Olen jo 26 vuotias ja ensi kesällä pitäisi mennä armeijaan. En voi kuvitellakaan, että joku määräisi minua milloin juosta milloin istua jne. En usko, että tästä tulee mitään. Ei ole mitään armeijaa vastaan, mutta tässä vaiheessa minulle se olisi ajanhukkaa. Tällä hetkellä minulla on vaimo, mielenkiintoinen työ, hyvät tulot ja kivat harrastukset. MITÄ HELVETTIA TEKISIN ARMEIJASSA? Luulen , että naurattaisi koko homma ja siitä ei tulisi muuta kuin tappeluita jne.
Millainen käytäntö armeijassa on tälläisten "vaikeiden asiakkaiden" kanssa kuin minä? Enhän minä voi saada armeijasta potkuja (valitettavasti).
Mitä sanotte hyvät ihmiset?
Miten mulle käy armeijassa?
54
5118
Vastaukset
- kanta vääpeli
sieltä löytyy KAIKILLE jotain mukavaa "ajankulua".
- sevanhajermu
opit siellä oleen kuvittelematta turhia.Teit typerästi kun hait lykkäystä.Olisit käynyt intin 17 kesäisenä niin olisit kyllä osannut kuvitella.Kahelia et ilmeisesti voi näytellä niin että potkuja ei tule.
- vanhavääpeli
sevanhajermu kirjoitti:
opit siellä oleen kuvittelematta turhia.Teit typerästi kun hait lykkäystä.Olisit käynyt intin 17 kesäisenä niin olisit kyllä osannut kuvitella.Kahelia et ilmeisesti voi näytellä niin että potkuja ei tule.
asikkaiden kanssa siellä on hyvin yksinkertainen käytäntö.Komennetaan rivin eteen ja luetaan:Rankaisen sotamies xx määräämällä hänelle 15 vrk yksinkertaista arestia syy : . Niin se on
sevanhajermu kirjoitti:
kuka lykkäyksestä on puhunut? Näytellä voin ketä tahansa, mutten viitsis.
vanhavääpeli kirjoitti:
asikkaiden kanssa siellä on hyvin yksinkertainen käytäntö.Komennetaan rivin eteen ja luetaan:Rankaisen sotamies xx määräämällä hänelle 15 vrk yksinkertaista arestia syy : . Niin se on
ja siinäkö kaikki? tylsäääää...
oikeesti, niin lastenleikkiä kuin olla voi.
Kukaan ei edes hakkaa kunnolla (jos mä nyt oikein ymmärrän), kuten joidenkin maiden armejoissa on tapana tehdä.
- x-x-x-x-x-x-x-x-
Siis KENENKÄÄN joka ei tahdo olla armeijassa EI TARVITSE olla siellä.
Tämän sanoi sotilasmestarimme X. vuonna 1989.
Ihan oikeasti: aikuista ihmistä on todella vaikea pakottaa mihinkään.
Sano että vintti sekoaa, kerro joku ampumisfantasiasi tai sano pössytteleväsi pilveä aika ajoin tai hanki riksorekisteri ennen inttiä. Palkinnoksi sinua ei sinne oteta ja saat jatkaa "normaalia elämääsi".Kysymys ei ole siitä, että olisin paniikissa, kun on PAKKO mennä armeijaan, enkä voi sille mitään. Voin muuttaa muualle asumaan siksi aikaa kunnes täytän 30, tai rupean oikeasti kertomaan itsetuhoisista ajatuksista ja huutaa täyttää kurkkua keskellä yötä kasarmissa. Olen vaan kuullut joskus, että joku olisi ehtinyt käydä 3-4 päivää ja sitten kaveri oli passitettu kotiin. Mitä se oikein tarkoittaa, että alokas sanoo, "tää ei oo mun juttu" ja sillä selvä?
- mielija...
finn_k kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä, että olisin paniikissa, kun on PAKKO mennä armeijaan, enkä voi sille mitään. Voin muuttaa muualle asumaan siksi aikaa kunnes täytän 30, tai rupean oikeasti kertomaan itsetuhoisista ajatuksista ja huutaa täyttää kurkkua keskellä yötä kasarmissa. Olen vaan kuullut joskus, että joku olisi ehtinyt käydä 3-4 päivää ja sitten kaveri oli passitettu kotiin. Mitä se oikein tarkoittaa, että alokas sanoo, "tää ei oo mun juttu" ja sillä selvä?
hermoiset vapautetaan armeijasta mutta vain jos lääkäri sen heikkohermoisuuden toteaa.Sitten sulla on kahelin leima lopun ikäs.Eihän se jos olet itsenäinen yrittäjä mitään meinaa mutta toisen palvelukseen ja varesinkin vastuunalaiseen tehtävään on vaikea päästä.Rikosrekisteri ja pilvenpoltto vapauttaa sut paitsi armeijasta myös työstä
mielija... kirjoitti:
hermoiset vapautetaan armeijasta mutta vain jos lääkäri sen heikkohermoisuuden toteaa.Sitten sulla on kahelin leima lopun ikäs.Eihän se jos olet itsenäinen yrittäjä mitään meinaa mutta toisen palvelukseen ja varesinkin vastuunalaiseen tehtävään on vaikea päästä.Rikosrekisteri ja pilvenpoltto vapauttaa sut paitsi armeijasta myös työstä
ei se rikosrekisterin hankkiminen kannata=) Päihteitäkään en käytä periaatteesta.
Olen erään yrityksen toimitusjohtaja, auttaako se yhtään?- metsä vastaa
finn_k kirjoitti:
ei se rikosrekisterin hankkiminen kannata=) Päihteitäkään en käytä periaatteesta.
Olen erään yrityksen toimitusjohtaja, auttaako se yhtään?toimitusjohtajuus nyt ei ole meriitti eikä mikään. lol hei. toimariksi pääsee kun perustaa osakeyhtiön. pääomaa taidetaan tarvita 2500 euroa tai jotain sinne päin. (en jaksa OYL:stä nyt tarkistaa mutta toimarina sen varmaan muistat). se siitä aiheesta. en usko sinun olevan listatun yhtiön tj.... en vain usko.
