Pääsikö LLL vanhemmat, isä ja äiti taivaseen?. Oliko ne uskovaisia. Ja mitä uskonhaaraa. Eikö se LLL keksinyt tämän Laestadiouskon n. 1880 vanhempien jo kuoltua ja vasta sen jälkeen on jaettu vasta näitä VAIN ME taivaspaikkoja. Ja että vain tämä usko vie taivaseen.
Ni pääsokö LLL vanhemmat taivaaseen
5
126
Vastaukset
- on muistettava,
että meillä kaikilla tuomiopäivä on vielä edessäpäin...
- vaan.
Tämä seurakunta on ulkopuolisten nimittämänä kutsuttu milloin milläkin nimellä. Ennen Laestadiusta se oli lukijaiset, joihin LLL evankeliumin sanoman kuultavaksi kertonut Milla Klementsdotter (ns Lapin Maria) kuului, samoin tälle Millalle evankeliumin julistanut pastori Brandell.
Ennen lukijaisia oli eri vaiheissa eri nimityksiä
Seppo Lohen kirjan; Sydämmen kristillisyys.
Kirjassa käsitellään monipuolisesti lukuisia eri tutkijoita lainaten tätä tapahtumaa. Lestadius itse käyttää tapahtumasta eri nimityksiä, kuten "armonmurros" jne. Selvääkin selvemmin kirjassa tulee esille se, miten LLL:n lapin Marian kanssa käymänsä keskustelun aikana LLL koki heräämisen ja hänet siirrettiin lain alta uskomisen iloon.
Lapin Maria julisti synninpäästön Laestadiukselle... kukahan mahtoi tehdä sen Lapin Marialle?
Pastori Per (Pekka) Brandell, tämä Milla Klementsdottir oli ollut kauan etsivällä mielellä ja löytänyt Jumalan valtakunnan keskusteluissa pastori Brandellin kanssa. Eikä tämä passtorikaan ollut ensinmmäinen uskovainen, hän kuului ns lukijaisliikkeeseen, joten kulttuurimme on paljon vanhempaa, kuin vain Laestadiuksen ajasta alkanutta. Laestadiuksen suvussakin oli monia lukijoiksi kutsuttuja, joten siltäkin osin voinee puhua kulttuurin kulkeutumisesta. Elävä usko on kuitenkin se tärkein, kulttuuri on vain ulkoista kuorrutusta.
LLL oli yksi tyämies Herran viinimäessä, tehnyt oman vartio- ja työvuoronsa ja päässyt aikanaan lepoon- jänkhäfantasia
ja kuka sille antoi synnit anteeksi ja se seuraavalle jne
Tämä seurakunta on ulkopuolisten nimittämänä kutsuttu milloin milläkin nimellä. Ennen Laestadiusta se oli lukijaiset, joihin LLL evankeliumin sanoman kuultavaksi kertonut Milla Klementsdotter (ns Lapin Maria) kuului, samoin tälle Millalle evankeliumin julistanut pastori Brandell. ** Vai niin, mutta kuka se sitten Brandelille toi?
Naurettavaan selitystä uskosta. Siihen haetaan tartuntapintaa ihmisten jutuista ja tutkimuksista. Minulle se on helppoa, siihen löytyy tartuntapinta Raamatusta, minä en tarvitse siihen Lutheria, enkä Laestadiustakaan, vähiten ehkä Voittosta. kaikkiin kysymyksiin löytyy selitys Raamatusta. KAIKKI LIHASTA TULLUT ON LIHAA. Nämä Lutherin ja Laestadiuksen lahkot ovat lihan lahkoja, niitä ei ole Raamatulla selitettävissä.
Viimeaikoina on jo alettu penkomaan Katekismuksia ja Lutherin postilloja, kun kristillinen usko uupuu.
Kirjassa käsitellään monipuolisesti lukuisia eri tutkijoita lainaten tätä tapahtumaa. Lestadius itse käyttää tapahtumasta eri nimityksiä, kuten "armonmurros" jne. Selvääkin selvemmin kirjassa tulee esille se, miten LLL:n lapin Marian kanssa käymänsä keskustelun aikana LLL koki heräämisen ja hänet siirrettiin lain alta uskomisen iloon. ** Eikö ole jännää,, HÄN IKÄÄN KUIN HOKASI ASIAN. Noin vain tunturissa. Raamatun lauseet ovat kyllä jääneet vähiin siinä kontaktissa. Maillahan ei tuntenut Sanaa.
Pastori Per (Pekka) Brandell, tämä Milla Klementsdottir oli ollut kauan etsivällä mielellä ja löytänyt Jumalan valtakunnan keskusteluissa pastori Brandellin kanssa. ** Ihan totta. Jumalan Valtakunta heidän keskellään, ilman Jeesuksen kirkastumista ennen tapahtumaa. Kyllä saatana osaa.
Viettekö te jonnekin Jumalan Valtakuntaa vai Jeesusta,,, ette todella kumpaakaan, tynnyrissä vain jauhatte samaa soopaa. Pietarille Paavali kirjoittaa, - opettakaa oikein. Ei siihen oikein opetukseen kuulu VIN SYNNIN ANTEEKISI ANTO ( Sekin ominluvin ), vaan Kristus Herra Kuninkaana.
Puhut lukijaliikkeestä, et Kristityistä, joten miten se hyppäsi vuodesta 33 suoraan 1800 luvulle ja tunturiin. Missä se ”oikea usko” piileskeli välillä?
- Jeesukselta
Pietarille, Pietarilta Katoliselle kirkolle, Katoliselta kirkolta Luther otti kapulan mutta hävitti jonnekin ja se löytyi uudestaan Ruotsin lapista LLL:n toimesta.
400 vuotta välissä on mustaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661