Mikä on sinun pako-paikkasi ?. Kuvittelen, että kaikilla on sellainen tai ainakin useimmilla. Onko ?.
Tarkoitan sellaista, kun oikein " Ottaa päähän, raivostuttaa, tympii tai elämä on väli-aikaisesti hukassa".
Itselläni on pakko päästä ison-, tai pienemmän veden ääreen, hiljaisuuteen, yksinäisyyteen. Siellä akkuni latautuu taas täyteen, et jaksaa taas punnertaa elämän-aallokossa. Katsellessa aaltoja, laineita tai veden virtausta..
Talvella vastaavasti aakean-laakean laitamille, jossa katseeni lepää valkealla, laajalla, lumisella maan-pinnalla..
Pako - paikka ?
196
4220
Vastaukset
Metsään, pihkan hajuun kunnon ryskähommiin moottorisahan kanssa.
Siellä kun päivä sahailee, ja välillä juo kahvit, elämä on kohillaan. Siinä sivussa tulee polttopuutkin.On se hyvä, et jotakin metsä kiinnostaa. Se on erittäin positiivista sillä minua ei oikein sankka-metsä vedä, enkä ole pahemmin " Niitä puita halailevaa tyyppiä". Eikö ne ameriikoissa harrasta sitäkin ja vetävät itseensä voimaa paksuista puista, joita he muka silittelevät, puhuvat ja halailevat.. Uskomus kerrassaan :)
Se onkin jotain, kun moottori-sahalla päräyttää puun poikki ja mikä rytinä ja pauke kuuluukan ku puu kaatuu maahan ja kaiken lisäksi lopputulos voi olla " Takka-klapeja " joista minä pidän...- .
Sirmu kirjoitti:
On se hyvä, et jotakin metsä kiinnostaa. Se on erittäin positiivista sillä minua ei oikein sankka-metsä vedä, enkä ole pahemmin " Niitä puita halailevaa tyyppiä". Eikö ne ameriikoissa harrasta sitäkin ja vetävät itseensä voimaa paksuista puista, joita he muka silittelevät, puhuvat ja halailevat.. Uskomus kerrassaan :)
Se onkin jotain, kun moottori-sahalla päräyttää puun poikki ja mikä rytinä ja pauke kuuluukan ku puu kaatuu maahan ja kaiken lisäksi lopputulos voi olla " Takka-klapeja " joista minä pidän...Tässä vihjeitä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8885799 - Bietari
Menen äidin luota tai ulkomaille Tallinnaan tai Pietariin...
En ole uusi tällä palstalla, mutta kävi "niin köpelösti" jotta hukkasin tai oikeammin unohdin salasanani. Kalastelin sitä "oletko unhoittanut -sanasi" ja sieltä pukkas useampaan kertaan käyttäjä-tunnuksia. En silti saanut kirjauduttua läpi. . Väliäkö hällä, sillä elämä on vain "Väliaikaista kaikki on vaan"...
- .
Kokoomuksen Petri Pihlajaniemi ei tiedä edes nimeään.
(Näin Suomessa 2010,katso ja hämmästy).
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8903688
- ...
Pentuna se oli toi metikkö tossa. Istuskelin kannon nokassa ja kattelin muurahaisia. Sittemmin kun elämä meni urbaanimmaksi, ole lähinnä paennut pääni sisään, omiin ajatuksiin.
Nyt olen tässä mökillä itekseni. Vähän jotain savottaa välillä. Pakko käydä kaupassa tms. Mutta enimmäkseen kai istuskelent ätssä tuolissa ja tuijottelen kattoa. Ja käyn tupakilla, sekä auon ihmisille päätä netissä :DD
Mut mun pitää saada olla yksin. En pidä ihmisistä jne. Tälleen keväällä kaamoksen jälkeen on sen verran tympiintynyt, etä hinaudun tähän mökille muutamaksi viikoksi. Pitäis juu käydä naapurissa porisemassa mukavia jne. Mutta kun ei kiinnosta.
Telkkaria tai radiota en ole kytkenytkään päälle kahteen viikkoon. Kuuntelen jääkappin hurinaa ja muutaman kerran olen netistä kuunnellut jotain piisejä.
Siis yksin oleminen ja mahdollisimman hyvä hiljaisuus.
Vaikee selittää paremminkaan, yllättävän harva tajuaa.
=DW=Olen luonteeltani "Kaikkien ihmisten kanssa hyvin toimeentuleva" Sain jopa koulussa stibendin siitä hyvästä, mutta se toinen puoli on et haluaa olla yksin, kun suinkin pystyy olemaan..
Paeta omaan rauhaan ja hiljaisuuteen...- spitendi
Sirmu kirjoitti:
Olen luonteeltani "Kaikkien ihmisten kanssa hyvin toimeentuleva" Sain jopa koulussa stibendin siitä hyvästä, mutta se toinen puoli on et haluaa olla yksin, kun suinkin pystyy olemaan..
Paeta omaan rauhaan ja hiljaisuuteen...Jos olisit stipendin saannut, tietäisit kyllä miten se kirjoitetaan.
- 0 + 0
Jo vain, ihan kuin mun näpeistä toi juttu!!! Mä ainakin kuvittelen tajunneeni mitä ajoit takaa. Samat fiilikset mulla paitsi että ei ole mulla edes mökkiä. Kerrostalokämpässä istuskelen, auon päätäni netissä, joskus on pakko käydä ruokakaupassa tossa 50 m:n päässä, ihmisistä en tykkää (useimmista) eikä niittenkään tarvi tykätä musta. Hiljaisuutta haluaisin mutta kun muut asukkaat ravaa rapuissa, ajelee hissillä ovet paukkuen, vessanvetämiset kuuluu seinän läpi, tupakansavut ja -hajut tunkee naapurihuoneistosta ym. häiriötä. Mutta mihis tästä nyt menisin? En mihinkään.
Sä taidat olla mies, mä nainen... Rauhallista viikonloppua sulle! :-) spitendi kirjoitti:
Jos olisit stipendin saannut, tietäisit kyllä miten se kirjoitetaan.
kirjoittaa oikein jos on antaneet stipendin, siitä syystä jot osaa " Käyttäytyä esimerkillisesti ja tulee kaikkien ihmisten kanssa erinomaisesti toimeen". .
En kuvittele kirjoittavani nyt esseetä, enkä mitään lopputyötä vaan ainoastaan "Keskustelevani erilaisten ihmisten kanssa joilla on omat mielipiteensä asioista".
Ei tarvitse olla kirjakieltä, eikä akateemista-pohjaa, jotka haluavat tuoda oman sanasensa tähän ketjuun..
Ps. En ole oppinut valehtelemaan vielä tähän ikään mennessä, niin mitä turhaan opetteleekaan..
Hyviä öitä teille kaikille...
Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet :) Jos on ?- lumikolas
juttelen
Tarvittaessa, missä paikassa tahansa hypnotisoin itsen muutamiksi minuuteiksi ihan mihin tahansa kuvitelmaani paikkaan. Ei vaadi muuta kuin mielikuvitusta.
Tuokin on loistava tapa, kun vain osais tuota " Itse sukgersiota ". Ei tarvitsisi kerätä paineita, niin kauan, että pääsee " sinne missä sieluni lepää"...
- s.bone
vastauksia.. mä vastaan koti, oma tupa, oma lupa.
Siitä jokaisen " pako-paikka " idelogiasta ehkä se on vain harvemmila kuin kuvittelin...
Nyt täytyy ottaa pois : Lähes jokaisella on tarve poistua tutuista ympäristöistään ja saada etäisyyttä pystyäkseen selvittämään patoutunutta tilaansa.- ichigo-79
Sirmu kirjoitti:
Siitä jokaisen " pako-paikka " idelogiasta ehkä se on vain harvemmila kuin kuvittelin...
Nyt täytyy ottaa pois : Lähes jokaisella on tarve poistua tutuista ympäristöistään ja saada etäisyyttä pystyäkseen selvittämään patoutunutta tilaansa.muuta paikkaa mihin mennä...kuin oma koti...itsekin tosiaan yksinäine ihminen...
kun alkaa potuttaa kotona saan olla rauhassa, ja kisuni lohduttaa ja ymmärtää murheitani..eikä taatusti väitä vastaan :)
kesällä itsekin hakeudun mieluusti veden ääreen luonnon keskelle, se rentouttaa minua...no kalat kun olen niin kuinkas muuten ;) - kala minäkin
ichigo-79 kirjoitti:
muuta paikkaa mihin mennä...kuin oma koti...itsekin tosiaan yksinäine ihminen...
kun alkaa potuttaa kotona saan olla rauhassa, ja kisuni lohduttaa ja ymmärtää murheitani..eikä taatusti väitä vastaan :)
kesällä itsekin hakeudun mieluusti veden ääreen luonnon keskelle, se rentouttaa minua...no kalat kun olen niin kuinkas muuten ;)Joo, yksineläjänä kotona aivan rauhassa. Tutut tietävät, ettei kannata tulla "vierailulle" spontaanisti etukäteen ilmoittamatta. Nyt talvilomaa: 6 kirjaa luettu, ylensyöty jne... Puhelinta pidän kiinni lähes koko loman, 2 x pvässä tsekkaan mahdolliset viestit. Näin myös kesälomalla kun painun pohjoiseen jonnekin mökille rauhottumaan ainakin viikoksi aivan yksin. Mukana kirjoja, mielimusaa, yksi akustinen kitara, paljon herkkuja(täytyy sallia lomalla) ja kolmentähden jallupullo iltahörppyä silmälläpitäen. Tää on toiminut mulla jo pitkään ja jotkut kaverit sanovat, että tulisivat hulluksi, jos pitäisi olla viikko itsekseen oman minän kanssa! Psykiatrian puolella töissä, joten tää on kai se minun oma retriittini. En ole ikinä osallistunut näihin yhteisiin "pakkopullaretriitteihin", koska osaan olla hiljaa ja rauhottua yksinkin. Siinähän sitä tuli, et tämmöstä ja oikein hyvää kevättä kaikille!
- 3 päivää mököttänyt.
ichigo-79 kirjoitti:
muuta paikkaa mihin mennä...kuin oma koti...itsekin tosiaan yksinäine ihminen...
kesällä itsekin hakeudun mieluusti veden ääreen luonnon keskelle, se rentouttaa minua...no kalat kun olen niin kuinkas muuten ;)Jos mua ottaa päähän niin kyllä sen huomaa täysvitutuksena, jolloin ärisen maitotölkeille ja matuille, sekä autolle ym. mikä silmien eteen tulee. Jossain kohtaa kun muut ihmiset pakenevat tai kun tulee valvottua 4-5 päivää putkeen ja sydämen rytmit muuttuvat loppuunajetun ladan moottorin tahtisiksi niin alkaa rauhoittuminen oopperan ääressä, kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, rauhallisten kävelylenkkien ja maisemien katselun, sekä eteenpäin suunnittelun ja kokonaiskuvan hahmottamisen muodossa... Ja sitten kun hieman enemmän on rauhoituttu niin menen puutarhahommiin, jollei sieltä löydy niin aina on ojaa kaivettavana... Kissa oli mulla mutta se sairastui vajaa vuos sitten ja se piti lopettaa... joten nyt keväänä pitäisi jostain uus pentu etsiä ja hiirikissaksi saada innostumaan... Mutta voin sanoa että kyllä kissasta on paljon hyötyä jos ottaa kaikki päähän. Sitä ei voi syyllistää muihin kuin kissan omiin koiruuksiin (kukkapurkkien pudottelu, seinien raapiminen, tuolin valloitus jne.), ei henkilökohtaisiin ongelmiin. Ja suurimmat ongelmat ovat joko rahan, työn tai ihmissuhteiden osalta, tietenkin muitakin syitä löytyy, mm. yksi suuri on itsesääli ja itsensä syyllistäminen.
- Heikunkeikku
3 päivää mököttänyt. kirjoitti:
Jos mua ottaa päähän niin kyllä sen huomaa täysvitutuksena, jolloin ärisen maitotölkeille ja matuille, sekä autolle ym. mikä silmien eteen tulee. Jossain kohtaa kun muut ihmiset pakenevat tai kun tulee valvottua 4-5 päivää putkeen ja sydämen rytmit muuttuvat loppuunajetun ladan moottorin tahtisiksi niin alkaa rauhoittuminen oopperan ääressä, kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, rauhallisten kävelylenkkien ja maisemien katselun, sekä eteenpäin suunnittelun ja kokonaiskuvan hahmottamisen muodossa... Ja sitten kun hieman enemmän on rauhoituttu niin menen puutarhahommiin, jollei sieltä löydy niin aina on ojaa kaivettavana... Kissa oli mulla mutta se sairastui vajaa vuos sitten ja se piti lopettaa... joten nyt keväänä pitäisi jostain uus pentu etsiä ja hiirikissaksi saada innostumaan... Mutta voin sanoa että kyllä kissasta on paljon hyötyä jos ottaa kaikki päähän. Sitä ei voi syyllistää muihin kuin kissan omiin koiruuksiin (kukkapurkkien pudottelu, seinien raapiminen, tuolin valloitus jne.), ei henkilökohtaisiin ongelmiin. Ja suurimmat ongelmat ovat joko rahan, työn tai ihmissuhteiden osalta, tietenkin muitakin syitä löytyy, mm. yksi suuri on itsesääli ja itsensä syyllistäminen.
Hehhehhee...
Teikäläinen imee itteensä harmistumisia ja ku yli äyrään menee, niin huomaat, että "Oho, nyhän mul on täysvitutustilanne".
Olisi mukava olla kameran kanssa ottelemassa kuvia naamataulustasi.
Hän avaa jääkaapin oven, näkee hyllyllä maitopurkin ja se jos mikä saa huulireunat käpertymään ylös,
paljastaen hammasrivistön ja rivistön välistä pursuavan limanorot. Dopermanninaamamaisena hän ottaa maitopurkin hyllystä ja kohdistaa matalan murinan sitä kohden. Kynnet pureutuvat purkin kylkiä vasten, hän ravistaa sitä vimmatusti, kunnes purkin suusta pursuaa voita. Inhottavaa.
Hän astahtaa matolle, tuolle inhottavaakin Inhottavammalle paskamatolle. Mitä sekin siinä mojuu?
Hän sylkäisee päin mattoa. Tallaa sitä, kuin se olisi inhottava ötökkä, jonka päättää tappaa.
Niskakarvat pystyssä hän astelee etukenoisena ja päättäväisenä kohti autoa. Siinä se auto vaan töröttää. Doopermanninaamainen Hän potkii RRRrrraivoisasti renkaita, syljeskelee tuulilasiin, vetelee pyyhkijät irti ja ravistelee etuovea, kuin Retu Vilman oven takana.
Näiden puhdistavien toimenpiteitten jälkeen, hän oikein tuntee, miten rauha laskeutuu hänen päälleen, kuin lempeä käsi silittäisi päätä.
Seesteisessä mielentilassa hän lähtee rauhallisesti, hyvin rauhallisesti, leppoisalle kävelylenkille. Ystävällisesti tervehtii vastaantulijoita, leppoisin katsein ja rauhallinen hymy naamas.
- Heikunkeikku
Hyvää lauantaita. Ah, miten ihastuttavaa, kun ulkoilman tuulahdus ei ole pakkasen "kylmöittämä", vaan mukavan pehmoinen.
En suostu pakoilemaan. Jos raivostuttaa tai tympii, niin Pakopaikkaa en ala etsiskelemään. Suorastaan en edes ehtisi, sillä yritän lapata päästä purkautuvaa laavaa jonkinlaiseen kasaan.
Mihinkään rannalle en semmosessa mielentilassa lähtisi, vihaisena tai tympiintyneenä en mitenkään jaksa kattella merta, en kiviä, en metsää. Yhtään ei kiinnosta. Kun menen luontoon, tahdon siitä Nauttia ja kauhoa hyvänolontunnetta sisuksiin. Lempeällä mielellä se onnistuu.
Tahdon keskittyä kaikkiin mielentiloihini. Jos ottaa päähän, niin otan sitten siitä kaiken irti. Pyrin saamaan tälläiset olotilapaholaiset päästä veks. Kun pahat olot ja raivot ovat selvitetty, niin sitten on taas hyvä jatkaa leutoa tallustelua etiäpäin, lehmämäinen katse luomien alta kiiluen.- hei keikulle
Joka ajattelee samalla tavalla kun minä , bravoooo.
Eihän sitä itseään nääs mihinkään pääse karkuun.
Vaikka mitenkä katsoa tillottaisi järviä ja metsiä niin se ei auta jos sappi kiehuu päässä.
Mie koitan purkaa näitä mainitsemiasi laavavyöryjä sinne tai sille joka ne on aiheuttanut,
siinä saa yleensä edistettyä asioita edes johonkin suuntaan.
En ymmärrä näitä ihmisiä jotka haluavat vetäytyä johonkin retriittin, sitä on muutenkin ihan
riittävästi . Ennemmin vaikka lumitöitä urakalla, halonhakkuu tai suursiivous, ne purkaa mielen
ja kroppan patoutumia.
Töissä - jos on paha paikka- ja olen kuuloetäisyydellä muista- tulee päästeltyä ärräpäitä :o))))
- Meriläinen
Talvella se on koti, täällä on hyvä olla ja tänne on hyvä tulla kun maailma potkii päähän.
Kesällä menen saareen pakoon televisiota, tietokonetta ja kaikenlaista muuta hömppää ja nautin luonnosta ja elämästä toisin.
Viime kesänäkin kun olin viikon saaressa ollut oli maailma mennyt sekaisin ja vaikka mitä ja kaikkea oli tapahtunut. Tuntu hassulta kun luki lehtiä ja kuunteli uutisia ja siellä minä olin ollut tietämättä mistään mitään. Se oli todellinen pako :)Tulee mieleeni omat kokemukseni. Kaikkien muistettavin viikko tai 6:si päivää saaressa sattui, kun Presidentti Kekkonen oli kuollut. Olin aivan median saavuttamattomissa. Koko kansaa kuohuttava juttu, eikä ollut asiasta hajuakaan kuinka valtio ja kansa oli surreet...
- Anjaniina
pakopaikka on koti.
Kaikki muu on extraa- 12+6
mullekin se ois ehdottomasti koti, mutta kun täällä ei saa olla yhtä jeesuksen hetkeä yksin!
Etkö koskaan halua pois sieltä edes vähäksi aikaa ?. No, toinen pointsi voisi olla, että et todellakaan ehdi olla kotona tarpeeksi, joten silloin et voi kyllästyäkkään vielä :)
- Anjaniina
Sirmu kirjoitti:
Etkö koskaan halua pois sieltä edes vähäksi aikaa ?. No, toinen pointsi voisi olla, että et todellakaan ehdi olla kotona tarpeeksi, joten silloin et voi kyllästyäkkään vielä :)
ne hetket kun olen kotona on kullan arvoiset.
Se on ...vapautta.
Mul on ystävä, joka ei halua olla kotoaan pois enempää kuin yhden yön.Aikalailla rajoittaa hänen ja miehensä matkustelua.Olen suositellut Finnairia.
Minä matkustan paljon, mutta nautin kodistani. 12+6 kirjoitti:
mullekin se ois ehdottomasti koti, mutta kun täällä ei saa olla yhtä jeesuksen hetkeä yksin!
Vastauksesi oli lyhyt ja ytimekäs, johon sisältyy kaikki tarvittava.
En tiedä mikä laittoi minut hymyilemään luettuani komenttisi, mut tuo on kyllä taivahan tosi, jot moni lähtee pakoon kotoaan yksinäisyyteen..
Sait minut tälle-päivää eka kerran hyvälle tuulelle :)
Ps. Enpä minäkään nähtävästi paljoa tarvitse, kun mieli-ala muuttuu, mut kiitti...- Liisi.....
Sirmu kirjoitti:
ja tulin siihen tulokseen, että pakopaikkani maailmanpauhua vastaan on ensisijaisesti koti ja siellä mietiskely. Nollaa tavallaan päänsä, tuijottamalla vaikka kynttilän liekkiä tai ikkunasta ulos kaukaisuuteen. Antaa ajatusten tulla ja mennä.
Lapsena muistan kivunneeni kalliolle, kun oli paha mieli. Ajattelin, että en kuulu sille perheelle tai niille ihmisille, ja se sama tunne on säilynyt heitä kohtaan vielä näin vanhanakin. Oli rikkinäinen koti.
Olen semmonen erakkotyyppi, ollut kai aina pikkasen ja vanhempana tunne ja oma yksinäisyyteni ja tyyntyminen siinä, on vain voimistunut. Anjaniina kirjoitti:
ne hetket kun olen kotona on kullan arvoiset.
Se on ...vapautta.
Mul on ystävä, joka ei halua olla kotoaan pois enempää kuin yhden yön.Aikalailla rajoittaa hänen ja miehensä matkustelua.Olen suositellut Finnairia.
Minä matkustan paljon, mutta nautin kodistani.Minunkin " Fantasia, mut valitettavasti se on vielä vain sitä...
Liisi..... kirjoitti:
ja tulin siihen tulokseen, että pakopaikkani maailmanpauhua vastaan on ensisijaisesti koti ja siellä mietiskely. Nollaa tavallaan päänsä, tuijottamalla vaikka kynttilän liekkiä tai ikkunasta ulos kaukaisuuteen. Antaa ajatusten tulla ja mennä.
Lapsena muistan kivunneeni kalliolle, kun oli paha mieli. Ajattelin, että en kuulu sille perheelle tai niille ihmisille, ja se sama tunne on säilynyt heitä kohtaan vielä näin vanhanakin. Oli rikkinäinen koti.
Olen semmonen erakkotyyppi, ollut kai aina pikkasen ja vanhempana tunne ja oma yksinäisyyteni ja tyyntyminen siinä, on vain voimistunut.Pako-paikka katolla ?. Mitä enemmän vastauksia tulee, sitä mielenkiinnostavimpia paikkoja löytyy ja mitä ei olisi pystynyt kuvittelemaankaan..
Sinä et varmaankaan kärsi "Korkean-paikan kammosta" eikä huippaa ylä-ilmoissakaan...- 13587722
Sirmu kirjoitti:
Minunkin " Fantasia, mut valitettavasti se on vielä vain sitä...
...illaksi kotiin...
- Liisi...
Sirmu kirjoitti:
Pako-paikka katolla ?. Mitä enemmän vastauksia tulee, sitä mielenkiinnostavimpia paikkoja löytyy ja mitä ei olisi pystynyt kuvittelemaankaan..
Sinä et varmaankaan kärsi "Korkean-paikan kammosta" eikä huippaa ylä-ilmoissakaan...kalliolle- sanan katolle?
En sunkaan minä sentään lapsena katolle kiivennyt!
- GloriaJoy
on kotona, ettii kaikki kertyneet mainokset sun muut irtolehet, lajittelee ne ja silppuaa omin käsin (ilman silppuria) kaikki henkilötietoja sisätävät paperit ensin serpenttiniks ja sit pätkii niin pieniin pätkiin ku mahollista: mitä isompi rapina ja kahina, sen parempi. jos oikein suututaa niin kastelen silpun vedellä ja kutistan, rutistan silpun palloiksi kämmenellä. Jos on kesä, menen rannalle istumaan ja tuijotan väräjävää vedenpintaa, kuuntelen laineiden solinaa ja loisketta, tuoksuttelen luonnon aromeja ja hengitän hitaasti sisään ja vielä hitaammin ja hartaammin ulospäin. Jos miu kiehuu oikein kunnolta sisältäpäin niin meen nukkuman.
Edes yhden viestin jossa on vähän samaa, kuin mulla. Ainakin tuo vesi elementti, mutta paperi-osio on ihan uusi tieto. Kenties sekin helpottais monen mieli-alaa...
- älykkökö
ottaa vessapaperitelineestä roikkuvasta paperista kiinni ja lähtee kävelemään, ensin huoneesta toiseen yläkerrassa ja sitten mau talsiilampsii alakerran huoneet ympäriinsä, kunnes saavuttaa ulko-oven, josta mau jatkaa matkaansa, välittämättä riittääkö vessapaperitelineestä vetämänsä paperi niin pitkälti, kun mau on vittuuntunut....
- Härmässä on
-25 pakkasta ja vanha sanomalehti siinä mieli kirkastuu.
Lauantai-ilta tulossa, kun rupeaa nämä luetut viestit naurattaan ( Vaikken käytäkkään mitään huumaavia tai humalaan johtavia aineita)...
Taitaapa siellä puu-ceessä todella ajatukset kirkastua jos omalle kohdalle ajattelee :)- Päivä Petsamossa
Siellä lumisessa metsikössä tuuhea häntäistä oravaa etsimässä.Ilman suksia,sillä tossu on suksea varmempi ja viettelevämpi.
- mursamamur
....persus paleltuuu huiiii.....
siirtyy kuulemma horros-tilaan jos en tuikkaa seinään välillä. Imemään virtaa itseensä.. Saapa jäädä tekemään sitä, sillä mun pitää lähtä viikon-loppu ostoksille täs välillä (Vaikkakin on jo lauantai)...
- HTZA
kirjoitettuna: "pakopaikka". se kun on Suomenkielen sääntöjen mukainen.
Noh, minä en pakopaikkaa tarvitse, ei ole, vuosiin, tullut tunnetta että sellainen olisi tarpeen.
Tai, oikeastaan, jos haluan paeta täältä kämpästä, nautin tavaratalon huiskeesta Joulunaikaan ja Joululauluista.
Tänään kun tulin töistä oli pihapensaassa koiras ja naaras, Talitintti. Herra yritti kevätlaulua, aika huonosti kuitenkin, mutta täysin ymmärrettävästi, ainakin minulle.
Kunhan lumesta aiheutuva tulva tukkii Stadin viemärit, niin avaan ikkunan, juon pari mukia kahvia ja "pakenen" luontoon. Sopivana viikonloppuna saatan lähteä uloskin.Kaikki me joskus kohtaamme voittajan. Se joka ei tunnusta pelkoaan on huonolla itsetunnolla varustettu.
- HTZA
miljoona kirjoitti:
Kaikki me joskus kohtaamme voittajan. Se joka ei tunnusta pelkoaan on huonolla itsetunnolla varustettu.
ei ole helppoa ymmärtää että se on henkilökohtainen.
Voittajaksi en ymmärrä mitään enkä ketään. Olen kyllä oppinut että sillä kuvataan jotain jumalolentoa, ehkä tässäkin.
Pelko ja itsetunto kuulostavat myös uskonnollisilta termeiltä.
On hyvä että jollakin on uskonnollinen vakaumus. Sellaisella on maailma rakennettu, aikanaan.
Eikä, useimmissa, uskonnon ajatuksissa, edelleenkään, ole mitään moitittavaa.
Jos kaikki eläisivät niiden mukaan, olisi maailma rauhallinen ja tylsä.
Mutta maailman tarkoitus on mennä eteenpäin ja kehittyä ja siksi on syntynyt ihminen joka on epäilevä ja tutkiva. HTZA kirjoitti:
ei ole helppoa ymmärtää että se on henkilökohtainen.
Voittajaksi en ymmärrä mitään enkä ketään. Olen kyllä oppinut että sillä kuvataan jotain jumalolentoa, ehkä tässäkin.
Pelko ja itsetunto kuulostavat myös uskonnollisilta termeiltä.
On hyvä että jollakin on uskonnollinen vakaumus. Sellaisella on maailma rakennettu, aikanaan.
Eikä, useimmissa, uskonnon ajatuksissa, edelleenkään, ole mitään moitittavaa.
Jos kaikki eläisivät niiden mukaan, olisi maailma rauhallinen ja tylsä.
Mutta maailman tarkoitus on mennä eteenpäin ja kehittyä ja siksi on syntynyt ihminen joka on epäilevä ja tutkiva.Ei ollut kysymys uskosta lainkaan. Vain ihan pelkästä itsepuolustuslajien alkeista. Tarkoittaa sitä, että paras tapa uhkaavassa tilanteessa on ymmärtää ja häipyä paikalta. Ja tarkoitin myös, että pelko päästää adrenaliinin irti aivoista ja siksi vain pelon avulla voit voittaa.
En ole uskovainen, eettinen vakaumukseni on toinen.Niin on jo luonnossa. Aika erikoinen ilmaus sinäänsä, kun ottaa huomioon tulvivat viemärit siihen lisänä.
Kaikkihan me olemme erillaisia ja pidämme mitä ihmeellisimmistä asioista. Se meille suotakoon...
Olimpa kirjoittanut tarkoituksella tai tarkoituksemattomuudella aloituksen " Ei kirjakielellä ", mutta juuri siinä on sen rikkaus. Ethän sinäkään olisi tuonut " Kommenttiasi " tähän aloitukseen, ellei silmääsi olisi pistänyt " Väärin kirjoitettu sana ".
Jos tällä palstalla kaikki kirjoittaisivat kieliopillisesti, sivistyneesti asiansa " Ei se kiinnostais juuri ketään".
Ps. Tiesin jo etukäteen jos kirjoitat, niin mikä on ensimmäinen maininta :)
halutessani, menen rantasaunalle, sinne voi mennä talvellakin, eikä ole pitkän taipaleen päässä:))
- RIMMIR
varsinkin jos saa hieman irrotella ja painaa kaasua. Autoradioon soimaan hyvää musiikkia ja ei kun menoksi. Saattaa taittua satojakin kilometrejä aivan tuosta noin vaan. Kotiin tullessa sitten muutama kuppi vahvaa kahvia.
- Sol57
;)) vähän samalaisia juttuja minullakin...autolla ajo rauhoittaa...Huomenna ajattelin että, lähdetään käymään Porvoossa.ees-taas päivällä...;)) Kesäisin varsinkin nautin tuosta autolla ajamisesta..
Mutta, jos ajattelen sitä paikkaa niin mäntymetsä tuolla Loviisan suunnalla...kun aurinko alkaa laskemaan sinne horisontin taakse ja taivaanranta punertuu kauniisti ja jotenkin on sellaisen hyvin rauhallista kaikki siinä ympärillä...niin siellä yksi sellainen paikka.. vain vetoaa...Toinen on kyllä sitten täällä tämä luonto...kesällä ehdottomasti myös tuo saarijuttu....saatetaan tulla takaisin kotiin myöhään illalla...siellä merellä on vaa niin kaunista...ja jälleen tuo auringonlasku...merellä....ja nuotiotuli....sitääkö jaksaa aina vain lumoutua vuodesta toiseen...
tsau:Friidu Nautin itsekkin vaihtelevista maisemista ja katselen erittäin tarkkaan ympärilleni jos nimittäin " En ole ratin takana". Silloin voi käydä jopa niin, kuin isäni kanssa asiasta puhuttaessa. Isä : Älä sinä tyttö aja, niin lujaa. Mihin sinulla on aina niin kiire ?. Minä siihen : Pelkäätkö, että ajan ojaan ?. Siihen isäni tokaisi : Voi, tyttö kulta. Eihän se auto sinun vauhdillasi ojaan jää, vaan menee pitkästi metikön-puolelle.
- Sol57
Sirmu kirjoitti:
Nautin itsekkin vaihtelevista maisemista ja katselen erittäin tarkkaan ympärilleni jos nimittäin " En ole ratin takana". Silloin voi käydä jopa niin, kuin isäni kanssa asiasta puhuttaessa. Isä : Älä sinä tyttö aja, niin lujaa. Mihin sinulla on aina niin kiire ?. Minä siihen : Pelkäätkö, että ajan ojaan ?. Siihen isäni tokaisi : Voi, tyttö kulta. Eihän se auto sinun vauhdillasi ojaan jää, vaan menee pitkästi metikön-puolelle.
;) Minäkin nautin kovasti siitä, kun sain kuskata vielä omaa faijaani täällä Stadissa. Kun oli elossa. Hänkö oli vanha taxikuski...tiesi kaikki reitit mistä päästään vielä nopeammin;)) Ja skarppina siinä vieressä istui loppuun asti hyvänä kakkoskuskina tähän tyyliin faijakin bamlas minulle :...Nyt otat kato tosta ton kaistan, sit koukkaat tosta vähä niinku ohi vasemmalta.Tsiigaa friidu noi valot tuolla seuraavassa risteyksessä nääks jo?..., anna palaa......
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
;) Minäkin nautin kovasti siitä, kun sain kuskata vielä omaa faijaani täällä Stadissa. Kun oli elossa. Hänkö oli vanha taxikuski...tiesi kaikki reitit mistä päästään vielä nopeammin;)) Ja skarppina siinä vieressä istui loppuun asti hyvänä kakkoskuskina tähän tyyliin faijakin bamlas minulle :...Nyt otat kato tosta ton kaistan, sit koukkaat tosta vähä niinku ohi vasemmalta.Tsiigaa friidu noi valot tuolla seuraavassa risteyksessä nääks jo?..., anna palaa......
tsau:FriiduOmpa mukava kuulla, ettei tehtaantyttö ole ihan kadoksissa.. Häntä kun lueskelee aina niin mielellään :)
Voimpa kuvitella miten mukavia muistoja ne ovat näin jälkikäteen isästäsi..
Minua vähän tympi silloin, kun isäni moitti ajotavastani, mutta näin 10 vuoden päästä tiedän, että hän kantoi huolta aikaisesta tyttärestään ja välitti tiedon sillätapaa, jot rakastaa lastaan..
- s_a
voi päästä hetkessä minne vain. Kun katselee vaikkapa uunin liekkejä, siinäpä paikka parhain, syventyä syntyihin syviin, paeta pahaa maailmaakin.
- Nukkumaan..
Rauhallisia unia ja rapulatonta aamua teille kaikille :)
Toivottaa :s-mu.. - Adria
Ajatusten taukopaikka on mun moottorimökki. Siellä henki lepää.
Moottorimökki ?. Tuosta sanasta tulee mieleen " Isäni rassaus-paja ". Hänellä oli aina se viimevuosiin saakka ( ikää on lähellä 80:tä vuotta jo). Siellä hän ähersi aina jotain: Korjasi moottoripyöriä, tavallisia pyöriä, mopedit yms. Ei elannoksi vaan huvikseen..
- Mökittäjä
Sauna lämmitä, takkaan tuli, taustamusiikkia, tuleen tuijotusta. Siinä yksin ollessani sieluni lepää!
Vastauksia odotin palstalaisilta. Kuvittelin, että lähes kaikilla on mökki johon he haluavat paeta, mut ei se niin ollutkaan.
Olen silti ollut hämmästynyt, miten moneen paikkaan tai ajatukseen ihminen voikaan paeta jos siltä tuntuu..- mie vaaan
Sirmu kirjoitti:
Vastauksia odotin palstalaisilta. Kuvittelin, että lähes kaikilla on mökki johon he haluavat paeta, mut ei se niin ollutkaan.
Olen silti ollut hämmästynyt, miten moneen paikkaan tai ajatukseen ihminen voikaan paeta jos siltä tuntuu..Kylpyyn. Sinne minä pakenen. Laitan kuumaa vettä ja jonkun kylpytuoksun, kynttilöitä ja lasin jotain hyvää juotavaa, ehkä jotain nättiä musiikkia. Puhelimen äänettömälle.
Toinen vaihtoehto on uneen, jos stressaa tai on paha mieli tai muuta vastaavaa, niin nukun.
Samoin vesi rauhoittaa aina. Jos vaan pääsee mökille tai jonnekin, missä voi vaan istuskella rannalla tai laiturilla ja tuijottaa vettä. Tai tulta, esimerkiksi saunan pesässä, takassa, nuotiossa tai tarvittaessa ihan vaan kynttilän liekiä.
Metsä on myös yksi parhaimpia. Mennä muutamaksi tunniksi vaikka pystykarsimaan mäntyjä, sitä oon tehnyt niin pienestä kun on oksasaha käsissä pysynyt. Sen jälkeen pulahtaa uimaan, syödä hyvin ja mennä nukkumaan, niin ei vois elämä paremmin olla.
Muita pakopaikkoja mulle on kirjat ja elokuvat. Pystyn uppoutumaan kirjoihinkin niin että koko muu maailma vaan katoaa ihan täysin. Usein kirjoitan itsekin.
Tykkään siitä, että mulla on monta erilaista pakopaikkaa, aina niistä joku on toteutuskelpoinen, oli missä tahansa. mie vaaan kirjoitti:
Kylpyyn. Sinne minä pakenen. Laitan kuumaa vettä ja jonkun kylpytuoksun, kynttilöitä ja lasin jotain hyvää juotavaa, ehkä jotain nättiä musiikkia. Puhelimen äänettömälle.
Toinen vaihtoehto on uneen, jos stressaa tai on paha mieli tai muuta vastaavaa, niin nukun.
Samoin vesi rauhoittaa aina. Jos vaan pääsee mökille tai jonnekin, missä voi vaan istuskella rannalla tai laiturilla ja tuijottaa vettä. Tai tulta, esimerkiksi saunan pesässä, takassa, nuotiossa tai tarvittaessa ihan vaan kynttilän liekiä.
Metsä on myös yksi parhaimpia. Mennä muutamaksi tunniksi vaikka pystykarsimaan mäntyjä, sitä oon tehnyt niin pienestä kun on oksasaha käsissä pysynyt. Sen jälkeen pulahtaa uimaan, syödä hyvin ja mennä nukkumaan, niin ei vois elämä paremmin olla.
Muita pakopaikkoja mulle on kirjat ja elokuvat. Pystyn uppoutumaan kirjoihinkin niin että koko muu maailma vaan katoaa ihan täysin. Usein kirjoitan itsekin.
Tykkään siitä, että mulla on monta erilaista pakopaikkaa, aina niistä joku on toteutuskelpoinen, oli missä tahansa.Voisin kokeilla sitäkin amme-pakoa, mutta minulla ei ole sellaista. Sauna kylläkin rivitalon pätkässä. Kyllä sielläkin enimmät höyryt haihtuu aivokopasta, kun tunnin istuu (Pitää välillä ikkunaa auki tai käy etu tai takapihalla vilvoitteleen välillä).
Kirjaan syventymessä olen samaa maataa kanssasi. Ennen tuli luettua paljonkin, nykyään vähemmän.. Silloin oli pitkä ja raskas työpäivä, yö unet jäi vähälle monesti, kun kirjanlukemisen aloitti..
- paetkaa lepoon
on hyvää pakoterapiaa, peiton alle vaan ja siellä vaikka päivät pääksytysten.
Todella vaikea saada itsensä ylös sängystä, kun jokin asia tarpeeksi painaa vai olisikko niin et se väsymys aiheuttaa sellaisen olotilan ja korjaamalla ko. tilan nukkumalla " Maailmaakin katselee eri silmillä " sen jälkeen..
Eipä silti, tuotakin asiaa voi katsoa, niin monelta kantilta, jot aamu ehtii ennen spekuloimisen loppua..
Hyviä öitä ja rauhallisia unia :)
- LaPphiBoy
Vähä uninen viikko, huonosti syönyt, ihmis-suhteet..velat, jne..
Ja kaikki olis ok, kunhan menee jonnekkin lepäämään..
Harvemmin on luettavaa täällä, et olen velkani maksanut ja suhteetkin ovat parhaimmillaan, ei ota pattiin mikään eikä muutenkaan tympi.. eikä tosiaankaan tarvitse mennä mihinkään pakoon..
Itse voin aina hyvin, olin sit missä olin, mut onhan asioita mistä voi nauttia nauttimalla..asioista mista mainistit, luonteesta riippuen.Ensi hätään ja todella toivon, että saat univelkasi pois ainakin joksikin aikaa, niin jaksat paremmin kantaa niitä kongreettisia velkojakin. Tiedän jotta se velka-reppu painaa välillä enemmän ja joskus vähemmän silti se on kannettavana alinomaan.. Voimpa todeta, ettet ole kuitenkaan ainoa jolla sitä on. Yrittelin itsekkin ajatella noin parikymmentä vuotta, mut se ei kyllä helpottanut oloani yhtään.. Nyt kuitenkin olen siltä osin "todella onnellinen", pääsin lopultakin irti kokonaan kaikesta velka-taakasta..
Se päivä koittaa sinullekkin vielä ja kaikille muillekkin, kun jaksaa odottaa ja maksaa...
Aurinkoisia kevät-aamuja...
- Riemuraikuu...
Lähtisin oitis heti, kun vaan tietäisin minne ?. Autolla ( Sen päällä näyttää olevan 20 cm lunta, tankki on kuitenkin täynnä. sillä ajais noin 700 km ) ?. Mihin ajaisin ja huono-keli vielä kaiken lisäksi, juna, lentokone ( siihen olis pitänyt varata liput ), bussi meno-pelinä.. Voihan nenä sentään, tässä minä istun kirjoittamassa tyhjänpäiväisiä suunnitelmia.. Täytyis tarttua itseään niskasta kiinni ja paiskata kartanolle ens-alkuun...
Siis itsesi sinne ulos lumipyryyn ?. Ulkoilma tekee ihmeitä, vaikka olisi paikallaan..
Lähden itse lumitöihin hetkeksi tuohon etu-pihalle, kevyesti harjan kanssa. Olisi siinä kolakin nopeuttamassa asiaa, mutta saapahan puhdasta happea kauemmin "harjan kanssa heiluen"...
- junip.....
taakse pimeimpään metsäkorpeen "kuin peto kuoleva hiivin"joskus synkin miettien. Palajan kuin äidin kohtuun, luulen, mutta ei elämää voi taaksepäin elää. Aikani parun ja nyyhkin. Palaan julmaan maailmaan kun aika on. en sinne vielä jättäytynyt ole.........
Kiehtovaa, säväyttävää tekstiä "Kuin peto kuoleva hiivin".. Mieliala täytyy olla todella, todella aivan maassa jopa itsetuhon kourissa, mutta jos tuostakin ajatus maailmasta aina noustaan uudestaan " Toivoa huomisesta on jokaisella " vaikka se ei olisikkaan todellinen huominen vaan lähi-tulevaisuudessa..
Ainahan täytyy uskoa parempaan ja me jotka olemme maailmaa jo nähneet tiedämme, et aina sieltä on kuitenkin noustu. " Ei suolla rämpiminen ikuisuuksia kestä, vaan pääsemme kuivalle kankahalle, auringon paisteeseen, lintujen viserrykseen, jossa elämä on elämisen arvoista".
- Minäkö se oon..
Nyt en katsele pako - paikoja vaan lähden autuaamille laitumille " Nimittäin lomalle ".
Hyvää seuraa, ruokaa, elämyksiä ja paljon ulkoilua.. Viimeisenä mainittu tahtoo sielläkin jäädä vähemmälle.
Kassit on pakattu ja lähtö-kuume nousee.. Huominen aamupäivä on vielä kaukana.. - rottaIII
minä pakenen omaan mieleen, mietiskelemään.En lähde ulos enkä avaa ovea.Olen vain...
Babylon=iHMISET RUUHKAISILLA TEILLÄ JA KAUPPAKESKUKSISSA(joita vältän kuin ruttoa)Koko kapitalistinen järjestelmä kulutushysterioineen. Maan vihollinen no1 =shoppaaja
Olen myös päättänyt lopettaa autoilun.Vihaan sitä, koska edessä on aina joku idiootti(suomen kansasta 97%
on tutkimuksen mukaan idiootteja)
Nykyään vaan vaikeaa mennä rauhassa mihinkään kun juntteja on joka paikassaSiis minä, koska en näe niitä " Idiootteja " ympärilläni..
Sanonta " Täydellistä ihmistä ei ole maanpäällä ainuttakaan ". Uskon sokeasti tuohon...
Piristystä elämääsi :)
- make93933939
lenkin aikana omien ajatusteni joukkoon,
Kova fysiikka... Sanovat urheilua rakastavat ihmiset..
Täytyy myöntää ettei juoksu ole ollut koskaan minun heiniä, mut kunnioitan sitä valtavaa massaa, joka sitä harrastaa..
Itse harrastan enemmän sellaisia " Mamis lajeja " kuin Uinti, kävely, hiihto ( ja autoilu :)
- asun ulkomailla
Vastahan se tutkimus paljasti että suomalaiset on onnellisia ja tyytyväisiä . Mites tämä on mahdollista että aloittaja kyselee tuollaisia.
- I am sailing
Veneellä soudellen jonkun saaren rantaan ja vedän veneen rannalle ja menen keulaan pikäkseni
katselen vaikka pilviä enkä funtsaa paljon mitään niin kyllä siinä mieli lepää.
- x-x-x-x-x-x
Vessaan. Mutta ei se ilo kauaa kestä.
- nkj
Paskannus on todellakin ihmisen suurin nautinto , johon ei tule " himoa " . NÄIN SANOO , NIPA.
mainittu sama paikka, ressin lieventäjänä, mutta olo suhteet, ulkoiset puitteet olivat etu sijalla.. :)
vähän riippuu. mökille, maakunta matkalle, radanvarrelle töhertää... mitä milloinkin.
- hairioilmoitus
No itse rentoudun tyttöystäväni asunnolla joka sijaitsee hyvin hiljaisella asuinalueella. Ryypätään, jutellaan, kirjoitellaan tälle palstalle ja katsotaan yhdessä Emmerdalea.
Omalla vuokrakämpilläni on talvisin vaikeaa. Mutta kesällä viihdyn 4. kerroksen tilavalla parvekkeellani josta on järvinäköala Jyväskylän Jyväsjärveen. Uimaranta on 80 metrin päässä ja siellä vietän kevät-syksy paljon aikaa. Jossain vastauksessa tuosta jo mainittiinkin että tuijottaa vain rauhoittavaa järvivettä. Tuosta rannasta menevät ohi tosin kaikki kivannäköiset veneet ja järviristeilyalukset. Itse tykkään niitä katella.
"Koti" on kiva sana mutta kyllä seinät joskus päälle kaatuvat eli raikasta ulkoilmaa (ei pakkasilmaa) pitää saada hengittää. Järviveteen (kylmähköön sellaiseen) kun pulahtaa niin stressi menee sinne saman tien. No. Ainakin osa.
En ole mikään ulko-ilma-ihminen mutta kyllä viime kesä opetti.(muutin silloin uudelle asuinalueelle) Kävin aina uimassa oli vesi miten kylmää tahansa. Nyt sen talvella huomaa miten tärkeää se henkisesti oli. Hermot on kireällä näiden lumisateiden ja pakkasten ja vitunperkeleen talven vuoksi :(
Mutta kuten Heikku jo sanoikin nyt on jo selvästi kevään tuoksua ilmassa!!
Lumesta en viitsi kommentoida. Lumi on perseestä kaikissa olomuodoissaan. Vosin hyväksyä lumen jos Juhannuksena tulisi kaunis lumipyry joka loppuisi tunnissa :))Kun kiertelimme Jyväskylässä ja minusta se oli viihtyisin kaupunki kesällä, missä olin koskaan käynyt. Se oli kuin keidas eikä kivi-erämaa, mitä ne nyt yleensä oli. Vihreää oli joka paikassa: puita, istutuksia, nurmikoita... Ihana paikka :)
Nyky tilannetta en tiedä sillä muistoni on 30:en vuoden takaa...
koti on hyvä paikka,kännykkä kiinni ja ovi lukkoon.
Joskus uskaltaa, siis laittaa kännykät kiinni, mutta kun ajatukset vaeltavat " Jos jotain sattuu lähemmille ihmisilleni, eivätkä saa minua kiinni mitenkään..." Eli kännyt ovat auki aina.."
- hh
Mie lähren aina rannalle, säällä kuin säällä.
- ichigo-79
kotiin, karvakamujen luo.
Itsekkin hankkia karvaturrin.Miettiessä on mennyt jo 10:n vuotta ja aina ajatuksissa on : Et en vielä vaan sitten, kun asettuu ihan kotinurkille. Ei tarvitse hoitopaikka kaverille sitten ehtiä..
- rauha maailmas
joku suht meluton tila ja kädessä pidän ydinlatausten lähetintä samalla kun otan nokoset. sellaista automaattista että jos sattuu nukahtamaan niin ylipitkäksi aikaa. niin varmasti sitten lähtee ketjureaktiot toimimaan. jos ei sitten ole maailma jo muuttunut vihreeksi sellaiseksi orginaalin vihreeksi.
- tietenkin
Ja metsäpoluilla käveleminen silloin kun sinne pääsee sillä nyt siellä on ladut enkä ole hiihtämisestä kiinnostunut.
Tiedän että jollain kotona voi olla huumaava meteli jos on paljon kakaroita tai ei edes tarvitse olla kuin muutama niin pitää mennä rauhaa hakemaan johonkin muualle. - Leski07
Kesällä menen yksin rantasaunalle, puulämmitys, kantovesi, ei sähköä. Lämmitän saunan, teen koivuvastan ja saunon "pitkän kaavan mukaan". Saunaan, uimaan saunaan, uimaan niin monta kertaa, että olo helpottuu. Saunan jälkeen istun terassilla, ihailen kaunista maisemaa ja kuuntelen luonnon ääniä. Jos on kylmä ilma tai sataa, sytytän takkaan tulen ja tuijotan liekkeihin.
Talvella kaupungissa kotona, asun yksin, laitan musiikkia soimaan ja alan ratkoa ristikoita tai sudokuja tai pelaan pasianssia. Jos paha olo johtuu väsymyksestä tai stressistä, vedän peiton korviin ja usein nukahdan - -pariton-
minä pääsen itse itseeni pakoon, ei ole raameja, ei tarvetta niille
- murmur
Koti on paras paikka,näin talvisin.... ja kesällä myös rantalepikko.....
Ole niitä kesän pilaajia eli verenhimoisia hyttys-naaraita, joita vastaan välillä ei pysty suojautuun.. On meinaan kasvotkin sitten pateilla...
- se sama murmur
Sirmu kirjoitti:
Ole niitä kesän pilaajia eli verenhimoisia hyttys-naaraita, joita vastaan välillä ei pysty suojautuun.. On meinaan kasvotkin sitten pateilla...
Ei täällä etelä-Suomessa oo noita huttusia ollu ainakaa haitaksi asti....viimekesänäki näin tasan kaksi ja toinen vielä epätoivoisesti olis halunnu tulla ovesta sisälle....täällä on aikas vähä noita suo-alueita jolla ne perustelevat niitä perheitään.....
se sama murmur kirjoitti:
Ei täällä etelä-Suomessa oo noita huttusia ollu ainakaa haitaksi asti....viimekesänäki näin tasan kaksi ja toinen vielä epätoivoisesti olis halunnu tulla ovesta sisälle....täällä on aikas vähä noita suo-alueita jolla ne perustelevat niitä perheitään.....
Et etelässä ei "Huirota itikoita"...
- samamur
Sirmu kirjoitti:
Et etelässä ei "Huirota itikoita"...
Juu ei.....ei huirota.....pohjosesta minäkii oon kotosin ja sielläollessa oon varsinainen itikkarysä.... et herkkua ilmeisesti heille.....mut täällä niit ei oo enkä kyl heidän fanitustaan kaipaakaan....
- p
Joskus noin vuosis sitten kun meillä oli vielä kakkos talona metsän keskellä paritalon puolikas, niin se oli mun lepo paikka. Vaikka töitä saatoi hooitaa sieltä käsin niin siellä oli silti ihan omanlainen rauha ja jotenkin sai itsensä paremmin palautumaan. Eli rankimpaan aikaan vuodesta asuin yleensä siellä.
(muuten siis asuntona kaupunki kerrostalo asunto)
Nykyisin sitten kun ei ole enää tuota taloa niin arjen ja muun työntää pois mielestä tässä omassa kämpässään.
Hyvää rauhallista musiikkia, rento asento sängylle, sohvalle, lattialle .. yms. Joskus jopa lasi viiniä tai joku lonkero/ siideri. Mahdollisesti paperia ja kynä.. ajatuksia paperille.
Toinen vaihto ehto on sitten aina lähtee ulkoilee, lenkeilee, puntille tai jotain muuta urheilullista.
Paras on kuitenkin kunnon loma viikko tai pidempi aika ja silloin lähtee jonnekkin pois normaaleista rutiineista .. eli vaihtaa kaupunkia ja mahdollisesti vielä jonkun näköisen ympäristöön jossa ei tarvitsisi tehdä oikeastraan mitään mitä normaalisti teet. - nkj
Tarkka osoite on pohjoisen hillajängät. Olen siihen , " Lappiin " niin " rakastunut " että olen siitä kirjoittanut kirjankin. Sinne kun menee parin viikon telttamajoitukseen joka vuosi ja laittaa kaikki ruuat nuotiolla. Saa pari ampiaisen pistoa ja sääsken puremaa , niin talvi ja kaikki " vitutukset " unohtuu. Ja ennen kaikkea se luonnon hiljaisuus .. siellä " sielu " lepää. Taas jaksaa .. , vaikka syödä .... , P_ _ _ _ A .. koko muun vuoden.
Lueppa , .. Vittuillessas kirja KIEHTOVA TERVASTULI ... Hups .. Mainos ... ANTEEKSI.On tullut reissattua useampana kesänä Barentsin merellä saakka.. Mutten hilla-soilla vaan kalastuksen, lomailun merkeissä.. Mukava lähteä pohjoista-kohti, mut viikon päästä on jo kiire pois -kotiin...
- murmursama
Jiih...unohtuu ne muut vitutukset ku roppa on täynnänsä itikoitten syömäjälkiä ja paarmojen puremia....entäs ne mäkäräiset stte....silimät muurautuu umpeen olo on ku entisellä miselinukolla....mut eipä vituta.....
- lentolippu
kun rupee kyrsiitäällä niinostan lentolipun
- jankka10
tämä oli hyvä keskuntelunavaus! Itselläni, vaik asun kaupungissa tai juuri siksi, paras pakokeino on pakata rinkat ja reput ja eikun eteenpäin. Yleensä meen lappiin asti, mutta jo se ajaminen on omaa aikaa ja kun se väsyttää eikun maastoon ja teltta pystyyn, vähän alkoholia ja nuotio..aamul matka jatkuu, periaattees nopal heittää mihin suuntaa ja pienet tiet on parhaimpia. En oo varsinainen vaellusihminen mut nää reissut ihan iteksee ollut ihan parhaimpia, pääasia et maisema vaihtuu ja ajatus lentää:-). Mut sen verran aina kävelenkin eli stoppaan siihen rajalle et viel löytää takas. Alkukantaisia tunnelmia, mut ne on parhaita. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja yksin on vähän orpoa, mutta hyvin antoisaa luonnon helmassa..Suosittelen!
jankka10 kirjoitti:
tämä oli hyvä keskuntelunavaus! Itselläni, vaik asun kaupungissa tai juuri siksi, paras pakokeino on pakata rinkat ja reput ja eikun eteenpäin. Yleensä meen lappiin asti, mutta jo se ajaminen on omaa aikaa ja kun se väsyttää eikun maastoon ja teltta pystyyn, vähän alkoholia ja nuotio..aamul matka jatkuu, periaattees nopal heittää mihin suuntaa ja pienet tiet on parhaimpia. En oo varsinainen vaellusihminen mut nää reissut ihan iteksee ollut ihan parhaimpia, pääasia et maisema vaihtuu ja ajatus lentää:-). Mut sen verran aina kävelenkin eli stoppaan siihen rajalle et viel löytää takas. Alkukantaisia tunnelmia, mut ne on parhaita. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja yksin on vähän orpoa, mutta hyvin antoisaa luonnon helmassa..Suosittelen!
Tiedän tunteen : Kunhan pääsis vain pois, mahdollisimman kauas, outoon ympäristöön..
- kaunan kantaja
Minä lähtisin muuttamaan pois suomesta ikuisesti ja sellaisiin maihin, missä ei olisi valkoisia ihmisiä ollenkaan, rotuluonteitten takia (itse olen värillinen, en kuitenkaan musta ollenkaan).
- ss
Ryyppäämään mökille. helepottaa ihmeesti
Tämän ketjun avartamisesta omalla mielipiteelläsi...
Luulisin, että et ole ainut joka voisi ajatella samoin kanssasi, mutta olet ainoa joka toi sen julki..
En laita ihmisiä ihonvärin myötä arvojärjestykseen vaan kaikki luojan luomat ovat samalla viivalla. Arvojärjestyksen sanelee " Miten kohtelee kanssa-ihmisiä "...
- Huuhaa63
Itseeni siellä saa olla omissa oloissa
- ___
ehdottomasti, aina lähellä.
___ kirjoitti:
ehdottomasti, aina lähellä.
se onkin tosi asia, sillä samaista paikkaa on ehdotettu jo ainakin kolmesti..
Pitää todellakin kokeilla, mutta minun on unohdettava se ainainen kiire, et pitää joutua asioilta mahdollisimman nopeasti pois ja silloin se ei tuota kyllä odotettua lopputulosta...
- Ärräkoo
Minä lähden kirpputorikierrokselle, kirppareilla on oma kiireetön tunnelmansa ja varmasti saa olla rauhassa!
Miten se toimii omalla kohdalla. Sillä kohin ollut sivistyksessä aukko. Eihän sitä kaikkea hoksaa vaan pikkuhiljaa tässä tietämys kasvaa ja uteliaisuus kokeilla...
Olen reissunpäällä tällä hetkellä enkä voi kaikkiin mielenkiintoisiin vastauksiin vielä ottaa kantaa vaikka mieleni tekisi..
Kuulin ystävältäni, jotta tänne oli tullut kannanottoja, niin olihan se pakko päästä koneen ääreen katsomaan ja tuli siinä joku vastauskin aikaiseksi..
Ps. muuten tämä kyseessä oleva ystäväni on ainoa joka tietää tästä minun ketjusta..
Aamulla jatkaa " Lomalle menoa ja lomalla-oloa...
Kaikkea hyvää teille: Aurinkoisia, autuaita aamuja sekä päiviä, rattoisia iltoja, rauhallisia öitä..
Ystävyydellä : Sirmu :)- Etana-petana
Asun Itä-Helsingissä ja vieressä on upeita ulkoilumaastoja. Käyn kävelyllä kerran päivässä. Lempipaikkani on yksi mäkinen niemeke jossa tuntee olevansa Itä-Suomen järviseudulla... eilenkin olin siellä, kahlasin lumessa pois päätieltä ja tuijotin jäistä merensaaristoa. Hieno tunnelma! Rakastan käydä myös linturetkillä, niillä saa ajatukset koottua uudelleen lintuja keskittyneesti vahdatessa. Lisäksi soitan musiikkia, askartelen jne., nekin tavallaan pako"paikkoja" :)
- vuosaarelainen
on juuri oiva paikka ulkoiluun ja pääsee äkkiä "maalle",on metsät ja polut,rannat.Jos minulla ei olisi mökkiä,minne pakenen hiljaisuuteen kaikkea,saisin aikani kulumaan näissäkin maisemissa ihan hyvin.
Ehkä sitten joskus näin tulee olemaankin,mutta nyt siis mökkini on hiljaisuuden retretti.Lähellä järvi,isot avarat pellot ja niiden välissä ihania hiekkateitä,joita pitkin voi patikoida kesän lämmössä.
Oikein odotan lämmintä kesätuulta,joskin upeat lumiset hangetkin on kaunis näky silmissä. Mukava jos sielläkin lähistöllä on " Mielenrauhan tyyssijoja" eikä yksistään "Savuinen, sumuinen betoni viidakko".
- joskus särkee
silloin askeleet vie, kun päätä särkee, asperiini auttaa aina!
Kipu on sellainen asia, jota pakoon ei pääse vaikka matkustais maailmanääriin.. Siihen on keksittävä jotain muuta...
- ...
Ympäröivä maailma pelottaa minua. En poistu kotoani ellei ole pakko. Kyllä se on parasta jäädä kotia nukkumaan aina kun on mahdollista.
On tietenkin, missä itse tuntuu viihtyvän ja jos ei ole tarvetta poistua "Kotikonnuiltaan", niin se ressi on poissa ainakin mielestä..
Iänkaiken on ollut varmaan ns. erakoita, jotka viihtyvät erinomaisesti yksin kotona ja ovat tyytyväisiä elämäänsä ( Mikä onkin elämän a ja o )..
- titityytitityytitity
Voiko olla parempaa latautumispaikkaa kuin metsä. Siis silloin kun siellä ei ole lunta metreittäin niinkuin nyt. Kesällä ja syksyllä kahvia termokseen eväät ja koira mukaan ja autoon, marjoja tai sieniä mitä sattuu olemaan ja vaikkei olisikaan pelkästään kävellä metsässä istua kannon päähän ja eväät ja kahvi maistuu taivaalliselle.
Mökki olisi ihana jonne voisi mennä talvella rauhoittumaan jos vielä luonto ympärillä mutta kunhan lumet vähenee eikun luontoon kuuntelemaan linnun laulua.- 3X10
Sinäpä sen sanoit. On myös hyvin erilaisia metsiä olemassa, Voi olla, että menee täysin metsään. Itse olen kokenut näin....
3X10 kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. On myös hyvin erilaisia metsiä olemassa, Voi olla, että menee täysin metsään. Itse olen kokenut näin....
Metsä on lähes samanveroinen mökkeilyn, matkustelun ja vedenäärellä olon kanssa. Jos vertaa näihin vastausten lukumäärään. On myöskin iso joukko kotona alinomaan viihtyviä ihmisiä...
Nimenomaan olen hämmästynyt tuon metsän vetovoimasta. Suomalaistenhan piti olla mökkeilevä kansa..
- 1115
Pakopaikassa. Ne asiat ei kuulu kellekkään muulle.
Niin minäkin teen, mutta ensin on päästävä pois omista ympyröistä. Tuntuu, jot se auttaa ajattelemaan selkeämmin asioita ( Omissa oloissaan, yksin ).
- 1811
vasata ja aika alkaa nyt...
- bilbana
rannalle, jos vain on mahdollisuus. metsäkin käy mutta mielummin veden äärelle.
sauna on myös yksi paikka jossa voi nollata ajatuksiaan.
nyt talvella hiihtolenkki, hiljaisessa metsässä..- 1018
Entäpä, jos sitä merta ei tällä kertaa olekkaan...?
- johtaja.
hotelliin pullo viskiä ja ilolintu kyllä siinä nuppi nollaantuu.
- 16
johtaja. kirjoitti:
hotelliin pullo viskiä ja ilolintu kyllä siinä nuppi nollaantuu.
Haist kukkanen!
- Meriläinen
1018 kirjoitti:
Entäpä, jos sitä merta ei tällä kertaa olekkaan...?
Oon se, tuolla jään alla ja kohta mie meen sen päältä, kävelen vetten päällä niinkun joku muukin aikoinaan :)
Talvella, kun aurinko paistaa valtavalle, tasaiselle lumi-aukealle (pellolle), jota reunustaa kaukaisuudessa kurvitteleva metsänreuna, et olisippa ihana jos nähtävyys olisi " Jäätynyt järvenpinta"..
Ohi ajavat tuntemattomat ihmiset voivat luullakkin sitä järveksi..
Katsokaa miten kaunis järvi tuossa onkaan :)
- makuuhuoneeseeni
minun ehdottamasti paras pakopaikka on oma makuuhuoneeni ja klassinen musa
- Hessu Hopo
Hassu
- Miehu
...auttaa moneen vaivaan... Huono päivä niin tekstari vakipanoille ja kyllä yleensä jollekki sopii... mut ei aina ja silloin netin chteista pikainen etsintä ja jos ei tärppää niin itte Lyhtyyn, sieltä saa aina...
- 7
Toivottavasti olet nyt sitten kaikin tavoin onnellinen.
- YksinYskin
Jos asut yksin, sitä ongelmaa ei ole.
Muttei se sulje pois " pakoa kokonaan", sillä ystävät, naapurit, työtoverit, sukulaiset ym. kuuluvat lähipiiriin ja nimenomaan niihin haluaa pitää etäisyyttä...
Ei onnistu minulla ainakaan esim. Jos ovikello soi, en mene avaamaan sukulaisille ovea tai sanon puhelimessa: Jos ei ole hengenhätä älä soita uudestaan. Olen tavoitettavissa ensiviikolla..
Ilmoitan etukäteen lähipiirilleni, että lähden lomalle tai en ole kotona ensi viikolla..
eiköhän yuo lissabon area ole...
Kunnon paukut, hyvä musiikki ja yksinolo, ja tämän jälkeen nukkumaan ( eli öisin harrastan tätä ). Se lataa minun akkuani tehokkaasti. Eli pakopaikka on psykedeelisesti väritetty oman pääni sisäinen maailma :)
- pehmeää, falskia
tarinaa ntäälläkin saa lukea. Jos ihmnen ei tiedä missä rauha on ja seesteisyys, niin aina voi yrittää tutustua itseen. Siinä ei paikkakunnat vaihtuvuuteneen riitä. minulla on paikka jossa on vain hyvä olla - kesät talvet. Kesämökki, tuo verraton inspiraation lähde. Siksi poikkesin lukemaan tämänkin.
Ei mutta nyt en ehdi enempää kirjoittamaan -saunaan menen nauttimaan ja - tot´mooses hankipesusta.
Kiitos kun jaksoit lukea. Minäkin tein saman ennen kommentointiani.- kukkis42
on se mun juttu ja koira mukaan..Eipä haittaa mikä vuodenaika on -aina yhtä rauhoittavaa. Asun kaupungissa kerrostalossa, mutta ihaninta on lähimetsät sen lenkkipolut ja suloisinta pieni lampi kaiken keskellä. Betoniviidakostakin löytyy helmipaikkoja ja luonnonrauhaa jos vain niitä kaipaa. Puiden humina, isojen honkapuiden jykevyys ja kesäisin metsän tuoksu..kävelen lammelle, katselen heinäsorsapoikuetta, linnut laulaa...kuulostaa ällöromantikolta mutta niin monet itkut olen metsässä itkenyt ja rauhan siellä saanut...
- TsunAmia
paikkani,puutarhamaja.
Wisteria kohta kukkii,katselen merelle.
Ajattelen. http://www.youtube.com/watch?v=JSnR80kY0m0
Kuuteles tämä niin kanavat aukee.
Melankolia on hyvä pakopaikka. =)- huuhaa63
MIKS? kun just sitä vastaan taistellaan
- Tiia-lumia
Pako-paikaksi riittää rauhallinen levähdyspaikka. En kyllä itse käytä sanontaa "Pako-paikka."
Lataan omia akkujani rauhallisessa ympäristössä missä ei ole liikenteen melua tai äänekästä puhumista. Voihan se olla kaupungin puisto tai taajama-kävely ja ajatukset uppoaa mietiskelyyn niin että ympäristöön jäänee taka-alalle.
Fyysisen ulkoiluliikunnan kautta voi työstää ja pudottaa työstä tullutta tressiä ja huomata kuinka mieli huojentuu.
Hankalia ihmisuhteita voi olla kaikkialla, pintaa syvemmälti pitää ajatella ettei savu synny ilman tulta, kun joku, kuka tahansa ihminen työntyy ja osoittaa sormella sanoo pahan suovasti niin ompahan se tuon toisen ihmisen sisäinen mieli, missä syntyy pieni helvetti, en omi hänen siirtoaan itseeni jos en ole hänelle aiheuttanut mielipahaa.
Mutta miksi, pitäisi meidän ihmisten nousta toisiamme vastaan ? eikö voitaisi rauhallisesti keskustella mieltä painavista asioista.
Asia selkenevät, kirkastuvat, rauhoittuvat puhumalla, mutta ei vihaisella sotajalalla. - 8+17
Melnankolia - ei nyt ole se paras mahdoliinen paikka, vaikka se edellinen oli kyllä ihan kaunista...
http://www.youtube.com/watch?v=W8SbPkjQBWE&feature=related
Soita Duurissa...
- ootti
tänne suomi24 idari palstoille
- ei parempaa ole
pikkuinen punainen mökkini valkean hangen keskellä.
- yks kottarainen
Kotini on erittäin rauhallisessa talossa lähellä kaupungin keskustaa ja varsinkin päivällä kun naapurit ovat töissä tai muuten muualla niin on todella hiljaista. Usein makoilen vain hyvän kirjan parissa sohvalla, mutta sitten kun rupeaa tuntumaan että "seinät kaatuu päälle" lähden kävelemään tuonne Rantaraitille järven ympäri, tai kesällä pakkaan eväät mukaan ja hyppään fillarin selkään ja vietän monta tuntia ajelemassa missä milloinkin.
Perikunnan mökki on myös hyvä pakopaikka, siellä saa olla todella rauhassa. - Pöllö1998
metsä on minun pako paikkani koska on niin hiljaista että kirjoitan laulut ja runot siellä .
- mynstykkki
Asun yksinäni joten kotini on rauhallinen ja voin rentoutua.
- Automimmi
Oma auto on pakopaikkana paras. Saa olla ihan rauhassa, kuunnella juuri sitä musaa kuin haluaa niin kovaa kuin haluaa. Laulaa mukana tai olla hiljaa. Voi itkeä tai huutaa tai nauraa kovaan ääneen - naapurit tai perhe ei kuule.
Omalla autolla on kiva ajaa, istuin on hyvä.
Päästöt kuittaan sillä, että en syö lihaa ja kierrätän ja olen muutenkin ekoilija. Autosta en luovu. - kehä 3 rajana
mikä muu paikka tahansa kun h:ki roihuvuori.missään muualla ei asu niin tyhmiä ihmisiä/käy töissä kun siellä
Jos oikeen ahistaa niin eku reppu selkään ja jonnekkin tulille istuskelemaan, siinä kun pari kolome tuntia tuijottelee savua ja tulta välillä kaffetta keitäen ja makkaraa paistaen , kyllä rupee tunteen ittensä aika pieneksi ja ei pienellä ihmiselä voi olla kuin pieniä ongelmia ja nehän on helppo sitten ratkaista.
- so real
Jeesuksen luo rukouksessa - se on minun turvapaikkani, leponi, lohtuni, voimani, kallioni, kaikkeni.
- pakolainen
Joensuussa on ihan hyvä paikka :-)
- just go on
putiikkiin vaikka hypisteleen vaatteita,lenkkipolulle,päivän matkalle,soitto ystävälle,kädet ristiin......
- Pirre*
"ottaa päähän" lähden hitutuslenkille, ja kävelen kovaa :-)
- pöhkiöläinen
varmaankin useasti, viesti selailujen perusteella, paineita lykkää tosikoille.
Nauru- ja huutoterapia on myöskin varteenotettavia muotoja, metsässä voit tehdä näitä molempia. - Pirre*
pöhkiöläinen kirjoitti:
varmaankin useasti, viesti selailujen perusteella, paineita lykkää tosikoille.
Nauru- ja huutoterapia on myöskin varteenotettavia muotoja, metsässä voit tehdä näitä molempia.kovin usein, mutta joskus kummiskin..kävely rentouttaa ja tyhjentää pään (elä kysy mistä ) - teen työtä kodissamme ja joskus 24 tuntinen päivystys tressaa, ulkoliikunta on hyvää terapiaa..
- Kuikkakoponen
Minulle tärkein paikka on oma mökki. Se hetki kesällä,kun istun mökin rappusilla ja kuuntelen kuinka kuikka huutaa järvellä. Rauha laskeutuu ympärilleni,ja olen tästä kaikesta kiitollinen. Kevään tuoksu,kun koivujen lehdet on puhkeamassa ja linnut puuhailevat pesien rakentelussa. Tästä kaikesta nautin,vaikka olenkin jäänyt yksin vuosi takaperin.
Sama täällä
- mberry2
Mulla ei ole työtä terveyteni takia, joten ei ole paljon rahaakaan käytössä. Ei ole omaa mökkiä tai ketään, jonka mökillä voisi joskus olla. Pakenen arkea tv:n katselun, lukemisen tai nukkumisen kautta. Arki on mulle jatkuvaa kotityötä lähinnä ja lapsen kanssa touhuamista. Silti jaksan haaveilla paremmasta tulevaisuudesta, vaikka terveys huononee vuosien myötä. Ihana asunto tai mökki ovat haaveissa !
- on..
Paras pakopaikkani on vaimon pimpsa. Sinne voi paeta aina kun v****aa sanan varsinaisessa merkityksessä.
- zirbbana
melkoisen pieni mies ;))
Kun ei ota päähän, ei raivostuta eikä tunnu hukassa oloa niin paikka lienee tarpeeton.
Vaihtelua kaipaan kylläkin.
Matkoja ja pari vuosittaista, lyhyehköä kausilesken jaksoa.- zusi
ei mulla oikeestaan ole tarvetta mennä minnekään pakoon, mutta mökki ja siellä vesi ja rauha tuo tyynnytystä mielelle. Sitä tarvitsee. Ja koti on rauhoittumisen paikka. Sitten liikuntaharrastukset vie ajatukset muualle.
Veden katselu mökin ikkunasta ...sitä vois tehdä vaikka kuinka kauan. ...pitkillä ratsastusretkillä,kun oli vielä hepo itellä. Nyt pinna vaan katkeaa,kun on tarpeeksi kireällä. Ukko saa kärsiä,raukka. Suksittelu ja lenkkeily ei auta,kun ei ole sen hevosen rauhallista olemusta ja niitä ihania silmiä ja lämmintä kaulaa,mitä vasten kertoa kurjuutta.
- kaakukka
Jutteleminen ja sydämen purkaminen rakastavalle ja kuulevalle Taivaan Isälle. Luonnossa kävely, hiihtely ja luistelu. Raamatun lukeminen ja sieltä kautta lohdutuksen saaminen ja käpertyä armahtavan Jeesuksen syliin.
- Saila xD
Lähden kävellen metsään, istuskelen hetken jossain puunrungon päällä rauhoittuen. Ja sitten elämä taas hymyilee. :)
- ...............
Itselläni ei ole pakopaikkaa, mutta pakotekemistä (tai miksi sitä nyt sanoisi). Eli kun kaikki ahdistaa, raivostuttaa, ei jaksaisi jne, lähden ratsastamaan tai koirien kanssa piiitkälle lenkille. Ratsastaminen on tehokkaampaa, sitä ko on tehnyt pienestä asti ja on niin elämäntapa, ettei ilman enää pärjää.. On todella rauhoittavaa lähtee päämäärättömästi hevosen kanssa maastoon (tosin tähän tarvitaan nimenomaan oma hevoseni, jonka oon ite koulutellut sellaiseksi et on mulle täydellinen ja jaksaa mua vaik oisin kuin kamala), laukata metsäpoluilla tai pelloilla, kunnes kaikki muu maailma häviää. Kun voi vaeltaa vaikka usempia tunteja katsellen luontoa ja kuunnellen sen ääniä, tuntuu murheet hurjasti pienemmiltä ja tajuaa, ettei niillä asioilla välttämättä oikeesti ole edes niin väliä :) Jos en pääse tallille, niin lähden koirien kanssa lenkille niin, et leikitään ja riehutaan kunnolla ajan kanssa. Yksi plussa lisää näissä tavoissa on se, et lenkkien jälkeen mun lisäksi myös näillä elukoilla on hyvä mieli ja tulee sellainen olo, et oon saanut jonkun oikeesti onnelliseks :) Eläimet ko varmasti on omalla tavallaan kiitoksia.
- HYVÄT KIRJAT;JESS!
