olen hankkimassa v40/s40 volvoa.
Max 130 tkm ajettua, vuosimalliltaan 1998-2000. kone 1.8 tai 2.0
millaisia kokemuksia ko. autosta on?
onko tyyppivikoja?
mitä seikkoja kannattaa ottaa huomioon autoa valitessa?
miten jakohihnan vahtoväli?
paljonko tehoja on 1.8 moottorissa? ja onko kone volvon vai renun?
kiitos etukäteen
käyttökokemuksia v40/s40?
23
17025
Vastaukset
- Pete
40 on renun että volvon konetta kanataa kysyä volvon huollosta rekisterinumeron perusteella jos ei muuten tunnista kumman kone on. 1.6 on minun mielestä kaikki renun koneella.
Kuulut olen että olisi kaikenlaisia vikoja, mutta en osaa itse siihen sanoa mitään kun ei ole kokemusta, mutta päätin etten osta S40 Volvoa.
Mootorissa on se hyväpuoli jos pitää paikkansa että vesipumpulla on omalla hihna ettei jakohihna käyttäisi vesipumppua ,kuin muissa autoissa on- xyz
Nyt tuli kyllä sellasta puppua että! Eihän sun vastauksessa ollu totuutta sanaakaan! Paitsi varmaan se, että olet päättänyt olla ostamatta nelikymppisen.
Hyvää jatkoa. - Pete
xyz kirjoitti:
Nyt tuli kyllä sellasta puppua että! Eihän sun vastauksessa ollu totuutta sanaakaan! Paitsi varmaan se, että olet päättänyt olla ostamatta nelikymppisen.
Hyvää jatkoa.Niin mikä on puppua?
Etteikö ole renun konetta vai mikä - xyz
Pete kirjoitti:
Niin mikä on puppua?
Etteikö ole renun konetta vai mikäKoneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)
1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).
Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.
HS:n vikalistakin on aivan olematon.
Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :) - Topi
xyz kirjoitti:
Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)
1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).
Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.
HS:n vikalistakin on aivan olematon.
Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)Hohhoh, täähän alkaa jo tympimään. Perustakaa perkele S/V 40 omistajille oma palsta, niin ei tarvii täällä puolustella omia tekemisiään (siis kyseisen auton hankintaa). Hiton juupaseipäs lapsellisuuksia. Taitaa olla niin, että puolella tämän palstan kirjoitteilijoista ei edes ole ajokorttia...
S/V40 on perheettömän auto, that's it. Jos on perhettä suunnitteilla, muuten kuin kissanostomielessä, niin hei, tilavampiakin pelejä markkinoilta löytyy! Siinä vaiheessa kun meilläkin oli vielä vain 2 kersaa käytiin koeajolla ja todettin varsin nopeasti, ettei tuossa pikkufarkussa kertakaikkiaan ole riittävästi tilaa. Halusimme matkustaa vähän sardiinipurkkia väljemmässä peltilaatikossa. Valintamme ei siis ollut v40.
Tähän ei kannata kommentoida - tuo oli perheemme välitön ja vilpitön käsitys tuosta autosta.
btw, kuka uskoo hetkeäkään hesarin vikalistaa...
sinne voi kuka tahansa heittä ihan mitä vaan.
Onko kone rellu vai volvo, imho, mitä hiton väliä sillä on - kaikki modernit koneet kestää hyvin siihen 250tkm kohdalle asti, jonka autolla siedettävästi viitsii ajella. - yks
Miksi vastaat, jos ei ole kokemusta ! ?
Vastaa kysymyksiin, joista sinulla on fakta tietoa ! - Pete
xyz kirjoitti:
Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)
1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).
Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.
HS:n vikalistakin on aivan olematon.
Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)Vioista en osaa sanoa mitä on ja mitä ei, mutta sen tiedän varmasti että 1.6 on tuotu suomeen renautin koneella, kun olin syksyllä ostamassa
-97 S40, niin soitin Volvon huoltoon ja sieltä kerrotiin rekisterinumeron perusteella, että on renun kone ja kehotti tarkistamaan samalla tavalla jos olen ostamassa myöhemmin, enkä halua renun konetta, koska niitä on tehty renun koneilla. Vai sanotko ettei Volvon huolto tiedä mitään, silloin ei kannata sitten ostaa Volvoa, jos ei tiedetä mitä myydään. Ja oli Suomi auto
Alusta on tehty samalla alustalla kuin Carisma - Pete
xyz kirjoitti:
Koneista 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ja T4 ovat Volvon koneita. Dieselit ovat Renaultin. (Mitsun 1.8 GDI-koneellakin tehtiin joskus, ei ilmeisesti virallisesti tuotu Suomeen)
1.6, 1.8 ja 2.0:ssa (ainakin vanhemmissa vuosimalleissa) on Renaultin vaihteistoja (tyyppi M3P ja M5P), muissa volvon laatikot (tyyppi M56x).
Mitä tulee tähän perinteiseen "on kuulemma paljon vikoja...", eipä kannata antaa paljon painoarvoa. Itse olen vm.96 4-kybän pitkäaikainen omistaja, osoittautunut varsin ongelmattomaksi autoksi.
HS:n vikalistakin on aivan olematon.
Voisiko joku kertoa, mitä vikoja tässä pelissä on? Monihan osaa vaan kertoa, että on vikoja :)Mitsu 1.8 GDI koneesta sen verran, että en kovin äkkiä suosittele sitä konetta, kun siinä on ongelmana imuventtiilien karstottuminen ja pahanlaatuisesti johtuen siitä tekniikasta mitä koneessa käytettään. Se joko polttaa venttiilit tai sitten se tukehtuu. 60 000 km on jo todella kamalasti karstottunut
- Hans
Pete kirjoitti:
Vioista en osaa sanoa mitä on ja mitä ei, mutta sen tiedän varmasti että 1.6 on tuotu suomeen renautin koneella, kun olin syksyllä ostamassa
-97 S40, niin soitin Volvon huoltoon ja sieltä kerrotiin rekisterinumeron perusteella, että on renun kone ja kehotti tarkistamaan samalla tavalla jos olen ostamassa myöhemmin, enkä halua renun konetta, koska niitä on tehty renun koneilla. Vai sanotko ettei Volvon huolto tiedä mitään, silloin ei kannata sitten ostaa Volvoa, jos ei tiedetä mitä myydään. Ja oli Suomi auto
Alusta on tehty samalla alustalla kuin CarismaB4164, B4184, B4194 ja B4204 -moottorit ovat Volvon valmistamia Skövdessa Ruotsissa. Moottori on samaa sukua kuin 5-sylinteriset B5202, B5204, B5254 jne... B4204-moottoria on asennettu jossain määrin muunneltuna mm. Renault Lagunaan ja Safraneen.
Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP). - xyz
Hans kirjoitti:
B4164, B4184, B4194 ja B4204 -moottorit ovat Volvon valmistamia Skövdessa Ruotsissa. Moottori on samaa sukua kuin 5-sylinteriset B5202, B5204, B5254 jne... B4204-moottoria on asennettu jossain määrin muunneltuna mm. Renault Lagunaan ja Safraneen.
Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP).>Volvo 440 ja 460 malleissa on käytetty Renaultin 1.6 ja 1.7 >litraisia moottoreita, mm. (B16F, U, FP ja B18F, U, FP).
Myös 2-litran bensiinimoottorit ja dieselit 400-sarjassa ovat Renaultilta. Tosin Suomessa ei ollut koskaan tätä diesel-mallia myynnissä. - Nee velikymppinen
Topi kirjoitti:
Hohhoh, täähän alkaa jo tympimään. Perustakaa perkele S/V 40 omistajille oma palsta, niin ei tarvii täällä puolustella omia tekemisiään (siis kyseisen auton hankintaa). Hiton juupaseipäs lapsellisuuksia. Taitaa olla niin, että puolella tämän palstan kirjoitteilijoista ei edes ole ajokorttia...
