Milloin teillä alkoi pahoinvointi?

pahoinvointi

Millä viikolla teillä alkoi pahoinvointi? Raskauteni on vasta alussa mutta huomaan, että olen ihan tajuttoman väsynyt. Olen tottunut käymään erilaisissa jumpissa n. 5 kertaa viikossa, mutta nyt tuntuu ettei todellakaan jaksa.

22

24056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TougoPougo

Ekassa raskaudessa (joka tosin päättyi km rv12) pahoinvointi teki seuraa väsymykselle viikolla 6. Kuvottava olo oli koko ajan. Viikolla 7 sitten lensi jo laatta, näin kävi useamman kerran päivässä aina keskenmenoon saakka.

Toisessa raskaudessa taas pahoinvointi on alkanut viikon 8 paikkeilla, mutta se pysyy suht hyvin kurissa säännöllisillä ruoka-ajoilla. Huimaus sen sijaan on ihan järkyttävää, sitä on ollut viikosta 5 alkaen, eikä siihen tunnu tepsivän ruoka, nestetankkaus tai lepo. Väsymystä on etenkin aamupäivisin ja alkuiltapäivästä. Nyt menossa rv 13 2.
      Väsymyksen ja huimauksen takia itselläkin on jumpat jääneet vähemmälle, mutta ehkä tämä olo tästä pian jo normalisoituu!

• rskm

Vinkkinä voisin sanoa, että jos syötte raskausvitamiineja niin älkää ottako niitä heti aamulla vaan joskus vaikka iltapäivästä/illalla. Niissä vitamiineissa on kai joku juttu kun monilla kokemuksia siitä, että pahoinvointi on ainakin vähentynyt kun ei ota sitä vitamiinia heti aamusta

• Poika 09/09

Mulla alko oksentelu ja väsymys viikolla 7. Oksensin sekä aamusin että iltasin. Pahaolo tuli ainoastaa jos ei vähään aikan ollu syöny. Viikolla 15 loppu pahaolo ja oksentelu mutta väsymys (ei niin väsy kun alku raskaudessa) jatku koko raskauden. Kannattaa vaan aina nukkua/levätä kun siltä tuntuu ja siihen on mahdollisuus.

• cherrrye

ei ollenkaan pahoinvointia, onneks :)

• odd

minulla sama homma kuin edellisellä, ei lainkaan pahaa oloa. plussasin jo viikkoja sitten ja nyt on 8 1. oli ihan pakko tehdä äsken testi, kun ei ole mitään oireita niin on vaikea uskoa tätä todeksi. ja kyllä se kolmaskin testi sanoi että olen raskaana.

• miiiiaaa88

Viikolla 5 jo mutta loppuikin viikolla 13 sitten ONNEKSI!Oli kyllä aivan kauhee olo monta viikkoa mutta onneksi siitä selvittiin.

• .............

Joskus vähän ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Jotain pari päivää ennen. Elikkä ennen rv4. Ja jatkui sinne 12 viikolle saakka, sen jälkeen tietty tullut kaikenlaista muuta vaivaa matkaan, ja nyt taas kamala väsymys painaa rv 22. Ehkä nää joskus helpottaa:)

• Ke@Po

Mulla alkoi pahoinvointi n. viikoilla 5-6, väsymys oli valtava ja oksu lensi monta kertaa päivässä. Noin 3 ensimmäistä viikkoa tästä makasin kotona ja nukuin, kiukkusin ja oksensin. Paino tippui n. 5 kiloa, useasti oli lähellä joutua jo sairaalaan, kerran päivän siellä makasin kun tuli kaupanpäälle vielä kovat vatsakivut, umpparia epäilivät silloin, onneksi ei ollut. Pahoinvointi loppui viikolla 14 kuin seinään, jonka jälkeen väsymys jatkui hieman raskauden puolenvälin yli, sanotaanko et vko 30 jälkeen ollut raskauden "parhainta" vaihetta, ei juuri väsytä eikä lainkaan huonovointisuutta, jee!!! Painokin lähti nousuun siinä kun pahoinvointi loppui, aloituspainossa olin n. viikolla 25. Nyt viikot 37 4 ja painoa tullut aloituspainoon 7 kiloa, eli hyvin ehti massaa ottaa vaikka alku oli alamäkeä!!!

