Haaveissa olisi matkailualan restonomitutkinto ja pitäisi saada hieman lisätietoja eri kouluista. Asun Keski-Pohjanmaalla ja mitä lähempänä koulu sijaitsee niin sitä parempi tietenkin, tosin esimerkiksi Jyväskylään on melko vaikea päästä (?).
Mitä ammattikorkeakouluja suosittelisitte ja miksi? :)
Mihin kouluun opiskelemaan matkailualaa? (AMK)
4
688
Vastaukset
- 19+14
Restonomiksi kannattaa valmistua ainoastaan Haaga-Heliasta. Muita restonomitutkintoja ei arvosteta.
- matkailun restonomi
En suosittele restonomin tutkintoa ollenkaan. Ite oon valmistunut restonomiksi matkailualalta 2006 ja oman alan töitä ei kauheesti oo tarjolla. Ehkä jos on jo jossain alan töissä ja suhteita niin sitten tutkinnosta voi olla hyötyäkin.
- Restonomi'06
Heh, naurattaa nämä iänikuiset valitukset restonomien huonosta työtilanteesta. Itse olen valmistunut restonomiksi 2006 ja olen ollut sekä koulun aikana (kesät) että koulun jälkeen jatkuvasti oman alan töissä: respassa, oppaana, matkailuneuvojana, kongressisihteerinä, matkailumarkkinointi projektissa ja asiakaspalvelutehtävissä. Kertaakaan en ole joutunut muiden "parempien" tutkintojen yliajamaksi. Tällä hetkellä työskentelen matkailumarkkinointitehtävissä. Oma vihjeeni onkin, että kannattaa rohkeasti hakea erilaisiin matkailualan töihin ja hankkia mahdollisimman laaja kokemus alalta. Samalla tulee Suomen pienet matkailupiiritkin tutuiksi. Työtkin alkavat järjestyä sitten melkein itsestään eri kontaktien kautta. Kukaan ei taatusti työllisty suoraan koulusta Jaakko Lehtosen paikalle, joten työ kuin työ kannattaa ottaa vastaan..Paikkoja siis tosiaan löytyy, kun vaan ei aseta rimaa kattoon heti kättelyssä.
- mlkasu
Oletko aikuinen? keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulussahan on matkailualan aikuiskoulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442972Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1012244Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3381874- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175