Eräs tarina koira-allergiasta ja kuinka kävikään

Staffipörisijä

Minulla on jo vajaan neljän vuoden ajan ollut kotona staffi-koiruli, joista jotkut allergikot virheellisesti luulevat että kun aluskarva puuttuu, niin voi vapaasti ottaa. Tiesin alun alkaen, että allergiat johtuvat koiran hilseestä, ei karvan määrästä.

Vaikka elämässäni onkin aina ollut koiria, en tajunnut että herkkyyteni pahentui pahentumistaan teiniajoista (nykyisin olen 34-vuotias).
Koirani on kohta 4-vuotias, ja koko sen ajan olen pärskinyt ja kärsinyt nenän tukkoisuudesta, mutta missään nimessä ei ole tullut mieleeni luopua siitä.

Onneksi kuulun työterveyshuollon piiriin, jolloin aivasteluni ja tukkoisuus on tutkittu ehkä(?) huolellisemmin kuin jossain kunnallisissa terveyskeskuksissa - ja näin NELJÄN VUODEN jälkeen on löytynyt tropit jotka tehoaa!!

Nyt pystyn näiden vuosien jälkeen olemaan kuorsaamatta, aivastelematta, silittämään koiraa, ja jos se nuolaisee niin ei tule heti kutiavia näppylöitä...tämä on NIIN laatuaikaa!

Siitä huolimatta on pelko perseessä, että mitäs jos lääkkeet jäävät kotiin vaikkapa kesälomareissulla...kuinkahan nopeasti oireet tulisivat takaisin? Toisena mietteenä on se, että voisikohan joskus lopettaa ko. allergialääkkeet? Toiveena kumminkin on, ettei tarvitsisi syödä mitään ylimääräisiä pillereitä koko ikää.

5

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko+allerg.

lääkitys sinua on nyt auttanut?

• Minkä merkkistä lääkettä sait? Meillä mies kissalle allerginen, kärsii kylläkin hengitysvaikeuksista, käynyt homeopaatilla jo puoli vuotta, mutta lisää tehoa tarvittaisiin. Siedätyshoitokin jo käynyt mielessä, kestää vain niin kauan (:

• Staffipörisijä

Pahoittelut, kun vastaukseni viipyi,

Nenään laitettava suihke on Avamys (ainakin lekuri sanoi, että se on jokin ihan uusi lääke?? josta on saatu lupaavia tuloksia), ja tabletteina syön Xysalia yksi per päivä.

• Staffipörisijä
        Staffipörisijä kirjoitti:

Pahoittelut, kun vastaukseni viipyi,

Nenään laitettava suihke on Avamys (ainakin lekuri sanoi, että se on jokin ihan uusi lääke?? josta on saatu lupaavia tuloksia), ja tabletteina syön Xysalia yksi per päivä.

Lisäys sarhavi:lle, minäkin menin lekurille asenteella: Haluan siedätyshoitoon heti(!) koiran vuoksi.

Lekuri sanoi, että siinä tapauksessa siedätys täytyisi ensin aloittaa siitepölyistä (olen niillekin allerginen), ja nyt kun kevät koittaa niin se on turha prosessi (siedätys on pitkäaikainen prosessi, ja kai pitää aloittaa joskus talvipakkasilla jos siihen ylipäätään ryhdytään, ja joillakin allergia voi sitä kautta kääntyä päinvastoin pahemmaksi)

- eli syön ja suihkuttelen nyt noita lääkkeitä, ja oli puhe, että katsotaan tilanne uusiksi muutaman kk päästä.

• erittäin allerginen

Minä olen pahasti allerginen kaikille eläimille ja sairastanut lapsuudessa ja nuoruudessa astmaa. Kuitenkin omistan nyt kaksi tosi karvaista koiraa, ja välillä olen kuukausia täysin oireeton. Nyt taas karvanlähtö- ja siitepölyaikaan on silmä- ja nenäoireita sekä hengityksen pihinää, mutta olen päättänyt koirani pitää, joten toisinaan otan antihistamiinipillerin, nenäsuihketta tai silmätippoja, mutta en joka päivä. Olen päättänyt siedättyä koiriini, joten harjaan niitä, pidän kasvoja koiran turkissa, annan nuolla, nukun koirien kanssa. En voi tätä suositella kenellekään, mutta minä valitsin koirat allergiasta huolimatta ja pystyn elämään oireiden kanssa silloin kun niitä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe