tekemään lastensuojeluviranomaisille ilmoituksen tuttavaperheestä, jossa aika runsasta alkon käyttöä? Tämä taitaa olla väärä palsta kysyä tätä, mutta kysympä nyt kuitenkin.
Eli kyseisen perheen isä ja äiti käyttävät alkoa päivittäin. Heillä on neljä pientä lasta, nuorin on vaippaikäinen. Muuten heillä on kaikki perusasiat kunnossa, koti on siistit, lapset hoidetaan. Eivätkä he ole väkivaltaisia juovuksissa.
olenko velvoitettu
8
397
Vastaukset
- tietämätön..........
ovat todella mukavia ihmisiä, heidän elämäntapaansa vain kuuluu vahvasti alkoholi. Katoin vastikään erään dokumentin, mistä sai sen käsityksen, että "heti ilmoittaa sosiaalitantoille" jos huomaa epäkohtia jossakin perheessä. Itse olen aina ajatellut,että jokainen hoitaa asiansa itse, eikä toisten asioihin mennä puuttumaan. "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan". alkoi silti mietettymään olisiko tuo perhe sellainen josta pitäisi tehdä ilmoitus..
- tupla A
No kaikkihan on hyvin, ei viinanotto ole mikään syy ruveta lapsia huostaan ottamaan.
Onko sinulla kikki hyvin, oletko alkoholisti? AA toverit voisivat auttaa!- ap..................
Itse käytän paljon alkoa muttei ole lapsia. Tulin just tuolta kaveriperheen luota, mies sammui sohvalle ja talon emäntä korkkas kolmannen viinipullon, eivät edelleenkään pahoinpitele lapsiaan, mutta mutta. joku ei nyt vaan täsmää..Eli onko se ,että teen heistä ilmoituksen oikea juttu??jotenkin jää aina paha mieli kun lähden sieltä pois..
- tsemppii
ap.................. kirjoitti:
Itse käytän paljon alkoa muttei ole lapsia. Tulin just tuolta kaveriperheen luota, mies sammui sohvalle ja talon emäntä korkkas kolmannen viinipullon, eivät edelleenkään pahoinpitele lapsiaan, mutta mutta. joku ei nyt vaan täsmää..Eli onko se ,että teen heistä ilmoituksen oikea juttu??jotenkin jää aina paha mieli kun lähden sieltä pois..
pitemmän päälle asia tulee pintaan. ehkä lapset oireilee koulussa tai tarhassa.
tarhaan,luokanvalvojalle,koulukuraattorille/terveydenhoitajalle toki voit soittaa ja kertoa oman näkemyksesi ja huolesi lapsista. siihen lienee matala kynnys. he ovat saaneet koulutusta asian hoitamiseen.
olettaisin, että mahdollinen ongelma ilmenee ammattilaisille lasten kautta ja vastuuta voi lykätä sinne.
jos tilanne menee mahdottomaksi,toki nytkin se alkaa olla sitä, soita sosiaaliin.
kyllä naapureistakin pitää välittää ja varsinkin lapsista.asiat ei poistu maton alle lakaisemalla.
tilanne on hankala, kun pitäis olla kaveri mutta samalla pitää huolta eli juopon mielestä pettää luottamus.
juopon mielipiteen voi jättää omaan arvoonsa.lapset on tärkeintä. - Pro-tantta
tsemppii kirjoitti:
pitemmän päälle asia tulee pintaan. ehkä lapset oireilee koulussa tai tarhassa.
tarhaan,luokanvalvojalle,koulukuraattorille/terveydenhoitajalle toki voit soittaa ja kertoa oman näkemyksesi ja huolesi lapsista. siihen lienee matala kynnys. he ovat saaneet koulutusta asian hoitamiseen.
olettaisin, että mahdollinen ongelma ilmenee ammattilaisille lasten kautta ja vastuuta voi lykätä sinne.
jos tilanne menee mahdottomaksi,toki nytkin se alkaa olla sitä, soita sosiaaliin.
kyllä naapureistakin pitää välittää ja varsinkin lapsista.asiat ei poistu maton alle lakaisemalla.
tilanne on hankala, kun pitäis olla kaveri mutta samalla pitää huolta eli juopon mielestä pettää luottamus.
juopon mielipiteen voi jättää omaan arvoonsa.lapset on tärkeintä.Juuri tästä on kysymys, että tilanteet ovat kinkkisiä. Aina pitäisi ensin luottaa ihmisten / perheiden kykyyn hoitaa asiansa. Valtauttamisesta on kysymys.
Entiseen edunvalvojaan pystyi luottamaan, mutta nyt minä saan maksaa uudelle. - ladyface
ap.................. kirjoitti:
Itse käytän paljon alkoa muttei ole lapsia. Tulin just tuolta kaveriperheen luota, mies sammui sohvalle ja talon emäntä korkkas kolmannen viinipullon, eivät edelleenkään pahoinpitele lapsiaan, mutta mutta. joku ei nyt vaan täsmää..Eli onko se ,että teen heistä ilmoituksen oikea juttu??jotenkin jää aina paha mieli kun lähden sieltä pois..
tässä ajatellaan nyt vain niitä aikuisia ei lapsia tartte "hakata" näkyvästi
kyllä tuollaisesta elämästä jää arvet ja syvät olivatko he sinusta siinä kunnossa
että voivat huolehtia lapsistaan kun lähdit entä jos tulee joku hätä tilanne onko heistä kumpikaan sen kuntoinen että vois tehdä jotan?
puhu edes heidän kanssa jos voit mutta muuten olet kyllä aika vaikeassa tilanteessa
jos lapset ovat etsijalla teet sitten ilmoituksen jos he vaikka heräisivät
itse lähdin liitosta jossa mies joi koko ajan kaikki viikonloput lomat
meillä tyttö joka nyt käsittelee kuuden kuukauden jälkeen asioita ja onneksi puhuu
asioista tyttö on9v vaikka yhteishuoltajuus ei ole yhtään viikonloppua isällään kännäämisen vuoksi
joten jos lapsi voi valita kyllä hän haluaa alkottoman kodin ja turvallisen ympäristön!!! - tietämätön..........
ladyface kirjoitti:
tässä ajatellaan nyt vain niitä aikuisia ei lapsia tartte "hakata" näkyvästi
kyllä tuollaisesta elämästä jää arvet ja syvät olivatko he sinusta siinä kunnossa
että voivat huolehtia lapsistaan kun lähdit entä jos tulee joku hätä tilanne onko heistä kumpikaan sen kuntoinen että vois tehdä jotan?
puhu edes heidän kanssa jos voit mutta muuten olet kyllä aika vaikeassa tilanteessa
jos lapset ovat etsijalla teet sitten ilmoituksen jos he vaikka heräisivät
itse lähdin liitosta jossa mies joi koko ajan kaikki viikonloput lomat
meillä tyttö joka nyt käsittelee kuuden kuukauden jälkeen asioita ja onneksi puhuu
asioista tyttö on9v vaikka yhteishuoltajuus ei ole yhtään viikonloppua isällään kännäämisen vuoksi
joten jos lapsi voi valita kyllä hän haluaa alkottoman kodin ja turvallisen ympäristön!!!menemme tänään yöksi näille ystävillemme. En siis ole mitään ilmoitusta vieläkään tehnyt.Ei ole pokkaa, ja ainakaan täällä ei kukaan tue/painosta siihen ratkaisuun..Lapset on iloisia ja reippaita. Voisiko olla niin että unohdan tuon huolehtimiseni ja keskityn vaan omiin asioihini? Kuppia ottavat entiseen tapaan ja nyt on tiedossa perheen lisäystä. Ja minua ja avopuolisoa pyysivät jo etukäteen kummeiksi.
- loklklklk
tietämätön.......... kirjoitti:
menemme tänään yöksi näille ystävillemme. En siis ole mitään ilmoitusta vieläkään tehnyt.Ei ole pokkaa, ja ainakaan täällä ei kukaan tue/painosta siihen ratkaisuun..Lapset on iloisia ja reippaita. Voisiko olla niin että unohdan tuon huolehtimiseni ja keskityn vaan omiin asioihini? Kuppia ottavat entiseen tapaan ja nyt on tiedossa perheen lisäystä. Ja minua ja avopuolisoa pyysivät jo etukäteen kummeiksi.
sekaannut ihmisten hen.kohtaissiin asioihin!?? Todella ärsyttäviä tuommoset kyylät ja esität päin naamaa kaveria!!! Hanki elämä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664