Mitä tehdä siinä vaiheessa kun pössyttelystä on tullut jokapäiväinen ongelma poikaystävälleni? Tiedän ,että asian voi korjata vain hän itse, mutta onko keinoja millä pystyisi kannustamaan vähentämään? Viihdekäyttönä ymmärrän käytön täysin. Tuntuu vain, että en enää tunne häntä enää. Onko ongelma vain päässäni vai onko ongelmaa yleensä. Tuntuu, että olen asian kanssa yksin. Olen vain niin vitun kyllästynyt tämän hetkiseen tilanteeseen. Olisi kiva suunnitella yhteistä tulevaisuutta, mutta tässä tilanteessa se on täysin mahdotonta. Jostain keskustelusta löysin jutun joka sai karvat nousemaan pystyyn tyyliin tähän: " mieheni joutui pössyttelemään jopa ennen toiseen synnytykseen lähtöä" WTF? tällästäkö pitää sitte sietää ja odottaa, että ongelma korjaantuu itsestään! Olisi kiva kuulla ihmisten mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Miten ihmiset on toimineet samanlaisessa tilanteessa? Ja jos joku keskenkasvunen haluaa tulla aukomaan päätä niin anna tulla vaan! Vituttaa valmiiks jo muutenkin. Jos on kirjoitusvirheitä antaa olla vaan.
Puolisoni on kannabis"riippuvainen"
55
5176
Vastaukset
- JPJKL
Itse olen viihde käyttäjä ja oma parisuhteeni kurahti juuri osittain oman käytön takia. Eikä sun tarvisekkaan sietää toisen jatkuvaa pössyttelyä. ISO plussa siitä että hyväksyt sen käytön mutta kohtuus kaikessa. Hankalaahan se on jos toiosesta tykkää ihan hirveästi ja toinen on sitten jokapäivä jumissa. Sihähän et voi asiaan vaikuttaa oikeastaan muulla tavalla kuin itse losauttamalla miehes kärtsät :D Mut joo oikeasti miehesi pitää valita kumpi hänelle on oikeasti tärkeämpää cannabis vai sinä! Suosittelen keskustelemaan asiasta kahden. Ei se pajan polttaminenkaan ole mikään kokopäivä työ, vaikkakin voisinkin ottaisin siitä ammatin jos saisin heh. Kauvan tätä joka päivä polttamista on ollut? Itselläkin on ollut useampia viikkoja että on ollut jumissa mutta kyllä sitä osaa olla ilmankin. Tuosta voi kyllä kehkeytyä helposti ongelma joka pilaa koko parishteen. :/ Keskustelkaa asiasta yhdessä ja kerro mielepiteesi asiasta miehellesi. Jos hän ei itse halua tehdä muutoksia asialle niin sille ei sitten oikein mitään voi, surullista mutta totta.
- missäpäässävika
Meillä polttelua on jatkut kolmisen vuotta. Välillä enemmän välillä vähemmän. Asiasta on keskusteltu monet kerrat ja melkeimpä aina siitä saa riidan aikaiseksi:(. Välillä tuntuu myös turhauttavalle puhua hänen kanssaan jos tämä on pöllyissä. Vaikka hän väittää, että ihan sama ihminen hän on oli sitten selvinpäin tai pilvessä. Itse en sitä vaan ymmärrä kun en ole käyttäjä. Poikaystäväni käy kyllä normaalisti töissä. Mielellään hänkin varmaan ottaisi pajan polttamisen ammatiksi jos vain olisi mahdollista. En haluaisi joutua antaman hänelle vaihtoehtoja minä tai kannabis. Koska tiedän että olen hänelle tärkeämpi. Tästä on nyt kehkeytynyt iso ongelma..oikein oravanpyörä. Tuntuu, että solmua ei saa enää auki vaikka kuinka tahtoisi. Rakastan poikaystävääni paljon, en vai ymmärrä miksi hyvä mies muuten pilaa kaiken tällä.
Ps: ehdotin kyllä poikaystävälleni, että etsii pössyttelevän tyttöystävän. Tämä ei kuulemma halua sellasta. Nyt tajusin, että miksi. Sehän polttais kaikki poikaystävänsä budit :D fuck.
- cydcdd-
Meillä mies, (joka jo kerran lopetti koko polttelun), aloitti uudelleen. Nykymeno on sitä, että poltellaan joka päivä milloinka vaan ja lasten nähden. Lapsi katsoo ihaillen vieressä, kun isi pulputtelee bongin kanssa ja savu nousee. Ja minä olen sitten asennevammainen, jos availen suutuspäissäni ikkunoita.
Juu, tänään taas harmitti,kun piti kuusivuotiaalle jälleen esittää tuo pulputusnäytös (vaikka on luvannut, ettei polttele enää lasten nähden). Minä vihapäissäni työnsin bongin hankeen. Siitäpä mies sai hyvän syyn lähteä yöksi jonnekin sauhuamaan.
Eipä oikeen uni tule tässä itelläkään, lapset herää muutaman tunnin päästä. Että tällaista se on, juokse vielä kun voit.- missäpäässävika
Lapsia ei kyllä tulossa vähään aikaan. Eikä tällä menolla ollenkaan. Tekisi mieli monesti ottaa kyllä jalat alle ja juosta. Jotenkin on vain helpompi hyväksyä pilvenpoltto kun kestää menetetty rakkaus. Tuntuu , että itse olen kaiken pahan alku ja juuri. Mäkättävä ja nalkuttava akka. olen pohtinut monesti onko vika minussa, eikö minua kestä selvinpäin vai mikä on. Vai onko se vika vain muodostunut omaan päähäni.On kyllä kurjaa, että lapset joutuvat tälläistä näkemään. Oli sitten kyseessä alkoholi, tupakka tai mikä vaan. Itse joudun lapsena katsomaan vanhempien viinan läträystä. Miksi itse olet vielä tässä suhteessa?
- vierestäseurannut
missäpäässävika kirjoitti:
Lapsia ei kyllä tulossa vähään aikaan. Eikä tällä menolla ollenkaan. Tekisi mieli monesti ottaa kyllä jalat alle ja juosta. Jotenkin on vain helpompi hyväksyä pilvenpoltto kun kestää menetetty rakkaus. Tuntuu , että itse olen kaiken pahan alku ja juuri. Mäkättävä ja nalkuttava akka. olen pohtinut monesti onko vika minussa, eikö minua kestä selvinpäin vai mikä on. Vai onko se vika vain muodostunut omaan päähäni.On kyllä kurjaa, että lapset joutuvat tälläistä näkemään. Oli sitten kyseessä alkoholi, tupakka tai mikä vaan. Itse joudun lapsena katsomaan vanhempien viinan läträystä. Miksi itse olet vielä tässä suhteessa?
Kirjoitit...
"Lapsia ei kyllä tulossa vähään aikaan"
Se on hyvä se. Tutkimuksien mukaan ja on myös käytännössä nähty, että kannabiksen käyttäjän (siis miehen) siittiösolut ovat epäterveitä ja siitä taas voi olla arvamattomia seurauksia mahdolliselle tulevalle sukupolvelle.
Siittiösolut kuitenkin ovat uusiutuvia joten jos lapsien teko on tähtäimessä, niin kannattaa miehen olla muutama viikko pössyttelemättä, niin siittiösolut ovat saaneet mahdollisuuden tervehtyä.
Naisella onkin asia ongelmallisempi, koska munasarja ei ole uusiutuva vaan nainen saa sen vain kerran elämässään ja siitä on pidettävä huolta, että se ei tärvelly munasarjoihin imeytyvällä THC:llä ja täten aiheuttaisi vahinkoa mahdollisille jälkeläisille.
Kaikkea hyvää sinulle ja yritä puhua kaverisi hoitoon tai että hän lopettaisi pössyttelyn aivan oma-aloitteisesti. - missäpäässävika
vierestäseurannut kirjoitti:
Kirjoitit...
Se on hyvä se. Tutkimuksien mukaan ja on myös käytännössä nähty, että kannabiksen käyttäjän (siis miehen) siittiösolut ovat epäterveitä ja siitä taas voi olla arvamattomia seurauksia mahdolliselle tulevalle sukupolvelle.
Siittiösolut kuitenkin ovat uusiutuvia joten jos lapsien teko on tähtäimessä, niin kannattaa miehen olla muutama viikko pössyttelemättä, niin siittiösolut ovat saaneet mahdollisuuden tervehtyä.
Naisella onkin asia ongelmallisempi, koska munasarja ei ole uusiutuva vaan nainen saa sen vain kerran elämässään ja siitä on pidettävä huolta, että se ei tärvelly munasarjoihin imeytyvällä THC:llä ja täten aiheuttaisi vahinkoa mahdollisille jälkeläisille.
Kaikkea hyvää sinulle ja yritä puhua kaverisi hoitoon tai että hän lopettaisi pössyttelyn aivan oma-aloitteisesti.Kiitos tiedoista! En ole tähän asiaan sen kummemmin aikaisemmin perehtynytkään miten se vaikuttaa mahd. jälkikasvuun.
- Ermust
Kirjoitit...
Kaikkea hyvää sinulle ja yritä puhua kaverisi hoitoon tai että hän lopettaisi pössyttelyn aivan oma-aloitteisesti.Varmasti sinulla on jo jotain linkkejä, joissa nämä itsekeksimäsi sperma- ja munasoluvalheet tieteellisesti vahvistetaan?
Nimittäin kun Intiassa tai Jamaikalla ei ole havaittu mitään väittämääsi tukevia asioita, vaikka siellä on kannabista käytetty vuosituhansia, joten olet siis vain pelkkä valehtelija. Eikä edes Hollannissa, jossa kannabis on ollut "laillista" jo vuosikymmeniä.
Miksi valehtelet? - 25
Valehtele nyt vähän vielä lisää.
- Oikaisija
Kirjoitit...
Kaikkea hyvää sinulle ja yritä puhua kaverisi hoitoon tai että hän lopettaisi pössyttelyn aivan oma-aloitteisesti.ei todellakaan siirry veren kierro mukana munasoluihin. Muna solut ovat proteiini pohjaisia ja thc tarttuu rasvasoluihin. Ja ei ole minkään näköistä näyttöä että se vaikuttaa suvunjatkamiseen. Joten lopeta paskan puhuminen. En viitsi edes mainita että tämä olisi P gandaa vaan tämä on TOTAALISTA PASKA PUHETTA !!!
- vierestäseurannut
Oikaisija kirjoitti:
ei todellakaan siirry veren kierro mukana munasoluihin. Muna solut ovat proteiini pohjaisia ja thc tarttuu rasvasoluihin. Ja ei ole minkään näköistä näyttöä että se vaikuttaa suvunjatkamiseen. Joten lopeta paskan puhuminen. En viitsi edes mainita että tämä olisi P gandaa vaan tämä on TOTAALISTA PASKA PUHETTA !!!
Minun olisi täytynyt selventää ajatustani, mutta ihan hyvä että otit asian puheeksi.
Eli siinä todellakin olet oikeassa, että THC ei mene verenkierron mukana vaarantamaan sikiön "tulevaisuuta" , enkä tietääkseni niin ole kirjoittanutkaan, vaan kirjoitin THC:n "imeytymisestä munasarjoihin" ja se oli virheeni. Olisi pitänyt kirjoittaa "kertyy sikiöön", eli anteeksi tämä huolimattomuuteni asian imaisemisessa.
Rasvaliukoinen THC siis oikeammin sanottuna läpäisee istukan ja niinkuin seuraava lainaus kirjoituksesta..
KANNABIKSEN TERVEYSVAIKUTUKSET Elias Panelius...
asian ilmaisee...
LISÄÄNTYMISELIMET:
KANNABINOLIT OVAT RAKENTEELTAAN LÄHELLÄ STEROIDEJA, JOKA VOISI SELITTÄÄ HORMONAALISTA VAIKUTUSHERKKYYTTÄ.
ELÄIMILLÄ NE HÄIRITSEVÄT SELVÄSTI TOIMINTOJA.
TESTOSTERONIN TUOTANTO LASKEE (NAARAILLA LH) SIITTIÖIDEN TUOTANTO,
LIIKKUMISKYKY JA HEDELMÖITYSKYKY HEIKKENEE JA OVULAATIO SEKÄ
MENSTRUAATIO HÄIRIINTYY NAARAILLA.
PROLAKTIINI NOUSEE JA KESKENMENORISKI KASVAA JA ELÄINTEN PENNUT OVAT NORMAALIA PIENEMPIÄ TAI KASVU ON HIDASTUNUT.
SYY?-RASKAUDEN AIKAINEN HYPOKSIA KUTEN TUPAKALLA TAI OSIN CANNABINOLIEN SUORA VAIKUTUS??
ILMEISESTI KANNABIS HÄIRITSEE SIKIÖNKEHITYSTÄ, LÄPÄISEE ISTUKAN HYVIN JA KERTYY SIKIÖÖN, MUTTA NÄKYVÄT EPÄMUODOSTUNEISUUDET VAATIVAT ISOJA ANNOKSIA THC:TÄ IHMISILLÄ.
TOSIN VISUAALISEN SYSTEEMIN KEHITYSVIIVETTÄ ALLE 6 KK IÄSSÄ, SAMOIN MOTORISTA LEVOTTOMUUTTA TAVATAAN, KANNABISÄIDEILLÄ (FRIED 1980-92)
Laitan siitä linkin tämän kirjoituksen jatkona erikseen. - vierestäseurannut
Minun olisi täytynyt selventää ajatustani, mutta ihan hyvä että otit asian puheeksi.
Eli siinä todellakin olet oikeassa, että THC ei mene verenkierron mukana vaarantamaan sikiön "tulevaisuuta" , enkä tietääkseni niin ole kirjoittanutkaan, vaan kirjoitin THC:n "imeytymisestä munasarjoihin" ja se oli virheeni. Olisi pitänyt kirjoittaa "kertyy sikiöön", eli anteeksi tämä huolimattomuuteni asian imaisemisessa.
Rasvaliukoinen THC siis oikeammin sanottuna läpäisee istukan ja niinkuin seuraava lainaus kirjoituksesta..
asian ilmaisee...
LISÄÄNTYMISELIMET:
KANNABINOLIT OVAT RAKENTEELTAAN LÄHELLÄ STEROIDEJA, JOKA VOISI SELITTÄÄ HORMONAALISTA VAIKUTUSHERKKYYTTÄ.
PROLAKTIINI NOUSEE JA KESKENMENORISKI KASVAA JA ELÄINTEN PENNUT OVAT NORMAALIA PIENEMPIÄ TAI KASVU ON HIDASTUNUT.
SYY?-RASKAUDEN AIKAINEN HYPOKSIA KUTEN TUPAKALLA TAI OSIN CANNABINOLIEN SUORA VAIKUTUS??
ILMEISESTI KANNABIS HÄIRITSEE SIKIÖNKEHITYSTÄ, LÄPÄISEE ISTUKAN HYVIN JA KERTYY SIKIÖÖN, MUTTA NÄKYVÄT EPÄMUODOSTUNEISUUDET VAATIVAT ISOJA ANNOKSIA THC:TÄ IHMISILLÄ.
TOSIN VISUAALISEN SYSTEEMIN KEHITYSVIIVETTÄ ALLE 6 KK IÄSSÄ, SAMOIN MOTORISTA LEVOTTOMUUTTA TAVATAAN, KANNABISÄIDEILLÄ (FRIED 1980-92)
Laitan siitä linkin tämän kirjoituksen jatkona erikseen. - Helmutteri
asian ilmaisee...
LISÄÄNTYMISELIMET:
Laitan siitä linkin tämän kirjoituksen jatkona erikseen.Eläinkokeissa on varmaan taas annettu sellaisia tuhatkertaisia annoksia normaaliin päihde- tai lääkekäyttöön verrattuna, vai minkälaisilla annoksilla Panelius panee menemään ja tutkii?
- Helmutteri
Aika vanhaa tietoa tarjoilet, mutta jos maa on vielä teilläpäin pannukakun muotoinen, niin sitten ymmärrän. Panelius ei muutenkaan ole mikään ihan ihan objektiivinen kaveri, joten lienee sinun kavereitasi siis, ja tämä selvästi näkyy selvästi hänen teksteistään, mutta saattaahan tuohon joku uskoa, kun lääkäri tietää kaiken ja tekstikin on vakuuttavan lääkärimäistä.
Osa Paneliuksen teksteistä taas oli aivan selvää valhetta, eli kaikki oli lopulta aivan tyypillistä Suomalaista päihdevalistusta. Valheita, puolitotuuksia, yleistyksiä ja kauhukuvia.
Ei merkittävän noteeraamisen arvoinen "kannabis-nykytutkimus" ollut tämäkään esityksesi. - ja haitat
Kirjoitit...
Kaikkea hyvää sinulle ja yritä puhua kaverisi hoitoon tai että hän lopettaisi pössyttelyn aivan oma-aloitteisesti.Kannabis
Yksittäisenä tekijänä kannabistuotteiden poltto kerran viikossa raskauden aikana ei ilmeisesti heikennä sikiön kasvua tai pienennä sikiön syntymäpainoa, mutta kasvua hidastava vaikutus voi olla yhteydessä kannabisaltistuksen määrään ja muihin sosiaalilääketieteellisiin tekijöihin.
Alkuraskauden kannabisaltistuksella ja sikiön vatsahalkiolla (gastroskiisi) on ilmeisesti yhteys.
Altistuminen kannabikselle saattaa vaikuttaa sikiön aivojen kehittymiseen.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi50041
Tietoa potilaalle: Raskaus ja huumeet
Lääkärikirja Duodecim
1.12.2009
Aila Tiitinen, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri
Kannabistuotteissa vaikuttava aine on tetrahydrokannabinoli (THC), joka läpäisee istukan helposti ja voi aiheuttaa sikiön sydämen lyöntitiheyden harventumista. THC:n ei ole todettu aiheuttavan sikiön epämuodostumia eikä lisäävän keskenmenoriskiä, mutta se lisää vastasyntyneiden pienipainoisuutta. Kannabistuotteiden toistuvan köytön haitat voivat ilmetä lapsen myöhemmin ilmenevinä keskittymiskyvyn häiriöinä.
Lähteet
Halmesmäki E. Päihdeäidit. Lääkärin käsikirja (online), päivitetty 11.5.2009. Kustannus Oy Duodecim
Halmesmäki E. Päihteet ja raskaus. Kirjassa Ylikorkala O, Kauppila A (toim) Naistentaudit ja synnytykset. Kustannus Oy Duodecim 2004, s 566–576.
Artikkelin tunnus: dlk00944 (017.010)
© 2009 Kustannus Oy Duodecim - ja haitat
ja haitat kirjoitti:
Kannabis
Yksittäisenä tekijänä kannabistuotteiden poltto kerran viikossa raskauden aikana ei ilmeisesti heikennä sikiön kasvua tai pienennä sikiön syntymäpainoa, mutta kasvua hidastava vaikutus voi olla yhteydessä kannabisaltistuksen määrään ja muihin sosiaalilääketieteellisiin tekijöihin.
Alkuraskauden kannabisaltistuksella ja sikiön vatsahalkiolla (gastroskiisi) on ilmeisesti yhteys.
Altistuminen kannabikselle saattaa vaikuttaa sikiön aivojen kehittymiseen.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi50041
Tietoa potilaalle: Raskaus ja huumeet
Lääkärikirja Duodecim
1.12.2009
Aila Tiitinen, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri
Kannabistuotteissa vaikuttava aine on tetrahydrokannabinoli (THC), joka läpäisee istukan helposti ja voi aiheuttaa sikiön sydämen lyöntitiheyden harventumista. THC:n ei ole todettu aiheuttavan sikiön epämuodostumia eikä lisäävän keskenmenoriskiä, mutta se lisää vastasyntyneiden pienipainoisuutta. Kannabistuotteiden toistuvan köytön haitat voivat ilmetä lapsen myöhemmin ilmenevinä keskittymiskyvyn häiriöinä.
Lähteet
Halmesmäki E. Päihdeäidit. Lääkärin käsikirja (online), päivitetty 11.5.2009. Kustannus Oy Duodecim
Halmesmäki E. Päihteet ja raskaus. Kirjassa Ylikorkala O, Kauppila A (toim) Naistentaudit ja synnytykset. Kustannus Oy Duodecim 2004, s 566–576.
Artikkelin tunnus: dlk00944 (017.010)
© 2009 Kustannus Oy DuodecimErja Halmesmäki LKT, dos
THC ja miehen hedelmällisyys
THC heikentää siemennesteen laatua. Abel työtovereineen suoritti kokeen, jossa silloin tällöin marihuanaa polttavat miehet lopettivat käytön kokonaan neljäksi viikoksi, minkä jälkeen siemennestenäyte analysoitiin. Kokeen jälkeen siemennestenäytteen analysointi osoitti siittiöiden määrän laskeneen puoleen alkuperäisestä ja niiden liikkuvuuden heikentyneen merkittävästi.
THC ja naisen hedelmällisyys
THC inhiboi naisen aivolisäkkeen luteinisoivan (LH) sekä prolaktiinin eritystä 50-80 %, minkä seurauksena munasarjojen sukupuolihormonituotanto laskee merkittävästi. Tämä johtaa syklin pitenemiseen 103-135 päivään, mutta altistuksen jatkuessa ja toleranssin kehittyessä syklit vähitellen normalisoituvat.
Yleinen käsitys on, että satunnaisella marihuanan poltolla ei ole merkitystä naisen hedelmällisyyteen. - nickreys
ja haitat kirjoitti:
Erja Halmesmäki LKT, dos
THC ja miehen hedelmällisyys
THC heikentää siemennesteen laatua. Abel työtovereineen suoritti kokeen, jossa silloin tällöin marihuanaa polttavat miehet lopettivat käytön kokonaan neljäksi viikoksi, minkä jälkeen siemennestenäyte analysoitiin. Kokeen jälkeen siemennestenäytteen analysointi osoitti siittiöiden määrän laskeneen puoleen alkuperäisestä ja niiden liikkuvuuden heikentyneen merkittävästi.
THC ja naisen hedelmällisyys
THC inhiboi naisen aivolisäkkeen luteinisoivan (LH) sekä prolaktiinin eritystä 50-80 %, minkä seurauksena munasarjojen sukupuolihormonituotanto laskee merkittävästi. Tämä johtaa syklin pitenemiseen 103-135 päivään, mutta altistuksen jatkuessa ja toleranssin kehittyessä syklit vähitellen normalisoituvat.
Yleinen käsitys on, että satunnaisella marihuanan poltolla ei ole merkitystä naisen hedelmällisyyteen.vai niin
- -V-
-asenne vaivaa. Onko miehesi tietoinen Suomen lainsäädännöstä, joka ei katso kovin hyvällä tätä kannabistuotteen käyttöä. Jos jo iso lapsi kertoo asiasta jollekin ulkopuoliselle, pahimmassa (?) tapauksessa lapsi otetaan huostaan. Joka tapauksessa sosiaalihuolto ja poliisi tulevat tutuiksi. Joten: ainakin lasten nähden polttelu on idioottimaista.
- nickre
jos se polttelu on sellaista mistä ei tule ongelmia, hommat hoituu eikä flekmaattisuutta eikä mitään sekoiluja ilmene, niin miksi hänen pitäisi se lopettaa? onko vain niin että se ärsyttää sinua? on paljon ihmisiä jotka tuonkin elämän tavan hallitsee niin että siitä ei auheudu mitään ihmeempia obgelmia. mutta jos vain sinua se ärsyttää se voi laukaista ongelmia.
Toiset vetää kahvia ja röökiä ketjussa, heidän elämäntapa, ja varmasti ympäristölle aiheuttaa stressiä ja levottomuutta. (vaihtaisitko sinä tälläiseen kofeiini stressi kiireeseen nykyisen tilanteesi)- missäpäässävika
No eihän siinä perjaatteessa aiheidu ongelmaa kuin hänelle itselleen. Ja todennäköisesti se asia on juuri niin, että itse olen asiasta tehnyt isomman ongelman kun se on. Mutta, haluaisin alkaa miettimään sitä yhteistä tulevaisuutta ja lapsia. Ylempi kommentti sai kyllä miettimmään vakavasti. Hänen suvussaan on ihmisiä jolla on ongelmia mielenterveyden kanssa. En halua, että mittään tälläistä puhkeaa hänelle. Kaveripiirissä on yksi jannu joka flippas vähän aikaa sitten. Polttelu oli luultavasti osasyynä..muutakin varmasti on taustalla. Onneksi hän osasi itse hakutua hoitoon. Jotenkin tuntuu, että se röökin vetäminenkin tuntuu paremmalta idealta ( itsekkin poltan ). Siitä ei tietääkseni pääse toisiin ulottuvuuksiin. Varmasti on ihmisiä jotka hoitaa hommansa hyvin eikä suurempia ongelmia ilmeenny. Rajansa kuitenkin kaikella..:)
- nickre
No eihän siinä perjaatteessa aiheidu ongelmaa kuin hänelle itselleen. Ja todennäköisesti se asia on juuri niin, että itse olen asiasta tehnyt isomman ongelman kun se on. Mutta, haluaisin alkaa miettimään sitä yhteistä tulevaisuutta ja lapsia. Ylempi kommentti sai kyllä miettimmään vakavasti. Hänen suvussaan on ihmisiä jolla on ongelmia mielenterveyden kanssa. En halua, että mittään tälläistä puhkeaa hänelle. Kaveripiirissä on yksi jannu joka flippas vähän aikaa sitten. Polttelu oli luultavasti osasyynä..muutakin varmasti on taustalla. Onneksi hän osasi itse hakutua hoitoon. Jotenkin tuntuu, että se röökin vetäminenkin tuntuu paremmalta idealta ( itsekkin poltan ). Siitä ei tietääkseni pääse toisiin ulottuvuuksiin. Varmasti on ihmisiä jotka hoitaa hommansa hyvin eikä suurempia ongelmia ilmeenny. Rajansa kuitenkin kaikella..:)
lapset kyllä pistää aina ajattelemaan tulevaisuutta (jostain syystä ;) )muista kuitenkin jotta jos tälläinen vähän frääri kaveri on että jos yrittää kovasti häntä muuttaa toimintaa "väkisin" pahentaa tilannetta ja saatta aikeasti järkyttää tasapainoa joka teillä ilmeisesti kuitenkin on. näin kirjoituksestasi päättelin. jos muuten aktiivinen ja jaksaa puuhastella asioita ja muutoinkin rauhallisesti "sekaisin" on varmasti isänäkin paljon enemmän lapsille antava kuin perussuomalainen pikkasen kireä duunari, viikonloppunna kossun juova, tai uraihminen joka sijoittaa menestymisen kaiken keskipisteeksi. yrittäkää saada tasapainoitua elämäänne, ja tuskin kukaan tieten tahtoen lisää vaikeuksia arkeensa haluaa. Mutta jos menee flegmaattiseksi jumittelluksi, on ongelma -> flippaus tulossa, kovana tai vähemmän kovana.
- nickre
nickre kirjoitti:
lapset kyllä pistää aina ajattelemaan tulevaisuutta (jostain syystä ;) )muista kuitenkin jotta jos tälläinen vähän frääri kaveri on että jos yrittää kovasti häntä muuttaa toimintaa "väkisin" pahentaa tilannetta ja saatta aikeasti järkyttää tasapainoa joka teillä ilmeisesti kuitenkin on. näin kirjoituksestasi päättelin. jos muuten aktiivinen ja jaksaa puuhastella asioita ja muutoinkin rauhallisesti "sekaisin" on varmasti isänäkin paljon enemmän lapsille antava kuin perussuomalainen pikkasen kireä duunari, viikonloppunna kossun juova, tai uraihminen joka sijoittaa menestymisen kaiken keskipisteeksi. yrittäkää saada tasapainoitua elämäänne, ja tuskin kukaan tieten tahtoen lisää vaikeuksia arkeensa haluaa. Mutta jos menee flegmaattiseksi jumittelluksi, on ongelma -> flippaus tulossa, kovana tai vähemmän kovana.
"...jos muuten aktiivinen ja jaksaa puuhastella asioita...."
huh puhun kuin koirasta, pikkulapsesta tai muusta holhouksen alaisesta...anteeksi se, tarkoitukseni muu. - missäpäässävika
nickre kirjoitti:
joo ei sitä kannata väkisin ketään ruveta muuttamaan. Eikä se ole missään vaiheessa ollut tarkoituskaan. Tiedän että ei se homma niin toimi. Tulee vaan enemmän sotaa. Tottakai toivon, että löytyisi joku kultainen keskitie missä on hyvä molempien kulkea. Missään vaiheessa en ole kuitenkaan pakottanut häntä lopettamaan kokonaan. Tulevaisuudesta sen verran, että olisihan se ihan mukavaa jos ei tarvitsisi minkäänlaisia päihteitä käyttää jos ja kun niitä lapsia sitten joskus tulee. Olisihan se ihanne tarjota lapselle "selvä" lapsuus.
- ASSI jarinselkä
Epäilen kirjoituksen todenperäisyyttä, väitätkö, että aviomiehesi olisi voinut selvitä ilman psykoosia näin kauan ja silti käyttänyt koko ajan RUOHOOOOOOOOOOOOO.
Musta RUOHOOOOOOOOOOO on niin paha, että se tappaa kaiken, myös siittiöt, ei ole mahdollista siittää lasta jos on polttanut RUOHOOOOOOOOOOOOOO.
Myös miehesi aivot ovat syöpyneet RUOHOOOOOOOOOOOOSTA. On se ihan et WTF WTF ja sit vielä mä olin et JSNK NKLINK GNALK.
Tosi hei RUOHOOOOOOOOOO! Ihan musta RUOHOOOOOOOO.- missäpäässävika
Kyllä ihan totta on koko juttu. Kyllähän se varmaan jpnkuverran on aivokapasiteettia nakertanut tuo vajaan kolmen vuoden pössyttely. Niinkuin sanoin jo, että siltä alkaa vain ummistaa silmiään eikä välttämättä nää pikkuhiljaa tapahtuvia muutoksia. Jotain kyllä on jo havaittavissa. Tälläistä meillä. Enkä ole ainut joka tästä varmasti "kärsii"
- ddwadwads
Kyllä ihan totta on koko juttu. Kyllähän se varmaan jpnkuverran on aivokapasiteettia nakertanut tuo vajaan kolmen vuoden pössyttely. Niinkuin sanoin jo, että siltä alkaa vain ummistaa silmiään eikä välttämättä nää pikkuhiljaa tapahtuvia muutoksia. Jotain kyllä on jo havaittavissa. Tälläistä meillä. Enkä ole ainut joka tästä varmasti "kärsii"
Faktojen valossa edes runsas kannabiksen käyttö EI vaikuta aivokapasiteettiin millään tavalla.
Älä missään nimessä usko noita 70-vuotta vanhoja propagandakoneita. Tietysti, jos on 24/7 pilvessä, on jokseenkin "lamaantunut".
Ongelmanne on siinä että miehesi vaan haluaa olla jatkuvasti pilvessä, mikä ei todellakaan ole hyvä juttu suhteenne kannalta. Yritä saada hänet ymmärtämään että vähemmän on enemmän. Jos polttaa joka päivä, sanot että et halua hänen tekevän niin, koska se ei ole kannattavaa. Mitään päihdettä (ylipäätään mitään asiaa) ei kannata liikaa/jatkuvasti käyttää tai on tuomittu ongelmiin. Yritä saada hänet ymmärtämään että voisi vallan hyvin poltella esim. vain viikonloppuisin, kuten monet tekevätkin. Näillä henkilöillä tuntuvat asiat sujuvan aina paljon paremmin.
Näytä hänelle vaikka tämä viestiketju, niin saattaa ymmärtää. - missäpäässävika
ddwadwads kirjoitti:
Faktojen valossa edes runsas kannabiksen käyttö EI vaikuta aivokapasiteettiin millään tavalla.
Älä missään nimessä usko noita 70-vuotta vanhoja propagandakoneita. Tietysti, jos on 24/7 pilvessä, on jokseenkin "lamaantunut".
Ongelmanne on siinä että miehesi vaan haluaa olla jatkuvasti pilvessä, mikä ei todellakaan ole hyvä juttu suhteenne kannalta. Yritä saada hänet ymmärtämään että vähemmän on enemmän. Jos polttaa joka päivä, sanot että et halua hänen tekevän niin, koska se ei ole kannattavaa. Mitään päihdettä (ylipäätään mitään asiaa) ei kannata liikaa/jatkuvasti käyttää tai on tuomittu ongelmiin. Yritä saada hänet ymmärtämään että voisi vallan hyvin poltella esim. vain viikonloppuisin, kuten monet tekevätkin. Näillä henkilöillä tuntuvat asiat sujuvan aina paljon paremmin.
Näytä hänelle vaikka tämä viestiketju, niin saattaa ymmärtää.Joo kyllähän kyseistä kasvia on tutkittu siitä lähtien kun se on löydetty. Sen vaikutuksia sun muuta. Kokoajan tulee uutta tietoa vanhan tilalle. Siinäkin on hyvät ja huonot puolensa, niinkuin kaikessa.Ja puhuttu on ja kyllä hän ymmärtää yskän, mutta siitä on vain yksinkertaisesti tullut niin iso osa elämää. Vaikeaa tämä on myös kun lähes kaikki kaverit tekee ihan samaa. Joko pitäisi vaihtaa kokonaan kaveripiiriä tai sitten pitäisi vaan olla niin vahva että viitsii olla se porukan kieltäytyjä. Viestiketjun näyttäminen voisi olla ihan hyvä idea. Näkisi hänkin muiden mielipiteitä kuin minun. Vaikka on asia otettu puheeksi myös hänen siskonsa kanssa ja muutaman muun kaveriporukan ulkopuolelta.
- eihajuakaan
ddwadwads kirjoitti:
Näytä hänelle vaikka tämä viestiketju, niin saattaa ymmärtää.En viitsinyt edes kurkata VS:n viestiä. Tiedän kumminkin etukäteen mitä se siellä horisee. Mutta tämä kommentti on erittäin hyvä kommentti.
Pysyvää jälkeä ei polttelu jätä. Jos on tukevassa pilvessä sen 24/7, niin tottakai sitä ollaan hitaalla. Siinä voi mennä jokunen vuosi kun oppii päivittäispolttelun kunnolla. Ja semmonen harjottelu pitää tehdä sinkkuna, ei parisuhteessa. Tukeva pilvi tulee myös kalliiks, sillä jos koko ajan hiisaa, niin ei siitä enää kunnon pilveen pääse ja se pieni heitto menee ohi vartissa.
Voi sitä pienempiäkin spliffejä polttaa, eikä joka päivä tarvii polttaa. Itse lopetin alle 20-vuoden polttelun, joista noin 10-vuotta päivittäispolttoa kuin seinään tuossa uutena vuotena. Ei vieroitusoireita, eikä psyykkeessä oikeen mitään muutosta. (Mitä nyt lisääntynyt alkoholinkulutus tekee kiukkuseks krapulassa.) Mutta itse en polttanut itseäni kovaan pilveen juuri koskaan sen päivittäispolttelun aikana. Enkä oikeestaan humalaan asti juonut itseäni. Jos oli viihteellä, niin pari kertaa kuussa saatoin polttaa isompia annoksia, mutta muuten pidin aika pieninä annokset. Olut taas ei meinannu maistuu.
Eli ellei se aloittajan puoliso ole hirveessä pilvessä päivittäin ja koko ajan, niin ei se häneen muuten vaikuta kun jos se aloittajaa häiritsee. Nimenomaan parisuhdeongelmalta tuo kuulostaa.
Koita puhuu sille puolisolles tuosta. ddwadwads kertokin miten puhua. Eli mä voin sanoo miten ei pidä puhua. Älä heti rupee tarkkailee ja saarnaa "no, nytki oot taas pilvessä" tai "emmä sulle nyt voi puhuu ku sä oot ihan sekasin". Mulla nimittäin on ollu muutama frendi joille ei vaa jaksanu enää pitää salassa sitä, että poltan ja oon vaa menny takapihalle spliffille. Pari semmosta frendii jotka on saanu tietää, että poltan on muuttunu todella ärsyttäviks. Hirvee valvominen että mitä polttaa. Ja ku käyn röökillä ni heti kommenttia, että "no, ootko taas ihan pössyissä?" Tietysti ilmottavat, että he näkee heti jos mä oon pilvessä (kumma ku ei ollu vuosiin huomannu ennen ku kerroin ja nyt luulevat röökiäkin spliffiksi) ja että mä oon lähiaikoina muuttunu tosi kovasti sen jälkee ku alotin polttelun. (Nii, tai sit "muutuin" sillä silmäyksellä ku ne sai tietää, että poltan - jonka ne tulkitsee siksi ajaksi kun alottelin... Kumma, että kukaan muu kun ei ollu huomannu mitään eroa...) Että puhu ihmeessä, mutta koita välttää noita perusärsyttävyyksiä. Semmoset vahtailut kun pistää vaan ärsyttämään. Ja se ei kanna hedelmää. - nickire
eihajuakaan kirjoitti:
En viitsinyt edes kurkata VS:n viestiä. Tiedän kumminkin etukäteen mitä se siellä horisee. Mutta tämä kommentti on erittäin hyvä kommentti.
Pysyvää jälkeä ei polttelu jätä. Jos on tukevassa pilvessä sen 24/7, niin tottakai sitä ollaan hitaalla. Siinä voi mennä jokunen vuosi kun oppii päivittäispolttelun kunnolla. Ja semmonen harjottelu pitää tehdä sinkkuna, ei parisuhteessa. Tukeva pilvi tulee myös kalliiks, sillä jos koko ajan hiisaa, niin ei siitä enää kunnon pilveen pääse ja se pieni heitto menee ohi vartissa.
Voi sitä pienempiäkin spliffejä polttaa, eikä joka päivä tarvii polttaa. Itse lopetin alle 20-vuoden polttelun, joista noin 10-vuotta päivittäispolttoa kuin seinään tuossa uutena vuotena. Ei vieroitusoireita, eikä psyykkeessä oikeen mitään muutosta. (Mitä nyt lisääntynyt alkoholinkulutus tekee kiukkuseks krapulassa.) Mutta itse en polttanut itseäni kovaan pilveen juuri koskaan sen päivittäispolttelun aikana. Enkä oikeestaan humalaan asti juonut itseäni. Jos oli viihteellä, niin pari kertaa kuussa saatoin polttaa isompia annoksia, mutta muuten pidin aika pieninä annokset. Olut taas ei meinannu maistuu.
Eli ellei se aloittajan puoliso ole hirveessä pilvessä päivittäin ja koko ajan, niin ei se häneen muuten vaikuta kun jos se aloittajaa häiritsee. Nimenomaan parisuhdeongelmalta tuo kuulostaa.
Koita puhuu sille puolisolles tuosta. ddwadwads kertokin miten puhua. Eli mä voin sanoo miten ei pidä puhua. Älä heti rupee tarkkailee ja saarnaa "no, nytki oot taas pilvessä" tai "emmä sulle nyt voi puhuu ku sä oot ihan sekasin". Mulla nimittäin on ollu muutama frendi joille ei vaa jaksanu enää pitää salassa sitä, että poltan ja oon vaa menny takapihalle spliffille. Pari semmosta frendii jotka on saanu tietää, että poltan on muuttunu todella ärsyttäviks. Hirvee valvominen että mitä polttaa. Ja ku käyn röökillä ni heti kommenttia, että "no, ootko taas ihan pössyissä?" Tietysti ilmottavat, että he näkee heti jos mä oon pilvessä (kumma ku ei ollu vuosiin huomannu ennen ku kerroin ja nyt luulevat röökiäkin spliffiksi) ja että mä oon lähiaikoina muuttunu tosi kovasti sen jälkee ku alotin polttelun. (Nii, tai sit "muutuin" sillä silmäyksellä ku ne sai tietää, että poltan - jonka ne tulkitsee siksi ajaksi kun alottelin... Kumma, että kukaan muu kun ei ollu huomannu mitään eroa...) Että puhu ihmeessä, mutta koita välttää noita perusärsyttävyyksiä. Semmoset vahtailut kun pistää vaan ärsyttämään. Ja se ei kanna hedelmää.""emmä sulle nyt voi puhuu ku sä oot ihan sekasin"
joo varmaan paljon isompaa virhettä vois tehdä, vaikka jotain sekavaa vähän tulisikin, niin kyllä sitä sitten "normalisoidutaankin jos ympäristö antaa siihen edellytykset.
tuo "Nii, tai sit "muutuin" sillä silmäyksellä ku ne sai tietää" on kanssa hassu ilmiö, tulee tosi pimeä olo moisesta kun otan vaikka mehulasin pöydältä niin katsotaan: että haa siinä se huumepäissään yrittää juoda mehua, kato hittoa ihan normaalisti joi, millokohan se sekoaa ja luulee osaavansa lentää.
ja muutoinkin semmoinen jatkuva kyräily ja pälyily.
lämmönen rotu tänne maanpäälle on nyt sitten kehittynyt. - missäpäässävika
eihajuakaan kirjoitti:
En viitsinyt edes kurkata VS:n viestiä. Tiedän kumminkin etukäteen mitä se siellä horisee. Mutta tämä kommentti on erittäin hyvä kommentti.
Koita puhuu sille puolisolles tuosta. ddwadwads kertokin miten puhua. Eli mä voin sanoo miten ei pidä puhua. Älä heti rupee tarkkailee ja saarnaa "no, nytki oot taas pilvessä" tai "emmä sulle nyt voi puhuu ku sä oot ihan sekasin". Mulla nimittäin on ollu muutama frendi joille ei vaa jaksanu enää pitää salassa sitä, että poltan ja oon vaa menny takapihalle spliffille. Pari semmosta frendii jotka on saanu tietää, että poltan on muuttunu todella ärsyttäviks. Hirvee valvominen että mitä polttaa. Ja ku käyn röökillä ni heti kommenttia, että "no, ootko taas ihan pössyissä?" Tietysti ilmottavat, että he näkee heti jos mä oon pilvessä (kumma ku ei ollu vuosiin huomannu ennen ku kerroin ja nyt luulevat röökiäkin spliffiksi) ja että mä oon lähiaikoina muuttunu tosi kovasti sen jälkee ku alotin polttelun. (Nii, tai sit "muutuin" sillä silmäyksellä ku ne sai tietää, että poltan - jonka ne tulkitsee siksi ajaksi kun alottelin... Kumma, että kukaan muu kun ei ollu huomannu mitään eroa...) Että puhu ihmeessä, mutta koita välttää noita perusärsyttävyyksiä. Semmoset vahtailut kun pistää vaan ärsyttämään. Ja se ei kanna hedelmää.No nämä virheet on jo tehty. Ja eihän se mitään auta..pahentaa vaan. Ne oli niitä alkuajan sekoiluja kun ei itsekkään tajunnut mistään mitään. No eiköhän tästä nyt selvitä. En jättäisi häntä pössyttelyn takia. Kyse on kuitenkin vain kannabiksesta eikä mistää heroiinista. Mutta juuri se kun parisuhteessa elellään niin löytyisi sellainen vaihtoehto joka tyydyttää molempia. :)
- hasa lailliseks=?
No nämä virheet on jo tehty. Ja eihän se mitään auta..pahentaa vaan. Ne oli niitä alkuajan sekoiluja kun ei itsekkään tajunnut mistään mitään. No eiköhän tästä nyt selvitä. En jättäisi häntä pössyttelyn takia. Kyse on kuitenkin vain kannabiksesta eikä mistää heroiinista. Mutta juuri se kun parisuhteessa elellään niin löytyisi sellainen vaihtoehto joka tyydyttää molempia. :)
hasakarkki?
- eihajuakaan
No nämä virheet on jo tehty. Ja eihän se mitään auta..pahentaa vaan. Ne oli niitä alkuajan sekoiluja kun ei itsekkään tajunnut mistään mitään. No eiköhän tästä nyt selvitä. En jättäisi häntä pössyttelyn takia. Kyse on kuitenkin vain kannabiksesta eikä mistää heroiinista. Mutta juuri se kun parisuhteessa elellään niin löytyisi sellainen vaihtoehto joka tyydyttää molempia. :)
Hyvä ajatusmalli, että tiedostat sen, että kyseessä ei tosiaan ole heroiiniin verrattava aine. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Tottakai se syö parisuhdetta jos toisen harrastus vie aivan liikaa aikaa parisuhteelta. Oli se harrastus sitten kannabisken polttaminen, junaratojen rakentelu autotallissa, tai vaikka suunnistus. Kun vaan löydätte yhteisen kompromissin, niin eiköhän se siitä.
Ja tuo ddwadwadsin vinkki, että näytä vaikka tätä viestiketjua hänelle oli ihan hyvä vinkki. Maltti on valttia, kohtuus kaikessa ja muita latteuksia. - nickre
"No nämä virheet on jo tehty"
no sitten hän jos noin olet toiminut rasittavasti ja järkeä raastavasti niin se kundi taitaa ihan oikeasti tykätä sinustä, ja muista ettei se polttelu muuta sinua yhtään epäarvostetummaksi, jollet itse niin rupea mielessäsi hokemaan. "sää et välitä minusta jos poltat pilveä"
kaverin monsteri tyttöystävä pakotti sen naimisiin melko samalla logiikalla: sää et ota minua vakavasti /rakasta /kunnioita jos et mene naimisiin. hissukka suostu. (kaamee ämmä ei se mitään että on ruma kuin piru, mutta se äärimmäisen vittumainen ja paskamainen luonne)
en kuitenkaa vertaa häntä sinuun. - abvohIGig
nickre kirjoitti:
"No nämä virheet on jo tehty"
no sitten hän jos noin olet toiminut rasittavasti ja järkeä raastavasti niin se kundi taitaa ihan oikeasti tykätä sinustä, ja muista ettei se polttelu muuta sinua yhtään epäarvostetummaksi, jollet itse niin rupea mielessäsi hokemaan. "sää et välitä minusta jos poltat pilveä"
kaverin monsteri tyttöystävä pakotti sen naimisiin melko samalla logiikalla: sää et ota minua vakavasti /rakasta /kunnioita jos et mene naimisiin. hissukka suostu. (kaamee ämmä ei se mitään että on ruma kuin piru, mutta se äärimmäisen vittumainen ja paskamainen luonne)
en kuitenkaa vertaa häntä sinuun.Toisen syyllistäminen on tyypillistä päihderiippuvaisille.
Et ole vittumainen ja paskamainen, jos epäilet, että miehesi kanssa on vaikea keskustella, kun hän on poltellut. Se on täysin aiheellinen epäily. Jos mies ei välitä tuntemuksistasi, eikä voi olla vuoksesi polttelematta, on täysi syy ajatella, ettei hän välitä sinusta. Tai välittää vain niin kauan, kun voi poltella riittävästi.
Näissä asioissa syyllistyy niin helposti ja tuntee itsensä aina huonoksi, nipoksi, etc.
Pidä puolesi. Luota omiin tuntemuksiisi. Äläkä syövytä itsetuntoasi syytöksillä. Sinun ei tarvitse olla "rento muija" oman hyvinvointisi kustannuksella. On hyvä, että suhtaudut itse kunnioittavasti mieheesi, mutta vaadi kunnioitusta myös itsellesi,mielipiteillesi ja tunteillesi.
- ---------
keksi lisää keksijäpelle
- ...........1........
Voisin tuoda teille näytille vanhat "rakkaat" ystäväni. Psyyke paloina ja vain JA vain ainoastaan kannabiksesta. Jokaisella mielialalääkitys? SATTUMAAKO? Jokainen ravaa päätohtorilla. Haluaisin etenkin nuorten ihmisten ymmärtävän haittavaikutukset, se on sitten sama teillä aikuisilla, jotka olette ja luultavasti osaatte tienne valita. Minua niin surettaa :( Kuinka koulunkäynti ja elämänarvostus alkaa laskemaan..
Toivon kovasti, että ihminen joka vetäisee bongista ekat hatsit, tietää mitä on tekemässä! Ei monikaan tiedä, koska kaverit ovat jo kertoneet : "PASKA PUHEITA, ETTÄ KANNABIS ON HUUME!" "SE EI OLE HUUME, VAAN ANTAA HASSUN; IHANAN OLON".
Toivon teille käyttäjille onnea elämässä, koska jossakin vaiheessa ne ajatuksen perkeleet tulevat teillekin päin kummittelemaan.
Te ette tiedä sitä vielä, mutta tulette sen kokemaan, jollette lopeta ajoissa.
Rakkaus on sokea ja kannabikseen voi rakastua.
Understand? - Sin0000
...........1........ kirjoitti:
Voisin tuoda teille näytille vanhat "rakkaat" ystäväni. Psyyke paloina ja vain JA vain ainoastaan kannabiksesta. Jokaisella mielialalääkitys? SATTUMAAKO? Jokainen ravaa päätohtorilla. Haluaisin etenkin nuorten ihmisten ymmärtävän haittavaikutukset, se on sitten sama teillä aikuisilla, jotka olette ja luultavasti osaatte tienne valita. Minua niin surettaa :( Kuinka koulunkäynti ja elämänarvostus alkaa laskemaan..
Toivon kovasti, että ihminen joka vetäisee bongista ekat hatsit, tietää mitä on tekemässä! Ei monikaan tiedä, koska kaverit ovat jo kertoneet : "PASKA PUHEITA, ETTÄ KANNABIS ON HUUME!" "SE EI OLE HUUME, VAAN ANTAA HASSUN; IHANAN OLON".
Toivon teille käyttäjille onnea elämässä, koska jossakin vaiheessa ne ajatuksen perkeleet tulevat teillekin päin kummittelemaan.
Understand?Ja kuka vitun idiootti laskee kannabiksen polton harrasteeksi? Onko oma harrastus sama? Tajuatko, että kuulostaa helvetin naurettavalta. "Harrasteeni on viinanjuonti ja kannabiksen poltto! Mitä sinä harrastat?". IDIOOTTI! HERÄTYS!
Ja aloittajalle, sinä et ole tehnyt mitään väärää. Äläkä ummista silmiäsi ongelmalta! Olin joskus puoli vuotta kimpassa pojan kanssa, joka poltteli. Kuuppa ihan jäässä, eikä edes hetkahtanut kun sanoin että nyt lopetan suhteen... Tiedättekö miksi, koska hän on löytänyt jo elämäänsä rakkauden : Kannabiksen.
Ja jos joku idiootti, asian kannattaja alkaa tähän jotakin sanomaan, niin minä tiedän itse mikä on päihdeongelma ja osaan myös nähdä sen sillä lailla kuin se oikeasti on.
Jos haluatte rakastella bongia, tehkää se hiljaa siihen asti, kunnes se on laillista (Mitä se ei tule olemaan, vitun pellet!). - Juupajoen juntti
Sin0000 kirjoitti:
Ja kuka vitun idiootti laskee kannabiksen polton harrasteeksi? Onko oma harrastus sama? Tajuatko, että kuulostaa helvetin naurettavalta. "Harrasteeni on viinanjuonti ja kannabiksen poltto! Mitä sinä harrastat?". IDIOOTTI! HERÄTYS!
Ja aloittajalle, sinä et ole tehnyt mitään väärää. Äläkä ummista silmiäsi ongelmalta! Olin joskus puoli vuotta kimpassa pojan kanssa, joka poltteli. Kuuppa ihan jäässä, eikä edes hetkahtanut kun sanoin että nyt lopetan suhteen... Tiedättekö miksi, koska hän on löytänyt jo elämäänsä rakkauden : Kannabiksen.
Ja jos joku idiootti, asian kannattaja alkaa tähän jotakin sanomaan, niin minä tiedän itse mikä on päihdeongelma ja osaan myös nähdä sen sillä lailla kuin se oikeasti on.
Jos haluatte rakastella bongia, tehkää se hiljaa siihen asti, kunnes se on laillista (Mitä se ei tule olemaan, vitun pellet!).Juu juu.
- valoaaa
...........1........ kirjoitti:
Understand?Ei sitä ymmärrä ennenkuin se omalle kohdalle sattuu. Jos sattuu. Alkoi se kaikki kannabiksesta tai ei ihmisiä kuollu erinäisiin syihin. Kannabikseen ei kukaan kuole, mutta puukkoon kyllä.
- Umpikuja?
Löysin viestisi kun yritin etsiä netistä apua siihen kun parisuhteessa mies polttaa pilveä. Olen yrittänyt hyväksyä asian, vaikka henkilökohtaisesti haluaisin elää huumevapaata elämää. Pilvenpoltto levisi ystäväpiirissäni kuin kulovalkea. Painin samojen asioiden kanssa kuin sinä ja en tiedä mitä tehdä. Mies salasi minulta asian n. puoli vuotta, koska tiesi asenteeni huumeita kohtaan, myöhemmin sanoi, ettei asia minulle kuulu. Luottamuspula on siis ollut melkoinen sen jälkeen. Koin, että minun on hyväksyttävä asia tai menetän mieheni. Nyt olen tajunnut, että vaikka rakastan miestäni yli kaiken ja olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta, on minullakin oikeus elää elämääni niin kuin halua.
Kokeilin jopa itse polttamista, koska halusin ymmärtää. Ei ollut minun juttu, eikä lisännyt ymmärtämistäni. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta olen kanssa se nalkuttava ja kyttäävä ämmä. Asioista ei siis saa puhua.
Minullekkin myytiin, että pilvenpoltto on ihan ok ja olen vaan nipo kun en pidä asiasta. Ei jää riippuvaiseksi ja ei ole pitkäaikaisvaikutuskia. Kyllä sillä vaan vaikutusta on halusivat sitä pilvenpolttajat tai eivät. Täälläkin luettavissa kauheita puolustuspuheita. Itselleen sitä kai yrittävät vakuutella, että kaikki on ok, vaikka ovat huumeriippuvaisia.
Nyt minunkin tulisi pitää salaisuuksia ja luultavasti en edes tiedä puoliakaan missä mennään.
Haluaisin meidän muodostavan perheen ja jossain vaiheessa hankkivan lapsia. Se on vaan vaikeaa näiden salaisuuksien keskellä ja oksettaakin ajatus, että mies polttaisi kun olen raskaana ja kun vauva syntyy.
Tiedän etten voi miestäni muuttaa ja meillä ongelma ei edes ole päivittäinen, mutta tarvitseeko minun hyväksyä asia joka sotii niin ajatusmaailmaani vastaan. Ammattinikin puolesta hyväksyminen on entistä vaikeampaa.
Ihana kuulla, että muillakin on sama ongelma ja yrittävät etsiä vastauksia.- hiyfveaöyw-
Minulta täysi ymmärrys ja sympatia teitä kohtaan, jotka painitte tämän ongelman kanssa. Surullista. Been there, done that.
Aluksi minäkin oikein vihastuin siitä kuinka väärinymmärretty ja tuomittu se ihana, luonnollinen ja terveellinen kasvi on.
No joo, eihän se yksi kaljakaan ketään tapa, mutta alkoholi on silti vaarallista. Mikä tahansa riippuvuus syö elämää ja johtaa pahaan.
Pilvi on vaarallista. Psyykkisesti vaarallista. Ja voimakasta riippuvuutta aiheuttavaa. Se voi tuhota mielenterveyden, ja näistä ongelmista monet kärsivät. - jokuvaa22
hiyfveaöyw- kirjoitti:
Minulta täysi ymmärrys ja sympatia teitä kohtaan, jotka painitte tämän ongelman kanssa. Surullista. Been there, done that.
Aluksi minäkin oikein vihastuin siitä kuinka väärinymmärretty ja tuomittu se ihana, luonnollinen ja terveellinen kasvi on.
No joo, eihän se yksi kaljakaan ketään tapa, mutta alkoholi on silti vaarallista. Mikä tahansa riippuvuus syö elämää ja johtaa pahaan.
Pilvi on vaarallista. Psyykkisesti vaarallista. Ja voimakasta riippuvuutta aiheuttavaa. Se voi tuhota mielenterveyden, ja näistä ongelmista monet kärsivät.Taidan tietää kirjoittajan, sanooko MSO mitään? :)
- missäpäässävika
Niin ikävää kun tämä onkin niin ei kyllä olla varmasti ainuita asian kanssa painivia ihmisiä. Itsellä tilanne ei kyllä ole parantunut juuri lainkaan. Poikaystäväni on alkanut saada myös jotain outoja harhaluuloja päähänsä minun pettäneen tätä yms. en ymmärrä mistä nämäkin jutut on lähtenyt kun en ole sellaiselle antanut minkäänlaista aihetta. Hän kyttää nykyään konettanikin ja sivuhistoriaa. Mun mielestä tämä ei ole enää normaalia. Nämä harhaluulot alkavat nimittäin silloin kun polttamiseta on "pitkä" aika ( yli 12 h). Ja niistä kun mainitsen niin minähän se syypää taas olen. Hullunkiiltosilmissä tullaan naaman eteen huutamaan niin että kuola valuu kuinka salaan häneltä varmasti jotain. Jos minulta kysytään ei hyvältä näytä. Ja kaiken vaan joutuu kestämään...tai tulee siitäkin paskaa niskaan.
- mutta valitettavaa
Niin ikävää kun tämä onkin niin ei kyllä olla varmasti ainuita asian kanssa painivia ihmisiä. Itsellä tilanne ei kyllä ole parantunut juuri lainkaan. Poikaystäväni on alkanut saada myös jotain outoja harhaluuloja päähänsä minun pettäneen tätä yms. en ymmärrä mistä nämäkin jutut on lähtenyt kun en ole sellaiselle antanut minkäänlaista aihetta. Hän kyttää nykyään konettanikin ja sivuhistoriaa. Mun mielestä tämä ei ole enää normaalia. Nämä harhaluulot alkavat nimittäin silloin kun polttamiseta on "pitkä" aika ( yli 12 h). Ja niistä kun mainitsen niin minähän se syypää taas olen. Hullunkiiltosilmissä tullaan naaman eteen huutamaan niin että kuola valuu kuinka salaan häneltä varmasti jotain. Jos minulta kysytään ei hyvältä näytä. Ja kaiken vaan joutuu kestämään...tai tulee siitäkin paskaa niskaan.
Eli kyseessä on mustasukkaisuus. Kannabista ei sen syntymiseen tarvita, ihmiset (kuten äitini ja isäni) osaavat olla vainoharhaisia ihmissuhteissa ihan muutenkin.
- kun viha&suru kohtaa
Olen yrittänyt löytää netistä kohtalotovereita pilvenpolttajan "puolisoista". Mieheni viihdekäyttää kannabista n. kerran viikossa. Itse olen lähes täysin päihteetön, nuoruudessani toki olen ollut kova juhlimaan ja olen myös itse kokeillu kannabista, mutta en löytänyt siitä kokemuksesta yhtään positiivista puolta. Joka tapauksessa, satunnainen pilvenpolttaminen ei ole niin "pahaa", mutta se millaiseksi mieheni muuttuu minua ja parisuhdettamme kohtaan polttaessaan, on aivan pöyristyttävää.
En ymmärrä ylipäänsä miksi täytyy saada pää sekaisin yhtään mistään, tupakasta, viinasta, huumeista. Itse nautin päihteettömästä elämästä ja toivon myös mieheltäni terveitä arvoja. Näin ei siis kuitenkaan ole. Olen yrittänyt tuota "minä tai kannabis" -uhkausta, vastaus oli, että "aika paha". Minun takiani hän ei ikinä tule lopettamaan pilvenpolttoa.
Polttamisen aikaan hänestä tulee ihan holtiton. Lupaukset rikotaan, muututaan välinpitämättömäksi, kaikki unohtuu, minä ja parisuhde, tuolloin on vain hän ja pilvi, oma hauskanpitonsa. Saan osakseni vittuilua, valehtelua, vastuunpakoilua, ilkeilyä ja välinpitämättömyyttä minua, parisuhdetta tai yhteistä elämää ja tulevaisuutta kohtaan. Suoraan sanottuna vihaan miestäni tuossa tilassa!
Valitan asiasta, ja hän näkee syynä vain ja ainoastaan sen, että minä en osaa suhtautua pilveen rennosti! Välillä kun polttaminen on vähäisempää ja harvemmin tapahtuvaa näitä persoonan muuttumisia ei tapahdu, enkä tuolloin valita polttamisesta, vaikka en siitä tykkää silloinkaan. Kun pysyy kohtuus niin asia ok. Kun menee överiksi vituttaa ja saatanasti. Ostettiin juuri ensimmäinen oma yhteinen asunto ja nyt joudun miettimään mitä asunnon ja lainan kanssa tehdä!!! :( :( Tällaista elämää en jaksa enää. Kesää kohti tahti kiihtyy ja tiedän että joudun kohtaamaan tätä vittuimaista käytöstä taas enemmän kuin talvella. En jaksa. Tänään aamulla mieheni ei päässyt töihin kun tuli yöllä niin sekaisin kotiin, että jäi sammuneena sohvalle makaamaan. Ensin ajattelin pakottavani hänet lähtemään töihin vaikka kuinka väsyttäisi, mutta totesin, että itsepä kantaa vastuun tekemisistään myös työpaikalleen. Vaikka asuntolainan hoitaminen on yhteinen vastuu, ja näin ollen todella vittumaista. Blaah! :( kun viha&suru kohtaa kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää netistä kohtalotovereita pilvenpolttajan "puolisoista". Mieheni viihdekäyttää kannabista n. kerran viikossa. Itse olen lähes täysin päihteetön, nuoruudessani toki olen ollut kova juhlimaan ja olen myös itse kokeillu kannabista, mutta en löytänyt siitä kokemuksesta yhtään positiivista puolta. Joka tapauksessa, satunnainen pilvenpolttaminen ei ole niin "pahaa", mutta se millaiseksi mieheni muuttuu minua ja parisuhdettamme kohtaan polttaessaan, on aivan pöyristyttävää.
En ymmärrä ylipäänsä miksi täytyy saada pää sekaisin yhtään mistään, tupakasta, viinasta, huumeista. Itse nautin päihteettömästä elämästä ja toivon myös mieheltäni terveitä arvoja. Näin ei siis kuitenkaan ole. Olen yrittänyt tuota "minä tai kannabis" -uhkausta, vastaus oli, että "aika paha". Minun takiani hän ei ikinä tule lopettamaan pilvenpolttoa.
Polttamisen aikaan hänestä tulee ihan holtiton. Lupaukset rikotaan, muututaan välinpitämättömäksi, kaikki unohtuu, minä ja parisuhde, tuolloin on vain hän ja pilvi, oma hauskanpitonsa. Saan osakseni vittuilua, valehtelua, vastuunpakoilua, ilkeilyä ja välinpitämättömyyttä minua, parisuhdetta tai yhteistä elämää ja tulevaisuutta kohtaan. Suoraan sanottuna vihaan miestäni tuossa tilassa!
Valitan asiasta, ja hän näkee syynä vain ja ainoastaan sen, että minä en osaa suhtautua pilveen rennosti! Välillä kun polttaminen on vähäisempää ja harvemmin tapahtuvaa näitä persoonan muuttumisia ei tapahdu, enkä tuolloin valita polttamisesta, vaikka en siitä tykkää silloinkaan. Kun pysyy kohtuus niin asia ok. Kun menee överiksi vituttaa ja saatanasti. Ostettiin juuri ensimmäinen oma yhteinen asunto ja nyt joudun miettimään mitä asunnon ja lainan kanssa tehdä!!! :( :( Tällaista elämää en jaksa enää. Kesää kohti tahti kiihtyy ja tiedän että joudun kohtaamaan tätä vittuimaista käytöstä taas enemmän kuin talvella. En jaksa. Tänään aamulla mieheni ei päässyt töihin kun tuli yöllä niin sekaisin kotiin, että jäi sammuneena sohvalle makaamaan. Ensin ajattelin pakottavani hänet lähtemään töihin vaikka kuinka väsyttäisi, mutta totesin, että itsepä kantaa vastuun tekemisistään myös työpaikalleen. Vaikka asuntolainan hoitaminen on yhteinen vastuu, ja näin ollen todella vittumaista. Blaah! :(On hienoa että uskalsit "avautua" sekin jo helpottaa, mutta täytyy heti aluksi varoittaa sinua.
Tämä palsta on kannabikseen rakastuneiden valloittama noin 98 %:sti. Joten on todennäköistä, että tulet saamaan "vittuilua" myös täältä, saman kaltaista kuin mieheltäsikin.
Mutta kun saat edeltäkäsin siitä varoituksen, niin sillpoin osaat paremmin niihin shtautua. He yksinkertaisesti miehesi kaltaisesti ovat sairastuneet kannabiksen aiheuttamaan mielenterveyshäiriöön.
Tämä palsta ei ole paras mahdollinen "avautumispalsta". mutta oli kuitenkin kiva, että oit rohkea ja tulit.
Päänsä pensaaseen paneminen ei auta, vaan taistelu terveemmän elämän puolesta...eli se, minkä olet jo aloittanut.
Voimia sinulle.
- Tositosifiksumies
Älä vain anna sen pössytellä lisää paskaa!
Potki sitä munille ja pasko sen päälle! Sitte kuse sen naamalle ja tunge vesipiippu sen perseeseen. Sitten telje se paappiin ja pasko aina välillä sen päälle. Sitten kun se on ihan paskassa ja kusessa kysy siltä "Voitko lopettaa pössyttelyn?" Jos se sanoo ei niin tunge kurkku sen perseeseen ja pasko taas sen päälle! Tunge paskaa sen suuhun ja perseeseen. Jos se sanoo taas ei niin tunge paskaa sen kyrvänkoloon. Jos vielä sanoo ei niin pasko sen päälle ja tapa se! - Just just
Kun lähdin lukee sun juttua tuntui yhtäkkiä kovin tutulta... Ollaan nyt seukattu vuoden ajan ja poikakaveri poltellu koko ajan, ensin poltteli joka päivä aina kun mahdollista, nyt hieman tietääkseni vähentynyt..Varma en voi olla koska polttovehkeet kulkee töissäkin mukana :( Tuntuu et se vedättää mua ton polttelun suhteen 10-0. Seksi ei kiinnosta,ei kyllä paljon mikään muukaan,sohva ja tv lähinnä..ja jääkaappi. kun yritän keskustella asiasta järkevästi hän heittää tän kannabisajattelun päälle ja sanoo ettei hän näe asiassa minkäännäköistä ongelmaa.. Itellä niin helvetin paha olo kun kattoo toista joka flegmaattisena istuu ja tuijottaa illat telkkariruutua. Sit kun tiedän et se on oikeesti joutunu olee ilman muutaman päivän valittelee pahaa oloaan, hiki pukkaa päälle,öisin ei saa kunnolla nukuttua,kädet vapisee yms.. Ja hänen sanojensa mukaan ei oo viekkareit..hmmm.. miettiny täs et olis paljon helpompi jos tietäsin varmasti et käyttääks se myös töissä. Kieltää kyllä mut vähän pelottaa,kun hänelläkin työmaa on sellainen et voi käydä pahastikin jos ei oo tarkkaavainen. Toisaalta tekis mieli ottaa työnantajaan yhteyttä ja kertoa et huumetestit vois olla siellä paikallaan..kun niitä käyttäjiä on siellä useampia :(
- Helmut Koheli
Ei tämä keksimäsi juttu ole yhtään sen parempi kuin tuo aiempikaan teksti, jolla tämän ketjun joskus aloitit. Samanlaista stereotypioista koottua soopaa edelleen. Ja vaikka et olisi ketjua aloittanutkaan, niin silti tekstisi on sitä.
- Just just
Helmut Koheli kirjoitti:
Ei tämä keksimäsi juttu ole yhtään sen parempi kuin tuo aiempikaan teksti, jolla tämän ketjun joskus aloitit. Samanlaista stereotypioista koottua soopaa edelleen. Ja vaikka et olisi ketjua aloittanutkaan, niin silti tekstisi on sitä.
Sori et pilasin sun päivän..juttu ei oo kylläkään keksitty,vaan ihan kertoo mun jokapäiväisestä elämästäni..ja näissä nettikeskusteluissa on se hyvä puoli et niitähän ei oo pakko lukea,saati kommata jos asia tuntuu mielestäsi olevan soopaa..On paljon muita palstoja joissa voi esittää mielipiteitään itseään kiinnostavista aiheista. halusin jutullani lähinnä kertoa muille tovereille,etteivät he ole asian kanssa yksin :) Joskus vaan helpottaa kun laittaa sanoja "ylös" eikä haudo niitä omassa nupissaan. Ja viimekädessä tiedän itse tekeväni omat päätökseni(en ainakaan toistaiseksi ole holhouksen alainen), elikkä lähinnä tsemppiä muille..tehkää päätökset sydämen äänen mukaan ;)
- frhjgtjykjyky
Just just kirjoitti:
Sori et pilasin sun päivän..juttu ei oo kylläkään keksitty,vaan ihan kertoo mun jokapäiväisestä elämästäni..ja näissä nettikeskusteluissa on se hyvä puoli et niitähän ei oo pakko lukea,saati kommata jos asia tuntuu mielestäsi olevan soopaa..On paljon muita palstoja joissa voi esittää mielipiteitään itseään kiinnostavista aiheista. halusin jutullani lähinnä kertoa muille tovereille,etteivät he ole asian kanssa yksin :) Joskus vaan helpottaa kun laittaa sanoja "ylös" eikä haudo niitä omassa nupissaan. Ja viimekädessä tiedän itse tekeväni omat päätökseni(en ainakaan toistaiseksi ole holhouksen alainen), elikkä lähinnä tsemppiä muille..tehkää päätökset sydämen äänen mukaan ;)
aina kun lukee näitä palstan viestejä törmää siihen kuinka kaikki jutut ovat muka keksittyjä jne -.-
Miettikää jos jutut ovatkin totta!! ei varmaan tunnu kivalta niiden kirjottajasta
- silmänsä ummistanut
Menetin juuri poikaystäväni ja samalla vanhan parhaan ystäväni kannabikselle. Tilapäinen kaukosuhde muuttui minun kannaltani helvetiksi kun mies alkoi poltella 24/7 stressin takia ja polttelusta tuli tärkein asia elämässä. En itsekään ole täydellinen ja ehkä kaikki ei ole kannabiksen syytä, mutta on järkyttävää nähdä, miten kannabis on vienyt mukanaan ja muuttanut ihmisestä välinpitämättömän ja saamattoman. Henkilöllä on aika rankka historia ja varmasti ilman poltteluakin jonkinlaisia ongelmia, mutta polttelu on ollut viimeinen niitti kaikelle ja tehnyt hänestä ihmisen, jonka kanssa on mahdoton olla onnellinen. Satuttaa nähdä ihmisen muuttuvan tuolla tavalla. Ajattelin aina jotenki auttavani häntä, kunnes ymmärsin että se ei ole nuoren naisen taakka kannettavaksi. Tilanne sai minut tuntemaan itseni nalkuttajaksi ja tiukkapipoksi, kunnes tajusin hänellä tässä olevan ongelmia, niistä etupäässä pitkäaikainen, voimakas kannabisriippuvuus.
- auttaja nro.1
Se on harmi. Joillekin käy niin. Kannattaa silti muistaa se, että polttelu ei ole ongelmien syinä, vaan ainoastaan asia jolla lievitetään/paetaan oikeita, syvällä olevia ongelmia/ongelmaa. Toivottavasti poikaystäväsi näkee jossain vaiheessa asiasta valon - ja ymmärtää, että nykyinen tie vie pelkästään alaspäin. 24/7 polttelu on ongelma, jota ei kannata harrastaa ja kielii selvästi syvemmistä ongelmista.
- Anonyymi
Moro! Vähä myöhäs täällä, mut infona jollekki joka lukee jälkikäteen tätä ketjua :). Ihan vaa niille ihmisille, jotka miettii, että mitä haittaa siitä polttelusta on. Itselläni on siis poikaystävä, joka on selkeästi riippuvainen (menossa päihdeklinikalle katsotaan..). Onhan se nyt paskaa, kun toinen ihminen on pöllyissä ja kuutamolla koko ajan. Lagaa vaan ja hihittelee omassa maailmassaan. Se myös kuinka kannabis on se tärkein asia elämässä on iso rasite suhteelle. Toiselta voi mennä toimintakyky ja on aivan hermona, jos ei keksi myyjää tai rahaa, stressaa sitten sitä asiaa päivät pitkät. Minä saan yksin maksaa ruokamme yms. koska toisella ei ole rahaa kun kaikki on mennyt tähän ”iloiseen huumeseen”. Joskus täytyi lomareissultakin lähteä aikaisemmin ajamaan kohti kotia, kun tuli myyjältä info, et ois hyvää kamaa tarjolla. Monesti esimerkiksi sitä sanonut, että minun autollani ei mennä hakemaan kamaa, mutta niin vaan kitkuis sitte ei paljoo kiellot kiinnosta.
Niin kuin edellä on mainittukin; jos ihmisen mielestä elämä ei ole tarpeeksi hauskaa selvinpäin, todennäköisesti syvemmällä on se ongelma. Tämä ongelma ei korjaannu sillä polttelulla ja se tulee sitten aiheuttamaan niitä ”oikeita ongelmia”. Kuten meillä esim puolison heikko itsetunto ja tästä tuleva hyväksynnän ja ihailun haku on johtanut hieman kyseenalaisiin tilanteisiin. On myös todettu, että addikti ei ikinä kasva henkisesti, sitä ikää pidemmälle, kuin missä on jäänyt koukkuun.
Melkein mistä vaan voi olla riippuvainen vähintäänkin henkisellä tasolla ja se ei ole hyväksi kenellekkään. Addikteilla ei ole elämän arvot kunnossa ja he eivät osaa katsoa elämää muuta kuin sen koukuttavan asian kautta. Monen addiktion takana piilee ihana ihminen, mutta addiktio tekee ihmisen sokeaksi oikeille asioille sekä itsekkääksi. - Anonyymi
Moi. Mä 55v mies oon poltellut 13v asti mutta en päivittäin. Oon hippi. Eikä sitä pidä joka päivä polttaa muuten menee maku siitä. Koita sanoo ukolles että polttelee 2-3 kertaa viikossa, sillon saa nauttia cannabiksesta niinku pitää nauttia että siitä ei tuu jokapäiväinen tapa. Jos haluut puhua polttamisesta niin voit soittaa mulle, mä tiedän miten poltetaan ja nautitaan siitä. 0465356387!!!
- Anonyymi
Marihuana Anonymous (MA) Suomi
https://www.facebook.com/MAfinland
Marihuana Anonymous - MA - on yhteisö, jossa osallistujat jakavat kokemuksensa, voimansa ja toivonsa toistensa kanssa, ratkaistaksemme yhteisen ongelmamme ja auttaaksemme toisiamme toipumaan marihuanariippuvuudesta.
Ainoa ehto jäsenyydelle on halu lopettaa marihuanan käyttö. Liittymis- tai jäsenmaksuja ei ole. Olemme omavaraisia omalla panoksellamme. MA ei ole sidoksissa mihinkään uskonnolliseen tai maalliseen instituutioon tai organisaatioon, eikä sillä ole mielipidettä mistään ulkopuolisista kiistoista tai syistä. Ensisijainen tarkoituksemme on pysyä vapaana marihuanasta ja auttaa vielä kärsivää marihuana-addiktia saavuttamaan löytämämme vapaus. Tämä toteutuu harjoittamalla ehdotettua kahtatoista askelta, sekä toimimalla ryhmänä kahdentoista perinteen ohjaamana.
MA käyttää AA:n perustamaa 12 askeleen ohjelmaa, koska on todistettu, että kyseinen ohjelma toimii, jos me toimimme.
Kokoukset keskiviikkoisin zoomissa, klo 18.30
kts. lisätiedot: https://marijuana-anonymous.org/find-a-meeting/?id=110243
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849