Subaru Outback 2.0TD harkinnassa

Kyllästynytongelmiin

Nykyisen koslani ongelmiin kyllästyneenä harkinnassa siis Outback Diesel vuosimallia 2010. Koeajoon ei kyseistä autoa ole kohtuu ajalla näimmä mahdollista saada mutta Legacy Dieselin pääsin ajamaan ja ihan hyvältä vaikutti.

Nyt haluaisinkin kuulla kokemuksia vuoden 2010 mallista kaikesta mahdollisesta niin negatiivisistä kuin positiivisistä kokemusksista. Itse olen saanut Subaruista sen mielikuvan että autot on luotettavia. Tietysti näitäkin palstoja lukeneena silmiin pisti viestiketjut joissa keskusteltiin edellisen Diesel-mallin kytkimien kestävyydestä.

Kaikki kokemukset ovat erittäin tervetulleita.

31

16975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tdiatro

      Mulla on Legacy 2010 Diesel eikä ole mitään negatiivistä sanottavaa aivan loistava auto!!!
      Aikaisempi auto oli 2009 Forester Diesel josta en tykännyt. (vaimo tykkäs)
      Jos vikaa haluaa hakee niin automaatin puute on sellainen.
      Sen verran hyvä auto että vaimo ei suostu Audilla (A6 TDI Automaatti Quattro 2009) ajaan vaan haluaa aina lähteä Subarulla.
      Audi vaihtuu seuraavaksi kans Subaruun.

      Suosittelen koko sydämmestäni loistava auto

      • Tditro

        Eli Audimme on 2008


      • Kyllästynytongelmiin
        Tditro kirjoitti:

        Eli Audimme on 2008

        Olisihan se automaatti kyllä ihan mukava olla, mutta se ole mitenkään kuitenkaan pakollinen varuste.

        Oli se Legacy kyllä hyvä ajettava kun itsekin sen koeajoin.

        Kiitoksia kokemuksista!


    • paljo parempia löyty

      Ota joku muu automerkki. Ko. koslan jälleenmyyntiarvo on kaikkein surkeimpien joukossa. Jotkut autoliikkeet ei ota noita vaihdossa ollenkaan. Monella muulla automerkillä on nykyisin paljon parempi neliveto. Ko. autossa hajoaa neliveto jarrudynamometrillä, samoin jos ajat autolla jossa renkaiden pyörimissäde heittää millin tuhannesosankin. Ko. dieselissä ei ole alavääntöä, siinä suhteessa surkeimpia dieseleitä mitä on koskaan valmistettu. Jos joudut ko. koslalla vetämään jotakin on kytkimen käry taattu. Se käryää jo vaikka vaan peruttaisit ko. autoa ylämäkeen. Auto on myös susiruma ja sisustus on yhtä surkean muovinen ja mauton kuin Subarussa aina.

      • sube

        Helpottiko oloasi ko provo, jollei niin mene ammattiauttajan luo


      • ib

        Meillä on ollut Legacy 90-luvun alusta eikä ole kertaakaan neliveto hajonnut vaikka tietämättömät katsastusmiehet ovat käyttäneet jarrudynamometriä. En tiedä sitten olemmeko olleet onnekkaita vai onko tuo vain myytti ettei kestä.

        Ja tuossa uudessa Legacy dieselissä männät ja common rail systeemi on uudistettu. Ainakaan koeajamani yksilössä ei tuntunut alaväännön puutetta.


      • Kyllästynytongelmiin

        No ei tuo jälleenmyytiarvo ihan surkea näytä kuitenkaan olevan kun näyttäisi ainakin omaa Saksalaista paremmin hinnan pitävän. Käsittääkseni Subaru ei ole ainoa joka voi hajota jarrudynamometrillä, vaan käytännössä kaikki joissa on kekitasauspyörästön lukko. Korjaa toki jos olen väärässä. Nykyiseen autooni verrattuna alavääntö oli tosiaan heikohko, mutta sama homma näytti olevan mm. Audi A4 TDI:ssä ja Toyota Auriksessa niin taitaa olla Dieselin ominaisuus tuo hieman heikohko alavääntö? Noista kytkimistä kyllä tuolta toisesta ketjusta lueskelinkin, mutta siellä oli myös muutamat käyneet testaamassa tämän uuden malllin kytkintä eikä kovemmassakaan testissä olleet saaneet käryä aikaan niin jospa se olisi saatu tähän versioon korjattua...


      • Legacy harkinnassa
        Kyllästynytongelmiin kirjoitti:

        No ei tuo jälleenmyytiarvo ihan surkea näytä kuitenkaan olevan kun näyttäisi ainakin omaa Saksalaista paremmin hinnan pitävän. Käsittääkseni Subaru ei ole ainoa joka voi hajota jarrudynamometrillä, vaan käytännössä kaikki joissa on kekitasauspyörästön lukko. Korjaa toki jos olen väärässä. Nykyiseen autooni verrattuna alavääntö oli tosiaan heikohko, mutta sama homma näytti olevan mm. Audi A4 TDI:ssä ja Toyota Auriksessa niin taitaa olla Dieselin ominaisuus tuo hieman heikohko alavääntö? Noista kytkimistä kyllä tuolta toisesta ketjusta lueskelinkin, mutta siellä oli myös muutamat käyneet testaamassa tämän uuden malllin kytkintä eikä kovemmassakaan testissä olleet saaneet käryä aikaan niin jospa se olisi saatu tähän versioon korjattua...

        Harkinnassa on Legacy Diesel 2010. Minkälaisia kokemuksia on kyseisen auton lämmityslaitteesta? Tuleeko tarpeeksi lämpöä kovilla pakkasilla vai onko auto kylmä?


      • 5+10
        Legacy harkinnassa kirjoitti:

        Harkinnassa on Legacy Diesel 2010. Minkälaisia kokemuksia on kyseisen auton lämmityslaitteesta? Tuleeko tarpeeksi lämpöä kovilla pakkasilla vai onko auto kylmä?

        TL 2/2010 kestotestin väliraportissa moititaan hidasta lämpiämistä. "Webasto" lienee sijoituksen arvoinen.


      • XT07

        Soikeaksi kuluvat männät unohtui tuosta loistavasta ja asiantuntevasta listasta :)


      • Kyllästynytongelmiin
        XT07 kirjoitti:

        Soikeaksi kuluvat männät unohtui tuosta loistavasta ja asiantuntevasta listasta :)

        Onko tämä omakohtainen kokemus? Entä mikä malli ja minkä ikäinen?


      • puhutaan totta

        Jälleenmyyntiarvoon en ota kantaa kun auto ostetaan usein vuosiksi ja käyttöävarten eikä myyntiä varten.

        Mutta tuohon monella muulla on parempi neliveto niin siinä löit nenäsi nyrkkiin! paras neliveto on kun se toimii kokajan mekaanisesti kuten subarulla on ja siihen piste.

        Jarrudynolle ei tartte ajaa jos ei ole apurullia toiselle akselille tai 4 reikäistä dynoa valmiina. Eipä tuo ole hajonnut vaan lähtenyt inssin käsistä pois rullilta jolloin inssi "ai tämä onkin oikea neliveto"

        Kumma miten on alavääntöä meikäläisen dieselissä muta eipä ollut ekassa koeajetussa ns eka sukupolven dieselissä nyt on meinaan uusi diesel jossa on sitä vääntöä.

        Kytkimet on saatu palamaan kun on osamaton kuski ja otetaan sitä tehoa ulos niin se vaan on palaa ne ja aika helpolla .

        Auto on hyvän näköinen ulkoa ja sisältä.

        Onhan niitä muitakin hyviä autoja muttajos haluaa nelivedon eikä elktroniikka lelua niin vähiin jää valinnanvara , näin se vaan on.


      • Kyllästynytongelmiin
        puhutaan totta kirjoitti:

        Jälleenmyyntiarvoon en ota kantaa kun auto ostetaan usein vuosiksi ja käyttöävarten eikä myyntiä varten.

        Mutta tuohon monella muulla on parempi neliveto niin siinä löit nenäsi nyrkkiin! paras neliveto on kun se toimii kokajan mekaanisesti kuten subarulla on ja siihen piste.

        Jarrudynolle ei tartte ajaa jos ei ole apurullia toiselle akselille tai 4 reikäistä dynoa valmiina. Eipä tuo ole hajonnut vaan lähtenyt inssin käsistä pois rullilta jolloin inssi "ai tämä onkin oikea neliveto"

        Kumma miten on alavääntöä meikäläisen dieselissä muta eipä ollut ekassa koeajetussa ns eka sukupolven dieselissä nyt on meinaan uusi diesel jossa on sitä vääntöä.

        Kytkimet on saatu palamaan kun on osamaton kuski ja otetaan sitä tehoa ulos niin se vaan on palaa ne ja aika helpolla .

        Auto on hyvän näköinen ulkoa ja sisältä.

        Onhan niitä muitakin hyviä autoja muttajos haluaa nelivedon eikä elktroniikka lelua niin vähiin jää valinnanvara , näin se vaan on.

        Edelleenkin kaipailisin hieman enemmän kokemuksia tästä uudesta Outbackistä.

        Provosointiin vastaaminen samalla mitalla on kyllä kivaa mutta se ei ikävä kyllä anna sitä infoa mitä minä kaipailen.

        Eli mikäli mahdollista niin laittaisitteko sekä negatiivisiä että positiivisiä kokemuksia uudesta Outbackistä.

        Kiitoksia


      • subuopus
        Kyllästynytongelmiin kirjoitti:

        Edelleenkin kaipailisin hieman enemmän kokemuksia tästä uudesta Outbackistä.

        Provosointiin vastaaminen samalla mitalla on kyllä kivaa mutta se ei ikävä kyllä anna sitä infoa mitä minä kaipailen.

        Eli mikäli mahdollista niin laittaisitteko sekä negatiivisiä että positiivisiä kokemuksia uudesta Outbackistä.

        Kiitoksia

        Käy katsomassa tuolla subaruclubin sivuilla kommentteja, eiköhän niistä jotain tietoa saa.
        Näillä suomi24 sivuilla ei juuri kellään subarua ole.

        http://www.subaruclubfinland.net/bbs/viewtopic.php?t=24835&start=250


      • 3XSubaru
        Kyllästynytongelmiin kirjoitti:

        Edelleenkin kaipailisin hieman enemmän kokemuksia tästä uudesta Outbackistä.

        Provosointiin vastaaminen samalla mitalla on kyllä kivaa mutta se ei ikävä kyllä anna sitä infoa mitä minä kaipailen.

        Eli mikäli mahdollista niin laittaisitteko sekä negatiivisiä että positiivisiä kokemuksia uudesta Outbackistä.

        Kiitoksia

        hyvät penkit pitkällä matkalla
        todella hyvät ja käytännölliset tilat edessä, takana ja kontissa
        toimiva kabiini ergonomialtaan
        hyvät valot
        sopivan miellyttävä alusta. Aika pehmeä, mutta ei mikään kallistelija tai tunnoton kuten vaikka Avensis.
        varusteet. Ei tarvi paljoa ruksia liikkeessä vaan hinta on se mikä mainoksissa sanotaan. Toki 750€ koukku!
        näkyvyys on parempi kuin missään kilpailijassa tänään. Myös peilit on reilut ja hyvät.
        boxer diesel jättää kilpailijoiden narisijat häpeään. hiljainen auto kertakaikkiaan.

        - lämpiäminen. Suosittelen webastoa. Itse olen jo varannut asennuksen hiihtoloman jälkeen...
        - penkinlämmittimet lämpiää aika kapeasti keskeltä penkkiä
        - radio/soitin
        - ilmastointiautomatiikka on automaatilla turhan innokas puhaltelija
        - jotkut sisämateriaalit on halvan oloisia
        - ohjaus ei enää NIIN tarkka
        - vaihteisto ei ole yhtä tarkka kuin edellisessä

        Edelliseen malliin on tullut sekä parannuksia että huononnuksia. Kokonaisuus ehdottomasti plussalla jos tiloja arvostaa. Olen ajanut nyt uudella n.6000km eikä osaa olla muuta kuin tyytyväinen. Sain mitä odotin Subarulta saavani. Ja vähän enemmän. Kulutus on ajotietokoneen mukaan pyörinyt 6-6.4 litraa lukemissa. Tankatessa laskeskelin että siihen saa lisätä sen puoli litraa niin ollaan todellisuudessa. Ei paha tämän kokoiselle nelivedolle.

        Meillä oli (muka) vaihtoehtona Audi A4 TDi Quattro. Mutta eipä siitä puhuttu koeajojen jälkeen enää mitään :D


      • Tdiatro
        5+10 kirjoitti:

        TL 2/2010 kestotestin väliraportissa moititaan hidasta lämpiämistä. "Webasto" lienee sijoituksen arvoinen.

        Sedani ei mitään ongelmia lämpiämisen kanssa en tiedä sit miten farkku kun lasi ja ilmatila isompi


      • Kyllästynytongelmiin

      • Kyllästynytongelmiin
        3XSubaru kirjoitti:

        hyvät penkit pitkällä matkalla
        todella hyvät ja käytännölliset tilat edessä, takana ja kontissa
        toimiva kabiini ergonomialtaan
        hyvät valot
        sopivan miellyttävä alusta. Aika pehmeä, mutta ei mikään kallistelija tai tunnoton kuten vaikka Avensis.
        varusteet. Ei tarvi paljoa ruksia liikkeessä vaan hinta on se mikä mainoksissa sanotaan. Toki 750€ koukku!
        näkyvyys on parempi kuin missään kilpailijassa tänään. Myös peilit on reilut ja hyvät.
        boxer diesel jättää kilpailijoiden narisijat häpeään. hiljainen auto kertakaikkiaan.

        - lämpiäminen. Suosittelen webastoa. Itse olen jo varannut asennuksen hiihtoloman jälkeen...
        - penkinlämmittimet lämpiää aika kapeasti keskeltä penkkiä
        - radio/soitin
        - ilmastointiautomatiikka on automaatilla turhan innokas puhaltelija
        - jotkut sisämateriaalit on halvan oloisia
        - ohjaus ei enää NIIN tarkka
        - vaihteisto ei ole yhtä tarkka kuin edellisessä

        Edelliseen malliin on tullut sekä parannuksia että huononnuksia. Kokonaisuus ehdottomasti plussalla jos tiloja arvostaa. Olen ajanut nyt uudella n.6000km eikä osaa olla muuta kuin tyytyväinen. Sain mitä odotin Subarulta saavani. Ja vähän enemmän. Kulutus on ajotietokoneen mukaan pyörinyt 6-6.4 litraa lukemissa. Tankatessa laskeskelin että siihen saa lisätä sen puoli litraa niin ollaan todellisuudessa. Ei paha tämän kokoiselle nelivedolle.

        Meillä oli (muka) vaihtoehtona Audi A4 TDi Quattro. Mutta eipä siitä puhuttu koeajojen jälkeen enää mitään :D

        Paljon kiitoksia kokemuksista


      • Satunnainen koeajaja
        ib kirjoitti:

        Meillä on ollut Legacy 90-luvun alusta eikä ole kertaakaan neliveto hajonnut vaikka tietämättömät katsastusmiehet ovat käyttäneet jarrudynamometriä. En tiedä sitten olemmeko olleet onnekkaita vai onko tuo vain myytti ettei kestä.

        Ja tuossa uudessa Legacy dieselissä männät ja common rail systeemi on uudistettu. Ainakaan koeajamani yksilössä ei tuntunut alaväännön puutetta.

        Aikoinaan edellistä liisaria valitessa koeajoin uuden Forester dieselin. Siinä oli mielestäni heikohko alavääntö, ja liikkeelle lähtiessä piti olla tarkkana. Se ei sitten valikoitunut itselle mm. sen takia, että matalaan tavaratilaan ei mahtunut rattaamme peiton alle, eikä sen lisäksi sitten juuri muuta vaikka aukaisi peitonkin.

        Kävin juuri koeajamassa päähänpistosta Subaru Outback Dieselin Kehä III:n Espoon Subaru-liikkeessä. Auton sai heti puolen tunnin koeajoon, varmastikin pitempi koeajo onnistuisi kun vain sopisi. Ajoin tuttuja lähiteitä, missä oli onneksi vielä myös lunta, jäätä ja raiteita kapealla ja mutkaisella tiellä, ja paluumatkalla myös kehän satasen rajoitusaluetta ehti ajaa vähän matkaa.

        Auto on hiljainen, vakaa ja rauhallinen sekä pikkuteillä että myös moottoritienopeuksissa. Ajotietokoneen kulutuslukemat naurettavan alhaiset. Foresteriin verrattuna todella väännökäs alakierroksilla, yllätti positiivisesti. Jousitus on hyvä, paljon parempi kuin Citroenin Gr.Picassossa. Ohjaus oli aika tunnoton, joskin sitikkakuskina tuollaiseenkin tottunut. Vauhdikkaammalla mutkapätkällä jotenkin epäloogisesti tahmeampi, mutta edelleen vakaa ajettava.

        Kokeilin loivempaa ja jyrkempää lumipolanteista ylämäkeä. Eteni eleettömän varmasti ilman ongelmia. Picasso nousee samat, mutta silloin jo luistonesto vilkuttaa samalla lailla ajettaessa.

        Jos tämä Outback olisi ollut jo silloin 1,5 vuotta sitten, auto voisi olla nyt Subaru. Takatilat sekä tavaratila olivat nyt merkittävästi paremmat kuin silloin, ja niiden takia (3 lasta) en vanhempaa Outbackia edes harkinnut.


      • soikhiopää
        XT07 kirjoitti:

        Soikeaksi kuluvat männät unohtui tuosta loistavasta ja asiantuntevasta listasta :)

        taukki männät soikeat vakiona


    • Unelmapirssi

      Eilen sain uuden Subaru Legacy tdi:n liikkeestä ulos. Ainakin näin 300km ajon jälkeen ja 7 henkilön koeajamana ei oikeastaan muuta valittamista oo kuin että 6 ihmistä 7:stä vaihtaa kakkoselta suoraa vitoselle ja kolmoselta kuutoselle. Ja vitoselta vaihdettaessa neloselle menee kuutonen.... Eli tänään klo 14 vien auton pajalle ja tsekataan onko siinä vaihdekepissä säätövaraa. Potuttaa kun menee itselläki vaihteet kuinka sattuu ja ei varmaan 40km/h kannata ajaa viitosella... Moottorin ääni on aika ihmeellinen tyhjäkäynnillä kun konetilassa starttaa 2 puhallinta pyörimään hetkeksi kerrallaan noin 30 sek välein. Kai se autom.ilmastointi niitä pyörittelee vähän väliä. Ei kovin tasainen tyhjäkäynti sen takia tosin. Ehkä se siitä tasaantuu aikaa myöden...?

      Kytkin kestää tiettävästi hyvin, mutta outbackin kytkin ei kestä yhtään peräkärryt perässä peruuttamista, varsinki jos on pienikin ylämäki. Se ottaa komean sähkönsinisen/ehtakeltaisenvihreän värin ja alkaa tuoksua kohtalaisesti... Kuulemma on asia tiedossa subarullakin. Eli pakin välitys aivan liika suuri.

      Omassa alusta on tosi hyvä vaikka en sporttia ottanutkaan. Mutta mustat nahkapenkit valkoiseen autoon.. AVOT!!!! helvetin hyvät säädöt ja todella mukava istua. Ajotuntuma on erittäin hyvä, ehkä tosin hivenen tunnoton. Eli vaikka on liukasta tai 10 senttiä sohjoa niin eipä huomaa. Mutta ei kyllä haittaa yhtää.

      Kunhan vaihdekeppihomma saadaan kondikseen niin ei varmaan malta ikinä luopua autosta. Heti kun takuu menee umpeen niin suoraa tietä lastuttamaan!!! Vaikka kyllä tässäkin voimaa riittää. Tosin kiihtyvyys ei tunnu kun auto ei pahemmin nyökkäile. Mutta kyllä sen mittarista huomaa kuinka kiihtyy. Ja poliisitkin siinä avustaa näköjään. Tosin varoituksella pääsi kun oli uus auto :D :D :D :D :D

      • Unelmapirssi

        Nyt pelittää vaihteet. Oli jääny tehtaalta joku lukitus auki vaihdekepin "sylinteristä" minkä varassa keppi liikkuu sivuttain. Sylinteri palautti kepin liikaa vasemmalle niin että 1-vaihdetta laittettaessa keppi otti melkein kiinni vaihdekeppikotelon reunaan. Nyt pelittää helvetin hienosti eikä tarvi arpoa vaihteita.

        Onko muut kiinnittänyt huomiota epämääräiseen tyhjäkäynti ääneen?

        Luulin että kone on vakaa tyhjäkäynnillä. Mun mielestä se tutisee enemmän kuin edellisen golffin 1.9tdi kone...


      • sup-pe
        Unelmapirssi kirjoitti:

        Nyt pelittää vaihteet. Oli jääny tehtaalta joku lukitus auki vaihdekepin "sylinteristä" minkä varassa keppi liikkuu sivuttain. Sylinteri palautti kepin liikaa vasemmalle niin että 1-vaihdetta laittettaessa keppi otti melkein kiinni vaihdekeppikotelon reunaan. Nyt pelittää helvetin hienosti eikä tarvi arpoa vaihteita.

        Onko muut kiinnittänyt huomiota epämääräiseen tyhjäkäynti ääneen?

        Luulin että kone on vakaa tyhjäkäynnillä. Mun mielestä se tutisee enemmän kuin edellisen golffin 1.9tdi kone...

        Kyllä sen pitäisi olla tasainen käynniltään, onkohan jokin säätö sitten pielessä.
        Ainakin ne diesel-Subarut mitä olen kuullut ovat käyneet tasaisesti.


      • tulossa?
        sup-pe kirjoitti:

        Kyllä sen pitäisi olla tasainen käynniltään, onkohan jokin säätö sitten pielessä.
        Ainakin ne diesel-Subarut mitä olen kuullut ovat käyneet tasaisesti.

        Ulkomaisissa lehdissä väitetään että CVT olis tulossa Legacy/Outback dieseliin vuosimallissa 2011 eli ensi syksynä?

        Kenelläkään tietoa asian todellisesta laidasta?


      • Koht ensi huolto
        tulossa? kirjoitti:

        Ulkomaisissa lehdissä väitetään että CVT olis tulossa Legacy/Outback dieseliin vuosimallissa 2011 eli ensi syksynä?

        Kenelläkään tietoa asian todellisesta laidasta?

        Legacy 2010 TD

        vajaa 15000Km takana. Joku taisi antaa miinusta radio/cd soittimesta. Ihmettelen tätä koska minun autossa ainakin on tosi hyvä radio/cd/mp3 soitin, myös bluetooth on hyvä ja minut kuulemma kuulee selvästi.

        Olen erittäin tyytyväinen autooni, ainoa mihin en ole ihan tyytyväinen oli lämmistys. Talvella se kyllä lämpesi vaikka mökin pihalla oli -30 C mutta se kestää jonkin aikaa. Puhallus on automaatilla hyvä ei niinkuin Foresterissa joko kylmää tai kuumaa ja tässä ei halvaannu naama puhalluksista.


      • Unelmapirssi
        sup-pe kirjoitti:

        Kyllä sen pitäisi olla tasainen käynniltään, onkohan jokin säätö sitten pielessä.
        Ainakin ne diesel-Subarut mitä olen kuullut ovat käyneet tasaisesti.

        Kuulemma diesel-subarussa pyörii joku testiohjelma aina tuonne 30000km asti jonka jälkeen auto on automaattisesti säädetty optimiksi. Sen takia tulee tyhjäkäynnillä heittoja kierroksiin yms kivaa.

        Kävin kysymässä valtuutetun subaru-huollon huoltoneuvojalta. Heti ensimmäisenä kysyi että paljonko oon ajanut. Ja siinä vaiheessa oli alle 3000km. Neuvoja sanoi että: noh... hetken saat vielä ajella ennenkuin rauhoittuu :D


      • Maasturin korvike
        Unelmapirssi kirjoitti:

        Kuulemma diesel-subarussa pyörii joku testiohjelma aina tuonne 30000km asti jonka jälkeen auto on automaattisesti säädetty optimiksi. Sen takia tulee tyhjäkäynnillä heittoja kierroksiin yms kivaa.

        Kävin kysymässä valtuutetun subaru-huollon huoltoneuvojalta. Heti ensimmäisenä kysyi että paljonko oon ajanut. Ja siinä vaiheessa oli alle 3000km. Neuvoja sanoi että: noh... hetken saat vielä ajella ennenkuin rauhoittuu :D

        Sattu silmään nämä keskustelut. Minulla on malli OB 08 jonka kytkin tympi helevetisti. Maahantuojan edustaja valisti, että kannatta kysyä huollossa, onko "moottorinohjaus" tms. päivitetty. Viimehuollossa päivittivät, ja liikkeellelähtöongelmat poistuivat täysin. Työni puolesta ajo on aika raakaa sellaisillakin "teillä" johon ohjekirja ei anna lupaa, mutta kampe pelaa. Takalasin pyyhkijän sulka alkaa kyllä olla vaihtokunnossa. Muuten ok. Kytkin on kyllä haissut, mutta auto kulkee.


      • Porin insinööri
        tulossa? kirjoitti:

        Ulkomaisissa lehdissä väitetään että CVT olis tulossa Legacy/Outback dieseliin vuosimallissa 2011 eli ensi syksynä?

        Kenelläkään tietoa asian todellisesta laidasta?

        Eipä ole.


    • subaru!!!

      Subaru Outback (2010) on ollu kyllä tosi hyvä auto. Vaikee keksii mitään negatiivista. Suosittelen!!!!

    • SB2010

      Minulla on 2010 outback diesel ja neutraali arvio autosta, ajettu nyt runsaat 100 th km.
      hyvät tilat matkustajille ja tavaroille, vakaa ajettava, hiljaisempi moneen muuhun merkkiin nähden myös moottoritie nopeuksissa, alhainen keskikulutus 6, 0 ltr, hyvät äänentoisto laitteet mcinblosh tai jotain sinne päin, hyvä ohituskiihtyvyys, hyvät penkit kts. Miinukset, ei piittaa tie urista, kevyt ohjaus.
      -alhainen alavääntö alle 1400 r, apumiehen penkistä puuttuvat säädöt, yli 20 pakkasilla webasto hyvä olemassa.

    • CGT

      Itselläni oli Subaru Outback 2,0 D 2010, jolla ajoin n. 80 000 km.
      Autosta hajosi kytkin n. 6000km:n jälkeen ja vaihdettiin uusi kytkin. Sen jälkeen ei ollut ongelmia. Alavääntö on tosin vähän heikko, mutta menee, kun oppii.
      Autossa oli n. 80 000, kun vaihdoin uudempaan Outbackiin.
      Tässä on kokonaan eri moottori ja vääntö on toistaluokkaa.
      Suosittelen ainakin tätä uudempaa versiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 190
      2234
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2054
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      165
      1830
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      164
      1675
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      18
      1280
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1168
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1168
    Aihe