Eikä sitä enää pahalla muistele sitä huonoa oloakaan, vaikka kesähän siinä meni piloille. Olo on nyt kuin omenalla, iloinen, hyvä ja odottava! Olen niin onnellinen että raskaus lopulta on tullut loppuun näin hienosti, vauva on voinut hyvin koko ajan ja kohta hän tänne jo syntyy! Ei tässä vaiheessa enää viitsi pahoja oloja kauhulla muistella, sama juttu vissiin se synnytys niinkuin sanovat, et ne kivut unohtuu ja aika kultaa muistot kun sen lapsen on sieltä syliinsä saanut :D Kyllä siitä hyvästä vähän kärsiikin jo!

• ........

Etova olo alkoi joskus rv 6 ja jatkuvaa se oli 7 0 eteenpäin ja siitä pari päivää alkoi yrjö lentää ja lensi tuonne viikolle 17 saakka usean kerran päivässä. Joskus 18 alkoi helpottaa.... 20 viikolta loppuun menikin sitten paremmalla ololla. Sairaalassa olin viikolla 13 kun mikään ei pysynyt sisässä.

• e

viikolla 5. jatkuvaa oksentelua, kuvotusta, yökkäilyä, pahoinvointia ja heikotusta. nyt 13 1 joka toinen päivä oksennellut aamusta iltaan ja joka toinen päivä hieman helpompi. joten ajattelin että josko tämä pikku hiljaa alkais helpottaa ja olo parantua. ja että pääsis taas töihin!!!

• kuvotusjayökötys
        e kirjoitti:

viikolla 5. jatkuvaa oksentelua, kuvotusta, yökkäilyä, pahoinvointia ja heikotusta. nyt 13 1 joka toinen päivä oksennellut aamusta iltaan ja joka toinen päivä hieman helpompi. joten ajattelin että josko tämä pikku hiljaa alkais helpottaa ja olo parantua. ja että pääsis taas töihin!!!

olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta,että minulla ei ole lainkaan pahoinvointia. viime yönä aloin sitten kahden aikaan oksentamaan ja olen tehnyt sitä kahden tunnin välein. edes vesi ei pysy sisällä :( töihin oli pakko soittaa etten sinne kykene, on niin heikko ja väsynyt olo. kurkkuun koskee ihan mielettömästi. tänään on täynnä 8 0.

• R

...ei ole lentänyt kuin muutamia kertoja, mutta kuvottava olo ja ruokahaluttomuus alkoivat vaivata jo 2 viikkoa oletetun hedelmöittymispäivän jälkeen. Nyt viikolla 8 ja samoissa merkeissä yhä mennään; aamuisin pärjään suht hyvin, mutta iltapäivällä joka kerta ajaessani töistä tyhjällä mahalla kotiin, alkaa tulla paha olo. Ja sitä jatkuu sitten siihen asti, että menen nukkumaan. Pahimmillaan kuvotus on illalla seitsemän aikoihin. En saa huonovointisuutta pidettyä kurissa syömällä, koska en saa syötyä kunnolla, ei tee mieli mitään ruokaa. Yritän sitten jotain jogurttia tai nesteitä hiukan nauttia, mutta eivät ne sitä oloa kokonaan vie. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää, kun tämä loppuu...

• kuvostus ayökötys

mulla edelleen homma jatkuu. yöllä kahden aikaan oksensin ekan kerran ja siitä sitten tasaisesti kahden tunnin välein. taitaa olla oikea neitiaika tämä kasvava lapsi.yritin tuossa vähän ennen kahtatoista juoda jaffaa,enkä saanut lasia tyhjäksi kun jo oksensin :( kuinka pitkään uskaltaa tällaista katsoa ihan kotosalla?

• R
        kuvostus ayökötys kirjoitti:

mulla edelleen homma jatkuu. yöllä kahden aikaan oksensin ekan kerran ja siitä sitten tasaisesti kahden tunnin välein. taitaa olla oikea neitiaika tämä kasvava lapsi.yritin tuossa vähän ennen kahtatoista juoda jaffaa,enkä saanut lasia tyhjäksi kun jo oksensin :( kuinka pitkään uskaltaa tällaista katsoa ihan kotosalla?

soitella neuvolaan tai lääkärille, jos jatkuu vielä rankkana huomennakin. Liikkeellä on myös mahatautia monenmoista sorttia, joten se yhdessä raskauspahoinvoinnin kanssa ei ole hyvä juttu. Huolehdi nesteytyksesta, eli juo, juo ja juo, vaikka laatta lentää. Keho ei saisi kuivua liikaa.

• kuvotusjayökötys

juu, alan minäkin kallistua mahdolliseen noro-virukseen. oksentelu loppui eilen iltapäivällä ja kuumeenkin se nosti. nyt kun heräsin niin ei enää ollut huono olo, vaan kamala lihaskipu ja päänsärky ja nälkä. mielummin näin et toi olotila kesti vajaan vuorokauden kun et olis kestänyt tästä sinne viikolla 13-14. mut ei kai tässä enää mikä hätä ole kun en enää huonosti voi ja neuvola on ensi viikolla?

• Saaga^^

Viikolla 7 alkoin oksentelu ja ihan JÄRKYTTÄVÄ väsymys. Ei jaksanut yksinketaisesti tehdä mitään, muuta kuin nukkua ja nukkua... Kesti kolmesta kahteen viikkoon ja tilanne palasi normaaliksi (:

• heppuska

mun ensimmäinen raskausoire oli lämpöily, joka alkoi ehkä n.vko5 en ollut vielä tehnyt testiäkään. Eli lämmöt oli n.2viikkoa ja silloin tällöin sen jälkeenkin 36.7-37.4

Tajuton väsymys alkoi hieman sen jälkeen viikolla 6 tai 7 ja pahoinvointi tai "kolmen kuukauden krapula" joksi minä sitä nimitin alkoi joskus vkolla 8-9 ja kesti tosiaan jonnekkin viikoille 20-21. En oksentanut kuitenkaan ensimmäisen kerran kuin vasta n.vko 17 ja sen jälkeen yhteensä varmaan alle 10 kertaa, mutta pahaolo ja jumalaton nälkä samaan aikaan oli ihan jatkuvasti.

• Konvoj

alkoi kuin pyssyn suusta rv 8 ja oli vuorokaudet ympäriinsä. Nyt on viikkoja 35 4 ja edelleen pahoinvointia lääkkeistä huolimatta. Ikäväkseni kuuluun ryhmaan, joka oksentaa kaiken aikaa. Mun tuurilla tämä pikkumies menee yliaikaiseksi ja saan "ilon" oksentaa kaksi viikkoa kauemmin :)))

• dapadapa-

Mulla alkoi pahoinvointi (etova olo) joskus viikolla 5 ja loppui kuin seinään viikolla 8 kun aloin ottamaan omegan ja raskausmultivitamiinien lisäksi vielä B-vitamiinia (bekolong) ystävän kehoituksesta. Jo parin päivän päästä aloittamisesta auttoi, joten suosittelen kaikille ainakin kokeilemaan.

• ap.

Tänään jouduin käymään ensimmäisen kerran töissä oksentamassa. Raskaus on vielä niin alussa (n. vk 6), etten ole käynyt edes neuvolassa (aika olisi ensi viikolla).

Taidan testata tuota B-vitamiinia.

• rskm

vinkkinä, että jos syötte raskausvitamiineja niin älkää ottako niitä aamulla vaan iltapäivästä/illalla. Niissä vitamiineissa on kai jotain kun monilla kokemuksia siitä, että pahoinvointi on hellittänyt tuolla

• riksuli123

johan olen ollut onnekas kun ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan!! :) Nyt rv18, paha olo oli jossain rv4 ja kesti jonnekkin rv12. Sitä seurasi järkyttävä väsymys mutta onneksi molemmat ovat nyt helpottaneet! Enää ei tee pahaa kuin tietyt hajut esim. kahvi ja pitsa. Nyt vaan koko ajan kauheaa nälkää ja painokin on noussut sen mukaan jo 8kg :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe