Viikkoja minulla on meneillään 33 3. Vauvan liikkeitä seuraillessani olen tehnyt jännän havainnon ja kysellyt muilta raskaana olevilta ovatko havainneet samanlaista, ja ei kuulemma kellään ole... Eli.
Tavallisten potkujen ja muljahdusten lisäksi maha välillä "tärisee/värisee." Siis joku tietty kohta mahasta "tärisee" (vähän niinkuin jos kuvittelisen kännykän tärinän nahan alle) muutaman sekunnin ajan.. Oon tässä pohtinut että ei kai se vauva sillä lailla voi täristä, että voisko se olla joku vastalihas "kramppi" tms? Ja tärinä on täysin kivutonta..
mahan "tärinä"?
11
6035
Vastaukset
- Ninnaliinuska
En tiedä mistä johtuu tai mitä vauva mahtaa tehdä, mutta itselläni olen nyt viikon sisällä huomannut samanlaista värinää (rv 30 4). Kaverini, jolla laskettu aika myöskin toukokuussa, sanoi huomanneensa aivan samanlaista värinää ja tosiaan on aivan kivutonta, mutta jännän tuntuista.
- Saaga^^
Sitä oon kanssa miettinyt että voiskohan se olla peräisin siitä että vauva vaikka venyttelis.. Kyllähän sitä itselläkin jos oikein antaumuksella venyttelee niin lihakset ikään kuin värisee... Noh, mutta hieno homma etten oo ainoa :D
- Henni78
Esikosta odottaessa tunsin usein samanlaista, ja jälkeenpäin selvisi, että poika se siellä vain venytteli. Kun vauvaa katseli, huomasin usein, että hänen venytellessään oikein tehokkaasti venytys päättyi pieneen jalan tai käden tärinään, joka loppui saman tien venyttelyn loputtua. Neuvolassa kyselin, vaikka selkeästi se näyttikin täysin harmittomalta, ja siellä sanoivat myös, että on täysin normaalia. Eli todennäköisimmin vauva vain venyttelee antaumuksella.
Nyt toisessa raskaudessa en ole samaa huomannut, mutta toisaalta kaikki muukin näyttää menevän eri kaavan mukaan tällä kertaa :) - hikkavauva
mulla oli sellaista värinää (rv 32), jonka kätilö totesi hikaksi. Vauvalla sattui olemaan hikka, kun olin ultrattavana :) Hikka kuulemma vahvistaa vauvan keuhkoja
- Normaalia
Poikavauva siellä pissiessään täristelee :)
- hkjkk
mullakin tuntunut ajoittain sellainen tärinä mahassa ja hikkaa se ei ole tiedän kyllä miltä se tuntuu tämä kolmas raskaus.Tuohon poikavauva teoriaan en oikein usko, koska meille tulossa tyttö...tosin ei mitenkään varma veikkaus:D
- maalismamma
tärinää jostain keskiraskaudesta asti, ja näin loppua kohden se on vähentynyt (rv37). mulla se tärinä on tuntunut aina tossa jossain pallean tietämillä, ihan kun olis "elohiiri" mahassa. epäilen itse jotain lihaskramppeja mut en tiedä. neuvolassa kysyin kans asiasta, mut ei siellä oikein sanottu juuta eikä jaata.. missä kohtaa teillä on noi tärinät tuntuneet? hikkaa se ei mun vauvan kohdalla ole, koska hikkaukset tuntuu ihan erilaiselta..
- Henni78
Just eilen taas asiasta neuvolassa kysyin, vaikka tässä toisessa raskaudessa ei tärinää ole tuntunutkaan, mutta terveydenhoitaja heti sanoi, että kyse on vauvan liikkeistä ja juuri venyttelystä, eli vauva siis antaumuksella venyttelee. Kuulemma on todella yleistä, joskin oudon tuntuista, ja sen vuoksi moni asiasta huolestuu.
Hikka tosiaan aivan eri tuntuista. Muistan tärinän esikoisesta hyvin ja kyllähän sen heti syntymän jälkeen näki, mistä moinen johtui. Tärinään päättyvä venyttely loppui ajan kanssa. Kyllähän moni aikuinenkin venytellessään tärisyttää venyttrelyn lopuksi raajojaan, vaikkei itse sitä huomaisikaan. Eikä sen tärinän tarvitse isoa liikettä olla.- odottaja------------
se johtuu siitä että vauvan hermosto ei ole vielä täysin kehittynyt ja aiheuttaa tärinä kohtauksia. se voi jatkua viellä muutaman kuukauden vauvan synnyttyä että yht äkkiä jalka tai joku tärisyttää vähän aikaa.. ei mitään ihmeellistä tai huolestumisen aihetta.
- 39+2
odottaja------------ kirjoitti:
se johtuu siitä että vauvan hermosto ei ole vielä täysin kehittynyt ja aiheuttaa tärinä kohtauksia. se voi jatkua viellä muutaman kuukauden vauvan synnyttyä että yht äkkiä jalka tai joku tärisyttää vähän aikaa.. ei mitään ihmeellistä tai huolestumisen aihetta.
kyllä noinkaan ole, mutta tuskin aloittaja enää tässä vaiheessa on asiasta kiinnostunut.......maaliskuussa laittanut viestinsä;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252365Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142357Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512118- 321677
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321471Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401104