Viesteissäsi tuntuu olevan perustavaa laatua oleva ongelma. ajattelet asian koko ajan itsesi kautta. ei sinun armeijaan täydy mennä itsesi takia vaan sinä menet armeijaan muiden takia. mietippä sitä. oman soppasi olet keittänyt. - vanhajermu
finn_k kirjoitti:
Olen erään yrityksen toimitusjohtaja, auttaako se yhtään?auta vaan hankaloittaa Lääkäri ei ikinä usko sua oikeesti kaheliks ja pistää vaan KP.tä.Onko muuten vielä sellainen kuin esikuntakommppania eli puujalkakomppania olemassa.Sinne ne ennen laitettiin ja määräaika oli oltava vaikka mitään ei tehdä tarvinnut eikä edes saanut
metsä vastaa kirjoitti:
toimitusjohtajuus nyt ei ole meriitti eikä mikään. lol hei. toimariksi pääsee kun perustaa osakeyhtiön. pääomaa taidetaan tarvita 2500 euroa tai jotain sinne päin. (en jaksa OYL:stä nyt tarkistaa mutta toimarina sen varmaan muistat). se siitä aiheesta. en usko sinun olevan listatun yhtiön tj.... en vain usko.
Viesteissäsi tuntuu olevan perustavaa laatua oleva ongelma. ajattelet asian koko ajan itsesi kautta. ei sinun armeijaan täydy mennä itsesi takia vaan sinä menet armeijaan muiden takia. mietippä sitä. oman soppasi olet keittänyt.Se mitä teen, teen itseni takia. Jos teen jotain ns muiden takia, niin teen sen vapaaehtoisesti ja haluamallani tavalla, enkä pakosta. Armeija ei hyödy millään tavalla minun mukanaolosta, tuskin minäkään hyödy asiasta, jos jätän kaikki hommat kesken.
En ymmärrä pakollisen armeijan ideaa, vaikka muuten olen 100% patriootti ja pakenen maasta viimeisenä, jos jotain sattuu.
Enkä teitenkään ole listatun yhtiön toimarina. Kenellekään ei tulisi mieleen, että jonkun KONE Oy:n toimitusjohtaja kyselee mielipiteitä suomi24:fin palstalla. Niillä ne jutut on hoidettu jo aikoja sitten ja paljon järkevämmällä tavalla.- RÄYHÄÄJÄ
vanhajermu kirjoitti:
auta vaan hankaloittaa Lääkäri ei ikinä usko sua oikeesti kaheliks ja pistää vaan KP.tä.Onko muuten vielä sellainen kuin esikuntakommppania eli puujalkakomppania olemassa.Sinne ne ennen laitettiin ja määräaika oli oltava vaikka mitään ei tehdä tarvinnut eikä edes saanut
Ai mitenkö sulle käy armeijassa? No ensiksikin skapparit ottaa tuommoisen asennevammaisen maanpetturin niskaperse-otteella kiinni ja työntää pääedellä vessanpönttöön. Sen jälkeen ne vetää sua joukolla perseeseen, jonka jälkeen kusevat päällesi.
RÄYHÄÄJÄ kirjoitti:
Ai mitenkö sulle käy armeijassa? No ensiksikin skapparit ottaa tuommoisen asennevammaisen maanpetturin niskaperse-otteella kiinni ja työntää pääedellä vessanpönttöön. Sen jälkeen ne vetää sua joukolla perseeseen, jonka jälkeen kusevat päällesi.
Ei ole tarvetta jakaa kokemuksiasi kaikkien kanssa...
Pelle mikä pelle)))))))) LOL- eerty567854
finn_k kirjoitti:
Ei ole tarvetta jakaa kokemuksiasi kaikkien kanssa...
Pelle mikä pelle)))))))) LOLHakeudu siviilipalvelukseen tai ryhdy totaaliksi: Tai sitten jätä vaan kokonaan menemättä ja katsomitä tapahtuu.
eerty567854 kirjoitti:
Hakeudu siviilipalvelukseen tai ryhdy totaaliksi: Tai sitten jätä vaan kokonaan menemättä ja katsomitä tapahtuu.
sivari ei kiinnosta sen takia, että kestää kauan. totaalia olen mittinyt, mutta kai mä mielummin urheilen armeijassa kuin istun sellissa. vaihtoehto sekin, että jättää menemättä))
Ei ole väliä mitä teen i missä, ärsyttää se, että minulle se on pelkää ajan hukkaamista.- jiakke
finn_k kirjoitti:
sivari ei kiinnosta sen takia, että kestää kauan. totaalia olen mittinyt, mutta kai mä mielummin urheilen armeijassa kuin istun sellissa. vaihtoehto sekin, että jättää menemättä))
Ei ole väliä mitä teen i missä, ärsyttää se, että minulle se on pelkää ajan hukkaamista.teetkö kaiken vaan oman kiinnostuksen mukaan? Jätät varmaan firmasi verot maksamatta, kun ei kiinnosta? Jos oot väittäsi ikäinen, niin luulisi omaa napaa olevan tuijoteltu jo riittävästi.
jiakke kirjoitti:
teetkö kaiken vaan oman kiinnostuksen mukaan? Jätät varmaan firmasi verot maksamatta, kun ei kiinnosta? Jos oot väittäsi ikäinen, niin luulisi omaa napaa olevan tuijoteltu jo riittävästi.
Kyllä verotkin maksan vapaaehtoisesti, olen hyväksynyt sen asian ennen yrittäjäksi ryhtymistä. Ymmärrän mitä hyötyä on asiasta itselle ja yhteiskunnalle.
Armeija on eri juttu, eikös ole? Siinä muut yrittävät määrätä "velvollisuuksiasi".
Menkööt sinne ne, joita asia kiinnostaa.- Jiakke
finn_k kirjoitti:
Kyllä verotkin maksan vapaaehtoisesti, olen hyväksynyt sen asian ennen yrittäjäksi ryhtymistä. Ymmärrän mitä hyötyä on asiasta itselle ja yhteiskunnalle.
Armeija on eri juttu, eikös ole? Siinä muut yrittävät määrätä "velvollisuuksiasi".
Menkööt sinne ne, joita asia kiinnostaa."Menkööt sinne ne, joita asia kiinnostaa."
-ikävä kyllä kaikkia asioita ei voi rajata oman kiinnostuksen mukaan, sehän ajaisi yhteiskunnan kaaokseen, jos jokainen tekisi kaiken OMAN kiinnostuksen mukaan. Hoitamalla omat velvoitteesi, autat omalla panoksellasi tätä yhteiskuntaa toimimaan. Jos niitä pyssyjä ja komenteluja pelkäät niin mene sinne sivariin kirjastotädiksi.
"Ymmärrän mitä hyötyä on asiasta itselle ja yhteiskunnalle.
Armeija on eri juttu, eikös ole?"
-Paljastit juuri, ettet ymmärrä. Armeija käydään mahdollisen (Ei toivottavan) uhan takia, jotta voidaan toimia ko. tilanteessa. Vai mitäkö kuvittelet? Jiakke kirjoitti:
"Menkööt sinne ne, joita asia kiinnostaa."
-ikävä kyllä kaikkia asioita ei voi rajata oman kiinnostuksen mukaan, sehän ajaisi yhteiskunnan kaaokseen, jos jokainen tekisi kaiken OMAN kiinnostuksen mukaan. Hoitamalla omat velvoitteesi, autat omalla panoksellasi tätä yhteiskuntaa toimimaan. Jos niitä pyssyjä ja komenteluja pelkäät niin mene sinne sivariin kirjastotädiksi.
"Ymmärrän mitä hyötyä on asiasta itselle ja yhteiskunnalle.
Armeija on eri juttu, eikös ole?"
-Paljastit juuri, ettet ymmärrä. Armeija käydään mahdollisen (Ei toivottavan) uhan takia, jotta voidaan toimia ko. tilanteessa. Vai mitäkö kuvittelet?Tunnen kymmeniä nuoria miehiä, jotka ovat armeijan käyneet ja valmuistaso on sama kuin minulla oli 15 vuotiaana. Epäilen, että minussa olisi enemmän miestä armeijan jälkeen kuin nyt on.
Ruotsista otetaan mallia joka asiasta, miksei tästäkään otettaisi? Siellä armeijaan menevät vain ne, jotka sitä todella haluavat, ovat motivoituneita ja päätös on usein harkittu. Valtoin rahoja tässä ajattelen (minun maksamia veroja). Sama jos jotain lääkkeitä jaettaisiin kaikille tasapuolisuuden nimissä, vaikka sairaina ovat vain 2%.
Armeijan on oltava Suomessa,en missään nimessä kannata lakkauttamista, mutta intin on oltava minun mielestä vapaaehtoista ja ammattilaista.
Virossa ei ole armeijaa lainkaan, ymmärtänevät, että jos se "iso paha" hyökkää mahdollisuudet ovat aika pienet.- fucktoja
finn_k kirjoitti:
Tunnen kymmeniä nuoria miehiä, jotka ovat armeijan käyneet ja valmuistaso on sama kuin minulla oli 15 vuotiaana. Epäilen, että minussa olisi enemmän miestä armeijan jälkeen kuin nyt on.
Ruotsista otetaan mallia joka asiasta, miksei tästäkään otettaisi? Siellä armeijaan menevät vain ne, jotka sitä todella haluavat, ovat motivoituneita ja päätös on usein harkittu. Valtoin rahoja tässä ajattelen (minun maksamia veroja). Sama jos jotain lääkkeitä jaettaisiin kaikille tasapuolisuuden nimissä, vaikka sairaina ovat vain 2%.
Armeijan on oltava Suomessa,en missään nimessä kannata lakkauttamista, mutta intin on oltava minun mielestä vapaaehtoista ja ammattilaista.
Virossa ei ole armeijaa lainkaan, ymmärtänevät, että jos se "iso paha" hyökkää mahdollisuudet ovat aika pienet.viro on naton jäsen.... ruotsilla on suomi välissä.
- tyttö 15wee
Kuulehan nuori mies; "Jos ei maistu intti, tulee kommari tai hintti" Armeijassa kasvatetaan pojista miehiä (ja omassa tapauksessani myös tytöistä miehiä) itse päätin silloin kun isoveli lähti inttiin että perässä tullaan, olin tuolloin kahdeksan. Nyt kun kaikki kolme isoveljeäni ovat sen käyneet, ja olen kuullut heidän ja isäni tarinat siitä miten tuli pääjehuja jallitettua siellä, ei enää kukaan voi estää menoani inttiin. Turha pelko pois, hymy huulille ja matkalippu kohti kasarmia ;) Saat siitä hienon kokemuksen, ja ehkä uusia kavereita. Ole avoin, reipas poika!
P.S Hienoa kuulla, että elämäsi on hyvässä järjestyksessä :)En usko, että olisit ollut halukas lähteä armeijaan 26-vuotiaana. En ole missään vaiheessa tuntenut pelkoa tai ollut edes hermostunut asiasta. Elämässäni on ollut tuhat kertaa jännittävämpiä hetkiä, kuin mitä tavallinen armeija voi minulle tarjota. Kai mä sitten menen, jos olen silloin liian laiska keksiäkseni jonkun keinon välttää armeijaa. Kysymys ei ole siitä menenkö vai en, tai kuinka välttää. Oletetaan, että mä olen menossa, mutta en suostu tekemään mitään "oikein", mitä sitten? En saa vapaata = OK, joudun olemaan muilta eristyksestä tai jtn =OK. Eihän siellä paljon muuta voida tehdä. Pelkäisin ehkä,jos tietäisin mitä siellä voi pelätä.
- mullekaikkihetinyt
finn_k kirjoitti:
En usko, että olisit ollut halukas lähteä armeijaan 26-vuotiaana. En ole missään vaiheessa tuntenut pelkoa tai ollut edes hermostunut asiasta. Elämässäni on ollut tuhat kertaa jännittävämpiä hetkiä, kuin mitä tavallinen armeija voi minulle tarjota. Kai mä sitten menen, jos olen silloin liian laiska keksiäkseni jonkun keinon välttää armeijaa. Kysymys ei ole siitä menenkö vai en, tai kuinka välttää. Oletetaan, että mä olen menossa, mutta en suostu tekemään mitään "oikein", mitä sitten? En saa vapaata = OK, joudun olemaan muilta eristyksestä tai jtn =OK. Eihän siellä paljon muuta voida tehdä. Pelkäisin ehkä,jos tietäisin mitä siellä voi pelätä.
verojen maksu ja aremijan käynti on molemmat yhteiskunnan hyväksi tehtäviä asioita. jos väität ajattelevasi vain yhteiskunnan parasta ettei veroraht kulu niin se on paskapuhtetta. sekös vasta kalliiksi tulee kun sinun takiasi virkamiehet käyttävät työtunteja kirjoitellessaan poistumiskieltoa tai poliisin hakiessa sinua kotoa. vankilakin on aika kallis ratkaisu ja olit sitäkin harkinnut. ota pää pois perseestä ja ole mies. lueppa omat viestisi läpi ja mieti mitä niissä sanot! jos et heti huomaa, tallenna ne ja lue kymmenen vuoden päästä.
armeija voi olla myös hyvä kokemus. minun kokemukseni mukaan sinun laisesi varusmiehet ovat selväsi ikävin osa armeijaa. toisaalta haluaisin että kaltaisesi lähtevät pois tai eivät edes tule, toisaalta haluaisin nähdä heidän kehittyvän ihmisinä... mullekaikkihetinyt kirjoitti:
verojen maksu ja aremijan käynti on molemmat yhteiskunnan hyväksi tehtäviä asioita. jos väität ajattelevasi vain yhteiskunnan parasta ettei veroraht kulu niin se on paskapuhtetta. sekös vasta kalliiksi tulee kun sinun takiasi virkamiehet käyttävät työtunteja kirjoitellessaan poistumiskieltoa tai poliisin hakiessa sinua kotoa. vankilakin on aika kallis ratkaisu ja olit sitäkin harkinnut. ota pää pois perseestä ja ole mies. lueppa omat viestisi läpi ja mieti mitä niissä sanot! jos et heti huomaa, tallenna ne ja lue kymmenen vuoden päästä.
armeija voi olla myös hyvä kokemus. minun kokemukseni mukaan sinun laisesi varusmiehet ovat selväsi ikävin osa armeijaa. toisaalta haluaisin että kaltaisesi lähtevät pois tai eivät edes tule, toisaalta haluaisin nähdä heidän kehittyvän ihmisinä...käyttäisit joskus päätäsi muuhun kuin syömiseen.usko tai älä, mutta jotkut osaa jopa AJATELLA sillä.
En väitä ajattelevani VAIN sitä mitä verorahoillani tehdään, vaikka se jossain määrin kyllä harmittaa.
virkamiesten työtunnit ja poliisin kotikäynti vastaan yhden henkilön vuosi suomalaisessa armeijassa jolloin monelle maksetaan korvauksia vuokra-asunnoista ym ym. Hanki taskulaskin ja pyydä vanhampiasi auttamaan laskuissa, kun et näköjään yksin sellaiseen pysty.
Ja oikeasti: MITÄ HYÖTYÄ YHTEISKUNNALLE on siitä että joku 18v Make on viettänyt 9kk laivassa lähellä Turkua vuonna 2002 ja johon upposi kymmeniä tuhansia euroja?
Plussana on vain se, että jos mitään muuta elämässä ei ole saavuttanut, niin voisi kuvitella tehneensä ainakin yhden "ison" jutun.- mullekaikkihetinyt
finn_k kirjoitti:
käyttäisit joskus päätäsi muuhun kuin syömiseen.usko tai älä, mutta jotkut osaa jopa AJATELLA sillä.
En väitä ajattelevani VAIN sitä mitä verorahoillani tehdään, vaikka se jossain määrin kyllä harmittaa.
virkamiesten työtunnit ja poliisin kotikäynti vastaan yhden henkilön vuosi suomalaisessa armeijassa jolloin monelle maksetaan korvauksia vuokra-asunnoista ym ym. Hanki taskulaskin ja pyydä vanhampiasi auttamaan laskuissa, kun et näköjään yksin sellaiseen pysty.
Ja oikeasti: MITÄ HYÖTYÄ YHTEISKUNNALLE on siitä että joku 18v Make on viettänyt 9kk laivassa lähellä Turkua vuonna 2002 ja johon upposi kymmeniä tuhansia euroja?
Plussana on vain se, että jos mitään muuta elämässä ei ole saavuttanut, niin voisi kuvitella tehneensä ainakin yhden "ison" jutun.hahahaaaaa... mulla on kyllä akateeminen koulutus ja juurikin itse asiassa taloustieteistä. tiedän kohtuu hyvin miten valtion talous toimii. älä kerro minulle mitään siitä. moimoi
mullekaikkihetinyt kirjoitti:
hahahaaaaa... mulla on kyllä akateeminen koulutus ja juurikin itse asiassa taloustieteistä. tiedän kohtuu hyvin miten valtion talous toimii. älä kerro minulle mitään siitä. moimoi
joo joo, firmassani oli muutama vuosi sitten pari sellaista, joilla on 2 korkeaa tutkintoa suoritettuna, enkä todellakaan kutsuisi heitä älypäiksi.
- Metsien vipeltäjä
"Olen jo 26 vuotias ja ensi kesällä pitäisi mennä armeijaan. --- Luulen , että naurattaisi koko homma ja siitä ei tulisi muuta kuin tappeluita jne."
Mua nauratti se homma jo 19-vuotiaana kun olin armeijassa. Armeijan suuri suoritusprosentti perustuu "kansalaisvelvollisuuden" lisäksi siihen että armeijan kutsunnat järjestetään alle 18-vuotiaille teini-ikäisille pojille jolloin ei moni vielä uskalla kyseenalaistaa mitään yhteiskunnassa ja ryhmäpaine armeijan käymiselle on kova. Ja vaikka kutsuntojen ja asepalveluksen aloittamisen välissä on pitkä aika, niin harva lukion/ammattikoulun päättänyt nuori mies osaa tai uskaltaa siinä vaiheessa kyseenalaistaa armeijaan menon. No, armeijassa ollessaan monella voi käydä mielessä lopettaminen mutta nuoruuden epävarmuus estää silloinkin monella sen että jättäisi homman kesken. Sitten vanhempana sitä kiroaa ja ajattelee että olisi pitänyt vain olla rohkea ja jättää palvelus kesken. "Maitojunalla kotiin palaaminen" ei näin vanhemmiten enää tunnu niin kamalalta ajatukselta.- dgsgv
kyllä se on se miksi sinne mennään, kun kaveritkin menee. Itse menisin sivariin, jos voisin olla 100-varma pääsystä paloasemalle, ei niin vaativiin sammutustehtäviin (Minulla on vähän VPK taustaa). Mutta moni päätyy jonnekin koululle laittamaan ilmoitustaululle papereita yms.
- jeehuippua
Kävin 27 vuotiaana ja tosiasiahan on, että ei sinne tänä päivänä enää kenenkään ole pakko mennä. En mä edes ite tiennyt miks sinne menin. Kai mua vähän kiinnosti, että miten tämä maanpuolustus on hoidettu.
