käyttää traktorin perseessä olevaa lumilinkoa taajama-alueella.
Ymmärrän kyllä näitä tien kunnossapitäjiä, mutta v...ti tänään kun pyorätietä pitkin meni
linko joka tukki juuri puhdistamani kulkuväylän. Ennen on kaupunki hoitanut tämän
pyörätien auraavalla kalustolla nyt joku yksityinen TOLLO tällä lingolla.
On luvallista
2
449
Vastaukset 2
- Ö__Ö
Siis ONKO
- Ongelmia on...
No eihän se ole oikein, että lumia työnnetään enemmältä yksityisten tonttien liittymiin. Täällä vähän pohjoisemassa on jo kohta kymmenen vuotta ollut kaupungin työntävässä kalustossa hyrauliset lipat estämässä lumen pakkautumista tonttien liittymiin. Kyllä sillä traktorin lingolla voi vetää hieman liittymien kohdalla ilman puhallusta jos kuski vain viitsii sen tehdä.
Nyt näyttää täälläkin olevan jo noita traktoreita linkoamasssa pihakatuja suoraan tonteille. Tämäkin on sitä säästöä, ettei lunta enää kuskata lumenkaatopaikoille. Kadunvarren pensaat kyllä kärsivät pakkaslumen työntämisestä niiden läpi. Katsotaan tuleeko näihin pensaisiin pysyviä vaurioita, jos tulee, niin kaupungin katuosaston puheille sitten korvausta hakemaan.
Mielestäni ei lumia saa työtää/lingota kenekään tontille tai sille johtavalle tielle. Soitto kaupungin katuosastolle auttaa varmasti asiaa, etenkin kun alkaa puhella korvauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459