta nautin itsekurin tuomasta tunteesta, kun todella laihduin hoikaksi mutta jälkikäteen olen katsellut kuvia niin eipä kyllä kovasta treenistä tullut ainakaan lihaksia. Kenties syynä liian vähät proteiinit ja liian vähäinen ruoka. Nykyään olen tyytyväisempi kroppaani vähän painavampana, mutta lihaksia löytyy ja jaksan treenata enemmän kun syönkin enemmän. Minä valitettavasti kuulun siihen ryhmään joka lihoi takaisin (nyt olen kylläkin hoikistunut jälleen liikunnan takia). Oli muutenkin tosi hankala yrittää pysyä hoikkana, koska jotenkin ittellä tulee noita kiloja tosi helposti takaisin, jos en kokoajan ylläpidä painoa tietoisesti. - hjklmn
liikun aika hyvin, tuossa aslussa tuon liikunnan määrän taisin kertoakin. niinja painohan on tällä hetkellä 58.Siis oletko kahdessa viikossa pudottanut 7 kiloa? Vai laskinko nyt ihan perseelleen...
- Veijo
katasu_ kirjoitti:
Kaipaisin sellaisten ihmisten kokemuksia jotka ovat olleet pitempään vähillä kaloreilla. En vain ihan täysin usko, että pitemmällä tähtäimellä hyvin pienillä kaloreilla eläminen tekee olosta hyvän. Keho alkaa nopeasti säästellä sellaisista toiminnoista mitkä eivät ole täysin välttämättömiä elimistössä, mikä näkyy palelemisena, kylminä käsinä, iltaisin ei tule uni ja naisilla monesti menkat loppuu, mikä on huono asia.
Itse laihdutin 30 kiloa 7:ssa kuukaudessa muutama vuosi sitten syöden runsaan aamupalan, runsaan lounaan ja illalla omenan ja raejuustoa. Kalorit jäi aika pieniksi, nälkään kyllä tottui ja olo oli hyvä, mutta.. Liikuin joka päivä hyötyliikunnan lisäksi käyden esim. aerobicissa tai salilla ja kyllä huomasi aika nopeaan, että tehot eivät ole parhaat mahdolliset vähillä ruoilla. Monesti tuntui että lihaksista loppui "paukut" nopeammin. Toisaalta nautin itsekurin tuomasta tunteesta, kun todella laihduin hoikaksi mutta jälkikäteen olen katsellut kuvia niin eipä kyllä kovasta treenistä tullut ainakaan lihaksia. Kenties syynä liian vähät proteiinit ja liian vähäinen ruoka. Nykyään olen tyytyväisempi kroppaani vähän painavampana, mutta lihaksia löytyy ja jaksan treenata enemmän kun syönkin enemmän. Minä valitettavasti kuulun siihen ryhmään joka lihoi takaisin (nyt olen kylläkin hoikistunut jälleen liikunnan takia). Oli muutenkin tosi hankala yrittää pysyä hoikkana, koska jotenkin ittellä tulee noita kiloja tosi helposti takaisin, jos en kokoajan ylläpidä painoa tietoisesti."Oli muutenkin tosi hankala yrittää pysyä hoikkana, koska jotenkin ittellä tulee noita kiloja tosi helposti takaisin, jos en kokoajan ylläpidä painoa tietoisesti."
Siirry LCHF/VHH ruokavalioon ja anna elimistön pitää huoli painonhallinnasta luonnollista tietä.
Jojoilukuurit eivät ole ikinä toimineet eivätkä tule toimimaan. - Karppi09
katasu_ kirjoitti:
Kaipaisin sellaisten ihmisten kokemuksia jotka ovat olleet pitempään vähillä kaloreilla. En vain ihan täysin usko, että pitemmällä tähtäimellä hyvin pienillä kaloreilla eläminen tekee olosta hyvän. Keho alkaa nopeasti säästellä sellaisista toiminnoista mitkä eivät ole täysin välttämättömiä elimistössä, mikä näkyy palelemisena, kylminä käsinä, iltaisin ei tule uni ja naisilla monesti menkat loppuu, mikä on huono asia.
Itse laihdutin 30 kiloa 7:ssa kuukaudessa muutama vuosi sitten syöden runsaan aamupalan, runsaan lounaan ja illalla omenan ja raejuustoa. Kalorit jäi aika pieniksi, nälkään kyllä tottui ja olo oli hyvä, mutta.. Liikuin joka päivä hyötyliikunnan lisäksi käyden esim. aerobicissa tai salilla ja kyllä huomasi aika nopeaan, että tehot eivät ole parhaat mahdolliset vähillä ruoilla. Monesti tuntui että lihaksista loppui "paukut" nopeammin. Toisaalta nautin itsekurin tuomasta tunteesta, kun todella laihduin hoikaksi mutta jälkikäteen olen katsellut kuvia niin eipä kyllä kovasta treenistä tullut ainakaan lihaksia. Kenties syynä liian vähät proteiinit ja liian vähäinen ruoka. Nykyään olen tyytyväisempi kroppaani vähän painavampana, mutta lihaksia löytyy ja jaksan treenata enemmän kun syönkin enemmän. Minä valitettavasti kuulun siihen ryhmään joka lihoi takaisin (nyt olen kylläkin hoikistunut jälleen liikunnan takia). Oli muutenkin tosi hankala yrittää pysyä hoikkana, koska jotenkin ittellä tulee noita kiloja tosi helposti takaisin, jos en kokoajan ylläpidä painoa tietoisesti.Heitä nyt ensimmäisenä kaikki nutriletut pellolle. Kuuntele kehoasi. Nyt on varoitusvalot päällä.
Käänny ravitsemusterapeutin puoleen tai treeniohjaajan puoleen. Omat neuvosi näyttävät ajavan sinut vain ojasta allikkoon ja sairauteen. - Sirkka Perttunen
Eläinrasvoilla pelottelu saisi jo loppua! Se on aiheuttanut paljon terveysongelmia! Mm. rasvaliukoisten vitamiinien imeytymisongelmina.Johtuen siitä,että ks.vitamiinit imeytyvät pääasiassa eläinperäisistä rasvoista.Kasvisterolien jäämiä on löydetty mm.sydänläpistä! Kasvisöljyt lisäävät kehossa tulehdustiloja. Siirryttyäni n.6 vuotta sitten VHH:lle paino putosi ja lukemattomat oireet hävisivät.Turvotus,ilmavaivat,närästys,päänahan ongelmat jne... VHH ei ole pelkkä painon normalisointi,vaan kyse on kokonaisterveydestä!
- Patrick__
että voisit myös syödä terveellisesti? Ruokavaliosi vaikuttaa suorastaan tuhoisalta pitkään noudatettuna. Siitä puuttuvat esim. hyvät rasvat kokonaan. Näistä on kyllä tietoa saatavilla: siis öljyt, pähkinät, kala yms. Vitamiinilisäyksillä voi paikata yksipuolista ruokavaliota jonkin aikaa, mutta miksi maksaa itsensä kipeäksi vitamiineista kun ruuasta saisit ne monipuolisemmin? Sinulla on korkeintaan pari-kolme ns. liikakiloa (riippuen mm. ruumiinrakenteestasi), joten sinun kannattaisi mieluummin ottaa tavoitteeksi olla vuoden kuluttua "ihannepainossa", jossa sitten pysyttelisit, kuin reuhtaista kesään mennessä itsesi kuihtuneeseen kuntoon ja sinnitellä kaiken aikaa pienessä nälässä. Sanoit, että sinulle on hyvä itsekuri, eikä taipumusta naposteluun, joten sinulla olisi tavallistakin paremmat edellytykset päästä tavoitteisiisi ja pysyä niissä. Kun vielä liikut kaiken aikaa monipuolisesti, ei ihannepainon saavuttamista voi oikein edes estää. 8000 kcal on nälkäkuuri, joka on tosi vähän vaikka et tekisi muuta kuin makaisit sängyssä. Ihannepainon ja -vartalon saavuttaminen on niin monesta seikasta kiinni ei yksin tahdonvoimasta. Jos on (et sanonut olevasi, mutta jos olisit) ruumiinrakenteeltasi tanakka, et saavuta laihduttamalla kuin kuihtuneen olemuksen. Tutustu siis kroppaasi ja pyri OMIIN ihannemittoihisi.
- Patrick__
...siis 800 kcal.. ei 8000. Ja kysymys "miksi et liiku niin paljon..." oli ehkä myös turhan provosoiva, koska kysyjä selvästi liikkuu monipuolisesti. Pointti kuitenkin on, että laihtumiseen on vain yksi tie: kuluttaa enemmän kuin syö. Tässä on 2 vaihtoehtoa:
a) syö niin vähän, että laihtuu vaikka makaisi sängyssä. (800 kcal:lla laihtuu vaikka maaten)
b) katsoo vähän, mitä suuhunsa pistää (=kohtuullinen ruokavalio, EI nälkäkuuri) ja lisää liikkumista siihenastisesta.
- Swordstar
Perus dietti ohjeet.
Rasva on tärkeä osa mitä tahansa diettiä koska rasvat toimivat solujen rakennusaineina, osallistuvat hermoston toimintaan, hormoniaineenvaihduntaan, kasvuun, verenkierron toimintaan ja ruoansulatuskanavan toimintaan, estää masennusta. Eli kasvisrasvan muodossa rasvat.
Proteiini jota saa runsaasti lihasta, kalasta, maitotuotteista sekä joistain kasvipohjaisista tuotteista vaikuttavat kudosten uusiutumiseen & parantumiseen, aivot tarvitsevat myös proteiinia ravinnokseen ja lihakset proteiinista muodostuvia aminohappoja.
Hiilarit: Näitä pitää saada jo ihan verensokerin takia.
Miten se paino sitten tiputetaan? jos normaali kalorinkulutuksesi on 2100cal leikaa siitä max 500-800kcal. Älä tästä tavoitteestasi huolimatta tinkki tästä kaavasta Hiilarit: 50% rasva 25-30% Protsku 20-25% - Sama homma täällä
Säästöliekki ajatus on aika pitkälle tilapäinen. Jos yhtäkkiä pudottaa kalorimäärää oleellisesti, elimistö ihmettelee jonkin aikaa ja alkaa toimia ns. säästöliekillä, mikä alussa voi jopa nostaa painoa 2-3 kiloa ja aiheuttaa epämiellyttävää oloa kuten vilunväreitä, nuhan tunnetta ja migreeniä. Tärkeintä on, että ruoka-ajat ovat erittäin säännöllisiä ja näin elimistö pikkuhiljaa tottuu vähempään energiamäärään ja keho alkaa toimia normaalisti ja rasvat alkaa palamaan oikeen kunnolla. Muistaa kannattaa rypsiöljyä se noin 2 rkl. päivässä.
- yxäxä
kaikille laihduttajille on hyvä ateriakoko ja rakenne kuvattu kirjassa:
ZONE, Oikeaa ruokaa oikeaan aikaan, luku 8.
Kirjan ohjeistus ei saisi olla vain laihdutuskuuri vaan pohja jatkuville ruokailutavoille Onhan selvää, että tähän saakka on syöty väärin, jos elimistä ei ole kuluttanut samaansa energiaa vaan se on kerääntynyt rasvana. Sellaiseen syömisen ei pitäisi koskaan enää palatakaan.
Toinen hyvä Kirja on; "Syö oikein oman tyyppisi mukaan".
Ihmisiä on kudosominaisuuksiltaan, ruuansulatusnesteiltään ym. neljää eri perustyyppiä ja ne pitäisi tunnistaa. Siksi kaikille ei tehoa samat ohjeet.
Ehkä tutuin on tilanne, että toisella on "runsashappoinen vatsa ja toisella vähähappoinen". Jo tämä on lähtökohta erilaisuudelle.
Runsashappoisella liha on avain asia ruuansulatukselle, joten lihan poisjättäminen onnistuu vain vähähappoiselta. jne.
Joka haluaa paikkansa pitävää perustietoa, kannattaa tutustua ja hankkia nämä kirjat ja tutustua niinhin perusteellisesti. niistä löytyy VASTAUS PAINONHALLINNAN KAIKKIIN ONGELMIIN. - kokemuksen äänellä
yxäxä kirjoitti:
kaikille laihduttajille on hyvä ateriakoko ja rakenne kuvattu kirjassa:
ZONE, Oikeaa ruokaa oikeaan aikaan, luku 8.
Kirjan ohjeistus ei saisi olla vain laihdutuskuuri vaan pohja jatkuville ruokailutavoille Onhan selvää, että tähän saakka on syöty väärin, jos elimistä ei ole kuluttanut samaansa energiaa vaan se on kerääntynyt rasvana. Sellaiseen syömisen ei pitäisi koskaan enää palatakaan.
Toinen hyvä Kirja on; "Syö oikein oman tyyppisi mukaan".
Ihmisiä on kudosominaisuuksiltaan, ruuansulatusnesteiltään ym. neljää eri perustyyppiä ja ne pitäisi tunnistaa. Siksi kaikille ei tehoa samat ohjeet.
Ehkä tutuin on tilanne, että toisella on "runsashappoinen vatsa ja toisella vähähappoinen". Jo tämä on lähtökohta erilaisuudelle.
Runsashappoisella liha on avain asia ruuansulatukselle, joten lihan poisjättäminen onnistuu vain vähähappoiselta. jne.
Joka haluaa paikkansa pitävää perustietoa, kannattaa tutustua ja hankkia nämä kirjat ja tutustua niinhin perusteellisesti. niistä löytyy VASTAUS PAINONHALLINNAN KAIKKIIN ONGELMIIN.Toi on vaan illuusiota että 800 kalorilla pärjää. No pärjää varmasti kyllä, mutta ei terveenä kovin pitkän aikaa. Nutriletteihin sun muihin on sentään laitettu kaikki ravintoaineet oikeassa suhteessa ja itse tollasen ruokavalion rakentelu johtaa monesti puutostiloihin.
En usko että nutrilettin keinotekoiset vitamiinit muutenkaan päihittävät oikeasta ruoasta saatuja vitamiineja ja kivennäisaineita. Itseään kuuntelemalla pääsee aika pitkälle, mutta esim. nainen saa helposti kuukautiset loppumaan noin pienillä kaloreilla. Valitkaa oikeaa ruokaa ja kohtuus. Ja kohtuus myös tarkoittaa sitä ettei vedä kaloreita sitten kumpaankaan ääripäähän, liian paljon yli tai liian paljon alle. Itsekuri toki löytyy joiltakin parempana, mutta kyllä itsekuri joutuu pahemmin koetukselle 800 kalorilla ja sehän on ihan luonnollista että tulee mielitekoja, jos vartalo ei saa tarpeeksi polttoaineita. Paleleminen ja unettomuus ovat merkkejä liian vähäisistä kaloreista. Viikon jälkeen ei välttämättä ole vielä merkkejä ilmassa. Nimim. Kokemuksen äänellä
- JO
Kuuntele kroppaasi. Jos kuuntelet, se kertoo mitä tarvitset.
Turha katsoa numeroita - kaloreita tai painoa. Terveys ja onnellisuus ei ole mitattavissa käsitteillä. Vain itse tietää, mitä tarvitsee ja mistä tulee hyvä olo. Aivan helppoa. Syö mitä oikeasti tekee mieli. Anna kehosi päättää. Unohda numerot ja keskity hyvään oloon.
Kaikki suunnitelmat ja tavoitteet estävät nauttimisen nykyhetkestä - ainosta hetkestä, jolloin voit nauttia hyvästä olosta. Hyvä olo, eikös se ollut päämääräsi?
t.JO - Eerin``
Noilla kalorimäärillä, ja kulutuksilla ette valitettavasti laihdu, tiedän kokemuksesta, söin puolivuotta päivässä kork. 1000 kaloria päivässä ja kävin joka päivä 6km lenkillä, tuloksia saamatta. Marraskuussa päätin että pakkohan sitä on laihtua, joten aloitin syömmättömyyden, tiedän; vaarallista! Kohta on kulunut 5kk ja olen laihtunut reilut 10kg syömällä 5 päivänä viikossa illalla pelkkää näkkileipää, ja juustoa. Viikonloppuisin olen syönyt ehkä lämpimän ruoan, herkut olen jättänyt pois, tosin harvoin tulee otettua karkki tai pari. Alkoholin käyttöä en ole vähentänyt. Lenkkeilyä en ole lisännyt, työn ja opiskelujen takia se on jäänyt oikeastaan vain viikonlopun jutuksi.
Tiedän että tämä alkaa kuulostamaan jo sairaalta, suorastaan anoreksialta, mutta oloni on todella hyvä, olen oppinut hallitsemaan nälkääni, mottona: ruoka ei hallitse elämää. - ttkk
Syömällä säännöllisesti paljon laihtuu helposti, kun on energiaa liikkumiseen ja mitä tarvitsee. Välipaloja ei tarvitse tuolleen napostella!
10 kg on lienee helppo tuolleen laihtua puolessa vuodessa.- Veijo
"Syömällä säännöllisesti paljon laihtuu helposti"
Päivän pila?
- Hiljaa hyvä tulee
Kyllä sulla kuulostaa kalorimäärään nähden olevan vähän liian paljon energiaa vievää tekemistä ? 800 alle on jo "paastoarvoja", ota hiukan rauhallisemmin ? Itse olen pudottanut onnistuneesti hiukan samalla tavalla, pysyvästikin. Mutta ei tarvi olla noin paljon menossa ? Venyttele, ota rennosti. Kuulostele itseäsi. Ja näin rankkaa ? kuuria ei suositella viikkoa paljon pitempään. Ota kevennettyjä viikkoja useampia peräkkäin, ja opettele elämäntavaksi kevennetyt päivät. Itse asiassa, eihän sinulla ole paljon pudotettavaakaan. Nautinnollisia kevätpäiviä, armoa itselle.
- Jepjepjepsae
Rasva on elimistöön kertyvää vararavintoa. Ensin lähtee lihakset, rasvakudos viimeiseksi.
Mutta kun luin tuota ohjelmaasi, laskin että kesään menessä painat 10 kg, mikä onkin aikalailla
ihannepaino 160 senttiselle.
Voisit myös aloittaa tupakanpolton. Se kiihdyttää aineenvaihduntaa.- Veijo
"Rasva on elimistöön kertyvää vararavintoa. Ensin lähtee lihakset, rasvakudos viimeiseksi."
Lähde: Aku Ankka? - Veijo
yksinäkemys kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista löytää jostakin vähän tietoa mitä hänen "syö niin paljon kuin haluat" filosofiansa asettaa vaatimuksia elintarvikkeiden ja nimenomaan rasva, proteiini ja hiilihydraatti suhteelle.
jollei mitään niin hänen menetelmänsä jää vain yhdeksi epäonnistumisksi monien joukossa.
- itse kokenut
kevyt tuotteet ovat huijausta, kaupat täynnä kevyttä ja lightiä ym ja kansa senkun turpoo....
koita jättää hiilarit pois, vain 70-100g vrk ja nekin marjoista, vihanneksista ja juureksista, miel ei paljon hedelmiä, hedelmä sokeri tuo viskeralista rasvaa!
eli, rasvojaja proteiineja, ne ovatelimistön ainoa rakennus aine, ja kun elimistösi o tottunut ottamaan energian rasvoista, kehosi metabolia muuttuu ja alkaa käyttämään rasvoja tehokkaasti myös kehostasi, googleta esim Antti Heikkilä (ravinto ja terveys? - Lukenut
Kuinka pitkään meinaat tollasella älyttömällä dietillä olla, luulempa ettet kovin pitkään. Jos et ole huippukehonrakentaja tai fitnesurheilija valmistautumassa kisoihin niin lopeta tommonen hullutus. Ensinnäkin syöt ihan liian vähän rasvoja, kehon rasva-aineenvaihdunta tarvitsee ehdottomasti rasvaa kun syöt vihanneksia moni vitamiini jää imeytymättä kehoosi, liikut paljon ja tolla kalorimäärällä et voi jaksaa täysipainoiseen reenaamiseen tulee varmasti tunteita että en jaksa. Sulla on niin vähän ylipainoa että ei ole mitään syytä tommoseen touhuun. Ensimmäisenä jätä ihmeessä noi ruuankorvikkeet, mitä ne sitten onkin pois.Kiinnitä huomio hiilihydraatteihin ja syö riittävästi hyviä rasvoja, lähes jokainen ihminen syö ihan liian paljon hiilareita. Kun syöt hiilareita niin syö vain ja ainoastaan täysjyvätuotteita, perun,pasta pois kokonaan, lihaa,kalaa,kanaa,kananmuna,oliiviöljy,esim.becel leivänpäälle, muissa markariineissa voi olla ns:transrasvoja niitä pitää välttää esim.voissa on hyvin vähän kyseistä rasvaa. Kun syöt liikaa hiilareita haiman pitää kehittää insuliinia jotta ne muuttuvat sokeriksi sen takia veressä on jakuvasti liian korkea insuliiniresistanssi joka voi varsinkin vanhemmiten laukaista kakkostyypin diapeeteksen.Itse olen vuoden alusta alkanut vähentää turhien hiilareitten syöntiä paino on pudonnut 4kg, hitaasti mutta varmasti, paino on myös helpompi pitää kun se putoaa maltillisesti. PS. Turha pillerien syönti ei kannata rahat vaan menee itse otan yhden monivitamiiniporetapletin päivssä liikun n.5 kertaa viikossa ja on tosi kevyt ja hyvä olo mulle se ainakin riittää .
- on !
Karseeta tosiaan, kun heti kun joku kirjoittaa dieetistään, jotkut vitun veijot tulee inisemään, että "tuo on väärin, tee kuten minä - ainoastaan minä olen oikeassa". Lopettakaa tuollainen itku !
>
Aloittajan ei tarvitse noilla mitoilla ollakaan kovin pitkään dieetillä.
>
Miksi ? Niin, mitään syytähän tällaiseen "neuvoon" ei ole. Ateriankorvikkeet ovat varsin hyvä tapa, jos haluaa laihtua.
>
Yhdessäkään Suomessa myytävässä pöytämargariinissa ei ole transrasvoja.
>
Insuliiniresistensi, ole hyvä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Insuliiniresistenssi !
>
http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success". Erittäin vähän kaloreita sisältävä (eli nopea laihdutus) on yksi parhaista tavoista pitkäaikaisen painonhallinnan onnistumiseen. - lukenut
on ! kirjoitti:
Karseeta tosiaan, kun heti kun joku kirjoittaa dieetistään, jotkut vitun veijot tulee inisemään, että "tuo on väärin, tee kuten minä - ainoastaan minä olen oikeassa". Lopettakaa tuollainen itku !
>
Aloittajan ei tarvitse noilla mitoilla ollakaan kovin pitkään dieetillä.
>
Miksi ? Niin, mitään syytähän tällaiseen "neuvoon" ei ole. Ateriankorvikkeet ovat varsin hyvä tapa, jos haluaa laihtua.
>
Yhdessäkään Suomessa myytävässä pöytämargariinissa ei ole transrasvoja.
>
Insuliiniresistensi, ole hyvä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Insuliiniresistenssi !
>
http://www.nature.com/oby/journal/v9/n11s/abs/oby2001134a.html "VLCD with active follow-up treatment seems to be one of the better treatment modalities related to long-term weight-maintenance success". Erittäin vähän kaloreita sisältävä (eli nopea laihdutus) on yksi parhaista tavoista pitkäaikaisen painonhallinnan onnistumiseen.Tässä tekstiä tohtori Tolosen sivuilta!
Ylipainoisilla insuliiniresistenssi lisää haiman insuliinin eritystä, mutta kudokset eivät kykene otamaan sokeria vastaan normaalisti. Syynä on solujen reseptoreiden eli vastaanottimien heikkeneminen. Kun verensokeri ei alene, haima pumppaa lisää insuliinia verenkiertoon, jolloin hyperinsulinemia pahenee, mikä johtaa noidankehään. Insuliiniresistenssi pahentaa hyperinsulinemiaa ja päinvastoin. Ennen luultiin, että lihavuus aiheuttaa hyperinsulinemiaa ja insuliinresistenssia, mutta todellisuudessa asia onkin päinvastoin. - A.Hreikkilä fani
lukenut kirjoitti:
Tässä tekstiä tohtori Tolosen sivuilta!
Ylipainoisilla insuliiniresistenssi lisää haiman insuliinin eritystä, mutta kudokset eivät kykene otamaan sokeria vastaan normaalisti. Syynä on solujen reseptoreiden eli vastaanottimien heikkeneminen. Kun verensokeri ei alene, haima pumppaa lisää insuliinia verenkiertoon, jolloin hyperinsulinemia pahenee, mikä johtaa noidankehään. Insuliiniresistenssi pahentaa hyperinsulinemiaa ja päinvastoin. Ennen luultiin, että lihavuus aiheuttaa hyperinsulinemiaa ja insuliinresistenssia, mutta todellisuudessa asia onkin päinvastoin.Olen samaa mieltä kanssasi tuosta insuliini erityksestä (sitä antti heikkiläkin painottaa) eli, kun syöt vain proteiineja ja rasvoja, ei haiman tarvitse pumpata insuliinia ja kun määrätyn ajan syöt vain rasvoja ja proteiineja, elimistön rasva metabolia muuttuu takaisin sellaiseksi kun se on ihmis eläimelle luotukin, eli rasva aineen vaihdunta kiihtyy ja elimistö tottuu käyttämään rsvoja ja näin ollen ei turhia hilareita tarvita, hiilarit eivät ole edes elimistöä rakentavia, ne ovat ravinto tieteellisesti aivan turhia ja muuttaa elimistön aineen vaihdunnan vääristyneeksi ja tulee sokeri piikejä ja pohjia jotka altyistavat lihomiselle j insuliinihan on lihottava hormmoni!
- leenaa1000
Mitäs jos söisit ihan normaalisti mutta terveellisesti ja liikkuisit samalla?
Vain tällä tavalla saat pysyviä tuloksia. Mitä luulet että tapahtuu kun nostat päivittäistä kalorimäärää normaaliin???? Juuri niin, silloin lihot ja todennäköisesti aika nopeasti painat enemmän kuin silloin kun aloitit. Ja sitten aloitat taas uuden dieetin - laihdut ja lopetat dieetin - lihot - aloitat uuden dieetin - laihdut - lihot ja kierre on valmis....
Unohtakaa nyt hyvät ihmiset nämä dieetit ja käyttäkää järkeä syömisessä. Se kun ei oikeasti ole vaikeaa! Terveellinen normaaliruoka, vähän sokeria tms ja paljon liikuntaa eikä koskaan tarvii olla dieetillä tai murehtia painoa.- Veijo
Ehkä kehonrakentajille lisäravinteinen ja muine arveluttavine asioineen.
- VaimoaanIhasteleva
Vaimoni on nyt karpannut pari kuukautta ja tulokset ovat erinomaisia!
www.karppaus.info
Onnea matkaan... ;)- Veijo
"Tule, tsekkaa ja osallistu. Netin parhaat toiminnot.Ilmaista."
Kuin Tsekeissä Neuvostoarmeijan miehityksen aikana.
"Suuri asenäyttely puistossa, sisäänpääsymaksuna korkeintaan henki" - epätoivoinen yritys
Veijo kirjoitti:
"Tule, tsekkaa ja osallistu. Netin parhaat toiminnot.Ilmaista."
Kuin Tsekeissä Neuvostoarmeijan miehityksen aikana.
"Suuri asenäyttely puistossa, sisäänpääsymaksuna korkeintaan henki"no nyt on päästy kiloissa 55 kg. Olo on edelleen hyvä, olen alkanut näyttämään varsin terveeltä, ja yllättävää kyllä, lihaksikkaammalta myös. Joten en enää allekirjoita noita polttotapoja, juoksentelen edelleen yli 10 km lenkkejä jokatoinen päivä, ja syön 800 kcal päivä, korkeintaan, usein jää alle.
en aio vielä lopettaa, vaan jatkan mahdollisesti 53, sen jälkeen aloitan todella hitaan kalorimäärän nostamisen. Saa nähdä, miten käy, mutta tsemiä muillekin. mitat on tällä hetkellä
lantio; 83, 5
vyötärö; 65
rinnanympärys; 83
ja yhteensä miinusta on tullut siis 15 senttiä! :) olen kyllä dieettiini tyytyväinen, enkä pahemmin ole oireillutkaan, luultavasti kattava ravintolisä ja protskut auttaa asiaa. - bulla
epätoivoinen yritys kirjoitti:
no nyt on päästy kiloissa 55 kg. Olo on edelleen hyvä, olen alkanut näyttämään varsin terveeltä, ja yllättävää kyllä, lihaksikkaammalta myös. Joten en enää allekirjoita noita polttotapoja, juoksentelen edelleen yli 10 km lenkkejä jokatoinen päivä, ja syön 800 kcal päivä, korkeintaan, usein jää alle.
en aio vielä lopettaa, vaan jatkan mahdollisesti 53, sen jälkeen aloitan todella hitaan kalorimäärän nostamisen. Saa nähdä, miten käy, mutta tsemiä muillekin. mitat on tällä hetkellä
lantio; 83, 5
vyötärö; 65
rinnanympärys; 83
ja yhteensä miinusta on tullut siis 15 senttiä! :) olen kyllä dieettiini tyytyväinen, enkä pahemmin ole oireillutkaan, luultavasti kattava ravintolisä ja protskut auttaa asiaa.Haluaisitko antaa vaikka parin päivän esim. ruuat, miten olet syönyt?
Minkä verran syöt hiilareita, jos olet laskenut..
- Tyttönen
Mä oon käyttäny alle 900kcl dieettiä nyt kolme viikkoa. Viikonloppusin menee yli kun juo alkoholia, ei ole kuitenkaan silloinkaan paino noussut. 3vk ja 62 kg nyt 58kg, eli 4 kiloa.
Minun muutama päiväni ruokapäiväkirjasta:
aamupala:
4 viljan puuro (1dl hiutaleita eli 30g) 100kcl
lounas:
kasvissosekeitto (yhteensä, annokseni 1/5 eli 3,5dl)
yhteensä porkkanaa 100g 36kcl
parsakaalia 200g 66
kukkakaalia 300g 60kcl
2 kasvisliemikuutiota 70kcl
yhteensä 232kcl 1/5 eli 47kcl
välipala: porkkana 28kcl
päivällinen:
katkarapuwok (yhteensä, annokseni 1/3 )
yhteensä katkarapu 400g 400kcl
wok vihannekset 400g 140kcl
ruokaöljy rkl ja tl 160
yhteensä 710kcl 1/3 eli 240kcl
iltapala:
kevyt raejuusto 100g 65kcl
proteiinijuoma100kcl
maito 1,75dl 70kcl
yhteensä kaloreja 865kcl
Annokset ihan kelpo kokoisia, proteiinia tarpeeksi.
Toinen päiväni
aamupala:
puuro yhteensä (annos 1/2 kattilallisesta)
: ruislese 0.5dl 50kcl
kaurahiutaleet 0.5dl 75kcl
mehukeitto sokeriton 0.5dl 5kcl
yhteensä 125kcl lautasellinen eli puolet 63kcl
lounas:
porkkana 28kcl
omena 50kcl
maitorahka kevyt 140kcl
välipala:
1/2 porkkana 15kcl
ateriankorvausjuoma 210kcl
päivällinen:
leipäjuustosalatti150kcl
raejuusto kevyt 0.5dl 33kcl
iltapala:
hapankorppu 30kcl
katkarapukimara 92kcl
yhteensä n.800kcl
Tavoitepaino 55-53 riippuu miltä näyttää.- diplomiliikkuja
Ei tuo kyllä oikein mistään kotoisin ole. Ala syömään ihan kotiruokaa ja liiku sitten tarpeeksi. Ruokaympyrä lautasmalli on paras.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315986- 393922
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122808
- 292262
- 122237
- 1621916
- 231639
- 1051372
- 261335