Alle neljämetrisiä?

alle nelijä

Löytyykö hyviä ja halpoja liukuvia alle neljämetrisiä perämoottoriveneitä, joilla pärjää myös pikku kelissäkin? Pitäis mahtua talvella pihatalliin, siksi ei voi olla yli neljä metriä... Uutta etsin tai vähän käytettyä priimaa.

12

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Not-real

      Kovapohjaisella kumiveneellä pärjäisi vähän hurjemmassakin kelissä.

      • hyphop

        Pärjää, mutta. Alle nelimetrinen ribi kyllä reagoi jo 10 cm allookkoon aikalailla. Sellaisessa pohjan pituus on jo todella lyhyt, kun ponttoonit yleltyvät takana yli puoli metriaä ja edessä lähes puoli metriä rungon yli. Ei se kyllä kippaa ja vakaa on, mutta melkoista rodeota on menee jo pikkuaallokossa. 3 istuttavat vesiskootterit näyttävät ovat tarpeeksi pieniä, niiden massaslla ja pohjapaksuuksilla luulisi pärjääjän jo pikku aallokossakin.


    • kokoratkaisee

      tee siihen tallin 2-metrin kolo niin sopii isompi vene. Vakavammin, kyllä nelimetrinen on pieni vene ja kelin kesto on heikompi kuin isommalla. Mutta kovasti on kiinni myös omista haluista, miten paljon keliä sietää ja mihin keliin lähtee.

      Jos pihalla muuten on tilaa, niin tee veneelle pieni katos ja säilytä katosta pihallissa kesän.

    • uytjghcvjy

      Floridassa näin, kun meripelastajat lähti kakspäällä hakemaan ajelehtivaa venettä Atlantilta. Aallot olivat aikamoisia. Niin vene ei ollut välineenä, vaan kaksipaikkainen vesiskootteri.
      Jos vesille tekee mieli, niin ei sen välttämättä tarvi olla vene. Kalastajille ja tavaran kuljettajille vene tarpeen.

    • fD

      Miksi se sinne talliin pitää saada? Pistä se siihen tallin viereen (ulkopuolelle) talveksi. Asialliset peitot niskaan ja thst`s it.

    • Micro Fun ja More Fun, itsellä/pojalla ollut micro ja kokoisekseen hyvä. ABS muovissa on absin ilot ja surut.
      Näkui nettiveneessä olevan muutama More

      • alle nelijä

        Jaa. Tuo Terhi voisi tulla kyseeseen, mutta olen huomannut, että on aika vähän alle nelimetrisiä markkinoilla. onkohan tuon kokoinen vene sitten jotekin mahdoton saada hyväksi ominaisuuksiltaan, vai mistä johtuu? Tallissa vaan on tilaa sopivasti veneelle, eikä naapurit tykkää jos sitä tuossa rivarin pihalla pitelee. Talvisäilytys taas maksaa ihan liikaa. Siksi tuo 4 metriä.


      • Hyphop
        alle nelijä kirjoitti:

        Jaa. Tuo Terhi voisi tulla kyseeseen, mutta olen huomannut, että on aika vähän alle nelimetrisiä markkinoilla. onkohan tuon kokoinen vene sitten jotekin mahdoton saada hyväksi ominaisuuksiltaan, vai mistä johtuu? Tallissa vaan on tilaa sopivasti veneelle, eikä naapurit tykkää jos sitä tuossa rivarin pihalla pitelee. Talvisäilytys taas maksaa ihan liikaa. Siksi tuo 4 metriä.

        Ota se ribi kuitenkin mieluummin kuin perus avovene. Katso, että painoa vehkeellä on mahd paljon, ja että pohjassa on mahd. paljon kulmaa. Sekä että makkara on mahdollsimman paksu. Mutta jos tavarankuljetus tai mummmojen istuttaminen tuhdolla menee ajomukavuuden edelle, ota avovene. Tämä GH11 voitti kirkkaasti muut samankokoset vertailussa taannoin: http://www.ghbat.no/gh_11.php


      • Hyphop kirjoitti:

        Ota se ribi kuitenkin mieluummin kuin perus avovene. Katso, että painoa vehkeellä on mahd paljon, ja että pohjassa on mahd. paljon kulmaa. Sekä että makkara on mahdollsimman paksu. Mutta jos tavarankuljetus tai mummmojen istuttaminen tuhdolla menee ajomukavuuden edelle, ota avovene. Tämä GH11 voitti kirkkaasti muut samankokoset vertailussa taannoin: http://www.ghbat.no/gh_11.php

        GH on varmasti paras vaihtoehto, jos ei hinnasta ole kiinni.


      • alle nelijä
        jrsj kirjoitti:

        GH on varmasti paras vaihtoehto, jos ei hinnasta ole kiinni.

        Näyttää kyllä ihan teinien lelulta, vaikka olis miten hyvä. Eikä rattia tarvita, kun se vie kaiken tilan muutenkin pienestä veneestä.


      • alle nelijä kirjoitti:

        Näyttää kyllä ihan teinien lelulta, vaikka olis miten hyvä. Eikä rattia tarvita, kun se vie kaiken tilan muutenkin pienestä veneestä.

        jos olisit kertonut että haet kahvaohjattavaa, mutta kun vaatinus oli että kelissäkin pitäisi pärjätä, niin varmaan siitä syystä tarjottiin sellaisia millä voisi pärjatä kelissä. Esim Terhi 385 ja 5 hv ei ole sellainen


      • veessiiii
        jrsj kirjoitti:

        jos olisit kertonut että haet kahvaohjattavaa, mutta kun vaatinus oli että kelissäkin pitäisi pärjätä, niin varmaan siitä syystä tarjottiin sellaisia millä voisi pärjatä kelissä. Esim Terhi 385 ja 5 hv ei ole sellainen

        Neljän metrin vene ja pitäs pärjätä kelissä, noi voi helvatan helvata. Varmaan semmonen vihree ilmarokotiili on paras hinta/laatusuhteeltaan noilla kriteereillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe