Ostimme 240 litraisen akvaarion kaapilla (mp-classic) ja täytön jälkeen huomasimme että kaappi kallistuu selvästi seinään nähden eteenpäin. Säihkähdin ihan pirusti että kaapin muoviset tukijalat ovat jotenkin antamassa periksi tms. mutta kun asiaa vatupassin kanssa selvitettiin, niin kävi ilmi että itse asiassa lattia on se joka on vino. Mitäs nyt avuksi? Voiko akvaariota pitää ollenkaan vinolla lattialla, mitä riskejä? Auttaisikohan jos otettais tukijalat kokonaan pois ja laitettaisiin etuosaan pieni korokelista alle? Ei tod. innosta ajatus siitä että 300kg ja 240 litraa vettä läsähtäis joku kaunis päivä olohuoneen parketille..
Vino lattia
6
856
Vastaukset
- suoristus
Ota varman päälle.
Akvaarion rakenteisiin tulee turhaa rasitetta jos akvaario on vinossa.
Korokelista kannattaa luonnollisesti tehdä niin, että se kestää !- lkjhgfdsdfyghjklkjh
Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.
- Se vino
lkjhgfdsdfyghjklkjh kirjoitti:
Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.
Kiitos vastauksista!
Pitää laittaa jotain kestävää fyllinkiä alle ja kattoa josko se siitä oikenisi. En todellakaan halua luopua hienosta akvasta vinon lattian takia :/ Tulee vähän ekstrahommaa kun toi akva nyt ei mikään kaikista kevein ole nostettavaksi. Kökkö homma kun aina pitää vastustaa. - fish KING
lkjhgfdsdfyghjklkjh kirjoitti:
Ei vinous ole vaarallista, mutta jos on vääntymistä tai ropellia yli 5mm/m, niin riskit kasvaa. Muovisen jalkalapun alle tai päälle jotain fylliä, esim. metallia tai puuta. Tietysti jalkalappua voi lyhentääkin. Usein parketti tai laminaattilattia painuu ja asettuu aikansa. Kannattaa odottaa viikko tai kaksi ja suorittaa oikaisu. On se allas paljon mukavamman näköinen, kun se on suorassa.
Vaikkei tuon kokoisessa akvaariossa veden painetta vielä ole paljoakaan kannattaa silti jo hankkia kunnollinen jalusta jos lattiaa ei kerran voida suoria vaateriin.
- fish KING
Muistaakseni liitokset eivät ole puutappeja kummemmilla kiinnitettyjä ;(
Antavat taatusti ajan kanssa periksi, itse en lähtisi rikeeraamaan yli 150l akvaa moiselle jalustalle.
Kehikon ympärille tehty kaapisto säätö jalustoineen olisi paras vaihtoehto .. http://kuvablogi.com/nayta/29876/ .. tuolla kuva omasta kaapiston sisällä olevasta kehikosta.
No, hankittu mikä hankittu mutta varmista nyt kuitenkin että vakuutus korvaa tuollaisen kaatumisen jos sellainen ikinä pääsee tapahtumaankaan ;/- Se vino
Liitoksista sen verran, että oli kyllä puutapit mutta niiden lisäksi ruuvilla kiristettävät metallitapit, joten ajattelis että pitäis pysyä koossa(?). Tänään tyhjättiin akvaa ja laitettiin etu-jalkalappujen alle pari kerrosta kumimattoa ja nyt on ainakin toistaiseksi täytön jälkeen ihan suorassa, ehkä millin takakenossa mutta ei ainakaan vedenpinnasta huomaa. Toivottavasti nyt pysyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592