S/V40 on perheettömän auto, that's it. Jos on perhettä suunnitteilla, muuten kuin kissanostomielessä, niin hei, tilavampiakin pelejä markkinoilta löytyy! Siinä vaiheessa kun meilläkin oli vielä vain 2 kersaa käytiin koeajolla ja todettin varsin nopeasti, ettei tuossa pikkufarkussa kertakaikkiaan ole riittävästi tilaa. Halusimme matkustaa vähän sardiinipurkkia väljemmässä peltilaatikossa. Valintamme ei siis ollut v40.
Tähän ei kannata kommentoida - tuo oli perheemme välitön ja vilpitön käsitys tuosta autosta.
btw, kuka uskoo hetkeäkään hesarin vikalistaa...
sinne voi kuka tahansa heittä ihan mitä vaan.
Onko kone rellu vai volvo, imho, mitä hiton väliä sillä on - kaikki modernit koneet kestää hyvin siihen 250tkm kohdalle asti, jonka autolla siedettävästi viitsii ajella.Miten niin perheettömän auto? Mulla on perhe mutta en ota niitä kytiin vaan pysyvät kotona ja kulkevat proleputkella. V40 on nuorekkaan ja sporttisen ihmisen auto eikä siihen tarvii mahtua kuin treenikassi takapenkille ja silleen.
- V40 for get
V40:llä jo 3000 km ilman vikaa!
vitsi,vitsi.. kerronpa auton vaihto kokemukseni muillekin auton(huolien) murtamille..
Pitää paikkansa tämä on uusi ennätys, on ollut milloin mitäkin mutta ei se ole haitannu,
koska onhan tämä sentään VOLVO!. Muistan tuossa talvella kun tehtiin perheen kanssa lomareissu lappiin,tai ei nyt ihan koko perhe, kun vanhin poika piti jättää kotia kun se ei mahtunut kyytiin. Säästettiin vähän peräkonttitilaa kun puettiin vaatteita paljon päälle, ja otettiin vaan ihan pienet matkalaukut. Sinälläänkin se oli hyvä, koska lapissa oli pakkasta ja eihän tämä diesel jaksanu sisätiloja lämmittää.Kaveri oli kertonu onneksi siitä yhdestä Levin hotellista, joka vuokraa lastenvaunuja, niin ei tarttenu niitä raahata matkassa. Minä olen kyllä sanonu emännälle, ettei tätä takaloosteria ole tarkoitettu mihinkään tavaran kuskaamiseen,vaan eihän nuo naisihmiset mitään ymmärrä.
Kiva oli talvikelillä ajella lapin pikkuteitä, on se hyvä kun ei tartte moottoriteitä mennä, ja henkensä puolesta pelätä.Se on tuo turvallinen 80 km/h: vauhti suunniteltu tälle autolle. Muksutkin tykkäs kun poikettiin usein huoltoasemalle kahveelle (tiekarhukuski tasi olla perso kahveelle). Ouluun asti päästiin ennen kuin tarvi autoa huoltoon viedä, kyllä sen näkee että huoltoon on satsattu, niin kattava on huoltoverkosto Suomessa. Muuten meni huolto hyvin, päästiin pitkän jonon ohi koska oltiin Volvon Kanta-asiakas kultakorttilaisia, mutta siinä rupesivat V70:n poijat kettuilemaan ettei
40-sarja olis kuulemma edes Volvo! Vitutuksissani en muuta osannu sanoa ku että hinta ainakin on lähes sama ku V70:ssä.
Perk... jakohihna kun rupes viheltään, niin piti tuokin vielä kestää. Perkele minä korjautin V40:stäni kun te vielä revitte muoveja 70:stenne penkeistä! V... vakionopeussäädin ku ei toiminu ja jalkahan siinä puutui, ja muksut vinkuu takana siirtämään penkkiä eteenpäin.
Ei se ole helppoa mullakaan huudan takas! Soittasko VR:lle onko niillä juna-autopaikkoja paluumatkalle. No ei vaivuta synkkyyteen, kyllä ne muksut kohmettuu kun päästään vähän pohjoisemmaksi. Nuo perk. pösö-kuskitkin näyttää
aina muka niin iloisilta kun ohittaa meikäläisen, taitavat olla kaikki Ranskalaisten suosijat tekopirteää sakkia. No niin onhan siellä tienposkessa muitakin merkkejä, hah hah Bemarikuski, jaa kusella näyttää olevan. Jaha Levillä ollaan lähenpäs ettiin sitä lämmitystolppaa ja kysäsäsen samalla missä on Volvon huoltoliike, niin ei tartte sitten lähtiessä etsiä.
Tai myytäsköhän täällä pohjosessa autoja..
voisin vaikka vaihtaa..
-EX-Volvonisti- juttu
mutta tuskin totta, vai ?
- V40 for get
juttu kirjoitti:
mutta tuskin totta, vai ?
Täytyy sen verran myöntää että väritin tarinaa.. Ei me lasta kotia jätetty, vaan se oli mummolassa. Vahdoin muuten 530 Bemun ja sillä kelpaa.
- Pete
S40 ei ole edes Volvo, se tehdään DAF:n tehtailla ja se on kumma juttu kun Ruotsalaiset insinöörit ei ole puuttunut niiden tekemisiin, vaikka Ruotsalaisilla on kokemusta talviolosuhteisiin tehdyistä autoista. TM jo antoi -97 tai 98 täydellisen kännykkä kielon V40 Volvolle (DAF). Keskieuroopassa varmaan hyvä auto, mutta ei pohjolassa. Yhtä helposti ruostuva kuin Carisma, Tuulilasista pääsee katsomaan sivuille
- entinenjatkeenkorjaaja
V40 for get kirjoitti:
Täytyy sen verran myöntää että väritin tarinaa.. Ei me lasta kotia jätetty, vaan se oli mummolassa. Vahdoin muuten 530 Bemun ja sillä kelpaa.
Se on täys paska mä tiedän kokemuksesta.
- J__
itsellä vm. 2000 2-lirtanen S40 (136hv). Tosiaan kone ja vaihteisto kuten sanottu on Volvon. Ajokm 123tkm, ei mitään erityisiä vikoja. Jarrupalat uusittu kerran. Jakohihnan vaihtoväli merkitty ekan kerran 150 tkm huoltoon, ei paha. Tosin neljän vuoden täyttyessä teetin omaani sen äskettäin sadankahdenkybän paikkeilla.
- ässä
Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm. - xyz
ässä kirjoitti:
Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm.Maksoi Volvolla 350e. Ei tarvinnut vaihtaa kiristintä ja sitä toista rullaa lainkaan (eikä vesipumppua). Eli toi hinta piti sisällään VAIN jakohihnan ja vaihtotyön. No oli sitä hintaa ihan riittävästi.
Jakohihnan vaihtoväli on muuten 120000km tai neljä vuotta näissä vanhemmissa. - J__
ässä kirjoitti:
Paljon muuten maksoi tuo jakohihnan vaihto? Ja teetitkö merkkiliikkeessä? Itsellänikin tuo neljä vuotta tuli täyteen ja kai se remmi täytys vaihdattaa...
Kone on omassani 1.8, eikä mitään ole tarvinut määräaikaishuoltojen lisäksi tehdä. Ajettu on reilut 130tkm.joo samaa luokkaa myös Autosalvassa plus vaihdatin vesipumpun samalla varmuuden vuoksi. nyt voi päästellä seuraavat 150tkm tai 4 vuotta.
- ässä
J__ kirjoitti:
joo samaa luokkaa myös Autosalvassa plus vaihdatin vesipumpun samalla varmuuden vuoksi. nyt voi päästellä seuraavat 150tkm tai 4 vuotta.
Kiitoksia vastauksista. Onhan tällä palstalla vielä asiallistakin porukkaa, vaikka nuo tyhjää jauhavat pellet ovat jo enemmistö...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882