Musta Volvo S80

noviisi.

Miten mustan auton maalipintaa kuuluu hoitaa? Onko eroa jos autossa on musta perusväri tai musta metallihohtoväri?

Olen kuullut, että oli auto sitten minkävärinen hyvänsä, niin harjapesuun sitä ei kannata viedä, koska juuri siten ne naarmut syntyvät.

6

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hessu.

      väreistä en tiedä hölkäsen pöläystä mutta olet kuullut ihan oikein. On auto minkä värinen tahansa
      koneelliset harjapesut ovat maalipinnan surma.

    • tyylikäs väri

      musta pinta täytyy olla hyvin puhdas ennen käsinpesua. Ja pyöriviä liikkeitä ei kannata käyttää. Pesusieni tulee huuhdella liasta usein. Auringossa vanhemmiten näyttää tosi pahalta ne pyöreät jäljet. Kuin hiomapaperilla tehty. Ja nimenomaan perusmustassa maalissa. Ja eiköhän se ole todettu, että nykyaikaiset pesukoneet ocvat nimenomaan hellävaraisimpia maalipinnalle. Jotkut kirkkaan punaiset ovat vissiin joskus jääneet laikukkaiksi kuumavahan takia.

    • itsepesevä

      Kyllä tuo maalipinnan väri on aivan yks ja sama. Peset vain huolellisesti (Eli silloin kun näet tarpeelliseksi).
      Käytät sientä tai harjaa, niin et tule maalipintaa niillä puhkikuluttamaan.

      Sen vinkin kerron että jos et halua räsyn kanssa hinkata autoa niin pese auto pelkällä shampoolla. Eli EI mitään vahaasisältävää autoshampoota. Typerän näköistä kun on vahapölynpeittämiä autoja liikkeellä.

      Mustaa vahaa myydään vahausta varten.

      Ja jos sattuu käymään niin hullusti että kymmenen vuoden pesujen jälkee autossasi on pyörteitä kädenliikkeiden jäljiltä, niin myllytys on halpaa. Ja iteki voi ostaa kevyesti hiovaa vahaa ja viettää auton kanssa laatuaikaa. Purkki oli kai jotai 15€ kun ostin. (Ja käsin "hiomalla" ei taaskaan mitenkään saa pohjamaalia hohtamaan)

      Että täällasta. Pesuhetkien iloa sinne päähän.

      • Millä saa

        On myös että pesee auton Korrekin pesuaineella jossa on vahaa ja sotketaan pesuveteen ja huuhdellaan sekä kuivataan jää nätti kiiltävä vahainen pinta.


    • pesukoneeseen

      Ei se maalipinta miksikään harjapesussa mene, jos pesukoneessa käytetään tarpeeksi vettä. Seuraa missä käy eniten pesettäviä asiakkaita ja vie sinne, jos et käsin halua tai pysty pesemään. Itse pesetän aina auton huoltamolla ja maalipinta on edelleen kunnossa. Tosin en pesetä sitä joka viikko, kuten jotkut näyttävät tekevän. Metallinhohtoväri on perusväriä kiiltävämpi, sillä lakkauskertoja on enemmän.

      • Luotan

        Omiin käsiini eli pesen itse niin kauan kuin kädet pelaa ne kun tahtoo nuo koneitten harjat olla yleensä paskasia ja itse kun pesee voi huuhdella lokarin kaaret ja alustan.Sekä oven pielukset saa pestyä sekä tiivisteet käsiteltyä cilikonilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe