Tätä VL palstaa lukiessa huomaa nopeasti, että on "kinaa" vl- uskovaisten ja ei vl-uskovaisten kirjoittajien välillä. Itse ajattelen, että eikö nyt tervejärkinen aikuinen ihminen osaa asiallisesti kirjoittaa viestejä ja keskustella asioista. Luulisi molemmin puolin löytyvän järkeä sen verran, että asioista voisi jutella ilman sättimistä.
Oli jumalaton ihminen tahi ei, niin onko se niin vaikea hyväksyä toista, vai pitääkö sulkea silmät ja kieltää kaikki mikä ei kuulu vl-uskontoon?
Huomaan myös, että täällä kritisoidaan vl-uskontoa, eikö mikään riitä? Kyllä ihmiset saavat uskoa tai olla uskomatta, miten itse haluavat, eikö tämä ole vapaa maan sen suhteen?
Missä vika? kertokaa joku.
Hyvät ihmiset
60
644
Vastaukset
- Näin!
täysjärkinen ei usko vl-valheoppeihin.
- uskova äiti**
kritisoidaan lähinnä siksi, että he pitävät itseään ainoina oikealla tavalla uskovina. Harvapa kristitty tulkitsee evankeliumia näin toista kristittyä vastaan vaan ymmärtää sen, että usko on kritityille yhteinen vaikka tavat ja rituaalit voivat olla hyvinkin erilaisia.
- meeri 5
itsekin, että tästä se lähinnä johtuu. Ei anna aihetta sättimiseen, vaan kritiikkiin ja se suotakoon.
- lyyleri
hyvänen aika, eikö se oo kansakunnan etu, että edes joku ryhmä uskoo vakaasti asiaansa ja elää sen mukaisesti.?
- Siitä vaan
lyyleri kirjoitti:
hyvänen aika, eikö se oo kansakunnan etu, että edes joku ryhmä uskoo vakaasti asiaansa ja elää sen mukaisesti.?
niihin saatanan oppeihin, joita SRK ja vl-saarnamiehet opettavat. Kuka estää?
- härski oot
lyyleri kirjoitti:
pilkan muita kohtaan lyyleri?
- Anti Kosonen
lyyleri kirjoitti:
palstalla oikea ristityn rehellinen mielipide. Ei ole Suomessa kuin yksi ryhmä, mikä elää ja uskoo kunnolla. Muut ovat täynnänsä kuolleitten luita, helvetin matkamiehiä, juudaksia, pedofiilejä ja mitä kaikkia niitä piru-parkoja onkaan.
- Kerro!
nimittelevät vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia?
- uskova äiti**
lyyleri kirjoitti:
etu ei ole käyttää Raamattua toista kristittyä vastaan vaan se on Sanan väärinkäyttöä.
- uskova äiti**
asiaan saa uskoa, mutta jos tulkitsee Jumalan sanaa toista kansankirkon kristittyä vastaan, siis väärinkäyttää Sanaa, tulee toimia omana itsenäisenä kirkkona eikä kansankirkon sisällä pappeina ym. sielunhoidollisissa viroissa.
lyyleri kirjoitti:
uskotte asianne, ettö usko Jeesuskeen Herrana.
Olette vain järjestö, ette kritittyjä, jotka elää "muka ojeidenne" mukaan- ongelmia.
lyyleri kirjoitti:
Mutta onneksi meillä muilla riittää rahaa. Muuten ette pärjäisikään. Siis ilman sosiaalitukiamme.
- Jepjep....
Muuten ihan jees avaus mutta tämä : "Oli jumalaton ihminen tahi ei, niin onko se niin vaikea hyväksyä toista, vai pitääkö sulkea silmät ja kieltää kaikki mikä ei kuulu vl-uskontoon?"
sai ajattelemaan että oletko sinäkin niitä jotka pitävät kaikkia muita kuin veeälliä jumalattomina? Niin mustavalkoisen ihmisen kanssa ei vain voi järkevästi keskustella. Toivottavasti et tarkoittanut näin.- uskova äiti**
päättyisi, jos kanskirkon sisällä toimivat vanhoillislestadiolaiset eivät käyttäisi Sanaa väärin toista kristittyä vastaan. Toinen mahdollisuus olisi se, että kotikirkkonsa voisi valita, eikä se määräytyisi asuinpaikkakunnan mukaan.
- 5+5
jos vl. sydeemi muutaa tapansa ja lopettaa haukkumisen "epäuskoiset" siihen se loppuu riitely.
Mutta oppiiko tämä seurakunta tavoille? tuskin- Tämä kiinnostaa
Miksi sinä kutsut vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia?
- niin onnellinen
Lainaus
"jos vl. sydeemi muutaa tapansa ja lopettaa haukkumisen "epäuskoiset" siihen se loppuu riitely."
Tuossa on perää, kyllä voi olla uskovainen sisimmässään vaikka ei juuri vl-uskovainen ole, onhan noita muitakin suuntauksia. Olen VL, mutta en ota sitä niin vakavasti, en ole aikonut erotakaan ihan siitä syystä että en jaksa käsitella sitä tilannetta että olen eronnut, ja sitten pelkään seuraamuksia, tulenko menettämään puolet ystävistäni, hylätäänkö minut?.. Minulla on paljon ystäviä vl:lään kuuluvia ja ei kuuluvia..on totta, että vl piireissä puhutaan "epäuskoisesta",jos ei kuulu vl:liin, eikä katsota hyväksi jos liikkuu esim. näiden kaveripiireissä. Mutta kuitenkin muut ystäväni jotka eivät ole uskomassa, hyväksynyt minut tällaisena, eivätkä ole morkkaamassa minua uskonnon vuoksi, joskus on uskosta puheeksi tullut mutta ei siitä ole mitään numeroa tarvinnut tehdä, eikä minua lestaksi ole haukuttu, enkä itse kutsu heitä epäuskoisiksi. ei ongelmaa.
Olen vähän huolissaan siitä myös että vl lapsille opetetaan pienestä pitäen, lisäksi pyhäkouluissa ja raamattuluokissa sana "epäuskovainen", ei ole oikein, lapsi kasvaa siinä ajatuksessa sitten että vain me ollaan oikeita uskovaisia, muut epäuskovaisia, lapselle tulee asiasta omia mielukuvia ja ajatuksia. Minulle on mm näin käynyt, kuitenkin aikuisiällä maailma on vähän avartunut ja olen alkanut ymmärtämään asioita. En ole enään niin ahdasmielinen kuin ennen, vaan paljon avoimenpi ihminen - meeri 5
niin onnellinen kirjoitti:
Lainaus
"jos vl. sydeemi muutaa tapansa ja lopettaa haukkumisen "epäuskoiset" siihen se loppuu riitely."
Tuossa on perää, kyllä voi olla uskovainen sisimmässään vaikka ei juuri vl-uskovainen ole, onhan noita muitakin suuntauksia. Olen VL, mutta en ota sitä niin vakavasti, en ole aikonut erotakaan ihan siitä syystä että en jaksa käsitella sitä tilannetta että olen eronnut, ja sitten pelkään seuraamuksia, tulenko menettämään puolet ystävistäni, hylätäänkö minut?.. Minulla on paljon ystäviä vl:lään kuuluvia ja ei kuuluvia..on totta, että vl piireissä puhutaan "epäuskoisesta",jos ei kuulu vl:liin, eikä katsota hyväksi jos liikkuu esim. näiden kaveripiireissä. Mutta kuitenkin muut ystäväni jotka eivät ole uskomassa, hyväksynyt minut tällaisena, eivätkä ole morkkaamassa minua uskonnon vuoksi, joskus on uskosta puheeksi tullut mutta ei siitä ole mitään numeroa tarvinnut tehdä, eikä minua lestaksi ole haukuttu, enkä itse kutsu heitä epäuskoisiksi. ei ongelmaa.
Olen vähän huolissaan siitä myös että vl lapsille opetetaan pienestä pitäen, lisäksi pyhäkouluissa ja raamattuluokissa sana "epäuskovainen", ei ole oikein, lapsi kasvaa siinä ajatuksessa sitten että vain me ollaan oikeita uskovaisia, muut epäuskovaisia, lapselle tulee asiasta omia mielukuvia ja ajatuksia. Minulle on mm näin käynyt, kuitenkin aikuisiällä maailma on vähän avartunut ja olen alkanut ymmärtämään asioita. En ole enään niin ahdasmielinen kuin ennen, vaan paljon avoimenpi ihminenon omassakin elämässäni.
- kieroja kun ovat
Tämä kiinnostaa kirjoitti:
on turhaaa mitään kysellä ei lessulat rehellistä vastausta saa
- kivaa että ei kaikki
Lainaus
Olen vähän huolissaan siitä myös että vl lapsille opetetaan pienestä pitäen, lisäksi pyhäkouluissa ja raamattuluokissa sana "epäuskovainen", ei ole oikein, lapsi kasvaa siinä ajatuksessa sitten että vain me ollaan oikeita uskovaisia, muut epäuskovaisia, lapselle tulee asiasta omia mielukuvia ja ajatuksia. Minulle on mm näin käynyt, kuitenkin aikuisiällä maailma on vähän avartunut ja olen alkanut ymmärtämään asioita. En ole enään niin ahdasmielinen kuin ennen, vaan paljon avoimenpi ihminenihan fiksu vl. onnittelut sulle
- lyyleri
Tämä kiinnostaa kirjoitti:
ihmiset oat Jumalan luomia ..Vapahtajan lunastamia. Tämä on vielä tänäpäivänä tarjolla, tämä lunastustyö, omakohtaisesti uskottavaksi.
- uskova äiti**
Sanan väärinkäytöstä toista kristittyä vastaan. Siinä on kaikki morkkaus. Asia on oleellisen tärkeä.
- uskova äiti**
lyyleri kirjoitti:
ihmiset oat Jumalan luomia ..Vapahtajan lunastamia. Tämä on vielä tänäpäivänä tarjolla, tämä lunastustyö, omakohtaisesti uskottavaksi.
se on ja meitä elävässä uskossa ja toivossa eläviä kristittyjä on paljon.
Uskonelämän tavat ja rituaalit poikkeavat, mutta uskomme on yhteinen. Voimme yhdessä iloita yhteisestä uskostamme. Kenenkään kristityn ei tule käyttää Raamattua toista kristittyä vastaan. Se on Sanan väärinkäyttöä. - kysymykseen:
lyyleri kirjoitti:
- uskova äiti**
Lainaus
Olen vähän huolissaan siitä myös että vl lapsille opetetaan pienestä pitäen, lisäksi pyhäkouluissa ja raamattuluokissa sana "epäuskovainen", ei ole oikein, lapsi kasvaa siinä ajatuksessa sitten että vain me ollaan oikeita uskovaisia, muut epäuskovaisia, lapselle tulee asiasta omia mielukuvia ja ajatuksia. Minulle on mm näin käynyt, kuitenkin aikuisiällä maailma on vähän avartunut ja olen alkanut ymmärtämään asioita. En ole enään niin ahdasmielinen kuin ennen, vaan paljon avoimenpi ihminenjuuri on ongelman ydin. Emme me "muut" pidä teitä epäuskoisina. Ongelma on se, että te härskisti pidätte muita epäuskoisina, mikä ei ole totta. Se on teidän suuri erehdyksenne.
Kristityn ei tule käyttää Raamattua toista kristittyä vastaan. Sanaa ei ole tarkoitettu siihen. Se on Sanan väärinkäyttöä. Asia on vakava.
Voimme yhdessä iloita yhteisestä uskostamme. Usko on Jumalalta saatu. Se on muuttumaton ja se on tosi.
Uskonelämän tavat ja rituaalit voivat poiketa suuresti, mutta Jumala on. - 5+5
uskova äiti** kirjoitti:
juuri on ongelman ydin. Emme me "muut" pidä teitä epäuskoisina. Ongelma on se, että te härskisti pidätte muita epäuskoisina, mikä ei ole totta. Se on teidän suuri erehdyksenne.
Kristityn ei tule käyttää Raamattua toista kristittyä vastaan. Sanaa ei ole tarkoitettu siihen. Se on Sanan väärinkäyttöä. Asia on vakava.
Voimme yhdessä iloita yhteisestä uskostamme. Usko on Jumalalta saatu. Se on muuttumaton ja se on tosi.
Uskonelämän tavat ja rituaalit voivat poiketa suuresti, mutta Jumala on.keskutelu palstojen myötä koko vl. kylttyyri on uuden ajattelun edessä enne he saivat haukkua rauhassa nykyään he joutuvat selittelemään sanomisiaan ja siksi nyt törmöö "toisinuskova" nimityksiin
lyyleri kirjoitti:
Jeesusken lunastajaksi löydät. Jumala lunastaa, Jeesus vapauttaa ja sovittaa.
On varmaankin outoa sinulle.
- jumalaton ihminen
Vai että jumalaton ihminen, ainoastaanko vl on jumalallinen vai joku muu lahkolainen, mikä?
- 14+14=?
>Missä vika? kertokaa joku.
Vika on siinä, että et pysy palstan aihepiirissä, vaan selittelet mielipiteitä palstasta ja palstalaisista.mitä sanon VL-uskon mukaan. Tottakai VL-uskossa maassamme hyväksytään epäuskoinen tai toisuskoinen ihminen. Halutaan myös julisttaa parannusta ja synteinanteeksiantoa, kaikille ehdoitta.
VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa...- Aika on...
weha kirjoitti:
mitä sanon VL-uskon mukaan. Tottakai VL-uskossa maassamme hyväksytään epäuskoinen tai toisuskoinen ihminen. Halutaan myös julisttaa parannusta ja synteinanteeksiantoa, kaikille ehdoitta.
VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa...Melkoista valetta kirjoitat: "Tottakai VL-uskossa maassamme hyväksytään epäuskoinen tai toisuskoinen ihminen. Halutaan myös julisttaa parannusta ja synteinanteeksiantoa, kaikille ehdoitta."
Eipä ole meidän ovellamme käynyt yhtään Väestöliitto-julistajaa. Kesällä oli ovi apposen auki julistajien tulla.
Neljä jehovaa kävi ja kaksi sliipattua hormonipoikaa, ei ensimmäistäkään Väestöliitto-julistajaa. Tällaista valehteluako koko mainitsemasi Väestöliitto-usko on? - 5+5
weha kirjoitti:
mitä sanon VL-uskon mukaan. Tottakai VL-uskossa maassamme hyväksytään epäuskoinen tai toisuskoinen ihminen. Halutaan myös julisttaa parannusta ja synteinanteeksiantoa, kaikille ehdoitta.
VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa...nimi "toisuskoinen" ihanko itte keksit vai tuliko pääkonttorilta?
"VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa..."
Kirkosta erotaminen olis ihan luonnolista kun ette kirkon oppeja hyväksy kuin kirkon omia pappeja tai piispoja.
Esim. Kuinka monesti pyydätte heitä vl.seuroihin saarnaamaan? - uskova äiti**
weha kirjoitti:
VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa...toisuskoinen.....entä samanuskoinen ei-vl-kristitty, jonka kanssa jaatte saman uskon ja kirkon. Käytätte Raamattua heitä vastaan, siis väärinkäytätte Jumalan sanaa ja samaan aikaa toimitte kansankirkkomme viroissa paimenina ja sielunhoitajina.
- meeri 5
weha kirjoitti:
VL-uskon ulkopuoliset maassamme eivät ole kovin suvaitsevia meitä kohtaan ja haluavat jotkut jopa kirkosta poistaa...siihen kuuluu aina ehtoja, vaikka weha sanoo: "Halutaan myös julisttaa parannusta ja synteinanteeksiantoa, kaikille ehdoitta."
- 19+20=?
Asiassa pysymisen näytteitä kootaan muilla S24-palstoilla, esim. täällä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8874588#comment-42764047
Saataisiinko tännekin jotain vastaavaa tiivistelmää?Toisuskoisella tarkoitan siis eritavalla uskovaista, siis niitä jotka eivät usko kanssamme samalla tavalla. Kyllä tässä uskossa hyväksytään se, että voitte kaikki uskoa omalla tavallanne. Miksette te, ette voisi antaa meidän uskoa omalla tavallamme? missä se teidän ekumenia siis on?
Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.weha kirjoitti:
Toisuskoisella tarkoitan siis eritavalla uskovaista, siis niitä jotka eivät usko kanssamme samalla tavalla. Kyllä tässä uskossa hyväksytään se, että voitte kaikki uskoa omalla tavallanne. Miksette te, ette voisi antaa meidän uskoa omalla tavallamme? missä se teidän ekumenia siis on?
Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.aloitko taas väittelemisen ja mollaamisen?. Olen monasti kertonut, etteikö se Jeesuskin saarnannut Synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja buplikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit synagogissa, jos saivat siihen luvan. Samoin toimi Luther paavin kirkossa, niin kauan kun sai opettaa oikein. Miksi ei sii VL:ät kirkossa, koska opettavat myös luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan?.
Minusta, että näe tässä kysymyksessä hyvin...- meeri 5
weha kirjoitti:
aloitko taas väittelemisen ja mollaamisen?. Olen monasti kertonut, etteikö se Jeesuskin saarnannut Synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja buplikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit synagogissa, jos saivat siihen luvan. Samoin toimi Luther paavin kirkossa, niin kauan kun sai opettaa oikein. Miksi ei sii VL:ät kirkossa, koska opettavat myös luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan?.
Minusta, että näe tässä kysymyksessä hyvin...väittelemään ja mollaamaan. Mutta arvostan sinua ja sinun kommenttejasi niin, että välillä sanon jotain, jonka arvelen herättävän sinussa vastaamisen tarpeen ja koska tämä on keskustelupalsta, niin eikö näin saa myöskin tehdä. On hienoa weha, että jaksat olla täällä mukana ja vielä parempia ovat kirjoituksesi minun mielestä vl-foorumilla.
meeri 5 kirjoitti:
väittelemään ja mollaamaan. Mutta arvostan sinua ja sinun kommenttejasi niin, että välillä sanon jotain, jonka arvelen herättävän sinussa vastaamisen tarpeen ja koska tämä on keskustelupalsta, niin eikö näin saa myöskin tehdä. On hienoa weha, että jaksat olla täällä mukana ja vielä parempia ovat kirjoituksesi minun mielestä vl-foorumilla.
Olen ollut tämän uskon ulkopuolella myös ja muiden hengellisyyksien tilaisuuksissa ei ollut samaa:
"Vaikka ei muuta tilaisuudesta muistaisi, synnit julistetaan seiniä myöten anteeksi ja ei ole epäselvyyttä, etteikö ne olisi anteeksi".
Niinkuin esim. eräs ns "Luthersäätiöläinen", sanoi minulle, että kuuntele Pohjolan saarna ja kerro kuuluuuko sieltä hyvän Paimenen ääni. Kuuntelin sen ja sanoin sitten, ettei kuullut hyvän Paimenen ääni, koska ei siinä puheessa annettu syntejä anteeksi. Hieman tämä Luthersäätiöläinen taisi suutahtaa.
Toisaalta, ei sanat ja sen muodotkaan ja uskovaisen papin matkiminenkaan anna syntejä anteeksi, Vaan ne sanat, jotka Pyhän Hengen virasta lausutaan. Ei Pyhää Henkeä voi myöskään varastaa ja viedä eriseuraan.- meeri 5
weha kirjoitti:
Olen ollut tämän uskon ulkopuolella myös ja muiden hengellisyyksien tilaisuuksissa ei ollut samaa:
"Vaikka ei muuta tilaisuudesta muistaisi, synnit julistetaan seiniä myöten anteeksi ja ei ole epäselvyyttä, etteikö ne olisi anteeksi".
Niinkuin esim. eräs ns "Luthersäätiöläinen", sanoi minulle, että kuuntele Pohjolan saarna ja kerro kuuluuuko sieltä hyvän Paimenen ääni. Kuuntelin sen ja sanoin sitten, ettei kuullut hyvän Paimenen ääni, koska ei siinä puheessa annettu syntejä anteeksi. Hieman tämä Luthersäätiöläinen taisi suutahtaa.
Toisaalta, ei sanat ja sen muodotkaan ja uskovaisen papin matkiminenkaan anna syntejä anteeksi, Vaan ne sanat, jotka Pyhän Hengen virasta lausutaan. Ei Pyhää Henkeä voi myöskään varastaa ja viedä eriseuraan.jos seuroissa ei kuulu kunnolla Hyvän Paimenen ääni, niin voihan sitten lukea kotona Raamattua, jossa varmasti kuuluu puhtaimpana Hyvän Paimenen ääni, koska Jumala on varjellut ja varjelee Sanaansa.
- uskova äiti**
weha kirjoitti:
Toisuskoisella tarkoitan siis eritavalla uskovaista, siis niitä jotka eivät usko kanssamme samalla tavalla. Kyllä tässä uskossa hyväksytään se, että voitte kaikki uskoa omalla tavallanne. Miksette te, ette voisi antaa meidän uskoa omalla tavallamme? missä se teidän ekumenia siis on?
Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.tärkeätä erottaa yksi yhteinen usko ja uskonelämän eri tavat ja rituaalit ja ymmärtää, että usko on Jumalalta saatu lahja, muuttumaton ja tosi, mutta tavat ja rituaalit poikkeavat.
Monet kristityt eivät esim. ollenkaan ymmärrä sitä, että esim. hiusten värjäys tai yhdynnän suorittaminen ilman ehkäisyä mitenkään liittyvät Jumalalta lahjaksi saatuun uskoon, joka on tosi ja muuttumaton. Ja päinvastoin vl-kristittyjen on varmastikin vaikea ymmärtää sitä, että voi jakaa saman yhteisen, muuttumattoman uskon ja yhtyä puolisoonsa käyttäen ehkäisyä tai värjätä joskus hiuksiaan.
Silti Jumala on. Usko on Jumalalta saatu. Se on muuttumaton ja tosi.
Kristityn ei pidä käyttää Raamattua toista kristittyä vastaan. Asia on vakava, sillä se on Sanan väärinkäyttöä. - uskova äiti**
weha kirjoitti:
aloitko taas väittelemisen ja mollaamisen?. Olen monasti kertonut, etteikö se Jeesuskin saarnannut Synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja buplikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit synagogissa, jos saivat siihen luvan. Samoin toimi Luther paavin kirkossa, niin kauan kun sai opettaa oikein. Miksi ei sii VL:ät kirkossa, koska opettavat myös luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan?.
Minusta, että näe tässä kysymyksessä hyvin...olet oppinut ajatusmaailman, missä kansankirkkoomme kuuluvat kaikki muut kristityt paitsi vl-kristityt ovat Raamatun ajan fariseuksia ja buplikaaneja.
On murheellista, että vl-uskossa opetetaan ja syvästi omaksutaan tällainen ajatusmaailma ja Raamatun sanaa käytetään toista kristittyä vastaan.
Tässä on myös Pyhän Hengen pilkan vaara. Uskotte epäuskoiseksi toista kristittyjä, joka on saanut Jumalalta uskon lahjan, mikä on tosi ja muuttumaton ja yhteinen. Emme me "muut" usko teitä epäuskoisiksi. Emme uskalla pilkata Pyhää Henkeä. - Vanha laulu
weha kirjoitti:
Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.>Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.
Joo, joo. kyllähn sit järjestetään lähinnä omalle jengille viihdettä ja selitellään, kuinka tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Vaan lähdetäänkös ry:iltä saarnaamaan rantojen ja roskalaatikoiden asukkaille evankeliumia? No, ei varmaan, kun ei viitsitä edes yhtä kerrostalon rapullista käydä läpi ja testata, otetaanko vastaan... Vanha laulu kirjoitti:
>Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.
Joo, joo. kyllähn sit järjestetään lähinnä omalle jengille viihdettä ja selitellään, kuinka tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Vaan lähdetäänkös ry:iltä saarnaamaan rantojen ja roskalaatikoiden asukkaille evankeliumia? No, ei varmaan, kun ei viitsitä edes yhtä kerrostalon rapullista käydä läpi ja testata, otetaanko vastaan...Täällä taas koitetaan laittaa asioita päälaelleen, ja palsta huokuu torkeitä kirjotuksia. Niin esim. nimimerkit "uskova äiti" ja "meeri 5", luulee kirjoittaaneensa rakkautta, vaikka puhuvat väärää puhetta.
Esim. meeri 5 puhuu, kuinka Raamattua lukemalla saadaan puhtain oppi ja kuitenkin puolustaa monenlaisia opetuksia ja väittää niitä totuutena. Hirveetä tekstiä, tosi hirveetä. Ennemmuuta VL:ät ovat oikeutettuja luterilaiseen kirkkoon, koska opettavat luterialisten tunnustuskirjojen mukaan, eikä suvaitse ja siedä keskuudessaan rinnakkain monenlaisia opetuksia, eikä opeteta monellatavalla. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla. Tämä on myös Raamatun ja tunnustuskirjojemme oppi.
Ei auta vaikka kuinka luette Raamattua, sillä te aina ymmärrätte sitä eritavalla keskenäännekin ja hyväksytte sen.
Raamatun mukaan, Jumalan seuakunta on totuuden patsas ja perustus. On hyvä ja helppo uskovaisena tukeutua Jumalan valtakunnan ykeisiin opetuksiin.Vanha laulu kirjoitti:
>Herätysliikkeemme seuroja järjestetään jatkuvasti kirkoissa ja toimitaloissa ja kesäisin monia isoja hengellisiä juhlia. Ne ovat avoimia kaikille.
Joo, joo. kyllähn sit järjestetään lähinnä omalle jengille viihdettä ja selitellään, kuinka tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Vaan lähdetäänkös ry:iltä saarnaamaan rantojen ja roskalaatikoiden asukkaille evankeliumia? No, ei varmaan, kun ei viitsitä edes yhtä kerrostalon rapullista käydä läpi ja testata, otetaanko vastaan...Eihän mistään viihteestä todellakaan ole kysymys, vaan usein hyvistä pitkistä saarnoista. Kun synnit on anteeksi se riittää. Olen tämän jopa kirkossa kuullut ulkopuolisten suusta.
On todella törkeetä mennä ihmisiä häiritsemään ja usein kerrostaloissa uskonnon tuominen kielletään. Ei sitä saa pakolla tuputtaa. Sinä haukut nyt ihan turhaan. Tilaisuuksista on ilmoitukset lehdissä ja kirkoissa julistetaan kaikille. Myös kodeissa, toimitaloilla ym.
Kyllä Jumala johtaa etsivän luokse Jumalan lapsen. Ei tarvitse kilpailla väärähengellisten kanssa.- Vain paljaalla
weha kirjoitti:
Eihän mistään viihteestä todellakaan ole kysymys, vaan usein hyvistä pitkistä saarnoista. Kun synnit on anteeksi se riittää. Olen tämän jopa kirkossa kuullut ulkopuolisten suusta.
On todella törkeetä mennä ihmisiä häiritsemään ja usein kerrostaloissa uskonnon tuominen kielletään. Ei sitä saa pakolla tuputtaa. Sinä haukut nyt ihan turhaan. Tilaisuuksista on ilmoitukset lehdissä ja kirkoissa julistetaan kaikille. Myös kodeissa, toimitaloilla ym.
Kyllä Jumala johtaa etsivän luokse Jumalan lapsen. Ei tarvitse kilpailla väärähengellisten kanssa.päin vittua.
- uskova äiti**
weha kirjoitti:
Täällä taas koitetaan laittaa asioita päälaelleen, ja palsta huokuu torkeitä kirjotuksia. Niin esim. nimimerkit "uskova äiti" ja "meeri 5", luulee kirjoittaaneensa rakkautta, vaikka puhuvat väärää puhetta.
Esim. meeri 5 puhuu, kuinka Raamattua lukemalla saadaan puhtain oppi ja kuitenkin puolustaa monenlaisia opetuksia ja väittää niitä totuutena. Hirveetä tekstiä, tosi hirveetä. Ennemmuuta VL:ät ovat oikeutettuja luterilaiseen kirkkoon, koska opettavat luterialisten tunnustuskirjojen mukaan, eikä suvaitse ja siedä keskuudessaan rinnakkain monenlaisia opetuksia, eikä opeteta monellatavalla. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla. Tämä on myös Raamatun ja tunnustuskirjojemme oppi.
Ei auta vaikka kuinka luette Raamattua, sillä te aina ymmärrätte sitä eritavalla keskenäännekin ja hyväksytte sen.
Raamatun mukaan, Jumalan seuakunta on totuuden patsas ja perustus. On hyvä ja helppo uskovaisena tukeutua Jumalan valtakunnan ykeisiin opetuksiin.tämä "yksimielisyys" nimenomaan on. Etsitään Raamatusta ryhmänä tukea oman ajattelun oikeellisuudelle ja siitä sitten vallitsee "yksimielisyys". Seuraa kristittyjen välistä kinastelua, eristäytymistä ja selän toiselle kääntämistä, jopa vihaa. Näitä "yksimielisyyksiä" ja "oikeassa olemista" on ja on ollut kautta historian.
Jumala kuitenkin on yksi ja tosi ja häneltä saatu usko muuttumaton.
Voimme iloita yhteisestä uskostamme. Se on pelkästään riemullista, eikä siinä ole mitään törkeätä ja hirveetä. Se on täynnänsä Jumalan armoa ja rakkautta.
- Oho!
***Huomaan myös, että täällä kritisoidaan vl-uskontoa, eikö mikään riitä?***
kritisoida Raamatun oppeja raiskaavia vl-valheoppeja?! Sinähän se sälli olet!ulkopuolisen hengen tietää selväksi. Ei muuta kun kiroillaan ja hyväksytään monenlaiset opit ja kuitenknVanhoillislestadiolainen-usko kielletään. Se on ajan henki tänäänkin.
weha kirjoitti:
ulkopuolisen hengen tietää selväksi. Ei muuta kun kiroillaan ja hyväksytään monenlaiset opit ja kuitenknVanhoillislestadiolainen-usko kielletään. Se on ajan henki tänäänkin.
ihmeellistä, kun monien kiroillakkin, kun kirjoittaa...
Jaak.1:26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.- uskova äiti**
weha kirjoitti:
ulkopuolisen hengen tietää selväksi. Ei muuta kun kiroillaan ja hyväksytään monenlaiset opit ja kuitenknVanhoillislestadiolainen-usko kielletään. Se on ajan henki tänäänkin.
hyvä. Ei vl-kristittyjen uskoa kielletä. Ajan henki ei ole sellainen. Ei heitä kansankirkon sisällä pidetä "epäuskoisina".
Vakava asia on se, että vl-kristityt käyttävät Raamattua muita kristittyjä vastaan ja siis väärintulkitsevat Sanaa. Kristityn ei tule asettua toista krisitittyä vastaan ja määritellä toisen usko epäuskoksi. Miksi te teette niin. Sehän on Pyhän hengen pilkkaa. uskova äiti** kirjoitti:
hyvä. Ei vl-kristittyjen uskoa kielletä. Ajan henki ei ole sellainen. Ei heitä kansankirkon sisällä pidetä "epäuskoisina".
Vakava asia on se, että vl-kristityt käyttävät Raamattua muita kristittyjä vastaan ja siis väärintulkitsevat Sanaa. Kristityn ei tule asettua toista krisitittyä vastaan ja määritellä toisen usko epäuskoksi. Miksi te teette niin. Sehän on Pyhän hengen pilkkaa.kuullut kuinka, esim uskovaisista sanotaan, että he ovat lain alla, vaikka uskovaiset opettavat, että laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle...
Meidän maatammekin sanotaan kristityksi maaksi ja kuitenki iso osa on maailmassa tai eri hegellisyyksissä. Pyhän Hengen pilkkaa tämäkään ei ole, koska Pyhää Henkeä on vain yksi.weha kirjoitti:
kuullut kuinka, esim uskovaisista sanotaan, että he ovat lain alla, vaikka uskovaiset opettavat, että laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle...
Meidän maatammekin sanotaan kristityksi maaksi ja kuitenki iso osa on maailmassa tai eri hegellisyyksissä. Pyhän Hengen pilkkaa tämäkään ei ole, koska Pyhää Henkeä on vain yksi.muistuttaa Jumalan valtakunnan rajan selvyydestä (Tiit.3:10:11). Tämä on siis ihan Raamatussa kerrottu.
- Ilman muuta
weha kirjoitti:
muistuttaa Jumalan valtakunnan rajan selvyydestä (Tiit.3:10:11). Tämä on siis ihan Raamatussa kerrottu.
virallisiin vl-oppeihin, niin olet saatanan lapsi.
- uskova äiti**
weha kirjoitti:
kuullut kuinka, esim uskovaisista sanotaan, että he ovat lain alla, vaikka uskovaiset opettavat, että laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle...
Meidän maatammekin sanotaan kristityksi maaksi ja kuitenki iso osa on maailmassa tai eri hegellisyyksissä. Pyhän Hengen pilkkaa tämäkään ei ole, koska Pyhää Henkeä on vain yksi.vähemmän lähimmäisiämme ja rakkaitamme on "maailmassa" tai "eri hengellisyyksissä" jos me kristityt teemme niinkuin Jeesus meitä kehoitti: Rakastamme ja palvelemme lähimmäisiämme itseämmekään unohtamatta luottaen Jeesuksen lupaukseen, että Hän ei meitä koskaan hylkää.
Positiivinen asenne ja rukous kannustaa tähän työntekoon, ei negatiivinen lähimmmäisen ennalta tuomitseminen ja Sanan väärinkäyttö. Se on Pyhän hengen pilkkaa, sillä ihmisen arvio lähimmäisensä suhteensa Jumalaan voi mennä pahasti pieleen. uskova äiti** kirjoitti:
vähemmän lähimmäisiämme ja rakkaitamme on "maailmassa" tai "eri hengellisyyksissä" jos me kristityt teemme niinkuin Jeesus meitä kehoitti: Rakastamme ja palvelemme lähimmäisiämme itseämmekään unohtamatta luottaen Jeesuksen lupaukseen, että Hän ei meitä koskaan hylkää.
Positiivinen asenne ja rukous kannustaa tähän työntekoon, ei negatiivinen lähimmmäisen ennalta tuomitseminen ja Sanan väärinkäyttö. Se on Pyhän hengen pilkkaa, sillä ihmisen arvio lähimmäisensä suhteensa Jumalaan voi mennä pahasti pieleen.väärähengellisyyttä vesittää Raamattua ja suosia syntiä. Se on sitä ns. helppoa kristillisyyttä jakaa mailman kanssa sama syntikäsitys-
On kokonaan eriasi hyväksyä erilaisia näkemyksiä ja tahtoa lähimmäiselle hyvää. Mutta täällä on panettelioita pilvin pimein.- SRK:lla
weha kirjoitti:
väärähengellisyyttä vesittää Raamattua ja suosia syntiä. Se on sitä ns. helppoa kristillisyyttä jakaa mailman kanssa sama syntikäsitys-
On kokonaan eriasi hyväksyä erilaisia näkemyksiä ja tahtoa lähimmäiselle hyvää. Mutta täällä on panettelioita pilvin pimein.on "avainten valta"! Valta tuomita eläviä ja kuolleita. Valta ottaa keneltä tahansa taivaspaikka pois ja antaa se takaisin oman harkintansa mukaisesti.
Näin juuri hoitomiehet toimivat. He ovat vallan päällä. wehan kavereita. SRK:lla kirjoitti:
on "avainten valta"! Valta tuomita eläviä ja kuolleita. Valta ottaa keneltä tahansa taivaspaikka pois ja antaa se takaisin oman harkintansa mukaisesti.
Näin juuri hoitomiehet toimivat. He ovat vallan päällä. wehan kavereita.sen tekee Jumala:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.- Vl-teologia
weha kirjoitti:
sen tekee Jumala:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.ainoat oikeat uskovaiset eli vanhoillislestadiolaiset painottavat ihmisten hoitamista ja kurittamista sekä saatanalle viskaamista. Tämä on vl-herätysliikkeen hengellinen punainen lanka.
Muut uskovaiset voivat saarnata Jumalan armosta ja rakkaudesta yms. Tämä ei kuulu vl-herätysliikkeen ohjelmistoon.
Aimo Hautamäki:
"Hoitokokoukset olivat siunauksellisia."
- laista tämä
nettiaika ja nettiketti. Reaalielämässä ollaan kunnolla kaikki.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661