Koska teillä maha kasvanut ?

Uteliasssss

Ihan vaan huvin vuoksi kyselen, olisi mielenkiintoista tietää kuinka monennella viikolla mahanne on alkanut näkyä ekassa raskaudessa. Itselläni 12 5 ja kyllä ilman paitaa jo näkee selvästi alavatsassa kummun. Olen normaalipainoinen eli en kovin laiha enkä lainkaan pulleakaan....

17

2739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivio

mulla taas rv 16 3 eikä näy oikeestaan ollenkaan. 2 vkoa sitten tosin kun neuvolassa lääkärillä kävin niin sano että ei välttämättä näy vielä vähään aikaan kun on niin takana oleva kohtu.

• Rv 11+4

... mm. istukan sijainnista. Eli jos istukka on etuseinässä (sitä saa tietää ensimmäisessä ultrassa) maha näkyy aikaisemmin ja jos takaseinässä niin myöhemmin. Minulla on istukka takaseinässä, rv tänään 11 4, olen normaalipainoinen ja ennestään pieni pömppövatsa on nyt ehkä pikkasen suurempi/kovempi (kukaan ei ole kuitenkaan huomannut/kommentoinut sitä). Olen kyllä jo yli viikko sitten joutunut kehittämään farkkuihin kuminauhasysteemin kun nappi ei enää mennyt kiinni ja ensimmäiset äitiyshousut on nyt hankittu.

• sallaelina
        Rv 11+4 kirjoitti:

... mm. istukan sijainnista. Eli jos istukka on etuseinässä (sitä saa tietää ensimmäisessä ultrassa) maha näkyy aikaisemmin ja jos takaseinässä niin myöhemmin. Minulla on istukka takaseinässä, rv tänään 11 4, olen normaalipainoinen ja ennestään pieni pömppövatsa on nyt ehkä pikkasen suurempi/kovempi (kukaan ei ole kuitenkaan huomannut/kommentoinut sitä). Olen kyllä jo yli viikko sitten joutunut kehittämään farkkuihin kuminauhasysteemin kun nappi ei enää mennyt kiinni ja ensimmäiset äitiyshousut on nyt hankittu.

viikkoja 20 ja vatsa näkyy pyöreänä, vaikka en ole hoikka ja pituutta 170cm, hieman taakse kallistunut kohtu.

• viivio
        Rv 11+4 kirjoitti:

mulla ei oikeen oo edes mitään muistikuvia mitä mulle kerrottiin ultrassa, sen verran meni huomio siihen ruudulla pyörivään pikkuseen :) mullakin farkut puristanut jo jonkun aikaa ja ne onkin vaihtunu legginsseihin sun muihin mutta aattelin että johtuu varmaan ihan vaan turvotuksesta. oon kyllä myös huomannu että mahasta on tullut vähän kovempi kun aikasemmin. ehkä se siitä kohta sitten alkaa ihan kasvamaan.

• mnnvgfhfg

rv 20 alko näkymään sitä ihan oikeaa raskausmahaa. Sitä ennen pelkkää turvotusta... Nyt rv 23 ja ihan hyvän kokoinen jo on :) ja mulla on kohtu kallistunut eteen.

• Ninnaliinuska

istukka on taaksepäin kallistunut, joten ensimmäisestä raskaudesta raskausmaha näkyi selvästi 2kk:tta ennen laskettua aikaa eli n. rv. 32 ja nyt toisesta raskaudesta minun huomattiin olevan raskaana rv. 21.

• Ninnaliinuska

eli piti sanoa, että kohtu on taaksepäin kallistunut, eikä kohtu :).

• PonantsaPate

Aika nopeesti siinä vaiheessa kun on viikko putkeen vedetty kiljua ja kotiviiniä niin alkaa pöhöttämään ja jää kyllä 6:lla kuulla raskaana olevat kakkoseksi.

• zfjyghoip

Ajattelin itse viikolla 16, että maha näkyy jo kilometrien päähän, mutta vasta viikolla 25 muut alkoivat vilkuilemaan vatsaani. Kyselyt ja onnittelut alkoivat ehkä joskus 27 tienoilla. Vaikka siis omasta mielestäni olin jo valas :)

Mulla alkoi näkyä joskus rv 18.. Nyt rv19 äitini sanoi, että olen selvästi hieman pyöristynyt.. Muut, jotka ei tiedä raskaudestani vielä, ei ole mitään sanoneet.. Liekö luulevat minun vain lihoneen :D Kaikki tiukemmat omat farkut on kiristäneet jo muutamia viikkoja..

En muista mitä np-ultrassa sanottiin istukasta..

• tupla onni:)

on raskaus vasta alkuvaiheissa, mutta vatsa jo todella suuri, koska kaksoset tulossa.

• Tiina-31

Mulla alkoi vatsa näkymään viikolla 22. Sitä ennen ei kukaan edes huomannu mitään. Eipä sitä painoakaan tullu yhtään ennen puolta väliä kun rv 16 saakka meni pelkäksi oksenteluksi. Nyt toinen raskaus viikolla 8. Saa nähdä koska kakkosesta alkaa maha näkymään.

• Marina87

Istukka takaseinässä ja nyt rv 22 näkyy jo selvästi vaatteet päälläkin että on raskaana. Pari viikkoa jo itseasiassa. Nyt ei erehdy löysemmissäkään vetimissä.

• moninkertainen äiti

Synnytyksen jälkeen.

• Kauris74

kasvoi ihan järkyttävästi. Nyt rv 17 ja selvästi näkyy jossei ihan telttaa kisko päälleen. Pari viikkoa sitte näky vaan pientä turvotusta päivän mittaan ja ehdin jo aatella ettei siitä kasvais koskaan mitään huippuisoa.

• ,,,,

joskus viikolla 20 kerroin töissä raskaudestani, eikä kukaan sitä vielä huomannut. Joskus ehkä rv 25 vatsa oli jo huomattava :) ..

• Mahankasvattaja

Olen sen muotoinen lyhyt "persjalkainen" että näkyy aina tosi pian :-( Maha ei mahdu kai muuhun suuntaan kun eteenpäin leviämään. Nyt viikolla 6 ja jo availen salaa housun nappia vaikka muutoin ei vielä näy päällepäin. Kaksi lasta on ennestään ja molemmissa raskausksissa näkyi varmaan n. rv 12 jo huomattavasti! Tässä raskaudessa olen miettinyt että miten se nyt taas jo näin heti turvottaa...ensiviikolla varhaisultra, toivottavasti ei tule tuplapottia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82