käyttökokemuksia v40/s40?

tipi

olen hankkimassa v40/s40 volvoa.

Max 130 tkm ajettua, vuosimalliltaan 1998-2000. kone 1.8 tai 2.0

millaisia kokemuksia ko. autosta on?
onko tyyppivikoja?
mitä seikkoja kannattaa ottaa huomioon autoa valitessa?
miten jakohihnan vahtoväli?
paljonko tehoja on 1.8 moottorissa? ja onko kone volvon vai renun?

kiitos etukäteen

23

15348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      40 on renun että volvon konetta kanataa kysyä volvon huollosta rekisterinumeron perusteella jos ei muuten tunnista kumman kone on. 1.6 on minun mielestä kaikki renun koneella.

      Kuulut olen että olisi kaikenlaisia vikoja, mutta en osaa itse siihen sanoa mitään kun ei ole kokemusta, mutta päätin etten osta S40 Volvoa.
      Mootorissa on se hyväpuoli jos pitää paikkansa että vesipumpulla on omalla hihna ettei jakohihna käyttäisi vesipumppua ,kuin muissa autoissa on

      • xyz

        Nyt tuli kyllä sellasta puppua että! Eihän sun vastauksessa ollu totuutta sanaakaan! Paitsi varmaan se, että olet päättänyt olla ostamatta nelikymppisen.

        Hyvää jatkoa.


      • Pete
        xyz kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä sellasta puppua että! Eihän sun vastauksessa ollu totuutta sanaakaan! Paitsi varmaan se, että olet päättänyt olla ostamatta nelikymppisen.

        Hyvää jatkoa.

        Niin mikä on puppua?

        Etteikö ole renun konetta vai mikä


      • xyz
        Pete kirjoitti:

        Niin mikä on puppua?

        Etteikö ole renun konetta vai mikä

        Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)

        1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).

        Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.

        HS:n vikalistakin on aivan olematon.

        Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)


      • Topi
        xyz kirjoitti:

        Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)

        1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).

        Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.

        HS:n vikalistakin on aivan olematon.

        Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)

        Hohhoh, täähän alkaa jo tympimään. Perustakaa perkele S/V 40 omistajille oma palsta, niin ei tarvii täällä puolustella omia tekemisiään (siis kyseisen auton hankintaa). Hiton juupaseipäs lapsellisuuksia. Taitaa olla niin, että puolella tämän palstan kirjoitteilijoista ei edes ole ajokorttia...

        S/V40 on perheettömän auto, that's it. Jos on perhettä suunnitteilla, muuten kuin kissanostomielessä, niin hei, tilavampiakin pelejä markkinoilta löytyy! Siinä vaiheessa kun meilläkin oli vielä vain 2 kersaa käytiin koeajolla ja todettin varsin nopeasti, ettei tuossa pikkufarkussa kertakaikkiaan ole riittävästi tilaa. Halusimme matkustaa vähän sardiinipurkkia väljemmässä peltilaatikossa. Valintamme ei siis ollut v40.
        Tähän ei kannata kommentoida - tuo oli perheemme välitön ja vilpitön käsitys tuosta autosta.

        btw, kuka uskoo hetkeäkään hesarin vikalistaa...
        sinne voi kuka tahansa heittä ihan mitä vaan.

        Onko kone rellu vai volvo, imho, mitä hiton väliä sillä on - kaikki modernit koneet kestää hyvin siihen 250tkm kohdalle asti, jonka autolla siedettävästi viitsii ajella.


      • yks

        Miksi vastaat, jos ei ole kokemusta ! ?
        Vastaa kysymyksiin, joista sinulla on fakta tietoa !


      • Pete
        xyz kirjoitti:

        Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)

        1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).

        Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.

        HS:n vikalistakin on aivan olematon.

        Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)

        Vioista en osaa sanoa mitä on ja mitä ei, mutta sen tiedän varmasti että 1.6 on tuotu suomeen renautin koneella, kun olin syksyllä ostamassa
        -97 S40, niin soitin Volvon huoltoon ja sieltä kerrotiin rekisterinumeron perusteella, että on renun kone ja kehotti tarkistamaan samalla tavalla jos olen ostamassa myöhemmin, enkä halua renun konetta, koska niitä on tehty renun koneilla. Vai sanotko ettei Volvon huolto tiedä mitään, silloin ei kannata sitten ostaa Volvoa, jos ei tiedetä mitä myydään. Ja oli Suomi auto

        Alusta on tehty samalla alustalla kuin Carisma


      • Pete
        xyz kirjoitti:

        Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)

        1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).

        Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.

        HS:n vikalistakin on aivan olematon.

        Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)

        Mitsu 1.8 GDI koneesta sen verran, että en kovin äkkiä suosittele sitä konetta, kun siinä on ongelmana imuventtiilien karstottuminen ja pahanlaatuisesti johtuen siitä tekniikasta mitä koneessa käytettään. Se joko polttaa venttiilit tai sitten se tukehtuu. 60 000 km on jo todella kamalasti karstottunut


      • Hans
        Pete kirjoitti:

        Vioista en osaa sanoa mitä on ja mitä ei, mutta sen tiedän varmasti että 1.6 on tuotu suomeen renautin koneella, kun olin syksyllä ostamassa
        -97 S40, niin soitin Volvon huoltoon ja sieltä kerrotiin rekisterinumeron perusteella, että on renun kone ja kehotti tarkistamaan samalla tavalla jos olen ostamassa myöhemmin, enkä halua renun konetta, koska niitä on tehty renun koneilla. Vai sanotko ettei Volvon huolto tiedä mitään, silloin ei kannata sitten ostaa Volvoa, jos ei tiedetä mitä myydään. Ja oli Suomi auto

        Alusta on tehty samalla alustalla kuin Carisma

        B4164, B4184, B4194 ja B4204 -moottorit ovat Volvon valmistamia Skövdessa Ruotsissa. Moottori on samaa sukua kuin 5-sylinteriset B5202, B5204, B5254 jne... B4204-moottoria on asennettu jossain määrin muunneltuna mm. Renault Lagunaan ja Safraneen.
        Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP).


      • xyz
        Hans kirjoitti:

        B4164, B4184, B4194 ja B4204 -moottorit ovat Volvon valmistamia Skövdessa Ruotsissa. Moottori on samaa sukua kuin 5-sylinteriset B5202, B5204, B5254 jne... B4204-moottoria on asennettu jossain määrin muunneltuna mm. Renault Lagunaan ja Safraneen.
        Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP).

        >Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 >litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP).

        Myös 2-litran bensiinimoottorit ja dieselit 400-sarjassa ovat Renaultilta. Tosin Suomessa ei ollut koskaan tätä diesel-mallia myynnissä.


      • Nee velikymppinen
        Topi kirjoitti:

        Hohhoh, täähän alkaa jo tympimään. Perustakaa perkele S/V 40 omistajille oma palsta, niin ei tarvii täällä puolustella omia tekemisiään (siis kyseisen auton hankintaa). Hiton juupaseipäs lapsellisuuksia. Taitaa olla niin, että puolella tämän palstan kirjoitteilijoista ei edes ole ajokorttia...

        S/V40 on perheettömän auto, that's it. Jos on perhettä suunnitteilla, muuten kuin kissanostomielessä, niin hei, tilavampiakin pelejä markkinoilta löytyy! Siinä vaiheessa kun meilläkin oli vielä vain 2 kersaa käytiin koeajolla ja todettin varsin nopeasti, ettei tuossa pikkufarkussa kertakaikkiaan ole riittävästi tilaa. Halusimme matkustaa vähän sardiinipurkkia väljemmässä peltilaatikossa. Valintamme ei siis ollut v40.
        Tähän ei kannata kommentoida - tuo oli perheemme välitön ja vilpitön käsitys tuosta autosta.

        btw, kuka uskoo hetkeäkään hesarin vikalistaa...
        sinne voi kuka tahansa heittä ihan mitä vaan.

        Onko kone rellu vai volvo, imho, mitä hiton väliä sillä on - kaikki modernit koneet kestää hyvin siihen 250tkm kohdalle asti, jonka autolla siedettävästi viitsii ajella.

        Miten niin perheettömän auto? Mulla on perhe mutta en ota niitä kytiin vaan pysyvät kotona ja kulkevat proleputkella. V40 on nuorekkaan ja sporttisen ihmisen auto eikä siihen tarvii mahtua kuin treenikassi takapenkille ja silleen.


    • V40 for get

      V40:llä jo 3000 km ilman vikaa!
      vitsi,vitsi.. kerronpa auton vaihto kokemukseni muillekin auton(huolien) murtamille..

      Pitää paikkansa tämä on uusi ennätys, on ollut milloin mitäkin mutta ei se ole haitannu,
      koska onhan tämä sentään VOLVO!. Muistan tuossa talvella kun tehtiin perheen kanssa lomareissu lappiin,tai ei nyt ihan koko perhe, kun vanhin poika piti jättää kotia kun se ei mahtunut kyytiin. Säästettiin vähän peräkonttitilaa kun puettiin vaatteita paljon päälle, ja otettiin vaan ihan pienet matkalaukut. Sinälläänkin se oli hyvä, koska lapissa oli pakkasta ja eihän tämä diesel jaksanu sisätiloja lämmittää.Kaveri oli kertonu onneksi siitä yhdestä Levin hotellista, joka vuokraa lastenvaunuja, niin ei tarttenu niitä raahata matkassa. Minä olen kyllä sanonu emännälle, ettei tätä takaloosteria ole tarkoitettu mihinkään tavaran kuskaamiseen,vaan eihän nuo naisihmiset mitään ymmärrä.

      Kiva oli talvikelillä ajella lapin pikkuteitä, on se hyvä kun ei tartte moottoriteitä mennä, ja henkensä puolesta pelätä.Se on tuo turvallinen 80 km/h: vauhti suunniteltu tälle autolle. Muksutkin tykkäs kun poikettiin usein huoltoasemalle kahveelle (tiekarhukuski tasi olla perso kahveelle). Ouluun asti päästiin ennen kuin tarvi autoa huoltoon viedä, kyllä sen näkee että huoltoon on satsattu, niin kattava on huoltoverkosto Suomessa. Muuten meni huolto hyvin, päästiin pitkän jonon ohi koska oltiin Volvon Kanta-asiakas kultakorttilaisia, mutta siinä rupesivat V70:n poijat kettuilemaan ettei
      40-sarja olis kuulemma edes Volvo! Vitutuksissani en muuta osannu sanoa ku että hinta ainakin on lähes sama ku V70:ssä.
      Perk... jakohihna kun rupes viheltään, niin piti tuokin vielä kestää. Perkele minä korjautin V40:stäni kun te vielä revitte muoveja 70:stenne penkeistä! V... vakionopeussäädin ku ei toiminu ja jalkahan siinä puutui, ja muksut vinkuu takana siirtämään penkkiä eteenpäin.
      Ei se ole helppoa mullakaan huudan takas! Soittasko VR:lle onko niillä juna-autopaikkoja paluumatkalle. No ei vaivuta synkkyyteen, kyllä ne muksut kohmettuu kun päästään vähän pohjoisemmaksi. Nuo perk. pösö-kuskitkin näyttää
      aina muka niin iloisilta kun ohittaa meikäläisen, taitavat olla kaikki Ranskalaisten suosijat tekopirteää sakkia. No niin onhan siellä tienposkessa muitakin merkkejä, hah hah Bemarikuski, jaa kusella näyttää olevan. Jaha Levillä ollaan lähenpäs ettiin sitä lämmitystolppaa ja kysäsäsen samalla missä on Volvon huoltoliike, niin ei tartte sitten lähtiessä etsiä.

      Tai myytäsköhän täällä pohjosessa autoja..
      voisin vaikka vaihtaa..
      -EX-Volvonisti

      • juttu

        mutta tuskin totta, vai ?


      • V40 for get
        juttu kirjoitti:

        mutta tuskin totta, vai ?

        Täytyy sen verran myöntää että väritin tarinaa.. Ei me lasta kotia jätetty, vaan se oli mummolassa. Vahdoin muuten 530 Bemun ja sillä kelpaa.


      • Pete

        S40 ei ole edes Volvo, se tehdään DAF:n tehtailla ja se on kumma juttu kun Ruotsalaiset insinöörit ei ole puuttunut niiden tekemisiin, vaikka Ruotsalaisilla on kokemusta talviolosuhteisiin tehdyistä autoista. TM jo antoi -97 tai 98 täydellisen kännykkä kielon V40 Volvolle (DAF). Keskieuroopassa varmaan hyvä auto, mutta ei pohjolassa. Yhtä helposti ruostuva kuin Carisma, Tuulilasista pääsee katsomaan sivuille


      • entinenjatkeenkorjaaja
        V40 for get kirjoitti:

        Täytyy sen verran myöntää että väritin tarinaa.. Ei me lasta kotia jätetty, vaan se oli mummolassa. Vahdoin muuten 530 Bemun ja sillä kelpaa.

        Se on täys paska mä tiedän kokemuksesta.


    • J__

      itsellä vm. 2000 2-lirtanen S40 (136hv). Tosiaan kone ja vaihteisto kuten sanottu on Volvon. Ajokm 123tkm, ei mitään erityisiä vikoja. Jarrupalat uusittu kerran. Jakohihnan vaihtoväli merkitty ekan kerran 150 tkm huoltoon, ei paha. Tosin neljän vuoden täyttyessä teetin omaani sen äskettäin sadankahdenkybän paikkeilla.

      • ässä

        Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
        Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm.


      • xyz
        ässä kirjoitti:

        Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
        Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm.

        Maksoi Volvolla 350e. Ei tarvinnut vaihtaa kiristintä ja sitä toista rullaa lainkaan (eikä vesipumppua). Eli toi hinta piti sisällään VAIN jakohihnan ja vaihtotyön. No oli sitä hintaa ihan riittävästi.

        Jakohihnan vaihtoväli on muuten 120000km tai neljä vuotta näissä vanhemmissa.


      • J__
        ässä kirjoitti:

        Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
        Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm.

        joo samaa luokkaa myös Autosalvassa plus vaihdatin vesipumpun samalla varmuuden vuoksi. nyt voi päästellä seuraavat 150tkm tai 4 vuotta.


      • ässä
        J__ kirjoitti:

        joo samaa luokkaa myös Autosalvassa plus vaihdatin vesipumpun samalla varmuuden vuoksi. nyt voi päästellä seuraavat 150tkm tai 4 vuotta.

        Kiitoksia vastauksista. Onhan tällä palstalla vielä asiallistakin porukkaa, vaikka nuo tyhjää jauhavat pellet ovat jo enemmistö...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe