Ulkoinen kovalevy pyytää "asettamaan levykkeen"?

buffalo87

Ostin Buffalo JustStore 500gb ulkoisen kovalevyn. Olen kokeillut sitä nyt kahteen eri koneeseen (toisessa xp, toisessa vista) ja kummassakin väitetään, että laite toimii oikein ja se näkyy siirrettävänä levynä. Kuitenkin, kun sitä sitten yrittää avata, se pyytää "asettamaan levykkeen" eli ilmeisesti koneet luulevat sitä joksikin cd/dvd-asemaksi. Laitehallinnassa se näkyy levykeasemana.

Mistä ihmeestä tällainen voisi johtua? Onko kovalevy itsessään joku maanantaikappale vai enkö vaan osaa käyttää sitä? Mitään cd-levyjä ei tullut mukana eikä mitään ajureita käsketä asentamaan.

5

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paska mikä paska

nää softapohjaiset levyt on perseestä.
      aja nyt se levyke, niin kovalevykin löytyy..
      mutta sitten se kannattaa formatoida.. kun se näkyy levynä
      NTFS formaattiin tai fat32 formaattiin

• jES0u8ppTH

Mikä ihmeen softapohjainen levy. Minulla on käytössä vastaava terainen ja ei se ole koskaan mitään softaa tarvinnut. Riittää kun tökkää johdot kiinni.

• as-keetti
        jES0u8ppTH kirjoitti:

Mikä ihmeen softapohjainen levy. Minulla on käytössä vastaava terainen ja ei se ole koskaan mitään softaa tarvinnut. Riittää kun tökkää johdot kiinni.

Minulla myös terainen JustStore ja siinähän on idea ettei siinä ole minkäänlaista
        softaa mukana vaan nimensä mukaan pelkkää tyhjää varastotilaa käytettäväksi.

Alkup. kysyjälle, laitteessa on vikaa, käy vaihtamassa.

Nimittäin omaani käytän sekalaisessa liki kymmenen koneen armadassa, on eri
        käyttiksiä, USB 1:stä ja 2:sta ja kaikissa Buffalo on toiminut ihan moitteettomasti.

Tosin sen heti alkuun formasin NTFS:ksi, kuten joku tuossa jo neuvoikin, suosittelen.

• Nainen ja kone

Oli samainen ongelma Buffalon MiniStationin kanssa. Homma ratkesi kun poistin mitä ikinä se ekalla yhdistyskerralla asensikaan ja yhdistin mukana tulleella piuhalla, olin nimittäin yhdistäny ekalla kerralla pidemmällä usb-piuhalla. Sitten näky kovalevynä ja DriveNavi.exe formatoi NTFS:ksi automaattisesti kun klikkaili vaan menemään.. Ja ihan suomeksi oli asennustekstit, olin hämmästynyt!

• !W4RV,*=

Mikä sai kaivamaan lähes kaksi vuotta vanhan viestiketjun esiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe