yrtti-tomaati Sunnuntaileivontamix

Helmis1

Miten just silloin kun olet menossa suihkuun ja olet alasti, niin varmasti soi ovikello. Niihän se eilenkin soi vaan ei postimies "soittanut kahdesti" niinkuin elokuvassa. Toikin SUNNUNTAI YRTTI-TOMAATTI leivontamix pusseja. Olin menossa pojanperheen luokse ja otin kaksi pussia mukaan.
Miniä halusi kokeilla leipoa niitä ja teki välipalaksi lapsille ja meille aikuisille. Miniä kehui kuin helppoa ne olikin leipoa ja tuli 14 kpl muffinsseja. Tosi helppoa jälleen.
Huueltiin lapset pöytään ja alettiin maistelemaan maku oli hyvä ja erilainen. YRTTI-TOMAATI MUFFINSSN päälle laitoimme mustapippuri juustoa (kun ei muuta ollut nyt tällä kertaa) TOSI HYVÄLLE MAISTUI LÄMPÖISENÄ. Lapset tykkäsivät myös muffineista.
Keskustelimme että tähän päälle sopisi esim. vuohenjuusto vaikkapa se levitettävä. Tai kuorrutus uunissa jollain muulla juustolla.
Itse olisin kaivannut hieman enemmän niitä jyviä eli auringonkukan siemeniä mixiin. Voihan niitä itsekin lisätä kuten myös kurpitsan siemeniä.
Kiva juttu tämä kokeilu leipomiset näillä Sunnuntai leivontamixeillä uskon, että jatkossa tarttuu mukaan kauppareissulla. On helppoa ja kätevää. Kiitos Sunnuntaille. t. Helmis

3

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa. Minä olen joutunut hakemaan postista nämä Sunnuntaimix-pakkaukset. Ne on aika isoihin laatikoihin pakattu, luulisi että tulisivat vähän ohuemmassakin paketissa. Mutta saanpahan muutaman tervellisen askeleen kun käyn siellä postissa kävelyllä.

Minäkin jo yhden pussin kokeilin tomaatti-yrttijuttua niin kuin tuolla kirjoitan jo toisessa keskustelussa. Varmaan tuo mustapippurijuusto sopii hyvin tämän tomaatti-yrttisysteemin kanssa, pitääpä joskus kokeilla.

Onnistuiskohan näistä tehdä myös sellaisia pannuleipiä vain paistaen paistinpannulla? Tai ehkä taikina on liian löysää sellaiseen.

• Älä laita niin paljoa nestettä niin ei tule niin löysää? vai toimisiko se niin? Voisihan tuota kokeilla.

• anni409

Itsekin tein noita muffinseja, meillä ei silloin ollut kuin margariinia, mutta huomasin kyllä että muffinsi ehdottomasti kaipasi päälleen hieman margariinia. Sulate/tuorejuusto tietysti olisi ollut varmasti todella hyvä maun tuoja, ja ehkä olisi hieman tasoittanut noita makuja. Mutta kyllä tuo muffinsin "voitelu" jälkeenpäin tuntui kyllä todella hyvältä idealta, maistui heti maukkaammalta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3394
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      568
      2142
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      85
      2044
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1970
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1608
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1558
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1406
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1359
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      1353
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      57
      1314
    Aihe