Millä hevosvoimilla on pakko käyttää rattia? Ei ihan heti löytynyt tuota ylärajaa suomessa. Muualla mailmassa ajetaan jopa 50 hp sakka kahvasta.
Kahvaohjaus hp yläraja?
kahva tai ei?
196579
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 19
Vanhimmat
Yli 20 hv, nykyisin (virallisemmin 14.7 kw) tehoinen perä moottori on varustettava rattiohjauksella. Voi siihen olla poikkeuksiakin, tuo on yleinen sääntö.
Suomen liityttyä EU:iin poistui rekisteröitävän veneen rattiohjauspakko. Perämoottoria saa nykyisin ajaa vaikka 300 hv kahvasta jos koneessa kahva on. Entinen laki oli hyvä mutta EU:ssa on kaikilla mailla oltava samat säännöt.
Monessa muussakin asiassa esim. sähköturvallisuuslaki, mentiin turvallisuudessa aimoharppauksia taakseppäin.
kahva-vaihdevivusto oli konaisuus paketti uutena.
Ei ole enää EU aikana mitää rajoituksia. Nyt saa ajaa vaikka 100 heppasella kahvasta jos vaan uskaltaa. Uusissa veneissä pitää tietysti täyttyä ne ohjailuominaisuudet huippunopeudella, että ihan älyttömiä ei pysty edes Seliökään ajeneen.
Jotakin hyötyä EU stakin. On joitakin venetyyppejä joihin mielestäni tuo kahva sopii paremmin, "keep it light and simple". Turvallisuusriski on aika marginaalinen jos nyt vaikka 30 hp ajaa kahvasta, onhan tuo kahvasta herkempi ajaa, positiivisessä mielessä. Parisataa heppasissa kaksipyöräisissä asian laita on aivan toisin......
tommosethan täytyy olla startista käyntiin ,tunkin naru kestää tempomalla käynnistää.se on ongelma,ettei nykymyyjien koneella ole tietoa 2-tahti vehkeistä.
Ei ole enää EU aikana mitää rajoituksia. Nyt saa ajaa vaikka 160 Mw:lla perämoottorilla.
Tosimiehet ajaa kahvalla, laita siihen viemäriputkesta jatkokahva. Ajat sit kahwa kainalossa. Mahollisimman iso kone, se on jotensakkin uljasta kun on kahwa kainalossa ja kulku kovaa. Näin mulla!
Noi ajaa 50 hp tohatsuja kahvasta
http://www.youtube.com/watch?v=RzbkQyaZMX0&feature=related
Taas on markkinarakoa "uudelle" venetyypille. Tollanen reilunkokoinen avovene kahvaohjauksella. Mikä kalavene, kun ei ole ohjauspulpettia siinä harrastuksien tiellä!
Joku 60 heppanen siihen sitte...
Oisko mitään linkkiä mistä tämän voisi varmistaa? Sen takia tässä varmistelen ettei tulisi hukkareissua maistraattiin, kun ajatuksena olisi rekisteröidä 405 pitkä vene ja siinä kahvaohjauksella oleva 40hp Johnson.
koneen koko sen määrää.2o ja pienemmät ,alle 6 metriset eivät kuulu rekisröitäviin sinun pitää.kalleinta siinä on ,jos teetättää kilvet .
poliisilta tai vastaavalta viranomaiselta olis hyvä varmistaa tämmöset kun täällä on hyvä huudella mitä vaan. sen tiedän että intin vanha 50hv terhi on ainakin melko ikävä ajettava käsikahvasta että melkein suosittelisin sitä pulpettia. ja 35:sessa evarissa oon kokeillut käsikahvalla ajaa kun oli sellainen malli missä oli paikka sille niin väänsi kokoajan niin perkeleesti että siitä sai pitää ihan kunnolla kiinni
Se vääntö korjataan kavitaatioevän alla olevalla trimmievällä. Samoin jos peräsinohjattava keskimoottorivene kampeaa niin peräsimeen hitsataan postikortin kokoinen lappu jolla trimmataan kampeaminen pois.
Maistraatissa ei kysellä onko veneessä ratti vai ei. Koneen merkki, teho ja tyyppi ja oliko vuosimalli ja samat veneestä.
Täällä suomessa ollaan vielä niin jäljessä kaikessa. Maailmalla ajetaan 150hp koneitakin kahvasta, ei ne mihinkään väännä hyvät idiootit kun niissä on hydrauliikkaa apuna.
Niin ja Thaikkulassa laskettavat isoilla V-8 koneilla kahvasta vaikka veneet ovat kuin siankaukaloita.
Ois hakusessa 40-60 hv kahvakone. Oikos vinkkiä, mistä hankkis? Kiitos.
sodankylän k-kaupan ilmoitustaululla oli myytävänä volvo penta 60 hv. kysy myyjiltä apua.
ostin käytetyn mercurynin joka oli heti laitettu kauko-ohjaus laitteet. kahva löytyi mutta tilbehöörit vliltä puuttui.puhuttelin konekorjaamoita,mutta kukaan ei tiennyt mitä ne osat ovat!