Trileptal sivuvaikutuksia???

uniikki05

Hei jälleen!

Olisin tiedustellut että minkälaisia sivuvaikutuksia olette huomanneet trileptalissa?

Pian 5v tyttöni on syönyt kyseistä lääkettä hieman yli puoli vuotta ja tuntuu että hän kärsii ainakin jonkin asteista huimausta, lähi muistissa jotain pientä, painossa myös (orfirilista tuli pohjaton ruokahalu paino nousi huimasti 15kg. nyt annoskoot pieniä kasvaa hurjasti mutta ei paino tipu.. näkyy kyllä olemuksessa vyötärö hitusen kapempi..) voisiko tulla nestettä..
Pelkää myös nukkumaan menoa tuleeko sairaita painajaisia, tosin kohtaukset nukkuessa ja yhdistää sen jo itsekin.:(

Typy kun ei itse osaa oloaan kertoa ja kokemuksia ei ole!

3

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus kokeiltu

Huimaus on tuttua, olo on kuin olisi pienessä hiprakassa suoraan sanottuna. Paino myös nousi, lääkäri kielsi ettei voi mitenkään johtua lääkkeestä(kun ei mainita selosteessa öö?, meni melkein väittelyksi meillä), mutta kyllä se johtui! Vaihdon jälkeen "laihduin", mutta taisi kyseessä olla nesteenkertyminen lääkkeen vuoksi. Ei auttanut minua tämä lääke. Trileptal on vanha lääke, jota määrätään, melkein voisi sanoa että kaikille, ensimmäisellä kerralla. Suoraa vaa sanoa, jos ei ole hyötyä niin saa käyttöön hieman "nykyaikaisemman" lääkkeen.

• uniikki05

NO juuri tuota nesteen kertymistä olen itsekseni miettinyt (sormet ja naama on välillä kuin räjähtämässä,muuallakin kropassa näkyy mutta näissä selvimmin. välillä pelottaa että kestääkö lapsen keho..) on juteltu lääkärin kaa. Odotellaan..

Paino tuli alun perin Orfirilistä mutta ihmettelin tosissaan ettei mitään tapahdu kun kaikki meni vaihdon jälkeen uusiks ateria kokoja ja tiheyttä myöten. päiväkoti ikäinen kun liikkuu luonnostaan aikasen paljon, ei makaile vaan sohvalla:)

Nyt ollan menossa kk sisään nielu ja kitarisojen poistoon kun neiti on alvariinsa kipeänä ja tämän toivotaan helpottavan liikkumiseen(paino putoaa..),infektioihin jotka tietenkin lisäävät kohtauksia.
        Jos ei mitään tapahdu vois kysellä mahd. vaihtoa mikä on meillä aina aika raskasta
        ,mutta ennen koulua olisi kiva saada homma hallintaan.

Onneksi meillä on kuitenkin aivan mahtava lääkäri ja homma toimii hienosti myös meitä vanhempia kuunnellaan (ollaan välillä aikas kärsimättömiä:), ei millään malttaisi odottaa lääkkeen tehoa ja sivuvaikutusten loppua tai ainakin vähentymistä )kamalaa katsoa toisen pahaa oloa, onneksi neiti ei (toivottavasti) muista ja ole tajuissaa kohtauksien aikana.

Onko kukaan huomannut mielialassa muutoksia, typy näytää voivan henkisesti ihan ok ja paljon suojaa tuntuu tuo ikäkin antavan kun ei kaikkea käsitä -onneksi- mutta olen miettinyt että haluaisin silti käyttää neitiä psykologilla. joskus tuntuu että kaikki ei ole ok? onko tällaista palvelua epi puolelta tarjolla?

• geggonen
        uniikki05 kirjoitti:

NO juuri tuota nesteen kertymistä olen itsekseni miettinyt (sormet ja naama on välillä kuin räjähtämässä,muuallakin kropassa näkyy mutta näissä selvimmin. välillä pelottaa että kestääkö lapsen keho..) on juteltu lääkärin kaa. Odotellaan..

Paino tuli alun perin Orfirilistä mutta ihmettelin tosissaan ettei mitään tapahdu kun kaikki meni vaihdon jälkeen uusiks ateria kokoja ja tiheyttä myöten. päiväkoti ikäinen kun liikkuu luonnostaan aikasen paljon, ei makaile vaan sohvalla:)

Nyt ollan menossa kk sisään nielu ja kitarisojen poistoon kun neiti on alvariinsa kipeänä ja tämän toivotaan helpottavan liikkumiseen(paino putoaa..),infektioihin jotka tietenkin lisäävät kohtauksia.
        Jos ei mitään tapahdu vois kysellä mahd. vaihtoa mikä on meillä aina aika raskasta
        ,mutta ennen koulua olisi kiva saada homma hallintaan.

Onneksi meillä on kuitenkin aivan mahtava lääkäri ja homma toimii hienosti myös meitä vanhempia kuunnellaan (ollaan välillä aikas kärsimättömiä:), ei millään malttaisi odottaa lääkkeen tehoa ja sivuvaikutusten loppua tai ainakin vähentymistä )kamalaa katsoa toisen pahaa oloa, onneksi neiti ei (toivottavasti) muista ja ole tajuissaa kohtauksien aikana.

Onko kukaan huomannut mielialassa muutoksia, typy näytää voivan henkisesti ihan ok ja paljon suojaa tuntuu tuo ikäkin antavan kun ei kaikkea käsitä -onneksi- mutta olen miettinyt että haluaisin silti käyttää neitiä psykologilla. joskus tuntuu että kaikki ei ole ok? onko tällaista palvelua epi puolelta tarjolla?

Heij!

Itsellä menee trileptal 600mg, yksi aamulla, yksi illalla. sivuvaikutuksina huimausta ja väsymystä. Toinen lääke, Keppra, tuli rinnalle ja yhdessä ovat aiheuttaneet sitten enemmän sivuvaikutuksia, kuten vaikeasti selitettävää irtautumisen tunnetta, mielialanvaihteluita, ja väsymys on ajoittain aika hurjaa. Mutta nämä ovat niin tapauskohtaisia, että ei voi yleistää. Väsymys ja huimaus ovat kuitenkin ne tavallisimmat, ja uskaltaisin väittää että niitä ainakin lääkityksen aloituksen yhteydessä esiintyy lähes kaikilla.

Psykologille saatte lähetteen ihan siltä omalta neuropolin lääkäriltä, joka tytärtänne hoitaa. Kaikki asiat kannattaa hänenkin kanssaan puhua, ainakin oma lääkärini kuuntelee niin paljon, ettei sitten ole tarvinnut lähteä erikseen muualle juttelemaan. Tietystihän se epilepsiaa opiskellut siitä eniten ymmärtääkin. Tosin psykologi voi sitten huomata muita asioita lapsen kehitykseen liittyen, joten ehkä se kannattaa.

Minulla todettiin epilepsia kun olin 14, joten muistan teini-ikäisen näkökulmasta vanhempieni huolen ja yrityksen ymmärtää ja oppia. Tsemppiä teille kaikille, kyllä se siitä tasottuu, ajan kanssa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      123
      1845
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1579
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1365
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1312
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      127
      1146
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      48
      1035
    7. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      987
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      858
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe