Löytyisikö oululaiseen raamattupiiriin tulijoita, jos periaatteina olisi:
- ei vetäjää, vaan joukko aikuisia, jotka kykenevät sopimaan käytännön järjestelyistä tasavertaisuusperiaatteella
- yhdistävänä tekijänä vanhoillislestadiolaisuus, joko nykyinen tai entinen
- päämääränä avoin keskustelu uskonasioiden ja todellisuuden paremmaksi ymmärtämiseksi
- vanhoillislestadiolaisuuden kritisointi on sallittua mutta ei välttämätöntä.
Miltä kuulostaa?
Raamattupiiri Ouluun - uusi ehdotus
14
297
Vastaukset
voin toimia koordinoijana
Kes.
Voisaan ottaa aiahe joko Roomalaikirje, tai Ilemtys. 2 kertaa kk. Tila on.- varmasti
haluuaa kaliffiksi, kaliffin paikalle...
- pelkkä
varmasti kirjoitti:
haluuaa kaliffiksi, kaliffin paikalle...
ajatuskin saa pannan kiristymään otsalle. "Tässä me nyt keskustellaan vapaassa hengessä, hopsansaa". Aina, ihan aina, kun useampi kuin kaksi kokoontuu joku haluaa olla Vaikuttaja. Sitten päästäänkin jo nimeämään eriseuralaiset. Ja sitä rataa.
Ei ideassa muuten vikaa ole. - teologian opiskelija
pelkkä kirjoitti:
ajatuskin saa pannan kiristymään otsalle. "Tässä me nyt keskustellaan vapaassa hengessä, hopsansaa". Aina, ihan aina, kun useampi kuin kaksi kokoontuu joku haluaa olla Vaikuttaja. Sitten päästäänkin jo nimeämään eriseuralaiset. Ja sitä rataa.
Ei ideassa muuten vikaa ole.osallistua jos ilmoitetaan asiasta srk:lle ettei tule jälkipyykkiä ja mukaan tullakseen on kaikkien oltava vl:ä.
- on sentään
teologian opiskelija kirjoitti:
osallistua jos ilmoitetaan asiasta srk:lle ettei tule jälkipyykkiä ja mukaan tullakseen on kaikkien oltava vl:ä.
kokoontumis- ja sananvapaus, vl-diktatuuri ei maallisia lakeja kunnioita!
- Peltopyy*
osallistua jos ilmoitetaan asiasta srk:lle ettei tule jälkipyykkiä ja mukaan tullakseen on kaikkien oltava vl:ä.
Vain nykyisille vanhoillislestadiolaisille perustettakoon oma piiri. Tähän saavat tulla myös entiset, koska minäkin olen sellainen. Jos joku haluaa ilmoittaa osallistumisestaan SRK:lle, hän voi sen tehdä.
- Peltopyy*
pelkkä kirjoitti:
Ei ideassa muuten vikaa ole.Onko tuokaan vika? Jokainen vastaa itsestään ja jos joku vaikuttaa häiritsevästi, hänelle voi ystävällisesti antaa palautettta. Kukaan ei ole pomon pallilla ilman yhteistä päätöstä.
- Peltopyy*
Etsin ihmisiä ryhmään, jossa ei ainakaan tässä vaiheessa ole vetäjää, koordinoijaa eikä mitään muutakaan johtajaa. Jos sellainen myöhemmin valitaan, päätös tehdään yhdessä.
- hyvä idea
voisi ystävällisesti ilmoittaa, että sieltäkin toivotaan tasavertaista ja toisia huomioon ottavaa keskustelijaa ryhmään. Voisivat sillä tavoin opetella erilaisten uskonnäkemysten hyväksymistä. Ryhmä on sillä tavoin hyvä idea, että se vastaa alkuseurakunnan monimuotoista ja vapaata seurakuntanäkemystä, jossa jokaisella oli oikeus puhua uskonsa perusteista.
Itse olen ajatellut, että saarnat kirkossa pitäisi vaihtaa yleisiksi keskusteluiksi pienissä omatoimisissa piireissä.
- Peltopyy*
Enhän minä voi olla tässä kaupungissa ainoa, joka on tällaisen eriseuran tarpeessa!
- omiensa
kesken järjestettyä raamattupiiriä (Espoon tapaus). Epäuskoisten kanssa saman ikeen vetämisestä puhumattakaan!
- sunnyriver
Käyn itse Raamattupiirissä,
joka kokoontuu viikoittain eri kodeissa vuorotellen.
Läsnä on yleensä 6-10 henkeä,
enimmillään 20.
ensin juomme kahvit ja juttelemee siinä viikon kuulumiset.
Luemme tällä hetkellä Markuksen evankeliumia,
yksi luku illassa.
Keskustelemme siitä ja sen jälkeen pidämme kunnon rukoukset,
ehkä 45 min. - 1,5 tuntia. Laualammekin välillä.
Kiireisimmät häipyvät omia aikojaan pois.
Oikein toimiva yhteys,
Jeesus on Herra
eikä kellään ole mitään tarvetta olla päällepäsmärinä,
keskusteluhalua kyllä riittää luonnostaankin!
Suosittelen, jos rutiinit ja kuivuus vaivaavat!- yhteystietoja
peltopyy en tunnista sinua nimittäin nikistäsi jotta voisin tulla ry:llä jutteleen.
Anna vinkkiä mistä mä Oulun ryllä sut tunnistan tai laita tänne vaikkapa e-mailisi.
t. teologian opiskelija - Peltopyy*
yhteystietoja kirjoitti:
peltopyy en tunnista sinua nimittäin nikistäsi jotta voisin tulla ry:llä jutteleen.
Anna vinkkiä mistä mä Oulun ryllä sut tunnistan tai laita tänne vaikkapa e-mailisi.
t. teologian opiskelijaEn käy ry:llä ja olen käytännössä entinen vl. Sopisivatko asiasi täällä palstalla juteltaviksi, kun ei tuota piiriä saatu kasaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661