5-tie, Mikkeli-Joroinen

Toivotaan uudistusta

Selviydyn perille, en selviydy perille, selviydyn, en....
Pakko kulkea, vaikka välillä pelottaakin. Montako "uhria" tarvitaan, ennen kuin päivitykset alkavat?

Taas tapahtui valitettava tapahtuma, tuloksena kolme turhaa kuolemaa.
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/kolme_kuoli___kolarissa_juvalla_9992275.html
Milloinkohan nämä meidän Itä-Suomen kansanedustajat aloittavat sen kunnollisen työnteon ikioman valtaväylän, eli 5-tien, parantamiseksi? Milloin se nuija napsahtaa pöytään päätöksen merkiksi?

Suunnitelmaa ja tieväylää:
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=70&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=5988&_pageid=71&kieli=fi&linkki=6021&julkaisu...

Wiki vitonen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtatie_5
Kansallisväylä:
http://www.kansallisvayla.fi/kansallisvayla/index.php

8

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin milloinkaan

      Ei kukaan päätä mitään niin kauan kun ei itse aja kyseistä väylää. Annas olla jos jollakin tarpeeksi isolla kiholla olisi vaikka koulukyydin varassa oleva napero kyseisellä tieosuudella, niin eiköhän vauhtia tulisi.

      • Arkajalka.

        Otan osaa menehtyneiden omaisten suruun.

        Tässä on mainio paikka puuttua erääseen liikennekultuurin lajiin.
        Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
        keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun.Se on pois
        vastaatulevien seuraamisesta, hirvien kyttäämisestä, kuntoilijoitten väistelysta ja monesta
        liikeenteen perusasiasta.
        Tässäkin tapauksessa salmanopea väistö penkkaan, auto ehkä rikki, mutta henki olisi saatanut
        säästyä. Muillekkin ihmisille talviharjoittelu paikkoja, eikä vain "liikenteen mannekiineille" ,
        ei me veronmaksaja-tienkäyttäjät oikee suuria rikollisia olla. Mutta meneehän se pykälä rikki ?


      • häh??
        Arkajalka. kirjoitti:

        Otan osaa menehtyneiden omaisten suruun.

        Tässä on mainio paikka puuttua erääseen liikennekultuurin lajiin.
        Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
        keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun.Se on pois
        vastaatulevien seuraamisesta, hirvien kyttäämisestä, kuntoilijoitten väistelysta ja monesta
        liikeenteen perusasiasta.
        Tässäkin tapauksessa salmanopea väistö penkkaan, auto ehkä rikki, mutta henki olisi saatanut
        säästyä. Muillekkin ihmisille talviharjoittelu paikkoja, eikä vain "liikenteen mannekiineille" ,
        ei me veronmaksaja-tienkäyttäjät oikee suuria rikollisia olla. Mutta meneehän se pykälä rikki ?

        "Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
        keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun."
        Rajoitukset ovat aina olleet säädetty samalla tavalla, ei nopeusrajoitus ole kuin suurimman sallitun nopeuden esittävä merkki. Ei ole pakko ajaa sitä. Vai meinaatko, että rajoitukset pitäisi olla säädetty esim. 60-80km/h??
        Ja jos ei pysty pitämään nopeuttaan tasaisena, puhumattakaan hallittavasta nopeudesta, apuja löytyy vakionopeuden säätimestä tai kannattaa olla ajamatta ollenkaan.


      • heh heh heh

        pysy niin nopeesti rakennuttaa tietä, et oma matkaava lapsi ois turvassa. Aikaa kaikki tieverkon uudistukset vaatii ja rahaa. Uudistus toisi vaan turvaedut ohimatkaajille ja mikkelistä käsin pohjoiseen töihin menijöille ja pohjoisesta mikkeliin, joita on varmaan vähän. Tää keskustelu on lähinnä huvittanu itteeni, eli jatkakaa samaarataa, ni saan mielellään kuukausittaisen huumoripläjäyksen.


      • häh?? kirjoitti:

        "Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
        keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun."
        Rajoitukset ovat aina olleet säädetty samalla tavalla, ei nopeusrajoitus ole kuin suurimman sallitun nopeuden esittävä merkki. Ei ole pakko ajaa sitä. Vai meinaatko, että rajoitukset pitäisi olla säädetty esim. 60-80km/h??
        Ja jos ei pysty pitämään nopeuttaan tasaisena, puhumattakaan hallittavasta nopeudesta, apuja löytyy vakionopeuden säätimestä tai kannattaa olla ajamatta ollenkaan.

        Lehdissähän oli tähän tapaukseen liittyen juttua, että todennäköisesti, ainenkin osasyyllinen olisi juuri vakionopeussäädin, että näin.
        Tuo vakkari on oiva apuväline, mutta yllättävän tilanteen tullessa, reaktioajat venyvät.
        Siinä jos koski vielä pitelee jalkoja jossain muualla, kaukana polkimista ja vielä ilman kenkiä niin ei hyvä.(enkä nyt tarkoita että juuri tuossa onnattomuudessa niin olisi ollut).
        Monesti tulee vastaan yhdistelmä, jossa kuski pitää kengätöntä jalkaa keskikonsolilla tai oven kulmilla, kiire siinä tulee, se on selvä.
        Vahinkojahan sattuu, se on selvä, mutta että niitä jotenkin edesauttaa, niin jotain on pielessä.
        Kannattaako edes koko vakkaria käyttää tuollaisella tierofiililla, tuskin?


      • Toivo Lahtinen

        Valtiovalta ei satsaa Itä-Suomeen, kun veronmaksajia on niin vähän ja tulotaso alle EU:n keskiarvon.


    • Volvo2000

      Luettuani noita vastauksia ihmetyttää toi ehdotus vakionopeussäätimen käytöstä pitää nopeus tasaisena.ÄLKÄÄ JUMALAUTA KÄYTTÄKÖ VAKIONOPEUSSÄÄDINTÄ TALVIKELILLÄ.Niin pienemmissä kuin isommissakin autoissa vakionopeussäädin monasti kytkee päältä pois muut ajon hallinta apuvälineet(esim.luistonesto).Ja jokainen voi mielessään ajatella loppu tuloksen kun ajetaan mukavan rauhallisesti ja vetävärengas menettää äkillisesti pidon tähän kun lisätään vielä kitkalukko niin kumpikin vetärengas menettää pidon ja siitähän se tilanne alkaakin...olitkohan valmistautunut siihen.Tosin toisissa autoissa merkkivalo kertoo jos pyörät lyö tyhjää,mut sekin tieto valitettavasti tulee kuskille liian myöhään koska silloin kun valo vilkkuu mittari taulussa on pyörät lyöneet tyhjää jo jonkin aikaa...eli perstuntuma ja korvakuulolla ajaminen talvella säästä monelta äkkitilanteelta.

      Niin ja sit tätä ei tarvii kommentoida...tämä oli vaan tarkoitettu pienenä herätyksenä niille jotka tuolla tienpäällä pyrkii tekemään ajostaa mahdollisimman helpon rennon talvikelissäkin

      • Arkajalka.

        Osuin kirjoituksellani kohderyhmääni.
        Asian ydin on siinnä,että ajoneuvoa kuljettaa ajoneuvon kuljettaja.
        Olen onnistunut väistössäni ja siksipä viellä kirjoittelen. Tosin omilla bensoilla on tullu vähän
        ennakkoa otetuksikin talviliukkaisiin. Kiitokset asiallisille kirjoittelijoille.

        Ehdotan nimimerkille "häh??" semmoista autorataa, jossa autot kiertää kiskoilla ja sohvalla istuen voi
        säätölaitteella lisätä tai vähentää vauhtia. Voi siis olla ajamatta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe