Pakko ottaa

suola mulkut

vielä kantaa idioottimaiseen suolaukseen. Kuutisen astetta pakkasta Helsingissä ja suolaa kylvetty ja kylvettiin reilulla kädellä...Kuka pölvästi sitä nyt sitten päättääkin tuosta suolauksesta niin käyppäs ajelemassa vähän aikaisemmin aamulla kun ei ole aina vielä ehditty suolata..on monesti erinomainen ajokeli, ennen kuin idiootit kylvää suolaa...tosin taitaa kyseisen hekilön työaika noudattaa virka-aikaa, niin eihän sitä silloin tiedä paremmasta.... Taas kivoja lampia tiellä...ei taida ainakaan parantaa tilannetta, että on sadevesikaivot tukossa ja tiellä vettä reilusti ja lisäätään suolaa...

8

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äly hoi

      otat kantaa, itse tässä ihmettelen että minkäläainen toope ton Tuusulan väylän suolauksesta päättää? Tänä aamuna n. -8 astetta pakkasta ja roiskivasta levitys tavasta päätellen nähtävästi levitetty nestemmäistä paskaa tielle ja paska lentää?!?! Uskomatonta kusipäisyyttä, olisi erinomainen ajokeli ilman. No nostaahan se vitutuskäyrää roimasti ja varmaankin ajotyyliä jossa ruvetaan kokovartalokyrpäautoilijaksi...
      Tollasessa lumisella ja liukkaalla kelillä, mitä se ei tällä hetkellä todellakaa ole eikä ollut ennen paskan levitystäkään ajaa paljon kohteliaammin vaan nythän se unohtuu kun vituttaa tuo idiootimainen tien "hoito" eli mitäs sitä päästämään ketään omalle kaistalle, sehän vaan tulee sotkemaan tuulilasia....Pitääpä itsekin noudattaa tuota!

      • Sohvatiikeri

        Nimimerkille "äly hoi":

        Sinä kärsit, että muiden olisi hyvä ajaa.

        Sellaistahan se on. Tällaisen päivänä sään kehitys on ollut selvillä jo pitkän aikaa etukäteen. On ollut tiedossa, että jos sisääntuloteillä olisi jäätä, se olisi ihan älyttömän liukasta auringon noustessa. Siispä se pitää poistaa. Ja se pitää poistaa ennen aamuliikennettä. Sinne muun liikenteen sekaan ei enää kannata mennä. Tuloksena on se, että suurimmalla osalla (lähes kaikilla) tiellä liikkujilla on hyvä ajokeli: kuiva ja pitävä. Mutta aamuyöllä liikkuvat kärsivät kosteudesta.

        Jospa muistelisit tällaisia asioita, ettet vaan ajaisi vaarallisesti harmituksessasi. Joka tapauksessa, jos sinä ajat huonosti, vastuu on sinun. Aika vaikea sinun on sitä vastuuta kammeta tienpitäjälle.

        Ja jotenkin minusta tuntuu, että liioittelet harmejasi...


      • älyä voi
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Nimimerkille "äly hoi":

        Sinä kärsit, että muiden olisi hyvä ajaa.

        Sellaistahan se on. Tällaisen päivänä sään kehitys on ollut selvillä jo pitkän aikaa etukäteen. On ollut tiedossa, että jos sisääntuloteillä olisi jäätä, se olisi ihan älyttömän liukasta auringon noustessa. Siispä se pitää poistaa. Ja se pitää poistaa ennen aamuliikennettä. Sinne muun liikenteen sekaan ei enää kannata mennä. Tuloksena on se, että suurimmalla osalla (lähes kaikilla) tiellä liikkujilla on hyvä ajokeli: kuiva ja pitävä. Mutta aamuyöllä liikkuvat kärsivät kosteudesta.

        Jospa muistelisit tällaisia asioita, ettet vaan ajaisi vaarallisesti harmituksessasi. Joka tapauksessa, jos sinä ajat huonosti, vastuu on sinun. Aika vaikea sinun on sitä vastuuta kammeta tienpitäjälle.

        Ja jotenkin minusta tuntuu, että liioittelet harmejasi...

        joudun kärsimään, että B-kotillinen kädetön henkilöautoilijakin uskaltaa liikenteeseen...Vai vaarallisesti, kyllä siellä nää edellä mainitut ajaa vaarallisesti...näyttäs, ettei ole liikennesäännöistä edes alkeita suurimmalla osalla henkilöautoilijoista. mikä siinä on, että monessa asiassa jätetään moni homma ns. ammattilaisille, kun itsellä ei ole rahkeita mutta liikenteessä kaikki on niin erinomaisia että, vaikka olisi millainen koheltaja asialla...30 vuotta ajettu työkseen, eikä ole vielä kertaakan pelti rypistynyt (koputanpa puuta) vituttaa vaan, kun kalusto on jatkuvasti paskan peitossa ja useinmiten turhaan...Ihmettelen vaan, miten muiden on hyvä ajaa suolapaskan seassa, kun tänäänkin olisi pärjätty ilman suolaa...minkäs sille tietysti mahtaa, että osa autoilijoista ei uskalla kuin suolan voimalla liikkua eli ovat nähtävästi näitä autoilijoita jotka rupeevat nussimaan jos radiossa sanotaan, että on liukasta eikä luoteta näkemäänsä satika siihen perstuntumaan...


      • Sohvatiikeri
        älyä voi kirjoitti:

        joudun kärsimään, että B-kotillinen kädetön henkilöautoilijakin uskaltaa liikenteeseen...Vai vaarallisesti, kyllä siellä nää edellä mainitut ajaa vaarallisesti...näyttäs, ettei ole liikennesäännöistä edes alkeita suurimmalla osalla henkilöautoilijoista. mikä siinä on, että monessa asiassa jätetään moni homma ns. ammattilaisille, kun itsellä ei ole rahkeita mutta liikenteessä kaikki on niin erinomaisia että, vaikka olisi millainen koheltaja asialla...30 vuotta ajettu työkseen, eikä ole vielä kertaakan pelti rypistynyt (koputanpa puuta) vituttaa vaan, kun kalusto on jatkuvasti paskan peitossa ja useinmiten turhaan...Ihmettelen vaan, miten muiden on hyvä ajaa suolapaskan seassa, kun tänäänkin olisi pärjätty ilman suolaa...minkäs sille tietysti mahtaa, että osa autoilijoista ei uskalla kuin suolan voimalla liikkua eli ovat nähtävästi näitä autoilijoita jotka rupeevat nussimaan jos radiossa sanotaan, että on liukasta eikä luoteta näkemäänsä satika siihen perstuntumaan...

        Jäi vastaamatta kysymykseen.

        Tuusulantien suolauksesta tekee viimeisen tapauskohtaisen päätöksen Destian kelikeskuksen päivystäjä, joka istuu Käpylässä Ilmatieteen laitoksen tiloissa, johon Helsingin kelikeskus on sijoitettu. Tämä päivystäjä hälyttää miehet liikkeelle. Kyseinen päivystäjä vastaa koko etelä-Suomesta, Destian osalta. Tämä päätös perustuu yleistilanteeseen, tiesääasemien tietoihin, kelikameroihin, tutka- ja satelliittikuviin sekä päivystävän meteorologin ennusteeseen ja tilannearvioon, mahdollisesti myös tiestölle hälytettyjen "tunnustelijoiden" antamiin tietoihin.

        http://www.kelikeskus.fi/

        YIT:n puolella (esim Hämeenlinnanväylä) vastaavasti tekee päätöksen Suomen Kelitieto Oy:n päivystäjä,
        joka istuu Turussa.

        http://www.suomenkelitieto.fi/


    • myös 4-tietä.

      Lyhyt lauhkea,niin pitipä heti heittää sopat tielle,että paska oikein lentäisi.
      Sehän on sitä ns."turvallisuutta".
      Vettä kertyi tielle luonnottomasti myös penkoista.
      Nyt tuli taas pakkaskelit ja tie on tietoisesti JÄÄDYTETTY,koska suola ei enää vaikuta.
      Olihan sitä mukava ajella pitkän aikaa normaalilla talvitiellä,kunnes suolakarhut heräsivät talviuniltaan.

    • Suolapellet

      Tuusulantie ja korson alue sai raesuolakylvyn eilen 5.00 ja tänäkin aamuna näköjään häsläsivät tuossa juslan varikolla. No lämpötila 5 eikä pakkasesta luonnollisesti tietoakaan. Suola-autot on varma kesän merkki.

    • nastasuolaa

      Suolausta joudutaan jatkamaan pölyn sitomiseksi siihen saakka kunnes kaikki ovat vaihtaneet nastarenkaat pois.

    • seeeti

      se on kun rekka-autot eivät meinaa pysyä pystyssä millään vaikka suolataan ja jos ei suolattaisi niin ei ne pääsis mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2280
    2. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1307
    3. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1246
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe