Ikä

Tuntuu nuoremmalta

Tunnetko olevasi sen ikäinen kuin nyt olet?

26

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnen olevani tuhat vuotta vanha.

      • vasta 50+

        miljoonan vuoden ;))


      • vasta 50+ kirjoitti:

        miljoonan vuoden ;))

        Paljon nähnyt ja paljon kokenut, monikaan asia ei enää hämmästytä...


    • Heikunkeikku

      En ajattele ikääni numeroina ja sotke sitä siihen, miltä Tuntuu.
      Olla möllötän vaan, touhuan mitä touhuan, ajattelen miten ajattelen.
      Näin olen tehnyt aina, riippumatta minkä ikäinen olen ollut.
      Ikä ei ole rajoittanut minua mitenkään. Toivottavasti ei myöhemminkään ala ikä Määräämään
      tekemisiäni.

      • naisena..

        Jo kymmenen vuotta sitten tunsin itseni vanhaksi. Nyt tuntuu, että elämä on jo nähty ja mikään ei tunnu miltään. Aikalailla väsyttää....

        Jos saisin aloittaa elämäni uudelleen vaikka jostain parikymppisestä niin tekisin erillaisia valintoja. Säästyisin paljolta ja voisin ajatella ikää numeroina.


    • Ainoat tilanteet joissa olen ajatellut ikääni ovat liittyneet ikääntymisen etappeihin.
      Ensin 500pv:n nollaus.
      Sitten putken pään metsästys.
      Putkielämä ja siirtyminen "suojatumpaan" olotilaan.

      Työttömyyseläkeläisenä, v60 alkaen, pääsin eläke-etuuksien pariin.
      Eniten hyötyä on ollut Espanjassa ja Portugalissa.
      Toki meilläkin 50%:n alennuksia.

      Olen kokeillut yhtä harmaahapsien ryhmämatkaa ja yhtä eläkeläiskelmien kokousta mutta en viihtynyt kummassakaan.
      Omituinen asennemaailmani ilmeisesti häiritsi minua ja muita.

      65:na ajattelin ikääni kun tavoitteeksi asettamani 200kg ei noussutkaan maasta.

      Seuraavan kerran täytyy ajatella ikää ajokortin uusimisajankohdan tullessa vastaan.

      Joten murhetta on ollut!

    • GreenBean

      tunnen ja toisissa taas en, vaihtelee sen mukaan mistä on kyse.
      Henkinen puoli on ehkä pirteämpää ja nuorempaa kuin tämä ruumiillinen.
      Ei todella vakavia sairauksia, mutta sellaisia jotka haittaavat elämää, tänä vuonna löytyi näkemistä
      huonontava.

    • Adria

      Tunnen olevani pojankoltiainen vieläkin. Taidan ollakin.

      • Sama täällä olen tytön tyllerö ja toivottavasti tämä autuaallinen olotila jatkuu ; )) Petteri on vanhempi minua ja hyvä esimerkki siitä kuinka pieni pojankoltiainen asuu ihmisissä, jotka nauttivat tästä päivästä ja elämästään eivätkä marise jonninjoutavia ja elämän surkeutta.


      • Adria
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sama täällä olen tytön tyllerö ja toivottavasti tämä autuaallinen olotila jatkuu ; )) Petteri on vanhempi minua ja hyvä esimerkki siitä kuinka pieni pojankoltiainen asuu ihmisissä, jotka nauttivat tästä päivästä ja elämästään eivätkä marise jonninjoutavia ja elämän surkeutta.

        Ollaan sitten siekkareita Petterin kanssa.


    • "piive"

      Että ihminen on sen ikäinen kuin haluaa olla. Mutta nyt on pakko lisätä että jos on terve niin voi olla sen ikäinen kuin haluaa. Niveliä kolottaa, aika vanhaksi ja raihnaiseksi tunnen itseni taas tänään.
      Mutta ehkä huomenna olen taas nuorempi, toivon ainakin!

      Ikääntyminen on pakollista,
      vanheneminen vapaaehtoista ja
      itselleen nauraminen terapeuttista!

    • Sol57

      vaihtelee vielä toisinaan ...kovinkin. Eilen sellainen päivä kun jouduimme pohtimaan vakavia asioita...tuolla kundiamme koskevassa palaverissa...kummatkin sekä miehneni että, minä...Illalla sitten iski se henkinen väsyminen...ei sitä niin päivällä edes huomanut. Tuntui sitten illalla että, olen ainakin 2000 vuotta vanha kun menin nukkumaan...Onneksi vasta ensi syksynä uudestaan tälläinen tapaaminen on seuraavan kerran:))).... En niin tuota fyysistä ikääni minäkään koskaan muutoin ajattele...mutta, toki täytyy tunnustaa että, virtaa oli enemmän vielä 40 - 45 v.... ikäisenä...kuin nyt....kyllä elämä kuluttaa ja vaikka kuinka meikäläinenkin söisi jotain hitsin Beroccaa niin eihän se sillee enää pure ja vaikuta;)) Kuin aikaisemmin....mutta kovin lapsenomainen olen varmasti lopun elämääni....Elämässä kun liian moni asia vetää puoleensa vieläkin.....uskon ihmisen olevan juuri sen ikäinen kun on...aina tuo fyysinen ja henkinen ikä niih...ei ne ehkä ihan blanssissa kulje...kaikilla ihmisillä;))) öhöh...puolustus mikä puolustus tämäkin....

      tsau:Friidu

    • Totta kai, vähintään.

    • ...

      Sattuikin taas. Mutta siis pientä onkelmaa, tai ristiriitaa asiassa. Mieli on nuori ja silleen. Ja on sitten kaikenlaista pientä fyysistä onkelmaa. Kiinnostaa seurata, meneekö materia ohi mielen. Iteasiassa se ois paree kaikkinensa.


      =DW=

    • Ainoa asia mikä tuntuu,,, olen väsähtäneempi töiden jälkeen, kuin ennen. Eikä enää kiinnostais juosta vaatekaupoissa,,,, kaikkinensa, olisin mukavuuden haluisempi:)))

      • tuttu tunne..
        Kamalaa, että vaatteitakin vasta sitte katselee, kun edessä jotain että on 'pakko', kun sieltä kaapista ei löydy mitään ;)
        Pitäis varmaan ulkoilla enemmän, sillä selittelen itelleni tuota väsymystä/mukavuudenhalua.
        Tuntuu oudolta kun jotkui nelikymppiset pitää itseään suunnilleen ikäloppuina.. ainakin täällä palstoilla oon joskus törmänny tuollaiseen asenteeseen..


      • Ei nyt aleta jarrutella, vaan vaatekaupoissa juostaan viimeiseen saakka. Eilen ostin kaksi tunikaa, sellaisia minimekon mittaisia ja niille päälle mustan lyhyen liivin...


      • Sibone kirjoitti:

        tuttu tunne..
        Kamalaa, että vaatteitakin vasta sitte katselee, kun edessä jotain että on 'pakko', kun sieltä kaapista ei löydy mitään ;)
        Pitäis varmaan ulkoilla enemmän, sillä selittelen itelleni tuota väsymystä/mukavuudenhalua.
        Tuntuu oudolta kun jotkui nelikymppiset pitää itseään suunnilleen ikäloppuina.. ainakin täällä palstoilla oon joskus törmänny tuollaiseen asenteeseen..

        itseäni niskasta kiinni ja käynyt taas lenkillä:) Minäkin oon aatellu, että väsymys ja mukavuudenhaluni johtunee ainoastaan ulkoilun puutteesta, tässä on ollut sellainen väli, etten ole paljonkaan nenääni ulos pistänyt, huomaa miten äkkiä mielialassa ja kunnossa näkyy, ettei ole lenkkeilemässä käyny.


      • miljoona kirjoitti:

        Ei nyt aleta jarrutella, vaan vaatekaupoissa juostaan viimeiseen saakka. Eilen ostin kaksi tunikaa, sellaisia minimekon mittaisia ja niille päälle mustan lyhyen liivin...

        miunki käydä vähän ostoksilla, vapaapäiviä uhrata kaupungilla juoksemiseen,,, kun olen reissuun lähdössä, ni on pitäny vähän ostaa vaatetta, no, onnekseni löysinki hameen, puseron ja shortsit:) Mutta että se oli väsyttävää hommaa, ei millään viittis sovitella kaiken maailman kamppeita, ärsyttävintä oli sovitella näin talvivaatteiden aikaan niitä shortseja ja uikkareita, sillä nekin oli hommattava):


      • sasus kirjoitti:

        miunki käydä vähän ostoksilla, vapaapäiviä uhrata kaupungilla juoksemiseen,,, kun olen reissuun lähdössä, ni on pitäny vähän ostaa vaatetta, no, onnekseni löysinki hameen, puseron ja shortsit:) Mutta että se oli väsyttävää hommaa, ei millään viittis sovitella kaiken maailman kamppeita, ärsyttävintä oli sovitella näin talvivaatteiden aikaan niitä shortseja ja uikkareita, sillä nekin oli hommattava):

        Minäkin ravasin neljä tuntia niiden tunikoiden perässä. Mut en kyllä sovittanut kuin noi ja yhden koon liian isoa. Mä huomaan aika äkkiä mikä on sopiva, oikeestaan ei paljoa tarvii sovitella. Mutta kyllä tuntui jaloissa, kun neljä tuntia kävelin yhtämittaa. Ja kuntoilusta kyllä käy, ei tarvii mennä erikseen lenkillä, ehkä turhan kallista kuntoilua vaan...


      • miljoona kirjoitti:

        Minäkin ravasin neljä tuntia niiden tunikoiden perässä. Mut en kyllä sovittanut kuin noi ja yhden koon liian isoa. Mä huomaan aika äkkiä mikä on sopiva, oikeestaan ei paljoa tarvii sovitella. Mutta kyllä tuntui jaloissa, kun neljä tuntia kävelin yhtämittaa. Ja kuntoilusta kyllä käy, ei tarvii mennä erikseen lenkillä, ehkä turhan kallista kuntoilua vaan...

        sinä päivänä, kun sen hameen ym.. ostin onneksi vain vajaa kolmetuntia:)) Ihan tarpeeksi väsytti sen jälkeen, sit oli pakko käydä viel ruokakaupassa ennen kotiin tuloa, kotiin kun pääsin, niin kummasti sohva kutsui puoleensa:))
        Isäntä sanoi, et kalliimmaksihan matkaan varustautuminen tulee kun matkan hinta:))) Onneksi sain kaikki alennuksesta:)))


      • sasus kirjoitti:

        sinä päivänä, kun sen hameen ym.. ostin onneksi vain vajaa kolmetuntia:)) Ihan tarpeeksi väsytti sen jälkeen, sit oli pakko käydä viel ruokakaupassa ennen kotiin tuloa, kotiin kun pääsin, niin kummasti sohva kutsui puoleensa:))
        Isäntä sanoi, et kalliimmaksihan matkaan varustautuminen tulee kun matkan hinta:))) Onneksi sain kaikki alennuksesta:)))

        Alennusmyyntejä minäkin kohnasin ja 15euroa maksoi mun tunikat kappale.


      • miljoona kirjoitti:

        Alennusmyyntejä minäkin kohnasin ja 15euroa maksoi mun tunikat kappale.

        kivoja, kun niitä voi pitää farkkujen ja suorienkin housujen kanssa, miullaki on niitä pari.
        Mie sain sen hameen ja puseron shortsit viiteenkymppiin menemään:)))


    • Meriläinen

      Miltä ikä tuntuu? En tiedä.
      Olen aina oikean ikäinen.

    • GloriaJoy

      kutakuinkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe