Vino lattia

Tämäkin vielä

Ostimme 240 litraisen akvaarion kaapilla (mp-classic) ja täytön jälkeen huomasimme että kaappi kallistuu selvästi seinään nähden eteenpäin. Säihkähdin ihan pirusti että kaapin muoviset tukijalat ovat jotenkin antamassa periksi tms. mutta kun asiaa vatupassin kanssa selvitettiin, niin kävi ilmi että itse asiassa lattia on se joka on vino. Mitäs nyt avuksi? Voiko akvaariota pitää ollenkaan vinolla lattialla, mitä riskejä? Auttaisikohan jos otettais tukijalat kokonaan pois ja laitettaisiin etuosaan pieni korokelista alle? Ei tod. innosta ajatus siitä että 300kg ja 240 litraa vettä läsähtäis joku kaunis päivä olohuoneen parketille..

6

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoristus

      Ota varman päälle.
      Akvaarion rakenteisiin tulee turhaa rasitetta jos akvaario on vinossa.
      Korokelista kannattaa luonnollisesti tehdä niin, että se kestää !

      • lkjhgfdsdfyghjklkjh

        Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.


      • Se vino
        lkjhgfdsdfyghjklkjh kirjoitti:

        Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.

        Kiitos vastauksista!
        Pitää laittaa jotain kestävää fyllinkiä alle ja kattoa josko se siitä oikenisi. En todellakaan halua luopua hienosta akvasta vinon lattian takia :/ Tulee vähän ekstrahommaa kun toi akva nyt ei mikään kaikista kevein ole nostettavaksi. Kökkö homma kun aina pitää vastustaa.


      • fish KING
        lkjhgfdsdfyghjklkjh kirjoitti:

        Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.

        Vaikkei tuon kokoisessa akvaariossa veden painetta vielä ole paljoakaan kannattaa silti jo hankkia kunnollinen jalusta jos lattiaa ei kerran voida suoria vaateriin.


    • fish KING

      Muistaakseni liitokset eivät ole puutappeja kummemmilla kiinnitettyjä ;(
      Antavat taatusti ajan kanssa periksi, itse en lähtisi rikeeraamaan yli 150l akvaa moiselle jalustalle.
      Kehikon ympärille tehty kaapisto säätö jalustoineen olisi paras vaihtoehto .. http://kuvablogi.com/nayta/29876/ .. tuolla kuva omasta kaapiston sisällä olevasta kehikosta.

      No, hankittu mikä hankittu mutta varmista nyt kuitenkin että vakuutus korvaa tuollaisen kaatumisen jos sellainen ikinä pääsee tapahtumaankaan ;/

      • Se vino

        Liitoksista sen verran, että oli kyllä puutapit mutta niiden lisäksi ruuvilla kiristettävät metallitapit, joten ajattelis että pitäis pysyä koossa(?). Tänään tyhjättiin akvaa ja laitettiin etu-jalkalappujen alle pari kerrosta kumimattoa ja nyt on ainakin toistaiseksi täytön jälkeen ihan suorassa, ehkä millin takakenossa mutta ei ainakaan vedenpinnasta huomaa. Toivottavasti nyt pysyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe