Sopiva koiramäärä kerrostaloon?

Sisäsiisteys tärkeää

Montako koiraa mielestänne on maksimi kerrostaloasuntoon? Montako koiraa mielestänne on suurin määrä yhden ihmisen ulkoilutettavaksi?

Minun mielestäni kolme koiraa on enin mitä kerrostaloasunnossa on sopivaa pitää ja ulkoilutus enintään 3-4 koiraa koska jos on enemmän koiria ei ihminen muuta ehdi tehdä.

Koirien pitää minun mielestäni olla lisäksi sisäsiistejä, mikään merkkailu ja muu sisälle pissuminen ei ole sopivaa.

22

942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellainen määrä,että ne pystyy kaikintavoin kunnolla huolehtimaan,eikä niistä ole muille haittaa. Ihan kuin muissakin asumismuodoissa.

Montako koiraa ulkoilutettavaksi? Joillekkin se saattaa olla jo yksikin,joillekkin enemmän.
      Se määrä on sopiva,minkä pystyy hallitsemaan kunnolla ja minkä kanssa liikkuminen ei aiheuta muille häiriötä.

• Myy-Pikkuinen

kaks ois ihan sopiva, kokoon katsomatta.

• Kerron vaan oman näkemykseni...kokemukseni...

Meillä oli kerrostalossa kaksi koiraa, yksi keskikokoinen villis ja rottis...sitte kun meille tuli kolmaskoira isovillis, niin muutettiin omakotitaloon, *minusta kolme koiraa oli liikaa kerrostaloon...

Kaksi koiraa minusta on sopiva määrä kerrostaloon...

• Mielipidettä

Koiramäärä riippuu asunnon oistussuhteesta.Vuokra-asunnon kanssa on oltava tarkempi kuin omistusasunnon.
      Koirien parasta ajatellen yksi ihminen ei pysty riittävästi lenkittämään kuin enintään neljää koiraa, sekin on äärirajoilla varsinkin jos kaikkia koiria ei voi ulkoiluttaa yhdessä.Itse suosittelen että enintään kolme koiraa yhtä lenkittäjää/asuntoa kohden.
      Eläinsuojelulaki määrää liikunnantarpeesta huolehdittavan, se on hyvä pitää mielessä heillä jotka keräilevät koiria joita eivät kuitenkaan ulkoiluta.

• M.P.

Montakin koiraa kerrostaloasunnossa/hihnalenkeillä voi olla onnellisempia
      kuin muutaman neliön häkissä omakotitalon pihassa nököttämässä!!

• .........

kaksi on mun mielestänikin max. itsellä 2 koiraa ja joskus oli hoitokoira niin 3 kanssa jo hankaluuksia...mutta kaksi on passeli...

• VeEraaa.

koirista, tutulla viisi pientä.Jos ei hauku ja lenkkeilyt sujuu, rajaa ei kai ole.Joillekin voi olla jo kaksi liikaa.

• uiyuybl
        VeEraaa. kirjoitti:

koirista, tutulla viisi pientä.Jos ei hauku ja lenkkeilyt sujuu, rajaa ei kai ole.Joillekin voi olla jo kaksi liikaa.

Se nyt on päivänselvää, että se riippuu koirarodusta, koirien luonteista sekä omistajan kyvyistä, motivaatiosta ja ajankäytöstä toimia koirien kanssa sekä siitä paljonko on rahaa käytettävissä.

Eli ap voisi hieman tarkentaa kysymystään...

• tgrwt
        uiyuybl kirjoitti:

Se nyt on päivänselvää, että se riippuu koirarodusta, koirien luonteista sekä omistajan kyvyistä, motivaatiosta ja ajankäytöstä toimia koirien kanssa sekä siitä paljonko on rahaa käytettävissä.

pohjaratkaisusta, onko perheessä auto ja asuinympäristön ulkoilumahdollisuuksista.

• Myy-Pikkuinen
        VeEraaa. kirjoitti:

pieniä rottia 5 nii menee vaikka taskussa, mut se karvamäärä mikä niist lenetelee rappuun ja hissiin, voi olla toisille asukkaille erittäin kiusallista.
        Mut kerrostaloon mä pidän että 5 on liikaa vaikka koirat ei haukkuis tms.

• Myy-Pikkuinen
        uiyuybl kirjoitti:

re: Montako seurustelukumppania on hyvä olla nuorena ihmisellä?

Tosi monta jos koiria viis niin ainakin 5 kumppania!!! Ehdottomasti!

• Myy-Pikkuinen
        tgrwt kirjoitti:

pohjaratkaisusta, onko perheessä auto ja asuinympäristön ulkoilumahdollisuuksista.

vittumaisista mummoista!!

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

pieniä rottia 5 nii menee vaikka taskussa, mut se karvamäärä mikä niist lenetelee rappuun ja hissiin, voi olla toisille asukkaille erittäin kiusallista.
        Mut kerrostaloon mä pidän että 5 on liikaa vaikka koirat ei haukkuis tms.

Mutta toisaalta se karvamääräkään ei ole ihan suhteessa määrään.Yhdestä isosta voi hyvinkin lähteä enemmän kuin monesta pienestä.Tiedän yhden tapauksen aikoinaan,kun yhdestä lähti niin paljon,että siitä tuli jo asukkailta valituksia.
        Tosin sitä mieltä olen itse,että jos koissut on hyvässä kunnossa ja hyvässä turkissa,niin ei sitä karvaa pahemmin lähde,kuin karvanlähtöaikana ja poikkeustapauksissa.
        En viittä tirriäistä mahdottomana katso,mutta viisi isoa vois olla jo vähän eri juttu :D

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Mutta toisaalta se karvamääräkään ei ole ihan suhteessa määrään.Yhdestä isosta voi hyvinkin lähteä enemmän kuin monesta pienestä.Tiedän yhden tapauksen aikoinaan,kun yhdestä lähti niin paljon,että siitä tuli jo asukkailta valituksia.
        Tosin sitä mieltä olen itse,että jos koissut on hyvässä kunnossa ja hyvässä turkissa,niin ei sitä karvaa pahemmin lähde,kuin karvanlähtöaikana ja poikkeustapauksissa.
        En viittä tirriäistä mahdottomana katso,mutta viisi isoa vois olla jo vähän eri juttu :D

mutta talossa ei tarvi asia kuin yhden luuppään joka asioita keksii...todellisuushan voi olla ihan toista. Ja kyllä se muutama kerta vuodessa sitä karvanlähtöä joillekkin naapureille riittää.
        Kyllä niist pienistäkin sitä karvaa lähtee ellei ihan nakuja ole.

• yyyyyyxxxxxxxxxx
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

re: Montako seurustelukumppania on hyvä olla nuorena ihmisellä?

Tosi monta jos koiria viis niin ainakin 5 kumppania!!! Ehdottomasti!

on erikseen!!

• Myy-Pikkuinen
        yyyyyyxxxxxxxxxx kirjoitti:

on erikseen!!

ja niihin ei saa taitamattomat mennä söheltään.

• Montako yksi ehtii ja jaksaa hoitaa? Kaarinan tapaus todistaa että edes omakotitalossa ei yksi ihminen pysty hoitamaan seitsemää koiraa, uskoisin että kerrostalossa määrä on vielä paljon pienempi.

Kyllähän yksi ihminen voi hetkellisesti hoitaa ja ulkoiluttaa montakin koiraa mutta ei jatkuvasti, aikaa myöten tulee uupuminen ja silloin hoidosta alkavat lipeämään. Ja jos ulkoilu on yhden vastuulla niin entäs jos se ihminen sairastuu, parille-kolmelle koiralle löytyy vielä ulkoilutusapuja kaupungeissa mutta isommalle laumalle ei.

• virtuaalikolistaja

Voe helvata soikoo!
      Säkö kuljetat neljää koiraa kerralla kerrostaloyhteisössä?
      Kaikkee mäkin oon nähny ja kuullukki mut aina hullummaks näemmä maailma menee ja etenki koiranomistajat.
      Et sitte ajattele yhtään niitä muita asukkaita?

• SeRafiina.

koirat on pieniä ja tämä ihminen on kylläkin perheellinen ja lapsiakin on kaksi villiä ja vilkasta ja niistä vasta kuraa ja ääntä tulee rapussa. Joskus lenkkeilevät erikseen mutta usein kaikki 5 kerralla, kaikki narttuja ja tosi fiksuja tyyppejä. Ei se lukumäärä vaan se taito...

• virtuaalikolistaja
        SeRafiina. kirjoitti:

koirat on pieniä ja tämä ihminen on kylläkin perheellinen ja lapsiakin on kaksi villiä ja vilkasta ja niistä vasta kuraa ja ääntä tulee rapussa. Joskus lenkkeilevät erikseen mutta usein kaikki 5 kerralla, kaikki narttuja ja tosi fiksuja tyyppejä. Ei se lukumäärä vaan se taito...

Juur siitähä kysymys onki!
        Koirat on pieniä, mitä ny viis kuus kappaletta yhessä huushollis ja sitten viä kakarat siihen päälle.
        Kuka helvetti nää kaikki muka hoitaa?
        Se vihreeks muutunu äitikö?

• riippuu tietysti koirien koosta /rodusta ja asunnon koosta. ja myös omistajan ajasta jota on koirille.
      ihan samahan se on vaikka asuu omassa talossa kun talojakin on tosi pieniä ja kaikilla ei ole edes sitä
      isoa pihaa jossa koirat pääsisi vapaana juoksemaan.
      en voisi kuvitellakkaan että minulla olisi neljä seefferiä tai rottista asunnossani :O
      meillä on nuin 100 neliötä ja ihan hyvin passaa nuo hihut ja pari pikkusen isompaakin tänne.
      minulle olisi ihan sama jos asuisin talossa tässä lähellä kun on niin mahtavat metsät ja luonto jossa ulkoilla.

totta kyllä että jos asuisi talossa jossa olisi ihana iso piha niin se olisi mahtavaa. esim. Sikralla on aivan mahtava piha jossa koirilla on tilaa juosta ja leikkiä.
      mutta mutta.... sitten tarvittaisiin joku joka ne pihat ja nurmikot ja talonkin hoitaisi. minä en sellaista tee. (liian laiska).

eli siis eipä ole sinulle antaa vastausta ;-)))))

• mitään yleispätevää vastausta tuohonkaan olemassa. :D Riippuu varmaan lähinnä omistajasta, aika paljon koirista (koosta ja luonteesta) ja jonkin verran asunnon koosta. Mikään asumismuotohan ei takaa koiralle onnellista elämää, harmittavan monelle omakotitalossa asuvalle koiranomistajalle yksikin koira on liikaa. Se on vaan niin "helppo ottaa" kun on oma piha, eli toisin sanoen koiran voi sitten laittaakin vaikka liiterin nurkkaan riimuun kiinni, tai sulkea pieneen koira-aitaukseen, eikä sille juuri riitä aikaa. :(

Eli sen verran koiria kerrostaloasuntoon että itsellä ja niillä on hyvä olla (ja mielellään myös naapureilla), ja että ne jaksaa kunnolla lenkittää ja hoitaa kaikin puolin. Ja saman pitäisi koskea myös omakotitalojen koiria. En nyt itse voi sanoa että olisin mitenkään erityisen huolestunut kerrostaloissa asuvien koirista, eiköhän ne negatiiviset ääritapaukset löydy ihan muualta kuin kerroistaloista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1187
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      99
      646
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      636
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      548
    Aihe