Uuden elämän kevät

HTZA

Tämän vuoden lopussa loppuu duunit ja alkaa eläkeaika, josta en tiedä vielä mitään, mutta vanhana hippinä, olen valmis.
Kesäkuussa alkaa tukan kasvatus, ostan uudet kielet kitaraani, muu habitus onkin kunnossa..
AIkaisempi, uusi elämä, kesti tietysti kauemmin, alkava ehkä parikymmentä vuotta, kuka tietää...

Alla olevat linkit kertovat vanhasta, uudesta elämästä, ja tulevasta uudesta elämästä.
Kertokaahan miten teidän, uusi elämänne, tulee alkamaan, tai miten se alkoi.

Vanha: http://www.youtube.com/watch?v=0OrtaF0z_xg&feature=related
Ja uusi: http://www.youtube.com/watch?v=TbVwKDiBywA&feature=related

Uudessa on pikkunen häiriö, antakaa sen mennä vaan.

H.

43

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina

Teolla on siis paljon yhteistä, yhteinen hippiys.
      Mikäpä se siinä. Mutta eikö se menneen haikailu ole jo passe'.....

• HTZA

Enhän minä menneitä haikaile!
        Jatkan elämää kuten ennenkin, nyt kun tuo duunivaihe loppuu.
        En minä ole nauttinut työnteosta yhtään silleen, vaikka olinkin onnekas että minusta tuli nörtti, työstäni olen aina nauttinut ja nautin edelleen. Mutta työnteosta en ole nauttinut koskaan.
        Eli hippiys alkoi, duunivaihe, ja hippiys jatkuu, kuolemaan saakka.
        Duunin suoman ilon lisäksi, se antaa minulle hyvän eläkkeen.
        Odotan vapautta joka antaa mahdollisuuden keskittyä musiikin tekemiseen, arvaa vain, minkälaisen musiikin.
        Tulevat, pitkät harmaat hiukseni, saavat kyllä mummot pyörryksiin kun käyn heillä tietokoneasennus- ja korjauskeikoilla kitarani kanssa. ;)

H.

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

Enhän minä menneitä haikaile!
        Jatkan elämää kuten ennenkin, nyt kun tuo duunivaihe loppuu.
        En minä ole nauttinut työnteosta yhtään silleen, vaikka olinkin onnekas että minusta tuli nörtti, työstäni olen aina nauttinut ja nautin edelleen. Mutta työnteosta en ole nauttinut koskaan.
        Eli hippiys alkoi, duunivaihe, ja hippiys jatkuu, kuolemaan saakka.
        Duunin suoman ilon lisäksi, se antaa minulle hyvän eläkkeen.
        Odotan vapautta joka antaa mahdollisuuden keskittyä musiikin tekemiseen, arvaa vain, minkälaisen musiikin.
        Tulevat, pitkät harmaat hiukseni, saavat kyllä mummot pyörryksiin kun käyn heillä tietokoneasennus- ja korjauskeikoilla kitarani kanssa. ;)

H.

jo on sällillä visiot
        *pula-ahon äänellä*
        Hippys on mennyttä aikaa, sateenkaarilapsien aika modernia?

• HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

jo on sällillä visiot
        *pula-ahon äänellä*
        Hippys on mennyttä aikaa, sateenkaarilapsien aika modernia?

ehkä mennyttä aikaa koska et ole sitä "sisäistänyt".
        Meille, aito hipeille, se on osa sielua ja elämää, ei siitä pääse irti.

Pula-ahon äänellä:
        "Hei kundi, stikkaa sitä piippua mulle kans, mä meen bailaan ja gimmat ei oikein Whiskeyn tuoksun perään enää juokse!.

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

ehkä mennyttä aikaa koska et ole sitä "sisäistänyt".
        Meille, aito hipeille, se on osa sielua ja elämää, ei siitä pääse irti.

Pula-ahon äänellä:
        "Hei kundi, stikkaa sitä piippua mulle kans, mä meen bailaan ja gimmat ei oikein Whiskeyn tuoksun perään enää juokse!.

hipit muutti yhteiskuntaa aikanaan.
        Toki, ei kukaan kiellä soittelemasta kitaraa takkatulenloisteessa...rakastamasta..kaikkia, mut...
        Mutta hippys ei ole vain sitä, noin muistin virkistykseksi, näin...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippiliike
        jA ;)))
        http://hiki.pedia.ws/wiki/Hippi

Että....oletko ihan toisissas?

• HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

hipit muutti yhteiskuntaa aikanaan.
        Toki, ei kukaan kiellä soittelemasta kitaraa takkatulenloisteessa...rakastamasta..kaikkia, mut...
        Mutta hippys ei ole vain sitä, noin muistin virkistykseksi, näin...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippiliike
        jA ;)))
        http://hiki.pedia.ws/wiki/Hippi

Että....oletko ihan toisissas?

paikaksi missä, hyväntahtoisesti, irvistellään "vakavia" asioita.
        Käyn siellä nauramassa, silloin tällöin.
        Muistatko tarinan missä Ruotsin Olof Palme oli kärjessä kun marssittiin Vietnamin sotaa vastaan?
        Minä asuin silloin Ruotsissa, enkä marssinut, koska pidin sotaa oikeutettuna. Menetin monta kaveria, eivät haluneet olla kanssani enää, 20v. myöhemmin lähettivät jotkut kortteja kertoen että olin oikeassa.
        Minä en ole koskaan ollut "sotahippi". Olen "rakkaushippi", aito ja alkuperäinen.
        AIto hippiys kaatui juuri siihen että älykkäät poliitikot ottivat aatteen käsikassarakseen.
        John Fitzgerald Kennedy oli siinä hyvä.

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

paikaksi missä, hyväntahtoisesti, irvistellään "vakavia" asioita.
        Käyn siellä nauramassa, silloin tällöin.
        Muistatko tarinan missä Ruotsin Olof Palme oli kärjessä kun marssittiin Vietnamin sotaa vastaan?
        Minä asuin silloin Ruotsissa, enkä marssinut, koska pidin sotaa oikeutettuna. Menetin monta kaveria, eivät haluneet olla kanssani enää, 20v. myöhemmin lähettivät jotkut kortteja kertoen että olin oikeassa.
        Minä en ole koskaan ollut "sotahippi". Olen "rakkaushippi", aito ja alkuperäinen.
        AIto hippiys kaatui juuri siihen että älykkäät poliitikot ottivat aatteen käsikassarakseen.
        John Fitzgerald Kennedy oli siinä hyvä.

hippi tuo mieleen jotain muuta ;)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Altamont_Free_Concert
        Tämä näin vinkkinä, en edes oleta että tajuat mitä tarkoitan ;)))
        Haasteena sulle mielenkiintoinen ;)

• HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

hippi tuo mieleen jotain muuta ;)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Altamont_Free_Concert
        Tämä näin vinkkinä, en edes oleta että tajuat mitä tarkoitan ;)))
        Haasteena sulle mielenkiintoinen ;)

Palaan asiaan kunhan pääsen keskittymään.
        H.

• zirbbana

tämä sama vanha elämä, en uudestisynny edes eläkkeelle jäädessäni ja siihen on vielä aikaa.

• HTZA

kuulla ihmisestä joka on yltiöoptimistinen.
        Seuraavan kerran kun lämmität saunan, mene sinne yksin, laske kaunis vartalosi pitkälleen ja anna lämmön hyväillä ja unelmiesi juosta.
        Sieltä takaraivosta, juoksevat kohta esiin ne asiat joita pidit, ja huomaat vieläkin, pitäväsi tärkeinä, asiat jotka ovat jääneet kesken.
        Ole varovainen, monet ottavat avioeron ja lähtevät hakemaan sitä minkä raadollinen elämä heiltä riisti.
        Ueimmat sen löytävätkin mutta monet eivät.

• zirbbana
        HTZA kirjoitti:

Seuraavan kerran kun lämmität saunan, mene sinne yksin, laske kaunis vartalosi pitkälleen ja anna lämmön hyväillä ja unelmiesi juosta.
        Sieltä takaraivosta, juoksevat kohta esiin ne asiat joita pidit, ja huomaat vieläkin, pitäväsi tärkeinä, asiat jotka ovat jääneet kesken.
        Ole varovainen, monet ottavat avioeron ja lähtevät hakemaan sitä minkä raadollinen elämä heiltä riisti.

yksin saunassa.
        Olen varovainen, en lähde hakemaan mitään, eikä elämä ole riistänyt liikaa, sopivasti kyllä.

• töttönen
        HTZA kirjoitti:

HTZA, minkähän tyydytyksen saat feikkaamalla suurimman osan jutuissasi. Varmaan otat mainoksen, jossa on silmälasipäinen nainen ja runkkaat vai vieläkö ostat naisten pesemättömiä alkkareita, joo, niin teet, se on varmaa.

Olet niin pirun feikki ja muka harras katolinen, että säälittää. Harvinaislaatuinen pskiainen.

Lystejä eläkevuosia sä joulukuussa syntynyt, mutta on yks ongelma; joudut ostamaan tietokoneen ja nettiyhteyden kun et silloin voi enää töistä kirjoitella eli olla työyhteisön laiskuri!

Hah!

• HTZA
        töttönen kirjoitti:

HTZA, minkähän tyydytyksen saat feikkaamalla suurimman osan jutuissasi. Varmaan otat mainoksen, jossa on silmälasipäinen nainen ja runkkaat vai vieläkö ostat naisten pesemättömiä alkkareita, joo, niin teet, se on varmaa.

Olet niin pirun feikki ja muka harras katolinen, että säälittää. Harvinaislaatuinen pskiainen.

Lystejä eläkevuosia sä joulukuussa syntynyt, mutta on yks ongelma; joudut ostamaan tietokoneen ja nettiyhteyden kun et silloin voi enää töistä kirjoitella eli olla työyhteisön laiskuri!

Hah!

olen surullinen vastauksestasi, vaikka olen aina onnellinen jos vastauksia saan, mukavia tai vähemmän mukavia. Kaikki ne, kuitenkin, opettavat.
        Vakuutan sinulle että en ole Katolilainen vaan vahva skeptikko, en Jumalaan vaan näihin maallisiin instituutioihin.
        Vakuutan, myöskin, että kaikki mitä kirjoitan on minua ja omia ajatuksiani. Ja kirjoitan aina tällä samalla nimimerkillä.
        Tunnustan kuitenkin että joskus liioittelen jossain.
        Toivon että uskot minua.

• kawe

oli yksi lemppareita *aikanaan, still going strong.....
      Eläkeläinen on rasite ja höh höh, nyt puhaltavat uudet tuulet.

Minä olen jo sairaseläkkeellä, mutta opiskelen, laulan ja tapaan pikkujengiäni, sekä olen kiinnostunut oikein monista asioista.
      *Elämä on asenne*, tiedän että pärjäät.

• HTZA

osoitteen kuoron nettisivuille.
        Minä, enää, noista pikkuisista, mutta haluaisin suudella niskaasi bassoäänen voimalla.
        Samalla voin testata asennettasi, nouseeko kananlihalle vai ei...
        :)
        H.

• GJ.

että tulevat titaani ja elektrooniset sun muut biokorvaavat siirtoelementtini ovat Super-GJ ein mahdollistavia ja miusta tulis mummukka vailla vertaa :-)

..http://www.youtube.com/watch?v=PNHGsxjDpkE

Hum. 6 1 ei ole 7 ... varmistusluukun tulkinnan mukaan

• GJ

• GJ:
        GJ kirjoitti:

tätä löylyynmeno kiirus tuottaa. linkki uudelleen:

http://www.youtube.com/watch?v=PNHGsxjDpkE

........... your style

http://img1.photographersdirect.com/img/19461/wm/pd1005441.jpg

............. ;-(

• Korppis

Uskomattoman nostalgisia fiiliksiä tuli mieleeni etenkin ensimmäisestä biisistä. Muistoja nuoruudesta ; )

Elämäni on suorastaan juossut eteenpäin kun astuin sivuun työn oravanpyörästä. Harrastuksia riittää. Vein viime viikolla tauluja listattavaksi, kirjoittaminen työllistää ja matkailu jakaa vuoteni eri periodeihin.

Mutta kun kaikki tuntui syksyllä menevän hyvin jopa ajattelin liiankin hyvin, sairastuin. Nyt olen taas kunnossa, mutta varoitus on annettu ; ( hippielämä ei ehkä enää onnistu sanan varsinaisessa merkityksessä vaikka henkisesti olisin siihen valmis kuin myös kumppanini entinen pyöreäaurinkolasinen pitkätukkainen mustapartahippini, nykyinen tummatukkainen hopeanharmaan hohtoinen valkoviiksinen herrasmies ; )

Olin ja still olen kukkahattutyttö. Kun olimme Pariisissa halusin, että menemme puistoon ja istutaan ruohikolle syömään eväitä kuten silloin joskus. Ei uskallettu koska olisimme voineet vilustua. Söimme piknikin myöhemmin hotellihuoneen vihreällä kokolattiamatolla (ruohikolla) haaveillen mahdollisesta lootusasennosta johon jalat eivät taipuneet ; )

• Jassumarke

koskaan kukkahattutyttöä. Luonnonkimpun ottaisin mieluummin kuin puskan ruusuja, ne on kuitenkin kerätty ja nähty vaivaa. Ruusut ostetaan ja maksetaan, helppoa.

Tuosta hippielämästä en tiedä, en varmaan koskaan ole ollut sellainen hippihenkinen tai sitten olen ollut sitä tietämättäni aina ja se vain jatkuu ja jatkuu.

Elämä muuttuu ja muutokset on vain hyväksyttävä, myös se eläkkeelle jäänti. Tapahtuu toisille ennemmin toisille myöhemmin, mutta eikö se ole hyvä kun voi nauttia elämästä vielä eläkkeelläkin. Luopuminen on osa elämää. Emme aina ole nuoria ja kauniita, ainoastaan kauniita.

http://www.youtube.com/watch?v=TiDrB4eDhxc

• Korppis
        Jassumarke kirjoitti:

koskaan kukkahattutyttöä. Luonnonkimpun ottaisin mieluummin kuin puskan ruusuja, ne on kuitenkin kerätty ja nähty vaivaa. Ruusut ostetaan ja maksetaan, helppoa.

Tuosta hippielämästä en tiedä, en varmaan koskaan ole ollut sellainen hippihenkinen tai sitten olen ollut sitä tietämättäni aina ja se vain jatkuu ja jatkuu.

Elämä muuttuu ja muutokset on vain hyväksyttävä, myös se eläkkeelle jäänti. Tapahtuu toisille ennemmin toisille myöhemmin, mutta eikö se ole hyvä kun voi nauttia elämästä vielä eläkkeelläkin. Luopuminen on osa elämää. Emme aina ole nuoria ja kauniita, ainoastaan kauniita.

http://www.youtube.com/watch?v=TiDrB4eDhxc

Kun täytän vuosia, pidän partyja ystäväni tekevät minulle aina luonnonkukista seppeleen. Ei mitään ruusuja ei tuu kuuloonkaan. Hippitytöillä on luonnokukkia hiuksissaan.

• Dorodea

Kukkia hiuksissa istuu kuuntelemaan miestä ja kitaraa :)

Mä elän uutta elämää, ties monettako ja odotan innolla lisää uutta ;)

• Sol57

tämä biisi tuo mieleen kansakoulun 6 luokan...ja silloisen luokanopettajani, joka tätä meille soitti myös tunnilla...oli sellainen yhteiskunnallisesti hyvinkin ehkä vasemmistolainen...ja radikaali ,miesopettaja. Hän piirisi minusta samoin kuin meistä kaikista sellainen lyijykynällä tehdyn muotokuvan...vieläkin tuo kuva tallella...Olen siinä ihan näköiseni...tuossa, jokunen vuosi sitten törmäsin uutiseen missä tämä opettaja jo kuollut....Sikäli ikävä juttu...hän laittoi meidät ajattelemaan...osa luokkatovereistani pääsi myös koulutv:seen kun tämä opettaja oli ensimmäisiä jotka tekijät näitä ohjelmia...Sen muistan että, joskus näitä kaupunginteatterin näyttelijöitä myös kävi tunneilla;)) tämä opettaja kun tunsi myös näitä piirejä... Historiasta tämä opettaja sai minutkin kiinnostamaan...

mitäköhän sitä ikää oli...ihan kakara vielä kuitenkin...silloin tämän biisin ekaa kuulin..;)) jäi kyllä mieleen...taisinkohan olla myös vähän ihastunut tähän opettajaan...;))) ehkä...joku sellainen turvallinen I H A S T U S ...oooh..ope...taisimme hänen suosiostaan kilpailla vähän kaikki...;))

tsau:Friidu

• Adria

Toi hippijuttu ei mulla koskaan puskenu pinnan alle. Mun mielestä se oli naiivin lapsellista aikaa. Musiikin sanoituksetkin imelää kukkaislällyä, että pahaa teki jo silloin, nyt enää naurattaa.

Mutta muuten mulla mikään vaihe ei ole päättymässä, toivottavasti, eikä mikään alkamassa. Kohan elämästä nautiskelen.

• heleskutti, kyllä nyt käyp meikäläisellä, (liian) nuorella poikasella katteeks. Mutta nauti sinä täysin siemauksin, uudesta elämästä. Kai siitä sentään jotain uuttakin ja parempaakin löytyy. Vai kuulutko ehkä niihin työnarkomaaneihin.

Linkkejä ei pidä välttämättä ottaa niin kirjaimellisesti ja vakavasti.

Vanha: http://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s

Kauan odotettu tuleva: http://www.youtube.com/watch?v=DamWr3wdy_g

• Jassumarke

kunhan muistat, että

http://www.youtube.com/watch?v=9-4Gm6VG4O0&feature=related

kaikkea ei pidä ottaa liian vakavasti, voipi kuunnella vaikka tällaista musiikkia jolle ennen ole sattunut korviin.

HTZA, meniköhän ne nyt oikein nuo kirjaimet, no mutta kuitenkin, sinulla on uusi elämä edessä, se kolmas vaihe. Siinä on vain ristiriita, pitäisi olla viisas ja tehdä kaikki oikein, mutta vesille venosen mieli...
        Riittäähän siinä miettimistä yhdelle jos toisellekin. Minulla on sisar joka on tehnyt vain työtä ja työtä, oikein pelkään mitä tapahtuu kun jää pian eläkkeelle. Olemme erilaisia kuin yö ja päivä.
        On jo pyydellyt minua ulkomaanmatkoille sun muualle, täytynee avittaa parhaansa ja kykynsä mukaan:))

• Jassumarke kirjoitti:

kunhan muistat, että

kaikkea ei pidä ottaa liian vakavasti, voipi kuunnella vaikka tällaista musiikkia jolle ennen ole sattunut korviin.

HTZA, meniköhän ne nyt oikein nuo kirjaimet, no mutta kuitenkin, sinulla on uusi elämä edessä, se kolmas vaihe. Siinä on vain ristiriita, pitäisi olla viisas ja tehdä kaikki oikein, mutta vesille venosen mieli...
        Riittäähän siinä miettimistä yhdelle jos toisellekin. Minulla on sisar joka on tehnyt vain työtä ja työtä, oikein pelkään mitä tapahtuu kun jää pian eläkkeelle. Olemme erilaisia kuin yö ja päivä.
        On jo pyydellyt minua ulkomaanmatkoille sun muualle, täytynee avittaa parhaansa ja kykynsä mukaan:))

itse isännälle tarkoitettu mutta kun sattui väärään väliin, niin panenpa omia mietteitäni.
        Tuo(kin) biisi kyllä passaa vallan mainiosti vaikka tuskin se elämä sen suuren vapauden koittamisen jälkeenkään tyystin vailla huolia olisi. Mutta olisi se vaan elämää, tähän nykyiseen verrattuna.
        Sitten se vasta talossa raikuisi
        http://www.youtube.com/watch?v=jGNgcRwKW4Q

• Jassumarke
        mies-vm56 kirjoitti:

itse isännälle tarkoitettu mutta kun sattui väärään väliin, niin panenpa omia mietteitäni.
        Tuo(kin) biisi kyllä passaa vallan mainiosti vaikka tuskin se elämä sen suuren vapauden koittamisen jälkeenkään tyystin vailla huolia olisi. Mutta olisi se vaan elämää, tähän nykyiseen verrattuna.
        Sitten se vasta talossa raikuisi
        http://www.youtube.com/watch?v=jGNgcRwKW4Q

näistä mun kohdistuksista jotka on päin männikköä, mutta en kertakaikkiaan viitsi alkaa niitä järjestelemään. Olihan siinä ne kirjaimet:)) Oli siinä kuitenkin vapauden makua ja vielä työn iloa, eikö?

Musiikki oli loistava varsinkin kuulokkeilla kuunneltuna, minusta taitaa tulla vielä kuuro!!

• HTZA

olen 60v. ja Demari, ja ainakin Demarina pysyn.
        Minulla on ollut kunnia oppia ne asiat joidenka vuoksi on ihmisellä hyvä olla, tämän päivän Suomessa.
        Äidinpuoleinen suku Demareita ja isän sitten kommareita, isältä se kommari juttu loppui 1968, Tsekkoslovakian miehitykseen, faija ei siitä koskaan toipunut. SN-seuran jäsenkirjansa on minulla tallessa, nro 400-jotain, joten alusta asti oli mies mukana. Suvusta löytyy myös historiaa kapinasta, ikävääkin.
        Vähän kyllä surettaa että tietous Suomen synnystä alkaa kadota, nyky nuoriso on enimmäkseen oikeistolaista, ainakin ulospäin. Media-alaa halutaan opiskella vaikka Suomessa on työpaikkoja vähän.
        Ollaan juppeja vaikka fyrkat tulee pikalainoista jne.
        Pahinta on että vanhempansakin on. On se kumma että pienen, hikisen pajan "tuotantopäällikkö", joka hommansa ohella hitsaa tai jyrsii täyspäiväisesti, muuttuu heti duunarista kravattimieheksi, tai "lettutieteen vihtori", kirjaston hyllyvastaavana muuttuu kokoomuslaiseksi.
        Amisporukka sitten ymmärtää mikä hän on ja tienaa suurimmat liksat.
        Luulisi, ruokapalkalla, mikrofonipuomia kannattelevaa harmittaa kun sorvarikaveri käy Phuketiss kolmasti vuodessa ja aja Bemarilla.

• HTZA
        Jassumarke kirjoitti:

kunhan muistat, että

ottaa rennosti, mutta sinä huolestutat minua. Miten tulet jaksamaan kun joudut jatkuvasti miettimään uusia bikinejä ja ranta-asuja? Raska tulee olemaan elämäsi. :)

• Sol57
        HTZA kirjoitti:

olen 60v. ja Demari, ja ainakin Demarina pysyn.
        Minulla on ollut kunnia oppia ne asiat joidenka vuoksi on ihmisellä hyvä olla, tämän päivän Suomessa.
        Äidinpuoleinen suku Demareita ja isän sitten kommareita, isältä se kommari juttu loppui 1968, Tsekkoslovakian miehitykseen, faija ei siitä koskaan toipunut. SN-seuran jäsenkirjansa on minulla tallessa, nro 400-jotain, joten alusta asti oli mies mukana. Suvusta löytyy myös historiaa kapinasta, ikävääkin.
        Vähän kyllä surettaa että tietous Suomen synnystä alkaa kadota, nyky nuoriso on enimmäkseen oikeistolaista, ainakin ulospäin. Media-alaa halutaan opiskella vaikka Suomessa on työpaikkoja vähän.
        Ollaan juppeja vaikka fyrkat tulee pikalainoista jne.
        Pahinta on että vanhempansakin on. On se kumma että pienen, hikisen pajan "tuotantopäällikkö", joka hommansa ohella hitsaa tai jyrsii täyspäiväisesti, muuttuu heti duunarista kravattimieheksi, tai "lettutieteen vihtori", kirjaston hyllyvastaavana muuttuu kokoomuslaiseksi.
        Amisporukka sitten ymmärtää mikä hän on ja tienaa suurimmat liksat.
        Luulisi, ruokapalkalla, mikrofonipuomia kannattelevaa harmittaa kun sorvarikaveri käy Phuketiss kolmasti vuodessa ja aja Bemarilla.

;))vähän samoin se meni meilläkin faijan puolelta kaikki kommareita...paitsi iso-isän veli joka perinnön saatuaan muutti Somerolle osti sieltä maatilan. Mutta, me Stadilaiset sitten aina oltiikin niitä punikin jälkeläisiä aina sitten siinä suvussa....Iso-isän isä kun laittoi aatteen miehenä fyrkat byggalle ja sen rakentamiseen...nooh...Äidin suku taas sellaista ei poliittista ruotsinsuomalaista lähinnä liberaaleja;)) vähemmän poliittisia... Joten kait itsestään selvää sitten oli että, meistä heidän lapsistaan tuli demareita...Mentiin siihen puolivääliin...paitsi pikku-broidi josta tuli selvä kokkeli;)) sekö ei ymmärrä vielä mistään mitään...

Minullakin vielä tallella SDNL:n jäsenkirja....13vuotiaana kun liityi ensin tähän järjestöön...Eihän sitä voinut iso-isälle sanoa että, liityttiinki kaikki tytöt SNK:n minäkin 15 v. joka Demarien nuorisojärjestö...jotenkin tajuttiin että, iso-isän ja iso-äidin arvomaailmaa ei saanut loukata. Salattiin tämä liittyminen...ja jälkeenpäin hyvä niin.....Johan heidän sydämensä olisi särkynyt....lopullisesti.... Mekin liittyttiin demareihin ehkä siksi että, siellä se poliittinen keskustelu oli jotenkin ei niin dogmaattiista ja tiukkapipoista eikä sitä Marxin Pääomaa tarvinut missään opintopiireissä opetella ulkoa...Kyllähän tuo lisäarvoteoria Friidunkin selkärangassa sitten aina;)) Tuskin muuten olisi..... SNK:ssa .enemmän sellaista keskustelevaa ja usein elämää katsottiin kyllä nuorten silmin sellaisella ihanalla huumorilla ja optimistisuudella....Ikävä minunkin nuoruuteni tovereita...paljon ihania muistoja...tuosta ajasta... Ikävä vain että, harvoin enää tavataan...mutta, kun kohdataan....se onkin sitten todella lämpöistä kohtaamista....vaikea selittää;))

tsau:Friidu

• Jassumarke
        HTZA kirjoitti:

ottaa rennosti, mutta sinä huolestutat minua. Miten tulet jaksamaan kun joudut jatkuvasti miettimään uusia bikinejä ja ranta-asuja? Raska tulee olemaan elämäsi. :)

kuin joskus kun on virallinen tilaisuus. Niin ja ihmiselle on luotu luova mielikuvitus. Pukeutuihan A ja E:kin vaahteranlehtiin, vai oliko ne viikunanlehtiä (ovat kyllä huomattavasti pienempiä):)

Siitä jaksamisesta ajattelen kuin vanha kunnon Juice. Elämä on elämistä varten, vai mitä? Tarkoitukseni ei ole koskaan ollut elää mahdollisimman pitkään (siitä ei ole mitään hyötyä), vaan elämänlaadulla on ainoastaan merkitys, päättyy se sitten milloin tahansa.

Minua ei huolestuta elämän pituus vaan sen laatu.

• Jassumarke
        HTZA kirjoitti:

ja toistaiseksi miksi niihin asuihin pitäisi kiinnittää niin kamalasti huomiota, paitsi tietyissä tilanteissa tietysti.

Kuuntelen mielelläni meren pauhua, järvien laineen liplatusta, haapojen havinaa ja jos sattuisi vaikka käki kukkumaan. Sienien poimiminen on ihanaa, samoin marjojen. Lintujen ampumista en hyväksy!!! Lihaa saa kaupasta nykyään toisin kuin lapsuudessani kynin metsoja ja teeriä, se oli luonnollista. Nyt en koskisi pitkällä tikullakaan.
        Näitä asioita voisi jatkaa loputtomiin, pitää siis osata ottaa rennosti:)

• Minä olen ollut onnekas ja saanut pitää hippityylini koko elämäni. Nytkin minulla on violetti tunika ja sen päällä lyhyt nahkainen liivi, (siis mustaa nahkaa myös kauttaaltaan, ei mitään vuorikangasta takana) ja siinä niittejä. Hiukset ovat aina olleet pitkät ja niistä en luovu. Työurani ei ole koskaan ollut este oman persoonani säilyttämiselle, vaan päinvastoin se on yksi työkaluni.

Mutta uusi ja vanha elämä, niitä on toki minullakin muuten ollut. Siis vähemmän terve elämä, terveempi elämä ja terve elämä. Tarkoitan lähinnä ton pumpun suhteen, sitä aiotaan taas tarkastaa, muusta en ole sitten niinkään varma, heh heh...

• Jassumarke

käyp katteeks, kun on vain Pikky-Myy paituli ja mustat lökärit:)) Tosin hiukseni ovat kuin Anita Hirvosella kun ne juuri kuivatin, heh. Mutta on mukavaa kun on monenlaisia ihmisiä, tätä olen aina sanonut, elämä olisi muuten tylsää.
        Tosin se Pikku-Myy kuvastaa hyvin luonnettani, olen niitä sarjoja paljon katsonut "lapsellisena" immeisenä. Pitää pitää puolensa ja uskaltaa..

• Jassumarke kirjoitti:

käyp katteeks, kun on vain Pikky-Myy paituli ja mustat lökärit:)) Tosin hiukseni ovat kuin Anita Hirvosella kun ne juuri kuivatin, heh. Mutta on mukavaa kun on monenlaisia ihmisiä, tätä olen aina sanonut, elämä olisi muuten tylsää.
        Tosin se Pikku-Myy kuvastaa hyvin luonnettani, olen niitä sarjoja paljon katsonut "lapsellisena" immeisenä. Pitää pitää puolensa ja uskaltaa..

Minua koskettaa eniten Muumeissa Näkymätön Ninni.

• Jassumarke
        miljoona kirjoitti:

Minua koskettaa eniten Muumeissa Näkymätön Ninni.

haluaisi varmasti olla joskus se Näkymätön Ninni, mutta se onnistuu vain vetämällä ovensa kiinni ja olemalla kuulematta ovikellon soittoa. Meillä kaikilla kuitenkin pursuilee tämä elämän riemu ja varsinkin näin kun kevät koittaa.
        Kaikille se tarkoittaa eri asioita, mutta jotka tuovat onnelliseksi, ne ovat kai sallittuja jolleivat ketään vahingoita.
        Minä haluaisin eläkepäivilläni Andien rinteille, Cordillieereille ja ties minne, miksi viettäisin sen täällä neljän seinän (laskinkohan oikein) sisällä?

• Jassumarke kirjoitti:

haluaisi varmasti olla joskus se Näkymätön Ninni, mutta se onnistuu vain vetämällä ovensa kiinni ja olemalla kuulematta ovikellon soittoa. Meillä kaikilla kuitenkin pursuilee tämä elämän riemu ja varsinkin näin kun kevät koittaa.
        Kaikille se tarkoittaa eri asioita, mutta jotka tuovat onnelliseksi, ne ovat kai sallittuja jolleivat ketään vahingoita.
        Minä haluaisin eläkepäivilläni Andien rinteille, Cordillieereille ja ties minne, miksi viettäisin sen täällä neljän seinän (laskinkohan oikein) sisällä?

Minä vietän sen mieluiten ihan omien läheisteni kanssa täällä Suomessa, mutta mistä sitä vielä varmaksi tietää mihin vahingossa hurahtaa...

• Jassumarke
        miljoona kirjoitti:

Minä vietän sen mieluiten ihan omien läheisteni kanssa täällä Suomessa, mutta mistä sitä vielä varmaksi tietää mihin vahingossa hurahtaa...

toivon mukaan pidempään kuin sinä. Miksi siis eläisit koko elämäsi toisten, miten sen nyt sanoisi, ehdoilla. Kyllä siinä ehtii käväistä paikassa jos toisessakin, ei ne lapset siitä mihinkään katoa, sitten jatketaan yhteistä aikaa.
        Olen aina kannustanut lapsiani matkustamaan, eivät ole lähteneet, nyt yksi on ottanut onkeensa ja meinaa lähteä ULKOMAILLE. Olen siitä vain iloinen ja kannustan.

• Jassumarke kirjoitti:

toivon mukaan pidempään kuin sinä. Miksi siis eläisit koko elämäsi toisten, miten sen nyt sanoisi, ehdoilla. Kyllä siinä ehtii käväistä paikassa jos toisessakin, ei ne lapset siitä mihinkään katoa, sitten jatketaan yhteistä aikaa.
        Olen aina kannustanut lapsiani matkustamaan, eivät ole lähteneet, nyt yksi on ottanut onkeensa ja meinaa lähteä ULKOMAILLE. Olen siitä vain iloinen ja kannustan.

Luonteeni on testattu luotettavalla taholla ja tulos oli, olen omaehtoinen.

Ja ulkomailla olen matkustanut ja jopa asunut siellä kuusi vuotta. Opettelin täydellisesti yhden vieraan kielen ja tutustuin keskustelemalla henkilökohtaisesti kaikkien ihmisrotujen kanssa. Ja elin läheisenä ystävänä chileläisyhteisössä, joten ukomaat ei kiinnosta enää. Kaikki ne ovat viimehetkellä ihan samanlaisia ihmisiä kuin me suomalaisetkin, ihan samat ovat vaikeudet heillä kuin meilläkin, omaa perhettään he rakastivat kuten minäkin.

Mutta onnea vaan etsimiselle, kyllä se onkin mielenkiintoista tutustua vieraisiin ihmisiin, minulla ei ole huonoja kokemuksia lainkaan, mutta olen siis niitä jo nähnyt.

• viivi-amaldiina

on hiukan näköisesi... :)

• HTZA

että seuraat miehiä ympärilläsi.
        Jatka vaan, samaan malliin.
        :)

• Vielä koura ottaa otteen ohjaussauvasta,silmä tajuaa koneen ja auton sijainnin,keho tuntee diiselin villin tärinän mieli tuntee iloa onnistuneesta rempasta.
      Vielä silmä lepää kun retonki heilahtaa ja naisen nauru kultahelminä helähtelee,kun en enää suutu vääryyttä kohratessani ja kun naaraat ei herätä minkäänlaisia tuntoja silloin istun keinuuni.
      Teknillisesti olen eläkkeeseen oikeutettu mutta kun ei vielä kiinosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      658
      3443
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2718
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1721
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1602
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      51
      1555
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1530
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      362
      1471
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1359
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1253
    Aihe