Nettimaailma romahti

Nim I. Merkki

...kun siirryin 10 megan lankakaistasta oikkuilevaan megan langattomaan. Megavideo katkoo videon lataamiset, youtuben 3min pätkän latautumisen aikana ehtii syödä ja sulattaa aterian, torrenteista on turha haaveilla ja ping tuhansia pelistä riippumatta.

Selvenipä miten joku voi tyytyä blogien, uutisten ja sähköpostin lukemiseen. Kannettava ja mokkula, menee internet tuskaiseksi.

5

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      Mä olen joskus käyttänyt mokkulaa ja ainakin youtube-videot pyöri ihan hyvin sillä. Käyttiksenä on linux-pohjainen käyttis. Olen muuten huomannut että muutkin ovat sanoneet mokkulayhteyden toimivan paremmin ja nopeammin linuxeilla. No, itellä ainakin toimi.

      Nyt on toinen linux-jakelu. Mulla on oikeastaan adsl joten mokkula ei ole mun pääasiallinen yhteys, se on lähinnä varalla, kakkosyhteys.

      • JotainTiedän

        Älkää hyvät ihmiset menkö operaattorien myyntipuheissa halpaan!

        10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

        Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan?


      • .............
        JotainTiedän kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset menkö operaattorien myyntipuheissa halpaan!

        10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

        Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan?

        tarkoittanut viestiäsi mulle vai mitä? Vai tarkoititko? Mähän ainakaan en ole vaihtanut kuparia ilmaan, ilma on varayhteys, kupari pääasiallinen yhteys.

        Haluan kuitenkin korostaa että syystä tai toisesta mokkulat pelaa nopeammin linuxeilla kuin windowseilla, ilmeisesti windowseissa on jotain asetuksia pielessä. Luultavasti ainakin MTU-asetus joka osin vaikuttaa nettiyhteyden hidastumiseen tai nopeutumiseen ja windows ei osaa säätää asetusta itse oikein joten sitä voi joutua itse rukkaamaan, linuxit osaa säätää kullekin yhteysmuodolle nuo automaattisesti oikein joten netti nopeutuu. Tiedän suututtavani tällä joitakin windows-faneja (lähinnä ne on kyllä Pentti Nelosia) mutta totuus on totuus, ei sitä käy kiistäminen.


      • g3H79zxRR9
        JotainTiedän kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset menkö operaattorien myyntipuheissa halpaan!

        10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

        Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan?

        Suomalaiset ovat aina himoinneet ilmaa. Ostihan Surinakin ilmaa Saksasta hinnalla, jolla olisi vetänyt valokuidun jokaiseen Suomen talouteen kahteen kertaan.


      • Nim I. Merkki
        JotainTiedän kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset menkö operaattorien myyntipuheissa halpaan!

        10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

        Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan?

        "Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan? "

        Nyt on tulossa paikasta toiseen hyppimistä joksikin aikaa, ei kannata yhteyden siirtomaksuja ja yhdistelyjä järjestellä kuukautta tai puoltatoista varten, sopimuksetkin on puolta vuotta ja siitä ylöspäin aina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe