bussit

annuliina64

mitä mieltä olette alkavasta bussi ja kuormaauto liikenteen lakosta, kun kaikki pysähtyy?

11

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok.kuskeille lisää liksaa

    • mie mie

      nähden kuinka paljon se vie kuljettajilta aikaa ja kuinka paljon joutuu sitoutumaan työhön ja kuinka paljon kuljettajien perheet joutuu luopumaan niin täysin hyväksytty lakko. Ammatti kuljettajan työtä ei voi verrata telakka tai tehdas työhön (7.00-16.00) vaan siinä voi mennä aikaa klo03.00- 19.00 ennen kuin on kotona tai jos on rekalla niin saattaa mennä 3 viikkoa ennen kuin on kotona (monella rekkakuskilla on muija ja lapset lähtenyt työn takia ja se on liian kova hinta palkkaan nähden). Työn vaativuuden ja ajan takia moni joutuu tekeen töitä"2" edestä koska perheen takia toinen vanhemmista ei ole mahdollisuutta mennä töihin.

      • kaikille meille

        sie mie että kuinka paljon kuskeilta tuota aikaa menee ja eikös työntekoon aina mene aikaa?
        Mistä kuljettajien perheet joutuvat luopumaan, paitsi nyt lakonaikana elintasostaan. Mikä tehdas toi aikajanassa 7.00-16.00 tai mikä telakka toimii noin? Mikä työnvaativuudessa on sellaista että joutuu tekemään 2.n edestä töitä? Miksi muka toinen vanhemmista ei voi mennä töihin, jos toinen on kuski?

        Anna nyt sellainen selväpäinen selitys, sillä väitteesi ovat täysin potaskaa.


      • Mökin Manne
        kaikille meille kirjoitti:

        sie mie että kuinka paljon kuskeilta tuota aikaa menee ja eikös työntekoon aina mene aikaa?
        Mistä kuljettajien perheet joutuvat luopumaan, paitsi nyt lakonaikana elintasostaan. Mikä tehdas toi aikajanassa 7.00-16.00 tai mikä telakka toimii noin? Mikä työnvaativuudessa on sellaista että joutuu tekemään 2.n edestä töitä? Miksi muka toinen vanhemmista ei voi mennä töihin, jos toinen on kuski?

        Anna nyt sellainen selväpäinen selitys, sillä väitteesi ovat täysin potaskaa.

        Pitäkää kumia hepin päässä, kun illalla touhuatte muijanne kanssa, se on se keino jolla elätettäviä on vähemmän. Näin se menee peruskoulun matikalla.


      • Mikä homman nimi
        kaikille meille kirjoitti:

        sie mie että kuinka paljon kuskeilta tuota aikaa menee ja eikös työntekoon aina mene aikaa?
        Mistä kuljettajien perheet joutuvat luopumaan, paitsi nyt lakonaikana elintasostaan. Mikä tehdas toi aikajanassa 7.00-16.00 tai mikä telakka toimii noin? Mikä työnvaativuudessa on sellaista että joutuu tekemään 2.n edestä töitä? Miksi muka toinen vanhemmista ei voi mennä töihin, jos toinen on kuski?

        Anna nyt sellainen selväpäinen selitys, sillä väitteesi ovat täysin potaskaa.

        No kun et tiedä kuskin hommista mitään, olot on epäinhimilliset, helppo puhua jos istuu konttorissa 8-15 välillä. Bussinkuljettaja tekee 13 tunnin työsidonnaisuuspäiviä, pikavuoroissa 15- 16 tunnin päiviä, päivä voi muodostua siten, että työaikaa menee 9 tuntia, sitten 3 tunnin tauko päälle, kahdesta taukotunnista maksetaan peruspalkka, mutta työaikaa se ei lyhennä, seuraavalla vikkolla, voi olla sitten pari 4 tunnin päivää, kovaa hommaa, kun veivaa Stadissa bussia, minuuttiaikataulu, koko ajan myöhässä, pysäkit 50. metrin välein, päivä aamu viidestä ilta 18.oo asti, aivan rätti väsynyt on kuski ja ei turvallinen liikenteessäkään enään tämmöisenä päivänä, palkka pieni, vain yö ja pyhätyöt kasvattavat palkkaa hieman.
        Monessa muussa työssä parempi palkka ja paremmat työajat, kuskin vastuu on kova, päivässä satojen- tuhannen ihmisen henki vastuussa, kun /jos jotain sattuu, kuskia syytetään, myöskin väkivalalla uhataan kuljettajia, kun kysyvät matkustajalta lippua, tai yövaunussa voi saada puukosta tai olutpullosta.
        Ihmisen olot kuskillekin.


      • mökin marianne
        Mökin Manne kirjoitti:

        Pitäkää kumia hepin päässä, kun illalla touhuatte muijanne kanssa, se on se keino jolla elätettäviä on vähemmän. Näin se menee peruskoulun matikalla.

        No kun paljaaltaan tuntuu makeammalta...


      • tuon vastauksen
        Mikä homman nimi kirjoitti:

        No kun et tiedä kuskin hommista mitään, olot on epäinhimilliset, helppo puhua jos istuu konttorissa 8-15 välillä. Bussinkuljettaja tekee 13 tunnin työsidonnaisuuspäiviä, pikavuoroissa 15- 16 tunnin päiviä, päivä voi muodostua siten, että työaikaa menee 9 tuntia, sitten 3 tunnin tauko päälle, kahdesta taukotunnista maksetaan peruspalkka, mutta työaikaa se ei lyhennä, seuraavalla vikkolla, voi olla sitten pari 4 tunnin päivää, kovaa hommaa, kun veivaa Stadissa bussia, minuuttiaikataulu, koko ajan myöhässä, pysäkit 50. metrin välein, päivä aamu viidestä ilta 18.oo asti, aivan rätti väsynyt on kuski ja ei turvallinen liikenteessäkään enään tämmöisenä päivänä, palkka pieni, vain yö ja pyhätyöt kasvattavat palkkaa hieman.
        Monessa muussa työssä parempi palkka ja paremmat työajat, kuskin vastuu on kova, päivässä satojen- tuhannen ihmisen henki vastuussa, kun /jos jotain sattuu, kuskia syytetään, myöskin väkivalalla uhataan kuljettajia, kun kysyvät matkustajalta lippua, tai yövaunussa voi saada puukosta tai olutpullosta.
        Ihmisen olot kuskillekin.

        antaa tuo sie mie? tää NM "mikä homman nimi" pulisee, muttei vastaa.


      • mikä homman nimi
        tuon vastauksen kirjoitti:

        antaa tuo sie mie? tää NM "mikä homman nimi" pulisee, muttei vastaa.

        Etkö ymmärrä, kun kuljettaja voi olla kiinni päivässä jopa 16 tuntia, niin miten siinä toinen puoliso työtä tekee jos pieniä lapsia? bussinkuljettajan palkka tulee vain 8 tunnin mukaan, vaikka pitkiä sidonnaisuuksia ja aamu kun alkaa kello 4.00 voi pikavuoroissa päivä mennä tuonne kello 20-21.00 asti, ei paljon naurata, jossain tehtaassa tehdään se 8 tuntia ja ktiin, bussinkuljettajalla on vastuulla monien ihmisten henki, aina kun jotain tapahtuu, kuljettaja vastuussa ja saa taistella omista oikeuksistaan.


      • nille joilla
        mikä homman nimi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, kun kuljettaja voi olla kiinni päivässä jopa 16 tuntia, niin miten siinä toinen puoliso työtä tekee jos pieniä lapsia? bussinkuljettajan palkka tulee vain 8 tunnin mukaan, vaikka pitkiä sidonnaisuuksia ja aamu kun alkaa kello 4.00 voi pikavuoroissa päivä mennä tuonne kello 20-21.00 asti, ei paljon naurata, jossain tehtaassa tehdään se 8 tuntia ja ktiin, bussinkuljettajalla on vastuulla monien ihmisten henki, aina kun jotain tapahtuu, kuljettaja vastuussa ja saa taistella omista oikeuksistaan.

        on älyä ja kokemusta alasta. Sä olet näitä joka talon kiertäjiä, joilla ei ole mitään "tatsia" todellisuuteen.


      • Valivalivali
        Mikä homman nimi kirjoitti:

        No kun et tiedä kuskin hommista mitään, olot on epäinhimilliset, helppo puhua jos istuu konttorissa 8-15 välillä. Bussinkuljettaja tekee 13 tunnin työsidonnaisuuspäiviä, pikavuoroissa 15- 16 tunnin päiviä, päivä voi muodostua siten, että työaikaa menee 9 tuntia, sitten 3 tunnin tauko päälle, kahdesta taukotunnista maksetaan peruspalkka, mutta työaikaa se ei lyhennä, seuraavalla vikkolla, voi olla sitten pari 4 tunnin päivää, kovaa hommaa, kun veivaa Stadissa bussia, minuuttiaikataulu, koko ajan myöhässä, pysäkit 50. metrin välein, päivä aamu viidestä ilta 18.oo asti, aivan rätti väsynyt on kuski ja ei turvallinen liikenteessäkään enään tämmöisenä päivänä, palkka pieni, vain yö ja pyhätyöt kasvattavat palkkaa hieman.
        Monessa muussa työssä parempi palkka ja paremmat työajat, kuskin vastuu on kova, päivässä satojen- tuhannen ihmisen henki vastuussa, kun /jos jotain sattuu, kuskia syytetään, myöskin väkivalalla uhataan kuljettajia, kun kysyvät matkustajalta lippua, tai yövaunussa voi saada puukosta tai olutpullosta.
        Ihmisen olot kuskillekin.

        Jos on noin kamalaa niin hanki kunnon koulutus, niin saat kunnon työpaikan ja kunnon palkan. Tai jos työnteko on noin kamalaa, niin jättäydy työttömäksi. AKT tuntuu haluavan kaikki oikeudet, mutta ei halua ottaa vastuuta mistään. Newsflash: Life's unfair, get over it.


    • torneälv

      Tuossa on ruotti vieresä,ei haittaa vaikka lakkoilisivat vuoden putkeen,ei tämmöset huuhaa lakot tornedaalenin miestä hetkauta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe