palstalaisella on isoin oma tontti? Mökkitonttii ei lasketa!
Täälä vähä reilut 2500 neliötä. Ja iha ikioma.
Katotaanks kenellä
34
548
Vastaukset
sitten iso tuohon verrattuna! 4 hehtaaria löytyy talon ympäriltä
- tonttitonttu
He, no nii on vähä isompi sitte! :)
- kukkivapottu
53 hehtaaria ja kantatila.. Enämpi olisi ellei maita olisi kyläläisille kuuskytäluvulla jaeltu.
- Myy-Pikkuinen
hmm, lasketaanko pellot ja metsätkin siihen, tai no lasken mut ihan helvetin paljon, niin paljon etten edes ole koskaan tullut kysyneeks. Mut ne ei ooikeesti ole vielä mun.
- horsehund
Niin kysymyshän kuului "Katotaanks kenellä palstalaisella on isoin oma tontti?"Joten kun sulla ei ole mitään niin sun ei tarvii kertoo satuja.
2hehtaaria on torpan ympärillä osa toimii ratsastuskenttänä ja hevosaitauksena. - sussah_
horsehund kirjoitti:
Niin kysymyshän kuului "Katotaanks kenellä palstalaisella on isoin oma tontti?"Joten kun sulla ei ole mitään niin sun ei tarvii kertoo satuja.
2hehtaaria on torpan ympärillä osa toimii ratsastuskenttänä ja hevosaitauksena.sullax on se sata vuotias torppa
kun tuo yks ei ruvennu! ;) Minun unelmatalon (okei, olisi se ollut vähän liian syrjässä työpaikkoja ajatellen) ympärillä ja takana sitä olisi sentään ollut tonttia 90 hehtaaria, minusta se ajatuksena silloin tuntui kyllä enemmän kansallispuistolta kuin omakotitalon tontilta...
N. 3500 neliötä on meidän tontti ja täällä se ei todellakaan ole paljon. Naapurilla ON suurempi...... :DMeillä on pieni tontti kun vertaan näihin muihin, vähän alle kaksituhattaneliöö, koko tontti on aidattu turvalliseksi koirille...ja meille tää tontti on kyllä ihan riittävän kokoinen...
No minä komppaan sinua :) Kun vähän tolleen menee täälläkin :D
Tosin täytyy sanoa,että välillä tuntuu,että noit koissut ei pahemmin tuotakaan "pihamäärää" arvosta,kun aina ne vaan helmoissa roikkuis.Tarttis itse juosta vissiin niitten kanssa ympäri taloakin :Dmolossi kirjoitti:
Tosin täytyy sanoa,että välillä tuntuu,että noit koissut ei pahemmin tuotakaan "pihamäärää" arvosta,kun aina ne vaan helmoissa roikkuis.Tarttis itse juosta vissiin niitten kanssa ympäri taloakin :DNäin talvella on meillä vähän samajuttu, mutta kesällä kyllä kisaavat keskenäänkin tuolla...
molossi kirjoitti:
Tosin täytyy sanoa,että välillä tuntuu,että noit koissut ei pahemmin tuotakaan "pihamäärää" arvosta,kun aina ne vaan helmoissa roikkuis.Tarttis itse juosta vissiin niitten kanssa ympäri taloakin :Dmeilläkään ei koirat pahemmin arvosta tuota pihamäärää, kun niiden mielestä niiden tontti käsittää kai koko läänin tai koko Pohjoiskalotin. ;D
Ursa kirjoitti:
meilläkään ei koirat pahemmin arvosta tuota pihamäärää, kun niiden mielestä niiden tontti käsittää kai koko läänin tai koko Pohjoiskalotin. ;D
Kait sitten täytyy noin ajatella noitten perskärpästen kanssa :D
Tietäisit vaan mikä homma oli,kun silloin kun muutettiin kerrostalosta tölliin,niin silloinen koira,1 kpl,oli naama lätteellän,jos se edes yritettiin yksin ulos pistää.Ei suostunut tarpeitaan pihalle tekemään sitten millään,ja heti jos ulko-ovi suljettiin niin se ampas kuistille nenä kiinni oveen sitä auki hypnotisoimaan o_O
No tuon tyypin henkisiä perintöjä on sitten noille muillekin jättänyt,näemmä...- ratsu väki
Oh-hoh, onpas pieni tontti tosiaan.Meillä pihan ympärillä on 4500 neliötä, aidattua tietenkin, ja sit muuta maata on n150 hehtaaria.Siihen kuuluu niin mettää, vettä ja peltoa ja hevosten laidunmaita ja maneesi ja ratsastuskenttä.
- tonttitonttu
Joo meil taitaakin olla sit aika pieni tontti!
Mut hyvin riittää, ei tarvita isompaa....niin riittää mullekin, ja pienempikin riittäisi. :)
Perintöjä ja maita ja mantuja kun on ruvettu jakamaan siellä Suomenpäässä... mulla tulee niistä painajaisia jo kymmeniä vuosia etukäteen. Luulen että olen oikeastaan jonkinlainen intiaani... ei minusta maata ole oikein mitään järkeä omistaa. Niin kuin ei ilmaakaan. :)Ursa kirjoitti:
...niin riittää mullekin, ja pienempikin riittäisi. :)
Perintöjä ja maita ja mantuja kun on ruvettu jakamaan siellä Suomenpäässä... mulla tulee niistä painajaisia jo kymmeniä vuosia etukäteen. Luulen että olen oikeastaan jonkinlainen intiaani... ei minusta maata ole oikein mitään järkeä omistaa. Niin kuin ei ilmaakaan. :)se järki,kun sopivasti on mökin ympärillä, ettei ihan naapurin naamaa tarvi omalta pihalta katella. Ja sit se että saa polttopuut läheltä. Liika on tietty pahasta niinkuin kaikessa. Ja että nuo elukat saa ravata omilla mailla,eikä tarvi pelätä että joku alkaa vikisemään koiran tai kissan paskasta.
prosko kirjoitti:
se järki,kun sopivasti on mökin ympärillä, ettei ihan naapurin naamaa tarvi omalta pihalta katella. Ja sit se että saa polttopuut läheltä. Liika on tietty pahasta niinkuin kaikessa. Ja että nuo elukat saa ravata omilla mailla,eikä tarvi pelätä että joku alkaa vikisemään koiran tai kissan paskasta.
Onhan siinä puolensa. Ja ihan oikeasti se 90 hehtaarin tontti olisi ollut aika cool, vaikka en minä sen takia siihen taloon ihastunut. :D
Tässä meidän ympärillä on niin harvaan rakennettu, että siinä mielessä on ihan sama, onko se suo jolla kuljen oma vai jonkun toisen... :) Lähin naapuri on kyllä harmittavan lähellä. Onneksi ne on ihan huippunaapureita! Ja koirankakasta ei ole vielä tullut valituksia.Ursa kirjoitti:
Onhan siinä puolensa. Ja ihan oikeasti se 90 hehtaarin tontti olisi ollut aika cool, vaikka en minä sen takia siihen taloon ihastunut. :D
Tässä meidän ympärillä on niin harvaan rakennettu, että siinä mielessä on ihan sama, onko se suo jolla kuljen oma vai jonkun toisen... :) Lähin naapuri on kyllä harmittavan lähellä. Onneksi ne on ihan huippunaapureita! Ja koirankakasta ei ole vielä tullut valituksia.90 hehtaaria ollu kamala työ hoitaa. Niin kun on hyvät naapurit niin niittenkin maat kuuluu oikeastaan omaan tonttiin=) niinku meillä. Pääasia että pääsee lenkille omalta pihalta...tai siis ainakin luontoon.
prosko kirjoitti:
90 hehtaaria ollu kamala työ hoitaa. Niin kun on hyvät naapurit niin niittenkin maat kuuluu oikeastaan omaan tonttiin=) niinku meillä. Pääasia että pääsee lenkille omalta pihalta...tai siis ainakin luontoon.
...ei voi siis valittaa! :)
- g-pula-aho
Edelleen 1000 neliötä ja aidattu ns. "puutarhatontti" = omenapuita,marjapensaita,hyötykasvillisuutta,koristekasveja,puita ja pensaita.Ja aivan iki oma . :-))
Hyvin nyt näkee, miksi aloitustani ei ymmärretty :-))
Pientaloalueella isossa kaupungissa tämän kokoinen tontti kun meillä on jo iso. Talot on aika vierivieressä. Esim. tutuilla Helsingissä on tontti vähän yli 500 neliötä ja tontilla liki 200 neliön talo. Siinä ei paljon pihaaluetta sitten enää ole.
Ja se on PKS:lla aika yleistä ettei taloa kierrä kun pieni kaistale tonttia...
Taajaman ulkopuolella tämä tontti olisi varmasti pieni, mutta ei tässä mitään lisää tilaa tarvita riittää aivan hyvin. Ja jos nyt välttämättä haluaa tilaa lisätä on tässä rakennusoikeutta jäljellä. :-))
Jos minä sanon, että minulla on kaikkea ja enemmän kun tarvitsenkaan, se on lukijan silmässä mitä sillä ymmärtää.
Ja jos metsää ja rantatonttia ei kerran saanut mukaan laskea..... ;-)- g-pula-aho
Hoh hoijakkaa mitäpä muuta tähänkin taas sanoisi??
Luule mitä luulet ihan sama minulle, itse elämäni,asuntoni ja varallisuuteni tiedän, et suinkaan sinä.
Ja kyllä se 1000 neliötä tonttia ja 150 neliötä taloa muuta riittää aivan mainiosti.
Suuremmoisin saavutukseni on kyllä jossain ihan muussa, kun omistamisessa YHDESSÄ mieheni kanssa! - g-pula-aho
lainaus kirjoituksestasi;
"mut sut tuntien en kyl usko alkuunkaan tohon koko juttuun. "
???? Miten niin minut tuntien? Noin voi sanoa ainoastaan ihminen, joka minun OIKEASTI tuntee ja on tuntenut kauan??
Missä me olemme tavanneet? Minä en ainakaan tunne sinua ja herranähkööt, tuollaiset ihmiset eivät ystävä ja tuttavapiiriini todellakaan kuulu!! :-O
Paistaako Tampereella aurinko ??? - tinys´s
g-pula-aho kirjoitti:
Hoh hoijakkaa mitäpä muuta tähänkin taas sanoisi??
Luule mitä luulet ihan sama minulle, itse elämäni,asuntoni ja varallisuuteni tiedän, et suinkaan sinä.
Ja kyllä se 1000 neliötä tonttia ja 150 neliötä taloa muuta riittää aivan mainiosti.
Suuremmoisin saavutukseni on kyllä jossain ihan muussa, kun omistamisessa YHDESSÄ mieheni kanssa!Kuulostaa aikas mukavalta. Onhan tollanen nyt aivan eri juttu asua, kun jossain kaupungin sossu-lähiössä vuokrakasarmissa. Vaikka tuota vuokrakasarmia mitenkä puollustelisi , niin valhetta , valhetta vainen -laulun sanoin.
- Heloisa
1500 neliötä. Ruohonleikkuuaikaan liian iso, muuten liian pieni. Nyt kun on paljon lumitöitä, olisi kiva olla ilman tonttia ja asua kerrostalossa.
- Metsien Mies
On Suomen metsät yhtä kotitonttia. Kuljen niissä ja ruokin eläimiä ja monet luonnoeläimet jo tunnistaa minut ja uskaltavat tulla näkyville tai kulkevat jälkiä myöten perässä.
Ne ovat oppineet tietämään että sieltä aina löytyy heille jotain pientä suuhunpantavaa. Ne ovat minun kotieläimiä.
Kuka pistää paremmaksi kotitontin.- Pukeli 1
ihana mies, et kehu, etkä kerskaa.
Valitettavasti olen varattu, mutta lentosuukkoja lähetän siltikin ! :D - Metsien Mies
Pukeli 1 kirjoitti:
ihana mies, et kehu, etkä kerskaa.
Valitettavasti olen varattu, mutta lentosuukkoja lähetän siltikin ! :DKauniisti kirjoitit niin saat pysyvän luvan liikkua minun kotitontillani. Kerro terveisiä ketuille, kärpille, lumikoille, näädille, korpeille joita ruokin ja kauriille joista jotkut tulee metsän suojasta muutaman kymmenen metrin päähän katselemaan minua. Minä puhun niille ja ne tuijottaa silmiin. Nämä kaikki ystäväni ovat aika syvällä metsässä, joissa vaellen kesät talvet vapaa-aikanani. Mitkään näistä ei ole Citi-eläimiä-
- ei tartte kertooo
omaisuuden omaavien ei tarvii.....
ainakaan kehäkolmosen eteläpuolella..........- 15+17
kyl meil on mahtavat sementti partsit, jos krassit roikkuu muavi ruukuis, taustalt kuuluu nostalkine pärinä ko mopo pojat pärrää ettei saaha pesimä rauhaa.
- 122
fiksu,että on 3200 tontti ja maata kaikenkaikkiaan 68 hehtaarii.Eiks mä ookki fiksu ja hiano;;)))))!!!!!!
- hehe TOTUUS! hehe
Valehtelijoita melkein koko ketju täynnä. =))))))))
- ;;;-DDD
Tila: Offline
Kirjautunut viimeksi: 2.5.2012 22:18
Liittynyt jäseneksi: 1.7.2005
1 vierailijaa tänään
301 vierailijaa yhteensä ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54588
- 78571
- 39528