tere tietäiskö kukaan paljonko paineen pitäisi olla vedätyksellä. autossa se mittari ei nouse kuin muutaman millin ja veto on tosi huono... vinkkejä mitä kannattais vikaa alkaa ettimään..
volvo fh 12 420 ahtopaine
9
5667
Vastaukset
- Sillee aluksi
Ahdin.Ja kunnon mittari 4 kiloo painetta alkaa vetämään.
- uralin wladimir
katso ensin ilmanpuhdistimen kunto ja sen tuloilmaputki,että onko auki...sen jälkeen löpöputsarin kunto ja onko muita esisuodattimia?...vuosimalli 93-98 vilkuttaa joko hehku/enginecheck valoa,niin paina diagnostics nappulaa keskikonsolissa ja laske vilkahdusten määrä...esim kolme pitkää ja kolme lyhyttä vilkadusta on numero 33 ja käyttöohjekirjassa on vikakoodit...98-02 toisissa malleissa on ajotietokone,joka kertoo vikakoodit ja viirusilmä haastaa kaiken kompuuterissa...mahdollisia vikoja on kymmeniä...imuilmananturi,ahtoilma-anturi,nokka-akselinanturi,nopeusviesti,ym ym...jos suhisee vedätyksessä,niin ahtoilmaputkentiiviste lentänyt pois,ahtoilmaputken kannatin hajonnut/halennut,cooleri ym,ym...
- jukka....
juu olen vaihtanut kaikki filtterit tuossa 1kk sitten. Pitää alkaa tutkimaan ensin nuita antureita auto on 2000vm katsoin tuosta pikkunäytöstä vikakoodeja ei näkynyt mitään.
- jukka....
juu katsoin vikakoodeja oli tuo autonohjaus yksikkö ja siinä nopeustunnistin vika...
- Volvo Trucks
D12C/D 420 Moottorit:
Kierrokset: Ahtopaineet:
1200 r/min..... 123 kpa /
1400 r/min..... 149 kpa /
1600 r/min..... 149 kpa /
1800 r/min..... 142 kpa /
Turbon päästä imuputki pois ja laita ilmanpainetta n.1.5-2bar.
Tarkista jos ei ala paine mittarissa hetkenpäästä nouseen niin onko turbolta lähtevä imuputken tiivisteissä vuotoja - Coolerissa - Imusarjassa.- kjhljkhgvj
mulla ahtaa 420 1800rpm 1,8bar ja 1250-1600rpm 1,5bar ja sen alle 1bar.
enemmänki sais olla joku 2,2 ois ihan riittävä, lastua pitäs laittaa mut kuulema nää 98vm tympeitä lastuttaa.
viittiskö joku koittaa nupilla paljo menee 70-89kmh kiihdytyksessä ja kierrosluvut ja painot näkyviin.
Tietäs ite missä kunnossa suuttimet on.
nii ja fiimetin teollisuus mittari on ahtopainetta mittaamas
- ex asentaja
melko varmasti rikki jos ahtopaine ei nouse ja veto kateissa.
- saksanseisojavoimaa
Muistelisin ,jotta vanhemmissa volvoissa oli pumpuissa siirtopää vai mikä nuppi se oli joka pitää paineet oikeina.Tämä pää vanhetessaan kuluu ja paineet katoaa on vaihto osa.UUdemmissa tämä tyyppivika korjattiin suodattimia lisäämällä ja vähän pumppua muuttamalla.
- tuurari
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
Muistelisin ,jotta vanhemmissa volvoissa oli pumpuissa siirtopää vai mikä nuppi se oli joka pitää paineet oikeina.Tämä pää vanhetessaan kuluu ja paineet katoaa on vaihto osa.UUdemmissa tämä tyyppivika korjattiin suodattimia lisäämällä ja vähän pumppua muuttamalla.
muistaakseni polttoainepuolella on kuljettajan puolella sellanen pieni (tuumam mittainen )tatin mallinen jousikuormitteinen venttiili joka vaihdetaan muutamassa minuutissa hyttiä kippaamatta :)tästä on jo vuosia kun mulle vaihdettiin sellanen kun oli pehmeet käyntiäänet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291867
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781757Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561343- 701158
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8889- 2815
- 46787
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10759- 41755
- 45747