Eihän ne mitään voi tehdä, jos vaan et tee mitään ja kyllä ne sieltä potkut antaa. Puolustusvoimat saa kyllä hyvää materiaalia ihan tarpeeks muutenkin, ei ne sinua siellä henkilökohtaisesti kaipaa. Kerronpa kuitenkin vähän kokemuksia vanhempana palvelemisesta, vaikka epäilen että hommaat sen vapautuksen kuitenkin.
Ei siellä armeijassa hirveesti komennella. Siellä tehdään "sotilaallisia" juttuja. Ekan parin viikon aika siellä oli muutama alikersantti joka halus vähän komennella vanhusta. Lehmän katsetta tarjosin ja aika nopeesti loppu seki homma. Kai sekin on jonkunlainen kokemus elämässä kun pääsee nuorena vanhempaa komenteleen. Loppuajan sitten painelin siellä mukana ja kyllä mä taisin aina selvitä vähän sillä helpomalla.
Ainut paha paikka oli oikeestaan kun aliupseerikoulua tungettiin melkein kurkusta alas, mutta siinä vaiheessa tein kyllä aika selväks, että sinne en oo menossa. Kierrellen ilmoitin, että ei minun oikeesti ole täällä pakko olla.
Sinä vissiin mietit, että miksi sinun kannattaisi käydä armeija. Minäpä kerron. Sinun ei kannata käydä armeijaa. Silti varmaan ymmärrät miks sinun ehkä tulisi se käydä.Ensinnäkin haluaisin kiittää asiallisista kommenteistasi. En itsekään usko, että ne tekee siellä kaiken pitääksensa minut armeijasta alusta loppuun. En ole innoissani intistä kahdesta syystä, en haluaa tuottaa kenellekään päänvaivaa ja hyödyn paljon enemmän jos jätän menemättä.
Menisin kyllä muuten, vaikkapa mielenkiinnosta, mutta nyt on jo vähän liikaa muitakin velvollisuuksia ja asioita hoidettavana. En voi jättää tätä kaikkea noin vaan. 17-18 vuotiaana ehkä olisin vielä voinut.- Jiakke
finn_k kirjoitti:
Ensinnäkin haluaisin kiittää asiallisista kommenteistasi. En itsekään usko, että ne tekee siellä kaiken pitääksensa minut armeijasta alusta loppuun. En ole innoissani intistä kahdesta syystä, en haluaa tuottaa kenellekään päänvaivaa ja hyödyn paljon enemmän jos jätän menemättä.
Menisin kyllä muuten, vaikkapa mielenkiinnosta, mutta nyt on jo vähän liikaa muitakin velvollisuuksia ja asioita hoidettavana. En voi jättää tätä kaikkea noin vaan. 17-18 vuotiaana ehkä olisin vielä voinut."En ole innoissani intistä kahdesta syystä, en haluaa tuottaa kenellekään päänvaivaa ja hyödyn paljon enemmän jos jätän menemättä."
-jaa tällaiset ovat syyt 1) teet niinkuin sanotaan, ja ajattelet sitten kun sitä kysytään, monet asiat tuntuu hassuilta, mutta eihän se ole mikään matruusineuvosto joka päättää asioista.
2) oma napa on taas maailman tappi!
"nyt on jo vähän liikaa muitakin velvollisuuksia ja asioita hoidettavana."
_et siis osaa hoitaa asioitasi kuin yhdellä tavalla? Joku puuhastelusi jossain firman toimarina, nyt ei ole sellainen este, ettetkö voisi hoitaa inttiä pois. Tod. Näk pääsisit 6kk. jos olet perheellinen. Jiakke kirjoitti:
"En ole innoissani intistä kahdesta syystä, en haluaa tuottaa kenellekään päänvaivaa ja hyödyn paljon enemmän jos jätän menemättä."
-jaa tällaiset ovat syyt 1) teet niinkuin sanotaan, ja ajattelet sitten kun sitä kysytään, monet asiat tuntuu hassuilta, mutta eihän se ole mikään matruusineuvosto joka päättää asioista.
2) oma napa on taas maailman tappi!
"nyt on jo vähän liikaa muitakin velvollisuuksia ja asioita hoidettavana."
_et siis osaa hoitaa asioitasi kuin yhdellä tavalla? Joku puuhastelusi jossain firman toimarina, nyt ei ole sellainen este, ettetkö voisi hoitaa inttiä pois. Tod. Näk pääsisit 6kk. jos olet perheellinen.omanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapa....
jaksatte vielä tätä samaa jauhaa. Ajattelitko itse armeija käydessä, että tuot maailmaan jotain suurta ja teet palveluksen maallesi ja koko yhteiskunnalle?
"puuhasteluistani" et tiedä yhtään mitään, jotta voisit päättää kumpi on tärkeämää.
Olet selvästi se tapaus, joka ei ole elämässään saanut mitään suurempaa aikaan, kuin loppuunkäyty intti. Sekin tuli, koska oli PAKKO.- Jiakke
finn_k kirjoitti:
omanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapaomanapa....
jaksatte vielä tätä samaa jauhaa. Ajattelitko itse armeija käydessä, että tuot maailmaan jotain suurta ja teet palveluksen maallesi ja koko yhteiskunnalle?
"puuhasteluistani" et tiedä yhtään mitään, jotta voisit päättää kumpi on tärkeämää.
Olet selvästi se tapaus, joka ei ole elämässään saanut mitään suurempaa aikaan, kuin loppuunkäyty intti. Sekin tuli, koska oli PAKKO.Alussa osasit vielä keskustella suhteellisen asiallisesti, mutta argumenttien käydessä vähiin, on tasosi laskenut..
"Ajattelitko itse armeija käydessä, että tuot maailmaan jotain suurta ja teet palveluksen maallesi ja koko yhteiskunnalle?"
-En. Olisiko pitänyt? Tein vain sen minkä jokaisen tulisi tehdä, vähän sama asia kuin veroje maksu tai oppivelvollisuus. Toivottavasti EI tule tilannetta ,jossa joutuisin käyttämään siellä opittuua, mutta pahimman varalle.
Olet selvästi se tapaus, joka ei ole elämässään saanut mitään suurempaa aikaan, kuin loppuunkäyty intti. Sekin tuli, koska oli PAKKO"
-Näinkö on? Ainahan jokainen pitää omia tuherruksiaan taiteena.. tai sitten puuhastelujaan tärkeänä ainakin itselleen. Kylmä fakta on se ettei omaan napaan tuijottelulla saavuta mitään, paitsi korkeintaan tuhnurin maineen.
- Nertkt
Olisit vaan suorittanut sen silloin kun se oli ajankohtaista eikä ruveta nynnyilemään "Sen minkä taakse jättää sen edestä löytää" No siellä tule käymään näin että, Sinua nuorempi/lyhkäsempi Alikersantti huutaa naama punasena Alokas ______ !!! TEE NÄIN. Alokas _____ !!! EI NÄIN. Alokas ___ !!! ja tätä jatkuu sen ajan kun vietät ihanat kesäpäivät, ja syksyt, pakkas keleille asti. Siellä aletaan susta tehdä todellinen MIES!
En minä tässä aio esittää mitään argumentteja. Tiedän tasan tarkkaan, mitä haluan ja mitä en, se riittää mulle. Ei minulla ole mitään armeijaa vastaan. Jos minua fiksummat ovat päättäneet, että armeija on ja pysyy niin hyväksyn asian. Mutta en halua enää olla osa tätä sirkusta 26-vuotiaana.
Usko tai älä, et saa minua tekemään mitään huutamalla, ellen mä itse sitä halua.- Jiakke
finn_k kirjoitti:
En minä tässä aio esittää mitään argumentteja. Tiedän tasan tarkkaan, mitä haluan ja mitä en, se riittää mulle. Ei minulla ole mitään armeijaa vastaan. Jos minua fiksummat ovat päättäneet, että armeija on ja pysyy niin hyväksyn asian. Mutta en halua enää olla osa tätä sirkusta 26-vuotiaana.
Usko tai älä, et saa minua tekemään mitään huutamalla, ellen mä itse sitä halua."Tiedän tasan tarkkaan, mitä haluan ja mitä en, se riittää mulle."
- niinpä niin Mutta oletko tajunnut, että yhteiskunta ei pyöri sinun halujesi ympärillä. Jotta mikään järjestelmä toimisi, tulee luotuja sääntöjä noudattaa. Kyllä sinun tulisi tietää vai kipparoitko firmaasi yhteiskunnnan sääntöjen ulkopuolella, tuskin.
"Mutta en halua enää olla osa tätä sirkusta 26-vuotiaana."
-Sirkus jatkuu
" Asevelvollisuus alkaa sen vuoden alusta, jolloin mies täyttää kahdeksantoista vuotta. Asevelvollisuus jatkuu sen vuoden loppuun, jona asevelvollinen täyttää kuusikymmentä vuotta.
Asevelvollinen kuuluu joko vakinaiseen väkeen, reserviin tai nostoväkeen. "
-www.mil.fi
-sinnehän kuulut jos lääkäri ei sinua raakkaa, ja sittenkin saattaa homma jatkua...
ei kysellä edelleenkään halujasi, olit sitten 26 tai 16, Näe se asevelvollisuus vastapalveluksena yhteiskunnalle, sillä tuskinpa elät yhteiskunnan ulkopuolella.?
"Usko tai älä, et saa minua tekemään mitään huutamalla, ellen mä itse sitä halua."
-kyllähän siellä opetetaan miksi niitä käskyjä totellaan, syynkin kertovat aika tarkkaan. Huutaminen on vain preussilainen jäänne, jolla tehostetaan käskyn perillemenoa. - näinmeillä
finn_k kirjoitti:
Usko tai älä, et saa minua tekemään mitään huutamalla, ellen mä itse sitä halua."En minä tässä aio esittää mitään argumentteja. Tiedän tasan tarkkaan, mitä haluan ja mitä en, se riittää mulle."
jos näin on tilanne niin miksi koko keskustelun edes avasit? tai miksi sitä jatkat? argumenttien esittäminen nyt vain kuuluu ihan tavalliseen kommunikointiin jos mielipide-eroja on. muutoin sitä sanotaan inttämiseksi. siinä voisit pärjätä näyttöjen perusteella? Ikävää että toimitusjohtaja ei pysty organisoimaan ajankäyttöään siten että hoitaisi esim asevelvollisuuden pois ennen kuin alkaa toimitusjohtajaksi....... voit vaikka kysellä hallituksen pj:ltä (varmaan itseltäsi tai joltain sukulaiseltasi) josko saisit vähän vapaata jos toisiin aatoksiin tulet. muutoin, anna olla!! näinmeillä kirjoitti:
"En minä tässä aio esittää mitään argumentteja. Tiedän tasan tarkkaan, mitä haluan ja mitä en, se riittää mulle."
jos näin on tilanne niin miksi koko keskustelun edes avasit? tai miksi sitä jatkat? argumenttien esittäminen nyt vain kuuluu ihan tavalliseen kommunikointiin jos mielipide-eroja on. muutoin sitä sanotaan inttämiseksi. siinä voisit pärjätä näyttöjen perusteella? Ikävää että toimitusjohtaja ei pysty organisoimaan ajankäyttöään siten että hoitaisi esim asevelvollisuuden pois ennen kuin alkaa toimitusjohtajaksi....... voit vaikka kysellä hallituksen pj:ltä (varmaan itseltäsi tai joltain sukulaiseltasi) josko saisit vähän vapaata jos toisiin aatoksiin tulet. muutoin, anna olla!!Olin jo ruvennut kirjoittamaan vastausta, mutta sitten tajusin. Olet pieni ihminen. Etkä onneksesi koskaan tule tajuamaan sitä. En opi sulta yhtään mitään. Adios ......... )))))))))
- vanha jermu
Mä kävin intin 27 vuotiaaana. Siinä vaiheessa takana oli jo kasapäin opintoja yliopistolla (lähes valmis maisteri) ja vuosia työkokemusta jne. Menin varmaan sen takia, että halusin hengähdystauon kaikesta normaalista ja aikaa miettiä mitä halusin tehdä "isona" :). Kokemuksena sen otin ja ajattelin että kaipa sen kestää. Ideaalisti ajattellen olis kannattanu käydä se junnuna eikä siirtää, mutta no elämässä tulee tehtyä monenlaisia päätöksiä.
Kuitenkin vanhempana siihen touhuun saa uudenlaisen näkökulman. Itse en tehnyt iästäni suurempaa numeroa vaikkakin nuorempien jutut siellä hymyilyttävät kovasti. Palvelin sen minimin eli 6kk, koska ei mulla ollut sen isompia visioita intin suhteen enää. Tiesin että menestyn elämässäni muutenkin ilman huikeaa johtajakoulusta. Tottakai siellä tyrkytettiin aukkia viimeiseen saakka, mutta sanoin että kiitos ei. Ei mua kiinnostanut paimentaa junnuja toiset puol vuotta :).
Selvisin ikäni takia hieman helpommalla varmaan, kun alikersanteille ja koksuille oli suurempi kynnys komennella tälläistä aikuista miestä. Tietenkään en missään mielessä suoraan kyseenalaistanut heidän suurta auktoriteettiaan, mutta kyllä mä olin aikalailla kypsempi kuin nää nuoret sotaherrat ja ne ties itsekkin sen :-). Se monesti näkyi siinä, että ryhmänjohtaja tavallaan haki multa sympatiaa ja hyväksyntää päätöksilleen. Mukava heppuhan se oli. - kkkkkkkkkå
Eiköhän se suurimmalle osalle ole ajanhukkaa. Ei se yhtään kiinnostanut minuakaan ja menin aina sieltä missä aita oli matalin. Mutta ei se ole kuin 6 kuukautta. Kävin itse 23-vuotiaana ja kotona oli kihlattu ja duuni odottamassa. Kyllähän sielää vitutti välillä, kun mietti mitä sillä aikaa voisi siviilissä tehdä ja ansaita. Eipä siellä paljon mitään edes joutunut tekemään. Jos joku käski juoksemaan, niin sanoi vain ettei jaksa ja asia oli sillä selvä. Alikessut ei uskaltaneet oikein mitään tehdä ja kantahenkilökuntaa ei tahtonut kiinnostaa.
kiitos asiallisesta kommentista. En usko itsekään, että joku jaksaa huutaa täyttää kurkkua siinä tilanteessa ja saada tahtonsa läpi hinnalla millä hyvänsä.
- puhdistaja
eikö sullakaan vähämielisellä ole tärkeempää ajateltavaa,oot mitättömyys,ja tiedät sen kyllä itsekin,etkös?oisit raukkapaska aikoinas sen käyny niin ei tarttis isona miehenä jaaritella paskaa paskapalstoilla.mulla ois sulle 1 lääke,ja tiät itsekin mikä se on.naks,naks,naks,naks,naks,adios idis!
- hai hai
kuka vittu tämmöstä paska maata ees haluaa puolustaa? :D Intti o turhanpäivästä paskaa, jossa "isot" poijat luulee olevasa jtn! Hyvähän se on netti palstoilla isotella intin käyneillä, jotka sodan tullessa juoksin jonnekki karkuu!! saatanan tollot!! vihaksi käy tommoset! :D
- ja napanöyhtä
hai hai kirjoitti:
kuka vittu tämmöstä paska maata ees haluaa puolustaa? :D Intti o turhanpäivästä paskaa, jossa "isot" poijat luulee olevasa jtn! Hyvähän se on netti palstoilla isotella intin käyneillä, jotka sodan tullessa juoksin jonnekki karkuu!! saatanan tollot!! vihaksi käy tommoset! :D
Harmi, että kaikki yhteisöllisyys alkaa hävitä. Intti ei ole helppo eikä hauska paikka, mutta yhteisöllinen velvollisuus. Kyllä täällä keskustelussa ollaan keksivinään syitä, miksei kande mennä armeijaan, mutta yleisin oikea syy on se, että oma napa on niin paljon tärkeämpi, että muut ihmiset eivät meinaa mitään. Tulee ikonina mieleen joku polkupyöräilijä, joka selvittää poliisille, että mulla on kaikki oikeus tai ainakaan en tiennyt. Kun on saatu kiinni kiinni mummoja tönimästä ja jalkakäytävällä ajamasta. Mitä niistä muista kun mulla on tää juttu! Mutta ei tunnusteta muille tai edes itselle, että syynä on tää "mun juttu". Keksitään kaiken maailman selityksiä ja haukutaan inttiä tyyliin, että "siks en mee kun se on niin huono". Ja "siks en mee kun kuiteski ydinaseet tulee ja vie". Ja ainoa, joka tulee ja vie on oma napa.
ja napanöyhtä kirjoitti:
Harmi, että kaikki yhteisöllisyys alkaa hävitä. Intti ei ole helppo eikä hauska paikka, mutta yhteisöllinen velvollisuus. Kyllä täällä keskustelussa ollaan keksivinään syitä, miksei kande mennä armeijaan, mutta yleisin oikea syy on se, että oma napa on niin paljon tärkeämpi, että muut ihmiset eivät meinaa mitään. Tulee ikonina mieleen joku polkupyöräilijä, joka selvittää poliisille, että mulla on kaikki oikeus tai ainakaan en tiennyt. Kun on saatu kiinni kiinni mummoja tönimästä ja jalkakäytävällä ajamasta. Mitä niistä muista kun mulla on tää juttu! Mutta ei tunnusteta muille tai edes itselle, että syynä on tää "mun juttu". Keksitään kaiken maailman selityksiä ja haukutaan inttiä tyyliin, että "siks en mee kun se on niin huono". Ja "siks en mee kun kuiteski ydinaseet tulee ja vie". Ja ainoa, joka tulee ja vie on oma napa.
Ymmärrän velvollisuuteni ja ymmärrän miksi haluan noudattaa tiettyjä sääntöjä. Armeija ei ole minun juttu aiemmin mainituista syistä. ja pitää olla hel###in vahva saadaakseni minut tekemään jotian vastoin tahtoani.
- nöyhtälinja?
finn_k kirjoitti:
Ymmärrän velvollisuuteni ja ymmärrän miksi haluan noudattaa tiettyjä sääntöjä. Armeija ei ole minun juttu aiemmin mainituista syistä. ja pitää olla hel###in vahva saadaakseni minut tekemään jotian vastoin tahtoani.
Tuon aiemman tekstin siis vahvistat, eli oma napa kiinnostaa ohi yhteisen edun. Ja uhoat vielä.
Toivottavasti tämä asia joskus kirkastuu sinulle oikealta kantilta. Kun tulee tilanne, jossa saat turvasi tai tukesi yhteisöllisyyden kautta, mutta sitä yhteisöllisyyttä ei napanöyhtäsyistä olekaan, vaan se P U U T T U U ! ! ! Jos teemme oman velvollisuutemme, niin on paljon ketterämpää ja kivempaa vaatia samaa myös muilta. Asiassa kuin asiassa. - 18v nuorimies
finn_k kirjoitti:
olet pelkkä vitsi ))) ja kyllä naurattaa
Olisi kyllä finn_k mielenkiintoista tietää yritys, jossa olet toimitusjohtajana. Tuolla asenteella tuskin tulet kovin pitkälle pärjäämään, "kaikki eriävät mielipiteet ovat vääriä ja niiden esittäjät ovat pellejä". Jos sinä tiedät ettet halua mennä inttiin, niin mene sivariin tai vankilaan, jompi kumpi on paikka sinulle, veikkaan vankilaa. Viestisi perusteella tulet heikolla itsetunnollasi pönkittämään sitä päätöstä, että menet armeijaan vaikket halua. Sinä et ole armeijassa ollut, et voi tietää minkälaista siellä on olla. Anna mahdollisuus, ja lähde pois jos haluat. Tuskin yrityksesi tai oma egosi siinä niin paljon kärsii.
Tai sitten olet vain joku pieni trolli. - piisaa kyllä
18v nuorimies kirjoitti:
Olisi kyllä finn_k mielenkiintoista tietää yritys, jossa olet toimitusjohtajana. Tuolla asenteella tuskin tulet kovin pitkälle pärjäämään, "kaikki eriävät mielipiteet ovat vääriä ja niiden esittäjät ovat pellejä". Jos sinä tiedät ettet halua mennä inttiin, niin mene sivariin tai vankilaan, jompi kumpi on paikka sinulle, veikkaan vankilaa. Viestisi perusteella tulet heikolla itsetunnollasi pönkittämään sitä päätöstä, että menet armeijaan vaikket halua. Sinä et ole armeijassa ollut, et voi tietää minkälaista siellä on olla. Anna mahdollisuus, ja lähde pois jos haluat. Tuskin yrityksesi tai oma egosi siinä niin paljon kärsii.
Tai sitten olet vain joku pieni trolli.Nuo lapinjärveläisfilosofit ansaitsevat kaipaamansa arvokkaan ja humaanin tehtävän. Sellainen olisi omien ja vihollisten väliltä haavoittuneiden roudaaminen turvaan. Oikeat intin käyneet lääkintämiehet voitaisiin tästä vapauttaa oikeisiin paikkaushommiin. Nyt pitäisi vaan saada sellainen laki, että ne taiteilijat oikeasti pistettäisiin sinne roudaushommiin.
- Rokan Pentti
piisaa kyllä kirjoitti:
Nuo lapinjärveläisfilosofit ansaitsevat kaipaamansa arvokkaan ja humaanin tehtävän. Sellainen olisi omien ja vihollisten väliltä haavoittuneiden roudaaminen turvaan. Oikeat intin käyneet lääkintämiehet voitaisiin tästä vapauttaa oikeisiin paikkaushommiin. Nyt pitäisi vaan saada sellainen laki, että ne taiteilijat oikeasti pistettäisiin sinne roudaushommiin.
Siinähän se systeemi. Oikein sydäntä särkee (vaikkei minulla) kun niitä tuupitaan milloin miinanpolkijaksi, milloin miksikin. Mutta tuo haavakkojen kantohommahan on mitä parhain. Ei tarvitse aseita eikä koulutusta. Voidaan pistää vielä oranssit liivit, että siviksien humaaneiksi tietämät vihulaiset (kun eihän kukaan niin hullu ole, että alkais sotimaan tai ainakin ne sotii ydinaseilla) eivät vahingossakaan rupeaisi heitä ampumaan.
18v nuorimies kirjoitti:
Tai sitten olet vain joku pieni trolli.Olen ajatellut sitä vankilan vaihtoehtoa, mutta 3kk on kuitenkin liikaa. Juoksisin mieluummin 6 kk metsässä muiden kanssa ja leikin sotaa. En sekoita yritystoimintaani tähän asiaan, äläkä sinä liika mieti sitä, mikä se yritys voi olla ja minkä alan.
MENISIN kyllä ihan mielelläni katsomaan ja kokeilemaan uutta ja hauskaa, jollei olisi tärkeämpää tekemistä. mutta nyt: Ei kiitos.
ja se mitä velvollisuuksiani koskee... toivottovasti ymmärrät, että ihmiset ovat 98%:sti vain lampaita ja menevät lauman mukaan. jos joku valtion viisaimmista keskii, että meidän kaikkien velvollisuuksiin kuuluu juoda oma kusta teet sen ylpeydellä muiden tapaan. En tekemällä tee itsestäni erikoista, mutta yritän selventää itselleni asiat, ennen kuin ryhdyn johonkin. Voit vetää omia johtopäätöksiä ja "lukea rivien välistä". Nykyinen systeemi toimii hyvin ja mä tykkään siitä, mutta minua ei sinne saada. .... ai niin. unohdin sanoa, että palvelukseenastumisaika on taas siirretty ensi kesälle.- tuo tuli
finn_k kirjoitti:
Olen ajatellut sitä vankilan vaihtoehtoa, mutta 3kk on kuitenkin liikaa. Juoksisin mieluummin 6 kk metsässä muiden kanssa ja leikin sotaa. En sekoita yritystoimintaani tähän asiaan, äläkä sinä liika mieti sitä, mikä se yritys voi olla ja minkä alan.
MENISIN kyllä ihan mielelläni katsomaan ja kokeilemaan uutta ja hauskaa, jollei olisi tärkeämpää tekemistä. mutta nyt: Ei kiitos.
ja se mitä velvollisuuksiani koskee... toivottovasti ymmärrät, että ihmiset ovat 98%:sti vain lampaita ja menevät lauman mukaan. jos joku valtion viisaimmista keskii, että meidän kaikkien velvollisuuksiin kuuluu juoda oma kusta teet sen ylpeydellä muiden tapaan. En tekemällä tee itsestäni erikoista, mutta yritän selventää itselleni asiat, ennen kuin ryhdyn johonkin. Voit vetää omia johtopäätöksiä ja "lukea rivien välistä". Nykyinen systeemi toimii hyvin ja mä tykkään siitä, mutta minua ei sinne saada. .... ai niin. unohdin sanoa, että palvelukseenastumisaika on taas siirretty ensi kesälle.Siis lojaalisuus ja sosiaalisuus on kysymyksessä. Niiden puute. "Hoitakoot muut minunkin hommani".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219