Se ajaa takaa toisia purjemolleja, miekkapyrstöjä ja mustiamolleja. Siis itsensä kokoisia ja suurempia. Platyjä se ei kiusaa, ne kun ovat sitä pienempiä. Eikä se aja takaa itseään pienempiä mustiamolleja eikä itseään rutkasti suurempia leväbarbeja.
Akvaariossa on todella vilkasta nyt.
Purjemollini on tullut hulluks?
4
196
Vastaukset
- seyaserf
Mitkä mahtaa olla vesiarvot, lämpötila, akvaarion koko, onko se yksinään vaan onko sillä naaraita seurana?
- Hmmmmmm?
naaras, siis se takaa-ajaja. Takaa-ajaa niin naaraita kuin koiraita. Ihan tasapuolisesti. Veden lämpötila on 25 astetta, pH 8, kH 9, 250 litraa tilavuus. On minulla ennenkin ollut purjemolleja jotka ovat vilkkaita, mutta tämä on ensimmäinen joka ihan kaikkia uhkailee uidessaan laidasta laitaan. Nyt se näyttää uhkaavan itseään pienempiäkin mustia molleja.
Ruokinnan aikaan se tietenkin on innokas syömäri. Kun hiutaleita on vain vähän vedessä leijailemassa se alkaa uhkailemaan muita, ajamaan niitä pois hiutaleiden luota nappaakseen itselleen sapuskan. Sen vielä ymmärtää. Mutta ei sitä kun sapuska on loppu niin pitää hätistellä vielä sittenkin muita kaloja.
Sapuskaa on tarjoiltu hieman tavallista enemmän, etteivät mustien mollien pienet poikaset joutuisi isompien kalojen ruokalistalle. - .
Hmmmmmm? kirjoitti:
naaras, siis se takaa-ajaja. Takaa-ajaa niin naaraita kuin koiraita. Ihan tasapuolisesti. Veden lämpötila on 25 astetta, pH 8, kH 9, 250 litraa tilavuus. On minulla ennenkin ollut purjemolleja jotka ovat vilkkaita, mutta tämä on ensimmäinen joka ihan kaikkia uhkailee uidessaan laidasta laitaan. Nyt se näyttää uhkaavan itseään pienempiäkin mustia molleja.
Ruokinnan aikaan se tietenkin on innokas syömäri. Kun hiutaleita on vain vähän vedessä leijailemassa se alkaa uhkailemaan muita, ajamaan niitä pois hiutaleiden luota nappaakseen itselleen sapuskan. Sen vielä ymmärtää. Mutta ei sitä kun sapuska on loppu niin pitää hätistellä vielä sittenkin muita kaloja.
Sapuskaa on tarjoiltu hieman tavallista enemmän, etteivät mustien mollien pienet poikaset joutuisi isompien kalojen ruokalistalle.Mammavietti iskeny,ku odottaa? TAI sit siltä on tainnu lähtee ukko muitten matkaan? :) No...ehkäpä on vaa erinlainen yksilö.
- hoitsukki
Hmmmmmm? kirjoitti:
Sapuskaa on tarjoiltu hieman tavallista enemmän, etteivät mustien mollien pienet poikaset joutuisi isompien kalojen ruokalistalle.Oletko huomioinut ihan varamsti tuon purjemollien murtovesi tarpeen ? Ja sitten platyja ja miekkapyrstöjä ei pidetä samassa altaassa, myöskään leväbarbit eivät sovellu murtoveteen.
"Kaunis ja mielenkiintoinen laji, josta saatavilla useita erilaisia värimuunnoksia. Kova (gh yli 10°d) murtovesi, suolalisäys (n.2-3g/litra). Uintitilaa. Levänsyöjä. kasvishiutaleet, pinaatti, herneet, hyönteisten toukat. Ei lisäänny yhtä helposti, kuin suurin osa muista alaheimonsa edustajista."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745329Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy19510856Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858518Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03200Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 351597
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500