Alapään ulkonäkö synnytyksen jälkeen

-__-

Voiko synnytys vaikuttaa alapään ulkonäköön? Olen kuvitellut, että vaikuttais vaan sisälle eli emättimeen, mutta jossain sanottiin, että ulkomuotokin muuttuu? Onko näin?

22

4212

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

No voi tulla kohjuja häpyhuuliin ja koko värkki repsottaa avonaisena ja sieltä roikkua erinäisiä ulokkeita tai siis ei ole enää tasaiset reunat....ja jos tehdään välilihan leikkaus niin arvethan siitä jää!

• 42

Esikoisen jälkeen ei kummemmin muuttunut kun ommeltiin kaikki niin siististi mut toisen jälkeen muuttui. Ei kuulemma tullut mitään ompelua vaativaa mut kummasti väliliha jäi revenneenä repsottamaan ja sisempi häpyhuuli myös. Häpyhuuli ommeltiin sit myöhennin paikoilleen. Niin ja jotain "ylimääräistä" sieltä emättimen aukosta pursuaa.. =/ Nyt menossa kolmatta synnyttään ja katotaan minkä näkösenä sieltä tullaan!

• T

Kyllä se alapään ulkonäkö muuttuisi muutenkin ikääntyessä --> ei siis vain synnytyksen seurauksena.

• vzcxv

mutta omasta mielestäni ei hirveästi vaikuttanut alapääni ulkonäköön huonontavasti vaikka leikattiin episitomia ja synnytyksen jälkeen ekat 1-2kk koko värkki tuntui hirveän isolta, mutta siitä se sitten supistui aikalähelle normaaliin kokoonsa ja gynekologi sanoi ettei huomannut mitään repeämiä tai poikkeamia 6kk synnytyksen jälkeen. Ehkä tuo alapää tuntuu vähän isommalta kuin ennen synnytystä, mutta muuten ei ole eroa.

• päästy helpolla!

Hyi kauheeta :( Voi teitä raukkoja joille on käynny noin huono tuuri, et alapäästä on tullu noin kamalan näköinen :( Niinku toi yks sano, et sieltä repsottaa jotaki!!!!
        Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä episitomia. Siihen tosin tuli vain pari tikkiä ku oli tarvinnu niin vähän leikata. Ei jäänyt mitään näkyvää arpea! Nyt toinen synnytys, ei tarvinnut leikata eikä tullut repeämiä joten ei siis myöskään tikkejä. Alapää edelleen saman näköinen ku ennenkin eli oon todella tyytyväinen ettei mun alapää oo menny pilalle! :) En tosin usko, et tää nyt ihan saman näköinen voi olla ku sillon ku en vielä ollu synnyttänny mut, en ainakaan ite oo mitään kauheen isoo eroo nähny.
        Ja muistakaa ihmeessä treenata niitä lantionpohjan lihaksia, ite aloin treenata jo heti synnärillä. Ei sillä kyllä varmaan mitään merkitystä oo siihen alapään ulkonäköön vaan vaikuttaa tonne sisälle. Ei pissat karkaile ja tulee tiukemmat paikat eli on isäntäki ollu kovin tyytyväinen.. ;)

• äippä*
        päästy helpolla! kirjoitti:

Hyi kauheeta :( Voi teitä raukkoja joille on käynny noin huono tuuri, et alapäästä on tullu noin kamalan näköinen :( Niinku toi yks sano, et sieltä repsottaa jotaki!!!!
        Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä episitomia. Siihen tosin tuli vain pari tikkiä ku oli tarvinnu niin vähän leikata. Ei jäänyt mitään näkyvää arpea! Nyt toinen synnytys, ei tarvinnut leikata eikä tullut repeämiä joten ei siis myöskään tikkejä. Alapää edelleen saman näköinen ku ennenkin eli oon todella tyytyväinen ettei mun alapää oo menny pilalle! :) En tosin usko, et tää nyt ihan saman näköinen voi olla ku sillon ku en vielä ollu synnyttänny mut, en ainakaan ite oo mitään kauheen isoo eroo nähny.
        Ja muistakaa ihmeessä treenata niitä lantionpohjan lihaksia, ite aloin treenata jo heti synnärillä. Ei sillä kyllä varmaan mitään merkitystä oo siihen alapään ulkonäköön vaan vaikuttaa tonne sisälle. Ei pissat karkaile ja tulee tiukemmat paikat eli on isäntäki ollu kovin tyytyväinen.. ;)

Mitä nämä jutut on että on leikattu välilihaa niin vähän että pari tikkiä tarvinnut laittaa? Episiotomia ei ole mikään pikku napsaisu, se vaatii aina myös sisäisiä tikkejä koska vastaa vähintään toisenasteen repeämää. Kuulemma n.parikymmentä tikkiä yleensä vaatii, kysyin tätä kätilöltä. Ja kaikki ystävät joilla on leikattu väliliha on saanut sisäisiä sekä ulkoisia tikkejä yli kaksikymmentä. Itsellä ei asiasta henk.kohtasta kokemusta ole koska kielsin kyseisen toimenpiteen jos ei oikeaa tarvetta ole, neljä pintatikkiä sain kun repeämä oli 1. asteen.

• vasta synnyttänyt
        äippä* kirjoitti:

Mitä nämä jutut on että on leikattu välilihaa niin vähän että pari tikkiä tarvinnut laittaa? Episiotomia ei ole mikään pikku napsaisu, se vaatii aina myös sisäisiä tikkejä koska vastaa vähintään toisenasteen repeämää. Kuulemma n.parikymmentä tikkiä yleensä vaatii, kysyin tätä kätilöltä. Ja kaikki ystävät joilla on leikattu väliliha on saanut sisäisiä sekä ulkoisia tikkejä yli kaksikymmentä. Itsellä ei asiasta henk.kohtasta kokemusta ole koska kielsin kyseisen toimenpiteen jos ei oikeaa tarvetta ole, neljä pintatikkiä sain kun repeämä oli 1. asteen.

mulla leikattiin väliliha 3 viikkoa sitten.En tiedä montako tikkiä laitettiin, mutta kun terveydenhoitaja kävi ensimmäisellä kotikäynnillä hän ihmetteli oliko minulle kuitenkin tullut vain repeämä joka oli tikattu kun näytti niin siistiltä tuo jälki.Nyt uskalsin jo itsekkin kurkata tuonne alakertaan ja tikit ovat jo sulaneet lähes kokonaan, eikä siellä oikeastaan näy edes mitään haavaa!Jälki on jo tässä vaiheessa ihan tosi huomaamaton. Tosin olin ekat kaksi viikkoa ylivarovainen, enkä edes yrittänyt istua, ettei tikit repeä tai löysty.
        Alapään ulkonäkö ei ole kyllä muuttunut oikeastaan mitenkään, eikä tunnu mitenkään kovin löysältä. Lantiopohjalihaksia olen treenannut koko raskausajan joka varmasti helpotti tuota ponnistusvaihetta joka kesti 19 minuuttia, eikä tunnu lihakset hirveästi löystyneen synnytyksessä. Vielä on ihan hyvin puristusvoimaa, eikä ole pissat karkailleet. Kannattaa tosiaan panostaa noihin lantiopohjalihaksiin jo ennen synnytystä. Minun värkkini on ainakin toipunut synnytyksestä ja eppareista ilman suurempia kolhuja!

• äippä*
        vasta synnyttänyt kirjoitti:

mulla leikattiin väliliha 3 viikkoa sitten.En tiedä montako tikkiä laitettiin, mutta kun terveydenhoitaja kävi ensimmäisellä kotikäynnillä hän ihmetteli oliko minulle kuitenkin tullut vain repeämä joka oli tikattu kun näytti niin siistiltä tuo jälki.Nyt uskalsin jo itsekkin kurkata tuonne alakertaan ja tikit ovat jo sulaneet lähes kokonaan, eikä siellä oikeastaan näy edes mitään haavaa!Jälki on jo tässä vaiheessa ihan tosi huomaamaton. Tosin olin ekat kaksi viikkoa ylivarovainen, enkä edes yrittänyt istua, ettei tikit repeä tai löysty.
        Alapään ulkonäkö ei ole kyllä muuttunut oikeastaan mitenkään, eikä tunnu mitenkään kovin löysältä. Lantiopohjalihaksia olen treenannut koko raskausajan joka varmasti helpotti tuota ponnistusvaihetta joka kesti 19 minuuttia, eikä tunnu lihakset hirveästi löystyneen synnytyksessä. Vielä on ihan hyvin puristusvoimaa, eikä ole pissat karkailleet. Kannattaa tosiaan panostaa noihin lantiopohjalihaksiin jo ennen synnytystä. Minun värkkini on ainakin toipunut synnytyksestä ja eppareista ilman suurempia kolhuja!

Joo kyllähän se leikkaus kohta voi olla tosi siisti jälki ja pitääkin olla jos sellasia menään leikkelemään! Mutta millään parilla tikillä siinä ei pääse! Itsellä tuo 1. asteen repeämä jossa ne 4 pinnallista tikkiä, sillon pysty heti synnytyssalissa istumaan eikä sattunut yhtään.
        Oman alapään ulkonäöstä sen verran että eipä tuo värkki ulkoisesti mitenkään ole muuttunut, ei repsota mitään ylimäärästä. Ja seksi tuntuu nykyään paremmalta kuin ennen synnytystä, siihen vaikuttaa varmaan aika monikin asia.

• öööööö

Itselläni ei kyllä muuttunut mitenkään. Ei kyllä tullut pahoja repeämisiäkään eikä epparia tehty.
      Tosiaan ikäkin alkaa lopulta vaikuttaa, ei se 50v neitsyen pimppa ole sama kuin 20veenä :D

• 19+6

Siis katteletteko te oikeesti sinne alvariinsa? Mulle (ja miehellekin luulisin) riittää että se toimii.. ylimääräiset ulokkeet jotka on häiriöks taikka aiheuttaa kipua tms haittaa ymmärrän että pitää korjata ja hoitaa.. Mutta ulkonäkö??? Niinkuin mitä haittaa arvesta ihan visuaalisena tekijänä siellä on?? Kertokaa toki kun en ymmärrä.. Mutta toisaalta mua ei kyllä haittaa arvet näkysämmälläkään, esim käsistä löytyy kaikenlaista isoakin.. On tuo toiminta kuitenkin etusijalla, etenkään kun ei sekään ole itsestäänselvyys aina.. Niin ja häveliäisyyssyistä en ole tiirailematta jalkoväliäni, ei ole vaan tullut keskityttyä sen ulkonäköön, kun on niin soiva peli muuten..

• louoejm

Hauskoja nämä keskustelut.... No kyllähän tuonne värkkiin on tullu vilkastua, kun eppari aikanaan tulehtui, mutta että elämäni siitä jotenkin muuttuisi jos pimperossa ei kaikki olekaan kuin ennen. Kyllä me mieheni kanssa hoidetaan semmoiset hommat peitonalla pimeässä vanhanaikaisesti ja minulle on ihan yks hailee onko siellä arpea vai ei. Ja jos tuo miehen elämää jotenkin haittaa niin voi harmi, tulee itte synnyttämään niitä rakastamiaan lapsia ;) Kipeät jutut asia erikseen...

• päästy helpolla!
        louoejm kirjoitti:

Hauskoja nämä keskustelut.... No kyllähän tuonne värkkiin on tullu vilkastua, kun eppari aikanaan tulehtui, mutta että elämäni siitä jotenkin muuttuisi jos pimperossa ei kaikki olekaan kuin ennen. Kyllä me mieheni kanssa hoidetaan semmoiset hommat peitonalla pimeässä vanhanaikaisesti ja minulle on ihan yks hailee onko siellä arpea vai ei. Ja jos tuo miehen elämää jotenkin haittaa niin voi harmi, tulee itte synnyttämään niitä rakastamiaan lapsia ;) Kipeät jutut asia erikseen...

En minä sinne muuten tiiraile mut, väkisin sen värkin näkee ku tulee pidettyä alapää posliinina. Ja tokihan mieski sen näkee erittäin läheltäki.. you know.. ;) Tosin eipä se oo ikinä mitään negatiivista sanonnutkaan, enkä oo siltä mitään mun värkistä kyselly. Turha sitä edes on omalta mieheltä kysyä, et onko paikat löystynny tai onko se alapää jotenki huonomman näköinen nyt. Ei kait kukaan mies uskalla myöntää jos näin olis!

• 19+6

En minä sinne muuten tiiraile mut, väkisin sen värkin näkee ku tulee pidettyä alapää posliinina. Ja tokihan mieski sen näkee erittäin läheltäki.. you know.. ;) Tosin eipä se oo ikinä mitään negatiivista sanonnutkaan, enkä oo siltä mitään mun värkistä kyselly. Turha sitä edes on omalta mieheltä kysyä, et onko paikat löystynny tai onko se alapää jotenki huonomman näköinen nyt. Ei kait kukaan mies uskalla myöntää jos näin olis!

Mulle ei oo kuunaan tullu mieleen esim ihastella miehen penistä nimenomaan kauniina, tai palleja. Ja oikeesti en kyllä omaan alapäähän oo kummemmin kattellu paitsi joskus peilillä jos on joku häikkä ollut ja sen oon tarkistanut. Eikä mieskään katselemalla sitä ihaile, käyttämällä muuten kylläkin.. Ja ne peitot lentää usein lattialle ja valotkin saattaa olla päällä, että en minä silläkään.. Mutta hei, ei siinä mitään. ei se oo multa pois jos joku moista murehtii, päinvastoin, olkaa onnellisia jos elämänne murheet on tuota tasoa. Nää tosiaan avartaa meikäläisenkin maailmankuvaa nää palstat. Hauskaa viikonloppua! :)

• päästy helpolla!
        19+6 kirjoitti:

Mulle ei oo kuunaan tullu mieleen esim ihastella miehen penistä nimenomaan kauniina, tai palleja. Ja oikeesti en kyllä omaan alapäähän oo kummemmin kattellu paitsi joskus peilillä jos on joku häikkä ollut ja sen oon tarkistanut. Eikä mieskään katselemalla sitä ihaile, käyttämällä muuten kylläkin.. Ja ne peitot lentää usein lattialle ja valotkin saattaa olla päällä, että en minä silläkään.. Mutta hei, ei siinä mitään. ei se oo multa pois jos joku moista murehtii, päinvastoin, olkaa onnellisia jos elämänne murheet on tuota tasoa. Nää tosiaan avartaa meikäläisenkin maailmankuvaa nää palstat. Hauskaa viikonloppua! :)

No minä ainakin voin omasta kokemuksesta sanoa, että mulle ei tullut kuin se pari kolme tikkiä. Oli kuulemma tarvinnut leikata vain niin vähän.

• TH

No minä ainakin voin omasta kokemuksesta sanoa, että mulle ei tullut kuin se pari kolme tikkiä. Oli kuulemma tarvinnut leikata vain niin vähän.

Episiotomiaan ei ikinä tule vain paria tai kolmea tikkiä. Ei episiotomiaa tehtäisi jos noin vähän tulisi tikkejä koska sen kokoisesta leikkauksesta ei olisi synnytyksen kannalta mitään hyötyä.

• päästy helpolla!
        TH kirjoitti:

Episiotomiaan ei ikinä tule vain paria tai kolmea tikkiä. Ei episiotomiaa tehtäisi jos noin vähän tulisi tikkejä koska sen kokoisesta leikkauksesta ei olisi synnytyksen kannalta mitään hyötyä.

On se kumma kun täällä jotkut näyttävät tietävän paremmin mun alapään leikkauksen kuin minä ite! :) Jaa jaa, onko lie sitte joku virhe tehty mun kohdalla kun ei olisi noin vähän saanut leikata. Tiedän itse sen satavarmasti, että minulle tehtiin episiotomia johon tuli vain se pari kolme tikkiä ja piste! Imukuppia ei tarvittu tms. eli liekö sillä osuutta asiaan ettei tarvinnu leikata niin paljon, en tiedä. Mutta pirusti se sattui, muistan vieläkin sen kun tunsin täysin sen kun saksilla napsastiin ja sillon kyllä tuli sanottua muutama ärräpää... Näin vaan mulle on tehty sillon 8vuotta sitten ja kuten sanoin pari kolme tikkiä ja siihen on kenenkään turha tulla väittään vastaan!

• T

On se kumma kun täällä jotkut näyttävät tietävän paremmin mun alapään leikkauksen kuin minä ite! :) Jaa jaa, onko lie sitte joku virhe tehty mun kohdalla kun ei olisi noin vähän saanut leikata. Tiedän itse sen satavarmasti, että minulle tehtiin episiotomia johon tuli vain se pari kolme tikkiä ja piste! Imukuppia ei tarvittu tms. eli liekö sillä osuutta asiaan ettei tarvinnu leikata niin paljon, en tiedä. Mutta pirusti se sattui, muistan vieläkin sen kun tunsin täysin sen kun saksilla napsastiin ja sillon kyllä tuli sanottua muutama ärräpää... Näin vaan mulle on tehty sillon 8vuotta sitten ja kuten sanoin pari kolme tikkiä ja siihen on kenenkään turha tulla väittään vastaan!

Kyllä itsekin olisin väittänyt, että hoitovirheen ovat tehneet kohdallasi. Mutta tuo (8vuotta sitten) on ollut sitä aikaa, kun episiotomia tehtiin vähän kuin rutiinisti..

• ...........

Kyllä se vain nyt on niin, että episotomiaan tulee aina keskimäärin 20 tikkiä. Päälimmäiseen kerrokseen voi toki riittää 2-4 tikkiä, mutta leikatessa menee aina useampi kudoskerros ja synnytyslääkäreidenkin mukaan aina noin 20 tikkiä on pakko laittaa! Omassa epikriisissäni luki 4 tikkiä, vaikka kätilö selvästi sanoi laittaneensa 24 tikkiä yhteensä.

• huajiaaa

ihan muodottomaski palloksi ja ei palaudu entiselleen koskaan ei ikinä. Uskaltaako kukaan synnyttää enään alakautta kun pimpsa muotoutuu uuteen uskoon. Sectio kunniaan niin kaikkien alapäät pelastuu ja mieskin vielä sitä haluaa.

• Äiti1986

Mulle leikattiin episotomia ja ommeltiin jatkuvilla tikeillä, Määrästä ei tietoa mutta kaksi kerrosta ja oli niitä paljon. Viikko synnytyksestä tikit alko sulaa ja haava ei ummessa. Eli repesi. Oli todella syvä ja vähän tulehtuikin. Luulin että saan uuden parin häpyhuulia. Olin todella järkyttynyt ja soittelinkin jo ja tiedustelin korjausleikkauksen mahdollisuuksista. Mutta kun kuukauden päivät olin puhdistanut haavaa desinfiointi aineilla ja vedellä ja tietty ilmakylpyjä PALJON niin hups kaikki palautuikin ihan ennalleen. Pieni vaaleampi viiva näkyy enään arven kohdalla. En olisi ikinä uskonut että paranee. Mutta niinku kaikki lääkärit sanoi niin alapään haavat paranee todella nopeasti. Kivuttomaksi haava tuli vasta parin kk kuluttua ja 7kk kohdalla kiristyksen tunnekkin alkoi häviämään.

• 687y88

Siinä on varmaan joutunut olee pitkä seksitön tauko..?? Miten sitä jaksaa??

• Äiti1986
        687y88 kirjoitti:

Siinä on varmaan joutunut olee pitkä seksitön tauko..?? Miten sitä jaksaa??

En tiedä kenelle kysymys oli tarkoitettu mutta meillä uskallettiin kokeilla noi 1kk kuluttua vasta ja 2kk kuluttua pysty vasta kunnolla harrastamaan. Se kiristämisen tunne ei haitannut oikeestaan tuntui inhottavalta. Oli niin kovat kivut ainakin mulla ettei sexi edes käynyt mielessä ja jos kävi ja muisti kivut niin hävis hyvin äkkii :D Mutta kyllä se 3kk kuluttuu palautu normaaliksi. Oli siinä kaikkee muuta niin paljon, uusi vauva yms et kyllä sitä kestää kummasti. Miehellä varmaan paljon paljon vaikeampaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe