Haluan palvelua!

Nittaminax

Miksi joissakin yrityksissä asiakasta katsotaan kuin se olisi rasite? Jos haluan että nettiyhteyteni toimii moitteettomasti, asiakaspalvelussa ruvetaan väittämään että minun modeemissa on vika, tai jos hesaria ei jaeta, väitetään että jakaja nyt on vain epähuomiossa jättänyt jakamatta.

Melkein 9kk sain riidellä operaattorini kanssa ennen kuin he huomasivat, että heidän laajakaistayhteyksissä oli vika ja se korjattiin.
Hesarin jakotavasta kiistelen jo toista vuotta. Lehti tulee milloin sattuu jos tulee ollenkaan.

Haluan palvelua....

Oletko sinä saanut millaista palvelua ja kuinka kauan on kestänyt sen saaminen?

115

4395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran menin anoppini kanssa kahvioon, ehdimme jo kaataa kahvit mukiin. Kahvion myyjä oli nuori tyttö, ja hänelle tuli kännykkään puhelu. Myyjä otti ryyppyjä omasta juomapullosta, kyykistyi tiskin taakse kyykylleen puhumaan puhelua, puhelu kesti ja kesti. Koputtelimme aikamme kolikolla tiskillä ja kahvimme jähtyi häivyimme viimein paikalta... Vaan yksi esimerki, tuhansia löytyisi mutta toi oli jo ihan kuin piilokameran pilafilmistä.

• oli jo aika törkeetä palvelua. Kävittekö koskaan enään siellä kahviossa?

• E j

• jalat on

Taisit käydä Eurajoen uudessa kahvilassa
        Käyppätien .toisella puolella .

• tvmetu

piilokamerasssa. Asiakkaat oli aika näreissään kun ei saanut palvelua heti. Viivytyksiä tuli tämän tästä.
        Olet mahdollisesti päässyt piilokameraan.

• tvmetu kirjoitti:

piilokamerasssa. Asiakkaat oli aika näreissään kun ei saanut palvelua heti. Viivytyksiä tuli tämän tästä.
        Olet mahdollisesti päässyt piilokameraan.

oikeesti ollut piilokamerassa, tuottajan pitää silloin kertoa näin käyneen.

• oletan, entiedä
        Nittaminax kirjoitti:

oikeesti ollut piilokamerassa, tuottajan pitää silloin kertoa näin käyneen.

Luullakseni vain siinä tapauksessa, että se näytetään telkussa.

• oletan, entiedä kirjoitti:

Luullakseni vain siinä tapauksessa, että se näytetään telkussa.

tiedä mutta minä taas luulen että joka tapauksessa, koska se on tapahtunut liikkeen sisällä. Kättä en tästä rupea vääntämään. :/

• Kait ne nyt edes hyvittää jotain, jos kallis lehti jää tulematta! Pitää olla sitkeä, jos ei ole jo reilun vuoden jälkeen lopettanut koko tilausta?!

• jäi taas lehti tulematta ja soittaessani asiakaspalveluun mulle luvattiin vain eräpäivän siirtämistä kolmella päivällä eteenpäin. Mitä se mua hyödyttää kun joka kuukausi kuitenkin peritään sama hinta tililtä. Toi yhdeksän kuukauden tappelu koski nettiliittymää. :)

• HTZA

tilattuja lehtiä, mutta tummaihoiset niitä täällä jakaa, kun lähden töihin, jotain 5.30, ovat kaverit jo liikkeellä. Yhtään valitusta en ole naapureilta kuullut.

Nuo tietsikkajutut eivät, tietysti, ole minulle ongelma.
      Näissä ymmärrän hyvin ns. "tavista", en sano tätä pahalla. Taviksen ei tarvitsekaan tietää mistään mitään, hän ostaa liittymän ja sen pitäisi aina toimia moitteettomasti, jos ongelmaa on pitää operaattorin kertoa selkeästi missä mättää. Jos operaattorilla on asiat kunnossa pitää hänen kysellä, kohteliaasti, onko asiakas muuttanut jotain laitteissaan ja osata päätellä syy jos se asiakkaan laitteessa on.
      ATK-nörtti, minäkin, emme ole aina asiakaspalvelijoita vaan asiantuntijoita, meitä ei pitäisi laittaa vastaamaan puheluihin muuten kuin viimehädässä.

• Grrra

me teemmekin meidän organisaatiossa, joka on siirtymässä Windows 2000:sta XP:hen.
        Koska nörtit ovat kykenemättömiä ohjeistamaan tukihenkilöitä jotta he järkeenkäyvästi selittävät meille käyttäjille miksi elintärkeät ohjelmat eivät toimi, meidän on häirittävä itse nördejä.

• HTZA
        Grrra kirjoitti:

me teemmekin meidän organisaatiossa, joka on siirtymässä Windows 2000:sta XP:hen.
        Koska nörtit ovat kykenemättömiä ohjeistamaan tukihenkilöitä jotta he järkeenkäyvästi selittävät meille käyttäjille miksi elintärkeät ohjelmat eivät toimi, meidän on häirittävä itse nördejä.

teette virheen jos ette mene suoraan Win 7: kaan.

Minulla on kokemusta, paljonkin, miten helppari tehdään väärin.
        Nörtin ja helpparin väliin asetetaan projektirymä ja sen jälkeen ohjausryhmä.
        PR asettaa tavoitteet ja asettaa OR:ään tavoitteensa antamatta resursseja ja laittamalla OR: n kertomaan helpparille mitä luuli nörteiltä kuulleensa.

Helppariasiat pitää hoitaa näin:

Helppari tekee keskenään listan asioista mitä haluavat tietää (koska he ovat kiinni asiakkaissa), nörtit tekevät listan mitä olettavat helpparin haluavan tietää ja mitä haluavat helpparin tietävän.
        Sitten Work Shop jota vetää ihminen joka ei tiedä kummastakaan toiminnosta mitään, mutta haluaa tietää.
        Ja ei anna periksi ennen kuin tietää.

Kun hän tietää ja ymmärtää, ymmärtävät muutkin.

• Gurra
        HTZA kirjoitti:

PR asettaa tavoitteet ja asettaa OR:ään tavoitteensa antamatta resursseja ja laittamalla OR: n kertomaan helpparille mitä luuli nörteiltä kuulleensa.

Helppari tekee keskenään listan asioista mitä haluavat tietää (koska he ovat kiinni asiakkaissa), nörtit tekevät listan mitä olettavat helpparin haluavan tietää ja mitä haluavat helpparin tietävän.
        Sitten Work Shop jota vetää ihminen joka ei tiedä kummastakaan toiminnosta mitään, mutta haluaa tietää.

kertomassa se PRlle.
        Muttakun PR :lle on AINA toiset tehneet työn ja järkänneet ne jutut. Sen takia projektiryhmä ei älyä mistään mitään. Onneksi PR jää kohta eläkkeelle.

PS. Isossa organisaatiossa ei siirrytä loogisesti viimeisimpään, testattuun operatiivisysteemiin vaan vanhentuneeseen, viisi vuotta sitten, johtoportaassa hyväksi todettuun systeemiin.

• ainakin täälpäin aletaan jakamaan kahden jälkeen ja ne pitää olla jaettuna arkisin puoli seitsemään mennessä. Kansalaisuutta en tiedä ja sillä mitään väliä olekkaan.

Tämän liittymän operaattori on niin pieni että asiakaspalvelussa hoitavat ongelmatkin saman tien. Tai siis katsovat onko linjoissa vikaa tai jotain. No kuitenkin jatkuvasti syyttivät että vika oli minun päässä liittymää ja lähettivät jopa minulle oman (firman) modeemin, mutta viat sen kun jatkuivat. lopulta jouduin itse kertomaan milloin netti takkuilee tai kaatuu ja sitten vasta saivat asian kuntoon.

• RIMMIR

niin myöhään!!! , eihän sitä aamulehteä edes kerkeä lukemaan jos se niin myöhään jaetaan. Täällä tuodaan aamulehdet jo 03.45. Joka yö kuulee kun loksahtaa ovesta.

Pitäisköhän alkaa vikittelemään tuota HTZAA aivan yksityiseksi tietokone niin kovalevy kuin ohjelmiston opettajaksi. Onkohan hänellä pitkäjännitteisyyttä? Näin hataraan päähän kun ei tahdo mikään oppi enää jäädä.
        Jaksaiskohan hän aina uudelleen ja uudelleen tankata mitä mikin tarkoittaa, vaan menisköhän hermot alta aikayksikön?

• Jassumarke

Joo sattui kerran nolosti kun modeemini ei "toiminut".. Soitin Elisaan ja sain hyvää palvelua. Sanottiin, että yhteys on kyllä kunnossa...minulta oli joku nykäissyt antenninjohdon seinästä, enkä heti älynnyt juosta sitä tarkistamaan kun on toisessa huoneessa. Mutta virheistä oppii toiste en samaa virhettä aio tehdä.

Mulla on onneksi poika joka yleensä pelastaa kiperistä tilanteista tämän vempulan suhteen.Tyhmemminkin on käynyt kun piirtopöydän kynä osoitti ruutuun enkä älynnyt sitä kääntää ja hiiri ei toiminut.

• rinsessaryysynen
        HTZA kirjoitti:

Yrityksessä todennäköisesti otetaan viimeiset yritystarjoukset XP:tä halvemmalla kuin otetaan seiskaa. XP:n tuki kuitenkin jatkuu vielä toistaiseksi. Raha on tässä tapauksessa puhunut :D

• Monenlaista...
        Jassumarke kirjoitti:

Joo sattui kerran nolosti kun modeemini ei "toiminut".. Soitin Elisaan ja sain hyvää palvelua. Sanottiin, että yhteys on kyllä kunnossa...minulta oli joku nykäissyt antenninjohdon seinästä, enkä heti älynnyt juosta sitä tarkistamaan kun on toisessa huoneessa. Mutta virheistä oppii toiste en samaa virhettä aio tehdä.

Mulla on onneksi poika joka yleensä pelastaa kiperistä tilanteista tämän vempulan suhteen.Tyhmemminkin on käynyt kun piirtopöydän kynä osoitti ruutuun enkä älynnyt sitä kääntää ja hiiri ei toiminut.

Minkälaisessa modeemissa on antennijohto?

• HTZA
        rinsessaryysynen kirjoitti:

Yrityksessä todennäköisesti otetaan viimeiset yritystarjoukset XP:tä halvemmalla kuin otetaan seiskaa. XP:n tuki kuitenkin jatkuu vielä toistaiseksi. Raha on tässä tapauksessa puhunut :D

että minukin firmani XP jossa Explorer 6 saa, nykyään, aikaan sen että Internet huomauttaa aina, hienovaraisesti kyllä, että selain on "vähän" vanhentunut.
        Jotkut sivustot eivät enää huomauta, ne vain näkyvät lukukelvottomasti.
        Varsinkin ne, tekniset, sivut joista tarvitsisin tietoa.

• HTZA
        Monenlaista... kirjoitti:

kaapelioperaattori Welho tulee telkkarikaapelia pitkin.
        Welhon asiakkaan pitää aina muistaa, jos muuttaa, että uudessa kämpässä on Welho.

• Ja vain Posti toimii

Sanomalehti ei ole myöhästellyt kuin pari kolme kertaa vuodessa, ihme kyllä sillä asun maaseudulla, mutta vajaan 3 kilometrin sisällä olevissa lähitaajamissa on lähes 1500 asuntoa. Iltapäiväpostin saapuminen vaihtelee 4 tuntia ja kiireaikoina (kuten joulu) voi jokunen kirje olla myöhässä tai kadota, se etu on ettei mainoksia ole läjäpäin laatikossa, ei kylläkään kaupungilla ilmestyvää ilmaislehteäkään, minkä kylläkin saan netistäkin auki. Mutta Netin kanssa olen kyllä ollut kovassa: Ensin otin DNA:n mokkulan, joka toimi silloin ja tällöin, kun ostin jatko-USB johdon ja laitoin mokkulan sään salliessa ikkunasta ulos niin sitten toimi parhaiten. Hankin kiinteän laajakaistan minkä nopeus puolittuu välimatkan vuoksi (4Mt puolittuu 2Mt:hen), merkittävin haitta on se ettei netti kulje tietokoneen mukana paikkakunnalta toiselle, lisäksi kun lisäkuormitusta tulee niin nettiyhteyteni on ehkä 2Mt:kin hitaampi. No sitten vanha kännykkä alkoi temppuilla (lähetti itsestään muutaman sataa (ellei tuhatta) tekstaria) ja vaihdin liittymän Saunalahteen, koska tätä temppuilua selvitellessä DNA:lta sai varsin töykeää käytöstä enkä loppujen lopuksi saanut selville että oliko vika DNA:lla vai omassa puhelimessani. Samalla ostin uuden puhelimen kertamaksulla. No uusi puhelin oli älypuhelin joten otin liittymääni kiinteän netin siihenkin, 2 vuotisella sopimuksella kuten DNA:llakin mokkulan tietokoneeseen ( Saunalahdelta sain Nettitikun ja internet yhteyden kännykkään samaan hintaan, lisäksi sain hyvää palvelua!). Netti toimii paremmin mitä DNA:lla mutta kuitenkaan ei ole sellainen että siitä olisi korvaamaan tuo kiinteä laajakaista. Videot mm. ei pelitä samalla tavalla kuin kiinteässä laajakaistassa ja samaa nopeuden laskua on (ellei enemmänkin) kun on paljon porukkaa koneen ääressä. Nyt siis maksan DNA:n 2 vuotista sopimusta vielä jonkin aikaa, Maksan kiinteästä laajakaistasta jotain reilu 40€/kk ja maksan Saunalahden nettiyhteydestä myös 2-vuotista sopimusta. Hintaa kertynee jotain 80-90€/kk, hinta kuitenkin putoaa kun luovun tuosta DNA mokkulan nettiyhteydestä kytky-sopimuksen päätyttyä. Kuitenkin olisi kivempi maksaa enemmän ja saada samaan hintaan kiinteä laajakaista, netti puhelimeen sekä nettitikun kaltainen laite tietokoneeseen samaan kiinteään kuukausihintaan, vaikkapa 50€ olisi riittävä hinta kaikista näistä yhteensä, sillä kaikki nämä laitteet vievät kuitenkin vain internettiin ja sellainen yhtiö kuin Saunalahtikin pystyy tarjoamaan nämä kaikki kiinteässä paketissa. En tosin tiedä että tarjoaako, olen jo kyllästynyt näihin nettisähläilyihin jotka ovat olleet viimeisten 1,5:n vuoden aikana jokapäiväisenä riesana, vaikka kuuluvuuskartoista on katsottu etten kuulu katvealueeseen. Tiedän että nettiyhteyden saa kännykän kautta tietokoneeseen ja olen koittanut sitä, mutta totesin sen olevan hankala ja loppujen lopuksi kännykkä verottaa oman osansa netin nopeudesta.

• No Päivitä Sit?
        HTZA kirjoitti:

että minukin firmani XP jossa Explorer 6 saa, nykyään, aikaan sen että Internet huomauttaa aina, hienovaraisesti kyllä, että selain on "vähän" vanhentunut.
        Jotkut sivustot eivät enää huomauta, ne vain näkyvät lukukelvottomasti.
        Varsinkin ne, tekniset, sivut joista tarvitsisin tietoa.

Mullakin on xp, ja selaimena explorer 7. Onko se niin vaikeaa ladata tuoreempi versio???

Monet kaverit toki käyttävät Firefoxia tms koska explorer on valtaväylä ulkomaisille vakoojille ja roistoille.

Tietoturvapäivityksiä tulee niin paljon että epäilen päivitysten avaavan uuden tietoturvareiän tukkiessaan vanhan, kilpaileville vakoilijoille tietoon tulleen??

• haloo!

maalais nörtti eikä tie

• Jassumarke

mutta koska nuo typerät anteninreiät ovat toisessa huoneessa niin kyllä siihen tarvitaan johto. Koetappa työntää modeeminjohto viiden metrin päähän kun siinä ei niin pitkää johtoa olekaan ja tämä asunto sattuu olemaan kaapeliverkossa.

Siis jos nykäisen sen antenni- tai mikä johto lieneekään irti, en pääse nettiin koska modeemi ei toimi.

• HTZA
        No Päivitä Sit? kirjoitti:

Mullakin on xp, ja selaimena explorer 7. Onko se niin vaikeaa ladata tuoreempi versio???

Monet kaverit toki käyttävät Firefoxia tms koska explorer on valtaväylä ulkomaisille vakoojille ja roistoille.

Tietoturvapäivityksiä tulee niin paljon että epäilen päivitysten avaavan uuden tietoturvareiän tukkiessaan vanhan, kilpaileville vakoilijoille tietoon tulleen??

päivitetään firman ehdoilla. Jos päivitän niin helppari tulee ja asentaa koneen uudelleen, perusasetuksilla joihin ei seiska kuulu.

• ...

Et välitä palvelusta, sivuseikka. Haluat vastinetta maksetusta tuotteesta. Olkoon mikä vaan.

Mä oon maksanut, maksan ja kaiketi loppiikäni maksan tyhmyyttäni ilmasta. Viimeisin typeryyteneni oli win 7.

Net duunarit helpdeskeillä ja puhelimen päässä on ihan alinta pohjasakkaa, ei ne ees tiedä, mistä puhuvat- Mulla loppu aikanaan käämit lopullisesti elisan kanssa. Se tyttö ei edes tajunnut, mitä mä selvitin. Siinä kioskilla. loppujen lopuksi se alkoi vaan vittuileen. Katos, mä en ollut ostamassa mitään, ainoastaan nrisemassa :DDDD

Se on niin, että pitää kattoa, millaseen soppariin vetää nimensä alle.

=DW=

• HTZA

Heittelit pahoja kommentteja Win 7: lle ja helpparin neidoille, kertomatta mikä mättää.
        Ei tähän voi vastata rakentavasti.

• ...
        HTZA kirjoitti:

Heittelit pahoja kommentteja Win 7: lle ja helpparin neidoille, kertomatta mikä mättää.
        Ei tähän voi vastata rakentavasti.

ei ole dos-pohjainen. Elikkäs siinä on oma kerneli. Niin oli vistassakin, siksi en eitä edes ostanut. Meinaan van, että vaatii jo hakkerointi kun koittaa käskyttää konetta, muuten kone käskee sinua. Mäkki on vieläkin rakennettu Unixin päälle, senkin kanssa pärjää paremmin kuin vin7 :män. Mun mielestä surkein käyttöjärjestelmä ikinä :DDD

BTW. mulla on ollut duunikoneena kaks kakstonnista winiä. Niissä loppuu tietoturvatuki heinäkuussä. Ei koneissa tai käyttiksissä ole mitään vikaa, mutta kun tuki loppuu. On mulla kaksikin Linuxia, mutta kun niihen ei sitten saa rahallakaan ammattiohjelmia. Pitää kai siirtyä sitten mäkkiin, niitäkin lojuu nurkissa, ihan lintupöntöstä alkaen.

TK- tuki on aina paikka, missä vaan maksetaan puhelinajasta älyttömästi. Viimmeks mä tappelin tän elisan mokkulan kanssa, ja yhteys nyt ei muuttunut miksikäään, kun ei elisa voi tehdä mitään, sen jälkeen kun se on myynyt vaan ilmaa. Se viimenen akka oli jo ennätys. Selitti mulle, että kun en osaa asentaa vodan kapulaa, kone pitää lähettää jonnekin huoltoon :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vittu kun i vaan ollut milläkään mittarilla mitattuna kaistaa olemassakaan, vaikka oli myyty ihan selkeällä suomen kielellä, että on olemassa tässä teknolokiasitin vierassä ja oikein kartasta katottu jne...

TK-tuki tarjoittaa aina käytännössä sitä nuorta poikaa, joka on harjoittelijana jostain amkista. Sen asia on lässyttää mahdollisimman pitkään, että kertyy laskutusminuutteja. Mä niitten kans juuri ole edes ollut tekemisissä. Niillä menee hampaat anukseen kun kysyn jotain neuvoa. EIKÄ mun jutut ees oo vaikeita, ihan kytännön asioita kun ei kokoaikaa viitsi ite googlata. Mutta paremmin pärjää, kun haeskelee ite tietoa.

Se nyt van on niin, että mä käsken konetta, ei mikkisofta tai joku teini tk- tuesta. Vakava näkemysero.

=DW=

• ...

Katoin just, että mulla on iteasiassa kolme Linux distroa, Mandrake tossa yhdessä vanhassa kneessa, mitä en käytä, yks Xandroks tossa miniläpyskä missä on rautavika, sekä tietenkin Ubuntu treenikoneessa. Net on kuitenkin kaikki Unixeja. Mutta siis yhteenkään Linuxiin kun ei 3DMaxia saa, eikä edes Directoria, ne on vähän niinkuin leikkikaluina kaikki.

Ja nyt on mietintä päällä, siirrynkö kokonaan mäkkiin vai jatkanko tappelemista winin kanssa.

=DW=

• ole sivuseikka. Jos soitan operaattorille niin tietenkin haluan asiallista palvelua enkä syyttelyä että minä olen tehnyt jotain väärin tai yleensäkään että täällä päässä on vika jos tiedän että näin ei ole. Siinä mielessä olet oikeassa että haluan rahoilleni vastinetta mutta palvelu ja palveleminen ovat mielestäni kaksi eri asiaa.

Elisan asiaksapalvelun tarvitsekkaan tietää mitään jos on teknisiä ongelmia, vaan sen pitää yhdistää puhelu niille nörteille.

• ...
        Nittaminax kirjoitti:

ole sivuseikka. Jos soitan operaattorille niin tietenkin haluan asiallista palvelua enkä syyttelyä että minä olen tehnyt jotain väärin tai yleensäkään että täällä päässä on vika jos tiedän että näin ei ole. Siinä mielessä olet oikeassa että haluan rahoilleni vastinetta mutta palvelu ja palveleminen ovat mielestäni kaksi eri asiaa.

Elisan asiaksapalvelun tarvitsekkaan tietää mitään jos on teknisiä ongelmia, vaan sen pitää yhdistää puhelu niille nörteille.

Kauppapaperiin kun nimi on vedetty, siihen loppuu kiinnostus, olkoon asia tai aihe mikä tahansa. Nämät "nörtit" helpdiskeillä on jotain amisharjoittelijoita. Puhelut maksaa aina maltaita, ja kun "asiakas" monestikin tietää enenpi, kuin se nuori tyyppi siellä palvelupuolella...

Tähän törmää jatkuvasti. Ihan ostoksiakin tehdessä, tulee vastaan joku, joka voi olla ehkä käynyt kauppakoulun ja on siis "myyjä". Se vaan, että monissa asioissa asiakas hakee jotain tiettyä juttua tiettyyn hintaan. Ja myyjä koittaa myydä sitä, mistä se saa paraat provikat ite. Tää on tullut mulle aina vastaan, etenkin tietokoneiden, autojen, elektroniikan ja, voe tsiisus. asuntikauppojen kanssa.

Siis mua oikein vitutti, kun koitin narista, periaatteessa petoksesta, minkä Elisa teki tässä mokkulahommassa. Mun rahallinen panos ei ollut iso, nämäthän on halpoja. Mutta kun kerran myydään ilmaa, se on sitten se joku "asiakaspalvelia", joka lässyttää asiakkaan kuoliaaksi vittuuntuneena kotiinsa. Meinaan vaan, mokkulaliittymiä myytiin älyttömät määrät, vaikkein net toimineetkaan mitenkään.

Niin siis, mun piti sitten oikein käyttää mokkula fyysisesti huollossa. Sain tilalle varamokun. Se oli rikki, ei toiminut edes hesassa niillä kolmella koneella, joista oltiin edellistä käytetty. Noh moku tuli huollosta. "Vikaa ei löydetty"- Joo muuten hieno vale, mutta kun se oli eri mokkula, mulla oli siinä ostetussa parit naarmut, mitkä muistin. Tää nykyinen moku on naarmuton. Eli pelkkää paskaa koko Elisa.

Mutta näin on kännykkäkaupoissa ja melkein missä tahansa muuallakin. Kun "asiakas" on vetänyt nimen paperiin ja lyönyt rahaa tiskiin, se siitä. Missä seuraava höynäytettävä?

Ja mä oon niin paljon väsynyt kaikenmaailman tietoenatoreihin ja muihin kusetusvirmoihin, että mieluusti koitan olla vaan ihan ominavuin liikenteesssä, melkein asiassa kuin asiassa. Mutta mä en voi ite rakentaa tukiasemaa, se on operaattorin homma. Ja mä kävin kattoon missä on lähin tukiasema. Hah, useamman kilometrin päässä. Mutta karttojen mukaan yhteydet on täällä hyvät:DDDD Tehoja on ruuvattu "ylöspäin". Tää menee nyt 2 G:hen. Mutta kun on maksettu 3 G:stä, ja sitä ei ikinä lupauksista huolimatta ole saatu. Nyt ne jauhaa 4 G.stä, voe tsiisus.

Yksikään operaatori ei muuten enää myy kaistaleveyttä. Ne on muuttaneet tuotteet paketeiksi. Tyyliin, "normaali", nopea", supernopea"... Tässä kun kuluttajaasiamiehen toimisto alkoi hukkumaan valituksiin operaattorien ilmanmyymisestä.

Ja mainittakoon, että Elisan kioskilla myyjätär aikanaan koitti väkisellä myydä mulle megaista liittymää. Hah, alle kolmensadan on jatkuvasti, eli edes sitä mitä on maksettu, ei saada vieläkään. MItähän mä oisin tehnyt puolella megalla ilmaa, kysyn vaan?

Helpdeskit on vaan "asiakkaan" hämäämistä varten. Sieltä äärettömän harvoin saa vastauksen, edes yksinkertaiseen kysymykseen. Paljon helpompaa ja halvempaa googlata ite, kuin alkaa vänkyttämään jonkun amisharjoittelijan kanssa.

Ai niin, paljonkos olet asioinut suolen "Ylläpidon" kanssa? :DDDDDDDDDDDDDDD

=DW=

• ... kirjoitti:

Kauppapaperiin kun nimi on vedetty, siihen loppuu kiinnostus, olkoon asia tai aihe mikä tahansa. Nämät "nörtit" helpdiskeillä on jotain amisharjoittelijoita. Puhelut maksaa aina maltaita, ja kun "asiakas" monestikin tietää enenpi, kuin se nuori tyyppi siellä palvelupuolella...

Tähän törmää jatkuvasti. Ihan ostoksiakin tehdessä, tulee vastaan joku, joka voi olla ehkä käynyt kauppakoulun ja on siis "myyjä". Se vaan, että monissa asioissa asiakas hakee jotain tiettyä juttua tiettyyn hintaan. Ja myyjä koittaa myydä sitä, mistä se saa paraat provikat ite. Tää on tullut mulle aina vastaan, etenkin tietokoneiden, autojen, elektroniikan ja, voe tsiisus. asuntikauppojen kanssa.

Siis mua oikein vitutti, kun koitin narista, periaatteessa petoksesta, minkä Elisa teki tässä mokkulahommassa. Mun rahallinen panos ei ollut iso, nämäthän on halpoja. Mutta kun kerran myydään ilmaa, se on sitten se joku "asiakaspalvelia", joka lässyttää asiakkaan kuoliaaksi vittuuntuneena kotiinsa. Meinaan vaan, mokkulaliittymiä myytiin älyttömät määrät, vaikkein net toimineetkaan mitenkään.

Niin siis, mun piti sitten oikein käyttää mokkula fyysisesti huollossa. Sain tilalle varamokun. Se oli rikki, ei toiminut edes hesassa niillä kolmella koneella, joista oltiin edellistä käytetty. Noh moku tuli huollosta. "Vikaa ei löydetty"- Joo muuten hieno vale, mutta kun se oli eri mokkula, mulla oli siinä ostetussa parit naarmut, mitkä muistin. Tää nykyinen moku on naarmuton. Eli pelkkää paskaa koko Elisa.

Mutta näin on kännykkäkaupoissa ja melkein missä tahansa muuallakin. Kun "asiakas" on vetänyt nimen paperiin ja lyönyt rahaa tiskiin, se siitä. Missä seuraava höynäytettävä?

Ja mä oon niin paljon väsynyt kaikenmaailman tietoenatoreihin ja muihin kusetusvirmoihin, että mieluusti koitan olla vaan ihan ominavuin liikenteesssä, melkein asiassa kuin asiassa. Mutta mä en voi ite rakentaa tukiasemaa, se on operaattorin homma. Ja mä kävin kattoon missä on lähin tukiasema. Hah, useamman kilometrin päässä. Mutta karttojen mukaan yhteydet on täällä hyvät:DDDD Tehoja on ruuvattu "ylöspäin". Tää menee nyt 2 G:hen. Mutta kun on maksettu 3 G:stä, ja sitä ei ikinä lupauksista huolimatta ole saatu. Nyt ne jauhaa 4 G.stä, voe tsiisus.

Yksikään operaatori ei muuten enää myy kaistaleveyttä. Ne on muuttaneet tuotteet paketeiksi. Tyyliin, "normaali", nopea", supernopea"... Tässä kun kuluttajaasiamiehen toimisto alkoi hukkumaan valituksiin operaattorien ilmanmyymisestä.

Ja mainittakoon, että Elisan kioskilla myyjätär aikanaan koitti väkisellä myydä mulle megaista liittymää. Hah, alle kolmensadan on jatkuvasti, eli edes sitä mitä on maksettu, ei saada vieläkään. MItähän mä oisin tehnyt puolella megalla ilmaa, kysyn vaan?

Helpdeskit on vaan "asiakkaan" hämäämistä varten. Sieltä äärettömän harvoin saa vastauksen, edes yksinkertaiseen kysymykseen. Paljon helpompaa ja halvempaa googlata ite, kuin alkaa vänkyttämään jonkun amisharjoittelijan kanssa.

Ai niin, paljonkos olet asioinut suolen "Ylläpidon" kanssa? :DDDDDDDDDDDDDDD

=DW=

vuosia Hpy:n ja Elisan asiakas kunnes sain siitä lafkasta tarpeekseni. Se ei tosin johtunut nettiliittymästä vaan siitä että laskuttivat viisi päivää liian aikaisin tililtäni puhelin ja liittymäni maksun. Olin pulassa muitten laskujen maksamisten kanssa kun tilillä ei ollutkaan enään rahaa. Soittaessani sinne asiakaspalveluun lupasivat palauttaa rahani takaisin heti jota ei koskaan tapahtunut.

Netti ongelmissani siellä palveltiin moitteettomasti ja silloin ne puhelut olivat ilmaisia. En tiedä mikä tilanne on tänään. Kaikki asiat eivät korjaannu vaikka kuinka guuglettaisit, vaan on pakko ottaa yhteyttä pääkallopaikalle jos vika on linkissä ja vain heidän korjattavissa.

Niin...mitäs toi viimenen kyssäri tarkoitti?

• ...
        Nittaminax kirjoitti:

vuosia Hpy:n ja Elisan asiakas kunnes sain siitä lafkasta tarpeekseni. Se ei tosin johtunut nettiliittymästä vaan siitä että laskuttivat viisi päivää liian aikaisin tililtäni puhelin ja liittymäni maksun. Olin pulassa muitten laskujen maksamisten kanssa kun tilillä ei ollutkaan enään rahaa. Soittaessani sinne asiakaspalveluun lupasivat palauttaa rahani takaisin heti jota ei koskaan tapahtunut.

Netti ongelmissani siellä palveltiin moitteettomasti ja silloin ne puhelut olivat ilmaisia. En tiedä mikä tilanne on tänään. Kaikki asiat eivät korjaannu vaikka kuinka guuglettaisit, vaan on pakko ottaa yhteyttä pääkallopaikalle jos vika on linkissä ja vain heidän korjattavissa.

Niin...mitäs toi viimenen kyssäri tarkoitti?

Siis mä olen ollut tässä ortaalissa Sirkuksen ajoista. Mulla oli meilit, rekatut nimmarit jne. Non tohon galleria sydeemiin, sisämeileihin ym höpötykseen en tietenkään lähtenyt. Tai siis oli profiili joskus, mutta poistin sen kun omistussuhteet taas kerran täälläkin muuttuivat. Mutta hommat vaan on menneet kymmenessä vuodessa ihan spedeilyksi täällä, nyt mä lähinnä roikun keskustelupalstoilla.

Kun se meni silleen, että mitään kehitystyötä ei alkuunsa tehty ollenkaan. Siis sen jälkeen kun Sirkus oli tän perustanut. Asiat alkoi tökkiin jatkuvasti. Milloin meili ei toiminut, milloin lomilta tultuaan hokas olevansa bannattu sätistä, milloin portaaali yksinkertaisesti oli vaan liian raskas hitaille yhteyksille jne.

No mä aikanaan koittelin aina ottaa yhteyttä tohon legendaariseen ylläpitoon. Vastaili ne välillä aina jotain, mutta mitään ei tietenkään ikinä tapahtunut :DDDD

Mulla loppu kokonaan kiinnostus asiaan, kun kerran lyhyesti postasin asiallisen valituksen yhdestä "sefusta" suoraan eniroon. Ja sitten muutaman päivän päästä tuli erittäin kehnoa suomenkieltä, siis slangilla oleva läpätys, missä ei oikein sanottu muuta, kuin "ota tai jätä". Nokun ei ole ylläpitoa, joku robotti oli heittänyt mun postin sen sefun lodjuun ja se ite vastas itestään tehtyyn valitukseen. Sellanen nuori poika tuolta yheltä palstalta. Ja kun "sefut" ei oo töissä tässä virmassa ollenkaan, ne tekee hyväntekeväisyyttä ruottalais- eurooppalaiselle lehtikustantamo- ja puhelinluettelovirmalle.

Eli täällä ei ole ylläpitoa, joku propellipää koittaa pitää servuja pystyssä jossain ruotsissa. Eikä tosiaan ole ollenkaan varmaa, että osaako se edes suomea:DDDD

Noh, piti vastata kun kysytään. Mutta tätä spedemeininkiä mä en enää vuosiin ole ottanut erityisemmin vakavasti. Eihän täällä ole edes moderointia:DDDDD

Sekkarit päälle, kauanko tää viesti säilyy. Jostain ihme syystä, eniron ilmaistyöntekijät osaavat poistaa varsin nopeasti asia käsittelevät viestit. Mutta ajattele nyt, tämäkin julkaistiin ensin :DDDD

Ainiin, Elisa on sinällään perustettu joskus 1800 luvun lopulla alunperin. Mutta siinä oli paljon vaiheita, Radiolinja, Soon, Kestel, Tikka, Lounet, ties mitä. Mutta nykyisessä muodossaan isona pörssiyhtiönä, Elisa on ollut olemassa vasta kymmenen vuotta. Siinä oli tuota pisneshäsää HPY jne piti väkisellä sada kannattamaan.

Ja nyt Elisalla menee hyvin. Syynä se, että Sonera piti aikanaan rahapulassa myydä ruotsiin. Ja kun jokaisessa maassa pitää olla oma, itsellinen tietovälitysverkko ja kun ruotsissa muutettiin lakeja niin, että kaikkea sen läpi kulkevaa dataa sa salakuunnella. Valtio joutui pakosta ottamaan Elisan siipiensä suojiin, koska se oli suurin jne kotimainen operaattori. Sonerasta kun piti siis päästä kokonaan eroon. Kiintoisaa muuten, että Elisalla ja Enirolla on kytköksensä........

Rönsyili, mulla nyt on joskus taipumusta liikaselittelyyn, mutta kai tosta nyt jotain sai selkoa :DDDD

=DW=

• Jassumarke

Käyttöjärjestelmän Linuxin Ubuntun toiseksi uusin versio koska uusimmassa on lastentauteja. Tämä toimii kuin unelma. En ymmärrä miksi tuo Windows on niin suosittu. Ei ole tarvinnut soitella helpdeskeihin. Elisan liittymäkin on toiminut moitteettomasti kun olen muistanut pitää johdot seinässä.

• muahahahahaha
        ... kirjoitti:

Katoin just, että mulla on iteasiassa kolme Linux distroa, Mandrake tossa yhdessä vanhassa kneessa, mitä en käytä, yks Xandroks tossa miniläpyskä missä on rautavika, sekä tietenkin Ubuntu treenikoneessa. Net on kuitenkin kaikki Unixeja. Mutta siis yhteenkään Linuxiin kun ei 3DMaxia saa, eikä edes Directoria, ne on vähän niinkuin leikkikaluina kaikki.

Ja nyt on mietintä päällä, siirrynkö kokonaan mäkkiin vai jatkanko tappelemista winin kanssa.

=DW=

Ei voinut muuta kuin nauraa.

Tiedätkö, että sinunkaltaisiasi halveksitaan myös ihan oikeiden ammattilaisten keskuudessa? Siis sinunlaisia, jotka mainostavat linuxinkäyttöään mahdollisimman kovaan ääneen ja kuvittelevat saavansa jotain nörttiviboja itsestään pihalle ja soittelevat tukipuhelimiin vain korostaakseen omaa egoaan. Ne tukipuhelut menee pitkälti tietyn linjan mukaan eikä linjasta saa poiketa. En tosin ole varma, en ole koskaan soittanut enkä ollut palvelupäässäkään...

Linux on cool vain jos sen on pistänyt ihan itse palikoista kasaan. Mac on cool ainostaan omenan suuren markkinointibudjetin ansiosta ja windooz on uncool vain niiden typerien kilpailijoiden hiljaisen kitinän ansiosta, siis niiden, jotka eivät älynneet vastaavaa pistää kasaan..

• HTZA
        Jassumarke kirjoitti:

Käyttöjärjestelmän Linuxin Ubuntun toiseksi uusin versio koska uusimmassa on lastentauteja. Tämä toimii kuin unelma. En ymmärrä miksi tuo Windows on niin suosittu. Ei ole tarvinnut soitella helpdeskeihin. Elisan liittymäkin on toiminut moitteettomasti kun olen muistanut pitää johdot seinässä.

Kokeile vaikka Microsoftin Flight Simulaattoria.
        Tähän on helppo vastata että en tarvitse. Mutta monet tarvitsevat kaikenlaista.
        Kaikenlaista on saatavissa vain Windowsiin.
        Unixiin on saatavissa vain jotain.
        Kärjistäen voi sanoa: Mulle riittää tuo tsätti, muuten istun telkkarin ääressä.
        Eli, Tillin istuttamiseen riittää jäylkkä etusormi, isoimpiin tarpeisiin tarvitaan isompi kone.
        Kuvittele vaikka että sinun pitäisi istuttaa 200 kiloinen kurpitsa..
        :)

• Adria

Saan hyvää palvelua. Johtuneeko, että annan yleensä asiallista palautetta.

• Asiakaspalvelija

siitä että vaatimuksesi ovat pienet.

• tyytyväinen asiakas

tiedän mitä saa ihminen ilmoittaessaan ensitöikseen: 'vaadin palvelua'

Itse olen saanut lähes aina moitteetonta palvelua suhteutettuna tarpeeseeni ja palveluntarjoajan resursseihin. Hesarikin on tullut kymmenet vuodet ajallaan, sille ei lehdenjakajat mitään voi jos joku lehden ehtii pöllimään ennen kun sen itse lootasta noudan. Nettiongelmat on aina hoidettu sovitun aikataulun puitteissa, eikä minun ole tarvinnut maksaa ylimääräistä.

• tiedät että tuskin kukaan ensitöikseen mitään "vaatii". Meillä hesarit jaetaan oviluukusta joten sitä ei ole kukaan voinut pölliä. Nettiongelmiakin on niin monenlaisia ja mistä sinä nyt vetasit tuon ylimääräisen maksun? En minä ainakaan ole maksanut kenellekkään mitään ylimääräisiä maksuja..niin no puhelinoperaattorille kyllä menee puhelinsoitoista rahaa kun pitää asioita hoitaa.

• tyytyväinen asiakas
        Nittaminax kirjoitti:

tiedät että tuskin kukaan ensitöikseen mitään "vaatii". Meillä hesarit jaetaan oviluukusta joten sitä ei ole kukaan voinut pölliä. Nettiongelmiakin on niin monenlaisia ja mistä sinä nyt vetasit tuon ylimääräisen maksun? En minä ainakaan ole maksanut kenellekkään mitään ylimääräisiä maksuja..niin no puhelinoperaattorille kyllä menee puhelinsoitoista rahaa kun pitää asioita hoitaa.

eikä ole edes harvinaista että puhelu alkaa tuon tapaisella ilmoituksella. Itse en ole asunut kerrostalossa, mutta eräällä tuttavallani jakaja jättää lehden osaksi näkyviin ulkopuolelle ettei luukku kolahda, onneksi siinä talossa ei kuitenkaan ole varkaita.
        Ylimääräisillä maksuilla tarkoitin juuri puhelinkuluja joita syntyy asioita hoidellessa (en vetänyt sitä mistään), sillä jonotusajat saattavat olla hyvinkin pitkiä. Operaattorini hyvitti minulle kulut pyytämättäni, joten mielestäni se oli hyvää asiakaspalvelua.

• tyytyväinen asiakas kirjoitti:

eikä ole edes harvinaista että puhelu alkaa tuon tapaisella ilmoituksella. Itse en ole asunut kerrostalossa, mutta eräällä tuttavallani jakaja jättää lehden osaksi näkyviin ulkopuolelle ettei luukku kolahda, onneksi siinä talossa ei kuitenkaan ole varkaita.
        Ylimääräisillä maksuilla tarkoitin juuri puhelinkuluja joita syntyy asioita hoidellessa (en vetänyt sitä mistään), sillä jonotusajat saattavat olla hyvinkin pitkiä. Operaattorini hyvitti minulle kulut pyytämättäni, joten mielestäni se oli hyvää asiakaspalvelua.

asiakkaalla on oikeuskin pyytää hyvitystä jos ei palvelu pelaa ja aiheesta voi ollakkin närkästynyt jos joutuu soittelemaan jatkuvasti että missä vika.
        Varkaita täälläkään ole, mutta jakajat taitavat vaihtua tuon tuostakin.
        Hyvään palveluun kuuluukin että hyvitetään asiakkaalle ilman erillistä pyyntöä, eikä että sitä pitää melkein ruinata tai vaatia. Huonoa palvelua on myöskin jos joutuu jonottamaan kohtuuttomia aikoja puhelimessa.

• hesari tullut
        Nittaminax kirjoitti:

asiakkaalla on oikeuskin pyytää hyvitystä jos ei palvelu pelaa ja aiheesta voi ollakkin närkästynyt jos joutuu soittelemaan jatkuvasti että missä vika.
        Varkaita täälläkään ole, mutta jakajat taitavat vaihtua tuon tuostakin.
        Hyvään palveluun kuuluukin että hyvitetään asiakkaalle ilman erillistä pyyntöä, eikä että sitä pitää melkein ruinata tai vaatia. Huonoa palvelua on myöskin jos joutuu jonottamaan kohtuuttomia aikoja puhelimessa.

valitettiin kovasti palvelun puutteesta, mutta se olikin suomenruotsalaisen valittelua ruotsin kielen palvelusta. Oletkohan Nittaminax sama valittaja.

Hesari on tullut vuosikausia puoli kolmen aikaan yöllä ja Welhon laajakaista palvelusta olen aina saanut apua.

• hesari tullut kirjoitti:

valitettiin kovasti palvelun puutteesta, mutta se olikin suomenruotsalaisen valittelua ruotsin kielen palvelusta. Oletkohan Nittaminax sama valittaja.

Hesari on tullut vuosikausia puoli kolmen aikaan yöllä ja Welhon laajakaista palvelusta olen aina saanut apua.

mahdat puhua. No sillä mitään väliä, koska teen aloituksia ja vastaan vain tällä nimimerkillä. Toisekseen jos joku tekee aloituksen aiheesta kuin aiheesta, se ei välttämättä ole valitusta vaan halua ottaa kantaa asioihin ja lukea muitten kommentteja.

En tiedä miksi tällä asumallani alueella hesarin tulo tökkii jatkuvasti tai ainakin sen jälkeen kun sitä ei enään jakele Leijonajakelu.

• ...
        hesari tullut kirjoitti:

Meille ei ole tullut sanomalehti kuin satunnaisesti. Tärkeät uutiset kuulee ja saa tietoonsa samantein, telkkarista tai radiosta. Joku hesari mainoksineen ja paikallisuutisineen ei erityisemmin edes kiinnosta, mutta artikkelit. Artikkelit on se juttu mitä kaipaa usestikin.

Mulla loppui sanomalehtien tilaaminen ajat sitten kun muutettiin landelle. Aamulehteä ei saanut samaksi päiväksi, ja viikonlopuilla ei ollenkaan. Eikä painotalosta ollut matkaa kuin muutama sata kilometriä.

Joskus olinsattunut typeryyksissäni tilaamaan "Valitut palat". Oltiin sitten muuttamassa ulkomaille, ja soitin osoitteenmuutosta kuriiritoimistoon. Noh, osoite oli vähän pitkä, eikä se "asiakaspalvelija" siellä toimituksen päässä saanut mahtumaan sitä koneelle osoitekenttään. Se ite kysyi, että "Peruttaisiinko tilaus..." No peruttiin samalta istumalsta, eikä sen jälkeen sitä hp- julkaisua ole meille tilattu. Ei muuten ole vuosiin tullut edes mainoksia :DDDDD

Mä vaan yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että palvelua saa just, kun avaa lompakon. Ja se on vähän kuin pitsalla kävisi, tavara pitää saada ennen laskua. "Suomalainen palvelukulttuuri" joopa joo, ei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Helpompi nauraa.

Kuka idiootti muuten on opettanut jokaisen kaupankassankin sanomaan iloisesti "Terve"?????? Hyi helvetti, olisivat nekin kassakoneen käyttäjät vaan hiljaa.

=DW=

• kesä kaupan kassalla
        ... kirjoitti:

Meille ei ole tullut sanomalehti kuin satunnaisesti. Tärkeät uutiset kuulee ja saa tietoonsa samantein, telkkarista tai radiosta. Joku hesari mainoksineen ja paikallisuutisineen ei erityisemmin edes kiinnosta, mutta artikkelit. Artikkelit on se juttu mitä kaipaa usestikin.

Mulla loppui sanomalehtien tilaaminen ajat sitten kun muutettiin landelle. Aamulehteä ei saanut samaksi päiväksi, ja viikonlopuilla ei ollenkaan. Eikä painotalosta ollut matkaa kuin muutama sata kilometriä.

Joskus olinsattunut typeryyksissäni tilaamaan "Valitut palat". Oltiin sitten muuttamassa ulkomaille, ja soitin osoitteenmuutosta kuriiritoimistoon. Noh, osoite oli vähän pitkä, eikä se "asiakaspalvelija" siellä toimituksen päässä saanut mahtumaan sitä koneelle osoitekenttään. Se ite kysyi, että "Peruttaisiinko tilaus..." No peruttiin samalta istumalsta, eikä sen jälkeen sitä hp- julkaisua ole meille tilattu. Ei muuten ole vuosiin tullut edes mainoksia :DDDDD

Mä vaan yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että palvelua saa just, kun avaa lompakon. Ja se on vähän kuin pitsalla kävisi, tavara pitää saada ennen laskua. "Suomalainen palvelukulttuuri" joopa joo, ei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Helpompi nauraa.

Kuka idiootti muuten on opettanut jokaisen kaupankassankin sanomaan iloisesti "Terve"?????? Hyi helvetti, olisivat nekin kassakoneen käyttäjät vaan hiljaa.

=DW=

jotka valittavat kaikesta, myös siitä jos kassa ei tervehtiessään katso silmiin. Kyllä vitutti yrittää jotain kännisiä keski-ikäisiä läskimahoja kaljallehaisijoita yrittää katella silmiin ja tervehtiä, kun lähes aina sai jotain puolituhmaa sieltä vastaukseksi. Kaikista tyhmimmillä äijillä oli aina nyt vähintään 20 senttiä taskussa jos neiti vaan odottaa kun hän kaivelee sen esiin, yöööökkkkk!

Yhtään en ihmetellyt ketjua lukiessani että DW ja Nittaminax on saanut huonointa palvelua.

Yksi tosiasia on myös se, että surkeimmilla maksajilla on kovin ääni vaatiessaan palvelua.

• ...
        kesä kaupan kassalla kirjoitti:

jotka valittavat kaikesta, myös siitä jos kassa ei tervehtiessään katso silmiin. Kyllä vitutti yrittää jotain kännisiä keski-ikäisiä läskimahoja kaljallehaisijoita yrittää katella silmiin ja tervehtiä, kun lähes aina sai jotain puolituhmaa sieltä vastaukseksi. Kaikista tyhmimmillä äijillä oli aina nyt vähintään 20 senttiä taskussa jos neiti vaan odottaa kun hän kaivelee sen esiin, yöööökkkkk!

Yhtään en ihmetellyt ketjua lukiessani että DW ja Nittaminax on saanut huonointa palvelua.

Yksi tosiasia on myös se, että surkeimmilla maksajilla on kovin ääni vaatiessaan palvelua.

Sä oot ollut kesän kaupan kassalla. Mä käyn kaupassa ympärivuoden kokolailla säännöllisesti :DDDDDD

Mieti se.

=DW=

• kesä kaupan kassalla
        ... kirjoitti:

Sä oot ollut kesän kaupan kassalla. Mä käyn kaupassa ympärivuoden kokolailla säännöllisesti :DDDDDD

Mieti se.

=DW=

eipä siellä kassalla tarvinnut kuin silloin yhtenä kesänä lisätienestejä hankkia, onneksi. Kaupan alalla olen ollut jo 33 vuotta, joten aina oikeassa olevat mulkut palvelua vaativat persaukiset asiakkaat ovat tulleet jo hyvinkin tutuiksi. Onneksi on olemassa myös mukavia asiallisia ihmisiä, eipä näitä hommia muuten jaksaisi.

• ...
        kesä kaupan kassalla kirjoitti:

eipä siellä kassalla tarvinnut kuin silloin yhtenä kesänä lisätienestejä hankkia, onneksi. Kaupan alalla olen ollut jo 33 vuotta, joten aina oikeassa olevat mulkut palvelua vaativat persaukiset asiakkaat ovat tulleet jo hyvinkin tutuiksi. Onneksi on olemassa myös mukavia asiallisia ihmisiä, eipä näitä hommia muuten jaksaisi.

Kuka ihme pitää palkkalistoillaan sua, joku pölijä selkeesti, mutta kuka? Vai pidätkö sä huolen tuosta hävikkiososta ja menetetyistä kaupoista? Mutta kuka oikeesti tarvii sellasta duunaria?

=DW=

• kesä kaupan kassalla kirjoitti:

asenteesi on haukkua asiakkaat idiooteiksi en ihmettele ettet uskalla vastata rekattuna. Toisekseen laskuni olen maksanut aina ja rahaa se on minukin raha.

• korjaus
        Nittaminax kirjoitti:

asenteesi on haukkua asiakkaat idiooteiksi en ihmettele ettet uskalla vastata rekattuna. Toisekseen laskuni olen maksanut aina ja rahaa se on minukin raha.

Sossun rahaa.

• korjaus kirjoitti:

Sossun rahaa.

sinä maksat??

• kesä kaupan kassalla
        Nittaminax kirjoitti:

vaatii vastata jollain rekatulla tekaistulla mielikuvitusnimimerkillä? Portaalilla mihin ei tarvitse kirjautua omalla nimellään ei ole myöskään mitään järkeä rekkautua.

Työskentelen luotto- / perintäosastolla, joten voit olla varma, että asiakkaitteni joukosta löytyy paljonkin heitä, jotka eivät edusta perussuomalaisia rehellisia OMILLA rahoillaan maksavia asiakkaita.

• kesä kaupan kassalla kirjoitti:

vaatii vastata jollain rekatulla tekaistulla mielikuvitusnimimerkillä? Portaalilla mihin ei tarvitse kirjautua omalla nimellään ei ole myöskään mitään järkeä rekkautua.

Työskentelen luotto- / perintäosastolla, joten voit olla varma, että asiakkaitteni joukosta löytyy paljonkin heitä, jotka eivät edusta perussuomalaisia rehellisia OMILLA rahoillaan maksavia asiakkaita.

nimeäni et löydä listoiltasi. Surkea selitys rekkautumattomuudesta. Taidat itse olla pahasti velallinen kun muita tuntematta syyttelet millä rahoilla mitäkin maksetaan.
        Toisekseen luulisi että jos sinunkin veroeurosi menevät vähäosaisille niin haluaisit että ne myös käytetään siihen mihin on tarkoitettu eikä niitä euroja heitetä hukkaan.

• dcbnm
        hesari tullut kirjoitti:

Mikä ahdistaa?

• Noo, tuosta Hesarista tulee mieleen että aikoinaan asuin niin että ikkunasta näki lehden painopaikan. Silti se tuli kotiin jokseenkin viimeisenä. Tännekin jos sen tilaisin, taitaa olla jakopiirin viimeinen talo taas. En kuitenkaan ole enää tämän vuosituhannen puolella välittänyt sitä tilata, halutessani voin lukea sen jo yöllä ilmaiseksi. Olen kuitenkin tottunut seuraamaan uutiset sähköisistä viestimistä.

Itsekin jaoin lehtiä kouluvuosina ja aina oli kinaa joidenkin kanssa jotka halusivat että juuri heidän lehtensä pitää heille tuoda ensimmäiseksi. Eivät ymmärtäneet että sillä tavoin viivästyisivät muiden lehdet tunnilla. En viitsinyt kinata mutta kuuneltava oli.

• Terve ja hei

paras juttu Suomessa kun tervehditään joko Terve tai Hei sanalla. Oli niin ilahduttavaa palattuani Suomeen että jossakin tunnistetaan olemassaoloani kun muualla kaupungissa ollaan niin synkännäköisiä.

Oletko sinä ... yksi niistä surullisista ihmisistä joka ei vastaa reippaaseen tervehdykseen Kassalla?

• kassaneito
        Terve ja hei kirjoitti:

paras juttu Suomessa kun tervehditään joko Terve tai Hei sanalla. Oli niin ilahduttavaa palattuani Suomeen että jossakin tunnistetaan olemassaoloani kun muualla kaupungissa ollaan niin synkännäköisiä.

Oletko sinä ... yksi niistä surullisista ihmisistä joka ei vastaa reippaaseen tervehdykseen Kassalla?

kassan tervehdykseen lienee "muovikassi".

• Meriläinen
        Terve ja hei kirjoitti:

Lähikaupaan mennnessäni tervehdin jo ovesta sisään tullessa myyjiä ja kassakin on siinä. Seuraavan kerran tullessa kassalle, ja sitten alkaa se: ole hyvä, kiitos ruljanssi korttien ja rahojen kanssa. Vähän tuppaa välillä naurattamaan itseään kun ollaan niiin kohteliaita. Jutellaan siinä kyllä muutakin :)

• Terve ja hei kirjoitti:

Mistä niin päättelet?

Itse asiassa tapani on ollut aina vastata ja kuunnella ihmisiä, tuttuja tai tuntemattomia, jotka minulle jotakin sanovat.

• ole viitsinyt olla aamulla kytiksellä oven takana milloin se jakaja tulee, vaan mieluummin soitan asiakaspalveluun minne ne valitukset pitääkin tehdä. Tässä jakopiirissä vain tuntuu että ne jakajat vaihtuvat tiuhaan kun ne jaetaan mihin aikaan tahansa kello kahden jälkeen yöllä. Saattaa olla että pari viikkoa ne tulee kolmen aikoihin ja sit ykskaks ne jaetaankin vasta puoli seitsemän tai kuudelta jne.

• Sol57

:))Saan kyllä oikeesti aina niin hyvää ja ystävällistä palvelua. Että, voisin tässä antaa kyllä KIITOKSEN myös nuorille asiakaspalvelussa oleville mukaville nuorille ihmisille...ja vähän sitten myös niille vanhemmillekin ja kokeneille myyjille myös.... Sellainen sosiaalinen höpöttäjä ja keskustelija kun olen muutekin. Niin monesta käy niinkin että, siinä jutellaan sitten vähän muutakin jos, on tuota aikaa...;)) Vain kerran olen ollut ollut tyytymätätön nettioperaattoriin...sekin sitten vaihdettiin....Ja nyt ei valittamista....hyvin pelaa...asiat Elisan kanssa.. En muutenkaan ole koskaan ollut niitä, jotka kovin snadeista jutuista edes valitan....en vain viitsi....ei kait sit ota tarpeeksi hermoon...sellaiset seikat...

Entistä työtoveria aina ihmettelin hänkö päivittäin melkein valitti jostain lihakauppiaasta aina ylempiin portaisiin saakka....silloin mielessäni mietin että, lienee hänellä ongelmia siellä omassa elämässään parisuhteessaan kun johonkin piti purnata....Minusta hänen käytöksensä oli jo vainoamista...

Itsekin kun olen asiakaspalvelutehtävissä joutunut olemaan....niin tuota olen aina silloin yrittänyt välttää että, ne oman elämäni ehkä ristiriitatilanteet eivät näkyisi siellä työelämässä eikä siinä palvelussa.....

Vähän sitä mieltä olen...että, sillä asenteella palvellaan sinuakin millä itse olet liikkeellä...

Mutta, vielä korostaisin että, kovin yleistää ei pitäisi...tätäkään....viimeistä lausetta. Eihän se aina niin mene.

tsau:Friidu

• Vähän sitä mieltä olen...että, sillä asenteella palvellaan sinuakin millä itse olet liikkeellä...

Mutta, vielä korostaisin että, kovin yleistää ei pitäisi...tätäkään....viimeistä lausetta. Eihän se aina niin mene.
        ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ei menekkään ja nyt tosissani ihmettelen miten taas aloitukseni tulkitaan agressiiviseksi tai jotain. Siis syyhän ei ole minussa jos netti ei yksinkertaisesti toimi tai hesarinjakaja jättää hesarin jakamatta ja jos siitä valitan kyseisille tahoille ei se oikeuta heitä vähättelemästä valitustani. Asiallisesti olen kaikille puhunut, mutta se mitä minä saan vastauksiksi onkin jo eri asia.
        Ähhhh...:)

• Sol57
        Nittaminax kirjoitti:

Vähän sitä mieltä olen...että, sillä asenteella palvellaan sinuakin millä itse olet liikkeellä...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ei menekkään ja nyt tosissani ihmettelen miten taas aloitukseni tulkitaan agressiiviseksi tai jotain. Siis syyhän ei ole minussa jos netti ei yksinkertaisesti toimi tai hesarinjakaja jättää hesarin jakamatta ja jos siitä valitan kyseisille tahoille ei se oikeuta heitä vähättelemästä valitustani. Asiallisesti olen kaikille puhunut, mutta se mitä minä saan vastauksiksi onkin jo eri asia.
        Ähhhh...:)

Juuh;) Kyllä minusta silloin saa valittaa ja antaa palautetta jos, maksat eikä homma toimi. Meilläkin tuo ensimmäinen operaattori vähän siinä sopimuksessa lievästi vedätti. Sopimuksessa kun luki että, tämä modeemi voidaan maksaa vähittäin joka laskussa...eikä tuon modeemin hinta nyt kerrallaakaan tänäpäivänä enää paljon maksa jos omaksi hankit kokoonaan...Nooh, sitten ihmeteltiin että, onpas kallis modeemi...kun aina vaan maksettiin joka laskun yhteydessä...Siitäkö soitin, tälle operaattorille niin olivat kuulemma hävittäneet nämä alkuperäiset sopimukset....eikä meillä tietenkään vastakapalletta siitä sopimuksesta....Vähän saimme taistella että, saimme tämän sopimuksen purettua....Nyt Elisan kanssa pelanut hyvin tämä nettijuttu ja puhelinliittymät myöskin jo vuosia ollut Elisalla niin miksi vaihtaa jos, kaikki pelaa... Sama lehdissä kyllähän siinä vähintään pitäisi uusi lehti saada maksutta, jos jakelu ei toimi.... Meillä kyllä tällä alueella hyvin tuo viikonloppujakelu toimii...

Mutta, sellaista ns.turhanpäivän nipottelua jostain.....niin vaikea ymmärtää...Nooh, sitten voi ajatella näinkin...että, se mikä itselleen ei ole mitenkään iso asia, voi jollekin toiselle taas olla... Tuosta asiakaspalvelusta vielä....itselleni sattui yksi päivä kun olin hankkimassa tuota höyrypesuria niih...eipä sitä siellä hyllyssä sitten ollutkaan...Sattui siihen sitten oikein söötti nuorimies joka vielä oikein suomea hallinut...niin läksi tätä etsimään sieltä varastossa...Nooh, kesti ja kesti:) tämä etsiminen..Lopulta tuli tyhjin käsin takaisin...mutta, kun niin epätoivoissaan kuitenkin yritti ottaa minunkin puhelinnumeroa ylös, hänkö olisi jollekin toiselle myyjälle tämän tehtävän delegoinut;)) Enpä raaskinut muuta kuin pehmeästi ystävällisesti hymyillä tälle nuorelle miehelle ja sanoa ettei se mitään....Asia sitten selvisi kun vähän vanhempi kokeenempi myyjä tuli paikalle....Itselleni jäi hyvä mieli tästä nuoresta miehestä.....hän sentään yritti palvella minuakin;)))

• Sol57 kirjoitti:

Juuh;) Kyllä minusta silloin saa valittaa ja antaa palautetta jos, maksat eikä homma toimi. Meilläkin tuo ensimmäinen operaattori vähän siinä sopimuksessa lievästi vedätti. Sopimuksessa kun luki että, tämä modeemi voidaan maksaa vähittäin joka laskussa...eikä tuon modeemin hinta nyt kerrallaakaan tänäpäivänä enää paljon maksa jos omaksi hankit kokoonaan...Nooh, sitten ihmeteltiin että, onpas kallis modeemi...kun aina vaan maksettiin joka laskun yhteydessä...Siitäkö soitin, tälle operaattorille niin olivat kuulemma hävittäneet nämä alkuperäiset sopimukset....eikä meillä tietenkään vastakapalletta siitä sopimuksesta....Vähän saimme taistella että, saimme tämän sopimuksen purettua....Nyt Elisan kanssa pelanut hyvin tämä nettijuttu ja puhelinliittymät myöskin jo vuosia ollut Elisalla niin miksi vaihtaa jos, kaikki pelaa... Sama lehdissä kyllähän siinä vähintään pitäisi uusi lehti saada maksutta, jos jakelu ei toimi.... Meillä kyllä tällä alueella hyvin tuo viikonloppujakelu toimii...

Mutta, sellaista ns.turhanpäivän nipottelua jostain.....niin vaikea ymmärtää...Nooh, sitten voi ajatella näinkin...että, se mikä itselleen ei ole mitenkään iso asia, voi jollekin toiselle taas olla... Tuosta asiakaspalvelusta vielä....itselleni sattui yksi päivä kun olin hankkimassa tuota höyrypesuria niih...eipä sitä siellä hyllyssä sitten ollutkaan...Sattui siihen sitten oikein söötti nuorimies joka vielä oikein suomea hallinut...niin läksi tätä etsimään sieltä varastossa...Nooh, kesti ja kesti:) tämä etsiminen..Lopulta tuli tyhjin käsin takaisin...mutta, kun niin epätoivoissaan kuitenkin yritti ottaa minunkin puhelinnumeroa ylös, hänkö olisi jollekin toiselle myyjälle tämän tehtävän delegoinut;)) Enpä raaskinut muuta kuin pehmeästi ystävällisesti hymyillä tälle nuorelle miehelle ja sanoa ettei se mitään....Asia sitten selvisi kun vähän vanhempi kokeenempi myyjä tuli paikalle....Itselleni jäi hyvä mieli tästä nuoresta miehestä.....hän sentään yritti palvella minuakin;)))

onkin mukavampaa asioida kasvotusten myyjän kanssa kuin puhelimitse, se on inhimillisempää ja nämä ulkomaalaiset osaavat vielä ja jaksavat hymyillä meille suomalaisille jurottajille. :)) Nykyään vain on silleen ettei ole mahdollisuutta ilman suuria matkustus kustannuksia asioida kasvotusten kaikkien kanssa mikä on harmi. :)

• Anjaniina

tunnun saavan aina kun olen liikkeellä...tänäänkin ;)
      Konnari oma-alotteisesti lähti ottamaan selvää matkasuunnitelmastani ja miten sitä voi nopeuttaa...
      Taksikuskini teki ylimääräisen keikan vaikka oli jo vuoronsa loppu..
      Jospa se on tää...naama ;)))

• molli malli

ootko sie rikas??? Siulla on tieten töitä?? Ootas kun tullee se työttömyys sinunkin kohdalle.. tahi saat aivohalvauksen ja halvaannut.. miten sitten sun suus pannaan...

• Anjaniina
        molli malli kirjoitti:

ootko sie rikas??? Siulla on tieten töitä?? Ootas kun tullee se työttömyys sinunkin kohdalle.. tahi saat aivohalvauksen ja halvaannut.. miten sitten sun suus pannaan...

mitä tartten, älä siitä ota itsellesi päänvaivaa.
        Kiitos kysymästä

• ei sitä tiedä jos vaikka se ..naama, mutta taxi kuskit ovatkin yleensä kohteliaita. :)

• Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

ei sitä tiedä jos vaikka se ..naama, mutta taxi kuskit ovatkin yleensä kohteliaita. :)

joskus jutut menee yksiin jonkun ihmisen kanssa.
        Sen toisen kanssa meillä oli kohtelias keskustelu, tän kans me nauraa kikatettiin ja kerrottiin hyviä juttuja.
        Siitä miten tsadilaiset on kädettömiä kaupunkinsa ulkopuolella.
        Hän oli ollut hirsirakentaja ;)) ja mulla oli muuten vaan kokemusta ;)))
        Mut tarttee nyt sanoo, että tuo VR:n kaaos oli hauska, se nosti ihmisitä esiin talkoohengen ;) kaikki auttoi toisiaan ja matkustajia vaihdettiin junasta toiseen tuolla keskellä metsää, umpihangessa, siellä missä junat kohtasi.
        Mut teenkin täst ihan oman aloituksen ;)

• LaPphiBoy

Oikeastaan palvelu on ollut ok, mut ei ole sitä mistä Suomalaiset ovat olleet ylpeitä, elikäs se Suomalainen osaaminen ja kuinka ovat ahkeria työn tekijoitä ovat..se maine on mennyttä, nyt tuntuu et ne eurot ovat tarkeimpiä heille.
      Netti joskus pätkii ja ne nopeukset eivät ole sitä mitä lupaavat ja eivätkä ole sitä luvattua nopeutta liitymän serverin naapurinakaan.
      Tv: pätkii ja kuva häipyy useiksi tunneiksi ykkonen ja kakkonen..thema..muut ok.
      tietyillä alueilla ei kännykkä toimi, vaik liitymä kuulemma kattaa koko Suomen..Näistä asioista en ole ottanut yhteyttä mihinkään, toimii sitten kun toimii.
      Nyt menee nettini satelliitin kautta joka pysyy pohjoisen yllä, eli ei kierrä maata ja tv: tulee samasta satelliitistä, ostin 2009 syksyllä ryssä-rajamieheltä sateliitti puhelimen ja toimii aina vaik outo onkin :))
      (Kyseiset palvelut eivät tule Suomesta)
      Tavarat jotka olen palauttanut, niistä olen saanut rahat takaisin tai uuden tilalle ja palvelu tosi ystävällistä.
      Suomessahan aikoinaan myytiin tekniikka ja myydään vieläkin, johon piti ja pitää hakea ulkomaila palveluita/ohjelmat, kiitos eurolle :) Markka aikana kaikki sai Suomesta.

• aethyr

huono palvelu on suoraan verrannollinen siihen, että ihmiset valitsevat halvemman vaihtoehdon. -90 luvun laman aikaan ilmiö vaikutti kaikkeen jälleenmyyntiin. esim. tietokoneita myyvät hyvän palvelun omaavat yritykset joutuivat lopettamaan toimintansa, koska ns. nakkikioskilta sai saman tuotteen lähes puoleen hintaan. Palvelua näissä nakkikioskifirmoissa ei ole, vaan joko ostetaan tavara nopeaa tai poistutaan liikkeestä halveksivien katseiden ajamina. Tämä koskee nyt myös internetpalveluja myyviä yrityksiä, henkilöstöä karsitaan, koska on saatava palkat maksettua, eivätkä ihmiset edelleenkään valitse sitä vaihtoehtoa joka on kalliimpi sen vuoksi, että saisivat hyvää palvelua. Näin ollen veikkaan, että tämänkin viestiketjun aloittaja luulee saavansa palvelua ilmaiseksi, vaikka siitä olisi maininta kauppaa tehdessä.

• yxäxä

kun joku "reiska" tekee remppaa ??
        Siinä on kyllä palvelun ja hyväksikäytön raja kuin veteen piirretty viiva.
        Työ ei edisty eikä valmista tule, virheitä enemmän kuin oikeeta, mutta maksusta kyllä pidetään huoli. Laskuja sataa tiheään ja vielä työsuhteen päättymisen jälkeen. Jos uskaltaa kysyä jotain niin oikeudella uhataan.

On se sääli, että yhteiskunnan pohjasakka on saanut tällaisen aseman.

• hähä
        yxäxä kirjoitti:

kun joku "reiska" tekee remppaa ??
        Siinä on kyllä palvelun ja hyväksikäytön raja kuin veteen piirretty viiva.
        Työ ei edisty eikä valmista tule, virheitä enemmän kuin oikeeta, mutta maksusta kyllä pidetään huoli. Laskuja sataa tiheään ja vielä työsuhteen päättymisen jälkeen. Jos uskaltaa kysyä jotain niin oikeudella uhataan.

On se sääli, että yhteiskunnan pohjasakka on saanut tällaisen aseman.

vika jos palkkaa miehen, jolla ei ole kokemusta näyttää, suosituksia..
        Taisit saada halvalla?

• HTZA

Minulla on Elisa, ollut aina, ja enemmän maksan kun jotkut, mutta palvelua en voi moittia.
        Tosin, en kyllä palvelua tarvitse, mutta on kiva tunne takaraivossa että tietää sitä saavansa, tarvittaessa.

• henrji
        HTZA kirjoitti:

Minulla on Elisa, ollut aina, ja enemmän maksan kun jotkut, mutta palvelua en voi moittia.
        Tosin, en kyllä palvelua tarvitse, mutta on kiva tunne takaraivossa että tietää sitä saavansa, tarvittaessa.

vaihdoin elisan siihen mikä lie rimpulaan, eikä sentinkään laskua ole tullut, että niin huona palvelua.

• kohtaa olen vaatinut ilmaista palvelua? Kyllä hesarin tilaajilla on ihan kiinteät hinna jokaiselle ja nettioperaattorinikaan mikään halpa ole, ei edes halvimpia.

• aethyr
        Nittaminax kirjoitti:

kohtaa olen vaatinut ilmaista palvelua? Kyllä hesarin tilaajilla on ihan kiinteät hinna jokaiselle ja nettioperaattorinikaan mikään halpa ole, ei edes halvimpia.

hakua tuo tekstini oli. Jos et sinä valinnut sitä halvempaa vaihtoehtoa niin lähes kaikki muut tekivät jo niin. Nyt uuden laman alla, uskallan väittää, että ihmiset sokeasti luottavat siihenkin, että 20 vuoden kuluttua yhteiskuntamme on nykyisellään. Sitä se ei ole jos ja kun samaan aikaan propagandakoneisto suosittelee vähentämään kulutusta "ilmastonmuutoksen" nimissä. Vastuun siirtäminen yrityksille ja niiden toimintatavoille on liian kaukaa haettua, kysymys on kuluttajan käyttäytymisestä. Kun nyt kuluttaja jossain määrin alkaa tai on jo alkanut käyttäytyä "ilmastonmuutos-tyyliin" niin kannattaisi harkita, laittaako rahojaan yhteenkään eläke-vakuutukseen vai ostaako itse harkiten osakkeita. Voi olla, että jos haluaa eläkkeellä ollessaan tehdä muutakin kuin istua odottamassa palvelua, niin kannattaisi ottaa järki käteen nyt, eikä 20-vuoden päästä valittaa siitäkin.

• 234234aa

Suomessa ei ole totuttu käsittelemään valittavaa asiakasta kunnioittaen. Jotkut firmat sen osaavat jos asiakas tai asiakkaat on tarkoituksella asetettu siihen asemaan. Tälläisissä firmoissa asiakaspalvelu kyllä näkyy ja sitä opetetaan työntekijöille jatkuvasti.

Firma joka ei piittaa miten työntekijät käsittelevät asiakkaitaan, eivät vain välitä siitä koska siitä ei ole ollut hirveästi haittaa toiminnalle. Monia aloja joissa valitus on pienen muurin takana, esim. huollot ja muut missä hyvin miesvaltainen toiminta yleisesti. Jos huollossa jokin mättää, varsinkin naisilla voi olla iso muuri valittaa siitä ja ovat hiljaa. Moni mieskään ei viitsi valittaa vaan maksaa huonosta palvelusta - mutta tämä on sekä firmalle että asiakkaalle huono asia. Asiakas ei tule enää takaisin ja firma ei koskaan saa välttämättä tietää miksi.

Yksi asia on fakta: kun tarpeeksi pidät ääntä, se huomataan. Jos operaattori ei ymmärrä hoitaa asioita kuntoon, vaikka olisit soittanut muutaman kerran asiakaspalveluun - nosta hierarkiatasoa ja soita asiakaspalvelupäällikkölle. Valitus tälle tasolle hyvin usein saa jo aikaan nopeita liikkeitä. Tämä johtuu siitä että päälliköt ovat vastuullisia firman tämän osan toiminnasta ja vastuussa henkilökohtaisesti esimiehelleen. Päälliköillä ei juuri ole varaa ottaa valituksia pomoltaan joka kuulee että joku asiakas on joutunut käymään koko ruljanssin läpi aina puhelinpalvelusta pomoon asti.

Valitusta ei kannata tehdä henkilökohtaisesti törkeyksiin mennen, sillä saa aikaan ongelmia ja hidastelua. Jos erottaa valituksen ja henkilöt omiksi asioikseen, homma yleensä toimii. Valittajissa on paljon niitä jotka ottavat asian niin henkilökohtaisesti etteivät tunnu pysyvät housuissaan ja valittavat enemmänkin omaa pahaa oloaan kuin palvelun tai tuotteen puutetta. Mutta sellaisia me ihmiset olemme.

Ihminen joka on tyyni puhelimessa, ystävällinen mutta asiallinen valittaja, saa paremmin asiansa hoidettua vastapäähän kuin henkilö joka huutaa kurkku suorana.

Asiakaspalvelijana ei voi koskaan olla 100% täydellinen, aina on epäyhteensopivia kemioita tai teknisiä ongelmia jotka asiakas pistää sinun syyksesi. Itsekin olen tätä kokenut ja se pitää vain sivuuttaa jos kyse ei ole omasta asenneongelmastasi. Eihän se mukavaa ole kun asiakas on nokatusten edessäsi ja sanoo suoraan miten surkeaa palvelua teillä on.. mutta kun tietää mistä asia johtuu, sitä ei tarvitse ottaa henkilökohtaisena. Ei oikeastaan mitään mitä työpaikalla tapahtuu pitäisi ottaa henkilökohtaisesti ellei joku tietentahtoen yritä sivaltaa sinua.

• Asiakaspalvelija1

Ei taitaisi mikään toimia, jos hommat toimisivat ihmisten tempperamettien mukaan. Samalla tavalla on palveltava, vaikka vähän kimmastuisikin. Itseasiassa ärhäkimmät hoitavat etunsa tehokkaimmin. Laiskiaiset vain odottelevat maltillisina, vaikka mikä olisi ja sitten kokevat olevansa parempia.

• a b v-v

Minä haluan reklamoida siten, että siitä jää dokumentti itselleni.

• liikennesucks

NYT MENEE JOUKKOLIIKENNE LAKKOON KUN TÄSSÄ TALOUSTILANTEESSA HALUTAAN LISÄÄ LIKSAA SANON VAAN ETTÄ HÄVETKÄÄ PALVELU ON JO VUOSIA OLLUT SURKEETA, EI PIDETÄ AIKATALUISTA KIINNI JA AJETAAN VÄÄRIIN JA SITTEN LAKKOON.....

• Riippuu näkökannasta

Kyllä työntekijät lisää liksaa ansaitsevat kun aina pulsut ovat haukkumassa ja joku ventovieras on sun kauan kadoksissa ollut sisko tai tytär tai jopa isoäiti, tällaista saa päivät pitkät kuskit kuunnella. Aikataulut ei pidä paikkaansa jos juna on myöhässä, jolloin pitää sitä odottaa. Tällöin jatkoyhteyskin myöhästyy jne. Kuskit saavat kärsiä. Lisäksi kalusto alkaa vanheta, on sitä nyt uudistettukin mutta ei riittävästi. Lisäksi linja-auto alalla on työvoimapulaa koska ketään ei kiinnosta ryhtyä tekemään alipalkattua työtä, jolloin väkeä ei riitä ja kuormitetaan jo loppuunajettuja autokuskeja entistä enemmän. Tämä koulutusjuttu johtuu osittain liiallisesta vaatimustasosta, joten kaikki eivät läpäise tätä koulutusta. Lisäksi kursseja ei tarjota jokaisella paikkakunnalla ainakaan linja-auton rattia varten. Sitten osalla autoalan työläisistä ei ole työmotiivi sellainen että hommat sujuisi, esimerkiksi sairastapauksessa ei löydy vapaapäiviään viettävää kuskia korvaamaan sairastunutta, koska on koskenkorvapullo avattu tai ollaan ruotsinlaivalla/ 200 kilometrin päässä sukuloimassa... siksi ne kuskit jotka eivät ole sukulaisten kanssa tekemisissä eivätkä ryyppää ajavat aina kun on ajoa tarjolla, jopa vapaapäivinään ja eläkkeelläkin. Kai se on heille elämäntapa. Kunnioitus heille.

• harvasti
    • Terttulahja

No mitäs tästä tuumaatte! Mokkula toimi vain jokseenkin tasan 1v ja nyt piti ostaa uusi jos en halunnut olla ilman n.kk ajan. Vaikka olenkin vain eläkeläinen ja kotikäyttäjä en voi olla kirjaston /ystävien tietokoneen varassa noin pitkää aikaa. Siis oli ainoa vaihtoehto ostaa uusi, tosin se oli ns. edullinen kauppa sanottiin. Mikähän lie selitys sitten, kun tulee korjausreissulta !, sille, että vain noin vähän aikaa kesti. Ei ole lapsia/kotielämiä jotka olisivat päässeet sitä räpelöimään, minä yksin olen käyttäny tietokonettani. Sii se vain sanoi "työsopimuksensa" ja lakkasi toimimasta.
      Tietokoneen käyttäjä mummeli.

On oikeastaan toinenki juttu joka risoo kylläkin vielä enemmän. Miksi eräissä isoissa tavarataloissa esim. kemikalio-osaston myyjät ovat kuin " käveleviä meikkimainoksia" ja niin koppavan oloisia, että pitää miettiä monta kertaa uskltaako heitä "häritä" tämmöinen ihan siististi ja asiaillisesti vain ripsivärillä ja huulipunalla meikattuna , edes häiritä. Katsovat vähän kun, että " mitäs olet tänne tullut häiritsemään". No en kyllä olekaan pääsääntöisesti häirinnyt arvon myyjättäriä, vaan tehnyt ostoksen oman kylän kemikalio
      -osastolta. Jossa ei sitten ole kylläkään palvelua laisinkaan, kun myyjät on kaikki laitettu pois. Ja yritetään siten saada katetta mahdollisimman kattavaksi.

• :)

aihe, valtavasti lukijoita. Enkä luulottele mitään.

• tänään huomasin että aloitukseni löytyy etusivuilta joka selittänee ison lukijamäärän. :)

• hienoooooo
        Nittaminax kirjoitti:

tänään huomasin että aloitukseni löytyy etusivuilta joka selittänee ison lukijamäärän. :)

hakkaat suosiossa Teotwawkin mennen tullen!!

• :)
        Nittaminax kirjoitti:

tänään huomasin että aloitukseni löytyy etusivuilta joka selittänee ison lukijamäärän. :)

toisiaan onkin, ja luku senkun kasvaa, hienoa!

• hienoooooo kirjoitti:

hakkaat suosiossa Teotwawkin mennen tullen!!

nooo... en ole silleen ajatellut aloitustani, mutta hyvä jos on muillekkin kelvannut. :)

• VISTAS

NYT SAAT PALVELUA KUN KOMMUNISTIT ALOITTAA LAKON ,KUN MAA ON JO MUUTENKIN POLVILLAAN.HYVÄ TOIVOTTAVASTI EI ANNETA PERIKSI ,KATSOTAAN KUKA ON KUKA.

• Maajussin naapuri

varmaan tulee kyllä lopullinen pysähtyminen tämän kansakunnan osalta! Työntekijät pyytävät muutamaa sanaa sopimukseen sekä tämän vuodenkin palkkaan samaa korotusta mitä luvattiin seuraavallekin vuodelle. Kyllä jossain kohtaan tulee sellainen tilanne että puututaan lakkoon, meinaan kun kauppojen hyllyt tyhjentyvät eikä huoltoasemilta polttoainetta heru, alkaa olla jo totinen paikka! Minä otan heti huomenna ja tankkaan auton tankin täyteen, lisäksi 20 litran varakanisterinkin taidan hulauttaa samalla täyteen, siitä sitten ruokakaupasta hieman tavaraa pakkaseen hamstraamaan sekä sekamehua, jottei ruoka lopu. Jäte-ongelmaa mulle ei tule, on tottunut pistämään tynnyriin palamaan kaikki mitä tulee ja komposti on ollut jo vuosi kausia, sanomalehdet voikin joko peruuttaa tai sitten voin iskeä hellaan palamaan. Ai mahtaakohan sanomalehdet ja päiväpostit kulkea AKT:n lakon aikana? Kyllä kai sentään.

PS. Maajusseille tämä ei ole suurikaan ongelma. Jos polttoaine on vähissä niin napataan traktori-naftaa pihan säiliöstä ja maidot tulee omista lehmistä...

• älyvapaakansa
        Maajussin naapuri kirjoitti:

varmaan tulee kyllä lopullinen pysähtyminen tämän kansakunnan osalta! Työntekijät pyytävät muutamaa sanaa sopimukseen sekä tämän vuodenkin palkkaan samaa korotusta mitä luvattiin seuraavallekin vuodelle. Kyllä jossain kohtaan tulee sellainen tilanne että puututaan lakkoon, meinaan kun kauppojen hyllyt tyhjentyvät eikä huoltoasemilta polttoainetta heru, alkaa olla jo totinen paikka! Minä otan heti huomenna ja tankkaan auton tankin täyteen, lisäksi 20 litran varakanisterinkin taidan hulauttaa samalla täyteen, siitä sitten ruokakaupasta hieman tavaraa pakkaseen hamstraamaan sekä sekamehua, jottei ruoka lopu. Jäte-ongelmaa mulle ei tule, on tottunut pistämään tynnyriin palamaan kaikki mitä tulee ja komposti on ollut jo vuosi kausia, sanomalehdet voikin joko peruuttaa tai sitten voin iskeä hellaan palamaan. Ai mahtaakohan sanomalehdet ja päiväpostit kulkea AKT:n lakon aikana? Kyllä kai sentään.

PS. Maajusseille tämä ei ole suurikaan ongelma. Jos polttoaine on vähissä niin napataan traktori-naftaa pihan säiliöstä ja maidot tulee omista lehmistä...

sinunkin miettiä miten nostaisit omavaraisuuttasi?
        Maajussin on huono naftalla tankata bensa-autoa.
        Ja maksettava sen on se naftakin, että älä suotta ole kateellinen.

• Haluan myös palvelua
        älyvapaakansa kirjoitti:

sinunkin miettiä miten nostaisit omavaraisuuttasi?
        Maajussin on huono naftalla tankata bensa-autoa.
        Ja maksettava sen on se naftakin, että älä suotta ole kateellinen.

Mitäs kaikkea tässä onkaan ollut ...

SONERA
        Sonera aloitetaan siitä, nettiyhteys pätki pätki pätki ei toiminut pätki ei toiminut pätki, 6kk ajalla ehkä 3kk päästiin käyttämään nettiä, vika EI tietenkään ollut heidän päässään, vaan se oli meillä, ah mutta annas kun kerran olin puhelimitse yhteydessä soneran nettitukeen ja sieltä pingattiin yhteys, kas vain kas vain, heidän verkkonsa kusi ja pahasti. Korvaus? Ei niin mitään, kun EN ollut asiasta ilmoittanut aiemmin ... noh päätin vaihtaa elisaan, ensin soneralta soitettiin, että jos saan seuraavan kk -50% hintaan niin jäisinkö asiakkaaksi, no en helvetissä, sitten odotettiin 3kk, että sonera antoi viimein elisalle netin, koska täällähän on tietenkin soneran verkko ... Sonera se saatanan suuri saatana >_<

FILMIFRIIKKI (Helsinkiläinen elokuvaliike)
        Tilasin erään suositun tv-sarjan 2 tuotantokautta, nettisivujen mukaan ko. sarjaa on AINA hyllyssä ... Odotin viikon, odotin kaksi viikkoa, kolmannella viikolla hermostuin ja soitin asiasta ... "Poju" puhelimessa totesi yksinkertaisesti, "jaa, tilasit vai, emmä tiiä, no perkele oota mä katon, joo ei o hyllyssä mitään semmosta, ei meillä kaikkia paskasarjoja voi olla hyllyssä" tässä kohtaa ilmoitin, että annetaampa sen tilauksen sitten olla, että josko peruisi sen siellä ... "no voi vittu, no oota hetki saatana, no mikä se sun nimi oli, no fine se on peruttu nyt" ... sanomatta selvää, oli viimeinen kerta siellä asioidessa, tilasin samat sarjat sitten play.comista säästin n.40 euroa ei postikuluja ja tuote oli 5pv kannettu ovelle.

ROSSO !!!!!!!!!!!
        Menimme 20 hengen porukalla syömään, odotimme 30min, että saimme edes palvelua. No vihdoinkin 30min ja saimme tilaukset, 20min meni, että saimme tilaamamme juomat. 30min lisää siihen, että ensimmäiset saivat ruokansa, 10min siihen, että seuraavat saivat ruokansa, 45min myöhemmin viimeiset saivat ruokansa kun suurin osa oli jo syönyt omansa, odotimme kaikkien syöneen, oli kulunut 2h 15min tässä kohtia rossossa, 30min siihen lisää ja saimme VIHDOIN laskun, 15min ja laskut oli maksettu ja vaihtorahat saatu etc etc ... 3 tuntia myöhemmin olimme koko joukko vittuuntuneita kuin mitkä ja päätimme, ettei tampereen rossoon mennä koskaan enää. Tarjoilija ei muuten välittänyt mitään kun kerroimme hänelle, että olisi kiire sovittuihin ajanvietteisiin.

Listaan mahtuisi monia ravintoloita ja kahviloita ja kaikkea pientä, mutta nuo 3 ovat mieleen jääneet parhaiten.

• Sucks.

Mä tappelin Welhon kanssa VUODEN, kunnes myönsivät että heidän digiboxi-erässään tosiaan oli vika ja se vaihdettiin.

Hesarin kanssa sovin laskun eräpäivän, jonka maksoin sovittuna päivänä. Heiltä oli lähtenyt silti lasku perintään, jolloin lasku pomppasi 20 eurosta > 100 euroon.

Et silleen pelaa palvelu Welholla ja Hesarilla.

Olen miettinyt, kuka maksoi puhelut, joita jouduin kokoajan asioista soittamaan. Minä maksoin.

• korvaus minulle oli se että siirretään tilausjaksoa (nyt) viidellä päivällä eteen päin. Ihmettelen et mitä hyötyä minulle on siitä kun kuitenkin joka kuukausi tililtäni otetaan 25€. Tuntuu että minua huijattiin.

• entinen kirjoittaja

olen saanut todella huonoa palvelua.
      Poistin profiilini, mutta galleria pysyi auki monta päivää, enkä itse sinne enää päässyt.
      Monen palautteen jälkeen se on nyt suljettu ja olen poistunut lopullisesti.

Sinä joka selvitit kuka olen, muista, että sinua tarkkaillaan, mikäli vielä palaan palstalle.
      Olet tehnyt rikoksen.

• se ole rikos jos joku tietää kuka mahtaa joku olla. Onhan minullakin tunnistettava kuva galleriassa ja jos joku tunnistaa niin sit tunnistaa, ei se minua haittaa.

• näin on
        Nittaminax kirjoitti:

se ole rikos jos joku tietää kuka mahtaa joku olla. Onhan minullakin tunnistettava kuva galleriassa ja jos joku tunnistaa niin sit tunnistaa, ei se minua haittaa.

jos kaivaa toisen IP-osoitteen esiin ja vihjailee, että tietää.
        Eri asia jos itse kertoo ja laittaa tunnistettavan kuvan näkyviin.
        Ei ole toisten asia paljastaa ketään, säännötkin sen kieltävät.

• näin on kirjoitti:

jos kaivaa toisen IP-osoitteen esiin ja vihjailee, että tietää.
        Eri asia jos itse kertoo ja laittaa tunnistettavan kuvan näkyviin.
        Ei ole toisten asia paljastaa ketään, säännötkin sen kieltävät.

ota kantaa tuohon IP-osoitteeseen.

• Suju vaan

Jokin aika sitten kävin terveyskeskuksessa pitkästä aikaa. Laboratorioon odottaessa oli pari numerolappusysteemiä, mutta ihnmiset ottivat varmuuden vuoksi molemmat laput, sekä neuvontaan että toimenpiteisiin. Siten jonon käynnistämisessä tuntui menevän aikaa, kun asiaa selviteltiin. Ihmisten käyttäytyminen kuvasti mielestäni epäluuloisuutta systeemiä kohtaan - varmaan kokemuksista syntynyt. Kummallinen kaunainen asenne tuntui olevan nyös rokotusjonossa, ihmisiltä on unohtunut pienet sanat, kiitos, anteeksi, ja kohtelias puheentapa. Ei ihme, jos luukun toisellakin puolella näkyy happamuutta, kun sama marina jatkuu päivästä toiseen. Hymyn saa usein kun aloittaa hymyllä.

Lähtiessäni kysyin infossa istuvalta nuoreltta vahtimestarilta, mihin minun tulisi mennä, jos tarvitsen viikonloppuna lääkäriä. Näin yksinkertaiseen kysymykseen nuori ei osannut vastata, vaan änkytti jotain nolona. Kysymys ei ollut edes vaikea vaan hyvin käytännöllinen.

Jos työntekijät olisivat kiinnostuneista asiakkaista ja yrityksestä hieman laajemminkin, niiin työ olisi tekijälleen mielekkäämpääkin ja hahmottuisi osaksi kokonaisuutta. Minua hämmästyttää se kapea-alainen ajattelu, että toi kysymys ei kuulu mulle. Onkohan pätkätyö vai mikä vienyt mielen työstä?

Jos haluan asiani tiettäväksi ja selvyyden siihen, pyrin olemaan kohtelias mutta täsmällinen ja samalla vaativa asiakas. Haukkumisella ei voita. Silloin toiselle ja itselle jää tilaisuus pelastaa kasvonsa mutta samalla vastuu selvittää asia, jotta se menee eteenpäin. Hyviä taitoja kannattaakehittää!

• Pah :(

Palvelu, nimittäin" taksi sellainen". Tällä alueella aika huonosti, kun tilaa sen saa odottaa 10:nestä minuutista puoleentuntiin ennen kuin se on oven takana..
      Räntää sataa, niin en viitsi lähteä parkki-paikalle hakemaan omaa autoa, vaan ajattelin tilata taksin ja käydä sillä asioilla kaupungilla..
      Se odottaminen vaan ärsyttää. Tiirata nyt ikkunasta milloin sattuu taksinvalo näkymään :(

• Kokemuksia_

kipeän niskani takia. Olen saanut siihen joskus 70-luvulla piiskansivallusvamman.
      Lääkäri alkoi sättiä minua että en odota kun hän kysyy ja että minua ei vaivaa mikään vaan olen vain niin hermostunut. Loppukaneettina tämä lääkäri vielä sanoi minulle että yleensä tässä näytelmässä on se juoni että potilas on se roisto! Siis yksityislääkärillä kävin, ei millään tk-lääkärillä. Olin ihan järkyttynyt saamastani kohtelusta. Olen nainen ja lääkäri oli mies.
      Toinen tapaus törkeästä lääkärin käyttäytymisestä oli kun meni erään toisen lääkärin suosittelemana tälle hammaslääkärille josko purennassa olisi ollut korjattavaa.
      Tämäkin mieslääkäri tiuski ja tivaili että mistä sattuu hampaissa ym. Sitä tiuskimista ja tivailua kesti n. 15 min. ja hammashoitajat olivat ihan vaivaantuneita kun näkivät miten järkyttynyt olin. Lääkäri sätti minulle että "eihän tässä tule munia eikä poikasia!!" ja lähetti hoitajat syömään. Käynti oli turha koska lääkäri ei tehnyt mitään mutta ei onneksi ottanut maksuakaan.
      Täytyy sanoa että kyllä oli outoa palvelua!!! Hieman kyseenalaistin kyllä heidän henkisen hyvinvointinsa:((

• tohtori69

sulle pitäs kyllä antaa. :)) Mieleen tulee eräs tapaus, jolla päässä oleva syylä muuttui kasvaimeksi, huono hapeneottokyky oli automaattisesti astma, ja kun hampaaseen tuli reikä piti sitä voivotellla vuosikausia.
        Tämä sai kyllä kaikkiin vaivoihinsa hoitoa siihen asti, kun todettiin todellisen tarpeen olleen ihan muualla, ja niin tämän hupaisan tarina päähenkilö lojuu tänä päivänä lataamossa. Tervemenoa sinne vaan. :))

• samanlaisia kokemuksia on ollut minullakin ja vieläpä samoista hoitoloista tai lääkäristä. Jälkeenpäin on tullut mietittyä, että mitä minun olisi silloin kannattanut sanoa tai tehdä, mutta olen niin hidas ajatuksissani, että keksin sanottavani vasta silloin kun olen jo poistunut paikalta.

• Kokemuksia_
        tohtori69 kirjoitti:

sulle pitäs kyllä antaa. :)) Mieleen tulee eräs tapaus, jolla päässä oleva syylä muuttui kasvaimeksi, huono hapeneottokyky oli automaattisesti astma, ja kun hampaaseen tuli reikä piti sitä voivotellla vuosikausia.
        Tämä sai kyllä kaikkiin vaivoihinsa hoitoa siihen asti, kun todettiin todellisen tarpeen olleen ihan muualla, ja niin tämän hupaisan tarina päähenkilö lojuu tänä päivänä lataamossa. Tervemenoa sinne vaan. :))

mutta mä en ole tarvinnut enkä syönyt minkäänlaisia psyyke-enkä rauhoittavia lääkeitä, muta kyseiseisten lääkäreiden olis kannattanut ennen vastaanotolle lähtöään huolehtia omasta psykoosilääkityksestään.

Sä kuvasit niin tarkasti noita oireta että aivotonkin tajuaa sun kertovan omista oireistas!
        Älä istu koneella liian pitkään ettet jää vahingossa pois iltalääkkeen jakotilaisuudesta!!! Otan osaa kun sulla on toi nuppis edelleen noin huonossa kunnossa. Tokko koskaan paranetkaan mutta muista ottaa lääkkeesi vaikkei ne noin hulluille pahemmin näköjään autakaan.

• Kokemuksia_
        Nittaminax kirjoitti:

samanlaisia kokemuksia on ollut minullakin ja vieläpä samoista hoitoloista tai lääkäristä. Jälkeenpäin on tullut mietittyä, että mitä minun olisi silloin kannattanut sanoa tai tehdä, mutta olen niin hidas ajatuksissani, että keksin sanottavani vasta silloin kun olen jo poistunut paikalta.

tyrmistynyt kun kuvittelee saavansa edes yksityisellä lääkäriasemalla kunnon palvelua.
        Kyseinen neurologi meuhkasi edellisellekin potilaalle. Se kuului oven läpi ja sairaalan poliklinikalla kun kerroin eräälle potilaalle, kun kyseinen lääkäri otti vastaan silelläkin ja pelkäsin joutuvani taas samalle lääkärille, että tämä lääkäri oli haukkunut hänetkin. Kummallista että saa kohdella tuolla tavoin potilaita. Siis koska niin moni muukin potilas haukuttiin, ei vika voinut olla minussa.

• ex-posteljooni

Nuorena miehenä olin lehdenjakana. Kylällä asui eräs rääväsuu mummeli, joka valitti ihan joka asiasta. Jätin piruuttani jakamatta hänelle postin tai ryttäsin sanomalehden pieneen myttyyn hänen laatikkoon. Kiusa se on pienikin..
      Olet kertonut täällä uskomattoman vaikeaselkoisesti asioista, juttuja jotka on käsitetty väärin. Ehkä tuossa nettiyhteys ongelmassa on kyse juuri siitä. Et osannut määrittää koneesi vikaa ja aloit riitelemään kuten täälläkin. Sellaiselle kiusanhengelle ei anneta mitään palvelua, vaan samalla mitalla takaisin ja se on ihan oikein!

• että olet ex-posteljooni. Kumma kun muut tulkitsivat aloitukseni oikein, mutta et sinä.
        Toistaiseksi täälä ei ole riidellyt kukaan muu kuin sinä tai ainakin yrität sitä lietsoa. Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa ja sisälukutaidon opiskelua sinulle.

• kävi näin, että sähköt ja puhelin linjat katkesivat aamupäivällä. Aikani odottaessani sähköjen palautumista (24min) soitin sähköyhtiöön jossa vasta silloin huomattiin katkos, siellä vastasi ihastuttava nuorimies joka sanoi, että mitä pikemmiten linjat korjataan.

Sähköt tuli ja puhelinlinjakin korjaantui, mutta ei netti. Operaattorilleni soittaessa en saanut millään suunvuoroa, vaan kävimme samat litaniat läpi, että onko minun pään linjoissa, koneessa tai modessa vika. Ja jälleen kerran vika olikin heidän koneissaan. No korjasivat sentään linjat noin 4 tunnissa, tosin uhkasivat että voi kestää tähän aamuun asti.

• Akuvankka

Sitä? Sitten sattuu kaikenlaista?

• huippupalvelua
        Akuvankka kirjoitti:

Sitä? Sitten sattuu kaikenlaista?

hommissa siellä operaattorilla ja sähkölaitoksella. Pikku katkoilla voi saada vähän palstarauhaa aikaiseksi.

• mitäkä mies

On tiukka setä joka ei anna tuumakaan periksi maksamistaan palveluista,jos lehti edes myöhästyy niin paljon etten ehdi lukea sitä ennen töihin lätöä,lähtän lehteen heti perkelitä ja vaadin korvausta,aina on myös jotain hyviystä tullut.Krerran sanoin postin jakajalle,joka oli myöhässä.Hän tuli pihalla vastaan ja oli laittamassa lehteä laatikkoon,sanoin hänelle,"mitä hevettiä sä kantelet vanhoja sanomalehtiä,ei niitä kukaan lue enää illalla.

Laajakistan toimittajalle olen soittanut pari kertaa,katkosten vuoksi.Kolmas kerta mun piti lähettää kirjallinen vikailmoitus,heti kun netti taas toimi.Puhelin soitto ei kuulemma kelvannut vikailmoitukseksi ja siinäkin kä'ytin terävää kieltäni suolaten kaistan toimittajan",miten vi....voin lähettää teille kirjallisen ilmoituksen jos kaista on jatkuvasti poikki.nimim,äkäinen pappa.

• vastanneille. Eiköhän tämä aihe ole kaluttu loppuun. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      692
      3682
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1761
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1652
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1631
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      375
      1551
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1379
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1293
    Aihe