Minä pakenen pahaa oloa ja maailman murjontaa hyviin kirjoihin. Lapsena pakenin vaikeita tilanteita satuihin, ja nyt aikuisena pakenen aikuisten satuihin. Minua helpottaa toisiin maisemiin ja maailmoihin sukeltaminen. Melkein aina.
- colestramus
lukitsen sen ja pistän musiikin soimaan ja olen rauhassa mietteissäni. helpottaa todella paljon kun saa vain edes hieman olla rauhassa ja tehdä sitä mistä pitää eniten, joten minä kuuntelen musiikkia. soitan bassoani ja silloin kaikki muu häviää ympäriltä.
- miiies19v
kunnon pitkä seksi, siinä maailman paras pakopaikka
- bussilla pakoon
Hei!
Rauhallinen ex-tempore bussimatka (junathan eivät aina kulje) yksin vaikka naapurikaupunkiin, hyvä ateria
siellä ja vaikka käynti "paikallisessa Prismassa ;-))" lataavat kummasti
ja ajatus lepää ja pienet murheet jäävät sinne jonnekin.
- tai matka sinne minne nenä näyttää ja takaisin.
reissumies - Halvalla pääsee
mielikuvitukseni on paras pakopaikka pahan hetken tullen. Tämä asuntokin voi muuttua vaikka upeaksi linnaksi mun mielikuvituksissani jos kaipaan jotain luksusta ihan ilmaiseksi.
- Heikunkeikku
Jep, hyvä idea.
Sit voi kattella kaapista jonkun kivan kesäverhon ja käärästä se ympärille ja askarrella ittelle kultapaperista kruunun. Sitten voi käveleskellä hyvin hitaasti ja arvokkaan näköisenä ympäri linnaa ja vastaanottaa kansalaisten kumarruksia ja iloisia tervehdyksiä.
Voi kirjoitella nimikirjoituksiaan paperille ja ojennella siitä halukkaille.
Sopivaa musiikkia taustalle ja sitä rataa.
Vilkkaalla mielikuvituksella voi tehdä vaikka mitä. - RIMMIR
Heikunkeikku kirjoitti:
Jep, hyvä idea.
Sit voi kattella kaapista jonkun kivan kesäverhon ja käärästä se ympärille ja askarrella ittelle kultapaperista kruunun. Sitten voi käveleskellä hyvin hitaasti ja arvokkaan näköisenä ympäri linnaa ja vastaanottaa kansalaisten kumarruksia ja iloisia tervehdyksiä.
Voi kirjoitella nimikirjoituksiaan paperille ja ojennella siitä halukkaille.
Sopivaa musiikkia taustalle ja sitä rataa.
Vilkkaalla mielikuvituksella voi tehdä vaikka mitä.ei taida koskaan olla pitkäveteistä. :)) Kiitos taas illan hekotuksista. Olen kyllä kateellinen ajatuksen juoksullesi, vai ympäröitkö itsesi erittäin kreatiivisillä ihmisillä?
- Heikunkeikku
RIMMIR kirjoitti:
ei taida koskaan olla pitkäveteistä. :)) Kiitos taas illan hekotuksista. Olen kyllä kateellinen ajatuksen juoksullesi, vai ympäröitkö itsesi erittäin kreatiivisillä ihmisillä?
Kiitokset kiitoksista ja kauniista sanoistasi. :) Kovin ilooseksi tulin.
Ajatuksen juoksusta on siinä mielessä hyötyä, että saa ittekin vähä liikuntaa, kun yrittää flätiköidä ajatuksen peräs. Vähä joskus on kiirusta ja joskus vaikeaa, kun yhtäkkiä se karkaa aivan jonnekin muualle. Tekee Uu-käännöksiä ja ottaa kimppaan monta narua, jotka menee joskus ihan umpisolmuun. Inho-juttu.
Inhoan tai jos en ihan Inhoa, niin en kuiteskaan tykkää liian seesteisestä olemisesta. Tylsistyn jos ei mitään tapahdu.
Pakeneminen kuulostaa hieman vieraalta. Hoidan asiat silloin kun ne on hoidettava, kuten kai useimmat muutkin.
Lepäämään, rentoutumaan, latautumaan vetäydyn mieluiten omaan rauhaan. Koti käy lyhyeksi aikaa, luonto ja saaristo kun aikaa on enemmän.- Streeties
Juokseminen auttaa minua. Se ei ole mulle pakkopulla, sitä on kuntoilumielessä tullut tehdyksi. Juokseminen on minulle meditatiivinen juttu, rauhan paikka, outoa ehkä. Rullatessa unhoittuu maailma muu. Paitsi että jos on masis, se ei auta, ja hyvän peruskunnonhan se vaatii ollakseen nautintoa. Kun en jaksa sitä, jollain mystisellä vakuuttelulla yritän vakuuttaa itselleni, että huominen on perempi, sohvalla lojuen vaan. Ei se ihan aina ole, mutta liikunta ja halonhakkuu (jos mahdollista) ovat kyllä olleet aika tehokkaita. Joskus kesällä änkeän puolivöäkisin kuopimaan maata ystävien siirtolapouutarhamökille, kerroastaloasukille ja mökittömälle kun sitä ei ole muuten tarjolla, Maan ja mullan, elämän, kanssa on hyvä olla. Kuopiessa.
- PULIPIÄ
Streeties kirjoitti:
Juokseminen auttaa minua. Se ei ole mulle pakkopulla, sitä on kuntoilumielessä tullut tehdyksi. Juokseminen on minulle meditatiivinen juttu, rauhan paikka, outoa ehkä. Rullatessa unhoittuu maailma muu. Paitsi että jos on masis, se ei auta, ja hyvän peruskunnonhan se vaatii ollakseen nautintoa. Kun en jaksa sitä, jollain mystisellä vakuuttelulla yritän vakuuttaa itselleni, että huominen on perempi, sohvalla lojuen vaan. Ei se ihan aina ole, mutta liikunta ja halonhakkuu (jos mahdollista) ovat kyllä olleet aika tehokkaita. Joskus kesällä änkeän puolivöäkisin kuopimaan maata ystävien siirtolapouutarhamökille, kerroastaloasukille ja mökittömälle kun sitä ei ole muuten tarjolla, Maan ja mullan, elämän, kanssa on hyvä olla. Kuopiessa.
KUN MAAILMA TÖKKII JA ELÄMÄ LYÖ PÄÄHÄN.SUUNTAAN MÖKILLE MÖLLÖTTÄMÄÄN,VETÄYDYN KUOREENI JA LOPUKSI HUKUTTAUDUN PULLOON JA JOS HYVIN KÄY EN RIPUSTA ITSEÄNI RANTAKOIVUUN,SILLÄ PUUHAN KÄRSII OKSASSA RIIPPUVASTA HEMMOSTA.
- adalmiina64
En itse voi joka lähtöön fyysisesti kadota; siksipä otankin vaikka kirjan/sudokun tms.
ja eristäydyn siihen maailmaan....
Joskus voin pohtia moisia dillemmoja jopa 20 min. (ja maailmanmenoa yms. siinä samassa)
olemalla läsnä; mutta niin kaukana...ja monesti se riittää pelkästään, että "näyt". Minulla ei ole varsinaisesti tarvetta mennä pakoon mitään. Saunanlauteet mökilläni on se paikka missä sielu lepää. Kävin äsken kirkolla mutkan ja löysin prisman pakkasesta saunavastan, kallis oli vaan ei harmita illalla saa raihnainen kehoni kyytiä.
Olen kaivannut sinne koko talven ja päätin pistää vauhtia unelmalleni. Eilen hilasimme kuopuksen kanssa vettä saunaan ja pistettimme lämmöt päälle. Arvata voitte, että illalla ei ota päähän, ei raivostuta, eikä elämä tymmi enkä ole ollenkaan hukassa.
Eväskorin pakkasin jo valmiiksi ; )Sitä se todella on ja vielä vastan kera parempi..
Olen itse saunassa viihtyvää tyyppiä. Usein siellä menee tunti ja ylikin välillä..
Silloin kun oikein potuttaa, laitan saunan lämpenemään siellä uudistuu ajatus maailmakin, eikä sen jälkeen oo enää huolen häivää..
Taidan ottaa itsekkin" vastan sulamaan" pakasteesta (itse tehtyjä) lauantaina ja nautiskella tuoreen koivunlehden huumaavaa tuoksua sekä vastalla vihtomisesta. Sen jälkeen mietoa olutta pullollinen. Aaahhh...- Korppis
Sirmu kirjoitti:
Sitä se todella on ja vielä vastan kera parempi..
Olen itse saunassa viihtyvää tyyppiä. Usein siellä menee tunti ja ylikin välillä..
Silloin kun oikein potuttaa, laitan saunan lämpenemään siellä uudistuu ajatus maailmakin, eikä sen jälkeen oo enää huolen häivää..
Taidan ottaa itsekkin" vastan sulamaan" pakasteesta (itse tehtyjä) lauantaina ja nautiskella tuoreen koivunlehden huumaavaa tuoksua sekä vastalla vihtomisesta. Sen jälkeen mietoa olutta pullollinen. Aaahhh...Terveisiä mökiltä, oli tosi upeeta. Kuopuskin oli otettu vastan terveyttävästä ihanuudesta, joten se haukkui hintansa heti eka kerralla. Otin kuvia paratiisistamme ja latasin galleriaani. Matkustan pian Keski-Eurooppaan seitsemäksi viikoksi, joten seuraavat vihtasaunat nautitaan ehkä joskus toukokuussa, laiton vastan jemmaan Petterin pakkaseen.
Korppis kirjoitti:
Terveisiä mökiltä, oli tosi upeeta. Kuopuskin oli otettu vastan terveyttävästä ihanuudesta, joten se haukkui hintansa heti eka kerralla. Otin kuvia paratiisistamme ja latasin galleriaani. Matkustan pian Keski-Eurooppaan seitsemäksi viikoksi, joten seuraavat vihtasaunat nautitaan ehkä joskus toukokuussa, laiton vastan jemmaan Petterin pakkaseen.
Valkeiden kinosten keskellä. Noita sinun kuvia katsellessa tulee mieleen oma sauna, mut sinne pitäisi aukasuttaa tie (pian 0,5 km). Nyt on todella paljon lunta ja aukasijalla on tuntitaksa, joten saa jäädä keväämmäksi..
Täytynee kuitata vielä tällä rivitaloasunnossa olevalla saunalla ja tuoreella vastalla huomeillalla.. Nautinto se on tuossakin, mut ei se ranta-, mökki-, ja savusaunaa korvaa millään opilla...
Ja olen yllättynyt vastausten tulvaa. Kiitokset kaikille...
Kirjoitin osaan vastauksia, mut täl erää ei ehätä enempää...
Rupean purkamaan matkatavaroita... Palaillaan palstalla :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6553420Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002708Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211711Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771602Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471530- 801520
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3581458- 281349
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901243