Yhteisen tilin avaus toisen tietämättä

Säästäväinen

Onko jossain pankissa mahdollista avata säästötiliä kahden henkilön nimiin, ilman että toinen osapuoli on tietoinen tilistä? Motiivini tässä on se, että olen huolissani vaimoni tavasta kuluttaa enemmän kuin mihin meillä on mielestäni varaa. Nyt hän tekee "yhteisiä hankintoja", joihin menevät minunkin rahat. Haluaisin että meille kertyisi säästöjäkin. En kuitenkaan voi neuvotella asiasta vaimoni kanssa, koska siitä tulee vain tappelu. Haluan nimenomaan yhteisen tilin, jotta hänellä olisi täysi oikeus rahoihin tarvittaessa. Tarkoitus olisi siis säästää tilille omista rahoistani.

2

1336

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se

"Haluan nimenomaan yhteisen tilin, jotta hänellä olisi täysi oikeus rahoihin tarvittaessa".

vastaan taasen eri asiaa ja varmaan täällä oleva "vahti" moittii minua.

en näe mitään järkeä että pitäisi olla yhteinen tili kun vaimosta puhuit, omaisuushan jaetaan tasan kuolemassa, ei väliä kenen nimissä on pankkitili.

Ja jos vähänkin on rahankäyttöongelmia en yhteistä mitään suosittelisi, mitä järkee siinä on.

Toki voit ottaa sille omalle tilillesi VISA Elektronin itsellesi ja vaimolle rinnakkaiskortin,
      vaimo voi tuhlata sen €uromäärän kun tilille laitat, kortillaan.

Toisella tilillä pidät säästövaroja, tilejä voi ja pitääkin olla samassakin pankissa useita.

• vaimon tietämättä

Avaat tilin omalle nimellesi ja merkkautat sopimukseen vaimollesi käyttöoikeuden. Eihän sinun tarvitse sitä hänelle kertoa ennen kuin on tarvis, kaikki tieto kulkee sinun kauttasi, kun olet tilin omistaja. Minulla on lasteni ja äitini tileille käyttöoikeus hätätilanteiden varalle eikä hajuakaan mitä tileillä tapahtuu. Onneks ei oo tullu hätä...

Lievästi erikoiselta kuulostaa se, että sinun pitää riidellen saada vaimolta lupa säästää omista rahoistasi. Oisko aika polkasta jalkaa ja olla mies?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2280
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      903
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      892
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      563
      816
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      718
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      24
      612
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      571
    Aihe