Onko jossain pankissa mahdollista avata säästötiliä kahden henkilön nimiin, ilman että toinen osapuoli on tietoinen tilistä? Motiivini tässä on se, että olen huolissani vaimoni tavasta kuluttaa enemmän kuin mihin meillä on mielestäni varaa. Nyt hän tekee "yhteisiä hankintoja", joihin menevät minunkin rahat. Haluaisin että meille kertyisi säästöjäkin. En kuitenkaan voi neuvotella asiasta vaimoni kanssa, koska siitä tulee vain tappelu. Haluan nimenomaan yhteisen tilin, jotta hänellä olisi täysi oikeus rahoihin tarvittaessa. Tarkoitus olisi siis säästää tilille omista rahoistani.
Yhteisen tilin avaus toisen tietämättä
2
1226
Vastaukset
- se
"Haluan nimenomaan yhteisen tilin, jotta hänellä olisi täysi oikeus rahoihin tarvittaessa".
vastaan taasen eri asiaa ja varmaan täällä oleva "vahti" moittii minua.
en näe mitään järkeä että pitäisi olla yhteinen tili kun vaimosta puhuit, omaisuushan jaetaan tasan kuolemassa, ei väliä kenen nimissä on pankkitili.
Ja jos vähänkin on rahankäyttöongelmia en yhteistä mitään suosittelisi, mitä järkee siinä on.
Toki voit ottaa sille omalle tilillesi VISA Elektronin itsellesi ja vaimolle rinnakkaiskortin,
vaimo voi tuhlata sen €uromäärän kun tilille laitat, kortillaan.
Toisella tilillä pidät säästövaroja, tilejä voi ja pitääkin olla samassakin pankissa useita. - vaimon tietämättä
Avaat tilin omalle nimellesi ja merkkautat sopimukseen vaimollesi käyttöoikeuden. Eihän sinun tarvitse sitä hänelle kertoa ennen kuin on tarvis, kaikki tieto kulkee sinun kauttasi, kun olet tilin omistaja. Minulla on lasteni ja äitini tileille käyttöoikeus hätätilanteiden varalle eikä hajuakaan mitä tileillä tapahtuu. Onneks ei oo tullu hätä...
Lievästi erikoiselta kuulostaa se, että sinun pitää riidellen saada vaimolta lupa säästää omista rahoistasi. Oisko aika polkasta jalkaa ja olla mies?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1054690Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743951418- 1871081
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11912Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10897- 64876